Ce ziceti de masina made in china?
![]() ![]() ![]() |
Ce ziceti de masina made in china?
tony-s |
![]()
Post
#181
|
||
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|||
T.rac3Er |
![]()
Post
#182
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
arata mai bine decat sandelu, cu 2 clase si la interior si la exterior, chinezu de bulgaria.
totusi tre sa remarc un aspect. chinezii au facut fabrica in europa ![]() ![]() de obicei lumea fugea sa faca fabrica in china ca e ieftina mana de lucru, acum vin ei aici. poate ca acum nu o sa fie cine stie ce masina, comparabil cu solenza, dar la generatia urmatoare, si cativa ani de know-how si experienta cu piata europeana, cred eu ca o sa faca o miscare tare, de sa sparga dacia la obrajorii fundului. |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(T.rac3Er @ 6 Mar 2012, 14:37) totusi tre sa remarc un aspect. chinezii au facut fabrica in europa ![]() ![]() de obicei lumea fugea sa faca fabrica in china ca e ieftina mana de lucru, acum vin ei aici. Păi normal! Care european le-ar mai cumpăra troacele dacă ar mai pune încă ~30% vamă și ~20% TVA? ![]() This post has been edited by VladSoare: 6 Mar 2012, 14:41 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
klaus |
![]()
Post
#184
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
vama cred ca e doar vreo 10%, iar TVA il platesc toti, nu doar chinezii...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#185
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
pai s-au vadut cateva hoover cuv. s-au facut si strech limo din ele
problema lor a fost vanzatorul, care sigur nu prea le avea cu vanzarea de masini si fiind doar ceva de portofoliu pe langa bauturile alcoolice pe care le mai comercializau. siguranta e printre putinele aspecte relevante la cumpararea unui produs ieftin. important e sa fie ieftin sa aibe garantie, si cat mai ieftin (e cu intentie repetarea). ah ca primeste piele falsa (dar seamana a piele si nu e textil ca la concurenta) ca are esp functional din cand in cand (oricum prea putini au ocazia sa experimenteze esp, si daca treci de o limita si nu stii cum se conduce masina oricum te opresti in decor) abs-ul sigur e comparabil cu sloganul. airbagurile la fel am incercat eu sa citesc pdf-ul in bulgareste, dar e exportat ca poza, si nu merge tradus. are 1.5l 95cp si e 8k euro sandelu cu 85cp din 1.6 costa 9k euro sandelu cu 105cp din 1.6 e 10k euro mda, ramane sa fie supus si chinezu de bulgaria la niste teste. de la cum se simte in masina pana la unul de anduranta, deci nu ma pronunt |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#186
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Cât de ieftină mai este de fapt China?
QUOTE Ce impact va avea creșterea formidabilă a salariilor din China asupra producției globale? Dacă alegeți să plecați cu vaporul din Hong Kong, la intrarea în Shenzen (regiune responsabilă pentru transformarea Chinei într-un veritabil „atelier global“) veți remarca un afiș imens pe care scrie „Timpul înseamnă bani. Eficiența înseamnă viață“. Cu o cincime din producția mondială, China este cel mai mare „muncitor“ al lumii. Pe porțile fabricilor sale au ieșit atât de multe obiecte ieftine, încât a ajuns să contribuie la reducerea inflației în statele cu care are parteneriate comerciale. Acum, a venit timpul ca era Chinei cele ieftine să se apropie de sfârșit. Aproape imperceptibil, costurile au început să crească, începând cu provinciile de coastă, zone tradițional industralizate. În parte, de vină a fost scumpirea terenurilor, dar și sporirea normelor de mediu și de siguranță și a taxelor. Totuși, factorul esențial a fost majorarea costurilor cu forța de muncă. Banca de investiții Standard Chartered a publicat pe 5 martie un studiu la care au participat peste 200 de fabricanți cu operațiuni în Delta Fluviului Perlelor. Potrivit acestui raport, doar în acest an salariile au fost deja majorate cu 10%. Numai Foxconn, compania taiwaneză din Shenzen care produce piesele Apple și nu numai, a crescut luna trecută salariile cu o marjă cuprinsă între 16% și 25%. „Nu mai e ieftin ca pe vremuri“, se plânge Dale Weathington de la Kolcraft, un furnizor american de cărucioare pentru copii care, de ani buni, și-a externalizat producția unor companii din sudul Chinei. Își amintește văicărindu-se că, din 2008 încoace, costurile de personal au crescut anual cu 20%. În plus, provinciile de coastă și-au pierdut puterea de atracție pe care o exercitau până nu demult față de muncitorii de la țară. Un exemplu în acest sens: în fiecare an, acești lucrători pleacă acasă în zilele libere oferite cu prilejul Noului An Chinezesc. De obicei, la finalul vacanței, 95% din angajații domnului Weathington se întorceau la serviciu. Anul acesta, ponderea a fost doar de 85%. Exemplul Kolcraft este relevant pentru actuala stare de fapt. Întrebați în cadrul unui sondaj realizat de Camera Americană de Comerț din Shanghai care este principala provocare căreia trebuie să-i facă față, 91% dintre patroni au răspuns „creșterea costurilor“. Prin comparație, chestiuni vitale, precum corupția și pirateria, au ocupat poziții codașe, în condițiile în care în Guangdong cheltuielile totale de personal au crescut cu o rată anuală de 12% în intervalul 2002-2009, iar în Shanghai, cu 14%. Potrivit estimărilor firmei de consultanță Roland Berger, în Filipine, valoarea nu depășește 8%, iar în Mexic, nici 1%. În opinia lui Joerg Wuttke, un industriaș cu state vechi în Camera de Comerț a UE în China, costurile de producție se vor dubla (dacă nu chiar tripla) până în 2020. Mai mult: un calcul realizat de compania de consultanță AlixPartners arată că dacă valoarea monedei chineze și costurile de transport ar crește anual cu 5%, în timp ce salariile ar spori cu 30%, până în 2015 ar fi mai rentabil să produci bunuri în SUA decât să le faci în China, apoi să le aduci peste mări pe continentul nord-american. În realitate, probabil că majorările vor fi mai temperate. Totuși, tendința este una singură și devine tot mai clară. În condițiile în care China cea ieftină dispare treptat, cine îi va lua locul? Își vor muta companiile, oare, unitățile de producție în state mai sărace, cu forță de muncă mai ieftină? Așa pare logic, însă e puțin probabil. China-restul lumii: 1-0 Există țări în care costurile de personal sunt cu până la 30% mai mici decât în China, afirmă John Rice, vicepreședinte GE. În general, însă, aceste reduceri de cheltuieli sunt neutralizate de o mulțime de alte probleme, în frunte cu lipsa lanțurilor de aprovizionare. Sunil Giduman, un antreprenor din Hong Kong, vinde marilor retaileri, ca Harrods sau Marks & Spencer, cutiuțe metalice pentru biscuiți. Din totalul costurilor sale anuale, 30% e reprezentat de salarii, iar în ultimii patru ani acestea s-au dublat. E adevărat, spune el, muncitorii din Sri Lanka sunt cu 35%-40% mai ieftini, însă nu se dovedesc nici pe departe la fel de eficienți. Așa că, pe lângă o fabrică din Sri Lanka, unde produce cutiuțe pentru piața europeană, de care este mai apropiată geografic, și-a păstrat și o unitate în China, care deservește cererea internă și piața americană. Totuși, Louis Kuijs, reprezentantul fundației Fung Global, e de părere că anumite industrii low-tech, bazate pe muncă manuală, au părăsit deja China. Altele aplică principiul „China+1“ - deschid doar o fabrică în altă parte, pentru a vedea cum merg lucrurile. În ciuda costurilor tot mai mari, provinciile chineze de coastă promit o mulțime de avantaje. E vorba, în primul rând, de proximitatea imensei piețe domestice, ceea ce nu e deloc de ici - de colo: în final, nicio altă țară nu se poate lăuda cu un număr atât de mare de consumatori bogați și pasionați de cumpărături. Apoi, da, salariile cresc spectaculos, dar la fel crește și productivitatea. Există vechi dispute asupra corectitudinii cifrelor înaintate de autorități în această privință; nimeni nu pune însă la îndoială tendința ascendentă. Se poate interpreta, în această cheie, că muncitorii chinezi sunt plătiți mai bine pentru că produc mai mult. În al treilea rând, China este imensă. Și are, așa cum amintește Ivo Naumann, de la AlixPartners, o piață a muncii destul de mare și de flexibilă cât să facă oricând față industriilor sezoniere, cum este producția de jucării și luminițe de Crăciun. Așa se face că, potrivit unui articol apărut în The New York Times, un producător chinez de iPhone-uri confruntat cu o cerere imensă a reușit să ia 8.000 de muncitori de la casele lor și să-i aducă la linia de asamblare până la miezul nopții. Rețineți, nu până în ziua următoare, ci până la miezul nopții. Un asemenea scenariu ar fi fost imposibil în oricare altă parte a lumii. În al patrulea rând, China are avantajul unor lanțuri de aprovizionare sofisticate și totodată simple. Profesorul Zheng Yusheng, de la Cheung Kong Graduate School of Business, e de părere că, pentru a avea măsura corectă a competitivității unei țări, nu ar trebui să compari doar costurile forței de muncă, ci și circuitele de distribuție. Chiar dacă pentru a face un produs în altă țară cheltuielile de personal ar fi doar un sfert din cele înregistrate în China, lipsa multor componente sau slaba calitate a acestora ar face ca produsul finit să devină chiar mai scump. De ani buni auzim cum companiile de pe continent vor lua locul celor de pe coastă. Totuși, companiile nu vor începe să se mute pe continent doar datorită costurilor mici cu forța de muncă. În primul rând, discrepanțele nici nu sunt atât de mari. Diferențele salariale dintre inginerii gigantului telecom Huawei din Shenzen și cei din sediile din regiunile centrale sunt doar de 10%. Ce să cauți pe continent? Relocarea pe continent aduce după sine o serie de costuri ascunse. Noua legislație a muncii implementată în provinciile bogate, cum e cazul Shenzen, impune costuri imense celor care vor să renunțe la unitățile de producție de aici. În plus, adesea, transportul dintre o zonă de centru și una de coastă se poate dovedi mai scump decât cel dintre Shanghai și New York. Nu în ultimul rând, managerii și specialiștii învățați cu luxoasa zonă de coastă cer prime de relocare fabuloase ca să se mute „la țară“. Bineînțeles că, în timp, și alte regiuni vor dezvolta proiecte complexe de infrastructură și lanțuri de distribuție sofisticate, iar supremația zonelor de coastă va fi serios amenințată. Va deveni atunci evident că, dacă vrea să evolueze în cotinuare, în același ritm, companiile chineze vor trebui să urce pe lanțul valoric. Și, în loc să se limiteze la a asambla gadgeturi concepute de alții, să se concentreze ele însele asupra proiectării. Unele companii chineze au început deja să aplice această strategie. O vizită la sediul gigant al Huawei, din Shenzen, se poate dovedi instructivă în acest sens. Firma, înființată de un fost ofițer în armata chineză, a fost sprijintă de-a lungul anilor de guvern prin prisma relațiilor menținute de patron cu câțiva oficiali; acum, însă, arată mai degrabă ca o corporație occidentală decât ca un dinozaur ținut în viață de stat. E condusă de manageri de primă mână, profesioniști și inovativi, care au avut privilegiul de a învăța ani la rând din consultanța oferită de mari companii americane, cum e IBM. În 2008, Huawei a aplicat pentru mai multe brevete internaționale decât orice altă companie din lume. Iar la începutul acestui an a lansat cel mai subțire și mai rapid smartphone. Drept dovadă că sectorul privat chinez a început în sfârșit să se preocpe de problema proprietății intelectuale, compania s-a lăsat antrenată în zeci de procese de patente, nu numai împotriva multinaționalelor, ci și a ZTE, rivalul de la celălalt capăt al orașului, care vrea la rândul său să se transforme dintr-un producător de componente telecom low-cost într-unul de gadgeturi sofisticate. Ritmul de transformare al Chinei a fost atât de rapid, încât e aproape imposibil de menținut în continuare. Cert e că stereotipul „China este uzina ieftină a lumii“ e la fel de actual și la modă ca hainele impuse de regimul Mao. În viitorul apropiat, vom asista la prefaceri interesante, căci China trebuie fie să inoveze, fie să se resemneze cu un ritm de dezvoltare mai lent. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#187
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Foate bine sa creasca salariile si acolo si chinezii sunt oameni nu animale.
|
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#188
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
BMW 3-Series Long Wheelbase
QUOTE("NetCarShow") The new, long wheelbase BMW 3-Series sedan will be produced by the new Tiexi plant at the Shenyang site. Production proceeds according to the strict quality standards applied to the whole global production network of the BMW Group and in close collaboration with local production partners and parts suppliers. In Shenyang, the BMW Group has been producing automobiles since 2003 with its joint venture partner Brilliance. In order to increase the production capacity, both partners recently passed a motion to invest about a billion euros in both the present and the additional plant at the Shenyang site. This will allow the company to meet the constantly growing demand for premium automobiles in China. In 2011, China was the world's third largest sales market for the BMW Group. BMW_3_Series_Long_Wheelbase_2013_1600x1200_wallpaper_07_1_.jpg ( Size: 117.75k ) Number of downloads: 1580 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#190
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
conserve. chinezismele ar trebui sa nu sara de 10k euro
|
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#191
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
JAC Motors S11 mélange entre une Audi, Ferrari, Lambo, etc.....
![]() jac-heyue-sc-china-2.jpg tong-jian-s11---hybr-5w.jpg jac-heyue-sc-china-4.jpg jac-heyue-sc-china-2a.jpg tong-jian-s11---hybr-2w.jpg tong-jian-s11---hybr-3w.jpg This post has been edited by P-A-C-O: 20 Apr 2012, 22:39 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
uadiv |
![]()
Post
#192
|
![]() ... Group: Members Posts: 114 Joined: 24 July 07 From: ... ![]() |
JAC Motors S11 mélange entre une Audi, Ferrari, Lambo, etc.....
rx8 etc |
--------------------
uuu
uuu
uuu
- ... Some people say, the day a black president was elected, pigs would fly.
100 days later - swine flu |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
climatizare de Megane
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
uadiv |
![]()
Post
#194
|
![]() ... Group: Members Posts: 114 Joined: 24 July 07 From: ... ![]() |
|
--------------------
uuu
uuu
uuu
- ... Some people say, the day a black president was elected, pigs would fly.
100 days later - swine flu |
|
4x4 |
![]()
Post
#195
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Din profil supercarul chinezesc isi da originea adevarata pe fata. Peste cativa ani au faca astia niste masini foarte bune, dar trebuie sa mai asteptam.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#196
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Ma indoiesc, dar mai stii.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
kikked |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 06 ![]() |
Peste cativa ani, poate, deocamdata da-i in ma-sa! Uite cum a ajuns autobuzul acesta.
http://agenda.ro/news/news/54759/accident-...utostrazii.html |
--------------------
.
.
. Opel Vectra 1.8 - 140cai
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#198
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
vezi ca stai prost cu geografia. foloseste google inainte sa iti iasa porumbelul din gura.
|
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
kikked |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 06 ![]() |
Eu vorbeam de autobuz, cat despre geografie si porumbei, scrie clar in articol ca accidentul s-a petrecut in Japonia.
|
--------------------
.
.
. Opel Vectra 1.8 - 140cai
|
|
tribunul |
![]()
Post
#200
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 20 Feb 2012, 13:19) lumea mai evolueaza, unii progreseaza altii se fac de ras. chinezii progreseaza inclusiv la siguranta. testele euroncap cu ultimele masini chinezesti, poate asa unii termina cu mistoul. geely http://www.euroncap.com/results/geely_emgr...7/2011/462.aspx mg 6 http://www.euroncap.com/results/mg/6/2011/467.aspx bafta Nu cred ca-i vorba doar de misto, daca ai ghinionul sa se strice o geely in care service o repari si cam de unde faci rost de piese? le demontezi de pe alte masini? Cunosc o persoana care a avut geely, a rasuflat usurat cand a scapat de ea, si a fost destul de scumpa, de' motorizare si cutie mitzubishi (parca). |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
argon |
![]()
Post
#201
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(kikked @ 1 May 2012, 03:45) Eu vorbeam de autobuz, cat despre geografie si porumbei, scrie clar in articol ca accidentul s-a petrecut in Japonia. Si ce legatura are cu masinile (sau autobuzele chinezesti)? Cum ai dedus tu ca japonezii umbla cu autobuze chinezesti de mana a treia doar ca, geografic sunt vecini cu China? La fel sunt vecini cu Rusia, de ce n'ar fi autobuzul rusesc? ![]() This post has been edited by argon: 1 May 2012, 07:11 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#202
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#203
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
6 ani de evolutie auto pt masina made in china.
azi primeste 5 STELE euroncap. http://www.euroncap.com/results/qoros/3/528.aspx |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#204
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Nu știu dacă merita chiar star_gold.pngstar_gold.pngstar_gold.pngstar_gold.pngstar_gold.png
LE: Pentru comportamentul plafonului care seamănă cu cele care au obținut o stea mai puțin… Apropo, a fost testată și Noua Dacia Sandero care a obținut 4 stele… This post has been edited by Squirrel: 25 Sep 2013, 16:02 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#205
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
De ce să nu merite 5 stele? Că e made în China? Sau că nu e Dacia?
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
PetruDez |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 707 Joined: 21 October 11 ![]() |
Deci practic daca dacia lucra la capota si la vreo doua tiuitoare pentru centuri lua 5 stele ?!
Si totusi. Prefer marca autohtona fata de cea chinezeasca. Cine e interesat sa cumpere una si mai vb peste vreo 3 ani. Daca tine bine atunci poate ma voi gandi la ea ....! |
--------------------
Renault
Am schimbat pe dizal si Koleos
2007/2014
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
comparand mai sus exeo cu china... exeo nu arata prea bine...
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Ov |
![]()
Post
#208
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
chery astia de-au facut chinezaria de 5 stele nu cumva au luat volvo de la GM acu' vreo 3-4 ani?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#209
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(PetruDez @ 26 Sep 2013, 12:19) Deci practic daca dacia lucra la capota si la vreo doua tiuitoare pentru centuri lua 5 stele ?! Este ca-i mai buna o dacie care rugineste in primul an?Si totusi. Prefer marca autohtona fata de cea chinezeasca. Cine e interesat sa cumpere una si mai vb peste vreo 3 ani. Daca tine bine atunci poate ma voi gandi la ea ....! |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#210
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Să vă zic ceva și de preț?
De la 16.000€…și momentan nu vând decât modelul de cca. 21.000€ într-o reprezentanță multimarcă din Bratislava. This post has been edited by Squirrel: 3 Oct 2013, 08:55 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 15:38 |