Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cu rezervorul PLIN sau GOL, si pompa de benzina

ccezar2004
post 15 Dec 2006, 01:28
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




mergeam azi cu un prieten si ma intreaba unde e situata pompa de benzina?... ca daca e IN sau OUT?... habar nu am avut ce sa raspund... ca cica daca ar fi nu mai stiu in care din cele doua situatii nu e bine sa mergi cu rezervorul gol ca nu stiu ce se strica... acu stau si ma gandesc ca am mers frecvent pana mi s-a aprins becul... si incep sa imi fac griji... pana la urma cum este?

mersi!


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 15 Dec 2006, 08:56
Post #2


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




QUOTE(ccezar2004 @ 15 Dec 2006, 00:28)
mergeam azi cu un prieten si ma intreaba unde e situata pompa de benzina?... ca daca e IN sau OUT?... habar nu am avut ce sa raspund... ca cica daca ar fi nu mai stiu in care din cele doua situatii nu e bine sa mergi cu rezervorul gol ca nu stiu ce se strica


biggrin.gif cu rezervorul gol?poti sa mai mergi?
QUOTE(ccezar2004 @ 15 Dec 2006, 00:28)
... acu stau si ma gandesc ca am mers frecvent pana mi s-a aprins becul... si incep sa imi fac griji... pana la urma cum este?

mersi!



Nu trebuie sa iti faci nici o grije,nu se poate intampla nimic in acest caz dar cand se aprinde becul cel mai indicat ar fi sa cauti o pompa de combustibil.

This post has been edited by sorin: 15 Dec 2006, 08:58


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 15 Dec 2006, 10:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Pompa de benzina (si pompa de joasa presiune, de transfer, la dCi) este racita/lubrefiata cu combustibil. Daca circuli frecvent "pe vapori", cantitatea mica de combustibil nu se va mai putea raci suficient (si asta mai ales la dCi unde este comprimata la presiuni mari, racitorul de pe retur nu mai face fata) si pompa nu se mai raceste suficient. In timp cedeaza.
La dCi, pompa de transfer, (de joasa presiune) are debitul minim de 80-100 litri pe ora de functionare (este electrica, deci indiferent de turatie). La benzina, pompa de benzina, din rezervor, tot electrica, are debitul minim 80-120l/ora.
Daca in rezervor exista 5-10 litri de comustibil, aia intr-o ora o sa fie pompati, comprimati si ajung din nou in rezervor pe la retur de ~10-20 ori. Cu cat ai mai putin combustibil in rezervor, cu atat mai mult impactul combustibilului incalzit care ajunge in rezervor o sa fie mai mare si pompa o sa sufere mai mult. Una este sa ai doi litri de motorina calda in 30 la temperatura normala, si alta e sa ai doi litri calzi in doi litri la temperatura normala. Stiind ca in minutul urmator alti doi litri o sa fie pompati si automat incalziti si ei trebuie sa unga si sa raceasca pompa...
Ca si recomandare, exitati mersul pe "vapori". Mie mi se pare mult sa umblu in oras cu 70 de kile de benzina in rezervor, solicit inutil arcurile si amortizoarele spate, dar incerc sa evit sa scad sub 10-15 litri. In oras, in general alimentez cu 30-40, si realimentez cand mai am 10-15.

This post has been edited by r&d: 15 Dec 2006, 10:55


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 15 Dec 2006, 11:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




atunci e ok... dar pana la urma la megane 1.6 16v unde e situata aceasta pompa de benzina?...
si inca o chestie... cat alimentati cei cu masina mai sus mentionata?... mie mi s-a aprins becul... am mai mers vreo 10-15 km si am bagat cam 50l...
aaa... ce se intampla daca din nefericire ramai fara benzina deloc in rezervor... in mers....


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 15 Dec 2006, 11:21
Post #5


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




In general vei fi pus intr-o situatie penibila....si cam atat smile.gif


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 15 Dec 2006, 11:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Pompa de benzina este in rezevor la Megane K4M.
Dupa ce se aprinde becul (ma rog , la mine era avertizare vocala) mai aveam autonomie de ~ 100km in oras, deci ~ 10 litri.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 15 Dec 2006, 12:11
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




la mine se aprinde becul cand pe calc imi arata ca as mai avea vreo 60km... si mai mult de 30 nu am facut niciodata dupa aprinderea becului... iar la final nu bag mai mult de 50-51l in rezervor...


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 15 Dec 2006, 13:09
Post #8


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Eu de obicei fac plinul si nu astept sa se aprinda becul rosu... Dar merg pana ajung aproape de aprinderea becului, si daca ma prinde in trafic, asta e.
Haideti sa fim seriosi, nu cred ca e cazul sa mergeti cu rezervorul pe jumatate plin sau spre gol doar ca sa nu solicitati amortizoarele wacko.gif wacko.gif


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 15 Dec 2006, 15:42
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Eu merg numai de la plin la plin si alimentez cand ajunge acul cam la jumatate, atunci intra cam de 60-70 de lei. Ma streseaza sa ajung pana se aprinde becul si atunci sa bag de peste 100-120 lei. E cam mult.
Iar diferenta de 30-40 de kg cat este de la rezervorul plin la unul pe sfert (ca n-o sa stau sa merg pe vapori ca sa protejez suspensia) e destul de mica. Multi cara diverse prostii prin portbagaje care au greutatea asta.
Cum s-a mai spus si mai sus, pompa de benzina este racita cu benzina care circula prin ea si in care sta, dar faptul ca ajunge sa incalzeasca benzina intr-atat de mult incat sa strice pompa, nu prea pot sa-l cred.
In primul rand, benzina de la rezervor pana la motor circula prin conducte subtiri de aluminiu, similare celor din radiatorul motorului, dar mai mici, conducte ce trec pe sub masina, expuse curentilor de aer, sau macar a aerului ambiant, cand masina stationeaza cu motorul pornit, apoi mai e si returul la benzina, deci in total cam vreo 3-4 metri de conducta care pot raci, chiar pasiv, toata benzina aia. Si oricum, un motoras electric, cum e cel din pompa de benzina, nu cred ca se incalzeste intr-atat de mult incat sa ajunga sa fiarba un lichid.
Pompa se poate arde doar daca ajunge sa functioneze in gol, cand nu mai este benzina pe traseu.

This post has been edited by Laurentziu83: 15 Dec 2006, 15:43


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raoul0384
post 19 Dec 2006, 21:36
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 24 October 06




pompa de benzina e in rezervor ( stiu asta pt ca am schimbat-o) nu e bine sa mergi cu putina benizna ca o sa traga toate gunoaiele cu care o sa se infunde sita (cazul meu) si pompa o sa se chinuie asa pana cand nu o sa mai functioneze normal...si mai e si problema ca e 7 mil si ceva una noua...
daca aveti probleme cautati la dezmembrari...eu am gasit una acolo la 2 mil, masina merge impecabil si consula si mai putin!
bafta!


--------------------
renault megane classic - ph 08 OOO 2002, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 19 Dec 2006, 23:02
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Acu sa nu creada si altii ca vor consuma mai putin cu o pompa de la dezmembrari. laugh.gif E doar coincidenta.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 19 Dec 2006, 23:19
Post #12


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




same here... las sa junga la jumatate de rezervor si fac plin iar.. fie vara .. fie iarna smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 19 Dec 2006, 23:42
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Si nici nu-ti tremura mana cand platesti la casierie....


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 19 Dec 2006, 23:58
Post #14


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




BINGO... wink.gif de 1 milion intra cam 30 de litri de motorina.. si mai e o faza.. daca raman mai stramt cu banii o perioada.. am de unde "papa" inca 30 de litri ... altfel daca merg pe gol tot timpul ... pap pejosu`...


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 20 Dec 2006, 11:55
Post #15


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Chiar e recomandat sa mergi iarna cu rezervorul cit mai plin,vaporii de apa din aer vor avea mai putin spatiu pe care sa condenseze si stim toti ce "bine" face apa in combustibil.
Si eu sint adeptul versiunii full.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutzbogdan
post 20 Dec 2006, 17:22
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 21 November 06




@ghetaudan
asa stiu si eu,nu e bine cu rezervorul gol din cauza vaporilor de benzina.
acuma nu stiu daca se condenseaza iarna si se transforma in apa.
vara ce se intampla?
mai e si problema ca daca tii aceeasi benzina prea mult in rezervor si nu bagi proaspata isi pierde din proprietati.(cred eu)
eu alimentez la fiecare 3,4 zile cu cate 50 ron ca sa am benzina proaspata si nu scad sub prima gradatie de la indicator(adica jumatatea sfertului)acuma nu stiu la cat timp o schimba aia in pompe.
e discutabil


--------------------
RENAULT CLIO 2004/2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 20 Dec 2006, 18:38
Post #17


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Vaporii de apa din aerul din rezervor condenseaza cind afara e rece,nu vaporii de benzina.
In rest ai dreptate,nu poti sa stii cit de "veche" e benzina din rezervoarele statiei...


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutzbogdan
post 20 Dec 2006, 18:59
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 21 November 06




si mai e si chestia cu benzina cand rezervorul e gol si benzina se vapozireaza si isi pierde din proprietati.asa cred.
la care se adauga cat o tii in rezervor.


--------------------
RENAULT CLIO 2004/2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 20 Dec 2006, 19:54
Post #19


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




eu zic ca suntem ca babele alea cu drobul de sare... eu o fac din lejeritate si ca sa am o rezerva acolo just in case... cred ca benzina nu expira dupa 2-3 zile in rezervor wacko.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 20 Dec 2006, 20:08
Post #20


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Benzina cind se evapora nu pirde din proprietati ci pierde din...volum dar pierderea e nesemnifcativa (in bani ma refer).
Cit despre "expirarea" benzinei...va aduceti aminte acum 20 ani cind aveam canistre "de rezerva" mai mult sau mai putin etanse?
Mergeau Daciile de mincau pamintul...
Prea despicam firul in patru. dry.gif


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drati71
post 1 Jan 2007, 09:54
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 27 July 05
From: Sfantu Gheorghe




Sau in armata... mai tin minte ca statea benzina cu lunile in Krazuri si Bucegiuri si le porneam si mergeam cu ele fara nici o problema.


--------------------
God Give You Joy! . .
Reno Laguna II 1,9 dCi; 2004; 120CP; Dynamique; Gris Hologramme
PDA FSC N560
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 6 Jan 2007, 22:48
Post #22


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




ce aveti fratilor???!!!....cand am vazut topic-ul asta am pufnit in ras pe cuvantul meu.....vad ca ati ajuns sa suflati si in iaurt...

de aici atat e de retinut...ca nu trebuie sa iti faci un obicei in a merge cu rezervolul aproape gol ca se incalzeste ceva mai mult pompa aia din rezervor....atata tot

dar de aici si pana la a spune faze de genul:
QUOTE(ionutzbogdan @ 20 Dec 2006, 18:22)
....eu alimentez la fiecare 3,4 zile cu cate 50 ron ca sa am benzina proaspata....
*



asta sa mor io' a pus capat....nu vreau sa te jignesc ionut si nu vreau sa jignesc pe nimeni....dar cred ca sunt chestii mult mai importante in viata decat asta cu benzina proaspata in rezervor biggrin.gif

masina mea e un fier de care ma voi dispensa in urmatorii 2 ani si voi trece la alt fier...
ce mai cred eu e ca unii nu se bucura cu adevarat de masina de teama sa nu o strice sau nu cumva sa nu o faca sa sufere biggrin.gif
....eu chiar n-am de gand sa o vand noua....ce talpi ia saracaaaa...

era sa uit...si aia cu amortizoarele a fost tare.... wacko.gif

This post has been edited by Meghitzanul: 6 Jan 2007, 22:59


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 7 Jan 2007, 02:12
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




radmasa.gif Ganditi-va ca daca mergeti rezervorul plin mai echilibrati un pic masina, ca si asa raportul de mase pe la masinile noastre e pe la peste 70% pe fata laugh.gif Ba chiar mai merge si ceva nisip in portbagaj si tot nu se uzeaza suspensia spate, aia fata va ceda cu mult inainte.

Eu stiu numa ca pompa poate trage gunoaie la rezervorul gol, si de aia sa nu merg chiar pe aproape gol des. Si posibilitatea asta e tot mai mica deja, ca sunt filtre peste filtre pana in rezervor, plus, ce trece e prea mic de obicei ca sa aiba treaba cu pompa, si ramane prin filtrul de benzina.

Iar cu alimentatul la 3-4 zile, am si altceva mai bun de facut decat sa stau la coada la benzina : wacko.gif


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzk
post 7 Jan 2007, 13:51
Post #24


membru cu megane


Group: Members
Posts: 208
Joined: 20 December 05




cum zic aicea semit si meghizanu biggrin.gif bagati benzina/motorina si gata!
eu bag motorina cind e indicatorul pe la al doilea sfert, adica scade sub jumate si ca sa nu uit, si ca sa nu fie rezervoru cu condens. si cu asta basta!
sint multe chestii destepte pe forumu asta, dar si alte discutii...numa sa fie...
cel putin cite si ce citeam dupa ce am luat masina, de ziceai ca pot sa o arunc si n-am pierdut nimica!


--------------------
Renault Megane II Sedan Expression 1,5dCi 80 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 7 Jan 2007, 14:23
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




pana la urma desi eu am pornit topicul ma intorc la opinia pe care o am de fapt in legatura cu multe lucruri... daca era sa fie rau si sa dauneze sa mergi cu rezervorul pe rosu in mod sigur faceau un sistem ca sa nu iti dea voie sa mergi cu rezervorul mai gol de jumate...
asa ca... smile.gif


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzk
post 7 Jan 2007, 14:27
Post #26


membru cu megane


Group: Members
Posts: 208
Joined: 20 December 05




clar, poti sa o iei si asa. e o optiune.
la fel cum poti sa mergi la servici numa cu a 1-a la 5 mii de turatii, desi nu cred ca mergi asa chiar daca te lasa


--------------------
Renault Megane II Sedan Expression 1,5dCi 80 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 7 Jan 2007, 14:33
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




acu daca o iei asa obligat fortat dai a2a ca la 6000 si ceva iti taie gazul...

despre modul de schimbare a vitezelor e clara treba si asta o inveti de la scoala de soferi... dar nu am vazut nici un manual de exploatare a unei masini care sa zica sa faci plinul cand ajungi la jumate... sau alte aberatii care se vehiculau pe aici...
normal ca nu e recomandat sa mergi pe rosu pana crapa... asta e clar... dar ma indoiesc ca o sa scada viata mototurlui sau a altor componente cu jde mii de ani daca mai ajungi si pe rosu.... e normal sa ajungi pe rosu... aaa... ca daca ai merge cu plinul facut tot timpul ai mari viata vreunei componente cu 1.25h de functionare... o fi asa dar nu e relevant...


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 7 Jan 2007, 16:38
Post #28


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




ideea e ca pe timp rece,cu cit e mai mult aer in rezervor,cu atit mai mult aree ce condensa si atunci risti sa tragi apa(care e mai grea) in loc de carburant.Daca mai si ingheata...


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raoul0384
post 17 Jan 2007, 15:53
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 24 October 06




ca tot se discuta aici si ca sa evit deschiderea unui nou topic sa va spun ce am observat legat de cantitatea de benzina din rezervor.
Am constatat ca la megane-ul meu atunci cand am mai putin de 10 l de benzina (aproximativ) si cand e nepornita din ziua precedenta porneste greu , cca. 5-10 chei ( asta am observat pe parcursul iernii). Cand am mai multa benzina o ia de la prima cheie!


--------------------
renault megane classic - ph 08 OOO 2002, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 17 Jan 2007, 15:59
Post #30


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




5-10 chei ?!?!?!?!?!? ... e cam mult totusi ... la mine si beculetul sa fie aprins si porneste la fel ca atunci cand are rezervorul plin ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 00:34
Dacia