Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se schimbă placuțele de frână față
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4
cosmin_69
Se monteaza in concluzie mai usor ca la Dacie?La dacie mai erau niste pene de alumini si alte chestii din astea. Mai apare asa ceva ?Meganul meu este Sedane din 2004.
SorinCT
Nu ai nevoie de pene sau alte rahaturi. Pozitionezi masina intr-un loc plan, o ridici pe cric si eventual bagi pietre la roti si te apuci de treaba. Nu umbli la furtun deloc.
cosmin_69
Mai fratilor sa traiasca cine a facut topicul asta.Sa-i tina Dumnezeu sanatosi.Am ramas cu niste bani buni in buzunar.
In primul rand astia i-mi luau niste bani pe montat placutele si este atat de usooooor.Nici la vechile dacii nu se schimbau asa de usor.
In al doilea rand placutele erau aproape bune.Foarte mica uzura. Dadeam banii(acum)degeaba.totusi vreau sa-mi iau un set de placute de fata.

Acum as vrea sa stiu si eu care sunt cat de cat mai bune.Nici prea scumpe , dar nici de duzina.
Marca ATB sunt bune ?
Pretul lor este de 123 lei
Dar Ferodo ?

Care ar fi mai bunicele ?

5 Jul 2010, 12:30:
Dar Textar ?
SorinCT
ATB? Sigur nu ATE?
Din cate stiu eu masina vine initial ori cu TRW ori cu Ferodo. EU am ales Ferodo din considerente de stoc, nu am vrut sa astept cateva zile sa le iau ca deja aveam masina pe cric.
Citeste topicul dedicat ca sa iti faci o parere despre calitate dar firmele astea 3 enumerate de tine sunt foarte bune.
cosmin_69
Multumesc frumos SorinCT.
Am sa tin cont de sfaturile tale.
S-ar putea sa ai dreptate, cred ca am scris eu gresit, cred ca ATE este corect.

5 Jul 2010, 15:37:
Revin
Pe fata am rezolvat eu , dar pe spate am inteles ca este putin mai delicat fiindca trebuie o cheie mai speciala pt. comprimarea pistonasului de la etrier.
Am intrebat la service si baietii de acolo mi-au spus ca-mi aduc placute frana spate marca TRW la pretul de 80 lei setul.Plus 40 lei montatul.
Stie cineva cat sunt de bune astea TRW ?
geoman
QUOTE(cosmin_69 @ 5 Jul 2010, 13:33)

Pe fata am rezolvat eu , dar pe spate am inteles ca este putin mai delicat fiindca trebuie o cheie mai speciala pt. comprimarea pistonasului de la etrier.

*



Pe spate poti folosi o cheie de flex pentru a roti pistonul.
cosmin_69
Multumesc geoman.
Acum nu am ce sa-i mai fac fiindca am fost cu ea la service.
Erau intr-adevar uzate rau.Mai erau practic 4-5 mm de ,,carne''.
Am stat langa ei si am urmarit fiecare miscare.
Asa este.
Pot spune ca operatiunile sunt asemanatoare cu cele de pe fata, doar ca trebuie desfacute 2 suruburi la fiecare etrier si dat la o parte etrierul(atentie la conductele de lichid frana ).
Problema apare iarasi cu pistonasul care trebuie impins inauntru.
Asa ca geoman ai dreptate, daca nu ai cheia lor sau macar cheie de flex operatiunea de punere la loc a etrierilor peste placutele noi, va fi grea.
In orice caz data viitoare nu ma voi mai duce la ei, ci fac rost de o cheie si mi le pun eu singur si pe spate.
Operatiune usoara.
Oricum baietii au fost de treaba, au lucrat cu atentie si m-au costat placutele de la ei 86 lei si am mai dat 20 lei manopera.
Total 106 lei.

Apropo de placutele de frana spate, eu am optat pentru firma Mintex.
Stie cineva cam cat sunt de bune?Sau ceva despre ele?Cine le produce?
Va roog un raspuns.
skorpio_bog
mintex parca erau spaniole. mai bine pune trw sau ate. sunt cele mai bune.
geoman
Am uitat sa spun. Nu toate cheile de flex ajuta la insurubarea pistonului etrierului. Doar cele cum sunt in poza. Mai este si model care are niturile sa intre in gaurile dispuse pe diagonala. Alea nu merg fiind prea indepartate . Cred ca merge si cu un cleste pentru inele de siguranta cu ciocul indoit la 90 de grade. Eu la mine nu am avut nevoie sa si presez in timp ce roteam pistonul etrierelui pentru a-l comprima. Era suficient ca era lasata frana de mana.

LE: Oricum pentru schimbat placutele de frana mai este nevoie si de pasta albastra de blocaj si de vaselina de cupru pentru pus pe spatele placutelor, daca vrei sa faci treaba ca la carte. Unele seturi de placute mai ieftine nu au pe spatele lor vaselina de cupru si nici suruburile unse cu pasta de blocaj. Alea originale Renault sunt unse cu vaselina de cupru.
SorinCT
Eu am 2 chei diferite de flex cu distante diferinte intre cele 2 picioruse. Am sa masor distantele intre ele poate va ajuta cu ceva. Chei d-astea gasesti la magazine de bricolaj de tot soiul.
skorpio_bog
s-a discutat deja despre ce tip de cheie se potriveste pentru pistonasele de pe spate chiar pe acest topic pentru diferite date de fabricatie ale masinii. trebuie doar sa cititi cu o pagina in urma.

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=110...dpost&p=1759284

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=110...dpost&p=2047813

geoman
Tutorialul e bun. Totusi, nu recomand sa folositi cricul masini pentru astfel de operatii. Folositi fie un cric crocodil fie unul telescopic + ca rotile trebuie sa fie calate cand se schimbati placutele de pe spate.
floriantupaca
Salutare tuturor ! Vin si eu cu o intrebare, sper sa fie la obiect, daca nu i-mi cer scuze !
La schimbarea placutelor pe spate pentru un megane 2.1, are vreo legatura cablul de la frana de mana ??? Adica, trebuie slabit cumva, pentru ca atunci cand am luat masina (2007) un mecanic ce mi-a verificat-o mi-a strans cablul de frana de mana pentru ca tinea cam sus. operatiune destul de usoara facuta in locasul cotierei. Si ma gandesc ca acum dak vreau sa schimb placutele, distanta se modifica si trebuie sa "dau la loc" distanta respectiva. Multumesc.
SorinCT
Teoretic ar trebui sa dai la loc. Eu am fost in aceasi situatie si am lasat piulita asa cum era, stransa si am verificat sa nu fie rotine infranate si mergeau cum trebuie si frana tinea perfect.
Se zvoneste ca e vreun sistem de ajustarea automata dar nu cred ca are legatura cu piulita respectiva.
Verifica sa fie rotile libere cu frana lasata si nu cred ca e cazul sa o pui cum era prima data.
skorpio_bog
mi-au venit si mie azi placutele de frana pentru fata. cand o sa am timp liber weekendul asta o sa le si montez.
Catalinmodena
Cat au fost?
M i h a i
sunt galagioase ate?scartaie?
skorpio_bog
azi am reusit sa imi fac putin timp sa le schimb. cele vechi erau muncite rau biggrin.gif

nu scartaie deloc ate. sunt foarte silentioase. insa si pretul este pe masura. 255 ron.
19vik
Azi mi-am schimbat si eu placutele fata + spate, TRW, o ora si 45 min toata treaba cu curatat, debavurat etc Nu erau chiar asa muncite ca ale lui skorpio_bog, dar mi-a trecut de scartaieli plus ca in anumite conditii, aproape o data pe zi imi dadea bip bip+Stop+martor frana de mana. Problema e ca acum nu prea mai am frane... sper sa nu dureze pasuirea 150 de mile cum scrie pe etichetele din cutie... dupa 7 km cu ele, parca parca incep sa mai vina de acasa...
skorpio_bog
nu dureaza asa mult. La mine dupa 10 km drum de la tara pana acasa s-au asezat si frana de ingheta. De scartaieli am scapat si eu de cand am trecut pe ATE.
19vik
Dupa 30 km... intradevar acum ingheata biggrin.gif
skorpio_bog
smile.gif
andreimorocos
@gap2007 foarte bun tutorialul tau , multumesc .
alexalina
SALUT!SPER SA POSTEZ UNDE TREBUIE PROBLEMA PE CARE O AM.DE CEVA TIMP IMI TOT APARE UNEORI(PT CATEVA SECUNDE) MESAJUL STOP+ MARTORUL PT FRANA DE MANA.SUNT CUMVA PLACUTELE DE VINA(LE-AM SCHIMBAT ANUL TRECUT)
skorpio_bog
ori placute frana tocite ori trebuie completat nivelul lichidului de frana, ori cand lasi frana de mana jos, nu se retrag complet placutele de frana de pe discuri. Daca dupa ce pleci de pe loc iti dispare martorul, este sigur ultima problema.
alexalina
ori placute frana tocite ori trebuie completat nivelul lichidului de frana, ori cand lasi frana de mana jos, nu se retrag complet placutele de frana de pe discuri. Daca dupa ce pleci de pe loc iti dispare martorul, este sigur ultima problema

MULTUMESC PT RASPUNS...AS VREA SA COMPLETEZ PUTIN MESAJUL : CAND PORNESC MASINA...NU-MI APARE MESAJUL.DOAR CAND SE BALANSEAZA(SA ZICEM) DE LA GROPI SAU PE FRANARE...CAM ASA AS PUTEA EXPLICA CEL MAI BINE APARITIA MESAJULUI DE AVERTIZARE
Catalinmodena
Verifica nivelul lichidului de frana.Aia este cauza!
alexalina
SPER SA FIE ASTA CAUZA(SPUN ASTA PT CA M-AM MAI UITAT LA NIVELUL LICHIDULUI SI ERA OK...SI AM FOST SI LA SERVICE CU PROBLEMA ASTA SI NU MI-AU DAT UN RASPUNS CONCRET)...MERSI PT RASPUNSURILE VOASTRE



L.E. : gata asta era cauza,am completat lichidul de frana,si e ok acum...merci inca odata pt raspunsuri!!
Renaultouille
vezi sa nu fie rulmentul de presiune de la ambreiaj. eu asa am patit, imi aparea acelasi lucru in bord pt ca imi curgea lichidul pe acolo pana la nivelul ambreiajului. franele functionau ok.
bubus
Pentru megane 2.2 am schimbat prin iarna placutele de frana , am pus Delphi - de atunci am facut cam 5k km . De vreo luna asa au inceput sa zdrangane , am fost la service , am verificat si placutele au joc - mai exact lipseste tabla dintre capetele placutelor si etrier . Am incercat sa pun tablite de la 2.1 insa nu se potriveste , cand ati schimbat placutele ati avut in cutie si acele table ? eu nu am gasit nimic .
skorpio_bog
Daca te referi la placutele pe spate, da. In cutie au fost placutele noi, tablitele respective si suruburi noi pt etrier.

Pe fata la facelift nu au tablite.
bubus
Care este rolul sarmei de siguranta? tine placutele mai apropiate de disc ? Mie pana acum mi-au zdranganit placutele , am desfacut etrierul pe stanga fata , am montat la loc si acum nu mai face la fel , ma gandesc ca poate nu era bine asezata aceasta sarma sau o tine putin pana se aseaza si apoi incepe din nou sa se auda .
R19/16v
Rolul sigurantei este sa tina etrierul fix pe portetrier.
burliu
unde gasesc siguranta aceea de sirma ,unde am schimbat placutele ,mecanicul a uitat sa o puna la loc la roata dreapta si nu o mai gaseste ,ce risc acum ? de unde o cumpar separat ? am incercat sa fac eu una artizanala dar nu este ce trebuie...
skorpio_bog
La dezmembrari gasesti sigur.
tothrobert
Franele nu trebuie aerisite, dupa ce sunt inlocuite placutele? Chiar este asa de usor de inlocuit placutele?
R19/16v
Foarte usor. Nu trebuie sa aerisesti nimic.
mihai_dorin
Foarte usor pe fata, eu m-am chinuit azi 2 ore sa le schimb pe spate si tot nu am reusit..


LE: Se invarte de pistonas in sensul acelor de ceasornic sau invers?
mad toz
In sensul acelor de ceasornic.

Daca le schimbi singur, nu ai pe cineva sa te ajute, invarti putin dupa apesi pe pistonas, pana il impingi cat trebuie.

Daca nu ai cheie de flex sau o scula potrivita pentru rotire, poti folosi o cheie de 10. Rotesti cu ea de una dintre cele 4 "ridicaturi".
mihai_dorin
Eu am rotit in sensul acelor de ceasornic, apoi incercam sa fac parghie cu surubelnita ca la placutele din fata, tot nu intra la loc..
19vik
Rotesti->impingi, intra putin->rotesti->impingi, mai intra putin->... si tot asa, pana intra la loc. Sa nu-ti inchipui ca dupa ce ai rotit o data, intra din prima pana la capat.
mihai_dorin
Ok, multumesc. O sa incerc maine.
skorpio_bog
Sau iti confectionezi/achizitionezi o presa speciala pt asa ceva si treaba merge usor. Am explicat pe celalalt topic cum mi-am confectionat-o eu pe a mea.




mannick
Multumesc gap2007 pentru tutorialul excelent adaptat pentru 2.2. Ai facut ca totul sa para atat de simplu smile.gif
cosmin_angh3l
Salutare. Am si eu o problema cu franarea pe spate la megane2.2. Masina am luat-o acum vreo 2ani. Placutele pe spate sunt foarte bune,cred ca au fost schimbate chiar inainte sa iau masina. Discurile sunt si ele destul de bune,sunt uzate uniform. Problema sta in felul urmator: placutele nu calca pe tot discul,peste jumatate din suprafata discului este plin de rugina intotdeauna. Nu reusesc sa-mi dau seama care este problema(problema este la ambele roti de pe spate). Sper sa aiba un coleg un raspuns si pentru mine. O zi buna.
skorpio_bog
ok, discurile sunt uzate uniform (cel putin asa spui tu). Dar placutele cum sunt? sunt uzate uniform? Pentru ca daca placutele au suprafata diforma, atunci nu vor calca complet pe disc si de aici problema. O alta problema ar putea fi pistonasul etrierului, sa nu iasa complet din etrier la franare, astfel placuta nu atinge discul complet. Un test de franare pe spate ai facut?
cosmin_angh3l
placutele mi s-au parut ok. anul trecut cand am fost la Itp a fost totul ok. Alte teste de franare n-am facut. La chestia cu pistonasul m-am gandit si eu dar nu stiu ce sa-i fac. Acum m-am gandit ca ar mai fi o varianta sa verific franele:sa scot siguranta de la abs si sa vad cum se blocheaza fiecare roata. Oricum mi se pare ciudat pentru ca am aprox20000km de cand am luat masina si placutele ar fi trebuit sa se uniformizeze pana acum.
Sori55
QUOTE(mafia_ooops @ 4 May 2008, 12:51)
Schimbat plăcuțe frână față  MEGANE 2.1

Set plăcuțe frână  față FERODO PREMIER  seria FDB 1544
[attachmentid=1627447731]
1. Se asigură mașina cu frâna de mână, eu am pus si niște pietre la roți să fiu sigur, se ia de volan dreapta sau stânga maxim (depinde la ce roata montați), se ridică mașina cu cricul; se dă roata jos;.  poza 1.
[attachmentid=1627447732]
2. Cu o șurubelniță mai „sănătoasa” se îndepărtează etrierul de plăcuță, împingând exact cum arată săgeata din poză 2;
3. Cu o cheie de 13 se desface șurubul care fixează etrierul, șurub reprezentat printr-o săgeata in poza 3;
[attachmentid=1627447733]
4.  Se ridica din partea de jos a etrierului (poza 4) si se prinde exact ca in poza 5 pentru a avea acces si a putea lucra;
[attachmentid=1627447734]
5.  Tot cu ajutorul șurubelniței se îndepărtează cu grija plăcuta de disc - poza 6;
6. In poza 7 este fotografiat unul din cei 4 suporți (cleme) din tabla. Clemele vin odată cu plăcutele si se înlocuiesc si ele.  Fiecare clemă se fixează pe etrier.
[attachmentid=1627447735]
7. Poza 8 prezintă cele 4 cleme, iar in vârful săgeților se află acea tăbliță, cu ajutorul ei se fixează clema de etrier (o să vedeți la montare exact).
8. Poza 9 – plăcutele vechi.
[attachmentid=1627447736]
9. Poza 10 – plăcutele noi + clemele +cele 2 șuruburi pentru fixarea etrierului care se schimba si ele.
10. Poza 11 – comparație intre plăcutele vechi si o plăcuta noua. Am încercuit să arăt ca e aceeași denumire cu cele vechi, adică FERODO 185.
[attachmentid=1627447737]
11. Poza 12,13 – comparație la grosimea in „carne” intre plăcute, cele vechi sunt la jumătate (nu le voi schimba).
[attachmentid=1627447738]
12.  Poza 14 – montat (de forma) plăcuțele noi.
13. Poza 15 – la închiderea etrierului cilindru va lovi plăcutele si nu se va putea închide. Cu cheia de desfăcut prezoanele roții, am împins cilindru ușor spre interior exact ca în poză.
[attachmentid=1627447739]
14. Poza 16 –se vede cum etrierul a coborăt si vine fix pe pozitie. 
[attachmentid=1627447740]
  Se  înfiletează șurubul din poza 3, dar se schimbă cu cel nou venit in cutia cu plăcuțele de frână, se strânge bine si se montează roata la loc.
  ATENTIE!!
Înainte de a pleca de pe loc, dați câteva pedale la frână până aceasta se întărește !!!!
          Succes si aștept colegii de forum să completeze acest tutorial, de ex. cum se  schimbă plăcuțele  de frână  pe spate, sau discuri de frâna etc…
*



Un tutorial foarte bine facut. Felicitari !
nmdsrl
Eu am o problema, mai intai am schimbat placutele pe spate... unde m-am chinuit am dat la pedala sa se intareasca, am pornit motorul si brus... pedala pana in podea... tinea doar jos.

Am schimbat si placutele pe fata ca am zis ca poate ca erau prea tocite si na... , am dat pedatele sa se intareasca, cand pornesc motorul aceeasi buba, am dat jos rotile, am facut aerisirea pe spate avea aer masiv, am scot tot aerul, am pus rotile... si SURPRIZA aceeasi treaba, acum parca incepe sa tina frana un pic mai sus, dar tot se duce repede pana la podea..., aproximativ 1 cm de la podea incepe sa tina frana...

Cine ma poate ajuta cu o informatie?
skorpio_bog
cel mai probabil ti-a tras aer pe undeva in instalatie. Cel mai bine te duci la un service unde face aerisirea franelor cu aparat de vidare. Metoda pedala si borcanas nu prea este asa eficienta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.