Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sfaturi Pentru Incepatori Si Nu Numai., tot aia

un_vizitator
post 24 Aug 2005, 17:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 14 August 05
From: Bucuresti




Am observat mergand zi de zi cu masina anumite "probleme" aparute in trafic, datorita nerespectarii unor chsetii de baza invatate le scoala de soferi!

1. Plecarea din rampa:
orice masina cumparata acum are un fier intre scaune care poarta denumirea de "Frana de mana". Aceeasta se foloseste nu numai in cazul parcarilor in zone inclinate, ci si ci si cand se sta la semafoare pozitionate pe drumurile aflate in panta. DA nu va speriati sa folositi frana de mana pentru a evita a cea enervanta si uneori catastrofala miscare "inapoi" a masinii... Nu degeaba se invata plecarea din rampa la scoala de soferi... Folosind aceasta medotda complexa veti beneficia de urmatoarele avantaje: protejarea masinii soferului nevinovat din spatele dvs, evitarea opririi motorului la semafor si implicit a ofenselor aduse dvs de catre ceilalti participanti la trafic, reducerea uzurii ambreajului si a motorului, ne fiind necesar sa te hatani in fata si in spate accelerand si debreiind pe toata durata culorii rosii a semaforului.

2. Manevre de racer.
pe fiecare ne apuca "pandaliile" prin trafic uneori si incepem sa ne demsonstram talentul de schumacher... chiar daca ne bagam si taiem fata unora si altora, o semnalizare anterioara a manevrei ar fi mai sanatoasa pentru toti participantii la trafic.
la fel semnalizarea este sanatoasa si in timpul mersului normal...

3. oglinda aia din mijlocul parbrizului si franarea.
dragi negrii mititei, cand puneti frana si mai aveti si o masina de dimensiuni de impiedica observarea obstacolelor in trafic, ar fi sanatos pentru toti participantii la trafic sa va uitati in oglinda retrovizoare daca nu inainte macar in imediata secunda dupa ce ati franat brusc si au intrat in functiune toate sistemele "de reducere a distantei de franare" asta in cazul in care obstacolul intalnit nu este cumva un pieton...

4. Metoda de parcare "de am-p..ea".
nu de multe ori se intampla sa parcam aiurea din diferite motive... dar cand facem acest lucru trebuie sa avem in vedere macar doua aspecte:
a. sa nu perturbam fluenta traficului si mai ales a mijloacelor de transport in comun....
b. sa nu ii blocam pe cei parcati deja, si nici sa blocati zonele unde scrie NU PARCATI! GARAJ. prin lege sunteti obligati sa lasati LIBERE iesirile din curti, interprinderi,parcari , garaje etc.

5. Mersul la bulan
acesta este foarte des practicat de multi dintre participantii la trafic si se manifesta astfel: BLANAAAA, BLANAAAAAAA, BLANAAAAAA iar cand e vb de frana Dumnezeu cu mila..... acest fenomen se manifesta indeosebi la cei cu masini mai vechi de 1995 si in special la cei cu dacii... Mai apar si cateva exceptii de genul celor care conduc masini noi SPORT, dar ei macar au un sistem de franare mai performant... fiind masini sport. Fenomenul ia amploare mai ales cand conditiile meteo sunt favorabile franariii: ploaie, zapada, ceata, gheata... etc... Solutia: ganditi-va mai intai la ce masina conduceti si abia apoi solicitati-o la maxim...

6. Sus cu mamaliga.
dragi incepatori... folositi naibii mamaliga aia sa isi dea seama toti soferii ca s-ar putea sa nu aveti habar sa conduceti un autovehicul. toti am trecut prin acea perioada, si oricat de asi am fi fost la volan tot am purtat mamaliga in geam. Si nu uitati s-o purtati corespunzator...

7. Coada la benzinarie.
acest fenomen se intampla cand ti-e lumea mai draga si mai trebuie sa te grabesti. Cum se manifesta: la casele de plata ale benzinariilor este coada, dar este coada si la pompe. Soferii iscusiti ca sa elibereze pompele si sa-si primeasca portia de "p**i" pe ziua respectiva, pleaca de la pompa si apoi se duc sa plateasca, iar fericitul client ce va veni sa alimenteze de la pompa "libera" va trebui sa astepte sa ajunga nenea X al casierie sa plateasca ca sa poata sa foloseasaca si el pompa!...
Facandu-i in acest timp o serie de complimente lui nenea X. Solutia este simpla: lasa-ti masina in fata pompei pana platesti!



Cam atat pentru azi.. sper ca v-ati prins despre ce este vorba si ar fi bine sa remediati cat puteti daca va simtiti cu musca pe caciula...

mai completati si voi.
PS: nu este un topic de genul "ce ma enerveaza in trafic" ci de genul " cum scapam de enervarea in trafic"...


--------------------
Clio Symbol 2005
dCi power.... u have no ideea what you're missing ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 24 Aug 2005, 18:23
Post #2


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




Coada la semafor nu e facuta din niste dobitoci care nu au inteles ca pot depasi intreaga coloana.

Oglinda din dreapta nu este facuta pt simetria masinii.

Nu ne place sa ascultam muzica de la altii, avem si noi radio/cass/cd.

De obicei o banda de mers este marcata. Ea este gandita pt. o masina, nu 3 inghesuite sa plece primele de la semafor.


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresss
post 25 Aug 2005, 09:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 August 05




nu trebuie sa fii incepator ca sa fii un bolovan in trafic. ce ziceti de tipicul mos cu dacia din 1900 toamna, care merge cu 60 indiferent de drum si in plus se lauda ca nu a avut nici un accident in viata lui, iar in spatele lui s-au omorat cu miile. am mai spus asta la alt topic dar repet pentru ca am ramas marcat de cand o data m-a speriat unul din asta ca inca nu mi-am revenit. si de multe alte ori i-am intalnit pe netotii astia dar n-a fost grav deloc.


--------------------
MII 1.5 DCI 100CV
Luxe privilege - rojo fuego
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LED
post 25 Aug 2005, 11:45
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 22 August 05




Chestia nu pompa si platitul este discutabila. Coada la pompa sau in fata intrarii in benzinarie? smile.gif Ca sa nu mai spun ca poate se gaseste vreun gigel de supraveghetor sa te alerge pe acolo si sa te faca de kko.


--------------------
Renault 19 1993
Renault 19, 1.4e 75CP, 1993
Opel Astra, 1.7 CDTI, 80CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 25 Aug 2005, 13:29
Post #5


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




Pompele noi nu se deblocheaza pana ce clientul care a alimentat nu a achitat la casa. Asa ca e mai cuminte sa lasi masina la pompa, astfel incat cel care vine sa nu stea degeaba cu "pistolul" in rezervor asteptand sa curga. Si se evita si aglomerarea de masini care stau in fata statiei pentru ca soferii sa-si achite benzina.
De bun simt este, insa, sa nu fie lasata masina la pompa iar soferul sa se apuce sa-si caute ochelari de soare sau mai stiu eu ce in timp ce ceilalti asteapta...


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP - 2005
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 25 Aug 2005, 15:27
Post #6


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Revenind la topic, exista excelentul site http://www.incepator.ro

Un mic citat: Incepeti sa va plimbati prin locurile pe care le cunoasteti. Locurile pe unde ati mai fost cu instructorul dumneavoastra (biggrin.gif ), vecinatatile casei, pot constitui locuri ideale de a incepe sa conduceti.
Si înca unul mic: Daca v-ati ratacit nu va impacientati! dry.gif Continuati deplasarea pana la un punct unde puteti solicita detalii despre cum va puteti intoarce. O sursa sigura de informatii o poate constitui un politist, un gardian public. smile.gif


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresss
post 25 Aug 2005, 15:44
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 August 05




normal este sa lasi masina la pompa pana platesti. asa este peste tot in lume desi sistemul asta se aplica numai noaptea, caz in care platesti intai si dupa aia poti sa-ti pui. ziua este normal sa-ti pui singur benzina si dupa aia platesti dar lasi masina acolo. chiar daca o muti pe langa faptul ca mai pornesti odata pentru cativa metrii, cel care vine din urma nu poate sa-si puna pentru ca este blocata.


--------------------
MII 1.5 DCI 100CV
Luxe privilege - rojo fuego
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 25 Aug 2005, 15:45
Post #8


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




Foaarte educativ topic raducu.
Dar vreau sa cred, ca nu-si are locul pe acest forum, in care nu se afla persoane care sa beneficieze de sfaturile tale, foarte binevenite pentru cei avizati de alftel.

Repet: VREAU sa cred asta.......


Si tot raman la convingerea mea ca in Romania permisul se da mult prea usor.


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresss
post 25 Aug 2005, 16:24
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 August 05




si in spania se da usor. l-am luat eu si nu am citit niciodata codul, am facut cu ce-mi mai aduceam aminte de la examenul din romania. practica n-a fost o problema.
plus ca conduc aici ca dementii.... mai ales sfarsitul de saptamana. asa sunt cate 50 de morti in accidente un week-end cu maxime de pana 200... ohmy.gif
masini puternice si oameni inconstienti, proasta combinatie.


--------------------
MII 1.5 DCI 100CV
Luxe privilege - rojo fuego
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Racky
post 25 Aug 2005, 21:16
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.050
Joined: 1 June 05




un_vizitator hai ca ai zis bine.Vad ca nu ai uitat nici un detaliu tongue.gif


--------------------
Renault . .
2005 Symbol 1.4 8V Fidji
2008 Laguna III estate 2.0 dCI(150)-Initiale Paris
2002 Clio Bicorp 1.5 dCI 85-Privilege
2009 Laguna coupe GT 3.0 V6 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grizzly
post 25 Aug 2005, 21:33
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 25 July 05




QUOTE(raducu68 @ Aug 25 2005, 03:27 PM)
Si înca unul mic: Daca v-ati ratacit nu va impacientati!  dry.gif  Continuati deplasarea pana la un punct unde puteti solicita detalii despre cum va puteti intoarce. O sursa sigura de informatii o poate constitui un politist, un gardian public.  smile.gif [/SIZE]

In '96 cand am luat permisul, daca vedeam un politist sau masina politiei, incepeam sa tremur smile.gif smile.gif smile.gif


--------------------
MII Estate 1.9 dCi Confort Privilege - dintre toate optiunile NU am pus jante 17" si senzori presiune in roti
Renault Mascott 3.0 dCi 115 CP, Double Cab, Bena 4.5mx2.2mx2.3m (inaltime) ... omologat la 3500 kg -> categ B :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nicotine
post 25 Aug 2005, 22:08
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 September 04
From: Bucuresti




Tineti in talon 20 de eur pentru nenea Gabriel Garcia Marquez.
La inceput lasati-l sa-si spuna textul si apoi bagati din top: "muncesc pt rate la casa si la masina, sunt agent de vanzari raman fara paine!" " Nu facem noi asa ceva! Ce vrei sa-mi faci rau? " "Nu dar stiti, dar bei si matale
un dom profesor diseara asa cu gheata, ca daca imi dai amenda ...."
Atentie chestia asta nu merge la militienii centauri, ca sunt toti ofiteri si au un fel integritate profesionala, eu mi-am luat amenda c-am vorbit la telefon si n-am putut sa-l conving sa-mi dea amenda pentru centura.

This post has been edited by Nicotine: 25 Aug 2005, 22:09


--------------------
MII Sedan 1.6 16v Confort Privilege Beige Angora 2005; sistem supraveghere presiune pneuri; bavete noroi fata spate
, etrieri vopsiti rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-toto
post 26 Aug 2005, 10:14
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 22 December 04




Mai fratilor, nu mai promovati spaga. Ne vaitam ca exista coruptie si cu toate astea chiar noi o incurajam?

Nicotine macar tine-ti recomandarea asta pentru tine.

Ne plangem ca mesterii din service-uri stau la ciupeala dar noi dam politistilor spaga?

Daca ai comis o contraventie si ai fost prins plateste amenda.
E greu, nu-ti convine, dar cand ai comis-o te-ai gandit si la asta. Asta inseamna sa respecti regulile de circulatie, sa stii ca daca le incalci platesti, nu sa le incalci convins ca daca ai trecut pe rosu si esti prins nu e problema ca ai 20 EUR in talon.

Macar acest bun simt sa il avem, macar pe noi insine sa ne respectam. Chiar nu e nimic de laudat in a avea banii pregatiti de spaga.


--------------------
Ravasit de stima si buimac de respect.

megane 2 sedan, 1,5 dCI 100 CP, privilege, negru.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Norad
post 26 Aug 2005, 14:50
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 20 October 03
From: Bucuresti




Corect , nu mai dati spaga la mecanici. Sa ii ajutam sa se dezobisnuiasca smile.gif .


--------------------
Renault Megane 1.6 16v dec. 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 26 Aug 2005, 15:57
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Sa ma duc sa io cer inapoi ? tongue.gif


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Perseu
post 28 Aug 2005, 17:12
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 15 August 05
From: Bucuresti




My 2 cents:

1. Intotdeauna uitati-va in oglinda retrovizoare inainte de a da cu spatele. Am vazut nenumarate busituri usoare datorita lipsei unui minim de asigurare.

2. Incercati sa va orientati pe banda corespunzatoare virarii la dreapta\stanga cu mult inainte de intersectia propriu-zisa. Inca nu am ajuns la acel grad de civilizatie ce ne permite tratarea cu politete a acestor cazuri si manevrele bruste de a te inscrie pe banda corecta vor atrage multe injuraturi si probleme. Plus ca de obicei aceste manevre blocheaza inutil bandele de circulatie, fiindca nimeni nu te va lasa sa intri pe banda dorita si vei bloca fara sa vrei un sir intreg.

3. Fiti politicosi si incercati pe cat puteti sa dati prioritate celor ce incearca sa intre de pe un drum secundar in fata voastra. In special in orasele mari, egoismul in acordarea prioritatii creaza chiar mai multe ambuteiaje si nervi decat in mod normal. Si in Londra de exemplu sunt foarte multe masini, dar fiindca aplica politica fermoarului la acordarea prioritatii, masinile curg mult mai fluent si traficul e mult mai eficient. Politica fermoarului presupune ca la fiecare intersectie a unui drum principal cu unul secundar, soferii intra pe rand in trafic, odata unul de pe drumul secundar, odata unul de pe drumul principal, exact cum se aranjeaza zimtii la un fermoar.

3. Intotdeauna multumiti participantilor la trafic atunci cand va ajuta sau cand faceti o greseala. Am evitat nenumarate discutii aiurea si nervi inutili doar ridicand mana in semn de scuze, atunci cand am gresit. Are un efect garantat asupra colegilor de trafic, fiindca majoritatea se enerveaza nu neaparat de manevrele tale aiurea cat de infumurarea de a nu recunoaste ca ai facut o prostie.

4. La stop, daca sunt 2-3 benzi de circulatie, inscrieti-va pe cea mai libera, asta bineinteles daca nu contravine dorintei dvs. de a va inscrie pe o banda anume (virare, etc.). Multe ambuteiaje se produc datorita acestei folosiri ineficiente a spatiului de rulare.

5. Nu blocati alta masina atunci cand parcati decat daca sunteti sigur ca reveniti cel putin in 15 min. Nimic nu e mai enervant decat sa astepti ca prostul pentru 2-3 ore pana isi rezolva nea Gica treburile... plus ca riscati sa vi se zgarie masina, pneuri dezumflate si alte bucurii de genul asta.

6. Nu blocati intersectia si nu treceti pe galben (stim cu totii ca mai fortam acest lucru cateodata) daca nu sunteti sigur ca treceti de intersectie. Este super enervant sa ai verde si sa nu poti sa pleci datorita la 2-3 fitosi inghesuiti ca prostanacii fix in intersectie. Este cazul clasic de la Magheru cu Rosetti sau Calea Victoriei cu Campineanu unde ma minunez cum in 3-4 m, desi e evident ca n-are unde sa mai inainteze, omul se baga prosteste in intersectie si se opreste fix in mijlocul ei.

7. La drum lung, nu mergeti perioade lungi pe banda 2 decat daca aveti masina puternica si mergeti cu viteza. Asigurati-va frecvent (oglinda retrovizoare) ca nu blocati calea vreunei alte masini ce merge mai repede. Daca observati acest lucru, nu va incapatanati sa ramaneti pe banda respectiva doar pentru a-i face necaz celuilalt. Caz clasic: Otopeni, etc.

8. Pe drumurile din oras cu mai multe benzi, mergeti intotdeauna exact pe una din benzi. Nimic nu e mai enervant decat o masina (ce de obicei merge si incet) ce sta calare pe 2 benzi, tinand in spate 2 carduri de masini...

9. Respectati-va intotdeauna colegii de trafic.


--------------------
Renault Megane 2005
E o Bucurie sa ai un Privilege, dar nu e un Privilege sa ai o Bucurie...
Megane II Privilege - 1,5 dCi 80 CP, Clima + Scaune incalzite
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 29 Aug 2005, 08:21
Post #17


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(Perseu @ Aug 28 2005, 05:12 PM)
My 2 cents:

1. Intotdeauna uitati-va in oglinda retrovizoare inainte de a da cu spatele. Am vazut nenumarate busituri usoare datorita lipsei unui minim de asigurare.

Din pacate asa cica se invata la scoala de soferi acum.
UITATIVAN SPATE da nu prin retrovizuare mad.gif
Aja a intrat in mine un dejtept.


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-razvan
post 29 Aug 2005, 09:25
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 11 April 05




Si o idee (care tine de siguranta )

Cand opriti/stationati in afara localitatilor (desi pe timp de noapte ar trebui aplicata si in localitati) trageti masina cat mai in afara carosabilului, tineti aprinse luminile de avarii si pozitie folositi triunghiul reflectorizant si cel mai important nu stati in spatele masinii sau in fata ei, nu stati intre 2 masini oprite.
Daca trebuie sa reparati masina pe timp de noapte aveti grija sa purtati o vesta reflectorizanta pe dumneavoastra este mult mai ieftina decat plimbarea pe la doctor.[B]
Si apoi tabla se repara mult mai usor decat oasele.


--------------------
renault Clio 1.5 dci 80
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladK2K
post 30 Aug 2005, 14:00
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 30 August 05
From: Bucuresti




Ca bobocel in ale traficului (mai am pana pe 26.11.05 sa dau jos lamaia) am si eu niste intrebari:

1. Cat de corect este ca, la o stationare (semafor) in rampa sa folosesti ambreiajul semicuplat (in treapta 1) in loc de frana de mana? E mai usor de plecat, nu dai in spate, nici motorul nu prea are cum sa ti se opreasca, dar cat de rau face masinii?

2. Luati situatia urmatoare: eu merg in spatele unei masini care merge incet - e banda continua. In spatele meu se formeaza o coada de 2-3 masini. Cand vreau sa depasesc (am loc si banda e discontinua) ma asigur ca nu e nimeni in spate, dau semnal stanga, si cand ma incadrez pentru depasire (cu cumularea de viteza necesare), hop o alta masina in spatele meu (care, probabil, s-a angajat in depasire inaintea mea, sau imediat dupa mine) care baga faruri si claxoane in disperare. Ce fac?
a) franez puternic si incerc sa intru la loc, apoi astept alta ocazie sa depasesc
cool.gif dupa ce depasesc, intru repede inapoi pe banda de mers

3. Care e cea mai buna strategie pentru depasit?
  • Tin distanta, imi iau avant si depasesc
  • Stau aproape, in momentul oportun schimb o treapta inferioara si accelerez puternic
  • sau altfel?
Si niste observatii din partea mea:
  • Semnalul cu avariile poate fi considerat si injuratura (ex. ti se baga unul in fata, aprinde avariile un pic si apoi merge cu 20km/h), aveti grija cum il folositi
  • Nu parcati pe strazile cu 2 sensuri incat sa nu se mai poata circula concomitent in ambele sensuri pe ele (strazile Batistei si Vasile Lascar au aceste probleme)
  • La lege spune ca masina se urca pe trotuar astfel incat sa ramana cel putin 1,5m pentru pietoni - lasati macar 1m, pentru ca e foarte frustrant cand esti perpedes sa faci slalom intre masinile parcate langa ziduri


--------------------
Hyundai Tucson 2017 LP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 30 Aug 2005, 14:16
Post #20


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




1. eu la stationare in rampa folosesc frana de serviciu, si plecarea o fac fara frana de mana. pana acum nu am avut nici o problema sa se opreasca motorul sau sa dau in spate, dar e bine sa te obisnuiesti intai cu masina. pana te simti stapan pe ea, nu are ce sa strice sa te ajuti de frana de mana. Sa o tii din ambreiaj cat timp e rosu dauneaza mai mult, plus risc mai mare sa iti scape piciorul si sa te infigi fie in fata fie in ala din spate.

2. despre ala care se baga in spatele tau cand tu te-ai angajat REGULAMENTAR in depasire si baga faruri si claxoane, nu poti spune decat ca e un mare bou. nu te lasa stresat de indivizi din astia, mai ales in depasiri, pentru ca poti sa iti provoci tie rau. riscul pentru el e foarte mare sa stea in buza ta, pentru ca tu poate te-ai bagat in depasire la limita si el nu o sa mai aiba loc sa intre inapoi. bineinteles, cu timpul vei "mirosi" din-nainte situatiile astea, si e preferabil sa il lasi pe nebun sa se duca si sa depasesti tu mai tarziu si in siguranta.

plus, civilizat este ca cei din spate sa astepte sa depaseasca masinile din fata obstacolul, evitandu-se astfel riscuri inutile.

3. cand vrei sa astepti momentul oportun pentru depasire, nu sta lipit de cel din fata: e foarte periculos, nu stii cand pune o frana, si e si stresant pentru el. pastreaza intotdeauna distanta de siguranta, si la intrarea inapoi pe banda la fel, nu intra brusc si foarte aproape de cel pe care l-ai depasit.


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 30 Aug 2005, 14:34
Post #21


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Galileo, la 2 e discutabil...
Daca cel din spate deja se angajase in depasire in momentul in care te-ai hotarit tu, stai frumos in banca ta. Oricum, trebuie sa te asiguri inaintea manevrei, si deci sa-l vezi angajat in depasirea ta. Altfel pot iesi accidente urite de tot.
Daca insa e nesimtit si a intrat si el in depasire dupa ce ai inceput tu manevra, atunci il lasi in plata Domnului cu farurile si claxoanele lui si-ti vezi de depasire. Poti chiar sa-i arati un deget in timpul asta cool.gif
Oricum, civilizat e intr-adevar sa astepti sa depaseasca intii cei din fata ta... Sint insa cazuri "penale" de pensionari cu Moskviciul care se hotarasc grrreeeuuu de tot si atunci e firesc sa-i depasesti "la pachet".

La 3 eu folosesc de obicei varianta "Stau aproape, in momentul oportun schimb o treapta inferioara si accelerez puternic", asta pe drumurile aglomerate, in ideea de a scurta la maxim durata depasirii. Evident nici nu ma lipesc de fundul aluia din fata (cum mai fac unii...) ca se poate emotiona puternic si cine stie cum mai reactioneaza... Daca soseaua e goala, e buna si prima varianta.


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 30 Aug 2005, 14:44
Post #22


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




pai raducule, eu n-am scris ca daca depaseste REGULAMENTAR ? ca normal ca daca ala s-a bagat inainte nu-i tai fata, chiar daca tot el greseste si nu asteapta sa depaseasca si aia din fata lui. dar majoritatea cazurilor sunt cu jmecherii care vor sa iti arate ca au descoperit de unde se aprinde faza lunga mad.gif


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 30 Aug 2005, 14:46
Post #23


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




asigurati-va inainte de a iesi pe un drum sau din parcare sau orice altceva ... zilele astea (de sambata pana acum) vreo 8 masini mi-au taiat calea dintre care si un tir ... asa ca aveti grija unsure.gif ohmy.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 30 Aug 2005, 14:48
Post #24


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Galileo, asa e, scuze. Ma gindeam de fapt la ce a scris Vlad in intrebare: "hop o alta masina in spatele meu (care, probabil, s-a angajat in depasire inaintea mea, sau imediat dupa mine) care baga faruri si claxoane in disperare". Pai Vlade tata, sint doua cazuri diametral opuse in ce spui tu acolo wink.gif


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladK2K
post 30 Aug 2005, 15:02
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 30 August 05
From: Bucuresti




cum am spus, m-am uitat in spate, nu depasea nimeni, am bagat semnal si am inceput manevra; cand m-am uitat din nou in spate era ala (se apropia de mine, inca nu ajunsese in fundul meu)

A, si cum mi s-a terminat banda continua am inceput manevra, deci nu cred ca intru la categoria "pensionari cu Moskviciul" smile.gif


--------------------
Hyundai Tucson 2017 LP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 30 Aug 2005, 15:24
Post #26


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Pai incearca o jmekerie: te uiti in oglinda, bagi semnalul si te mai asiguri o data wink.gif
Apropo (nu e cazul tau, sint sigur), ma dispera cei care la schimbarea directiei sau la depasiri baga semnalul si trag de volan concomitent mad.gif Si dupa ce se produce groaznicul declara cu nonsalantza: "Dom'ne, io ce vina am, ca am semnalizat!?..."


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 30 Aug 2005, 16:28
Post #27


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




Legat de pornirea in rampa...nu stiu daca se poate pune problema "cum e corect sa...".
In ceea ce ma priveste, prefer varianta cu frana de mana, pentru ca astfel se evita uzura prematura (si foarte evidenta) a ambreiajului - atat a discului de ambreiaj, a placii de presiune cat si a rulmentului de presiune - absolut inutila!
In plus, daca esti incepator, poti din neatentie sa calezi motorul in cazul unei porniri mai fortate.
Cu frana de mana trasa, stai linistit in scaun, poti asculta radio/cd/caseta, poti face "bilute", te poti uita linistit dupa frumusetile patriei, s.a.m.d., iar la verde pleci in pace.
Asta presupune, insa, o frana de mana bine reglata.

In ceea ce priveste depasirea, nu poate fi dat decat un singur sfat: "asigura-te ca poti depasi in siguranta!!!". Este manevra care conduce la cele mai multe incidente rutiere, cu urmari grave datorate vitezei relativ mai ridicate in timpul depasirii si implicarii a cel putin trei autovehicule. In rest, reteta absoluta nu exista...Experienta vine pe parcurs, odata cu cresterea numarului de depasiri corecte efectuate. Probabil dupa fro mie de "dublari" vei sti cel mai bine ce si cum.


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP - 2005
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grizzly
post 30 Aug 2005, 16:41
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 25 July 05




Pentru punctul 3: prefer sa tin o oarece distanta si, vizualizand urmatoarea bresa din fata, sa accelerez astfel incat sa intru in depasire exact atunci cand ultimul autovehicul din fata a trecut de cel pe care vreau sa il depasesc. In felul acesta vin "lansat din spate" si efectuez depasirea pe o distanta mai scurta. Bineanteles ca toata treaba presupune sa estimezi corect "ferestrele" din traficul de pe sensul opus de mers.


--------------------
MII Estate 1.9 dCi Confort Privilege - dintre toate optiunile NU am pus jante 17" si senzori presiune in roti
Renault Mascott 3.0 dCi 115 CP, Double Cab, Bena 4.5mx2.2mx2.3m (inaltime) ... omologat la 3500 kg -> categ B :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 30 Aug 2005, 17:28
Post #29


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




Asta se poate aplica doar intr-un trafic usor. Daca e aglomeratie mare trebuie sa te bazezi pe masina si pe reflexe. Daca un element din astea doua lipseste, inveti sa-ti educi rabdarea...


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP - 2005
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grizzly
post 30 Aug 2005, 18:36
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 25 July 05




... si cum majoritatea am inceput pe masini "puternice" marca Dacia si reflexe a la Pegas biggrin.gif... putem trage concluzia ca rabdarea se educa greu de tot .... tongue.gif.
Revenind la subiect, ai dreptate.


--------------------
MII Estate 1.9 dCi Confort Privilege - dintre toate optiunile NU am pus jante 17" si senzori presiune in roti
Renault Mascott 3.0 dCi 115 CP, Double Cab, Bena 4.5mx2.2mx2.3m (inaltime) ... omologat la 3500 kg -> categ B :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 19:35
Dacia