Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Masinile Americane, Cum sunt in realitate?

vis-a-vis
post 22 Jan 2008, 19:02
Post #61


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




La Hemi, numele vine de la forma semisferica camerei de ardere, forma ce permite aplasarea in unghi a supapelor si o mai buna umplere a cilindrilor.

Aceasta forma semisferica a camerei de ardere o intalnim si la unele motoare Renault... va las pe voi sa cautati pe google sa-mi spuneti care tongue.gif

Deasemenea, managementul motorului si oprirea alimentarii a mai multor cilindri, la relanti sau cand motorul nu este in sarcina, eu stiu ca a fost implementata prima data la S-classe, la motoarele in 12 cilindri, din care mai functionau 4.

Overdrive-ul ala, nu cumva este un opus al reductorului care se gaseste pe unele masini de teren? Adica e doar un raport fix si separat de cele din cutie, sau avem inca 3 trepte in overdrive?

Cat despre experiente cu masini americane, am mers si eu cu un Chrysler mai vechi, nu mai stiu ce model, motor V6 de 3.5 litri parca... din '86.
In afara faptului ca arata cam imbatranita, plasticele cam colturoase, am fost placut surprins de dotarile de la acea vreme. Aer conditionat, scaune cu reglaje electrice (cred ca m-am jucat 10 minute la butonasele alea si nu mi-a venit sa cred ca in '86 exista asa ceva), oglinzi electrice... etc., etc..
Am remarcat de asemenea usurinta cu care se manevreaza in parcare, directia si cutia automata, dar si suspensiile confortabile la drum lung, dar nu foarte ferme in viraje.
Per total, cred ca oricine se poate obisnui cu dezavantajele unei astfel de masini, apreciind avantajele unui motor puternic, combinat cu o cutie automata si o suspensie chiar daca nu precisa, foarte confortabila.







This post has been edited by vis-a-vis: 22 Jan 2008, 20:05


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fester
post 23 Jan 2008, 20:55
Post #62


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 23 January 08




Salutare,

Desi vad ca subiectul a deviat destul de mult o sa incerc sa raspund la acest topic in limita experientei mele personale. Daca exista o nota de subiectivitate in postul asta este pentru ca sunt un fan al americanelor.
Comparatiile dintre doua masini cred ca se limiteaza la 3 mari categorii ... tehnic, estetic, (si dupa cum zic cei de la SEAT ) auto-emotion.

Tehnic. Masinile MADE IN USA se preteaza perfect la drumurile, conditiile, preturile de acolo. Asta inseamna motoare mari pentru ca pretul benzinei este mic (era si mai mic inainte) , cai putini pentru a atinge anumite norme de poluare (da, suna imposibil dar si ei au asa ceva ) . Calitatea materialelor lasa intradevar de dorit, mai ales la interior din simplul motiv ca un client american e mult mai usor de multumit decat unul europeean. Acum si masinile americane intra in mai multe categorii ... anii 60-70 care a fost cam perioada de glorie pentru ei. chevy scotea motoare de 6 litrii de peste 550cp cu 4 carburatoare. Au creeat forma "coca-cola" care a fost copiata de designerii de masini din toata lumea (vezi jaguar). Apoi urmeaza o perioada mai sumbra a lor ... anii 75-90 in care cp au scazut dramatic dar litrajele motoarelor au ramas la fel. Apoi din 90 spre prezent lucrurile incep iarasi sa arate bine, probabil datorita colaborarilor cu marci precum Lotus care au dus la fabricarea unora dintre cele mai fiabile motoare de curse (modele ZR1, Z28 de la chevrolet si pontiac)

Estetic. Aici probabil sunt cel mai subiectiv, mie chiar imi place cum arata. da, sunt mari si nu poti sa te descurci cu ele in orasele astea si asa sufocate de alte mii de masini. Dimensiunea nu este un avantaj al lor in contextul de aici. Si aici de-a lungul anilor au fost modele mai reusite, au fost modele dragute si au fost modele de-a dreptul oribile. Cum ar fi mustangul. In anii 70 era Icon-Car, prin 90 era masina adolescentilor saraci si arata groaznic. Acum iarasi incepe sa arate a masina.

Si am ajuns la ultimul capitol ... Daca iti place sa mergi cu pletele'n vant avand in fata ta o capota care nu se mai termina sub care zace un monstru de 5L + care te duce ca vantul si ca gandul scotand un szomot infernal si multa caldura care se revarsa peste tine. Daca iti place la 120km/h sa nu mai poti nici sa vorbesti cu cel de langa tine si totusi sa te simti atat de bine .... atunci cumpara-ti o americana.


Va spun astea din experienta personala.
Am condus :
Chevrolet Corvette 1998 (5.7L 344cp)
Pontiac Trans Am RAM-AIR (5.7L 328cp)
Chevrolet Camaro Z28 (5.7L 330cp)

Eu am un Corvette din 89 tot de 5.7 cu 250cp. Plasticul din interior e groaznic (am citit pe un forum urmatoarea descriere : it looks like it was made from melted down action-men) . Caldura din interior venita de la motor e foarte mare, zgomotul e infernal. Pornesc alarmele masinilor cand treci pe langa. Consuma ~22L in oras si ~12L in afara orasului. Demarajul si cuplul sunt impresionante. Impozitul este astronomic si piesele de schimb necesita multa logistica ca sa ajunga aici. Dar ... at the end of the day .... daca tu crezi ca merita sa ai asa ceva nimeni nu poata sa iti zica altceva.

Bafta la toti si sper ca v-am raspuns la cateva din intrebari

This post has been edited by fester: 23 Jan 2008, 20:55


--------------------
skoda octavia 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 21 May 2008, 20:32
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




o chestie care mi-a sarit in ochi. nu stiu cat e de relevanta sau nu. faptul ca unele masinile americane desi au cp relativ multi au cuplu mic(psibil sa se aplice la mai multe). ca exemplu chevrolet malibu: http://www.familycar.com/RoadTests/Chevrol...u/Index2008.htm ,

1)motor de 2.4l si 169 cp@ 6,400 RPM, cuplu: 160Nm @ 4,500 RPM
2)motor de 3,6l v6 si 252cp @ 6,300 RPM, cuplu: 251Nm @ 3,200 RPM

ca si comparatie:

renault laguna 3: http://www.km77.com/eli/motor/Directa03.as...20&idmodelo=209

1) motor de 2.0 16v 140 Cp @6000 rpm, cuplu 195Nm@3750rpm
2)motor de 2.0l , t 16v 170 CP@5000rpm, cuplu 270Nm@3250rpm


dupa cum se vede laguna desi are cp mai putini are cuplu mai mare, obtinut mai jos. Puterea de asemenea e oferita la o turatie mai scazuta. Stiu ca se vb de motoarele americane ca sunt mari, ca nu sunt fortate si din cauza asta is fiabile. Vad ca la laguna (si nu ma indoiesc ca la multe europene) puterea si cuplul sunt obtinute la turatii mai mici, oferind chiar mai mult cuplu..

This post has been edited by aphophis: 21 May 2008, 20:53


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 22 May 2008, 10:01
Post #64


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




Apho, dupa cum vad pretul petrolului peste 130, cred ca si americani vor incepe incet-incet sa umble la motoare, pentru a le face mai economice. Sau, poti sa stii, mai ataca o alta tara petro-bananiera si se scot, ca de obicei.

Chiar nu ii inteleg pe cei mai multi dintre ei, avand in vedere ca au restrictii de viteza destul de severe iar politia e cu ochii pe ei ca pe butelie.. De ce le trebuie "camioane" cu motoare de 4-5 litri? Toti fac naveta intre orase?

This post has been edited by dack: 22 May 2008, 10:43


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 May 2008, 10:23
Post #65


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Din snobism.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 22 May 2008, 10:30
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




pentru ca un 1.5 diesel pentru ei reprezinta motorul de la masina de taiat iarba, pentru ca la ei masinile sunt foarte mari pentru ca distantele sunt imense pentru ca asa s-au obisnuit pentru ca la ei benzina a fost ieftina din totdeuna mai putin din cativa ani incoace, pentru ca au o cultura impresionanta a masinilor si a motoarelor mari pentru ca america nu a semnat tratatul pentru impunerea restrictiilor de poluare dar mai ales pentru ca POT


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi - B-57-LXF 2004
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 22 May 2008, 10:30
Post #67


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ssilviu ... nu e doar snobism ... incearca si ai sa vezi ... dar nu in Europa sau Romania ... la ei, pe soselele lor, pe distantele pe care le parcurg ei cu o masina de a lor ... si pe urma sa revi cu un nou comentariu ... smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 22 May 2008, 10:41
Post #68


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




Andrei, chiar nu poti merge la drum lung cu o masina de clasa medie (break, daca ai nevoie de spatiu), cu un motor de 2 litri si 150 CP?
Cum, cum, cum? Nu inteleg de ce... Nu ai confort suficient intr-o asemenea masina, nu trage suficient de bine? De ce nu o masina de genul asta? Cu cat masina e mai inalta, cu atat confortul la drum intins e mai prost.. De ce le trebuie "camioane" pentru autostrazi?


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twingooo
post 22 May 2008, 10:45
Post #69


Membru de partid din Republica Ceha


Group: Members
Posts: 747
Joined: 13 October 06
From: Ceska Republika, Praha 4




pentru acelasi motiv pentru care exista masini cu volan pe dreapta!pentru ca cineva trebuia sa o faca si pe asta


"Si am ajuns la ultimul capitol ... Daca iti place sa mergi cu pletele'n vant avand in fata ta o capota care nu se mai termina sub care zace un monstru de 5L + care te duce ca vantul si ca gandul scotand un szomot infernal si multa caldura care se revarsa peste tine. Daca iti place la 120km/h sa nu mai poti nici sa vorbesti cu cel de langa tine si totusi sa te simti atat de bine .... atunci cumpara-ti o americana. "

...marfa spus!



This post has been edited by twingooo: 22 May 2008, 10:47


--------------------
Renault Espace 2.0 dci 2007, Privilege
mens sana in corpore barosano!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 May 2008, 10:50
Post #70


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(cmandrei @ 22 May 2008, 11:30)
Ssilviu ... nu e doar snobism ... incearca si ai sa vezi ... dar nu in Europa sau Romania ... la ei, pe soselele lor, pe distantele pe care le parcurg ei cu o masina de a lor ... si pe urma sa revi cu un nou comentariu ... smile.gif
*




Ti-a raspuns dack. Un motiv in plus pentru care au motoare asa mari este/era accesul foarte usor la combustibil. Si atunci cand un bun pare pare nesfarsit (cum era benzina la ei pana de curand) asistam la risipa. E simplu. Nu te costa nimic, te doare la basca numarul de litri de care il consumi. Daca te costa mult o sa incepi sa te gandesti la fiecare posibilitate de economisire.

This post has been edited by ssilviu: 22 May 2008, 10:53


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 22 May 2008, 10:50
Post #71


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Pentru ca au bani sa-si permita asemenea motoare si pentru ca ai doare in fund de poluare..Daca ar fi avut si ei salariile de la noi si pretul carburantului alta era treaba...


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 22 May 2008, 10:58
Post #72


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Aveti 99% dreptate ... dar 1% mai trebuie sa incercati ... si apoi va completati toate intrebarile ... smile.gif ... parerea mea tongue.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 22 May 2008, 10:58
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




QUOTE(dack @ 22 May 2008, 10:41)
..chiar nu poti merge la drum lung cu o masina de clasa medie (break, daca ai nevoie de spatiu), cu un motor de 2 litri si 150 CP?
Cum, cum, cum? Nu inteleg de ce... ......
*




ideea e ca poti sa faci acelasi drum si cu un logan si cu un mustang depinde de tine cum vezi situatia.

oricum sa mergi pe route 66 cu o masina de 2 litri vs un mustang sau camaro sau orice masina de capacitate mare este o diferenta de la cer la pamant.
problema depaseste strabaterea drumului de la punctul A la punctul B cu diferite motorizari, asta poti sa o faci si cu o masina electrica sau cu una cu elastic dar senzatiile nu vor fi niciodata comparabile


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi - B-57-LXF 2004
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 22 May 2008, 11:05
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(antifizic2 @ 22 May 2008, 11:30)
pentru ca un 1.5 diesel pentru ei reprezinta motorul de la masina de taiat iarba, pentru ca la ei masinile sunt foarte mari pentru ca distantele sunt imense pentru ca asa s-au obisnuit pentru ca la ei benzina a fost ieftina din totdeuna mai putin din cativa ani incoace, pentru ca au o cultura impresionanta a masinilor si a motoarelor mari pentru ca america nu a semnat tratatul pentru impunerea restrictiilor de poluare  dar mai ales pentru ca POT
*


Da, si din cauza vapoarelor lor noi acum trebuie sa suportam preturile astea imense la petrol.


Totusi, aud pe aici ca masinile americane nu stau chiar asa bine la calitatea de asamblare, motoarele nu prea au randament, si, cu toate astea, de ce e mai confortabil sa faci route 66 cu vreun Mustang 4.0 decat cu vreun Mercedes cu motor de 2500 sau 3000 de centimetri cubi? Ca eu nu ma prind.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 22 May 2008, 11:07
Post #75


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Discutia poate merge mult si bine pe diverse cai ... motivul real pentru care exista asemenea diferente intre Europa si ei oricum nu va putea fi gasit ... am spus cel real ... idei, pareri, etc. exista ... dar sunt prea mult ... poate as spune mai bine "delasare" in loc de "snobism" ... sau poate cate ceva din toate ... oricum spor la discutii smile.gif ca oricum e interminabila unsure.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 22 May 2008, 11:11
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Pai la aia un galon e 2-4 dolari!
In Egipt, benzina era 4000 lei vechi litrul! Am facut noi un calcul ca in momentul in care autocarul a tras la pompa a facut plinul cu vreo 2 milioane! wacko.gif
Bine aia nu au dupa ce bea apa!
Dar la americani daca benzina e aproape moca de ce dracului sa-si ia un motor mai mic de 3 litri!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 22 May 2008, 11:12
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




cmandrei up.gif


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi - B-57-LXF 2004
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 22 May 2008, 11:29
Post #78


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




QUOTE(Laurentziu83 @ 22 May 2008, 12:05)
de ce e mai confortabil sa faci route 66 cu vreun Mustang 4.0 decat cu vreun Mercedes cu motor de 2500 sau 3000 de centimetri cubi?

Poate pentru ca un Mustang e $23.000 iar un MB cu motor mai rasarit sare de 40? wink.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 22 May 2008, 12:16
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




pt ca in acea tara totul este mare...incepand de la drumuri, case, mobila, oameni, distante..totul este la alta scara decat europa...si cum zise si antifizic pt ca POT....................


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 24 May 2008, 10:34
Post #80


Haha


Group: Members
Posts: 9.018
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




din cate imi aduc eu aminte , in timpul crizei petrolului din anii 73 -79 s-a pus si la ei problema consumului de benzina. mai mult prod de masini au inceput sa se gandeasca si la solutii.

sunt curios cat consuma un buik/oldm./chevi din anii 50-60 (30l-40l/100KM) poate. sunt putin exagerat dar se apropie cat de curand criza petrolului la ei.
or sa inceapa si ei sa caute masini cu motoare anemice


--------------------
pegas 3120 - Curand de provincie ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 24 May 2008, 13:58
Post #81


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




Din nou observ aceeasi atitudine de dispret fata de americani venita de la noi, romanii, care suntem inferiori din orice punct de vedere.

Stiu, stiu, americanii sunt prosti, obezi si snobi. Lasa ca sunt romanii destepti, aratosi si modesti wink.gif

Da, oamenii au motoare de 9999999 L cu 200 cai (tongue.gif) pentru ca POT. Dar ia intreaba tu un american milionar in dolari ce crede despre o masina de $100.000, si-ti va spune ca i se pare scumpa. De ce ? Pentru ca nu si-o permite ? Nu, pentru ca indiferent cat are in banca, probabil a castigat cinstit fiecare dolar si chiar daca isi permite sa arunce cu sute de mii de dolari, nu o face oricum, pentru ca a muncit pentru ei.

Exemplu mai concret, am mai spus asta pe forum. Cand lui Justin Timberlake i s-a facut o farsa la emisiunea Punk'd in care fiscul ii punea sechestru pe tot (casa, masini, etc..), cand i-au luat Escalade-ul el a spus "That's a $50.000 dollar CAR MAN !". Va invit sa dati un Google sa vedeti cati bani face (si facea si in acea perioada) el. Dar totusi, o masina de $50.000 e ceva pentru el, din nou, pentru ca are o oarecare valoare a banului.

Apoi va invit sa dati o tura prin Bucuresti si sa-mi spuneti cate masini de sar de $50.000 vedeti (inseamna vreo 31.000 euro, pssst, nu iei nici un Audi A4 decent cu banii astia).

Poate va intrebati ce legatura are ce spun eu cu topicul. Legatura e, daca noi romanii, care desi stam la bloc si suntem vai de noi, facem credit auto pe 20 de ani pentru o masina de zeci de mii de euro am ajuns sa-i acuzam pe americani --- care de obicei isi iau dupa buzunar masinile, chiar daca sunt de 4000 cmc, doar au salarii mari si preturi mici --- de snobism atunci nu ramane decat sa adaug ca pe langa faptul ca suntem un popor de hoti, mai suntem si un popor de ipocriti.

Bineinteles, nu generalizez, nici la ei nici la noi, dar imi exprim punctul de vedere.

America > Romania, nu uitati asta niciodata. Si nu uitati, ca aproape toate tarile "> Romania." Asa ca nu suntem noi in masura sa judecam pe nimeni, dar absolut nimeni.


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 24 May 2008, 14:54
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Da, dar putem sa dam si noi din gura asa de fun? wink.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 25 May 2008, 11:03
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




sa nu cadem totusi in extreme. nu tot ce e american sau tot ce e la americani e neaparat bun smile.gif sau potrivit pt europeni.


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 25 May 2008, 13:22
Post #84


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




Nu vorbim de Americani vs. Europeni, ci de Americani vs. Romani. Si da, tot ce e in America e mai bun ca aici, pentru ca suntem o tara de rahat cu un popor pe masura, nu pentru ca Americanii sunt zei. Nu sunt mandru ca spun asta dar nici nu pot sa ma mint singur, sau pe altii, spunand ca Romania e o tara ok. Si cand aud romanii "usurandu-se" (ca sa nu zic mai rau) pe alte popoare ma apuca rasul...

Si revenind la discutia despre masinile americane, 90% din ele nu-mi plac. Adica cele vechi, "patratoase," sunt ok ca au un anumit caracter, dar masinile noi de la ei n-au nimic. Motor imens dar cu cai putini + masina foarte mare si grea = performante mici, costuri mari. La aspect unele sunt frumoase in felul lor, gen Chrysler 300C sau Dodge Charger sau Mustang (modelele noi zic), dar in interior parca le-a taiat cineva cu toporul. Consider ca masinile japoneze si europene sunt mult peste, fie ele entry-level, sport sau de lux...


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 25 May 2008, 15:12
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




eu ma refer printre altele la masini mari, cu motoare imense care sa fie folosite in ultraaglomeratele orase romanesti (si europene). ca acolo au spatiul cu toptanul e alta treaba, insa la noi e de multe ori cu taraita..


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 25 May 2008, 17:54
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Nu stiu ce ati spus voi aici (si nici nu ma ostenesc sa inteleg), tot ce vreau sa spun e ca mi se pare o aberatie sa ai o masina cu motor de 3-4 mii de centimetri cubi si sa te vaiti ca se scumpeste barilul. Treci naibii la o masina cu capacitatea cilindrica la jumatate (cum merge orice european) si lasa vorbaria goala, sa vezi ce frumos e sa treci la o masina care consuma la jumatate fata de prima. Eu am scazut costurile la carburant cu 40% de cand am pus gazul, si va spun cu mana pe inima ca momentan ma doare-n paispe de pretul barilului de petrol

This post has been edited by Laurentziu83: 25 May 2008, 17:55


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 25 May 2008, 18:40
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




QUOTE(vis-a-vis @ 22 Jan 2008, 19:02)
La Hemi, numele vine de la forma semisferica camerei de ardere, forma ce permite aplasarea in unghi a supapelor si o mai buna umplere a cilindrilor.

Aceasta forma semisferica a camerei de ardere o intalnim si la unele motoare Renault... va las pe voi sa cautati pe google sa-mi spuneti care tongue.gif



Overdrive-ul ala, nu cumva este un opus al reductorului care se gaseste pe unele masini de teren? Adica e doar un raport fix si separat de cele din cutie, sau avem inca 3 trepte in overdrive?




wow patroane daca gasesti la Renaullt vreun hemi esti tare de tot! mai ales ca e tehnologie brevetata (desi in esenta este un cenzurat)!
supape la unghi se pun la o multitudine de forme de camere de ardere!
nu cautam pe google ca e usor de intutit

overdrive inseamna raport de transmitere subunitar in cutia de viteze (de orice natura) si sunt cutii cu 1 doua sau chiar 3 trepte de overdrive. Spre exemplu cutia TL4 de la renault sau cutia automata de pe audi q7


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 May 2008, 18:55
Post #88


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Renault 12 Gordini (si Renault 16 evident) avea camera de ardere emisferica, insa nu era vandut sub denumirea de HEmi, nu ca ar fi avut cum. In afara de camera de ardere sferica (intalnita pe la unele motoare de kart) e cam cea mai performanta camera de ardere cu 2 supape. Una in acoperis, cu 4 supape pe cilindru e net superioara.
Overdrive numeau englezii un mecanism planetar amplasat dupa transmisia manuala in 4 trepte, care putea fi activat cu un buton de pe schimbator in a 3-a si a 4-a rezultand inca 2 trepte (de exemplu). La americani se numeste overdrive orice raport subunitar din cutie (cele in 3 trepte de obicei aveau ultima treapta in priza directa). In general, la ei transmisia e optimizata sa asigure un consum minim si ture putine la viteza de croaziera pe autostrada, care cred ca vreo 65 de mile pe ora (astept corectari in privinta asta)
Oprirea alimentarii la unii dintre cilindri pe un motor V8 o facea Mercedes pe Sklasse din 97 . De acolo au preluat si americanii, ca si sasiul lui E klasse 98 pentru 300C.

This post has been edited by einstein1984: 25 May 2008, 18:57


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 25 May 2008, 20:47
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




Nene nu generaliza camerele de ardere! una e sa fie sferica alta e sa fie hemi! seamana da nu rasare! ca si crossflowul e de mai multe tipuri da nu la brevetat nimeni! asa si cu astia! semisfere mai sunt pe ici pe colo da intre ele si hemi sunt diferente mari de tot!

ce spui tu este un reductor planetar (aia cu englezii) actiune in sine se numea overdrive deoarece asigura raportul subunitar!
Overdrive e doar atat: raport subunitar nu tehnologie nu reductoare nu nimic!

<span class='edit'>25 May 2008, 20:51:</span>
Revenind on topic!

am condus un dodge durango seria noua, 5.7 hemi evident automat! trage foarte bine pt un mastodont de 3 tone. dar aspectul e jale, finisaje de toata rusinea, interior urat chiar gretos as spune, si un consum nesimtit de peste 30% in oras. desi are 7 locuri cele 2 din spate nu sunt utilizabile de nici o forma fiind foarte mici. plus ca nu ramane spatiu deloc pt bagaje.

This post has been edited by SorinV: 25 May 2008, 20:51


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 May 2008, 21:05
Post #90


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mai bun e Loagan MCV.
Atunci care e diferenta intre camera emisferica si Hemi (considera ca am pus semnul de trade Mark langa el)?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 02:21
Dacia