PROBLEME SISTEM TURBO, -soft original upgradat vs. tuning-
![]() ![]() ![]() |
PROBLEME SISTEM TURBO, -soft original upgradat vs. tuning-
antifizic2 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
|
||
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|||
VF1BG0 |
![]()
Post
#2
|
![]() Gone 4 a while Group: Members Posts: 1.608 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Motorul se poate cala si fara sa il tunezi....
Cand se duce turbina din cu totul alte motive decat tuningul... daca nu stii sa il opresti poti sa patesti la fel. Daca insa ai bani de tuning eu zic ca gasesti bani si pentru alt motor sau alta turbina. Cand iei o Laguna II stii ca o sa bagi in piese destul de mult. Si daca nu stii .. inveti pe parcurs ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi
- B-XX-Z4T
2002 / Expression; 2002 / Privilege kituri de reparatie macarale electrice!
|
|
vick20 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 13 January 07 ![]() |
care-i metoda de oprire a motorului "de urgenta"?....cand nu mai asculta nici de cartela scoasa, nici de buton de oprire?
|
--------------------
Renault
Laguna II
1.9dCi vanduta
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
din cate am inteles de la mecanic, trebe sa bagi in viteza si sa tii franba apasata si dai drumu la ambreiaj.
simplu de zis, mai greu de facut cand te panichezi. 24 Jun 2007, 00:08: -VF1BG0- sa schimbi softul al o laguna 2 nu costa mai mult de sase milioane maxima, sa schimbi mototul dupa parerea mea va costa cuy mult mai mult, nu cred ca am inteles bine ce vrei sa spui, si intradevar motorul se poate cala din multe motive, am spus-o si mai sus :-) This post has been edited by antifizic2: 24 Jun 2007, 00:08 |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
VF1BG0 |
![]()
Post
#5
|
![]() Gone 4 a while Group: Members Posts: 1.608 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu sper sa nu ma panichez cand ma va lasa turbo
![]() Un motor .. daca nu il iei nou poate sa coste de la 600 de euro in sus, in functie de uzura. In conditiile in care sunt destule lagune avariate poti chiar sa cumperi una pentru motor si sa iesi mai ieftin decat la renault ![]() Optiuni sunt destule, depinde doar cat timp si cati bani esti dispus sa consumi pentru asta. Si da .. eu zic ca cei care isi fac tuning au destui bani... fac tuning pentru putere.. merg sportiv, consuma mai mult.. repara probabil mai des decat restul.... parerea mea ![]() Ideea din postul anterior ar fi ca indiferent daca faci sau nu tuning, probleme la turbo/motor pot sa apara. Depinde de fiecare sofer cum actioneaza in momentul critic... Oportunitatea cailor in plus e discutabila si ne duce iar la rentabilitate.. Parerile sunt impartite pe tema asta. Eu as prefera in loc de tuning un 2.2 dcI .. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi
- B-XX-Z4T
2002 / Expression; 2002 / Privilege kituri de reparatie macarale electrice!
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
este intradevar o bijuterie de motor daca mai pui ca are turbina cu geometrie variabila chiar ca.
|
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
VF1BG0 |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Gone 4 a while Group: Members Posts: 1.608 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Da...
Mai bine un 2.2:) Caut zi de zi ...dar sub 8500 afara nu gasesc una cat de cat acceptabila. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi
- B-XX-Z4T
2002 / Expression; 2002 / Privilege kituri de reparatie macarale electrice!
|
|
ickx |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 19 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vick20 @ 23 Jun 2007, 23:24) care-i metoda de oprire a motorului "de urgenta"?....cand nu mai asculta nici de cartela scoasa, nici de buton de oprire? Din cate stiu eu, daca apesi butonul start/stop de 5 ori consecutiv se opreste motorul (cred ca am citit asta aici pe forum) dar este si metoda clasica, cu bagatul intr-o viteza, dar mare grija: acea viteza trebuie sa fie una superioara - a 5-a sau a 6-a |
--------------------
Renault
Laguna II Hatchback
2003 1.9 dci 74 Kw cool
|
|
Bas|cX |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
dar in mod normal ..la o exploatare normala ..turbina cat duce ...??? ca a mea are slava domnului in jur de 170k ...si inca o treaba ...cand am luat masina nu auzeam deloc suieratul acela caracteristic ...de cand am pus eu mana pe ea ..si am mers dupa ce am citit pe aici (adika mai turat 1 pic) .. mai nou se aude suieratul ala placut auzului ... probleme sau ceva normal ???
|
--------------------
none
ex Lag 2
- none
1.9dci Brasov
|
|
dadu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
suieratul e normal, mie imi face mare placere sa-l aud.
![]() ca mai zboara cate un furtun de la turbo e un risc pe care, intr-o anumita masura ti-l asumi la orice motor supralimentat si cu siguranta cazurile sunt rare. de ce nu ne luam motor diesel de 2.5l neaspirat daca nu vrem sa aveam probleme? sunt sigur ca o sa fiti multumiti cu extraurban de 10% si 80cp. ![]() problema e acel tuning, facut fara cap. din momenti ce contructorul face turbina sa intre in fuctiune la o anumita turatie, in functie de motor, tocmai pentru ca atunci debitul de gaze de esapament e suficient de mare, cum sa o faci sa intre in functine la un debit mult mai mic? cu ce "merge" ea atunci? la fel de stupida mi se pare si ideea de face turbina sa intre mai devreme. inteleg ca are inconveninte in traficul urban dar totusi. tipii aia si-au facut-o cu mana lor, singurul lucru la care trebuie sa fim atentie cine iti face resoftarea si mai ales pe cat, la preturi asa de mici nu am incredere. |
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
Bas|cX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
si eu ma gandeam la o remapare ...dar m-am razagandit ..mai ales ca masina are ceva km strnsi ....motoru' nu mai e ca atunci cand era nou ...de ce sa risc ....vreau mai multa putere o dau pe asta ..mai pun ceva si imi iau 110cp ..120cp ...sau de ce nu 150cp ...cu 2.2dci ....de ce sa ma leg la cap fara sa ma doara ??? ...si inca o chestie .. eu fac cam 50km pe zi ...unu care face 10 km pe zi (stiu cazuri). ...poate isi permite ...
|
--------------------
none
ex Lag 2
- none
1.9dci Brasov
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
baietii d epe site ul asta http://www.chiptuning.ro/
ne propun doua solutii de tunare prima este schimbarea filtrului de aer cu unul mai performant din spuma si al doilea un chip tuning care aparent nu fce decat o schimbare a hartilor de injectie?!? oare chestiile astea isi fac simtit efectul? cu cat se accentueaza uzura motorului? |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
dadu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
ma tenteaza si pe mine o remapare desi sunt reticent. totusi, chestia asta cu uzura motorului cred ca e exagerata.
singurul sfat despre care cred ca trebuie urmat, si am incredere deplina in persoanele respective, este ca la diesel, datorita cresterii mari de cuplu sa urmeze o noua perioada de rodaj, fara acceleratii puternice (ma refer aici la remapari, in limita bunului simt nu in genul destepului care si-a pus turbina sa mearga cu "aer"). |
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
VF1BG0 |
![]()
Post
#14
|
![]() Gone 4 a while Group: Members Posts: 1.608 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Cine nu a schimbat un intercooler sau un turbo nu se gandeste serios la urmari. Abia dupa ce incepi sa schimbi poti spune cu mana pe inima daca uzura motorului e exagerata... parerea mea
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi
- B-XX-Z4T
2002 / Expression; 2002 / Privilege kituri de reparatie macarale electrice!
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
din auzite am inteles ca o turbina simpla a se intelege fara geometrie variabila sau alte smecherii pt o laguna doi costa undeva la 25 de milioane?!?, un intercooler poate ceva mai putin, iar un simplu furtun de la turbina costa la reno nici mai mult nici mai putin decat 8 milioane!!
|
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
VF1BG0 |
![]()
Post
#16
|
![]() Gone 4 a while Group: Members Posts: 1.608 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Intercooler undeva la 13 milioane(renault cobalcescu) fara manopera, am schimbat eu anul trecut prin octombrie cred. Ce e mai dureros e ca desfaci toata fata masinii ca sa il schimbi ..
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi
- B-XX-Z4T
2002 / Expression; 2002 / Privilege kituri de reparatie macarale electrice!
|
|
r&d |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Mecanicii aia sunt pe spate. Nu cunosc lucruri elementare dar se apuca de reparat masini cu turbina... De ce sa scoti cartela si filtrul de motorina cand motorul merge pe uleiul provenit din baia de ulei????
La cutie manuala este simplu. Ca sa opresti motorul este sfuicient sa bagi in a-4-a sau a-5-a si sa dai brusc drumul la ambreiaj. La cutie automata singura modalitate este sa-i tai aerul... sa obturezi cumva admisia de aer. |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
rmg |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca toti de aici si eu m-am gandit ca un tuning la motor nu ar strica, insa mereu m-am gandit daca merita sau nu? Cum sunt un tip care nu-mi place sa ma leg la cap daca nu ma doare, stau sa ma gandesc: sunt in romania oameni care sa stie intr-adevar sa faca tuning? Exista cumva vreo dovada ca un tuning bun combinat cu o utilizare rationala a masinii nu duce la uzuri premature ale motorului si anexelor (in principal turbina, apoi ambreiajul, cutia)?
Pe de alta parte, ne cramponam atat de turbina, cand sunt pe piata cativa care se pare ca se pricep bine la repararea turbinelor si de asemenea exista alternative sa comanzi ori kituri de reparatie de afara ori sa comanzi turbina cu totul, la schimb cu aia veche. Si toate astea pe la 500-700euro. Problema majora este ca trebuie sa comandam piese prin reprezentantii Renault din Romania, care din cauza adaosurilor mici la vanzarea masinilor incearca sa ciupeasca cat pot de mult din adaosul la piese. Daca am avea alternative pt a comanda piese Renault direct de afara, nu ar mai fi problema uzurii unei componente. stii ca o poti lua la un pret decent si nu-ti faci atatea probleme. Si parca nu ar fi destul de varza reprezentantele Renault mai duc si o lipsa crunta de personal calificat. Toate problemele la ei sunt ghicitori. Daca nu sunt chestii de care s-au lovit de multe ori si la care le stiu rezolvarea, restul e "la ghici". Si cand ai toate problemele astea pe cap, ai o masina care nu are probleme si apare alternativa tuningului, nu stai sa te gandesti? O fac, n-o fac?? |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
ViperRS |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
parerea mea ca totul tine de mentalitate. Evident ca sunt multi care fac remapari, si dincolo se fac. Totusi cand faci o remapare sincer trebuie sa fi dispus sa te expui la anumite riscuri. Totul depinde de mentalitatea in care abordezi problema. Daca esti fanatic faci o remapare si incepi sa tragi de masina.. si ups vezi ca incepe sa patineze ambreiajul.. Unul care a facut remapare si nu prea sta ok cu banii si nu e dispus la cheltuieli o sa injure pe cei cu remaparea, altu care are bani si vrea sa bage bani in masina ca sa mearga mai tare o sa mearga sa caute un ambreiaj mai sport sau unul care suporta un cuplu mai mare. Sunt foarte multi care si-au facut chiptuning si nu au probleme dupa zeci de mii de km sau chiar sute de mii. Depinde ce gen de persoana esti. Sunt care incep cu chiptuning apoi alta turbina, ambreiaj, injectoare, intercooler, frane suspensii... aia sunt o gramada de bani bagati in masina. Altul care da 250 sau 300 de euro pe un chiptuning si apoi se vede nevoit sa schimbe oricare din componentele enumerate si nu are bani va injura ca ce proasta e masina sau ce prost a fost facut chiptuningu. Parerea mea e ca totul tine de cat esti de dispus sa iti asumi anumite riscuri pentru plusul de putere castigat. O turbina poate cadea si cu softul orginal...
Problema mare la renault este ca nu prea se baga lumea la modificari cum sunt la alte marci.. sau eu unul nu am vazut destul exemple. Si aceasta problema vine din faptul ca sunt prea putini care se ocupa serios de modificari pentru renault. This post has been edited by ViperRS: 25 Jun 2007, 10:51 |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
mecanicul asta al meu lucreaza la renault e electrician auto, unul dintre putinii care stiu ce fac nu dala care schimba casetofonu.
tipu zice ca doar din softul original se pot adauga la motorul de 1.9 in jur de 30 de cai. creste insa consumul si uzura. omul e sincer |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
De acord in mare parte cu ce s-a spus mai sus. Intr-adevar, un chiptuning poate aduce mari neplaceri, dar si o serie de satisfactii.
Dar, de ce tuning pentru pentru marirea puterii motorului pe Diesel? Vreti sportivitate si posibilitati mari de modificari, luati Otto. Vreti consum mic, eficienta mai mare, dar fara sportivitate, luati Diesel. |
--------------------
-
-
-
|
|
rmg |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
@tiberiu.anghel: eu de fel sunt benzinar dar.... Se intampla sa mai merg cu masina nevestei mele, un Megane hatch de 1,6. In teorie are vreo 115cai parca, caroserie mai usoara ca Laguna. Oricat as vrea sa zic ca e mai tare benzinarul, nu e asa. Nu exista depasire facuta cu Megane-ul si sa nu regret dieselul. Ca sa fac cat de cat o depasire trebuie sa plec pe la 3000-3500 de ture la benzinar si nici atunci nu se comporta ca atunci cand plec cu Laguna de la 2500 de ture in sus. Efectiv Laguna trage ca nebuna! Si aproape instataneu! Nu cere decat schimb de superioara pe la 4000 si apoi iar... trage ca nebuna! Cu toata vrajeala aia de 2 bani de la benzinar, admisie variabila si alte rahaturi de marketing.
Din acest motiv, multi au redescoperit dieselul si au vazut ca se poate merge si sportiv cu un diesel. si cand te uiti ca alergi cu masina pe afara, merge de rupe, daca-ti pui mintea te urci pe jumate din masinile de pe strada si iti mai ramane si motorina in rezervor, nu stai si te gandesti WTF?? De ce sa-mi iau benzina? Eu cred ca in viitor zona asta de motoare mici si medii la benzina vor fi inghitite de dieseluri si doar zona motoarelor premium pe benzina va putea satisface intr-adevar setea de putere si de senzatii cool! Om vedea daca se intampla asta... |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
antifizic2 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
rmg- ce motor ai pe laguna?? m-ai facut f curios
|
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
QUOTE(rmg @ 25 Jun 2007, 15:07) nici atunci nu se comporta ca atunci cand plec cu Laguna de la 2500 de ture in sus. Efectiv Laguna trage ca nebuna! Si aproape instataneu! Nu cere decat schimb de superioara pe la 4000 si apoi iar... trage ca nebuna! ![]() Acum, sincer sa fiu, Megane + 1.6 nu rezulta ceva foarte sportiv. Sau, ma rog, poate eu am alta idee despre sportivitate, dar asta este alta discutie. Nu stiu daca m-am facut pe deplin inteles in postul de mai sus. Mai incerc o data. Este destul de greu sa rescrii un soft astfel incat sa nu afectezi in vreun fel un Diesel de ultima generatie. In sine este un motor foarte complex, avand un sistem de injectie common-rail, o turbina cu geometrie variabila, eventual injectoare piezo, toate acestea fiind foarte sensibile. Ele sunt calculate extrem de minutios si nu stiu cat de bine ia in calcul toate variabilele cineva care face o remapare. Se rescrie softul astfel incat sa se storca mai mult din motorul respectiv, fara sa se tina cont de capacitatile maxime ale turbinei, ale chiuloasei, ale injectoarelor, ale intercoolerului, ale pompei de injectie s.a.m.d. Deasemenea, toata puterea aia in plus apare de undeva. Din arderea unei cantitati mai mari de motorina. Dieselul tinde sa isi piarda astfel principala calitate: eficienta superioara motorului Otto. QUOTE(rmg @ 25 Jun 2007, 15:07) Eu cred ca in viitor zona asta de motoare mici si medii la benzina vor fi inghitite de dieseluri si doar zona motoarelor premium pe benzina va putea satisface intr-adevar setea de putere si de senzatii cool! Om vedea daca se intampla asta... As tinde sa cred ca peste 10-15 ani Dieselul nu va mai avea o pondere asa de mare in vanzarile de turisme, fiindca ne asteapta o perioada in care vor apare o serie de motoare Otto de cilindree mica supraalimentate, extrem de eficiente. This post has been edited by tiberiu.anghel: 25 Jun 2007, 16:48 |
--------------------
-
-
-
|
|
Bas|cX |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
io m-as multumi cu 3.0 TdI ..n-as mai vrea altceva ..deocamdata
![]() |
--------------------
none
ex Lag 2
- none
1.9dci Brasov
|
|
dadu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
QUOTE(tiberiu.anghel @ 25 Jun 2007, 16:46) Ele sunt calculate extrem de minutios si nu stiu cat de bine ia in calcul toate variabilele cineva care face o remapare. Se rescrie softul astfel incat sa se storca mai mult din motorul respectiv, fara sa se tina cont de capacitatile maxime ale turbinei, ale chiuloasei, ale injectoarelor, ale intercoolerului, ale pompei de injectie s.a.m.d. sa nu-mi spuna cineva ca daca se mareste puterea cu 5% incepe sa crape arborele ![]() la diesel, oricum se vorbeste de un cuplu de doua ori mai mare decat la benzina si sa fii sigur ca s-au facut calcule in consecinta dar intr-o exploatare care nu seamana cu modul "racing", crezi ca o crestere a cuplului cu 25%, aplicata cu responsabilitate (adica nu cu pedala in podea, in situatii de stricta necesitate) afecteaza mai mult componentele decat in cazul unui motor de stoc, pe care il maltratezi numai in felul asta, cu porniri de pe loc in 2500-3000 ture si care vede zilnic 4000 rpm? atat timp cat ai sub picior un surplus de 25%, atat nm cat si cp, pe care il folosesti doar in depasiri la limita, nu vad de se s-ar vorbi de o uzura in sensul pe care il folosim noi momentan. |
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Arborele cotit sau vreun tren din cutie nu crapa asa usor fiindca sunt proiectate luandu-se in calcul o anumita marja de siguranta. Toate subansamblele sunt proiectate astfel. Dar daca printr-o resoftare se depasesc aceste limite? Cu putin, dar se depasesc. Nu pot sa accept ca cei care fac resoftari au vreo idee despre limitele fiecarei componente a ansamblului motopropulsor sau ca au vreo idee despre felul cum va afecta aceasta resoftare fiecare subansamblu.
Intr-adevar, daca se merge absolut normal cu masina sunt mici sansele sa apara vreo belea. Dar, haideti sa luam un caz ipotetic. 1.9 dCi de 88kW are un cuplu maxim de 300Nm la 2000 rpm. Sa presupunem ca printr-o resoftare se mareste acel cuplu la 355 Nm la 2100 rpm. Poate ca vreun arbore din cutie este proiectat sa suporte un cuplu de maxim 340 Nm. Ce te faci daca ai o usoara panta de urcat, esti intr-o depasire, treapta 3 si esti cu pedala la podea. Pornesti depasirea la 1900 rpm. Ajungi la 2100 si explodeaza cutia! La urma urmei, cu totii suntem vaccinati si responsabili pentru ceea ce facem. Fiecare este liber sa aleaga ce face cu banii sai. Dar, eu unul, nu sunt adeptul tuningului pe un Diesel in vederea maririi puterii. |
--------------------
-
-
-
|
|
rmg |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
@antifizic2: 1.9dci, de 120CP.
Eu faceam o comparatie intre masini cu puteri egale, 115CP respectiv 120CP. Clar 1.6 de la Megane nu e un motor sportiv dar ai zice ca toate brizbrizurile astea cu admisie variabila & shit ar face masina sa se miste altfel. Nope... |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Admisia variabila poate aduce beneficii si consumului. Ma gandesc ca pe Megane s-a mers mai mult in directia asta. Senzatia de zvacnire pe care o simti in cazul Lagunei apare din cauza cuplului superior.
Ideea de baza pe care vreau eu sa o expun in topicul asta este ca un Otto se preteaza mult mai bine modificarilor pentru marirea puterii decat un Diesel, datorita comportamentului cu o mai mare inclinatie catre sportivitate. Deasemena, un Diesel este mai complex decat un Otto, facand astfel eventualele modificari mai dificile. Astfel, nu stiu cat de rentabil este un tuning la un motor Diesel. |
--------------------
-
-
-
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
S-a tot vorbit de cutia de viteze.
In familia mea mai este si un passat cu mutot cu litraj identtic de 1.9, care trebeue spus rupe asfaltul in comparatie cu acelasi motor pe laguna. Dat fiind capacitatea motoarelor identica, ma gandesc ca diferenta de acceleratie la plecare este data de raporturile din cutia de viteza?? astfel incat passatu sa accepte mai repede accelerarile si laguna sa ajunga la o viteza maxima cu mai putine turtatii?? nu vreau sa ma dau mare dar pe autortrada in grecia cu laguna am ajuns undeva aproape de 200, pe cand passatul e reticent mai sus de 160 -mentionez ca ambele masini au 6 rapoarte |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
- B-57-LXF
2004 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th August 2025 - 23:49 |