Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Drive-test Logan 1.6 16v

tzaje
post 1 Oct 2006, 12:20
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 October 06




Pai mi-am facut cont pentru ca mi s-a parut ca ati sarit pe oamenii astia fara sa fi condus masina.In plus, tocmai am vorbit in timpul cursei de Formula 1 cu un prieten bun care scrie pentru o revista auto biggrin.gif Nu dam nume.

Iar aici se contestau anumite lucruri pe care el mi le povestise la telefon.

E simplu:)

N-a zis nimeni ca-s competenti, ba din contra, dar nu vad de ce nu ar trebui sa si credem unele lucruri pe care le spun, mai ales ca n-am mers nici unul cu masina aia...


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 - B 78 UTR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 1 Oct 2006, 12:21
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Q.E.D.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzaje
post 1 Oct 2006, 12:21
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 October 06




smile.gif



--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 - B 78 UTR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 1 Oct 2006, 12:23
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Treci inapoi in redactie ca ai treaba!


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzaje
post 1 Oct 2006, 12:28
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 October 06




As vrea eu sa fiu intre ei...
deocamdata avem treaba la facultate smile.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 - B 78 UTR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 1 Oct 2006, 14:00
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Cei de la ziare o cam abereaza cu consumurile. Pentru motorul ala ar fi fost normal un consum mediu de 8%, poate 8.5%. In afara un 6.5-7% pentru mers pana in 120. In oras, da peste 10, asta depinde si de oras.
Ei au obtinut 9% in conditiile in care masinile nu erau rodate, le-au supus la tot felul de incercari de accelerare, franare, etc, care nu sunt corespunzatoare unui rulaj normal. Nu mai vorbim de mersul cu 150, care in afara autostrazilor e destul de greu de mentinut.
Un motor in 16V nu consuma mai putin, ca n-are cum, supapele alea n-au cum sa produca ele singure energie. Consumul poate fi mai mic doar la regimuri joase, in mers constant, cand supapele suplimentare ajuta la obtinerea unui amestec mai bun. In sarcina, ele "permit un amestec mai bun, favorizand un consum mai mare.
Nu in ultimul rand, un motor 16V e conceput pentru sportivitate, ce nu se impaca cu economia.
La Renault, de exemplu, un 1.4 16V e aproape echivalent cu un 1.6 8V, un 1.6 16V e echivalent cu un 1.8 8V, etc. Dar exista si aici un dezavantaj: supapele alea in plus se simt la putere doar la turatii ridicate, peste 3000 de ture, pana acolo se comporta ca un motor 8V din aceeasi cilindree. Puterea maxima se obtine in zona turatiei maxime, dar nimeni nu spune de dezavantaje, de aici clientii pot fi usor pacaliti, ei considerand ca au mai multa putere la aceeasi cilindree.
De exemplu, detinatorii de Megane 1.4 16V nu se declara prea multumiti de performantele masinilor lor, ei declarand ca nu prea simt cei 98 CP la mersul normal.

This post has been edited by Laurentziu83: 1 Oct 2006, 14:02


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoianco
post 1 Oct 2006, 17:02
Post #67


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 5 November 04




QUOTE(Laurentziu83 @ 1 Oct 2006, 15:00)
Cei de la ziare o cam abereaza cu consumurile.
*



100% corect!!!

QUOTE(Laurentziu83 @ 1 Oct 2006, 15:00)
Un motor in 16V nu consuma mai putin, ca n-are cum, supapele alea n-au cum sa produca ele singure energie. Consumul poate fi mai mic doar la regimuri joase, in mers constant, cand supapele suplimentare ajuta la obtinerea unui amestec mai bun. In sarcina, ele "permit un amestec mai bun, favorizand un consum mai mare.
*



nu or genera ele, supapele, energie singure dar au un rol fundamental la capitolul RANDAMENT, tocmai tu spui de acel "amestec mai bun". De aici energie mai multa de la aceeasi cantitate de benzina arsa. Totodata trebuie luate in calcul si cele 2 supape/cilindru de evacuare care ajuta evacuarea gazelor arse, energia consumata de motor pentru acest lucru va fi si ea diminuata. Pana si traseul de evacuare pare a fi mai scurt, de aici inca un pic de energie trecuta de la consumata la utila. Din toate puse cap la cap se ajunge ca acest motor sa consume mediu cu 0.1 l/100Km mai putin decat cel de 1.6/8v, avand totadata si ceva caluti de rezerva cat si un cuplu mult mai bun.

QUOTE(Laurentziu83 @ 1 Oct 2006, 15:00)
La Renault, de exemplu, un 1.4 16V e aproape echivalent cu un 1.6 8V, un 1.6 16V e echivalent cu un 1.8 8V, etc. Dar exista si aici un dezavantaj: supapele alea in plus se simt la putere doar la turatii ridicate, peste 3000 de ture, pana acolo se comporta ca un motor 8V din aceeasi cilindree. Puterea maxima se obtine in zona turatiei maxime, dar nimeni nu spune de dezavantaje, de aici clientii pot fi usor pacaliti, ei considerand ca au mai multa putere la aceeasi cilindree.
*



- aici deja nu mai inteleg nimic :"La Renault, 1.4 16V e aproape echivalent cu un 1.6 8V" poate doar daca te gandesti strict la puterea maxima abtinuta, ca altfel nu ai cum sa spui ca motoarele astea sunt echivalente(capacitati diferite, chiuloase diferite... ce e echivalent? poate joja...)
- "dejavantaj"??? cum poate fi un lucru in plus un dejavantaj??? ia, te rog, orice turatie vrei tu, si verifica in graficele motoarelor puterea si cuplul la respectiva turatie. Spune-mi si mie unde e dejavantajul!
- si punand punctul pe I (I mare), ai intrat in balarii cu o prostie mai mare decat Loganul: "Puterea maxima se obtine in zona turatiei maxime, dar nimeni nu spune de dezavantaje, de aici clientii pot fi usor pacaliti, ei considerand ca au mai multa putere la aceeasi cilindree." deci: 1.6/8v=90CP si 1.6/16v=105CP No comment!!!

Sfat prietenesc: mai informeaza-te un pic despre motoare inainte sa faci astfel de afirmatii pe forum. Spre suprinderea unora acest forum este citit de chiar foarte multa lume.
Si ca sa termin in acelasi nota cum am si inceput: daca esti de la ziare atuncise pare ca ei abereaza si la altele nu numai la consumuri.


--------------------
Dacia Logan PRESTIGE 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 1 Oct 2006, 18:25
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Sa mergi cu o masina de 1.8 8v si cu una de 1.6 16v, ambele de aceeasi putere si ai sa vezi care te lipeste de scaun mai bine la turatii scazute.
Un motor 1.6 8v e per total mai puternic decat un 1.4 16 v, cel de 1.4 e intr-un fel supraalimentat si va avea performante mai slabe.
Asadar nu se poate spune ca un motor multisupapa e mai bun in orice conditii.
Unul care schimba vitezele la 2000 de ture nu va simti diferente intre motorul de 1.6 8v si cel 16V.



--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 1 Oct 2006, 21:35
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Eu stiu ca tehnica multisupapa a fost initiata pentru a creste puterea si a scadea consumul, deci pentru un randament ameliorat, la turatii mici ale motorului cu regim de incarcare crescut. Exemplu: demarajul si repriza la viteza mica.
Practic, beneficiem de suplimentul de 2 (chiar 3 la Audi) supape/cilindru in oras.

This post has been edited by simon: 1 Oct 2006, 21:35


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 1 Oct 2006, 22:19
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




QUOTE(simon @ 1 Oct 2006, 22:35)
...
Practic, beneficiem de suplimentul de 2 (chiar 3 la Audi) supape/cilindru in oras.
*


Si in afara nu?


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 1 Oct 2006, 23:17
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Doar daca circulam cam ca in oras, de exemplu in coloana, 'bara-la-bara' cum mor sa spuna astia de la tv.

La turatii mari si regim de incarcare mic, deci circulatia la viteza mare, nu stiu sa aiba o contributie importanta.

Tehnica multisupapa are cam acelasi scop cu distributia variabila, pe admisie cel mai frecvent dar si pe evacuare la modele mai scumpe.
Prima este mai ieftina si a ajuns un standard la motoarele moderne iar a doua, mai greu si mai scump de implementat apare doar la motoare scumpe cum ar fi cele de al BMW si Honda dar si la Mercedes.
Pentru acelasi scop s-a inventat si admisia variabila a aerului, un traseu lung si unul scurt alese de un volet.

This post has been edited by simon: 1 Oct 2006, 23:18


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 2 Oct 2006, 00:29
Post #72


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(ydaniel @ 1 Oct 2006, 12:09)
daca ce l e 8v prinde 180 asta de 16 v ,ia 200:)
*


Vrei sa spui ca asta e viteza pe ceas, nu? tongue.gif Ca daca citesti ce spune aici "Eram odata in taxi care circula cu 90 pe ceas si in fata la herastrau radarul a zis ca are 68" se pare ca eroarea la Logan e MULT mai mare decit cea normala... Asta ca sa simta Logan-arul ca si-a luat Porsche sau Ferrari... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 2 Oct 2006, 12:38
Post #73


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Money la 170 pe ceas aveam 162 pe GPS (Navman 520). happy.gif


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 2 Oct 2006, 12:41
Post #74


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Stie cineva cat e "eroarea" la Porsche sau Ferrari, va rog?
Asa, sa facem o comparatie.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 2 Oct 2006, 13:26
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




QUOTE(simon @ 2 Oct 2006, 02:17)
...
Tehnica multisupapa are cam acelasi scop cu distributia variabila, pe admisie cel mai frecvent dar si pe evacuare la modele mai scumpe.
Prima este mai ieftina si a ajuns un standard la motoarele moderne iar a doua, mai greu si mai scump de implementat apare doar la motoare scumpe cum ar fi cele de al BMW si Honda dar si la Mercedes.
...
*



Simon, asta era pana acum vreo 10 ani. De atunci distributia variabila a ajuns cam la tot poporul inclusiv la marci mai "budget" cum ar fi Renault - vezi motorul 1.6 16v actual al Renault. Din pacate "propulsorul modern" montat pe Logan este cel pe care l-au pensiona ei de pe Megane acum 3-4 ani.

Dar intr-adevar, Honda cred ca sunt #1 la sisteme de distributie, daca lasam deoparte masinile de nisa gen Ferrari.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 2 Oct 2006, 20:55
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Motorul 1.6 16v de pe Clio are distributie variabila?


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 2 Oct 2006, 21:42
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




In Ro nu se aduc Clio cu motor de 1.6 16V.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Oct 2006, 21:45
Post #78


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si ca sa raspundem la intrebarea omului: da are. Ala de 1.4 nu are


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 2 Oct 2006, 21:49
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Multumesc, klaus!


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amatorul
post 2 Oct 2006, 21:56
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 12 June 05
From: Petrila/hd




Miine merg sa conduc Loganul Prestige si am sa va spun cum a fost nedumerire.gif ,bine sau rau ce impresie mi-a facut oricum parerea mea e ca este un pas inainte biggrin.gif .


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 2 Oct 2006, 22:04
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Motorul de pe Clio 1.6 16v care se comercializa in Europa (mai putin Romania) avea VVT, era cel de 115cp


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 2 Oct 2006, 22:19
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




@Amatorul

Sa faci si o comparatie la nivelul de zgomot din interior sa vezi daca e mai silentioasa sau nu fata de un logan cu motor 8v.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 9 Oct 2006, 10:02
Post #83


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Putin Off-topic dar uite cat consuma masina mea (e rodata la 38.000 Km .. nu ?) la mers constant pe A2 cu 150 Km/h pe bord (140 Km/h pe GPS) .M-am gandit ca informatia se potriveste in topicul asta.
08_10_06_1618.jpg ( Size: 10.46k ) Number of downloads: 637

Probabil ca noul Logan va consuma tot pe acolo ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 9 Oct 2006, 10:51
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Pai normal, undeva prin zona asta, poate o idee mai mult (lipsa aerodinamica si motor de conceptie mai veche)...
Astia care arunca cifre asa ca-n piata la pretul ardeiului... nu sunt credibili, nici lor nu le suna a fi credibili.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Oct 2006, 10:53
Post #85


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Mi se pare mult unsure.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 9 Oct 2006, 11:12
Post #86


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




Intr-adevar, e mult. Berlina de 1400 consuma sigur mai putin la aceeasi viteza. tongue.gif


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Oct 2006, 11:28
Post #87


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu-i vorba de nici o berlina, ci viteza de 140 km/h nu justifica un consum de 8,6 %. Lasand reno-ul lui Liviu la o parte, probabil Loganul va lua peste 9 %.. la aceasi viteza.poate 10?! biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 9 Oct 2006, 11:46
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




De ce nu s-ar justifica? Ia incearca tu sa propulsezi un frigider la 140km/h sa vezi ce energie consumi.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Oct 2006, 11:52
Post #89


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




probabil nu


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gonty
post 9 Oct 2006, 11:55
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 23 March 03
From: Iasi




Eu as incerca sa propulsez un elefantel de 1.4l - 75 CP cu 140km/h ca sa vad ce energie consum tongue.gif


--------------------
Citroen C4 2.0 HDI 2007, SX Pack - IS96DEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 17:37
Dacia