Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se schimbă placuțele de frână față
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4
mafia_ooops
Schimbat plăcuțe frână față MEGANE 2.1

Set plăcuțe frână față FERODO PREMIER seria FDB 1544
[attachmentid=1627447731]
1. Se asigură mașina cu frâna de mână, eu am pus si niște pietre la roți să fiu sigur, se ia de volan dreapta sau stânga maxim (depinde la ce roata montați), se ridică mașina cu cricul; se dă roata jos;. poza 1.
[attachmentid=1627447732]
2. Cu o șurubelniță mai „sănătoasa” se îndepărtează etrierul de plăcuță, împingând exact cum arată săgeata din poză 2;
3. Cu o cheie de 13 se desface șurubul care fixează etrierul, șurub reprezentat printr-o săgeata in poza 3;
[attachmentid=1627447733]
4. Se ridica din partea de jos a etrierului (poza 4) si se prinde exact ca in poza 5 pentru a avea acces si a putea lucra;
[attachmentid=1627447734]
5. Tot cu ajutorul șurubelniței se îndepărtează cu grija plăcuta de disc - poza 6;
6. In poza 7 este fotografiat unul din cei 4 suporți (cleme) din tabla. Clemele vin odată cu plăcutele si se înlocuiesc si ele. Fiecare clemă se fixează pe etrier.
[attachmentid=1627447735]
7. Poza 8 prezintă cele 4 cleme, iar in vârful săgeților se află acea tăbliță, cu ajutorul ei se fixează clema de etrier (o să vedeți la montare exact).
8. Poza 9 – plăcutele vechi.
[attachmentid=1627447736]
9. Poza 10 – plăcutele noi + clemele +cele 2 șuruburi pentru fixarea etrierului care se schimba si ele.
10. Poza 11 – comparație intre plăcutele vechi si o plăcuta noua. Am încercuit să arăt ca e aceeași denumire cu cele vechi, adică FERODO 185.
[attachmentid=1627447737]
11. Poza 12,13 – comparație la grosimea in „carne” intre plăcute, cele vechi sunt la jumătate (nu le voi schimba).
[attachmentid=1627447738]
12. Poza 14 – montat (de forma) plăcuțele noi.
13. Poza 15 – la închiderea etrierului cilindru va lovi plăcutele si nu se va putea închide. Cu cheia de desfăcut prezoanele roții, am împins cilindru ușor spre interior exact ca în poză.
[attachmentid=1627447739]
14. Poza 16 –se vede cum etrierul a coborăt si vine fix pe pozitie.
[attachmentid=1627447740]
Se înfiletează șurubul din poza 3, dar se schimbă cu cel nou venit in cutia cu plăcuțele de frână, se strânge bine si se montează roata la loc.
ATENTIE!!
Înainte de a pleca de pe loc, dați câteva pedale la frână până aceasta se întărește !!!!
Succes si aștept colegii de forum să completeze acest tutorial, de ex. cum se schimbă plăcuțele de frână pe spate, sau discuri de frâna etc…

xgoldmine
Frumos, felicitari pentru un DIY bine facut!
tr_viorel
Salut! Ieri am verificat placutele frana fata. Dupa cum se vede in semnatura M2.1 al meu este tot din 2005, dar este diferit constructiv la sistemul de franare fata. 1. Plachetii sunt Ferodo, dar cel din interior are prins prin constructie un fel de cos care intra in cilindrul de frana. Deci la demontare se scoate o data cu etrierul si trebuiesc desfacute ambele suruburi, altfel nu se basculeaza.
2. Suruburile de prindere a etrierilor se desfac cu un imbuss de 7 si sunt acoperite cu un cilindru de plastic, prevazut cu un dop, care acopera gaura de imbuss.
3. Etrierul are oarecare mobilitate datorita unui arc exterior in forma de U cu bratele scurte, fixate in partea prinsa pe butuc, iar partea lunga apasa pe port cilindru.
manucu
bravo, mafia!
sorin209
mafia multumesc mult!!!!!
Gabi
Mafia mersi frumos pentru totrial.
Azi mi-am luat inima in dinti ai mi-am schimbat placute de frana la m2-ul din semnatura.
Placutele au fost cele originale ( mersi frumos Sorin) iar schimbarea lor a durat exact 1 ora pentru ambele roti. La prima a fost mai greu ca ba ma uitam la tutorial ba la roata. La a doua in 10 minute am terminat.
Pentru cei care vor face pe viitor, NU SARITI punctul 2 pentru ca va chinuiti la final sa impingeti pistonul.

catalin_jianu
Bravo mafia, fain tutorialu biggrin.gif
Am si eu o mare rugaminte, dintre cei care au reusit sa isi schimbe placutele, mai are cineva clemele acelea din tabla, ce fixeaza placutele? Mi-a sarit d la o groapa, sau nu stiu c s-a intamplat cu ea, dar de ceva timp se aude un zdrancanit enervant cand dau in gropi
A fost la mecanic, mi-a spus ca din cauza acelei cleme, placuta nu mai sta fixa si da in etrier...parte proasta e ca placutele le-am schimbat recent, iar cleme ...cum a scris si mafia, vin odata cu placutele... si sincer, nu as vrea sa dau banii din nou pe ele sad.gif
V-as fi recunoscator, platesc eu transportul si asa mai departe
Va multumesc!!!
mafia_ooops
Un sfat pt."catalin_jianu", mergi intr-un service reno, vezi in ce zi au programat o revizie cu schimbare placute frana si mergi in acea zi, vb cu mecanicu sau proprietaru masinii si iti ei clema, sau vb cu un mecanic sa iti pastreze o clema, promiti si tu o bere. Exact asa a patit un prieten cu un opel corsa, dar pana sa ajunga in service a rezolvat "romandeste", a pus niste lame de metal in locul clemei si vad ca are o saptamana si nu se aude, dar sigur vor cadea. Succes.
Meghitzanul
iti dau eu cleme din alea cate vrei... am adunat un pumn in 4 ani smile.gif
vad ca esti din Craiova... eu fix peste o saptamana voi fi in drum inspre si dinspre Timisoara si poti veni la tren sa le iei
clemele sunt de doua tipuri .. dar o sa-ti aduc din fiecare ca sa ai

lasa-mi mesaj pe PM daca ti se pare ok asa
elro
daca placutele de frana,atat de pe fata cat si spate,se tocesc,te anunta in bord ca trebuiesc inlocuite? blush.gif
Hack
Nu.
rada_ady
cele de PE FATA LE-AM SCHIMBAT tongue.gif,SE POATE SI UN TUTORIAL CU CELE DE PE SPATE pls
catalin_jianu
Am reusit eu sa schimb placutele de frana de pe spate, operatiune este asemanatoare, insa trebuie o cheie speciala pentru a baga pistonasul etrierului la loc, totusi o sa va desriu operatiunea, poate o sa gasiti ca si mine, la cineva o astfel de cheie si reusiti sa schimbati placutele...

Pasii sunt identici cu ce'i descrisi de mafia la palcutele de pe fata, astfel:
1.Asigurati stabilitatea masinii, insa de aceasta data fara frana de mana, bagati-o in viteza si puneti ceva la rotile din fata

2.Ridicati masina pe cric si dati roata jos

3.Spre diferenta de operatiunea de schimbare a placutelor de pe fata, aici trebuie desfacute ambele suruburi ale etrierului.
* sper ca nu este nicio problema, am atasat cateva poze ca sa va ajut, preluate de pe un alt forum...deoarece: spre uimirea mea la magazinul de piese auto, placutele de pe spate sunt identice cu cele de la VW, Audi, Peugeot samd...bineinteles la unele modele, de exemplu golf 3 si golf 4 au placute identice, astfel afland asta, am cautat p alte forumuri ajutor in schimbarea acestor placute
- Placutele sunt cele din poza 1
- Sculele de care aveti nevoie sunt cele din poza 2
- Cele doua suruburi ale etricerului sunt cele marcate in poza 3
Tot in poza 3 o sa vedeti ca aveti nevoie de cheie de 13 si de 15 pt a desface aceste suruburi, cu cheia de 13 desfati surubul iar cu cheia de 15 trebuie tinut contra

4.Etrierul aici, nu este trebuie basculat in sus ca la placutele de pe fata, ci se da pur si simplu cu totul jos prin tragere in sus (poza 4)
Inainte de a trage de el, bateti putin cu ciocanul, sau chiar si cu cheia de roti pt a-l slabi putin

5.Scoateti placutele vechi, la fel inainte bateti putin cu ciocanul sau cheia in ele pt a le slabil iar apoi cu o surubelnita departatile de dis si scoteti-le afara.

6.Puneti noile placute, de sus in jos, o sa intre putin mai greu, locasul in care intra ele este cam fix si astfel trebuie sa impindeti putin mai tare in ele, eventual sa bateti usor cu ciocanul sau cheia de roti cum am facut eu

7.Impingeti pistonasul la loc, aici apare problema de care v-am zis la inceputul postului, spre diferenta de etrierele de pe fata, aici pistonasul nu intra prin impindegerea sa inauntru,,,el trebui infiletat in sensul acelor de ceas, exact cum se strange orice surub normal. Pt asta aveti nevoie de o cheie speciala, care sa invarta capul pistonasului. Spre diferenta de etrierul din poza, capul pistonasului nu are 2 gauri, are o cruce in relief pe care se fixeaza cheia special de care v-am spus pentru a infileta pistonasul.
Eu unul am avut norocul sa gasesc o astfel de cheie la cineva, insa cred ca se poate improviza si altceva, de exemplu ce'i de pe forumul de unde am luat eu pozele si am vazut modul in care se schimba foloseau o cheie de polizor de 115 sau 125mmm, nu stiu exact daca la etrierele noastre merge, dupa cum vedeti in poza ei au alt sistem acolo la pistonas, au acele 2 gauri in care se poate fixa cheia si cruce ca noi
* Am inteles ca tocmai din cauza franei de mana, capul pistonasului este asa, pentru ca si frana de mana si frana normal sa actioneze si sa tina la fel cand se tocesc placutele

8.Daca reusiti sa bagati pistonasul la loc, restul e simplu, etrierul se pune inapoi pe disc, peste noile placute (placutele se fixeaza pe disc in suportul special si nu pe etrier, exact ca la placutele din fata) se impinge cu mana pana cand se potrivesc gaurile suruburilor ca sa poate fi strans.
Dupa cum ati vazut in poza 1, fiecare placuta are acele 2 sarme in forma literei V care au rol de arc pentru a fixa placutele in etrier sa nu joace, cand puneti etrierul la loc acele 2 sarme vor tine contra astfel trebuie impins mai tare ca sa fixati etrierul pe cele doua gauri unde intra suruburile.

Ar mai fi cateva precizari de facut:
* Folositi peria de sarma si un spray gen WD40 pt a curata suruburile, depunerile de pe etrier, de pe pistonas etc, aici se umpla mai rar si e plin de pamant intarit si alte gunoie, o sa vedeti ca si suruburile se desfac destul de greu
* Nu uitati sa strangeti bine suruburile, nu prea mult ca poate se rupe insa nici prea putin ca sa se poate desface
* Dati cateva pedale inainte sa plecati de pe loc
* Spre diferenta de vechea dacie, cand schimbati aceste placute, frana de mana va tine mai sus si nu mai jos, asta se intampla pt ca acel cablu care actioneaza etrierul se tensioneaza si el pe masura ce placutele se tocesc, o data cu pistonasul care iese mai mult in functie de uzura placutelor, astfel cand schimbati placutele sa stiti ca e normal ca frana de mana sa tina mai sus.
* Stiti bine povestea, pana cand placutele se aseaza calumea pe disc usor cu franele bruste s-ar putea sa aveti surprinze...sper sa nu fie cazul, franati din timp
* Daca cumva faceti rost de cheie pt a impinge pistonasul la loc, mare atenti cum faceti asta, aici etrietul e liber, nu mai e fixat de disc, tineti contra si incercati sa il miscati prea rau, sa nu distruge conducta de la lichidul de frana
* Mare atentie, schimbati placutele mai devreme decat cele de pe fata, in sensul ca trebuie sa le schimbati cand "grosimea in carne" este mai mare decat ar fi la cele de pe fata, dupa cum vedeti in poza, ele au un nit care prinde acele 2 sarme in forma literei V, acel nit e destul de gros, eu am avut surpriza sa vad ca de ceva km eu franam cu nitul acel:P...pt ca era mai gros decat ce mai avea placutele pe ele...schimbatile cand mai au cel mult aprox 5mm de "carne" ... daca va uitati bine se vede si in poza asta
------totusi, nu va speriati prea rau, problema nu e asa critica, acel nit nu va freca chiar p suprafata activa a discului ci pe acea margine externa care ramane cand se toceste discul.
* Poza 5 - pistonasul de etrierul lor de care v-am zis ca l-au bagat la loc invartind cu cheiua de flex
* Poza 6 - o incercare de a va arata cam cum esta capul pistonasului in cazul nostru, cu aceeasi precizare..acea cruce este in relief
* Poza 7 - cheia de flex pe care au folosit-o ei, in caz ca nu stiati cum arata
* Imi pare rau eu nu am apucat sa fac poze, aveam telu descarcat

Sper sa va ajute si sper ca intelegeti si nu am uitat nimic, eventaul puteti intreba revin cu completari
Multa bafta
xymzar
Am schimbat si eu placutele pe spate.
Foarte util ce a scris Catalin.
Cu un singur amendament:
- daca se foloseste cheia de "biax" pentru comprimarea pistonului, sa nu va asteptati ca dupa 2-3 ture sa se comprime.
- aplicati 2-3 lovituri de ciocan si veti vedea ca dupa 3 ture pistonul se va comprima total.

Am facut si eu poze, le "urc" cand ajung acasa.
Pentru cei carora le place sa aiba scule acasa, am vazut in Vitan presa, dar costa cam 150 lei.

catalin_jianu
Ma bucur ca ti-a fost de folos, apropo de turele pt comprimarea pistonasului sa stii ca am dat ceva la cheia aia tongue.gif , plus ca era destul de intepenit...m-am gandit la faza cu ciocanu dar am ezitat, imi era sa nu stric filetul pistonasu fortandu-l asa.

Cam mult cheia aia intradevar, ar merge sa punem mana d la mana sa luam o cheie si o imprumutam de la unu la altu:P...si asa nu cred ca schimba nimeni mai des de 2 ori palcutele pe spate cat timp tine masina icon_mrgreen.gif
19vik
Pistonasul ala are filet??! Pai si cum il impinge lichidul in afara?
xymzar
Va spun ceva dar ramane intre noi.
Sambata cand am purces la schimbarea placutelor, cred ca am dat vre-o 50 de ture cu schimbul cand eu cand cumnatu' radmasa.gif si nu intra nici mort.
Am vrut sa dau si eu cu ciocanul din prima dar am zis ca totusi suntem in secolul 21 si nu mai este nevoie de ciocan, dar tot ciocanul ramane sfant.
Noroc ca am un vecin care lucreaza la Cobalcescu si a sunat un mecanic care a scos "porumbelul" cu ciocanul ca muream prost biggrin.gif

Ma apuc imediat de prelucrat pozele si le pun aici
danut81
Hai mai baieti ,chiar ciocanul sad.gif .Mecanicul ala a scos o prostie(specific lor),nu un porumbel.Operatia reuseste garantat fara ciocan.Este nevoie de 2 persoane,unul invarte pistonul si cealalta il apasa cu o bucata de lemn sau in cazul meu cu o carioca.A intrat din 3 ture si fara bataie.
catalin_jianu
19vik, sincer sa fiu...nu stiu ce sa zic, eu unul l-am cam "infiletat" la loc ca sa zic asa, cu scula care am folosit-o si am presupus ca are un filet acolo in interior...altfel ar fi intrat la fel ca cel de la rotile din fata, pur si simplu prin impingere.

Oricum daca nu e filet cum cred eu, ceva are el acolo si atata timp cat s-a creat o cheie speciala pt pistonasu asta, nu cred ca e prea recomandat sa folosesti ciocanu:P
Madriann
QUOTE(catalin_jianu @ 26 Jun 2009, 21:02)
Oricum daca nu e filet cum cred eu, ceva are el acolo si atata timp cat s-a creat o cheie speciala pt pistonasu asta, nu cred ca e prea recomandat sa folosesti ciocanu:P
*


Folositi ciocanul...sau coada ciocanului? biggrin.gif
gap2007
Am schimbat si eu placutele de frana fata/spate. Mentionez ca am megane 2.2. Lucrurile cam difera fata de ce e in tutorial. Am facut poze la toate operatiunile ca sa se poata face un tutorial detaliat pentru aceasta versiune (masina e din primavara 2007). Ma poate cineva ajuta sa fac tutorialul? Eu furnizez un word cu tutorialul si cineva sa il "transforme" pentru site (nu am experienta pe forumuri si nu stiu cum se poate face). Multam!
Hack
Pai ataseaza fisierul ala unui post.
gap2007
Asta e tutorialul pentru un megane 2.2 din 2007. Sper sa va fie de folos. Poze au fost comprimate si au mai pierdut din calitate. Daca e cineva interesat pot sa ii dau pozele originale (sunt si mai multe si se poate vedea mai bine cum se face, dar sunt 800MB sad.gif ). Arhiva e de fapt rar, dar nu permite site-ul, asa ca am redenumit-o in zip tongue.gif.

LE: Am corectat greselile gramaticale din tutorial blush.gif .Scuze!
Hack
Bravo! Foarte detaliat si util. Mersi cheers.gif
dandutulescu
Foarte bun tutorialul,dar cred ca te-ai grabit mai mergeau placutele cel putin 10 000km.
catalin_jianu
Bravo gap2007, foarte fain tutorialu, in special pentru placutele de spate...al meu avea prea mult text:P ... apropo de asta, vad ca megane-u 2.2 are aceleasi placute pe spate ca si 2.1, bine de stiut


A...si foarte tare acea scula, buna idee, e chiar foarte usor de confectionat, felicitari inca o data
gap2007
Pentru dandutulescu
Da mai tineau, cel putin alea de fata. Alea de spate erau mai consumate, si nu aveam chef sa fac chestia asta prin ianuarie - februarie la -15 grade biggrin.gif.

Apropos, dupa ce schimbati placutele, mergeti pe o sosea mai pustie si faceti cateva cicluri de franare de la 40-90 Km/h la 0. Placutele noi nu vor "calca" perfect in santurile celor vechi, si pana se aseaza, au o eficienta mai mica. CU ocazia asta am descoperit si eu ca faza cu avariile la franare de urgenta chiar functioneaza biggrin.gif.
19vik
De pe site-ul autokarma am dedus la un moment dat ca pana la 09.2005 e un sistem, de la 10.2005 altul.
rcnarcis
gap2007 MULTUMIM smile.gif smile.gif foarte interesant tutorialul
SorinCT
Mi-am pus azi Ferordo FDB1866 pe fata cu 160 RON si pe spate m-au costat 130 ron dar nu mai tin minte modelul exact.
Mai aveam aproximativ 4mm din suprafata de grip din franele originale cu care a venit masina la aproape 80.000 km smile.gif
Inca vreo 2-3 mii si dadeam cu metal.
rino
Pana la urma pistonul de pe spate, la montare, trebuie desfiletat sau revine singur?
geoman
Revine singur la apasarea franei man.
rino
Cat la % din latimea "activa" a placutei de frana trebuie sa se toceasca ca sa fie nevoie sa se schimbe placutele (sau in mm).

Se pare ca TRW nu furnizeaza si lamelele placutei (sus-jos) de frana pentru partea din fata.
gap2007
Rino, la mine masina nu a avut si pe fata lamele, asa a venit din fabrica. Deci probabil ca nu sunt necesare. Si placutele originale erau Ferodo.
SorinCT
QUOTE(gap2007 @ 13 Dec 2009, 22:54)
Rino, la mine masina nu a avut si pe fata lamele, asa a venit din fabrica. Deci probabil ca nu sunt necesare. Si placutele originale erau Ferodo.
*


Unele modele de megane (depinde anul) au alt sistem de prindere ce nu necesita clemele respective.
Cand mi-am cumparat franele noi nu stiam exact de ce tip sunt si am luat modelul cu cleme ca mai tarziu sa aflu ca aveam nevoie de modelul cu niste sarme indoite.
Aveti grija cand cumparati frane aftermarket sa le puteti returna in caz de nu se potrivesc pentru ca megane-ul nu are un singur model.
Djibrille
Am schimbat si eu placutele pe fata prin vara. Operatia e destul de simpla la Megane 2.1, pistonasul se impinge usor, desfaci doar un singur surub ca sa scoti etrierul. Mai aveam ceva material de frictiune pe ele (probabil ca as mai fi facut 10000 cu ele deci peste 50000 km - destul de bine) dar le-am schimbat fiind o chestiune de siguranta plus ca ma exasperau cu huruitul la franarile ceva mai bruste. Am scapat de huruit dar acum am un scrtiit( pfiu!!) la franari usoare dar e destul de discret. Placutele originale erau tot Ferodo( nu stiu daca acelasi tip).
Pe spate nu le-am schimbat doar le-am desfacut si sunt uzate probabil mai putin de jumatate - oare sa fac 100.000 km cu ele?

Cel mai greu la operatiune mi s-a parut sa potrivesc clemele(tablitele alea) noi pe locul lor( nu am facut poze la pozitia lor originala iar cele noi pareau un pic diferite dar am nimerit-o prin incercari succesive). Probabil sunt eu mai nepriceput smile.gif .
Nu imi vine sa cred ca pe megane 2.2 au modificat sistemul si l-au facut mai greoi. Cand am vazut siguranta aia de sarma mi-am adus aminte de vechile sigurante din sarma de la clasica Dacia pe care te chinuiai sa le bagi la loc si iti sareau in toate partile. Mi-au scos multi peri albi porcariile alea impreuna cu sitemul de prindere al etrierului(cu penele alea de aluminiu 022.gif ).

Uite pun si niste poze:


10 Jan 2010, 00:48:
Am uitat sa zic ca in plus mi-am fixat suruburile de la etrier cu adeziv de fixare(o chestie ca o vopsea albastra -exista si rosie dar aia cica ar fi permanenta). Probabil ca nu e o operatie obligatorie dar suruburile din spate o aveau.
Ce nu am gasit este pasta aia care se pune pe spatele placutelor ca sa nu scartie. Se pare ca unele seturi de placute (de ex ATE) o au inclusa in set dar Ferodo nu.
geoman
QUOTE(rino @ 12 Dec 2009, 22:19)
Cat la % din latimea "activa" a placutei de frana trebuie sa se toceasca ca sa fie nevoie sa se schimbe placutele (sau in mm).

Se pare ca TRW nu furnizeaza si lamelele placutei (sus-jos) de frana pentru partea din fata.
*



Daca te referi la grosimea placutelor nou-16mm, minim-6mm
LE: masoara cu sublerul grosimea totala a placutei.
Pasta albastra de blocare filet nu este necesar decat pe spate.
Djibrille
@geoman Nu vad de ce pasta ar fi necesara doar pe spate ca tot aceleasi suruburi sunt si pe fata. Poate imi explici.
CataT
QUOTE(gap2007 @ 28 Sep 2009, 16:30)
Asta e tutorialul pentru un megane 2.2 din 2007. Sper sa va fie de folos. Poze au fost comprimate si au mai pierdut din calitate. Daca e cineva interesat pot sa ii dau pozele originale (sunt si mai multe si se poate vedea mai bine cum se face, dar sunt 800MB sad.gif ). Arhiva e de fapt rar, dar nu permite site-ul, asa ca am redenumit-o in zip tongue.gif.

LE: Am corectat greselile gramaticale din tutorial  blush.gif .Scuze!
*



Frate @gap2007, cu ce deschid fisierul tau?

<span class='edit'>10 Jan 2010, 12:37:</span>
Am rezolvat.
Bravoooo, felicitari, buna treaba!!! aplauze.gif
geoman
QUOTE(Djibrille @ 10 Jan 2010, 11:24)
@geoman Nu vad de ce pasta ar fi necesara doar pe spate ca tot aceleasi suruburi sunt si pe fata. Poate imi explici.
*


Pai cand am vrut sa schimb placutele de pe fata dupa ce am dat jos suruburile etrierului nu am gasit pe filet urme albastre de pasta de blocare, cum am gasit la cele de pe spate. Eu am pus la loc suruburile vechi fara pasta de blocare desi aveam si merg asa de 2 ani fara probleme. Nu sunt sigur dar parca si la cumparare de seturi noi de placute care includ si suruburi noi, doar cele de pe spate au pasta pe ele. Teoretic, suruburile etrierelor de pe spate sunt de unica folosinta, suruburile de pe spate se strang mai tare decat pe fata(36nm fata de 32) chiar daca sunt la fel.
Daca va cumparati placute noi si aveti discurile uzate masurati placutele vechi, sa fie identice cu cele noi sa nu vina pe buza aia ramasa pe disc.
Djibrille
E posibil sa ai dreptate. Eu oricum am pus si pe fata si cred ca de stricat nu are cum sa strice. Suruburile le-am pus pe cele noi care au venit cu setul de placute desi cele vechi nu erau uzate sau ruginite. Cand e vorba de frane imi place sa fiu cat mai sigur. De-aia le-am schimbat singur si nu i-am lasat pe ghiolbanii de la service.
ghilenceamn
mai io am cumparat placute fata FERODO SL, cod FSL1544, SI MI-AU VENIT DOAR CU SURUBURI NU SI CU SIGURANTELE ALEA 4 DE TABLA
cosmin_69
Am un Renault Megane Sedan din 2004.
Vreau sa stiu si eu daca schimbatul placutelor de frana fata sau spate, prezentat de mafia_ooops la inceputul topicului, se potriveste si la Renaultul meu din semnatura?
skorpio_bog
daca te referi la procedura de inlocuire raspunsul este da. se schimba la fel. Insa daca te referi la placute, cand cumperi de la magazin iei pentru masina ta, cu motorizarea pe care o ai si anul de fabricatie si vanzatorul stie ce sa iti dea.
cosmin_69
Da.M-am referit la modul de inlocuire.
Stiu ca la magazin ma duc cu talonul masinii si se rezolva.
fidelioti9
smile.gif Salut tuturor,

Am urmarit cu intreres discutiile din topic si chiar mi-au fost de folos marea majoritate a comentariilor, in special tutorialul lui mafia, desi nu avem aceeeasi masina. Multumiri! aplauze.gif

Eu: Megane 2007/112cp/1.6, 16v/ - La 35k km am decis sa schimb placutele -in oct 09, la revizia de 30k, la service mi-au spus placute uzura 80% si am mai facut inca 4-5k, ca sa raman cu 2.5- 3mm grosime, azi cand le-am schimbat.

Am optat pt ATE, la un raport P/C care mi-a convenit - placute cu cioculet. Ce vreau sa adaug, este ca desi la prima vedere, placutele pareau ca mai au nevoie de cateva zecimi in minus ca sa intre in locasul lor, nu este necesar sa va repeziti la flex, cum amintea cineva intr-un post care nu l-am retinut.

Etrierul are o parte mobila care este tinuta printr-un resort, si care fortata cu o surubelnita permite incadrarea placutei in locasul ei. Apropos - este nevoie de scoaterea ambelor suruburi ale etrierului. Fixare etrier cu faseta - utila si obligatorie !!!!

Am avut de ales intre placute de la diversi producatori - un clasament functie de pret mai jos, in ordine crescatoare:
REMSA - FERODO - JURID - TRW -FERODO PREMIUM - ATE. Vanzatorul sustine ca JURID sunt foarte OK. Eu am zis ca nu ma joc, fiind vb de frane. La orice altceva...

Fiecare intr-o plaja de preturi destul de larga, cu variatii de pana la 30%, depinde de unde le iei.

Kit-ul nu are decat placutele, nici surub, nici alte placute - ne-necesare de altfel la tipul de etrier care echipeaza masina.

Timp de lucru - 1h 15'- mai mult pt primul, pana m-am prins de clenci. Folositi si o cheie cu clichet, va scurta mult timpul de lucru - cea fixa doar pt pornirea surubului.
Scule - cheie fixa inelara si tubulare/clichet de 18, surubelnita mai solida, ciocan - coada.
Faseta de 200 mm/4mm
Zwick sau cutter
WD 40 pt suruburi -atat la scos cat si la strans

Scuze ca n-am poze, dar n-am fost pregatit. A fost vreme superba si schimbarea a fost decisa sub un impuls.

Urmeaza sa fac operatiunea si pe spate. Voi reveni.

@gap 2007 - link-ul nu descarca decat un index.php. Poate il pui pe un fel de rapidshare, mega sau o locatie la indemana ta - sa ne spui si noua unde e.

Succes tuturor DIY. smile.gif
cosmin_69
Se merita sa dau banii sa le chimbe la service(40 lei ora)Sau ma pot descurca singur ?
SorinCT
Depinde daca te pricepi la chestii de genul asta. In principiu nu ai ce sa strici, doar schimbi franele, nu operezi pe creier.
cosmin_69
Eu m-am referit daca operatia asta presupune pierdere de lichid de frana samd.Sau sa fiu nevoit sa-i fac apoi vreun reglaj, distanta de disc.

4 Jul 2010, 22:15:
Si inca ceva. La montare suruburile de pe etrier se strang maxim sau se lasa un joc, o toleranta?
skorpio_bog
nu presupune nici o pierdere de lichid. se scot placutele vechi, se curata etrierul, se impinge pistonul inapoi, se pun placutele noi si gata. Doar in cazul in care ai pierderi de lichid la sistemul de franare (ceea ce nu cred ca e cazul) atunci se completeaza cu lichid etc. daca nu, doar se inlocuiesc si gata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.