Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremurat... megane2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3
Adila16
Nu prea ai ce face ca sa nu se (mai) imbacseasca...
Mizeria aia de acolo provine de la vaporii de ulei preluati in galeria de admisie din baia de ulei - epurator de gaze se numeste...sau sistem de ventilare a carterului motor, sa ma dau savant... smile.gif - care intra in contact cu praful care trece de filtru... (cam asta e rolul principal al cantitatii aleia infime de ulei: sa fixeze pe peretii galeriei de admisie praful care scapa de filtrul de aer, prevenind, pe cat posibil, patrunderea acestuia in camera de ardere / cilindri).

Cat despre ce considera sau nu computerul masinii, sunt informatii culese de la senzorii nenumarati infipti pe te miri unde in motor (galeria de admisie, instalatia de racire - pe tur si pe retur -, in sistemul de evacuare etc.) si functie de care decide regimul de temporizare / deschidere a injectoarelor, momentul optim de aprindere si alte dracii care sa faca mersul motorului cat mai in firea lui.

Clapeta se deschide functie de cat de mult ai apasat pe pedala de acceleratie.
Am scris mai sus ca nu vad nicio problema majora la masinuta ta, in afara de imbacseala (inerenta, dealtfel, la poluarea bucuresteana...)...Si ca, in linii mari, aproximativ aceleasi simptome se manifesta si la a mea...

Parerea mea e ca daca nu mai tine ralantiul sau porneste exagerat de greu, sau pierde din putere, concomitent cu cresterea exagerata a consumului, abia atunci trebe cautata problema si in alta parte...
dragos_p
Salut. Am si eu problema cu tremuratul la relanti, dar se intampla doar la pornirea la rece si destul de rar. Cei din service mi-au zis ca poate fi de la bujii sau de la calitatea benzinei. Citind mesajele de pe forum imi dau seama ca poate fi vorba de mai multi factori - bujii, bobine, benzina proasta sau chiar injectoarele. Voi ce parere aveti, tinand cont ca tremuratul se manifesta destul de rar si doar la pornirea la rece?
miki
pregateste un parastas pentru cel putin o bobina !

sau pentru senzorul de pozitie ax cu came!

varianta 2 e mai ieftina!
dragos_p
Masina e inca in garantie asa ca nu ma intereseaza cat costa inca biggrin.gif. O sa ma duc pe capul lor. Mai stau putin sa vad cum mai reactioneaza.
Ryk
Miki, raspunsul a fost pt mine sau dragos? Inca o data, mie imi porneste normal, ca e rece sau cald la fel pleaca.
Adila, sambata ma duc sa-mi curete clapeta. Sa speram ca asta va rezolva problema.
Adila16
Tine-ne la curent.
OK?
juristul
La mine cand sta la relanti se aude un fluierat. De la ce sa fie?
Ryk
adila16, ok ... o sa postez dupa ce o sa curete baiatul acolo.
Adila16
OK.
Sunt al naibii de curios ce o sa gaseasca flacaul in galeria aia...
Vezi ca ''gatul'' dintre filtrul de aer si galeria propriu-zisa iese ca la tetris: are o pozitie anume. Sa nun traga tare de el spre in sus, pen'ca-s toate sansele sa rupa rezonatorul (tubul ala infundat care coboara spre cutia de viteza)...
Ryk
banuiesc ca stie si el, din moment ce lucreaza doar cu dastea. daca rupe ceva plateste smile.gif
Adila16
Si, daca retin bine, sunteti oarecum ''en famille'', nu?...
In orice caz, succes!
Soldatul
pus Omw carera 100 cu rezervorul aproape gol si a mers ca la prima tinerete ...dupa ce am pus iar benzina din locul meu obisnuit masina iar a inceput sa tremure si sa mearga ca o baba batrana smile.gif) oricum nu ma supara ... cand o duc la 4000 + de ture scoate un zgomot infernal de masina tunata smile.gif)
Ryk
am pus si eu numai efix si parca e o imbunatatire la relanti... mi se pare mie ... ca nu prea am mai avut timp sa stau cu ochii pe turometru la relanti....
Ryk
am fost la baiat abia azi ca acum a putut. mai intai de toate si de toate a spus sa mearga cu ea sa vada cum se comporta in mers, a zis ca e super ok. la relanti apoi, a spus ca e iar ok ca problema ar fi fost de la benzina si ca daca era clapeta statea in 500 oricum ar fi fost. iar tremurul acela ca si cum cineva ar misca masina ar fi de la bobine, care din cauza caldurii se duce siliconul care il au pe ele. asta mi-a spus el. P.S. el ma rezolva pe naspa, bani ii dadeam lui binenteles mult mai putin decat pretul service-ului si mi-a mai zis ca "daca ai bani de cheltuit eu umblu acolo sa o curat, dar este ok masina nu are absolut nimic."
Adila16
QUOTE(Ryk @ 17 Mar 2008, 20:47)
iar tremurul acela ca si cum cineva ar misca masina ar fi de la bobine, care din cauza caldurii se duce siliconul care il au pe ele. asta mi-a spus el.
*



Se prea poate... Nu incerc sa contrazic pe nimeni.
Desi...Fiind o deficienta pe parte electrica, ar fi trebuit ca turometrul s-o semnalizeze mai pregnant...
Ryk
mi-a spus ca nu are rost sa schimb de acum bobinele ca nu au nimic. mi-a spus ca chiar daca le schimb si cele noi dupa o perioada o sa faca la fel. dar parca totusi nu mi se pare ca sta ok in ture... acum nu stiu ... chiar nu stiu ce sa zic... poate ar fi trebuit totusi sa imi curete acolo clapeta si ce trebuie?
Ryk
adila, daca pornesc motorul si cade linia in cea de 500 intr-o fractiune de secunda imediat sare peste cea de 500, latura de jos a acului fiind chiar deasupra liniei de 500. daca il las asa putin pana sa dispara mesajul cu level oil ok, se regleaza singura pana ajunge latura de sus a acului chiar sub linia de 750. in seara aceasta i-am facut plinul cu efix dar inainte sa-i bag benzina i-am bagat un liquimoly injection-reiniger si apoi am luat-o in ture k-lumea adica pana in 5000-6000 de ture. foarte placut impresionat de ce poate un motor de 1.4. dar acum sa vedem sa mai consumam din benzina pt. ca nici macar nu s-a clintit acul de benzina. primele impresii sunt ca parca merge mai altfel motorul acum.
Inca ceva, mi-a mai spus baiatul asta si la fel si cumnatul meu ca daca opresc motorul si il las putin si apoi il pornesc iar e normal sa cada in aproape 500 de ture ca ECU ii calculeaza tot la minim si apoi se regleaza in functie de temperatura motorului. Nu stiu cat de adevarat o fi dar mi se pare oarecum logic, neputand sa pui un contact ca sa astepti sa se stinga ce becuri trebuie pe acolo si apoi sa-i dai cheie. Cred ca am gandit oarecum logic.... contraziceti-ma voi sau da-ti-mi raspunsuri mai logice decat al meu si la problema mea. Nu ma supar daca imi da-ti doua palme sa imi ziceti trezeste-te ba ca e in felul asta sau in felul celalalt.
19vik
Daca citesti topicul despre bobine, ai sa vezi ca cu o bobina defecta, sau chiar cu doua, motorul sta la relanti, dar se simte bine scaderea puterii in mers. De cand ai deschis topicul a trecut aproape o luna, plus o saptamana inainte, banuiesc ca de atunci ai mai pus benzina, nu doar aseara, deci nu cred ca e de la benzina, oricum nu cred ca de la benzina oscileaza relantiul intre 500 si 700 rpm, cand tu trebuie sa ai 750 rpm, iar masina sa traga normal. In manualul de reparatii e pe undeva un tabel cu turatiile motorului in functie de temperatura si iti spun eu ca la rece, relantiul trebuie sa fie un pic peste cel normal, cu cat e mai frig, cu atat mai mult peste. In schimb clapeta murdara, asa se manifesta: trepidatie usoara la relanti, turatia oscileaza un pic , in rest motorul trage absolut normal. Raman la parerea mea de la inceputul topicului ca cel mai probabil e de la clapeta, sau o bujie nu lucreaza bine la relanti. Repet: cel mai probabil, fara sa exclud alte cauze.
Ryk
19vik, deci de la benzina am ajuns si eu la concluzia ca nu este ca am bagat si respectivul aditiv si foarte putin s-a imbunatatit mersul motorului, dar mersul la relanti este la fel, cand este mai aproape de linia de 750 cand mai departe. bujiile au fost schimbate la 29xxx km la revizie. baiatul asta la care am fost mi-a spus ca bobinele isi pierd siliconul acela de pe ele si asta dar nu ca sunt pe duca sau ceva de genul. deci in concluzie mersul acesta la relanti ar fi de la clapeta pana la urma urmei zici tu? sau senzorul de turatie? adica sa-l sun sa il bat la cap sa-mi curete clapeta si senzorul sau nu?
Adila16
Parerea mea ramane clapeta. Am reusit de-am curatat-o la Kurulina mea. Raspunde altfel in gaze (ca in prima zi, as putea spune), sta in mintile ei la ralanti (nu lchiar la 750 fix, ci exact - absolut simetric - intre liniile de 500 si 750), la pornire, cand i se da gaz - similar shocului la carburatoare -, motorul salta cam la 1200 rpm, apoi, pana cand ECM decide ca motorul s-a incalzit, turometrul imi arata undeva la 1000 rpm...
Numai ca - din coincidenta sau nu - a devenit un pic mai zgomotoasa ...Ceea ce nu ma rea deranjeaza: cateva apasari pe ''+''-ul satelitului de comanda al sonorizarii si s-a rezolvat...
Ryk
am fost si am curatat clapeta, au demontat tot corpul clapeta. acum, imi sta prea turata, adica cu motorul cald la relanti sta undeva peste liniuta de 750. Maine dimineata mi-au zis baietii sa ma duc sa-mi reprogrameze corpul clapeta, fiind fara preturile serviciului nu au avut cum sa faca asta acum. sa speram ca dupa ce fac reprogramarea totul va fi ok. dar chestia e ca acum scade in 800-850 sa zic si apoi se mai accelereaza putin si scade iar. e ciudat rau, dar banuiesc ca aceste simptome sunt pt. ca nu este reprogramat corpul clapeta.
Avani
Eu am turatii normale la ralanti, dar de vreo 3 saptamani a devenit si bineinteles doar mie mi se pare, nu si celorlanti pasageri, mai zgomotoasa la ralanti. Turatiile nu s-au modificat, in schimb a crescut zgomotul si parca am si un mic tremurat la ralanti.

Folosesc aceeasi benzina de la acelasi producator. Nu am folosit niciodata aditivi, in schimb acum vreo 3000 km mi s-a curatat clapeta de alimentare.

E prima oara cand face asa...

Oricum am 30.050 km, o sa pomenesc la revizie, sa vedem ce o sa curatam.
Ryk
Clapeta de acceleratie nu? Aceeasi care mi s-a curatat si mie nu? Ce vreau sa mai spun este ca deoarece sta putin mai turata, pot sa merg cu treapta 1 fara sa accelerez masina, dar nu cred ca este ok acest lucru, cel putin nu mi se pare mie ok.

Gata, s-a reprogramat si clapeta si acum merge ceva mai bine, acul nu sta lipit de linia de 750 ci chiar sub ea. a mai disparut din tremur dar foarte putin. oricum am in plan sa-i pun niste bujii mai de calitate (denso, ngk, beru) si sa-i schimb si bobinele exact la fel cu unele mai bune, cum spuneam tremurul acela fiind posibil de la bobine ne mai avand siliconul protector de pe ele.
Adila16
Mai nou, cam p-acolo sade si acul turometrului masinutei mele...Dupa ce am varat inca o carpa simbolica in carterul clapetei (fara sa demontez decat tubulatura de aductiune a aerului...).
Curios sa vad ce si cum e cu usoarele vibratii, mi-am aruncat un ochioloi sub ea si am sesizat un oarecare grad de uzura (nu prea mare, dar suficient sa ma determine sa o trec pe lista de inlocuiri la iminenta revizie de 60 miare km) la bieleta care asigura suspensia pendulara a motorului. Am "blocat" provizoriu bieleta in ''furca'' ei cu o bucata de furtun si am pornit motorul. Rezultat: mai - mai ca eram in stare sa ii fac testul lui Ettore Bugatti, cel cu paharul plin ochi cu lichid si cocotat pe plansa de bord... smile.gif

Deci, intereseaza-te si de starea bieletei pendulare, a bucselor acesteia...

Succes si tine-ne la curent... smile.gif

LE: Daca ar ''fura'' curent pe undeva, pe traseele instalatiei de aprindere, ar trebui sa se vada arce voltaice... Cu precadere noaptea. Incearca si varianta asta, inainte de a da banii pe bobine si bujii...
Apropos, ce kilometraj are masinuta ta?...
Ryk
adila, acum are undeva la 34xxx km. Pai noaptea daca dau de servo dintr-o bucata mult adica vreo juma de cursa cel putin se vede o scadere a intensitatii farurilor dar imediat cum se opreste volanul de invartit nu mai e nimic. si dimineata cand o pornesc imediat, tremura putin turometrul si apoi se isi revine. tremuratul nu a disparut dar am spus parca sta mai bine la relanti dupa ce am curatat clapeta si reprogramat clapeta. si cred ca nu ar trebuii sa stea fix in 750 pt. ca altfel cand as porni aerul ar ajunge undeva pe la aproape 1000 ceea ce ar fi foarte mult. ma gandesc ca or fi si bobinele obosite pt. ca la rece, doar la rece cand plec imediat mai are scaderi de putere, dar nu si acul turometrului ci doar se simte cu o accelerez cand am plecat, iau piciorul dupa acceleratie si apoi apas iar si se simte cum nu mai e aceeasi putere. mecanicul mi-as spus ca bobinele merg dar au o oarecare scapare de curent. cand mi-a curat clapeta la fel a intrebat si un alt baiat. si totusi am in plan sa le schimb ca sunt constient ca acestea ca mai tin ceva dar nici prea mult si nu o sa vreau sa ma lase prin nu stiu ce pustietate rupta de lume.
Adila16
Hai sa incercam sa abordam problemele postate de tine un pic metodic...

1. Scaderea intensitatii luminilor, la manevrarea volanului, pe loc, cu motorul la ralanti. Pe undeva e fireasca. Porneste o pompa hidraulica - motorul electric al acesteia, al carei consum nu e deoc de ignorat - si pana la ''echilibrarea" consumului brusc aparut de catre releul de incarcare, scade un pic intensitatea luminilor. Daca, insa, scaderea intensitatii luminii farurilor se mentine pe toata durata manevrarii volanului, pot fi probleme la: bateria de acumulatoare necesita cel putin o revizie - verificat/completat electrolit -, cureaua de accesorii e slaba sau uzata - patineaza pe fulia alternatorului-, releul regulator isi face treaba cu intarziere sau puntea de diode functioneaza defectuos - cazuri in care se procedeaza la repararea/inlocuirea lor.
Cea mai frecventa problema apare, insa, la nivelul si/sau densitatea lichidului electrolitic din baterie.

2. Golurile de putere resimtite aleator cu motorul rece nu sunt neaparat defectiuni permanente. Pot apare si din cauza apei din benzina - obicei bine impamantenit la RO, indiferent de statie sau provider de carburant...-, sau temperaturii ambiante situate undeva la limita cu scarba, astfel incat ECU nu prea stie ce sa faca, cum sa negocieze timpii de deschidere ai injectoarelor - shocul motoarelor pe injectie -: sa ii reduca (exact ca pentru un motor cald) sau sa ii pastreze nealterati. Si osciland, apar senzatiile de ''inecare a motorului''...

Simptomele astea le avea si masinuta mea, din cand in cand. Deci, sunt constatate pe propriu-mi turism...Nu vorbesc numai din carti. smile.gif

1. Am rezolvat-o completand nivelul de lichid din baterie cu apa distilata din comert, pana la 1-2 mm peste nivelul tolelor/elementilor din baterie.

2. Inainte de a pleca de pe loc, contrar tuturor recomandarilor, las motorul sa mearga in legea lui circa 45-60 sec, fara sa il turez.
Ryk
Ai sarit peste fluctuatul acului de turatii la relanti cand o pornesc prima data dimineata, fluctueaza pt. putin timp, apoi se aseaza frumos unde trebuie, in functie de temperatura exterioara, 1000, 1100, 9xx. Cred ca e ok dimineata unde se aseaza acul.
in alte situatii nu imi scade intensitatea farurilor. indiferent ca invart volanul putin mai repede, ci doar cand dau brusc cursa lunga, nu stiu exact cum sa-ti explic, dar mi s-a parut si mie oarecum normal pt. ca in alte situatii cand invart volanul nu apare. Si eu o las deobicei pana dispare mesajul cu level oil ok (de cele mai multe ori, sunt situatii in care ma si grabesc).
Deci in concluzie masina nu are nimic si este ok din punct de vedere tehnic.
Am zis sa vad pana la revizie cum se comporta masina, adica inca vreo 9500km.
19vik
Adila16, faci doua mici greseli:
1- servodirectia nu are nici-o pompa hidraulica, e pur electrica.
Dar ideeaa e aceeasi, intra in functiune un consumator, insa nu e normal sa scada intensitatea farurilor cat timp rotesti volanul, cel putin la mine nu am observat asa ceva. Poate fi vorba de bateria slaba, sau cu bornele oxidate.
2- bateria din fabrica e fara intretinere, e capsulata la propriu, nu are decat un orificiu de aerisire la care e conectat furtunasul ala care coboara undeva prin spoiler, nu ai cum sa-i verifici sau sa-i completezi electrolitul, singurul lucru ce-l poti verifica, e ca "ochisorul" sa fie verde dupa circa o ora de mers.
Si ca sa fiu on-topic, curatarea corecta a clapetei se face cu demontarea corpului de pe masina (4 suruburi + 2 mufe), se deschide clapeta la maxim cu mana, se foloseste un spray de curatat carburatoare, se sterge cu o laveta curata, se sufla cu aer comprimat (asa se indeparteaza si eventualele scame ramase de la laveta).
[attachmentid=1627441162]
Ryk
19vik a fost curatata corespunzator, dar la 1.4 trebuie demontata si galeria. ca e undeva in spate, aproape chiar sub stergatoare clapeta pozitionata. exact ca in poze a fost curatata. Si am zis atunci cand dau pe loc brusc de volan o cursa mai lunga de cel putin jumatate de rotire. Adica dintr-o bucata sa invarat brusc volanul cel putin jumatate, si mi se pare normal sa scada putin intesitatea farurilor. Nu stiu cum sa explic, cel mai bine cred ca voi face o inregistrare video ca sa vedeti exact la ce ma refer. Pt. ca daca il invarat cu podul palemei pe loc, mai tare sau mai incet nu mai scade intensitatea farurilor. Bateria nu mai stiu de care este dar este una pt. diesel din ce mi-a spus cel de la care am cumparat-o.
19vik
Am vazut ca ai spus ca ti-au demontat corpul ca sa curete clapeta, dar nu toti mecanicii fac asa. Mie de exemplu, mi-a curatat-o pe loc, fara sa demonteze, ce-i drept, a disparut tremuratul la relanti, dar mai apare uneori. Cu prima ocazie, o demontez singur si o curat ca in manual. Eu iarna merg numai prin Bucuresti si trasee scurte, fapt ce favorizeaza imbacsirea.
Ryk
19vik, mi-a spus clar mecanicul ca la 1.6 16v in 5 minute era curata clapeta. Dar la 1.4 16v altfel nu se poate ajunge la clapeta, plus ca in afara de galerie mai e si suportul filtrului de aer si ei s-au chinuit pt. ca sunt pozitionate si prinderile in spatele galerie, e greu la 1.4. Dar tremuratul nu a disparut si dupa reprogramarea clapetei sta o idee mai bine la relanti, lucru care ma duce sa ma gandesc ca nu este de la clapeta relantiul acesta enervat. Altfel o curatam eu ca nu era greu sa demontez un capac. Dar la 1.4 mi-a fost "frica" pt. ca sunt mai multe de demontat si apoi mi-era sa nu-mi ramana ceva piese nemontate si sa raman fara masina pana venea cineva care se pricepe sa o monteze corect.

P.S. si eu 85-90% din mers cu masina il fac in oras, adevart nu bara la bara ca in bucuresti dar nu e foarte liber nici prin ploiesti.
Adila16
QUOTE(19vik @ 27 Mar 2008, 00:17)
Adila16, faci doua mici greseli:
1- servodirectia nu are nici-o pompa hidraulica, e pur electrica.
Dar ideeaa e aceeasi, intra in functiune un consumator, insa nu e normal sa scada intensitatea farurilor cat timp rotesti volanul, cel putin la mine nu am observat asa ceva. Poate fi vorba de bateria slaba, sau cu bornele oxidate.
2- bateria din fabrica e fara intretinere, e capsulata la propriu, nu are decat un orificiu de aerisire la care e conectat furtunasul ala care coboara undeva prin spoiler, nu ai cum sa-i verifici sau sa-i completezi electrolitul, singurul lucru ce-l poti verifica, e ca "ochisorul" sa fie verde dupa circa o ora de mers.
Si ca sa fiu on-topic, curatarea corecta a clapetei se face cu demontarea corpului de pe masina (4 suruburi + 2 mufe), se deschide clapeta la maxim cu mana, se foloseste un spray de curatat carburatoare, se sterge cu o laveta curata, se sufla cu aer comprimat (asa se indeparteaza si eventualele scame ramase de la laveta).
[attachmentid=1627441162]
*




Multam de corectura, 19vik... smile.gif
Da-mi voie sa fac unele precizari/intrebari:
1. Daca directia este, cum ai spus tu, ''pur electrica'', ce rol mai au tevile pe care mi se pare ca le-am cam zarit pe langa caseta de directie si care mi s-au parut a fi tur si retur?... wacko.gif
Eu, unul, parca as cam continua sa folosesc sintagma ''directie servoasistata electric"... smile.gif Respectiv, o pompa hidraulica actionata de un motoras electric care intra in functiune numai la actionarea si pe durata actionarii volanului...Iar debitul furnizat de pompa se reduce progresiv, incepand cu 50 kmh, marind astfel efortul depus de sofer pe volan, din posibile ratiuni de precizie a traiectoriei... huh.gif
Undeva pe forum exista, parca, un topic dedicat servo-directiei Megane-ului...

2. Sunt de acord ca bateria ''de fabrica''este capsulata si are numai un higrometru (sau ''ochi magic'').
In postul meu anterior (scris la maxima repezeala, deci oarecum incomplet, lucru pentru care imi cer scuze) m-am referit, la modul general, la eventualele cauze ale ''palirii'' luminilor in speta actionarii volanului. Si, dupa caz, eventuala remediere...

3. Nu intotdeauna exista posibilitatea de a interveni ''ca la carte'' asupra unor sisteme sau subsisteme. Provizoriu, cu precautii sporite, se pot face si interventii oarecum...empirice...
In fata blocului, personal, nu am posibilitatea de aer comprimat, de exemplu. Cu exceptia celui debitat de poprii-mi plamani... Si nu am certitudinea ca nu ''emit'' si oarece condens, incercand sa indepartez eventualele scame ramase de la un maiou de bumbac folosit pentru operatiune... smile.gif
(Stiu ca, fara demontarea intregului corp, operatiunea de curatare a clapetei poate face mai mult rau decat bine, de aia am si mentionat precautiile sporite...Dar, la Kurulina mea s-a simtit o ameliorare...)


<span class='edit'>27 Mar 2008, 18:45:</span>
QUOTE(Ryk @ 27 Mar 2008, 00:01)
Ai sarit peste fluctuatul acului de turatii la relanti cand o pornesc prima data dimineata, fluctueaza pt. putin timp, apoi se aseaza frumos unde trebuie, in functie de temperatura exterioara, 1000, 1100, 9xx. Cred ca e ok dimineata unde se aseaza acul.
in alte situatii nu imi scade intensitatea farurilor. indiferent ca invart volanul putin mai repede, ci doar cand dau brusc cursa lunga, nu stiu exact cum sa-ti explic, dar mi s-a parut si mie oarecum normal pt. ca in alte situatii cand invart volanul nu apare. Si eu o las deobicei pana dispare mesajul cu level oil ok (de cele mai multe ori, sunt situatii in care ma si grabesc).
Deci in concluzie masina nu are nimic si este ok din punct de vedere tehnic.
Am zis sa vad pana la revizie cum se comporta masina, adica inca vreo 9500km.
*




Presupun ca si fluctuatiile acului de la turometru au aceeasi cauza ca si ''golurile de putere''...

Scuza-ma, dar cand am scris postul cu pricina, eram intre doua interventii, la scarbici, interval in care incercam sa imi relaxez creierii incinsi (si la propriu si la figurat...). blush.gif
Ryk
QUOTE(Adila16 @ 27 Mar 2008, 18:42)
<span class='edit'>27 Mar 2008, 18:45:</span>
Presupun ca si fluctuatiile acului de la turometru au aceeasi cauza ca si ''golurile de putere''...

*



Adica, bobinele sunt oarecum pe duca...asta inteleg eu, simptomele bobinelor fiind goluri de putere, scapari de electricitate (nu stiu daca m-am exprimat corect dar ma gandesc ca intelegeti, adica fluctuatia turometrului) si intr-un final cand pica una cel putin incepe motorul sa aibe un mers foarte urat si neuniform "in trei" sau daca pica toate nu mai pleaca de loc. Banuiesc ca nu imi zicea de nebun mecanicul ala ca nu sunt prea inregula bobinele, dar ca nici de inlocuit nu sunt pt. ca merg toate.

P.S., am fost azinoapte pana la Crama seciu, care este foarte aproape de ploiesti, unde sunt serpentine foarte tari, mi se par mie mai marfa ca cele de pe posada. Cand m-am intors cu masina in oras, parca mergea mai bine smile.gif
19vik
Adila16: iti spun sigur ca la M2, caseta nu e asistata hidraulic (daca ar fi ar trebui sa ai si un vas cu lichid de servodirectie-ulei din ala rosu, in compartimentul motorului), e simpla, nu-mi dau seama ce conducte ai vazut pe langa caseta, singurele care trec pe deasupra ei in zona axului dinspre coloana, sunt conductele de frana pentru rotile din spate. Coloana e asistata electric, iar ansamblul motoras-pinioane-calculator e sub bord, intre volan si pedale, face parte din coloana (am vazut pe forum poze cu caseta si cu coloana de M2, dar nu mai dau de ele).
Ryk: am observat si la mine ca daca rotesc repede volanul pe loc, scade usor intensitatea luminilor, nu insa daca il rotesc lent, iar in mers n-am incercat, dar zic eu ca e normal, in acele conditii asistenta electrica lucreaza la capacitate maxima.
Daca zici ca mergi 85-90% prin oras, fie el Ploiesti, eu zic sa o forjezi un pic in afara orasului (inspre Campina de exemplu), mergi cat mai constant cel putin 50km la cel putin 4000 rpm (nu e nevoie sa depasesti viteza legala, poti merge cu a 4-a de exemplu) si ai mari sanse ca mersul motorului sa se imbunatateasca.
xcss
@Adila16 & 19vik: Poza e aici: http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627432623
Am postat-o eu in urma unei dispute asemanatoare. Directia e full electric smile.gif
Ryk
19vik, adila si restul care mi-ati raspuns si m-ati ajutat cu info utile, asa cred ca merge motorul nu sta fix in linia de 750 si se datoreaza in primul rand benzinei proaste, prafului si binenteles mersului in oras doar cu 1,2,3. Tremuratul ca si cum ar misca cineva masina mi-a spus un coleg de servici ca il are si el, avand motor DCI ( nu stiu ce cilindree ) si lui i s-a spus ca e de la un tampon de la motor. asteptam sa vedem dupa ce si-l schimba el sa vedem daca mai are acest tremur.
Acum au aparut altele din cauza drumurilor bune care le avem si in felul urmator, nu vreau sa mai fac un alt topic si sper ca o sa fie ok aici daca postez.

Cand trec peste unele denivelari/gropi, se aude un zgomot, l-am auzit eu si la un logan pe taxi. este un zgomot mai infundat putin si mie mi se pare ca se aude zona dintre dreapta fata pana la jumatate cel mult. cateodata mi s-a parut ca se aude si din spate. Sa fie flansele? Eu m-am gandit ca ar putea fi toba sa se fi slabit colierele.

Adila16
Multam fain, xcss, m-ai convins... Osa ma interesez mai abitir ce rol au tevile alea care salasluiesc pe langa caseta de directie (sunt muult mai groase decat cele ale instalatiei de franare, 19vik... smile.gif )

Ryk, pe langa fixarea tubulaturii de evacuare, verifica si articulatia bieletei de directie si bucsele de bascula... Parerea mea...
Ryk
aham... deci flansele nu ar putea genera un astfel de zgomot. o sa ma duc la o verificare completa a suspensiei si directiei si o sa va tin la curent...
Zgomotul este unul ca si cum ar bate un fier pe cauciuc cam asa mi s-ar parea mie.
Ryk
Am fost la mecanicul asta de la ipso, bine nu la service ci la el la o curte unde mai repara masini el pe naspa. S-a urcat in masina a verificat flansele pe loc si nimic a zis ca sunt ok. s-a bagat sub ea si a batut putin pe dedesupt cred ca in toba si a zis ca e bine. Si acum sa mergem ca sa auda si el zgomotul. Am dat cateva ture prin curtea aia pe acolo (mare curtea, si cu multe denivelari). Eu din dreapta nu prea puteam sa-mi dau seama exact zgomotul ca abia il auzeam. El mi-a spus ca este de la amortizor, ca are joc tija amortizorului si daia face asa si ca nu are nimic ca asa se intampla de drumurile noastre. Ma voi duce si sambata la cumnatimiu la service la mitsubishi sa se uite si el ca poate el imi da un raspuns mai plauzibil.
Ryk
am fost la service pana la urma, m-am dus la mitsubishi la o revizie la suspensie si a reiesit ca e in regula. Zgomotul respectiv cred ca este de la evacuare, catalizatorul batand in peretii locasului. Era o oarecare urma. am largit putin peretii aia fiind dintr-un fel de carton si parca se aude mai putin zgomotul, in unele situatii parca de loc. inginerul a zis ca e cam pe duca catalizatorulul. Zanganea ceva in el si mi-a zis ca sa ma pregatesc de un nou catalizator. Am mai gasit o solutie cu el, sa-l scot de tot catalizatorulul, ITP avand pana in 2010. Dar pana la urma urmei tot o sa trebuiasca sa-i pun si catalizator cat o veni timpu de itp. Sa iau un nou catalizator, hmm e cam scump am inteles vreo 2500ron. Voi ce parere aveti ?
B_37_DEE
am rezolvat singur problema...m-am apucat intr-o zi de i-am dat jos galeria care vine de la filtrul de aer la clapeta de aceleratie acolo numai negreala am curatat frumos cu o carpa fara sa lase scame apoi am pornit motorul si am curatat si cu motorul pornit deoarece atunci cand il pornesti clapeta se misca si poti curta mai bine rezultatul=masina sta la relantii undeva in jurul liniutei de 750 rpm/min sau un pic mai jos apucativa de treaba dar totusi cel mai bine ar fii sa urmati exemplul lu 19vik pentru a curata clapeta corect...bafta spor la treaba
Ryk
s-a curatat corect clapeta la mine, s-a demontat corpul pt. ca altfel nu se putea si s-a curatat excelent, dar statea la aproape 1000 apoi, putea pleca de pe loc si fara acceleratie. Dar apoi am fost si i-am reglat clapeta si sta la fel ca si acum turatia, nici o schimbare, dar m-am obisnuit si zic ca asa o fi masina si asa trebuie sa stea pt. ca daca dau drumu la aer ajunge fix la linia aia sau chiar mai sus in functie de treapta pe care e ventilatorul si ma gandesc ca daca statea in 750 fix cand porneam ac ajungea aproape de 1000 si iar nu era bine. nu a dat sa moara motorul niciodata nici cand statea turatia mai jos.
L!nuX
credeti ca e normal ca la turatii mai mari de 3000 sa se simta in schimbator vibratii (nu f mari )? am vazut ca se simt un pic mai tare cand apuc sa merg un pic
Adila16
De la 3000 rpm in sus se aude motorul. Mai tare decat pana la acest prag.
L!nux: Cat despre vibratii, n-am fost atent cat de mult se simt ele in schimbatorul de viteze, dar ce iti pot confirma este ca se simt binisor si in pedala de acceleratie...

O sa fiu ''senzor" si pe schimbator: dupa amiaza am un drum pana la Craiova si cred ca mai pe seara o sa pot sa povestesc ce si cum...
Ryk
vibratiile respective se simt si la mine si se simt la orice masina si e normal sa se simta pt. ca la 3000 de rpm ar fi prea bine gandita si prea bine lucrata ( manual, ca altfel nu as vedea cum ar fi posibil) sa nu se simta vibratii.

Adila, poate iti dai si tu cu pararea daca vrei la ce-am zis eu la ultimul post de pe pagina 3
L!nuX
am obs ca se simt mai tare vibratiile dupa ce masina a rulat un pic , daca e rece sau a mers doar cativa km nici zgomotul ala care il face schimbatorul de ziceam in alt thread nu se mai aude , dupa ce merg un pic cu ea parca reapare , poate o sa apar vineri la intanlire si isi mai da lumea cu parerea smile.gif

7 Apr 2008, 17:02:
LE:

postul de care va zicem
Adila16
Am revenit dupa un maraton-sprint in Banie.
Ocazie cu care confirm usoare vibratii - dar uniforme, raportate la turatia motorului si sarcina la care e supus (mai pregnante pe urcare) - in levierul schimbatorului.
Dupa maniera in care se simt - L!nux, sa-mi fie cu iertare, dar cand e motorul rece, nu-i dau peste 2500 rpm nici batut cu parul; si alea in demaraje luuungi, enervant de lungi, in care folosesc cuplul suficient de generos al K4M-ului -, inclin sa suspectez oarece uzuri in suspensia motorului (tamponul hidroelastic, dar nu "iert" de suspiciuni nici bieleta pendulara).
In ceea ce priveste cele postate in "Ce probleme aveti la Megane 2 face-lift...", cred ca e de fapt vorba de slabirea vreunor imbinari/articulatii din timoneria exterioara...Poate ne intalnim in vreo vineri si vedem ''live'' ce se intampla...

Ryk, te rog, posteaza un link catre postul tau...
Tehnica informatica de care dispun nu imi e prea comoda la browse...
Scuze... blush.gif
L!nuX
vinerea asta cred ca ajung si eu in proportie de 90 % in cazul in care nu intervine ceva smile.gif
Adila16
QUOTE(Ryk @ 5 Apr 2008, 13:56)
am fost la service pana la urma, m-am dus la mitsubishi la o revizie la suspensie si a reiesit ca e in regula. Zgomotul respectiv cred ca este de la evacuare, catalizatorul batand in peretii locasului. Era o oarecare urma. am largit putin peretii aia fiind dintr-un fel de carton si parca se aude mai putin zgomotul, in unele situatii parca de loc. inginerul a zis ca e cam pe duca catalizatorulul. Zanganea ceva in el si mi-a zis ca sa ma pregatesc de un nou catalizator. Am mai gasit o solutie cu el, sa-l scot de tot catalizatorulul, ITP avand pana in 2010. Dar pana la urma urmei tot o sa trebuiasca sa-i pun si catalizator cat o veni timpu de itp. Sa iau un nou catalizator, hmm e cam scump am inteles vreo 2500ron. Voi ce parere aveti ?
*




Nu stiu ce sa spun... wacko.gif
Aceeasi solutie am folosit-o candva la un Cielo,cu un oarecare succes...Nu s-a alterat mersul motorului, nic consumul, nici zgomotul...
Insa, din punctul meu de vedere, partea cea mai dificila a intregii afaceri a fost confectionarea unei tevi cu doua flanse la capete, care sa suplineasca lipsa efectiva a catalizatorului...
Daca retin bine, la Renault, undeva intre catalizator si toba de detonatie, mai exista un senzor...Care s-ar putea sa se supere naprasnic daca simte lipsa catalizatorului...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.