Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremurat... megane2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3
Ryk
Salutare!
Am masina de la semnatura cu motorul 1.4 16v. Are 32.500km e din 2005 si pe loc motorul vreau sa spun cand am luat masina acum 1 sapt chiar nu il auzeam de loc la relanti, acum m-am obisnuit cu el cred si daia este auzit de catre mine tot timpul, dar si la inceput si acum... la relanti este un tremurat foarte fin, nu se simte in volan/schimbator/pedale, ci foarte usor se simte, parca ar fi un mic cutremur. De pe topicul ciudatenie relanti nu mi s-a parut sa semene problema de acolo cu cea a mea, de aceea am facut un nou topic.
Benzina folosesc doar efix95 sau in unele cazuri in care nu pot alimenta efix pun de la petrom de 95. Masina trage nu are nici o problema, dar parca se simt si foarte mici vibratii in volan, tin sa precizez foarte mici, tot la relanti, dar constante cu motorul, poate erau de la inceput dar nu le-am observat eu atunci, masina avand-o de 1 saptamana.
aditasse
Dar relantiul cum sta? e prea mic? e normal?...
Eu cand am luat masina tot sh , dar 1,6 aveam la fel un tremurat usor.. am schimbat bujiile si filtrele, am pus un aditiv de curatat injectoarele la un plin de benzina, ... am bagat o tura in forta pana la Sibiu si dupa aia o tura pana la Buc turatie constant peste 4000 .... pana am golit tot rezervoru, dupa care am alimentat numai efix 95 si pot spune ca nu il aud nu il simt.
19vik
Bujiile se schimba la 30000, au fost schimbate? Sau clapeta de acceleratie trebuie curatata.
Ryk
mi-a spus asta ca el i-a schimbat bujiile la 29.xxx km. cand a fost la revizie. turatiile la relanti sunt sub liniuta de 900 sau chiar intre liniuta de 900 si 800
porneste imediat, si pe frigurile astea n-a avut probleme. clapeta de acceleratie nu stiu, nici nu stiu unde e sau cum arata.
aditasse, mai acum doua zile si eu am fost pana la busteni si vreau sa iti spun ca atunci cand am ajuns in oras, nu auzeam nici un motor, s-a comportat super masina nu am avut nici o problema.
gabriel27
Si eu patesc la fel,dar numai cand stationez pe un plan inclinat.De noua a facut asa,nu i-am putut da de cap si in final m-am resemnat.Am tot M 2 ,1.4 16v sedan din 2005.
Ryk
nu stiu daca pe plan inclinat sau nu... ca nu mi-a dat seama de asta... dar stiu ca face la relanti. din ce-am observat doar atunci cand e inclazit motorul si scade turatia la normal.
Tin sa precizez ca am fost cu ea la service inainte de a o cumpara, la IPSO si cei de acolo au spus ca masina e ok, ca a dat doua explodari sau detonari ratate sau ceva de genul dar ca acelea sunt din cauza benzinei.
Rimio de Vassur
am sesizat asa ceva la mine azi, cind a intrat ac-ul, la un semafor. eram oprit in soare si calculatorul a decis ca e cazul sa porneasca si compresorul de la ac pentru a reduce temperatura din masina. turatia a crescut putin si a vibrat usor.
Ryk
acum, doar cand e in relanti normal 700-800 de ture. azi asteptand sa plec de la service, fumam o tigare langa masina si am si pornit-o sa se incalzeasca putin. am sesizat un tziuit ca altfel nu-i pot spune, foarte foarte foarte subtire, parca ar fi fost un fluieras dala cu un sunet care il pot auzi foarte bine caini. si parca se auze de unde de la jumatatea masinii, dar cand m-am dus in spatele ei tot se auzea, mai putin in fata posibil acoperit de zgomotul produs de motor. se auzea cu intreruperi acest tziuit. a mai sesizat cineva acest zgomot? PS in masina nu se aude. doar afara.
Adila16
QUOTE
Ryk
Posted Today, 12:09
 
mi-a spus asta ca el i-a schimbat bujiile la 29.xxx km. cand a fost la revizie. turatiile la relanti sunt sub liniuta de 900 sau chiar intre liniuta de 900 si 800


Nu vreau sa te supar, colega, dar pe turometru gradatiile sunt din 250 in 250 rpm ... Fiind vorba de acele liniute aflate sub gradatia de 1000, ele marcheaza 750 rpm (cea pe care tu o indici a fi de 900), iar cealalta, 500 rpm (800 cum ii zici tu).
Daca acul turometrului sta intre cele doua gradatii, turatia este, in fapt, undeva in jurul a 600-650 rpm. Si e firesc sa apara usoare vibratii: turatia fiind redusa, nu se mai echilibreaza momentele de impuls mecanic date de detenta fiecarui piston in parte.
De regula, scaderea turatiei de ralanti, dar mentinerea constanta, e cauzata de imbacsirea clapetei de acceleratie.
Se cere demontata tubulatura de aer (teava aia groasa de plastic care iese din filtru si se fixeaza pe o ''gogoasa'' de metal gri, cu aparenta de aluminiu/antimoniu cu un colier) si plimbata prin interiorul carterului clapetei o carpa cat se poate de curata si care nu lasa scame.
aditasse
Si a mea face la fel... cred ca este de la catalizator. Nimic anormal
Ryk
adila16, nu am de ce sa ma supar, nu aveam de unde sa stiu ca sunt intre 2 liniute 250rpm. e bine de stiu ca acum ma voi duce sa curat acea clapeta. merci mult de tot.
Adila16
Cu mare placere, Ryk! Si tiuitul cred ca tot d-acolo e...

Rimio, e normal sa creasca un pic turatia si sa se simta si o usoara vibratie la pornirea compresorului a/c.
Pe langa magaoaia de facut aer rece, porneste si turbina de racire a motorului, iar alternatorul ''trage'' din greu. Astea toate solicita ceva din caisorii disponibili, iar ECU compenseaza sporind timpii de deschidere ai injectoarelor...
Rimio de Vassur
stiu ca e normal. am mentionat doar pentru ca semana cu ce povestea colegul. la inceput nu stiam ce se intimpla, apoi am vazut AC aprins pe afisajul climei si m-am linistit.
Ryk
adila16, am observat ca nu mereu este aceasta turatie mai joasa, cand sta acul chiar imediat sub linia de 750 alte ori este la jumatatea dintre 750 si 500. trepidatie este mai putin sesizabila imediat sub linia de 750. respectiva clapeta dupa ce este curatata trebuie umblat si pe la calculator? sau o pot curata si eu?
19vik
O poti curata si singur, nu trebuie umblat la nici-un calculator.
Ryk
ok, si un tutorial cum as putea face acest lucru?! ca nu am gasit pe nicaieri pe aici pe forum, caut de aproape o zi si nu am gasit. daca se poate sa ma indrumati si pe mine... eventual si cu niste poze ar fi super.

28 Feb 2008, 18:08:
Uitati cateva poze cu turometru la relanti, asa va puteti da seama cel mai bine.

28 Feb 2008, 18:41:
Uitati cateva poze cu turometru la relanti, asa va puteti da seama cel mai bine.[attachmentid=1627435934][attachmentid=1627435935][attachmentid=1627435936]
19vik
Cam acolo sta si la mine, ca in ultima poza. Masurat pe tester era 710 rpm.
Daca nu variaza e ok.
Ryk
Turatia din imagini este ok? Tin sa mentionez ca aceasta se schimba atunci cand se accelereaza masina pe loc sau dupa o deplasare si apoi ma opresc iar la semafor. Ar putea sa fie cumva vreun injector bulit? Pe bord nu a aparut nimic sau pe cb.
Adila16
Fericitule! biggrin.gif
La mine sta acul undeva un pic peste gradatia de 500 rpm...Iar cand apas brusc acceleratorul, scoate un sunet asemanator cu stranutul, turatia scade sub limita de 500 si abia apoi creste ... biggrin.gif
Clar e de la clapeta...Daca acul sade cumintel acolo unde e in poze.
Ryk
am impresia ca am si observat ca la un moment dat scade undeva la jumatatea dintre 500 si 750 si apoi se regleaza singur spre 750 si acolo ramana pana la urmatoarea oprire a masinii la relanti.
cumnatul meu care este mecanic actual pe la mitsubishi a fost si pe la renault si m-a intrebat daca sigur nu sunt injectoarele ca el stie megane2 e cu probleme la injectoare. Eu am vazut cat am putut ca este destul de acoperit si motorul 1.4 16v si am observat o pata in jurul injectorului 2 de la stanga spre dreapta. am incercat sa dau cu degetu macar sa vad ce e, nu miroase a benzina dar este asa cu praf si negreala. poate fi benzina evaporata + praf?! si daca da... ar insemna ca injectorul este defect? sau pe drumul de a se defecta? pe bord nu mi-a aparut nimic, nici pe CB. sunt disperat, mi-e sa nu fie vreun injector ca abia am luat-o de 1 sapt.
Vio
La mine pe motor cald sta acul lipit de gradatia de 750 rpm, asa a fost de cand am masina de noua. M-am plans si eu la service de "batzaiala" la relanti (cel mai bine o simteam cand stateam la semafor) si drept urmare baietii mi-au facut acu jumate de an o actualizare de soft al injectiei... de atunci aproape a disparut batzaitul ala... Oricum comentariul sefului de service cand am reclamat problema a fost ceva de genul ca motoarele astea de 1,4 16V sunt cunoscute cu "problema" asta, relantiul greu de echilibrat perfect... pe mine unul nu ma mai deranjeaza dupa resoftare... parca ar fi cam disparut...
Ryk
vio, pe mine nu ma deranjeaza, din ce am citit respectivul tremur fin ar fi de la un tampon hidroelastic. dar la mine chestia este cu turatiile, sper sa nu fie vreun injector.
ciobi
http://www.reno.ro/Megane-2-2-problema-pornire-t70770.html

poate ajuta

bafta
Vio
Adevarul e ca turatia aia din poze m-ar deranja si pe mine suficient de mult incat sa dau fuga in service cu ea imediat...
Ryk
Pai si atunci la ce linie trebuie sa stea turatia?
19vik
La motorul K4J => pe linia de 750 rpm, la motorul K4M => putin sub linia de 750 rpm, asta la motorul cald.
[attachmentid=1627436070]
Vio
Presupun ca K4J = 1,4 16V si K4M = 1,6 16V, corect?...
Deci e ok la 1,6 ca acul sa stea un pic sub linia de 750, dar nu si la 1,4...
Ryk
deci ar trebuii sa-mi stea lipit de linia de 750?! Nu statea asa nici cand am cumparat-o si am dus-o la service sa o verifice inainte sa o cumpar, si cei de la ipso nu au gasit nimic. sa vedem saptamana viitoare cand ma duc cu ea. in mers nu face nici o figura. merge bine, trage bine. Consumul mediu este undeva la 8.3 parca la o viteza medie de 20-25km/h.
Tot nu mi-a mai raspuns nimeni la intrebare daca ar putea fi vreun injector....??
TRANCA
Este normal...daca nu-ti apare nimic pe bord, care este un calculator ce sesizeaza defectele de poluare sau altele...atunci las-o cum este ca nu are nimic...

Are 32.000 km...si tu ai vrea sa fii ca la 18 ani cred ... dar nu se mai poate...
Vio
Consumul mi se pare ok pentru sezonul asta, cam asa arata si la mine - 8,2... Mers mai mult in oras, distante scurte, motorul nu apuca sa se incalzeasca...
Ryk
oricum, maine o sa plec pana la busteni, o sa ii dau o mica talpa... cu niste benzina petrom 99+, chestia e ca eu am pus benzina de la rompetrol si petrom amestecat in functie de cum am avut nevoie la momentul respectiv. mai scade turatia aproape de 500 dar nu tremura masina, trage, si nu merge nici in 3. la relanti apare un tremur ca si cum cineva ar impinge in masina. oricum o sa ma duc sapt care vine la service pt. mai multe investigatii. oricum daca masina ar sta in 750rpm cum zice lumea pe aici, ar avea un tremur dar nici intrerupt ci in parti. asta am incercat-o eu cu acceleratia, am piscat-o pana a ajuns la linia de 750.
Adila16
Daca apar momente in care masina se misca/batzaie de parca ar apasa-o cineva de bara de protectie,ai (cel putin) un injector imbacsit sau o bujie ''bagaboanta''...Cred ca putina ''talpa'' nu i-ar strica, insa...
Succes!
Ryk
am zis sa-i fac un plin cu top99 de la petrom si sa-i bag un aditiv am vazut pe aici ca cineva a bagat un liqui moly. In rest masina se comporta bine.
Adila16
Am o intrebare, ryk: la ralanti, cand dai un ''sprit'', se aude un zgomot ca un stranut de pisica (dar mai tare..)? ...

In alta ordine de idei, inainte de a-i aditiva carburantul, scoate joja si adulmeca uleiu' de pe ea. Daca miroase a benzina, inseamna ca, intr-adevar, exista (cel putin) un injector imbacsit.

Dupa ce ai turnat aditivul in rezervor, iti recomand sa circuli fara sa realimentezi pana intri pe rezerva, ca aditivul sa poata sa-si faca treaba, nediluat.

Succes!
Tine-ne la curent!
Ryk
nu face ca nici un stranut de pisica, pur si simplu se accelereaza dar uneori am impresia ca are un oarecare lag daca ma intelegeti de maxim o secunda, sau poate am eu impresia. o sa mai verific inca o data sa vad mai exact si revin sa va spun exact, poate pun si o inregistrare? v-ar ajuta?

5 Mar 2008, 13:53:
i-am dat niste sprituri, cu motorul cald si vreau sa spun ca nu se aude nimic anormal, ci doar motorul turanduse si atat. nici un stranut de pisica. am mirosit si joja cu ulei pe ea si miroase a ulei, din ce-am mirosit nu s-a simtit nici un pic de benzina.
Adila16
Aditiveaza-i benzina si ia-o la ture!...
In afara ca e un pic imbacsita, nu are nimic masinuta ta!
adevaratul
Problema e din carburant !
aditasse
QUOTE(Adila16 @ 5 Mar 2008, 10:51)
Am o intrebare, ryk: la ralanti, cand dai un ''sprit'', se aude un zgomot ca un stranut de pisica (dar mai tare..)? ...


*



Daca se aude "stranutu de pisica" care-i problema ?
Adila16
Huh...Posezi un asemenea zgomot la ''sprit"?...
aditasse
Da ...dar numai dimineata cand motorul este rece. Nu i-am dat nici o importanta
Adila16
Zic io ca nu e cazul sa-i dai prea mare importanta, daca nu impieteaza asupra mersului motorului (adica, la un ''sprit'' mai vioi, motorul nu da sa se opreasca..., sau consumul nu se duce spre valori ridicol de mari..., ori turatia de ralanti scade sub valorile limita - 500 rpm, limita de prindere in functionare a majoritatii motoarelor Otto -..., ori scade sensibil puterea).
Am acest stranut (la cald, caci, la rece, mi-a fost mila de simeringuri sa le stresez si n-am incercat...) de cand am luat masina. Consumul e cel pe care l-am indicat in topicul dedicat. Iar ralantiul...Acul sade elegant intre liniile de 500 si 750 rpm. Fara sa ma deranjeze prea tare.

In ceea ce priveste cauza acestui zgomot, n-am identificat-o. Inca.
Nu pot sa fac decat presupuneri: clapeta de aer care agata in jeg, ori vreun O-ring ciupit sau pe cale de a nu-si mai face treaba, sau - cel mai banal - filtrul de aer imbacsit...
Mie, stranutul cu pricina, imi suna a fi cauzat de ceva gen vacuum creat in galeria de admisie sau de injector care si-a pierdut etanseitatea...
Repet, inca n-am studiat problema prea in amanunt, pentru ca nu m-a deranjat decat sonor..Desi, am sesizat-o si la un Matiz nou-nout, si la un Logan 1.6 mpi cu 13 miare la bord...
Ryk
in seara aceasta, dupa ce am oprit motorul si am stat circa 10 minute hai maxim 15, cand am pornit motorul mi-a cazut direct in 500 de ture si a trebuit sa-i dau mai multe ture sa ajunga acul cam cum e in pozele postate. Pana la urma... sa fie de la carburant? le-am incercat pe rand.... efix, rompetrol de 98, petrom de 95 si top99+. cu care mi s-a parut ca merge mai bine dupa ce am alimentat a fost rompetrol de 98. Pot fi probleme mari? Are aprox 5000 de cand a iesit de la revizie a fost undeva pe la 29.000 facuta. Eu sper sa fie de la benzina. O sa incerc sa-i fac un plin si si sa-i pun si un liqui moly am vazut pe aici pe forum ca cineva avea probleme mari cu masina tremura ca toate alea si dupa ce a pus liqui moly a mers ca unsa.
Adila16
Clapeta de accelerație ai reușit s-o cureți?
Ryk
am fost la baiatul de la ipso, a facut el pe la masina pe acolo, cu testerul pus murea masina cum o porneai. s-a uitat si la bobine, le-a dat cu nu stiu ce spray, le-a scos din locasul ala si le-a dat cu banda izolier pe ele. m-a intrebat ce benzina folosesc, i-am spus ca am pus de la rompetrol si petrom depinde cum am putut si mi-a spus sa pun doar de la rompetrol efix. mi-a spus sa consum benzina care o am si sa-i pun de rompetrol si daca mai face sa vorbesc cu el ca sa stabilim sa-mi curete clapeta, ca a zis ca la 1.4 dureaza mai mult demontatul decat la 1.6. acum sa vedem cum se mai comporta. diferit de cum era inainte nu a mers dar el a zis ca acum e destul de ok si mi-a mai explicat cum se regleaza unele pe altele. Si mi-a mai zis dimineata cand o pornesc sa o accelerez pana pe la 2000-3000 pe loc si sa vad daca scade pana in 500 de ture. acum parca tremuratul acela a disparut. eu nu cred ca am mentionat aici, dar cand o accelerez cu motorul cald pe loc si iau piciorul dupa acceleratie scade acul direct in linia de 750 si apoi usor treptat mai scade putin el sub linia de 750 pe undeva intre cel de 500 si 750.
valentin-axv
apropo de tremurat azi am pornit masina(motorul rece) 1.6 16v si mergea infundat asa turatia statea normal dar ca si qm ar fi filtru de benzina infundat sau nu mergea o bujie nu stiu am plecat cu ea la drum si nu a mai avut nmk asa ceva nu mia facut niciodata,iar cnd am deschis capota se misca tot motorul ca mergea dupa cum v-am spus "infundat" aveti idei de la ce poate fi si iar azi cnd am mers cu ea la drum lung mi sa parut ca am turatii prea multe si viteza prea putina,dar in special ma intereseaza acel tremurat ciudat ms anticipat
Ryk
in seara aceasta am dat cateva sprituri cu motorul cald. si am auzit si eu acel stranut de pisica. cred ca ala e... s-a auzit ca un mic fasait mai mult. si cred ca vine chiar de pe gaura aceea care o are motorul. e ca un tub asa... nush care e rolul ei. n-am avut probleme in mers... dar am alergat-o ceva in seara asta...
SorinCT
Megane 2 are probleme cu injectoarele. Dupa ce o ia razna un injector, celalalt incepe si el sa turbe rezultand vibratii nenorocite, ulterior pornirea fiind intrerupta.
Ryk
pai eu n-am probleme cu pornirea, porneste imediat chiar daca sunt -10 grade chiar daca sunt +10grade. azi de dimineata i-am dat sprituri cand am pornit-o, n-am mai auzit stranutul de pisica daca ala l-oi fi auzit aseara si nu mi-a picat in 500 de ture, decat dupa ce s-a incalzit, bine aproape de 500, mai exact eu zic ca pe la 600.

CT-07-JGA, nu am intreruperi nici la relanti, nici in mers indiferent de treapa de rulare, trage bine masina, aseara cand a mers mecanicul cu ea eu fiind in dreapta m-am speriat am zis ca asta nu e masina mea ca tragea mult peste asteptarile mele, fiind turatia undeva la 4000-5000.

8 Mar 2008, 23:38:
ce am observat, stranutul de pisica se aude cand apas acceleratie la sprit inainte sa o ia motorul in ture. are un fel de lag daca as putea spune, se aude zgomotul si imediat pleaca in ture. doar la cald se aude nu si la rece. eu din logica care am gasit-o eu as spune ca este din clapeta de acceleratie. voi vorbi cu baiatul de la ipso sa stabilesc o zi sa ma intalnesc cu el sa ma duc sa-mi curete clapeta aia.
Adila16
De pufff!-ul ala vorbeam mai sus...
La aceeasi concluzie am ajuns si eu: clapeta nu mai pivoteazacum trebuie pe ax din cauza de mizerie si se deschide brusc si un pic mai tarziu decat ar trebui.
Plus, aceeasi mizerie nu-i da voie sa se aseze cumtrebuie pe ''scaunul'' ei, amestecul carburant - la ralanti - este mai sarac si d-acilea tot corolarul de manifestari: turatie de ralanti anormala, vibratii neplacute...
Ryk
adila, sa speram ca asta este. acum sa trag de baiatul asta imi curete clapeta cat mai repede. dar aceasta clapeta de la ce se murdareste?! adica.. putem face ceva sa impiedicam acest lucru? sau sa se intample mai rar?

ce mi-a mai spus cumnatemiu, ca daca eu opresc motorul cand e cald si imediat il pornesc la vreo 10-15 minute, computerul considera ca motorul este cald si ok si nu mai este nevoie sa-i ofere benzina multa pt. a sta turat. dar mi se pare cam aiurea totusi, sa-i ofere foarte putina cat sa stea intre oprit si pornit....

si mai ma gandesc ca daca era altceva care provoca acest relanti urat, in afara de clapeta se simtea si in mers banuiesc, intrerupea sau scadeau turatiile.... dar clapeta in mers ma gandesc ca este destul de deschisa indiferent de viteza masini, in asa fel in cat indiferent ca este curata sau murdara ea functioneaza normal pt. ca sta deschisa destul de mult. poate doar sa se strice si sa nu se mai deschida corespunzator ar putea afecta masina in mers nu?! adica... nu cred ca este o problema ca merg cu masina asa...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.