Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curatare faruri/stopuri, exterior/interior

Racky
post 5 Nov 2010, 21:44
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.050
Joined: 1 June 05




Nu stiu daca postez bine, dar am zis sa nu deschid alt topic : pe masina am o pereche de faruri cu lupe, iar la montare am uitat sa le curat de praf, si m-am decis sa efectuez acu operatiunea, cat nu da gerul. Intrebarea mea ar fi, cum pot curata lupele fara sa le zgarii ?

Ce am gasit pe net e ba sa fie suflate cu aer, ba sa le sterg cu o laveta microfibra, unii scriau de spalat huh.gif blink.gif . V-as fi recunoscator daca as primi niste sfaturi.

Ms


--------------------
Renault . .
2005 Symbol 1.4 8V Fidji
2008 Laguna III estate 2.0 dCI(150)-Initiale Paris
2002 Clio Bicorp 1.5 dCI 85-Privilege
2009 Laguna coupe GT 3.0 V6 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Racky
post 15 Dec 2010, 11:50
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.050
Joined: 1 June 05




Ca solutie le-am suflat cu aer la o vulcanizare si apoi cu o microfibra am sters cateva firicele de praf care mai ramasesera.


--------------------
Renault . .
2005 Symbol 1.4 8V Fidji
2008 Laguna III estate 2.0 dCI(150)-Initiale Paris
2002 Clio Bicorp 1.5 dCI 85-Privilege
2009 Laguna coupe GT 3.0 V6 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c0xty
post 16 Dec 2010, 11:57
Post #33


c0xty


Group: Members
Posts: 211
Joined: 23 June 10
From: In carciuma! DNFD!!!!




depinde acum de la caz la caz..... daca praful e vechi si s-a lipit....nu prea are sa merga cu aer comprimat si va trebui sa le demontezi, si sa le stergi cu soluie de geamuri sau o laveta de microfibra uscata... nu stiu cu ce te confrunti ca sa iti pot da un sfat pertinent


--------------------
renault clio 2002 - B 30 AEJ
Renault Clio II,1,5 dci

**[B]Cu cat un om gandeste mai putin cu atat vorbeste mai mult[/B]!**
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Evo-Detailing
post 27 Dec 2010, 16:08
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 15 December 10




Hai sa va dau si eu o mana de ajutor.

Un "tutorial" despre reconditionarea farurilor.




CE INSEAMNA SI CUM SE REALIZEAZA RECONDITIONAREA FARURILOR





Inspectia Initiala.


Azi avem de lucru la un Audi A6 din 2001. (farurile sunt originale, masina nefiind lovita niciodata).

dscn0525g.jpg

dscn0526r.jpg

dscn0527s.jpg

Aproape 10 ani si peste 250.000 km si-au pus amprenta asupra lor.

RECONDITIONAREA :

1. Decontaminare.

Am folosit Clay Sonus verde, ultrafin.

dscn0528y.jpg

Decontaminarea se face asemanator vopselei, mai mare atentie trebuind acordata marginilor farului, unde daca atingem cu clay-ul, putem ingloba in acesta mizerie care nu ne intereseaza.

Dupa decontaminarea completa a farului din dreapta, clay-ul a aratat asa :

dscn0529j.jpg

Ca si lubrifiant, am folosit o solutie pentru curatat geamuri cu cateva picaturi de CG Maxi Suds II.

Este recomandat ca dupa aceasta etapa, intrucat urmeaza sa lucram cu hartii abrazive sa izolam bine zonele din apropierea farului. La masini ca acest A6, un mare avantaj consta in faptul ca ridicarea capotei practic ne scuteste de a izola cam 50% din imprejurimile farului.

Banda Tessa rezistenta la apa a fost folosita in zonele in care vopseaua era aproape de far.

dscn0530f.jpg

2. Slefuire.

In functie de gradul de deteriorare al farului asupra caruia lucram sau de calitatea rezultatului final pe care vrem sa il obtinem trebuie aleasa granulatia corecta a hartiei abrazive.

In cazul de fata am inceput cu P600 de la Mirka Water resistant.

dscn0535j.jpg


Prima etapa a fost efectuata cu aceasta granulatie. Udata din abpundenta suprafata farului a urmat aceste faze :

dscn0531d.jpg

dscn0532m.jpg

Din timp in timp, recomand sa se inspecteze rezultatul slefuirii. Ideea este aceea de a obtine o suprafata mata si uniforma.


27 Dec 2010, 16:09:
dscn0533s.jpg

Daca rezulatul obtinut ne multumeste, este timpul sa trecem la o hartie abraziva cu o granulatie mai fina.

La A6 am folosit P1000.

dscn0536q.jpg

dscn0537v.jpg

In aceasta etapa, daca wetsanding-ul e facut corect, la ud, ar trebui sa putem vedea sau ca incepem sa vedem interiorul farului.

dscn0539f.jpg

Dupa uscare, farul trebuie sa capete un aspect mat si bineinteles uniform.

dscn0543r.jpg


De la hartia abraziva cea mai aspra spre cea mai fina, se pot parcurge oricate etape intermediare, la cazul de fata, am trecut la P2000.

dscn0544m.jpg

Lucrata in aceeasi maniera, aceasta hartie incepe sa dea fedinitie transparentei farului, lasand ca lupele si oglinzile interioare sa se vada din ce in ce mai bine.

dscn0545vv.jpg

dscn0546w.jpg

dscn0547p.jpg



27 Dec 2010, 16:10:
3. Polish-ul.


Desi unanim recunoscuta ca "polisharea farurilor", in cadurul operatiunii de reconditionare, lucrul cu masina nu are decat o parte de vina la redarea aspectului impecabil al farurilor.

In cazul de fata, am folosit un burete abraziv (portocaliu) de la Berner si 3M FCP.
Pentru lucrul acestei paste am folosit metoda zenitului.

dscn0549s.jpg

Avand ca si rezultat :

dscn0550.jpg

dscn0551o.jpg

Am decis ca mai este necesara inca o trecere cu combinatia de PAD + Pasta + metoda de care aminteam mai sus pentru a obtine urmatoarele rezultate :

dscn0552a.jpg

dscn0553l.jpg

4. Redarea stralucirii.

In ultimele forografii din etapa de polish, daca va uitati cu atentie se observa cateva holograme lasate de combinatia agresiva folosita pentru polish. Pentru indepartarea acestora si pentru a obtine un rezultat final perfect este nevoie de inca o etapa si anume a celei de finish.

Am folosit Pad de finish de la Mirka si 3M Ultrafina. Metoda zenitului si de aceasta data.

dscn0557r.jpg

Au fost suficiente 2 treceri pentru a obtine aceste rezultate :

dscn0559n.jpg

dscn0560n.jpg

dscn0561oj.jpg

dscn0562o.jpg



27 Dec 2010, 16:11:
!!! Pe toata perioada lucrului cu masina trebuie monitorizata atent temperatura farului. Nu trebuie ca acesta sa se incinga in timpul lucrului.


5. Protectia.

O lucrare buna, se defineste prin calitatea optica rezultata si prin durata acesteia in timp. Pentru a asigura o protectie, buna, pentru acest exemplu am folosit M-Seal de la CG.

dscn0563k.jpg

Aplicat cu un aplicator din microfibra, a fost lasat aproximativ 40 de min sa ajunga la maturitate pana cand am facut buffing-ul.

dscn0565q.jpg

Dupa buffing, avem rezultatul final :

dscn0566f.jpg


"Let there be light !"

dscn0568s.jpg

dscn0569pe.jpg



Pentru orice intrebari sau nelamuriri va stau la dispozitie.



This post has been edited by Evo-Detailing: 27 Dec 2010, 16:11


--------------------
Honda Civic EK4 1995 VTi
EVOLUTION DETAILING Craiova Polish, Polish faruri, tratamente interioare si multe altele
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
syrtybyca
post 26 Jun 2012, 07:56
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 27 October 09
From: campulung muscel




salutare, am un symbol 2001, 1.4 8v dinamique. faza cu polisharea farurilor am facut-o si eu anul trecut iar efectul imediat a fost beton. singura problema ramasa fiin mizeria pe interior. tot caut sa gasesc si eu o solutie pentru spalare faruri interior(mai ales pentru lupa), insa pana acum nu am gasit pe nimeni care sa ma lamureasca. daca are cineva vreo idee care sa fi fost pusa in practica.......dau o bere....mersi anticipat


--------------------
renault clio symbol 2001 clio symbol 1.4 8v dinamique - ag 26 tby
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_Judoka
post 27 Oct 2012, 23:00
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 474
Joined: 9 September 10




Daca îmi este permis aceeași problema o am si eu la Megane, am cumpătrat un far SH care a stat destul fără capac , deci praf cât cuprinde.
Am vopsit farul , am curatare lupa insa se pare ca mizeria este pe interiorul Lupei. Ideea cu soluția de geamuri pare buna de încercat , insa e greu de sters dupa având in vedere dimensiunea gaurii de acces....


--------------------
Jeep Grand Cherokee Limited - 2008
...............................................................................
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo_ozzy
post 10 Dec 2012, 18:51
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 13 September 11




salut m-ai intrebat de oglinda interioara si nu pot sau nu stiu sa iti raspund acolo. imi pare rau dar cred ca e cea mai simpla oglinda nu are absolut nimic pe ea,imi pare rau sper sa gasesti mesajul si daca mai te intereseaza alte piese pt tine sau fratii lagunisti nu ezita sa ma intrebi ,0721389401, george, poate se nimereste sa am! ms numai bn!


--------------------
RENAULT LAGUNA BERLINA 2001 PRIVILEGE - GR 55 GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiyak
post 10 Dec 2012, 20:15
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 31 January 07




ms vroiam una electrocromatica.pastrez numarul pentru viitoare necesitati.


--------------------
renault laguna 2.2 confort dinamique 1.9 dci 120 cp , 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 10 Dec 2012, 23:52
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




nu ma bag la treaba cu smirgelul, fie el si de 3000...

cam aceeasi problema o am si eu in partea de sus a farurilor, spre semnalizari, s-au cam matuit... ma gandeam sa o duc la un polish profesional, e vreo 100 de lei...

pana am dat de un prieten (care are alti prieteni ce lucreaza la uzina de avioane din bacau). mi-a dat omul o jumate de bidonas de solutie, ceva maroniu si vascos. cu aia polisheaza astia plexiglasul la avioane. am incercat cu mana si cu o carpa... rezultatul se vede instant... zgarieturile fine se duc si ramane aspectul ala de gloss... nu am apasat ca taranul cu mana pe far, am zis ca am rabdare pana s-o mai intoarce caldura ca sa le rezolv, daca tot am stat asa cu ele aproape 2 ani...

trebuie sa aplic solutia respectiva cu o masina (am una de polishat cu vreo 700 de rotatii). nu am mai apucat, ca a venit frigul si nu e ok pe vremea asta... dar daca reusesc ceva si aflu cum se cheama solutia, va dau de veste. nu bag mana in foc ca o s-o gasiti in comert, dar macar gasiti pe cineva care sa va fara rost de ea contracost. oricum, nu cred ca aia sunt nebuni si folosesc porcarii pentru avioane, asa ca am incredere, mai ales ca am incercat manual si a iesit ok.


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prowlers
post 12 Jun 2014, 14:41
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 13 January 08




Masinuta a facut 120.000km si 10 ani in decembrie 2013 - si farurile sunt matuite si caut pe cineva sau firma care sa imi ofere serviciul la un pret civilizat - desi as putea face eu - prefer sa apelez la un specialist.

Am cautat mai multe firme si observ ca preturile variaza foarte mult insa imi este greu sa le compar.

Dupa polish inteleg ca e bine sa se aplice si o folie de protective...

Aveti vreo recomandare?


--------------------
Renault Megane III 1.2 TCe 130cp GT Line 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 07:23
Dacia