Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Spalare motor - Clio, pro-contra?

diesel
post 14 Jun 2004, 16:29
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 20 May 04
From: Galati




Care a spalat motorul sa zica daca sunt ceva probleme dupa spalare, evident. As vrea sa-l spal si stiu ca nu prea e recomandat. Voi ce ziceti? Sa-l spal la spalatorie sau nu? Cand am luat dacia cei de la reprezentanta au spus sa nu spal motorul, cel putin cat e in garantie pt. ca pierd garantia. Am facut un drum mai prin noroaie si a trebuit sa spal motorul ca arata ca un c***t. Si la dacie se murdareste imediat. Mi-a pus o punga pe calculatorul Bosch si nu a fost nici o problema cu spalatul motorului.
Dar la Reno parca nu as risca pana nu va intreb pe voi...
...A...si inca o chestie cred ca nu e diferenta daca e diesel sau pe benzina.


--------------------
Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 15 Jun 2004, 07:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Eu spun sa nu o speli. Nu vad folosul, cine se uita sub capota daca e curat sau nu motorul.
Numai la vanzare are ceva importanta daca este curat sau nu, dar eu as prefera unul murdar ... la unul curat bec nu poti sa stii niciodata de ce a fost spalat, poate curgea uleiul pe ici colo, poate trebuiau starse "amprentele" lasate de mana murdara a mecanicului, ...
La un motor plin de praf se vede daca a fost sau nu umblat.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel
post 15 Jun 2004, 13:38
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 20 May 04
From: Galati




Nu vreau sa o vand. Dar cand vad cul luceshte vopseaua cand e proaspat spalata si cand ridic capota de la motor vad praf mi se pune pata. De-asta vreau sa spal motorul. Ar putea aparea probleme? Daca stiti ceva spuneti-mi.


--------------------
Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 15 Jun 2004, 13:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Eu zic sa nu-l speli ..mai bine ia o maturica ..o perie ceva si da proful jos. Eventual o carpa umeda ... Stau si ma handesc ca si eu ar trebui sa fac curat pe acolo ...


--------------------
Renault Laguna III - B-97-XCO 2.0 DCI 150cp Dynamique ++
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NND
post 16 Jun 2004, 00:05
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 2 June 04




eu l-am spalat si nu are nici o problema,e o.k...du-te si tu la o spalatorie unde stiu baietii cu ce se mananca...nici mie nu imi place sa vad motorul murdar...p.s:o sa te simti mai bine dupa aia chiar daca nimeni nu stie,important e ca sti tu...


--------------------
Clio bicorp + CBR 600 RR Movistar
gri hallogene
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 16 Jun 2004, 19:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




Eu cand mi-am luat Megane-ul mi s-a specificat clar de catre cei de la service sa nu spal dCi-ul. Multa electronica and stuff.


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 18 Jun 2004, 09:59
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Nu exagerati cu spalatul... Daca nu este neaparata nevoie lasa-l asa... apa nu se impaca bine cu contactele electrice


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMihai
post 20 Jun 2004, 21:25
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 772
Joined: 5 June 03
From: PITESTI




eu iti pot spune ca am spalat motorul la al meu si nu are nimic, asa e frumos, masina trebuie sa fie curata. numai sa ai grija sa-ti puna pe calculator o plasa ceva sa nu se ude.
bafta!


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 110cp Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adso
post 1 Jul 2004, 14:06
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 19 January 04




eu unul am incercat sa gasesc un compromis intre nevoia motorului de a fi uscat si nevoia mea de a-l sti curat.
Il curat, cam o data la trei-patru luni cu o carpita cu detergent foarte diluat, iar in locurile in care nu ajung folosesc o pensula de calorifer (ingusta, cu coada lunga, si cu capul la 45 de grade). Dureaza cam mult, dar la final, daca esti constiincios, rezultatele sunt super ok.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 5 Jul 2004, 08:43
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Si eu am auzit foarte multa lume care zice ca nu e bine sa speli motorul (mai ales la astea cu multa electronica). Acum ce sa zic: curatenia e importanta dar buna funct. a motorului e si mai importanta. Gasiti un compromis...eu unul il sterg pur si simplu pe ici colo asa la suprafata de praf si cand deskizi capota arata destul de bine....ca pe dedesupt oricum nu se vede


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, - IS 33 BAR 2001, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RCS
post 6 Aug 2004, 08:54
Post #11


The Gotfather


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 04
From: Romania




Am spalat cu apa motorul de la Supernova, Cielo si unul de 1.8 de la Audi fara nici o problema (am acoperit dor computerul de la motor cu o folie de plastic iar la terminarea spalarii motorului am suflat cu aer in zona bujiilor pt indepartarea apei). A era sa uit: dupa spalarea motorului lasati-l sa meraga cateva minute fara sa-l opriti pt a se evapora apa care a mai ramas prin diferite parti ale motorului. biggrin.gif


--------------------
Audi A4 2.0T-200cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 14 Dec 2004, 21:58
Post #12


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




stiu ca e "tardiv de tarziu" :roll: topicul e vechi - da m-am gandit sa ma bag si eu in seama. in noiembrie am luat un clio din 2000 (second-hand) - fostul proprietar nu deschisese (cred) niciodata capota motorului- era un strat de praf de vreo 1 cm :cry: . nu gasisem forumul pe vreamea aia ca sa ma sperii de spalat motorul - asa ca primul drum dupa ce am luat masina a fost la spalatorie unde au spalat-o integral. n-am avut nici o problema cu ea dupa aia - a plecat la prima cheie si nici instalatia electrica nu a facut vreo figura


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 14 Dec 2004, 22:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




Eu stiu un mecanic care s-a dus pana la Constanta dupa un smecher plin de bani care avea o super scula de masina.Omu a vrut sa faca masina luna si s-a gandit ca n-ar fi rau sa spele si motorul.Dupa spalat na a mai vrut sa porneasca nici rugata.S-a dus omu', a desfacut calculatorul si toate sigurantele,le-a uscat cu ce a avut la indemana si pana la urma a reusit sa o porneasca.Sfatul meu:daca nu arde nu-l spalati, suflati-l putin cu un pistol cu aer comprimat,dati o carpa si o perie pe el...si aia e.


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 15 Dec 2004, 00:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




eu imi spal motorul singur, chiar de mai multe ori pe an si nu am avut niciodata nici o problema.. niciodata nu m-am dus la spalatorie pt asta pt ca acolo il spala de obicei sub presiune ....chestia asta duce la defectiuni...oricum, motorul la clio mi se pare destul de "waterproof" ..in conditii normale (aa si inca ceva ..niciodata nu las sa se adune praful..cum e putin prafuita o spal cu furtunul (presiune cu degetul laugh.gif )....motorul e rece si imediat dupa spalare fac o tura si il incalzesc cit se poate ..pana ce se evapora tot)....incercati asa si nu veti pati nimic...


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyt
post 15 Dec 2004, 10:11
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




Eu nu m-as combina la spalat motorul...Dupa problema de sapt trecuta cu scurt-circuitul m-am convins ca nu e o idee buna., Omul la service m-a ntrebat prima data daca am spala motorul de curand...(bine, astea inseamna ca si arata bine...cool).

La 1.2 , comp e in spatele motorului, (practic intre motor si panoul care desparte compart motor de restul masinii) cu mufele la vedere, plus ca la o prima vedere vad o gramada de senzori...

La care se mai adauga si "drive-by-wire" ...asa ca mai bine il las asa dracu asa ...


--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 15 Dec 2004, 10:20
Post #16


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




Nici eu nu am spalat la CLio motorul 1.5 DCI, dar pot sa spun ca am intrat cu tot botul in apa (ajungea apa pana peste faruri) si nu s-a intamplat nimic.De aceea la fiecare ploiaie cand in Buc se inota, eu cu al meu pitic faceam valuri. :twisted: Vai ce ma distram cand toti se chinuiau sa treaca prin apele de 2m.Eu o luam ca nesimtitul si cu viteza, de faceam valuri de 3m, prin mijlocul lor.


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DanGe
post 15 Dec 2004, 12:28
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 October 04




Eu imi mai 'spal' motorul din cand in cand in felul urmator: iau una bucata pensula mai mare, una bucata spray cu aer comprimat, una bucata carpa...Praful se duce acceptabil cu pansula, apoi cu spray-ul prin locurile mai sensibile sau greu accesibile...iau cu carpa sterg ce mai ramane (si ce se poate) si motorul arata OK. De vreo 2 ori am dat la urma si usor cu un spray cu silicon (de-ala pt. bord) si arata aproape ca nou motorul.


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 16V
iunie 2004 / Full Options / Vert Tilleul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 15 Dec 2004, 13:47
Post #18


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




Ma gandeam si eu sa spal motorul de la Clio (cei de la care l-am luat cred ca nu l-au curatat niciodata in cei 3 ani cat l-au folosit) dar in nici un caz nu am de gand sa ma duc la o spalatorie unde sa-l spele sub presiune.

Numai eu stiu cat am patimit din cauza spalatului la o Nova GTi (da, eterna mea Nova GTi pe care o tot dau exemplu pe aici - am mers foarte mult cu masina aia si este o masina care are tot felul de probleme dar care m-a scos si din multe belele).

Din cauza spalatului motorului am patit urmatoarele chestii:
- diverse scurtcircuitari pe la releul ce comanda stergatoarele de parbriz => cand puneam contactul stergatoarele incepeau sa danseze pe un ritm doar de ele stiut, problema trecea dupa ce se evapora apa
- defectarea releului care comanda pornirea GMV => "oparirea" motorului la urmatorul mers in coloana vara
- inundarea claxoanelor => nu claxon cand chiar aveam nevoie de el ca sa avertizez pe cineva

Si sa stiti ca eu am luat toate masurile de precautie: am invelit toate electricele aflate la vedere in folie de plastic (punga).

In plus, la o berlina prietena mea a reusit sa-si defecteze complet alarma dupa ce i-au spalat compartimentul motor desteptii de la Agip.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 27 Apr 2005, 14:47
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Readuc in discutie un topic vechi, cu un sfat... Nu va spalati motoarele!!! L-am spalat eu sambata... Nu am avut nici o problema in primele doua zile insa de luni masina imi mergea numai in suturi, nu mai avea putere de loc la turatii mici, schimbatorul se zbatea de credeam ca o sa sara de la locul lui, relantiul era instabil, totul mai ales cu motorul rece. Am fost azi la service, mi-au suflat motorul , fiecare mufa in parte si mi-au zis ca pe viitor sa le spun inainte cand vreau sa spal motorul ca sa comande din timp toate piesele care se vor arde, sa nu stau mult cu masina pe bara (a glumit unul dintre mecanici). Oricum, Se pare ca am avut noroc, mi-au spus ca era posibil sa ma coste peste 1000 de E distractia...


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 27 Apr 2005, 15:10
Post #20


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Subscriu la probleme, o singura data mi-am spalat motorul (e adevarat la R5 dar tot motor este) cu pungi sigilate pe filtre tot felul de chestii ... nu neg era curat ... dar porma m-am chinui o saptamana sa-l fac sa mearga din nou rotund si bine.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 27 Apr 2005, 17:40
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Cei de la reprezentanta cand am luat masina la fel,mi-au spus sa nu spal motorul. La Cielo si la Tico am spalat motorul fara probleme,la asta,pana si popa de Manastirea Cernica la care am facut sfestanie la masina,stia ca nu are voie sa dea cu busuiocul pe acolo,ca are calculator si se strica.


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 27 Apr 2005, 19:31
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(eddie33 @ Apr 27 2005, 05:40 PM)
pana si popa de Manastirea Cernica la care am facut sfestanie la masina,stia ca nu are voie sa dea cu busuiocul pe acolo,ca are calculator si se strica.

N-am mai ras de mult asa de bine (in sensul bun al expresiei) biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 29 Apr 2005, 11:23
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Ca sa mai razi putin,iti spun ca la Manastirea Cernica este chiar un parinte specializat in sfestanii la masini,deci de aceea are asa cunostinte !


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 12 May 2006, 19:22
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




In Oradea e o spalatorie auto unde baietii m-au asigurat ca nu pateste nimic motorul daca-l spala. I-am pus sa-mi spuna cum va decurge "operatia". Mi-au raspuns ca baga spuma, apa sub presiune si in final aer caldut. Evident ca ce e de pus in pungi, se va pune.

Pretz: 100.000 lei. Totusi parca mi-e frica... desi motorul arata k porcu'.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sputz
post 12 May 2006, 19:31
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 12 April 06
From: Bucuresti




Cand am luat masina tipu care mi-a facut instructajul mi-a zis sa nu spal sub nici o forma motorul, sa-l sterg cu carpa pe ici pe colo daca vreau...


--------------------
Renault Clio Clio Fidji 1.5 dCI 2006
Clio Fidji 1.5dCi 65cp Albastru Otoman aprilie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata70
post 12 May 2006, 21:00
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 537
Joined: 1 September 05




Si cred ca avea dreptate...Stiu din experienta cu vechea berlina ca ori de cate ori ii spalam motorul aveam probleme...Asadar ''carpa'' e mai indicata,chiar si la clio smile.gif


--------------------
Toyota Avensis 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 13 May 2006, 12:33
Post #27


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Cei de la dealer isi fac datoria, ca pana la urma masina e in garantie si vor sa eviti o posibila problema legata de curatarea motorului prin spalare.
Eu mi l-am spalat, nu s-a intamplat nimic, dar nu asta vreau sa precizez. Operatiunea asta trebuie facuta cu motorul rece, nu incins, cu un jet nu foarte puternic, suflat bine cu un pistol cu aer si apoi lasat pornit 5-10 minute (odata cu pornirea lui sa se poata constata si ca totul e in regula).


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gvincentiu
post 16 May 2006, 13:02
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 22 April 04
From: Galati




Spalat motorul ieri dupa-amiaza, la spalatorie. Dupa pornire s-a aprins martorul de la ulei, doar putin ca si cum "dadea la masa". Azi dimineata totul era OK. Intradevar intra apa la contacte, relee, etc. dar dupa ce o sufla cu aer comprimat si se usuca totul e OK. Problema este ca mizeria sa nu fie impinsa in locuri sensibile atunci cand o spala cu presiune, gen: contacte, senzori, relee, UCH, etc. Este un risc dar nu mai mare decat as fi trecut cu viteza prin baltoace. Vorba cuiva cu cateve topicuri mai sus: in apa de 2 m faceam valuri de 3....


--------------------
Dacia 1310 break - GL 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 16 May 2006, 13:19
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Eu stiam ca e total interzis spalarea motorului la masinile mai pretentioase.Aia de la splatorie am vazut ca se baga doar la Dacii, la restul cam stramba din nas.


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lexxx
post 16 May 2006, 13:36
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 23 November 05




Confirm cele spuse in postul 19 al lui SorinN: la fel am patit si eu si este al dracu' de nasol ca vreo 3 zile dupa spalare motorul a mers OK.Dupa aceea insa , tot mai rau, sacadat, nu avea putere and stuff.
Am deschis si un topic pe chestia asta, nestiind despre ce-i vorba : http://www.reno.ro/index.php?showtopic=45942.

NU SPALATI BENZINARELE !!!!!!!!!!!!!!


--------------------
Tot Renault va fi. Laguna 3 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 12:03
Dacia