Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Etriere Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
bigigi
Multumesc, aveam manualul.Eu mi-am schimbat de 3 ori garnitura pistonului ,cu procedura descrisa in manual dar acum dupa 16 ani as vrea sa schimb TOATE GARNITURILE din set.
Am crezut ca un membru le-a schimbat !
Racky
Salut tuturor. Incerc sa reconditionez un etrier de pe spate care are frana electrica, dar nu reusesc sa scot 'camasa', cablul care e in gaura de la etrier.

La inceput am crezut ca e pe filet, apoi am incercat da rotesc pur si simplu, dar nimic.

Ma poate ajuta cineva cu un sfat ?
Multumesc
audiofilu'
Degripant si rabdare.
Racky
Am dat cu wd40 de m-am saturat smile.gif
tibi.matei
Am pățit si eu așa la unul. E terminat... Filetul "melcului" ăla interior e ras. Nu mai poate fi recondiționat
Racky
intr-un final s-a lasat si a iesit, dar acum am alta problema : stie cineva cum iese 'surubul'de care se prinde arcul de pe etrier ?

E pe filet sau e bagat fortat ?
mihhai
Salut. Am si eu o problema asemanatoare vizavi de frana de mana electrica si mai exact nu mai tinea pe roata stanga. Dreapta era ok, cand se actioneaza frana de mana, dar stanga nu tinea deloc. Am fost la niste baieti care au dat cu spray degripant pe cablu, parca tinea ceva mai bine, apoi dupa o perioada, aceeasi problema. Am schimbat placutele de frana sapt trecuta, sperand ca daca au ceva carne pe ele, tine si frana de mana mai bine. Acum e alta problema: nu mai tine deloc. Adica daca opresc motorul, frana de mana electrica se cupleaza automat, de fapt se aude sunetul acela de strangere al cablului, dar foarte scurt, nu ca atunci cand functiona bine, dar daca apoi vreau sa plec, de obicei acceleram un pic si se decupla automat, acum masina se misca imediat, adica efectiv nu sunt blocate rotile prin frana de mana, chiar m'am dat jos din masina si am impins'o, miscandu'se imediat, foarte usor, iar pe bord apare imediat cu rosu scris ca trebuie sa deblochez frana de mana si nici nu se mai decupleaza automat... o decuplez eu manual de la buton si dispare si atentionarea. Ideea care e: imi voi schimba cat de curand bucsele punte spate, (in functie de situatia de afara) iar cu ocazia asta as vrea sa ma uit si la frana de mana. Se poate schimba doar cablul de la frana de mana, sau se schimba doar impreuna cu motorasul electric? Iar etrierii, daca parghia respectiva pt frana de mana e blocata, se poate demonta , curata intr'un fel, sau trebuiesc schimbati etrierii cu totul? Mentionez ca frana de la peda functioneaza normal, pe toate rotile, problema fiind doar cu cea electrica de stationare. Multumesc.
pishky
la mine a fost nevoie sa schimb cu totul, deranjul fiind undeva in zona 2000 - 2200 lei pt piesa (vine cu totul cu motoras).
si un etrier la-m schimbat ca nu mai stiu ce facea, apoi la un an fara 2 saptamani l-am mai schimbat inca o data pe garantie.
mihhai
Am schimbat ieri bucsele spate si am cercetat un pic si zona etrierilor. Se pare ca parghia ce vine de pe cablul de la frana de mana, nu prea mai are cursa, pare ca ceva inauntrul etrierului s'a cam tocit ceva, sau nu mai lucreaza cum ar trebui. Cablul lucreaza, dar etrierul nu franeaza. Frana normala de la peda functioneaza, doar cea de mana nu e ok. In concluzie, cat de curand voi schimba si etrierii spate.
xmisterx
Demonteaza etrierul si vezi ce este stricat, este posibil sa trebuiasca inlocuit doar pistonul.
mihhai
da, voi incerca sa il desfac. dar banuiesc ca pistonasul este ok, pt ca totusi frana lucreaza. probabil altceva este defect, strict legat de mecanismul pt frana de mana. am vazut kit'uri de reparatie pe la magazinele auto, dar de regula sunt doar garniturile de cauciuc, o singura data am vazut un kit de reparatie ce includea si pistonasul, dar in foto se vedea efectiv un cilindru metalic, adica acel pistonas impins de lichidul de frana. nu cred ca acolo este problema. oricum, atata timp cat franele functioneaza, nu e urgenta. problema va fi peste 2 luni, la itp. oricum, multumesc.
Alexandar
Ok, incerc sa reinviu topicu' asta...poate, poate are careva vreo idee. Am niste etrieri de Megane RS, care as vrea sa ii montez pe L2, dar aparent e nevoie de niste adaptori (pe care ii gaseac sub diferite denumiri straine - brakets, shime, etc) pentru ca etrierii de RS nu au port etrier, ci vin cumva direct pe fuzeta. Am rasturnat internetu' cu susu' in jos si nimic, aparent. Poate poate are careva dintre voi vreo idee. Totodata, daca nu exista solutii, am sa ma las pagubas, dar niste etrieri mai mari tot as vrea sa ii pui, dar nu stiu care anume se potrivesc, de pe ce alta masina.
audiofilu'
Pe forumul asta incerci sa gasesti informatiile? Nu vezi ca nu mai e ca acum 15 ani cand la o banala intrebare raspundeau 10 colegi? Eu incerc sa aflu chestii simple si nu reusesc si tu vrei sa faci ce am incercat si eu (chiar pe un forum de specialitate in tuning).
Multi citesc dar nimeni nu raspunde, informarea personala e cea mai sigura. Daca nu gasesti informatia, nu modifici.
Etrieri mai mari inseamna jante mai mari, pe 17" si 2.0T nu are omologate aceste jante daca masina e cumparata noua din Ro (ca a mea). Pe afara sunt si cu jante pe 17", Drenalic cele mai frumoase.
Initial am vrut si eu sa modific sistemul de franare dar apoi nu i-am gasit sensul.
Las-o asa ca franeaza foarte bine. biggrin.gif Din cand in cand dai jos placutele si le abrazezi suprafata de franare prin simpla frecare pe un ciment mai poros, stergi tot si remontezi.
pishky
solutia este:
etrieri alfa 159 - varianta brembo cu 4 pistonase
discuri focus 2 rs - 330 mm
portetrier custom (si jante de minim 17)
dar inca e in lucru si la mine, si posibil sa nu vada lumina zilei niciodata.
daca o sa imi bat capul suficient cat sa le fac, o sa fac 2 - 3 seturi poate mai vrea careva.
Alexandar
QUOTE(pishky @ 24 Sep 2022, 21:40)
solutia este:
etrieri alfa 159 - varianta brembo cu 4 pistonase
discuri focus 2 rs - 330 mm
portetrier custom (si jante de minim 17)
dar inca e in lucru si la mine, si posibil sa nu vada lumina zilei niciodata.
daca o sa imi bat capul suficient cat sa le fac, o sa fac 2 - 3 seturi poate mai vrea careva.
*



Si oare unde as putea sa fac niste portetrieri custom? Am gasit un gagiu din UK care a pus niste etrieri mai mari pe o L2, dar astept sa vad daca raspunde gagiu'. Jantele nu-s o problema pentru etrierii astia de M2 RS, ca merg si de 17", dar oricum pe masina am 18", culmea, chiar de M2 RS. biggrin.gif
grig1960
Salut. De curiozitate cat este distanta intre gauri la portetrier Luaguna 2? Ca am gasit pe undeva etriere Brembo cu 4 pistoane si adaptoare cu distanta de 100 mm si 150 mm. Sunt interesat de subiect, trebuie sa masor cat este distanta intre gauri la al meu Koleos, care din fabrica are jante pe 17 et. 40, discuri pe fata de 320 mm si etrier cu doua pistoane.
pishky
https://www.olx.ro/d/oferta/kit-etrieri-fra...son=observed_ad
cu baietul asta incepusem ceva, dar s-a sistat lucrarea.
poate daca ne adunam mai multi il tenteaza iar ideea.
eu am fuzeta sa ii duc, etrierii, blacutzele si discurile le-am luat de la el, urmand sa faca el portetrierul custom.
intre timp am acces la un atelier de strungarie, dar trebuie timp, chef si spatiu sa iau din aproape in aproape si sa fac schitele si portetrierul.
Dom Vasi
QUOTE(grig1960 @ 25 Sep 2022, 11:14)
Salut. De curiozitate cat este distanta intre gauri la portetrier Luaguna 2? Ca am gasit pe undeva etriere Brembo cu 4 pistoane si adaptoare cu distanta de 100 mm si 150 mm. Sunt interesat de subiect, trebuie sa masor cat este distanta intre gauri la al meu Koleos, care din fabrica are jante pe 17 et. 40, discuri pe fata de 320 mm si etrier cu doua pistoane.
*


Salut,m-ar interesa pe mine perechea de etrieri daca mai sunt de vanzare.
Poti pune poze cu etrierii Brembo?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.