Astazi am avut timp si mi-am montat PDC si carlig de remorcare.
Termenul de PDC este des folosit la BMW dar nu cred ca gresesc sa-l folosesc si la Renault unde toata lumea il cunoaste ca Sistem Senzori de Parcare SSP.
Pentru inceput trebuie sa demontam cele doua stopuri pe spate. acest lucru se face prin inlaturarea celor trei piulite fluture conform foto pdc1. Fotografia a fost facuta dupa scoaterea stopului pentru a se vedea mai bine piulitele fluture. Apoi se vor rasuci 90º stifturile de blocare din diblurile de fixare (6 la numar 3X2) care se afla mascate de cele doua stopuri. Apoi se extrag cu ajutorul unei scule specializate gen furca sau cu doua surubelnite, conform pdc2 Se elibereaza clipsurile de fixare (foto pdc3 si 4) si se scot suruburile de sub pasajul aripilor care fixeaza bara de aparatoarea de sub aripa (nu am poza ca nu a iesit) Dupa ce inlaturam intaritura de la bara care va fi inlocuita cu noul suport al carligului, fixam cei doi montanti ai suportului in interiorul lonjeroanelor, foto pdc5
ATENTIE! cei doi montanti nu sunt identici. Cel lung trebuie montat in dreapta. Se poate gresi foarte usor, iar rezultatul este ca bara de intarire va sta stramb.
Avem grija sa aliniem distanta de la bara de intarire pana la caroserie si apoi strangem suruburile de fixare foto pdc6. Se observa ca carligul de remorcare ramane pentru moment rabatat in jos pentru a putea monta bara.
Legaturile electrice le-am tras in interior si voi monta modulul de comanda special care se intercaleaza intre instalatia masinii si priza de remorcare. Exista mufe speciale lasate de constructor pentru acest scop. NU INCERCATI SA CUPLATI INSTALATIA ELECTRICA IN PARALEL CU LAMPILE STOP. Coputerul de lumini va avea de suferit fara modulul special de adaptare. Nu l-am montat inca. Cel original Renault costa 567ron si face mai multe functii printre care si inhibarea PDC in cazul cand este cuplata remorca. Asa ca am optat pentru unul de producator la pretul de 182ron, special pentru Renault.In foto pdc6 se vede in st jos mufa speciala pentru remorca. Am sa postez foto si detalii de montaj cand il primesc. Nu uitati sa izolatai capatul lonjeronului cu mastic ca in foto pdc9. In pdc5 se vede in dr ca intaritura de bara a avut un "dop" de izolatie dintr-un material plastic cu folie de aluminiu.Nu am fost multumit cu perforarea materialului asa ca am masticat ambele gauri.
Si acum sa trecem la PDC.
Am optat sa-i montez in bandou caci sub bandou este putin prea jos si mai sunt si ceva intarituri care trebuiau gaurite. Se pare ca sunt locuri speciale lasate in bandou pentru asa ceva. Se pot vedea in foto pdc7. In foto pdc 8 se vede pozitionarea pe fata. In pdc 9 se vede pasajul firelor in interiorul portbagajului, in fapt, acelasi traseu pe unde trece cablajul pentru numar si pentru priza de remorca. Nu am facut poze la modulul pdc, caci este unul ieftin (120ron) iar modelele sunt atat de diferite incat adaptarea de fixare (cu scai) se face de la caz la caz. Display-ul central l-am fixat pe oglinda retrovizoare cu banda dublu adeziva (din dotarea kitului) Am crezut ca voi demonta o juma' de masina intreaga ca sa aduc firul pana in spate, insa surpriza...s-a montat foarte usor prin simpla ridicare usoara a tapiteriei si a ornamentului de stalp. apoi am liftat firul (sub ornamente) care a fost deosebit de cuminte si a intrat cu usurinta. Doar capacul lateral de la bord (spre usa) a trebuit sa-l scot ca sa trec firul sub bord, apoi in aceeasi maniera ca la stalpi am trecut pe sub prag pana la aripa din spate.
Rezultatul final se vede in foto pdc10 si 11. In pdc12 aveti un colaj cu toate fotografiile, in caz ca vreti sa tipariti o singura foie cu toate pozele la un loc.
Sper sa va fie de folos.