Schimb ulei cutie de viteze, manuala si automata - recomandari
![]() ![]() ![]() |
Schimb ulei cutie de viteze, manuala si automata - recomandari
postasu |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|||
nc_pt |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 18 October 12 ![]() |
Sper sa nu fie considerata reclama, dar eu cand am schimbat uleiul din cutie singurul loc in care am reusit sa gasesc ELF TRANSELF NFP a fost la un magazin online de uleiuri http://www.oilsolutions.ro/index.php?route...&product_id=319
This post has been edited by nc_pt: 21 Feb 2014, 23:47 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.9dci 120cp
2003
|
|
Axe |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
QUOTE(postasu @ 21 Feb 2014, 20:44) nu mai incerca sa pari amuzant si ironic ! fa asta cu prieteni tai ![]() daca tu nu sti sa faci diferenta intre efectu placebo si o schimbare in bine, parerea mea e ca ar trebui sa te abti! o seara placuta Sa ma ierti daca ti-am parut ironic, nu eram, abia acum voi fi: -Incearca sa scrii si tu cu litera mare orice inceput de propozitie, nu fi zgarcit cu "i"-urile, articuleaza si tu cu "L" de ex. cuvantul "efectu" Daca tu intr-o singura propozitie te-ai facut de ras, cum vrei sa ma pui la punct !? Ah si da, raman la parerea mea: dupa ce schimbi uleiul in cutie nu poti simti fizic nicio diferenta, poate doar daca intre timp s-a incalzit afara si inevitabil ti se face cald si tie, haidy papapa ... |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
postasu |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
![]() Domnule, imi cer scuze ca te-a deranjat atat de mult ortografia mea. In urma celor afirmate de tine, eu constat cu stupoare ca habar nu ai de fizica si tehnica. O sa iti spun asa scurt, poate are si pentru tine logica: toate uleiurile isi pierd proprietatile in timp. In cutia de fiteze sunt niste pinioane, rulmenti care calca unul pe celalalt si singurul lucru care le opreste sa nu se macine este acest ulei. Daca esti de parere ca nu se simte nimic in urma unu schimb de ulei, pentru ce mai schimbi si cel din motor. Probabil tu esti unul dintre barbati aia care nici nu ridica la masina capota sa vada ce e acolo, doar o duce la mecanic sau poate nici macar nu o duci tu. O duce sotia sa ii schimbe uleiul. Oricum e ok...ai 2000 si ceva de postari pe forum, dar tu esti frustrat de cateva greseli de ortografie. Bafta This post has been edited by postasu: 22 Feb 2014, 09:16 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
Axe |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
E nasol sa-ti calce rulmentii unul peste celalalt, dar sa stii, daca tu simti atunci cand schimbi uleiul la cutie, eu simt cand il schimb pe cel de motor, simt asa o placere lubrifiata, tremuraturi in tot corpul si temperaturi miiiiiici , mult mai mici in motor ! Vad arborele cotit cum zburda mai cu foc, "simeringele" de supapa topaie ca ielele, mihoho, mihoho, ce mai veselie !
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
postasu |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
esti ok !
keep up the good work |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
darwin |
![]()
Post
#127
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(Axe @ 22 Feb 2014, 10:15) E nasol sa-ti calce rulmentii unul peste celalalt, dar sa stii, daca tu simti atunci cand schimbi uleiul la cutie, eu simt cand il schimb pe cel de motor, simt asa o placere lubrifiata, tremuraturi in tot corpul si temperaturi miiiiiici , mult mai mici in motor ! Vad arborele cotit cum zburda mai cu foc, "simeringele" de supapa topaie ca ielele, mihoho, mihoho, ce mai veselie ! ![]() Esti o adevarata 'comoara' pentru acest forum! |
--------------------
--
--
--
|
|
andu911 |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Ideea e ca atunci cand mergi la mecanic, uleiul din cutie este deja cald. Iar cel proaspat este rece. Cel [putin din punctul asta de vedere, se simte o diferenta clara. Oricum, am impresia ca dupa vreo 50.000 de km, Tranself NFP sau cum ii mai spune acum, devine mult mai subtire dupa ce se incalzeste. Merita schimbat macar la 50.000. Aia cu "greased for life" este o poveste pentru domnisoare. Probabil greased for life... life fiind de fapt viata masinii cat timp este in garantie. N-ai cum sa faci 300.000 km cu uleiul original. Oricum se duc rulmentii in timpul asta si obligatoriu il schimbi.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(postasu @ 22 Feb 2014, 09:00) Domnule, imi cer scuze ca te-a deranjat atat de mult ortografia mea. ...ai 2000 si ceva de postari pe forum, dar tu esti frustrat de cateva greseli de ortografie. Frustrat-definitie. Omul nu are cum sa fie frustrat pentru ca-i lipseste altcuiva ceva sau ca are altcineva un anumit comportament. Strict la uleiul de cutie: am schimbat din motove obiective uleiul la CV la sub 50000km si nu am sesizat vreo imbunatatire. Singurele diferente sunt intre comportamentul la rece si la cald in treptele 1-2. Am pus exact ce specifica producatorul in cantitatea exacta. Poate la cutiile automate sa nu se simta cum "agata" la rece. This post has been edited by audiofilu': 22 Feb 2014, 12:14 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
postasu |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
Diferente se simt atat la cald cat si la rece (adica e mai bine acum).
Eu stiam ca uleiul din cutie se schimba la 100 k km. Nu e problema daca il schimb la 50 000... la cat am dat acum 180 lei (ulei +manopera) se numeste moca. La cutiile automate sti cand a venit sa schimbi uleiul ca incep sa smuceasca atunci cand schimba vitezele (cel putin asa stiu eu). Legat de persoana de mai sus nu vreau sa deschid subiectul deoarece nu merita atat de multa atentie. |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
ady_vasiloiu |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 946 Joined: 12 March 12 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Axe @ 22 Feb 2014, 10:15) E nasol sa-ti calce rulmentii unul peste celalalt, dar sa stii, daca tu simti atunci cand schimbi uleiul la cutie, eu simt cand il schimb pe cel de motor, simt asa o placere lubrifiata, tremuraturi in tot corpul si temperaturi miiiiiici , mult mai mici in motor ! Vad arborele cotit cum zburda mai cu foc, "simeringele" de supapa topaie ca ielele, mihoho, mihoho, ce mai veselie ! ![]() Ce-ai fumat??Ca vreau si eu!!!!! |
--------------------
RENAULT
CLIO 3 1.5dci
dynamique
|
|
holtandrei |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 13 April 13 ![]() |
La cutiile manuale ( 5 - 6 trepte ) majoritatea producatoriilor recomanda schimbul uleiului ~ 120.000 km ( cei care au manuale, le gasesc pe pagina de intretinere, daca nu, faceti rost de un manual de utilizare logan )
La cutiile de viteza automate e mai complicat SU1 ( ce e pe laguna ) zice ce e for LIFE ( ![]() ![]() Diferenta e ca la volvo ai access la umplere si la golire, la Laguna, cam greu La cutia manuala nu simti diferenta intre rece / cald ( in nici in caz cu motor diesel ) doar daca lipseste mult din el ( jumatate ) 75W80 este un uleu comun de cutii de viteza, asa ca poti sa bagi ce brand vrei This post has been edited by holtandrei: 7 Mar 2014, 21:29 |
--------------------
Renault
Laguna II Grandtour 2.2 DCi
2003 / Dynamique
- BH 59 EIH If there is no struggle, there is no progress.
|
|
melcu |
![]()
Post
#133
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
![]() Si totusi daca smuceste pe retrogradari , prin schimbarea tampoanelor nu faci decat sa atenuezi 'problema'. De obicei problema pe retrogradari (SU1 e campioana la smucituri din 3-2 si din 2-1) provine de la unul din solenoizi. Exista varianta schimbat ( SLT , SLS, SLU ) , la volvo ziceau ca se pot regla (cu toate ca pe AW 55-50SN SU1 001 ce echipeaza Laguna eu NU am gasit cum sa-i reglezi), sau sa faci un compromis si sa inlocuiesti uleiul mizerabil. Spre deosebire de alte automate unde poti sa schimbi si filtrul, la SU1 nu poti decat daca demontezi cutia de pe masina si o "spargi" . Munca, bani, timp.... A mea smucea din 3-2, din 2-1 si uneori patina excesiv de la trecerea din 2-3. Am rezolvat toate simptomele prin schimbul succesib de ulei (la fiecare 100-150-200km (cum apucam)). Am "plimbat" prin cutie nu mai putin de 16L de ulei (55lei / litru), dar masina a reinviat. Sunt constient ca nici placile alea de frictiune nu prea mai sunt pe treaba lor pentru ca uneori (si numai cand temperatura uleiului ajunge la 115gr C) imi trece in limp-mode si eroarea stocata face referile la faptul ca nu a putut face 'lockup" pe treapta de viteza. Totodata procedura de schimb .... oh Doamne, iti mananca efectiv ficatii. Ce mai, o femeie fitzoasa! Cu aia mai ai posibilitati de "negociere", cu asta nu! Ori faci conform procedurii, ori se incapataneaza si mai tare sa faca probleme (exact cum spuneai, mai mult rau decat bine!) |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
holtandrei |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 13 April 13 ![]() |
QUOTE(melcu @ 7 Mar 2014, 21:34) ![]() Si totusi daca smuceste pe retrogradari , prin schimbarea tampoanelor nu faci decat sa atenuezi 'problema'. De obicei problema pe retrogradari (SU1 e campioana la smucituri din 3-2 si din 2-1) provine de la unul din solenoizi. Exista varianta schimbat ( SLT , SLS, SLU ) , la volvo ziceau ca se pot regla (cu toate ca pe AW 55-50SN SU1 001 ce echipeaza Laguna eu NU am gasit cum sa-i reglezi), sau sa faci un compromis si sa inlocuiesti uleiul mizerabil. Spre deosebire de alte automate unde poti sa schimbi si filtrul, la SU1 nu poti decat daca demontezi cutia de pe masina si o "spargi" . Munca, bani, timp.... A mea smucea din 3-2, din 2-1 si uneori patina excesiv de la trecerea din 2-3. Am rezolvat toate simptomele prin schimbul succesib de ulei (la fiecare 100-150-200km (cum apucam)). Am "plimbat" prin cutie nu mai putin de 16L de ulei (55lei / litru), dar masina a reinviat. Sunt constient ca nici placile alea de frictiune nu prea mai sunt pe treaba lor pentru ca uneori (si numai cand temperatura uleiului ajunge la 115gr C) imi trece in limp-mode si eroarea stocata face referile la faptul ca nu a putut face 'lockup" pe treapta de viteza. Totodata procedura de schimb .... oh Doamne, iti mananca efectiv ficatii. Ce mai, o femeie fitzoasa! Cu aia mai ai posibilitati de "negociere", cu asta nu! Ori faci conform procedurii, ori se incapataneaza si mai tare sa faca probleme (exact cum spuneai, mai mult rau decat bine!) Pe clip la cutie numi da nimic eroare. 0, ales good, daia zic ca inca ma abtin sa ma bag in ea, la diferente de la rece la cald bnu prea simt nimic Ce ma deranjeaza, dar asta cred ca e mecanic, in marsalier, daca o pun la bordura, trebuie sa o turez tare pana urca, cu fata nu-i problema, doar i R, asa e si la tine???? ( si aia i drept ca 2.2 nu i 3.0 ca si cuplu ) |
--------------------
Renault
Laguna II Grandtour 2.2 DCi
2003 / Dynamique
- BH 59 EIH If there is no struggle, there is no progress.
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Nu are a face cuplul la diesel versus benzina, acel cuplu trece prin cutia de viteze. Nu inseamna ca la diesel daca ai cuplu 400Nm e mai bine ca 300Nm de la benzina.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
melcu |
![]()
Post
#136
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
Da, fata de D, in R trebuie sa fiu mai ferm pe acceleratie.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
lagunadciblue |
![]()
Post
#137
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 27 November 13 From: Brasov ![]() |
Cat ulei intra in cutia cu 6 trepte de la laguna 2 ,120 cp?Cand se umple da pe jos`?Adica se vede la buson ca s a umplut?
De cat ulei are nevoie cutia pentru a functiona?Ma refer la cantitatea minima! |
--------------------
Renault
cu motor
1.9 Dci
- BV Auto2: Volvo v40 1.9D 102 cp.
|
|
boeru_laurentiu |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.244 Joined: 25 November 09 From: Focsani ![]() |
La cutia 6+1 nu se pune ulei pana da afara !!! Se goleste cutia , apoi se pun 2,2 litri de ulei ( de preferat Tranself NPF 75W80 )
|
--------------------
renault
latitude
2011, 173 cp , automată
|
|
coskin |
![]()
Post
#139
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 18 November 13 From: sfantu gheorghe ![]() |
Am schimbat și eu uleiul la cutia de viteze,după schimbarea ambreiajului la mașina din semnătură.Jumătate de litru a costat 28 lei și am pus 2.4 litri,TRANSELF NFP 75W80.A trebuit comandat că nu aveau pe stoc nici la reprezentanța.
|
--------------------
renault
laguna
2005 1.9D
- cv-06-kce
|
|
andu911 |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Eu cand am bagat 2.4 mi-a aruncat pe la burduf. Sa speram ca nu patesti la fel.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
postasu |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
andu dupa ce a aruncat pe la bruduf a trebuit sa mai repari ceva? (sa schimbi burduful) sau doar a aruncat surplusul si atat?
Si eu tot cam atat am bagat ...2.4 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
andu911 |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
nu, n-are nimic, a murdarit putin si atat...dupa ce i-am schimbat rulmentii i-am pus 2.2, sa nu mai ma trezesc ca arunca
|
--------------------
-
-
-
|
|
negue |
![]() ![]()
Post
#143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 27 March 13 ![]() |
QUOTE(espacern @ 9 Nov 2009, 19:47) Cam asta scrie in cartea de la Renault: Capacitate ulei cutie de viteza 2.5 L JR5 2.8 L JH3 2.2 L PK6 Numai bine! La masina din semnatura eu am cutie JH3? Uleiul asta Aral ar fi bun? Multumesc! |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 1.6 16v
|
|
espacern |
![]()
Post
#144
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Trebuie 75W80....de preferat ELF TRJ.
@+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
negue |
![]()
Post
#145
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 27 March 13 ![]() |
Se mai produce TRJ? Pe siteul importatorului am gasit NFJ care s-ar potrivi cred ("recomandat pentru cutiile de viteză manuale RENAULT din familia J, TL4 și NDX pentru: Twingo, Clio, Modus, Megane, Laguna, Espace și Kangoo"). Nici urma de TRJ insa.
Multumesc. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 1.6 16v
|
|
Aco |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 742 Joined: 19 April 13 From: Ploiesti ![]() |
Orice cutie 6+1 de pe diesel e PK6? Eu am 2.0dci, in topicul acesta s-a vorbit numai de 1.9 si sunt curios daca e valabila treaba cu 2,2L NFP.
Multumesc! This post has been edited by Aco: 8 May 2014, 00:38 |
--------------------
Renault
Laguna II 2.0dci
2007
|
|
pishky |
![]()
Post
#147
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
cel mai probabil este PK4
edit - mie mecanicul mi-a pus tranself NFJ 75W80 - asa i-a aparut lui in autodata sau ce progam are el acolo si aia a pus. la rece (a se citi iarna) merge mai greu putin, pana se invarte un pic uleiul prin cutie, dupa care e OK. L-am schimbat in ideea ca nu s-o fi inventat uleiul perfect care sa tina ani si ani, si / sau milioane de km, si chiar daca s-a inventat nu l-or pune intr-un reno. This post has been edited by pishky: 8 May 2014, 07:54 |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
Aco |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 742 Joined: 19 April 13 From: Ploiesti ![]() |
Poate stie cineva exact ce tip de cutie am pe masina si ce fel de ulei/cat trebuie sa bag in ea.
VF1BG4TB637514888 |
--------------------
Renault
Laguna II 2.0dci
2007
|
|
espacern |
![]()
Post
#149
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
@Aco=Cutia este PK4006 si intra 2.4 L de TRANSELF TRP 75W80.
@+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Aco |
![]()
Post
#150
|
Membru autentic Group: Members Posts: 742 Joined: 19 April 13 From: Ploiesti ![]() |
Multumesc!
|
--------------------
Renault
Laguna II 2.0dci
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 03:36 |