Alternator Clio, probleme, reparare
![]() ![]() ![]() |
Alternator Clio, probleme, reparare
cmandrei |
![]()
Post
#61
|
||
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
|
||
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|||
zarul |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
Acumulatorul are 4 ani, nu am umblat la carbuni ca nu stiu sa umblu!acel releu se gaseste in alternator sau langa?o sa incarc bateria sa o pun cand porneste si sa verific cat si cum baga alternatorul!sunt un pic in ceata !
![]() |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#63
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Tre' sa vezi cat si daca incarca si apoi mai departe. Releul se poate inlocui fara a da jos alternatorul.
This post has been edited by cmandrei: 6 Sep 2010, 15:12 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
zarul |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
am masurat cu aparatul de masura dupa ce am luat bornele jos cand motorul mergea....am un aparat cu ac indicator si imi arata tensiune ....peste 10v!o sa merg sa imprumut unul digital sa imi indice axact!cmandrei imi poti da mai multe detalii prin pm cu sa procedez exact cand masor si cum masor, si unde e amplasat releul!mersi
|
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Ai dat bornele jos cand motorul mergea?
![]() Tensiunea la borne cu motorul ambalat la 3000rpm trebuie sa fie intre 13,8 si 14,4V. This post has been edited by D-Ice: 6 Sep 2010, 18:46 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
zarul |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
vai de capul meu!disper
<span class='edit'>6 Sep 2010, 19:57:</span> poate cineva sa imi recomande un electrician din bv?nimeni? 7 Sep 2010, 18:26: nimeni din brasov? This post has been edited by zarul: 7 Sep 2010, 18:26 |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@zarul.
Un alternator nou e al naibii de scump. Reprezentanta o sa-ti spuna ca nu se poate repara, trebuie schimbat, bla-bla-bla. Dar in orice alternator se poate schimba puntea redresoare si scoate releul de incarcare afara ca la dacie (daca nu gasesti un electrician care are un releu si o punte de la un alternator ca al tau vechi). Cauta un electrician auto care se pricepe la asta, o sa te coste a zecea parte fata de un alternator nou. Imposibil sa nu gasesti la un service din cele ramase de pe vremea lui ceasca sau la un dealer de baterii gen Caranda. Nu cred ca CB o sa faca mofturi la un releu de incarcare extern, mai ales daca electricianul stie meserie si stie cum sa-l lege. Succes! This post has been edited by D-Ice: 7 Sep 2010, 21:58 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
bastus |
![]()
Post
#68
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 6 June 08 From: Pitesti ![]() |
oameni buni, stati un pic...la mine releul e afara ca la dacie, e prins de fierul ala care separa bateria de motor...numai la oltcit am avut releul incorporat, proasta solutie caci se incingea ca dracu tot ansamblul ala nu cred ca si aici au facut aceeasi prostie.
|
--------------------
Renault
Symbol
2008/fidji/1,5dci/85cp
- AG88JYL
|
|
brioalex |
![]()
Post
#69
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 1 October 10 ![]() |
Salut,
Cunoate cineva un electrician ok in zona de sud a Bucurestiului? Am observat ca nu imi mai incarca alternatorul la un Clio 1.4. |
--------------------
Dacia
Duster/Logan
2017/2007 Duster 1.5 4x4 2017
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
andurs |
![]()
Post
#71
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Am fost si eu in vreo doua service-uri sa reclam ca raman fara curent din cand in cand. Concluzia lor: alternatorul nu incarca cum ar trebui, cand pornesti mai multi consumatori nu mai face fata si consumi bateria, il dam jos si-l verificam. Am incercat sa le spun sa verifice si altceva pana sa ajunga acolo. Ei nu, ca ala e problema. Eu m-am inervat, am cumparat un spray pentru contacte si weekend-ul trecut am desfacut si curatat toate firele de masa pe care le-am gasit. Concluzia mea (si a lor): alternatorul incarca normal.
P.S. Nu le-am mai dat bani pentru masuratori a doua oara, de fapt nici n-au avut curaj sa mai ceara. |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Toate service-urile incearca mai intai varianta cea mai costisitoare. E normal, acum au atelierele goale, logic ca mai ciupesc pe cate unul care nu se pricepe. Bravo tie ca nu te-ai lasat pacalit.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
zarul |
![]() ![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
am fost numa la un serviceu-ri de batrii si concluzia a fost ca nu baga alternatorul curent si a inceput sa scartiie un pic!tot nu am gasit electrician si acum am facut rost si de ceva banuti!masurat arata ca baga 12.88v
This post has been edited by zarul: 9 Oct 2010, 17:15 |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Dap, deci nu baga tensiune cat trebuie. Solutia cea mai ieftina este sa-l dai jos de pe masina, sa-l desfaci si sa-l iei la verificat. Mai mult ca sigur releul e dus si se poate repara/inlocui mult mai ieftin decat sa schimbi tot alternatorul. Imposibil sa nu gasesti un electrician in stare sa lege un releu extern. Nu mai exista nici un Dacia Service in zona ta? Si apropo, ar trebui schimbati si rulmentii daca tot il desfaci.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
zarul |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
ma dpun sa il desfac.....daca ma poate ajuta cineva cu un tutorial ceva
![]() cand au schimbat cureaua la un service injurau oamenii de acolo si mandesc ca un pic complicat! |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
zarul |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
am reusit sa rezolv alternatorul!am fost la un service, a dat jos alternatorul dupa ce la masurat!manopera a fost ieftina 60lei, da ce a fost mai scump este releul care are incorporate si periile!atasez niste poze cu releul!in 20 de min sa incarcat si bateria iar acum porneste la cheie!
![]() This post has been edited by zarul: 15 Oct 2010, 12:36 Attached thumbnail(s) 15102010994.jpg ( Size: 496.91k ) Number of downloads: 1994 15102010995.jpg ( Size: 459.3k ) Number of downloads: 2181 |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Bine ca ai gasit releul separat. Cat a costat? Asta sa ne facem o idee despre cost comparativ cu pretul alternatorului de nou. Ai schimbat si rulmentii, daca tot l-ai desfacut?
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
Zi-ne si codul piesei.
|
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#79
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pai e acolo: Bosch F00M144111 (cautati pe net ca apare).
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
D-Ice |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Cu goagale l-am gasit numai pe extern, in jur de 100EUR. Oricum e convenabil fata de costul unui alternator nou.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
zarul |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 5 March 09 ![]() |
pai pe codul origial al piesei ea era in jur de 480 ron, da a cautat baiatul de acolo mai mult si a gasit cu 200 ron da pe alt cod!sa schimbat numa acest releu da eu iam zis sa se uite si la rulmenti , si el a zis ca sunt ok dar daca vreau poate sa mi schimbe!pana la urma am renuntat!se pare ca a curs ceva uleios pe el si deaia sa ars!a mai fost schimbata cureaua si cel care mi-a schimbat-o nu ar fi strans ca lumea o valva cu lichid de servo si a curs un pic.....mi-a zis sa o urmaresc sa vad daca curge!
codul e: F 00M 144 111 <span class='edit'>16 Oct 2010, 10:01:</span> de la bardi auto parca e .... This post has been edited by zarul: 16 Oct 2010, 13:54 |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4mpi
|
|
geoman |
![]()
Post
#82
|
![]() George Group: Members Posts: 399 Joined: 28 October 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(twaider @ 26 Aug 2010, 12:16) salut, stie cineva procedura de demontare a alternatorului de pe cliod 1.5 dci din 2004, motor k9k? Am desfacut cele 2 suruburi cu care este rpins dar is prea lungi si nu reusesc sa le scot, alternatorul e intepenit Nu stiu daca ai reusit.Scoate suruburile cat poti dupa care incearca sa rotesti alternatorul. Gaura surubului de sus are loc de iesire intr-o parte pentru surub. Ma gandesc ca e la fel ca la motorul 1.5 de Megane2. Preseaza putin piulitele de prindere ale alternatorului ca sa-ti vina usor la remontare. poti sa-l scoti pe sus dupa ce demontezi/declipsezi tubul ala gros si conductele de la pompa de injectie. |
--------------------
renault
megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP
2004, 2006
|
|
ccristian1 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 11 October 10 ![]() |
eu l-am avut dat jos acuma 2 zile.am dat jos suportul de motor din stanga,am ridicat masina cu cricul si am bagat un levier ca sa impinga motorul mai in spate.Alternatorul a iesit fara probleme.Aceeasi manevra si ptr al pune la loc.Bafta
|
--------------------
Renault
Symbol
2007 1.5 dCi
|
|
geoman |
![]()
Post
#84
|
![]() George Group: Members Posts: 399 Joined: 28 October 07 From: Iasi ![]() |
Mi-am adus aminte ca la Clio2/Symbol filtrul de motorina este undeva in stanga fata dupa radiator, deci nu cred ca este nevoie sa se uble la conductele de la pompa. La mine nu puteam sa scot complet decat surubul de jos. Dupa ce-l dadeam jos pe cel de jos roteam alternatorul spre fata masinii si iesea usor. Verificati prezenta celor 2 perii(carbuni) de la releu ca la mine un carbune era rupt. Carbunii se gasec in comert(10-15 lei) si se pot inlocui .
|
--------------------
renault
megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP
2004, 2006
|
|
radusmeu |
![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 4 December 07 ![]() |
Salut. Am si eu o problema la alternator
Cand e motorul rece acum de cand a dat frigul se aude un zgomot ciudat pana se incalzeste motorul. Oare e fulia ca am tot citit pe forum dar am vazut ca in general daca e fulia nu dispare sunetul cand e mai cald afara sau se incalzeste motorul. Multumesc pentru eventualele raspunsuri. |
--------------------
renault
clio symbol
2007 fudji 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#86
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Salut,
Pai de unde stii ca este de la alternator ? Poate fi: fulie, rulmenti sau curea. Avand in vedere ca "tine si de temperatura" poate e cureaua ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
radusmeu |
![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 4 December 07 ![]() |
Am pus o surubelnita pe post de "stetoscop"si am ascultat pe alternator.
Se aude un harait nasol dar numai cand e motorul rece. Ar fi bine sa fie cureaua asta ar fi cel mai fericit caz dar nu stiu cum sa verific. Ca sa dau cureaua jos in afara ca trebuie sa slabesc alternatorul sa-l rotesc in jos ca sa eliberez cureaua mai trebuie sa fac si altceva? o sa iau azi o curea noua ca orice ar fi fulie rulmenti sau curea tot imi trebuie curea noua. |
--------------------
renault
clio symbol
2007 fudji 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#88
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Am inteles.
Vezi ca, din cauza pozitiei, aceasta metoda poate fi inselatoare ... cu "o chestie din aceea de ascultat" s-au stresat 2 mesteri sa-mi spuna ca e pompa de servo ... problema reala erau rulmentii de la alternator. Spor, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
radusmeu |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 4 December 07 ![]() |
Multumesc mult cmandrei
Mai am o intrebare Ca sa schimb eu cureaua trebuie sa umblu la alternator sau la rola intinzatoare As schimba-o eu si daca tot mai face probleme atunci ma duc la service. In felul asta poate scap de manopera ![]() |
--------------------
renault
clio symbol
2007 fudji 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#90
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Daca intrebi in sensul de desfacere a componentelor ... nu ... ca sa montezi o curea noua de accesorii nu trebuie sa desfaci nimic ... dar cred ca trebuie sa te ajute cineva sau sa poti sa ai acces pe sub masina. In mod teoretic se monteaza de jos in sus. Pe ultima fulie o pui de jumate si dai o cheie scurta sa se aseze ... asta e o modalitate probabil neampartasita de multi. Cealalta e cu doua persoane. Se aseaza tot de jos in sus si apoi o persoana, cu o inelara impinge de jos rola intinzatoare (ca sa fie cat mai "larga cureaua") iar cealalta persoana o aseaza pe fulia de sus. Atentie insa ca nu e chiar usor sa fie tinut acel intinzator in pozitia aceea (sau bine, depinde de obiectul cu care se apasa). Daca cineva stie si altfel o sa-l rog sa ne spuna
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 14:54 |