Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

avertizare carburant putin, la cati litri apare ?

papa_mulo
post 11 May 2013, 14:45
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 11 May 2013, 10:48)
Bullshit. Calculatorul de bord are eroare foarte aproape de 0. Si e si normal, stie cu exactitate cat combustibil a bagat in motor.

...

Deci computerul de bord, (nu acul de combustibil!!!) are acuratete 100%. Asta sa fiti siguri, nu trebuie testat de nimeni, pentru cine are idee de principiul de functionare este evident.


Stie exact cat combustibil a bagat in motor dar principiul de functionare se bazeaza pe masurarea distantelor parcurse prin inmultirea numarului de rotatii al rotilor cu lungimea cercului rotii, setata de fabricant in CB. Dar in realitate lungimea cercului nu e aceea pt ca exista in general cate 3 combinatii de jante/anvelope pt fiecare tip de masina care au diferente intre ele de pana la 1%, mai poti adauga inca un 2% diferenta intre o anvelopa noua si una uzata si deja pot iesi 3-4% diferente intre extreme.
Pana la urma probabil ca adevarul e ca intotdeauna undeva la mijloc si cei aprox 10% eroare(observata de multi) sa fie cauzata de un cumul de factori: roti, ciupeala la pompa, diferente de temperatura(dilatari/contractari) si poate si alti factori. Si probabil ca daca ai sta sa iti calculezi mereu consumul cu metoda plin-plin ai constata ca uneori iti iese eroare de 5%, alteori de 10% si poate uneori de 0 cum ti-a iesit tie. Mie de cele cateva ori cat am incercat mi-a iesit la 5-10%.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verjic
post 11 May 2013, 17:01
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 23 October 12




Eu am mers dupa ce s-a aprins becul rosu in jur de 100 km (majoritatea in oras) si un consum de aproximativ 6 litri. Nu am mai rezistat si am oprit la benzinarie, inainte de asta am verificat cu mod test cat am in rezervor, mi-a aratat 0 L. Am pus motorina de fix 50 Ron, deci aproximativ 8,3 litri. Am intrat iar in mod test, si surpriza! arata 8-9 litri, (adika juca ba arata 8, ba arata 9). Deci rezulta ca eu mai aveam cateva picaturi in rezervor! Mai rezulta ca in rezervor cand am facut plinul erau nu 60 litri, dar 53-54 litri! sau calculatorul are o eroare de acei 10 % de care spune papa_mulo si a aratat ca am consumat mai putin decat in realitate.
Daca ar fi un inginer de la Reanult sa ne explice daca intradevar poate avea asa eroare CB-ul sau gaseste cineva pe net informatie sigura ar fi bine. Daca nu, nu smile.gif Ce sa-i facem, se aprinde rosu, alimentam si gata smile.gif


--------------------
Renault Megane 2004 Privelege 1.5 dCi82hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 15 May 2013, 07:00
Post #63


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(papa_mulo @ 11 May 2013, 15:45)
Stie exact cat combustibil a bagat in motor dar principiul de functionare se bazeaza pe masurarea distantelor parcurse prin inmultirea numarului de rotatii al rotilor cu lungimea cercului rotii, setata de fabricant in CB.


Ce legatura are sula cu prefectura? Cand am spus ca nu are eroare computerul de bord, evident m-am referit strict la cantiatea de combustibil afisata de el. Si da, distanta parcursa poate sa aiba eroare, dar aceasta afecteaza in mod identic ambele modalitati de calcul: si computerul de bord si consumul la pompa.

Dar repet, cantitatea de combustibil consumata afisata de computerul de bord are o eroare foarte aproape de 0. Si asta mi-a confirmat-o chiar si un inginer software din automotive care era specializat chiar pe partea de ECU. Na, sau sunteti liberi sa-i credeti pe cei care verifica empiric sau afla de la un mecanic de la reno mancatiaș.

This post has been edited by ssilviu: 15 May 2013, 07:03


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 15 May 2013, 21:36
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




Am si eu o dilema.
Ca topic legat de plin nu am gasit.Asa ca postez aici.
Cand fac plinul si resetez totul , dupa un nr. de cativa kilometrii, Cb-ul se stabilizeaza la 1200 km.
Chiar 1200 km pot face cu un plin ?


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 15 May 2013, 21:55
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




eu am facut aproape 1600km la un drum lung, mers lejer si cu filtre noi (fara clima, geamuri sau bagaje ), poate depaseam 1600 dar decat sa raman pe dreapta si sa dau la pompita aia de imi venea rau am preferat sa alimentez.

acum am vazut ca ai 1.6 , daca scoti un consum de 5% faci 1200.....daca

This post has been edited by sk0rpion: 15 May 2013, 22:07


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 16 May 2013, 06:21
Post #66


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Autonomia e calculata in functie de consumul mediu de la resetare pana in momentul respectiv. Daca tu după resetar cobori o panta si ai consum de 3 la suta, autonomia iti arata si 2000 de km.

Sincer ma indoiesc ca tie ti se stabilizeaza la 1200 de km autonomia, pentru ca prin stabilizare eu inteleg sa ramana la fel o perioada mai lunga de timp. Iar autonomia o calculeaza prin impartirea numarului de litri din rezervor la consumul mediu calculat. Si ca la tine sa fie stabilizata autonomia la 1200 de km, trebuie ca numarul de litri din rezervor, care scade evident ca mergi cu masina, sa scada in ritm proportional cu scaderea consumului mediu, pentru ca raportul intre cele doua sa dea tot 1200 de km.

Poate pe o portiune de cativa km, in conditii ideale, se poate intampla asta. Dar in cele mai multe cazuri, nu. Probabil in cazul tau nu citeste bine sonda. Sau ramane blocata la un nivel si practic, iti citeste tot timpul aceeasi cantitate de combustibil.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 17 May 2013, 18:40
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 15 May 2013, 08:00)
Dar repet, cantitatea de combustibil consumata afisata de computerul de bord are o eroare foarte aproape de 0. Si asta mi-a confirmat-o chiar si un inginer software din automotive care era specializat chiar pe partea de ECU. Na, sau sunteti liberi sa-i credeti pe cei care verifica empiric sau afla de la un mecanic de la reno mancatiaș.
*



Eu nu ti-am relatat nimic spus de nu stiu ce mecanic...eu ti-am relatat ce patesc eu si ce am costatat citind pe forum ca patesc si multi alti useri cu dci.
In ultimele 4 zile am ars doua plinuri, fiecare realimentare facuta la 20-30km dupa ce se aprinsese avertizorul. Ambele dati au intrat in rezervor cam cu 5 L mai mult decat arata CB ca am consumat.

Pe stilul:
-Plin pana la primul click
-mers pana la rosu, CB arata 50L consumati
-Plin iar pana la primul click si intra 55L
-Asta de doua ori in ultimele zile...poate fura si pompa, dar imi e clar ca si CB greseste undeva pt ca nu ai cum sa arzi 50L(cum zice el) din 60 si sa fi deja de ceva km pe rosu, masina nu are rezerva de 12L. Poate ca softul stie exact cat arde, dar undeva este o problema care da eroare. Intreaba-l pe inginerul ala de unde poate sa apara(fara misto).


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad12
post 18 May 2013, 08:31
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 22 August 12




QUOTE(papa_mulo @ 17 May 2013, 18:40)
Eu nu ti-am relatat nimic spus de nu stiu ce mecanic...eu ti-am relatat ce patesc eu si ce am costatat citind pe forum ca patesc si multi alti useri cu dci.
In ultimele 4 zile am ars doua plinuri, fiecare realimentare facuta la 20-30km dupa ce se aprinsese avertizorul. Ambele dati au intrat in rezervor cam cu 5 L mai mult decat arata CB ca am consumat.

Pe stilul:
-Plin pana la primul click
-mers pana la rosu, CB arata 50L consumati
-Plin iar pana la primul click si intra 55L
-Asta de doua ori in ultimele zile...poate fura si pompa, dar imi e clar ca si CB greseste undeva pt ca nu ai cum sa arzi 50L(cum zice el) din 60 si sa fi deja de ceva km pe rosu, masina nu are rezerva de 12L. Poate ca softul stie exact cat arde, dar undeva este o problema care da eroare. Intreaba-l pe inginerul ala de unde poate sa apara(fara misto).
*




Fix lafel am constat si eu diferenta, 5L la aproximativ 50L consumati. Eu nu facusem drumurile in 2 zile ci in cateva saptamani, dar rezultatul a fost identic.


--------------------
Renault Megane 2.2 1.5 dci 60 kw 82 cp Privilege/2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 18 May 2013, 08:45
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




se aprinde rosu resetati cb pe 0 apoi alimentati cu 50 litri, ar trebui sa se aprinda iar pe rosu dupa 50 litri, eu cred ca scala acului e gandita pentru volumul asta de 50 litri nu pentru alimentare pana in buza (nici nu e sanatos sa pui mai mult). Becul pe rosu si semnalul sonor eu cred ca sunt activate de ac nu de cb


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp - - 26-10-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad12
post 18 May 2013, 14:25
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 22 August 12




de ce nu este sanatos sa pui mai mult? Daca ar fi adevarat ce spui, ar fi prooiectat altfe lrezervorul parerea mea


--------------------
Renault Megane 2.2 1.5 dci 60 kw 82 cp Privilege/2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 18 May 2013, 19:32
Post #71


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(valikris2002 @ 18 May 2013, 09:45)
Becul pe rosu si semnalul sonor eu cred ca sunt activate de ac nu de cb
*



Nici nu puteai sa te inseli mai mult. Atat acul cat si becul sunt activate de ECU, in functie de consumul calculat. Vedeti voi, din motive necunoscute pentru mine, masina nu citeste in mod continuu cantitatea de combustibil din rezervor. Citeste o data, pe urma stie cat consuma, si scade cantitatea de combustibil consumat calculata din valoarea citita, si rezultatul il afiseaza in ac. Sau eventual iti aprinde becul.

Și va zic asta cu siguranta pentru ca asa se comporta la mine pe gaz. Ii fac plinul de benzina, merg pe gaz 800 de km si imi scade acul pana aroape de zero. Masina crede ca am mers pe benzina. Desi rezervorul e plin ochi. Si abia cand ajung pe zero, atunci se gandeste sa mai citeasca o data si el rezervorul. Si pe urma surpriza, am iar rezervorul plin.

Asadar, chiar in modalitatea de afisare se foloseste consumul calculat si afisat de computerul de bord. Daca ar avea o eroare de 5 litri cum ziceti voi, cum ar fi sa faceti plinul, el sa calculeze ca ati consumat 50 de litri, dar in realitate sa fi consumat 55. Si sa va aprinde becul de rezerva cand nu mai aveti niciun litru in rezervor? wink.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike12
post 18 May 2013, 21:34
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 789
Joined: 3 February 07
From: Bucuresti




Rezerva la megane 2 este de 6 litri ,doar la RS este de 8 litri . Aceasta valoare poate fi modificata cu testerul CLIP pe panoul de bord, valoarea nu se modifica in functie de consum , becul de rezerva se va aprinde de fiecare data la 6 litri (bordul citeste valoarea rezistiva a sondei litrometrice).


--------------------
renault megane sedan 2006 expresion, clima, 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sk0rpion
post 19 May 2013, 17:19
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 475
Joined: 5 October 11




QUOTE(ssilviu @ 18 May 2013, 19:32)
Vedeti voi, din motive necunoscute pentru mine, masina nu citeste in mod continuu cantitatea de combustibil din rezervor. Citeste o data, pe urma stie cat consuma, si scade cantitatea de combustibil consumat calculata din valoarea citita, si rezultatul il afiseaza in ac. Sau eventual iti aprinde becul.
*


Tin sa iti dau dreptate , de fiecare data cand intru in modul test la iesire acul indica mai putin fata de ce indica inainte de intrare in modul test, oricum e o eroare de 5-10% la consum are (instant si mixt), nu stiu daca se poate calibra ca la vw.


--------------------
renault megane 2 2003/ hatchback 1.5DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 20 May 2013, 12:40
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 18 May 2013, 20:32)
Asadar, chiar in modalitatea de afisare se foloseste consumul calculat si afisat de computerul de bord. Daca ar avea o eroare de 5 litri cum ziceti voi, cum ar fi sa faceti plinul, el sa calculeze ca ati consumat 50 de litri, dar in realitate sa fi consumat 55. Si sa va aprinde becul de rezerva cand nu mai aveti niciun litru in rezervor?  wink.gif
*



Cred ca e chiar asa cum zici. Conditia e sa arzi un rezervor intreg dintr-un foc, ceea ce e aproape imposibil, nu ai cum sa mergi peste 1000km fara sa opresti macar o data la un pipi si atunci sa opresti motorul. Apoi la repornire reciteste nivelul si ajusteaza si acul. Iti zic ca e foarte probabila chestia bolduita din postul tau, pt ca de multe ori mi s-a intamplat ca dimineata cand plec sa am impresia ca acul este cam 1 mm mai jos decat l-am lasat seara. Evident ca asta probabil ca se intampla doar dupa drumuri mai lungi(cand are timp sa se adune 1-2 litri de eroare). O sa ma intrebi cum observ acel mm ... e vorba de cazurile cand seara acul e fix in dreptul unei liniute sau in apropiere de zona rosie, cazuri in care ai reper si observi diferenta de 1 mm.

LE: si mike12 cred ca stie ce zice. Si din observatiile mele ar reiesi ca rezerva e undeva la 6 L, iar in cazul in care becul becul de rezerva e actionat de sonda, nu poate aparea situatia ipotetica de care vorbeam mai sus in care sa se aprinda foarte tarziu, adica in momentul cand mai ai un litru in rezervor. Asta mai e verificata si de faptul ca desi de multe ori la repornire dupa un drum mai lung acul cadea putin mai jos decat la oprire(ce am zis mai sus), nici o data nu s-a intamplat ca dupa repornire sa se aprinda direct rosu(in conditiile in care la oprire nu era aprins si acul era f aproape de zona rosie).

Punand cap la cap experientele mele cu ce spuneti voi, trag concluzia ca:
- la fiecare pornire nivelul din rezervor e citit de sonda
- in timpul mersului acul e dirijat de ECU
- becul e activat de sonda, care are probabil un warn de nivel, iar in momentul in care acesta e activat se refac si calculele inCB
- rezerva e de 6 L
- dintr-un motiv nedescoperit inca, cel putin 1.5dci are eroare la consum de 5-10%(mai mult spre 10).

This post has been edited by papa_mulo: 20 May 2013, 16:17


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 May 2013, 19:05
Post #75


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Tocmai. La mine nu citeste nivelul la benzina la fiecare pornire wink.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cypry Brasov
post 20 May 2013, 19:22
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 725
Joined: 4 January 13




Si eu sunt sigur ca in rezervor daca te "chinui "un pic reusesti sa pui si 63 -64 de litri daca il umpli pana in buza!Si eu cred ca atunci cand apare "Rusinea" mai raman aproximativ 6 litri in rezervor!
P.s: La logan am reusit cand l-am cumparat sa alimentez 56 de litri; concluzia e ca mai intra linistit cativa litri in plus important sa insisti si sa ai banii de plin!


--------------------
DACIA Duster 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verjic
post 28 Dec 2013, 02:55
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 23 October 12




Are o eroare sigur, pentru ca altfel nu pot sa-mi explic ca am pus in rezervor 16 litri de motorina, acul era aproape de rosu dar mai avea pana la avertizarea sonora, am consumat 15 litri si mi s-a aprins becul!!! Si asta a fost drum in afara, deci consumul era mic, sub 5 litri ( afisat de bord ). deci a consumat cu 10 % mai mult decat a afisat!!!. Nu inteleg de ce se intampla asta pentru ca cum s-a mai spus, sistemul de injectie la orice masina e o chestie destul de precisa, mai bine spus 100 % stie cata motorina baga in motor. De ce nu poate calculca corect CB - ul?

28 Dec 2013, 02:57:
Adevarul cred ca este ca producatorii fac acest lucru special. Astfel oamenii au consumuri mici si stim cu totii cum ne place sa ne laudam cand computerul de bord afiseaza un consum mic. Asa se promoveaza si masina din vorba in vorba. Iar in pana prostului nu ramai pentru ca oricat nu ar arata consum instant sau media se aprinde becul la 6 litri ramasi. smile.gif

This post has been edited by verjic: 28 Dec 2013, 02:57


--------------------
Renault Megane 2004 Privelege 1.5 dCi82hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexxstb
post 11 Jan 2014, 21:42
Post #78


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 18 April 12




la 1.5 dci arata , inainte de a tipa ca intra pe rosu , ca mai poti sa faci 100 km cu un consum mediu de 6%.


--------------------
Renault Megane 2.2 , 1.5 dci , 63 kW 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 11 Jan 2014, 23:48
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




Chiar e posibil @verjic: "Adevarul cred ca este ca producatorii fac acest lucru special". Eu am mers dupa ce sa aprins becul rosu inca 10 litri pe timp de iarna stiind ca pusesem la pompa cand se aprinsese becul rosu 40 litri. Conform manualului zice ca 1.5 dci are rezerva 10 litri. Insa pe timp de iarna datorita temperaturi scazute eu zic ca combustibilul are alta densitate si atunci sonda indica alt nivel, mie mi sa aprins becul in aceasta situatie la 37 litri consumati pe cb. Eu cred ca litri consumati pe cb sunt 99% reali iar acul si becul rosu sunt doar ceva~ tipa dupa volumul lichidului din rezervor(e ceva clasic ca la dacie pe baza de plutitor).


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp - - 26-10-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 01:25
Dacia