Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Troncanit exasperant in dreptul rotii.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3
alexrenault
Hello! Sunt nou pe acest forum si ca atare daca o sa deranjez prin unele exprimari, imi cer scuze.
Problema mea este urmatoarea: mi-am cumparat un megane de curand si atunci cand l-am luat nu avea nici o problema. Masina a fost adusa din Germania la 130 000km, iar fostul proprietar a mai facut inca 20 000 km in tara. Am schimbat la ea consumabilele si placutele de frana, dar pe a inceput sa se auda un troncanit ca de metal pe metal in dreptul rotii din stanga. Am fost la un service, si mi-a spus ca bieletele au joc. Cel de la care am luat masina mi-a dat si bielete ca le avea el. Le-am schimbat si vreo 2 zile nu s-a mai auzit nimik,sau nu am mai sesizat eu. Problema e ca acum de vreo 3-4 zile a inceput sa faca iar, mai usor dar tot se aude. Si nu tot timpul, Doar cand sunt niste gropi mai mari si cand franez(inainte se auzea si daca mergeam pe autostrada, fara gropi)... Am citit pe aici ca se mai duc flansele. Stie cineva cam ce zgomot ar scoate, sau daca nu sunt flansele ce ar mai putea fi?... Simt ca inebunesc. In rest e perfecat masina. Imi place la nebunie.
Multumesc celor care mi-ar putea da niste raspunsuri!
alinopi
verifica flansele la amortizoare.eu am schimbat deja pina la 110.000 vreo 2 rinduri
am avut aceeasi problema si crede-ma ca de acolo e sigur
singura problema e ca sint vreo 5 mil bucata:)
si in viraj se aude ceva sau numai la gropi?
alexrenault
Ieri am dus masina la un service sa se uite la ea. Omul respectiv a mers cu ea si a zis ca la mecanica rotilor e inacta. Etriere,bielete,capete de bara...totul e ok. In schimb nu mi-a verificat flansele. Parca acum a inceput sa faca mai pronuntat. Se aude atunci cand merg pe un drum denivelat sau cand pun frana,iar troncaneala aia e insotita de un fel de scartait. Mie mi se pare ca se aude prin dreptul aripii sau pe sub volan. Problema este ca as vrea sa verific mai intai flansele dar nu stiu daca se poate(daca nu sunt ele sa nu le schimb degeaba). Totusi flanse am gasit cam la 2mil jumate bucata. As face un efort si le-as schimba numai sa nu mai aud zgomotul. Daca mai aveti si alte explicatii sunt dispus sa le ascult. Poate a mai patit cineva si e din alta cauza...
Solon
Vezi ca e un topic aproape in totalitate despre flanse. Poate acolo te lamuresti!
Danezu
Daca ai jante de aliaj originale,verifica sa fie stranse bine capacele alea cu antifurt,la mine se auzea troncanit pe piatra cubica si mai aveam un pic pana sa le pierd....

Bafta!
Montparnasse
In pedale nu se simte nimic?
ca la mine, la denivelari se simte ca si cum ar freca metal de metal (foarte usor, dar sesizabil si la vit peste 50km/h)
$$ilvviu
Si la mine se aude un troncanit in viraj stanga, am demontat telescopul, flansa pare in ordine (nici nu vad ce s-ar putea uza la ea, e o bucata be cauciuc masiv), rulmentl avea praf in el si l-am curatat si uns.
Acum se aude mai usor, dar tot troncane.
Flansa costa aprox 1 mil, iar rulmentul 50 lei.
Catalinmodena
"alexrenault".Daca cu mecanica rotii nu ai probleme si se aude scartaitul acela de care zici la aripa,atunci flansele sunt sigur.
Dodone
Si la masina mea se aud troncanituri pe sosea denivelata sau prin gropi. Am schimbat tot ce se putea schimba, inclusiv flansele (96 ron/buc ) si troncaniturile sunt la "locul lor", bine-merci. Sunt exasperat. post-336-1110552489.gif
Zilele astea merg la alt mecanic, tot de la Renault.
Ryk
eu v-as recomanda, celorlati nu initiatorului topicului sa va uitati si la evacuare. La fel am crezut si eu ca e ceva in neregula la suspensie/directie si am fost am ridicat-o pe elevator a tras cu levierul de alea pe acolo a miscat de roti masina perfecta si cand a miscat de evacuare s-a auzit acel zgomot.
chitsro
poate e de la incuietorile usilor? dale cu vaselina:P sau cu un spray lubrifiant.. si mie mi s auzea un zgomot urat, un fel de fier pe fier.. la frane si unele gropi.. din cate am inteles se contorsioneaza caroseria si s freaca incuietorile cu usile...incearca si asta ar fi o solutie foarte ieftina:P
Ryk
da, poate fi si de la asta, dar eu mereu am auzit ca vine de langa montantul central de unde sunt incuietorile smile.gif
TRANCA
QUOTE(Dodone @ 15 Jul 2008, 08:47)
Si la masina mea se aud troncanituri pe sosea denivelata sau prin gropi. Am schimbat tot ce se putea schimba, inclusiv flansele (96 ron/buc ) si troncaniturile sunt la "locul lor", bine-merci. Sunt exasperat.  post-336-1110552489.gif
Zilele astea merg la alt mecanic, tot de la Renault.
*



... daca esti convins ca nu este amortizorul (poti sa-l muti invers -dreapta cu stanga - si vezi daca se muta si zgomotul, atunci este amortizor!) atunci, daca zici ca ai verificat si bieletele antiruliu (eventual tot prin inversare!):
a) inlocuieste bucsile palier bara antiruliu... excl.gif sau cred ca este mai ieftin bara antiruliu cu tot cu bucse (recomand si este chiar mai bine astfel, materialul barei fiind "obosit" dupa 100000km sau chiar uzat in dreptul bucselor centrale!!!....ATENTIE: sa verifice bine dimensional pentru ca bara antiruliu difera ptr PDG sau drum normal!!!)...

cool.gif plus demonteaza putin cadrul suport tren fata (il lasi in jos 10 cm) si cureti cu spray WD40 fiecare surub de fixare si atingerile fier/fier, usoara miscare relativa intre ele generand astfel de zgomote, desi strangerile par ok ... nota: am patit si la VW asta! ... !! sa strangi inclusiv surubul axului coloanei volan (parca era si topic pentru acest surub)!! ....

...Sfat: wise_guy.gif pentru flansele tampon la amortizoarele fata incercati o curatare si regresare a rulmentului si inelelor rulmentilor, nefiind nici un pericol sau problema pentru autovehicul, ci numai una de zgomot scrasnituri la virare stanga-dreapta ... mai amani astfel cel putin 5000-10000km, cand poti repeta iar operatia de curatare .... grouphug.gif ... (reputation icon_mrgreen.gif )
$$ilvviu
Pe mine gresarea rulmentilor m-a tinut cam 1000 km, acum cel de pe dreapta scartaie ca naiba plus ca am o troncaneala de ma scoate din minti.
Am cumparat niste rulmenti capsati si maine imi ajung telescoapele, va tin la curent daca scap de zgomote.
TRANCA
... mergi mult pe drumuri de tara? ... oricum buna idee achizitia numai de rulmenti si capsati ... inseamna ca au o protectie sporita la intrare mizerie si praf la bile si inele!... Bravo!

...n-ai incercat si un test de amortizoare inainte?... sau o inversare a lor cu tot cu rulmenti!... E putina chinuiala, dar eliminai fara o mare cheltuiala unele elemente posibile cauza! ...

... asteptam concluziile! lurk0000.gif


OOOPS!... nu m-am uitat, am crezut ca ai Megane2 !!!!... Sorry! worship.gif
La Laguna II daca nu ai inlocuit si ai peste 50000km, schimba SIGUR bucsile centrale ale barei antiruliu ... asta daca ai verificat ca n-ai jocuri in bielete directie sau bielete antiruliu (inversare)... (apoi daca ai verificat ca sunt stranse si al doilea rand de piulite de la tija amortizor si ca tamponul amortizor nu este dezlipit sau rupt!) ...

PLUS...VERIFICA SI RULMENTUL INTERMEDIAR DE PE PLANETARA LUNGA (DR) ... poate face si el zgomot, uzandu-se in general si capatand joc in suportul palier-lagar fixare....!!!!
Dodone
@ TRANCA
Dupa cum am scris in post am schimbat cam tot ce se putea schimba: bucsi bara stabilizatoare (4 buc.), pivoti inferiori, flanse telescoape, rulmentii n-au joc.
N-am schimbat bara, pe care o banuiesc eu ca ar fi sursa, si telescopele (ma indoiesc ca ar fi ele, daca ar bate asa ar trebui sa curga, ori nu e cazul...).
De la incuietori nu e cu siguranta.
Barele stabilizatoare la M 1 sunt de doua grosimi. La break e grosimea mai mare, cea considerata PDG, banuiesc. huh.gif
Cu toate ca am experienta in auto de aprox. 28 de ani (am condus si reparat de la motorete la DAC, IFA si KAMAZ blush.gif ) , pana acum nu mi s-a intamplat sa nu pot depista sursa unui zgomot sau a unei batai. wacko.gif
Zilele astea merg acas' la un mecanic de la Renault, care are si cric. Poate s-a mai lovit de problema, n-are rost sa mai descopar eu America a nu stiu cata oara (au mai descoperit-o si calugarii iezuiti <Expeditia Brendan, de Tim Severin, colectia Delfin> in sec. 7, parca, si vikingii in sec. 8, nu mai spun de Amerigo Vespucci sau intarziatul Cristofor Columb radmasa.gif ).
radunre
dodone - eu merg maine la doftor cu masinuta tot pt. astfel de troncaneli, mi-a spus ca pare sa fie de la flansa dar si amortizorul poate fii raspunzator desi functioneaza f bine inca (sunt pe gaz). Daca ma rezolva maine i-ti scriu verdictul.
Dodone
Am facut si test de amortizoare. Unul functioneaza la 60% din capacitate, celalalt la 64%. Minimum e de 40%.
Am avut la alte masini si telescoape care curgeau, dar nu faceau zgomotul care il aud acum la denivelari sau gropi.
Saptamana viitoare merg la mecanic.
TRANCA
...nu neaparat trebuie sa aiba scurgere!!! ... poate avea peste 50% eficienta, dar sa aiba tija usor stramba si atunci da zgomote in cursa piston-cilindru amortizor ...

... inverseaza-le stg. cu dr. si astfel vezi daca se muta si zgomotul... daca se muta atunci e amortizor sau tampon, daca nu este altceva ramas pe dr ...

...ai scut metalic? ... ai mers fara scut in cazul asta?
cj98czh
Dodone - intrebare...cand ai schimbat flansele de amortizor ai schimbat kit complet? adica flanse + rulmenti? pt. ca daca nu...unul din rulmenti poate da trancanitul decare vb. tu....
$$ilvviu
Eu am schimbat telescoapele dar nu am scapat de troncanit.
S-a mai atenuat, ce-i drept dar tot acolo e, ceva mai infundat.
Roata din dreapta asre un oarecare joc, nu foarte mare dar se simte, in plan orizontal.
Capetele de bara si bieletele sunt schimbate, asta ma duce cu gandul la caseta, o banuiala mai veche de a mea.
Am strans caseta de la surub, se simtea ca volanul se invarte mai greu, dar acelasi troncanit.


Ce-i drept eu nu am schimbat si rulmentii cu flansele.
Flansele sunt OK, nu prezinta urma de uzura, iar rulmetii care mi-au venit erau mici.
cj98czh
Ochiometric nici la mine nu prezentau nici un fel de uzura...dar dupa schimbarea flanselor si a rulmentilor troncanitul a disparut....

KIt Flansa+rulmennt au costat anul trecut in jur de 130 RON/bucata
$$ilvviu
OK, ms mult de info.
O sa schimb si flansele atunci, daca tot sunt pus pe cheltuieli... smile.gif
TRANCA
... bucse centrale bara stabilizare, si mai vorbim!...
$$ilvviu
Astea sunt acele 2 bride de cauciuc care prind bara de sasiu?
Aveam si acolo joc in dreapta, dar am rezolvat, s-au mai redus din troncaneli, dar tot persista.
Ryk
silviu tie la laguna sau la megane iti troncane?
TRANCA

...da, dar daca n-ai inlocuit, si doar ai masticat cred ca nu ai rezolvat totusi ...

... si la LAGUNA 1.9 dCi mai este un troncanit asemanator amortizoarelor dat de SUPORTUL TAMPONULUI HIDROELASTIC MOTOR ... Este problema frecvent semnalata si pe forum ...
Dodone
M-ati convins. Trebuie sa schimb si rulmentii de la flanse. Alti bani, alta distractie. frustrat.gif
radunre
Dodone, eu am pus rulment SKF - 55lei bucata, sunt printre cei mai buni din cate am auzit (desi criteriul pe care am pornit a fost pretul dar lenfoerder/skf/altele au cam acelasi pret). Cred ca ajung si eu la test amortizoare (la cat se ridica un astfel de test ?), ma exaspereaza troncanitul/cloncanitul din partea stanga, bucsele de la bara stabilizatoare par OK, tu le-ai schimbat ? ceva preturi de referinta ?, ma gandesc sa la schimb si pe alea (toate 4) sa mai elimin cate ceva smile.gif
Ryk
eu am un pocnet pe la roata stanga fata, atunci cand virez stanga (dar nu mereu) si cand am putin rotile spre stanga, dar foarte putin nici un sfert de volan rotit sau poate maxim atat si iau anumite denivelari. Mecanicul mi-a spus ca flansa pe stanga este ok, dar cea pe dreapta nu prea e ok si mi-a zis ca am un joc si in pivotul de la roata din dreapta. La fel, bieletele sunt ok, fara pic de joc. Pocnetul poate fi de acolo?
radunre
un pivot uzat troncane cam la toate denivelarile dar mai ales daca ai rotile bracate intr-o directie sau alta (unghiul nu are mare importanta)
rino
Unde este surubul de strangere a casetei de directie de care vorbeste $$ilvviu?


Problema similara. schimbat bucsi bara stabilizatoare + verificat "berceaul"= nici o rezolvare, flanse+rulmenti schimbate = rezolvare partiala.
Ryk
QUOTE(radunre @ 21 Jul 2008, 21:03)
un pivot uzat troncane cam la toate denivelarile dar mai ales daca ai rotile bracate intr-o directie sau alta (unghiul nu are mare importanta)
*



Tin sa precizez ca am mai auzit si in dreapta pocnetul acela. Deci sa inteleg ca poate fi de la jocul din acel pivot? Si nu trancane, ci pocneste, se aude un pocnet. Nu bataie, nu troncanitura, nu zgomot de fier pe fier. Pocnet efectiv.
radunre
Ryk, perceptia sunetului e f. greu de explicat, mai ales ca eu am doar amintiri din perioada in care aveam probleme cu pivotul dar la alta masina.
I-mi amintesc despre acel sune ca fiind unul puternic, cu tenta metalica, poti sa o testezi si tu intr-o anumita masura: brachezi rotile st/dr si prinzi pivotul astfel incat sa simti si intrarea in fuzeta, rogi un prieten sa balanseze masina dupa care sa balanseze roata stanga/dreapta - puternic. In functie de uzura pivotului se poate sa simti ceva bataie/miscare independenta a fuzetei fata de partea inferioara a pivotului. Succes
Ryk
QUOTE(radunre @ 22 Jul 2008, 07:40)
Ryk, perceptia sunetului e f. greu de explicat, mai ales ca eu am doar amintiri din perioada in care aveam probleme cu pivotul dar la alta masina.
I-mi amintesc despre acel sune ca fiind unul puternic, cu tenta metalica, poti sa o testezi si tu intr-o anumita masura: brachezi rotile st/dr si prinzi pivotul astfel incat sa simti si intrarea in fuzeta, rogi un prieten sa balanseze masina dupa care sa balanseze roata stanga/dreapta - puternic. In functie de uzura pivotului se poate sa simti ceva bataie/miscare independenta a fuzetei fata de partea inferioara a pivotului. Succes
*



Merci de explicatie, dar nu prea seamana zgomotul care-l aud eu cu cel descris de tine. Posibil ca sa nu fie asa ca uzura este mai mica la mine decat era la tine. Mi-a spus mecanicul ca mai pot sa merg asa cu el pana la revizie, adica vreo 4000km.
Oricum daca stie cineva de la ce ar putea veni pocnetul acela, orice raspuns este binevenit.
Dodone
@ radunre
Bucsile de la bara stabilizatoare nu sunt scumpe. Din cate retin au costat in decembrie trecut 24 ron (4 buc.: 2 arata ca si cele de la Dacie de pe lonjeroane in fata, cu taietura. Celelalte 2 sunt ca niste dopuri si se monteza pe capetele barii stabilizatoare, langa fuzete).
Problema e alta. Chiar cand am fost eu la mecanic sa schimb bucsile, terminase o lucrare asemanatoare la un alt Megane 1, dar schimbase si bara stabilizatoare.
Masina cu pricina avusese schimbate bucsile recent, dar in 2 luni troncanelile au reaparut.
Mi-a aratat bara veche si se vedeau pe ea uzuri in dreptul clemelor ce strang bucsile de langa fuzete, nu foarte pronuntate, dar se pare ca suficiente sa produca zgomote. Mi-a spus ca problema aceasta a intalnit-o si la alte M 1 care au venit cu troncaneli in service-ul Renault , unde lucreaza oficial.
Numitorul comun al acestor masini e rulajul, in jurul a 140.000 km., asa cum e a mea si cea la care schimbase bara.
Cel mai rau este ca bara o poti cumpara doar ca piesa de origine, eu nu am auzit sa se produca si aftermarket, iar cel mai ieftin am gasit-o la 850 ron.
Asta nu inseamna ca ai rezolvat problema ! Trebuie sa fii sigur ca aceasta e cauza.
La bara de la masina mea au infasurat de cateva ori banda izolatoare si apoi au montat bucsile tip dop, sa compenseze uzura, aproape invizibila in cazul meu.
Sistemul e identic si la Supernova, la o scala un pic mai redusa. Am schimbat doar bucsile la o masina a unui prieten ( pe care o "plimb" eu prin service-uri mad.gif ) si in scurt timp a inceput sa troncane din nou.
In concluzie, sper sa ajung cat de curand la alt mecanic, tot de la Renault si tot la el acasa (e mai ieftin icon_mrgreen.gif ), sa mai aud si alta parere.
Cand am noutati revin.
By the way.
Cei care aveti troncanituri, verificati si bieleta anticuplu (intr caroserie si motor, pe mijloc, in apropiere de timonerie, sub masina, evident biggrin.gif ) Se diagnosticheaza f. usor: la accelerari bruste ale motorului, pe loc, motorul "joaca mult inainte-inapoi". In mers, la accelerari-decelerari, levierul de schimbare a vitezelor culiseaza f. mult inainte-inapoi.
Ryk
dodone, la mine se aude si pe loc acel pocnet, la fel mi-a spus si mecanicul, daca era acea bara stabilizatoare nu se auzea pe loc ci doar in mers, iar in mers mie mi se mai aude la viteze de cel mult 30km/h.
aliennt
Buna ziua,

Am si eu un trancanit insotit de un scartait mai ales in viraj. Trancanitul se simte si in volan uneori. Am dus masina la 3 mecanici. Unul mi-a spus ca nu are nimic, ca mi se pare, iar ceilalti doi si-au dat cu parerea si au schimbat una alta. Fara rost insa.

Prin urmare am telescoape noi, rulmentii de la telescoape sunt de asemenea noi.

Nu am nici macar notiuni elementare de mecanica, asa ca imi cer scuze daca explicatiile mele sunt lacunare.

Intrebarea mea este - cunoasteti vreun mecanic in zona Alba Iulia/Cluj/Sibiu care sa am incredere ca imi gaseste macar problema?

Va multumesc anticipat.
19vik
Problema ta e cel mai probabil asezarea incorecta a arcului in scaunul flansei: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=400...dpost&p=1469860

PS: E vorba de un Megane sau de Logan?
Ryk
19vik dar un raspuns la intrebarea mea de mai sus ai putea sa-mi dai? ca vad ca te cam pricepi. Merci
19vik
Ce pot sa-ti raspund decat sa-ti descriu cum era la mina: asa cum am scris in topicul despre flanse, pocnetul si zbarnaitul arcului se producea la rotirea volanului aproape de capatul cursei acestuia si numai cu msina suspendata, la roata din dreapta, la fel si daca coteam eu direct roata cu mana. Cu masina pe roti se auzea un zgomot abia perceptibil, in aceleasi conditii, pe loc, iar in mers, un cloncanit pe denivelari, mai ales pe dreapta, in special daca rotile erau virate, altfel, masina mergea foarte bine. Cauza la mine se pare ca a fost asezarea arcului pe flansa. Nu prea mi-am dat eu seama ce se intampla acolo, dar banuiesc ca datorita prafului si nisipului din rulment, flansa ramanea putin un urma fata de rotirea arcului, cu masina suspendata. Cu masina pe rotile ei, presiunea dintre arc si flansa fiind mult mai mare, nu se mai intampla asta. Toate astea sunt doar presupuneri ale mele si trebuie sa le iei ca atare, cert e ca dupa ce am montat totul la loc, a disparut pocnetul ala la rotirea volanului cu masina suspendata si nu mai cloncane pe dreapta.
Acum te intreb eu: de unde stie mecanicul ca flansele tale sunt ok, le-a demontat de pe masina? Ca asa vizual, ce sa vezi... sunt ok, la locul lor si nici demontate nu vezi mare lucru, decat simti o usoara agatare la rotire, datorita mizeriei din rulment, depinde cat de grav e.
Daca zici ca nu trancane, nu bate ci pocneste efectiv pe loc si la viteza foarte mica si esti sigur ca nu e de la surubul coloanei (ala de sub pedale), fa si tu la fel ca mine: ridici masina sa ai rotile din fata libere, pui contactul sa ai servodirectie, rotesti volanul si vezi ce si unde se aude.
Ryk
19vik sunt sigur ca nu e de la surubul coloanei de directie pt. ca se aude din exterior. Din cate am vazut pe aici surubul este in interior chiar intre pedale. Si zgomotul il percep de undeva din aripa. Mecanicul mi-a spus ca flansa e ok ca nu a simtit vibrare pe arc, dar posibil sa nu isi fi dat seama, ii inteleg si pe mecanici si eu mai fac greseli in domeniul in care lucrez. Exact ca tine mi-a explicat ca ca din cauza prafului merge sacadat rulmentul acela.
Apropo de surubul acela, am vazut ca este M8 sau 8M, asta insemnand ca imi trebuie o cheie de 8 ca sa il strang? banuiesc ca pot face si eu aceasta operatie.
19vik
Pentru surubul M8 (metric 8), iti trebuie cheie de 13. E in habitaclu, imediat deasupra podelei.
Ryk
o sa ma bag maine cred sa vad, il desfact si il strang la loc cu forta maxima a mea, banuiesc ca e corect asa. Vazusem intr-un topic dedicat ca trebuie strans cu nu stiu cati dNm, dar nu am o asa cheie. Banuiesc ca nu fac nimic rau ca strang cat pot eu maxim.
radunre
Dodone, mersi mult de explicatii. Troncanitul/cloncanitul la masinuta mea are un obicei ciudat smile.gif, apare si dispare, am impresia ca mai mult apare cand e cald afara si merg mai mult cu masina. Am fot la o statie ITP si mi-au pus masina pe un tester de bucse hidraulic, misca rotile de pe aceeasi punte in fata/lateral in directii opuse, baietii nu au gasit nimic pe la ea, au spus ca e in stare perfecta (asta dupa ce am schimbat flansa+rulment presiune si 2 capete bara), ma-m deplasat personal in canal si am studiat modul in care se comporta toate elementele in momentul fortarii lor de catre tester si la randul meu nu am gasit joc la nimic. Ce-i drept, bara stabilizatoare se testeaza mult mai bine la miscari pe verticala a rotilor. Mi se pare ciudat ca o uzura f mica a capetelor barii stabilizatoare sa faca asa scandal... Inainte de megane am avut un R11 si suspensia era identica (dupa cum ziceai de solenza, mai redusa ca si gabarit), acolo am avut probleme cu bucsele de la bara stabilizatoare, troncaneau/cloncaneau peste denivelari de numa' , le-am schimbat si totul s-a linistit pentru ~2 ani cand am vandut-o. Ce e mai ciudat la mine e ca suspectand flansa, am schimbat-o+rulmentul, 2-3 zile nu am mai auzit acel zgomot/bataie dupa care a reaparut sad.gif . Am zis ca o mai las, poate se mai inteteste/apar semne clare si e mai simplu (totusi ma cam bate gandul sa schimb bucsele bara stabilizatoare). Momentan mi s-a rupt un telscop pe spate si azi sunt programat la schimbare (pereche).

Sanatosi sa fim, restul se rezolva.
Dodone
Aseara am fost la noul mecanic, care mi-a desfacut bucsile tip dop de la bara stabilizatoare. Stupoare ! Erau uzate de parca as fi rulat cu ele 80.000 de km. nu aprox. 7.000 de km. Mi-a montat la loc alte bucsi aruncate de la alta masina, care aratau mult mai bine decat cele de la masina mea. Dar erau piese de origine, nu aftermarket cum am avut eu.
M-am invatat minte. Tot ce e bucsaraie nu mai pun decat piese de origine. Se vedea clar diferenta de calitate a materialului dintre cele doua.
Necazul e ca troncaniturile nu au disparut.
In consecinta, mecanicul mi-a propus sa montez de proba 2 telescoape de la el, in stare buna ca sa eliminam inca o cauza.
Cand am noutati ma mai bag in seama.
$$ilvviu
Verifica si capetele de bara cu bieletele.
Nu se simtea la mana, dar la mine bieleta dreapta are un joc foarte mare dupa ce o desfac de pe roata. Stransa pe butuc nu se mai simte nimic huh.gif

Zilele astea o sa demontez si pivotul, sa vad poate e uzat si asta si nu se simte uzura strans fiind pe butucul rotii.
Dodone
Merci de sfat. O sa verific. smile.gif
Dodone
dupa lupte seculare care au durat ceva saptaluni, am gasit cauza principala a troncaniturilor. Erau telescoapele, asaq cum banuia unul dintre colegii de forum intr-un post anterior.
Am schimbat ansamblul de suspensie de la alta masina si am vazut ca nu mai bate deloc.
In plus, montasem eu flansele de telescop cu "urechile" metalice in spate, nu in fata, asa cum trebuia.
In consecinta, am depistat cauza, ramane sa schimb telescoapele... mad.gif
Ryk
bine ca au fost astea si nu altceva. La problema mea, cred ca au ramas flansele care urmeaza sa le schimb la revizie. Sa speram ca astea vor fi. Revin cu detalii dupa revizie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.