Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sfaturi Pentru Incepatori Si Nu Numai., tot aia

un_vizitator
post 30 Aug 2005, 21:31
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 14 August 05
From: Bucuresti




la depasire eu fac in felul urmator:
-daca vin cu viteza si estimez ca am loc sa fac depasirea toate sunt frumoase:
-- dau semnal trec de obstacol si ma bag la loc
- daca stau in spatele unui obstacol am grija sa merg cu aceasi viteaza ca el dar intr-o treaprta inferioara (motor turat) asta pana ma asigur, sa am o distantza de franare intre mine si el si apoi dau semnal ma asigur si-i dau cox... daca vad ca nu am timp sau ca e colona nu tin motorul turat, merg lejer

Cateva sfaturi in privinta depasirilor
Daca va mananca talpa si vreti sa depasiti o carutza in zone cu vizibilitate redusa ABTINETI-VA! dar daca nu puteti nu fiti prosti si franati cand va apropiati de obstacol decat daca aveti intentia sa opriti in spatele lui, daca vreti sa-l depasiti este bine sa veniti lansat pentru a face manevra asta MORTALA uneori, mai repede. Daca franati mai bine nu mai intrati in depasire... LEGILE lui MURPHY se aplica in trafic.


--------------------
Clio Symbol 2005
dCi power.... u have no ideea what you're missing ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeX
post 3 Sep 2005, 18:31
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 21 July 05




Si eu sunt pro la folosirea franei de mana la semafoare. Pe langa avantajele enumarate deja, mai adaug: menajez becurile si bateria. In plus, unele masini au niste stopuri de frana de la soare te poti uita... daca nimeresc in spatele unuia din asta noaptea, mor de inima mad.gif Ganditi-va deci si la cel din spatele vostru!


--------------------
Nissan Juke 2016 - Tekna 1.6 DIG-T 190CP CVT Xtronic-M7 4WD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 4 Sep 2005, 13:27
Post #33


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(McVic @ Aug 29 2005, 09:21 AM)
QUOTE

My 2 cents:

1. Intotdeauna uitati-va in oglinda retrovizoare inainte de a da cu spatele. Am vazut nenumarate busituri usoare datorita lipsei unui minim de asigurare.

Din pacate asa cica se invata la scoala de soferi acum.
UITATIVAN SPATE da nu prin retrovizuare mad.gif
Aja a intrat in mine un dejtept.

"Dejteptul" probabil c-ar fi intrat in tine si daca ar fi intors capul.
Nu zic ca nu e bine sa intorci capul. E bine si asa. Eu nu intorc capul niciodata pt. nici un fel de manevra cu spatele. Ma uit numai in oglinzi. In toate trei. Uneori nu poti sa te asiguri intorcand capul sau folosind oglinda interioara (masina plina de bagaje sau alte obiecte voluminoase, geam spate si/sau laterale cu gheata/zapada/noroi, masina inchisa in spate - papuc, camion, autobuz) si atunci trebuie sa fii obisnuit sa mergi cu spatele "din oglinzi". Chiar daca merg 100 de metri in linie dreapta sau merg ca printre jaloane si tot nu intorc capul. Secretul e baleierea permanenta a celor 3 (sau 2) oglinzi chiar daca stii sigur ca nu-i nici un pericol. Iar daca nu poti folosi decat oglinzile exterioare atunci trebuie sa te deplasezi putin in zig-zag.
Dar, oricum v-ati asigura, manevrele cu spatele trebuie facute foarte incet!
Si inca un lucru: cand plecati cu masina, sa alegeti dinainte de a va sui in ea ce manevre o sa faceti ca sa iesiti din parcare si sa va asigurati ca nu o sa dati peste vreun stalp (in special dintr-ala mic, de o juma' de metru, pe care nu-l vezi din masina), piatra/bordura, cos de gunoi, carlig de remorcare, semnalizatoare "pe bătz" la camioane, etc. In special noaptea!

In alta ordine de idei, incercati sa nu parcati pe partea stanga a strazii chiar daca e cu sens unic. Daca numai acolo se gaseste loc de parcare si, totusi, va aduceti aminte ca "era ceva in neregula cu parcatul pe stanga", puneti-va un semn (un ziar pe scaunul soferului, lasati centura cuplata sau altceva care sa va impiedice la plecare) ca sa va aduca aminte sa va asigurati in oglinda exterioara din dreapta inainte de plecarea de pe loc . Asta pana cand o sa va intre in reflexul care nu se dobandeste in scoala de soferi. Iar daca strada e cu sens dublu (si oricum n-aveai voie sa opresti pe stanga) asigurati-va mai intai din contrasens, unde vizibilitatea e mai mica si pericolul mai mare!


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
un_vizitator
post 4 Sep 2005, 16:24
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 14 August 05
From: Bucuresti




la clio fie ca intorci capul fie ca te uiti prin retrovizoare tot aia e. stalpii fiind mult prea mari si limiteaza campul vizual... Insa daca mergeti mai mult de 100 m cu spatele ar fi bine sa va intoarceti pentru a va fi mai usor sa manevrati masina. in rest toate bune si mergeti incet cu spatele sa nu va intoarceti cumva. smile.gif

si inca ceva pentru invatacei... "do not let emotions drive!" suna cam ciudat dar... am vazut un suparat pe viata prin trafic care pur si simplu mergea la noroc pe rosu si pe contrasens... ma rog...

un mod european de a merge blana pe autostrada care a dat roade fara injuraturi and stuff este urmatorul (s-ar putea sa ma repet):
lasati semnalul stanga pe toata perioada deplasarii cu viteza pe ultima banda. Fara flashuri, fara claxoane veti vedea cum vi se face loc... eu am ramas socat smile.gif recomand treba asta doar celor cu masini cu sistem bun de franare si pe carosabil uscat. Nu incercati cu clio sau clio symbol in special pe carosabil ud si mai ales daca nu aveti ABS.


--------------------
Clio Symbol 2005
dCi power.... u have no ideea what you're missing ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladK2K
post 5 Sep 2005, 09:53
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 30 August 05
From: Bucuresti




Legat de manevrele facute cu spatele, in general folosesc oglinda retrovizoare, dar le fac foarte incet. Daca am nevoie sa intorc capul, sau sa ma uit in celelalte oglinzi, intotdeauna OPRESC, ma uit (in general, oglinda din stanga va da o mult mai buna apreciere a spatiului ramas pentru manevre), si apoi continui. Pentru parcatul lateral, dati oglinda din dreapta mai jos si uitati-va cat spatiu mai aveti pana la bordura.
La o masina berlina(sedan) sau break(combi) in general, cand jumatate din fund a ajuns pe bordura e momentul sa luati total stanga pentru a fi cel mai aproape de bordura)

Stiu ca multi ma vor critica pentru ca astfel de parcari dureaza mai mult, dar nu am lasat niciodata masina iesita in afara sau parcata stramb (chiar ma pot lauda ca in 70% din cazuri o pun la bordura fara sa zgarii capacele rotilor)


--------------------
Hyundai Tucson 2017 LP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 22 Apr 2006, 13:25
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




Eu nu stiu ce scoala de soferi se face in ziua de azi dar pe vremea mea (1992)era interzis sa mergi cu spatele uitindu-te in oglinda si pe buna dreptate deoarece dupa ce il troznesti pe unu zici "vaaai mai aveam 4 m pina la el" si asta fiindca oglinzile deformeaza imaginile, pe unele si scrie "obiectele din oglinda sunt mai aproape decit par" asta pt geniile care se bazeaza pe ele. Daca ai masina plina sau ai duba pe vremea mea legea zicea ca nu ai voie sa dai cu spatele decit daca te dirijeaza cineva. In fine, multe se schimba si multe in rau.

Legat de depasire este o regula de baza, sa dureze cit mai putin. Povestea cineva cum e dincolo pe autostrada, acolo lumea chiar e civilizata, ce mi-a placut e cind apare o banda de accelerare, toti de pe prima banda trec pe a doua ca sa ii lase pe cei de pe banda de accelerare sa intre pe autostrada.
Un sfat NU FOLOSITI AVARILE ca sa multumiti altor participanti la trafic pe autostrada deoarece se panicheaza toata coloana in urma voastra.

Un sfat pt incepatori luminile de ceata "proiectoarele" sunt considerate lumini de drum lafel ca si faza mare deci sunt INTERZISE in localitati si cind se aproprie o masina din sens invers. Stiu ca pareti mai smecheri cu pozitile aprinse si proiectoarele dar sunt FOARTE enervante. Apropo, dincolo te trezesti cu amenzi consistente pentru folosirea abuziva a lor (ungaria 50 euro).


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Herbas_
post 22 Apr 2006, 16:16
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 17 March 06




Dak te uiti in retrovizoare cand dai cu spatele ti-e mult mai usor sa pazesti si botul care de multe ori se poate infige in ceva/cineva
Depasirea o fac de la o distanta cat mai scurta dar si sigura, tin masina turata in treapta mica si putin iesita din banda (dak e tir raman mai in spate si astept o curba la grad mic spre stanga, astfel vad mult mai departe in fatza)..si ink ceva...rabdarea nu strica!!!!!!!
Plecarea din panta o fac fara frana de mana.


Sfaturi
1.Verificati retrovizoarele regulat...pakt ca nu se mai practica condusul preventiv..
2.Nu depasiti niciodata mai mult de 2 masini odata, poate dintre ei se mai trezeste vre-unu sa depaseasca cu masina mai slaba si nu reuseste sa te vada la timp
3.In oras aveti putina rabdare cand sunt 2 benzi pe sens si cel din fatza vireaza stanga... poate si in fatza lui vireaza unu stanga si el intra tare, tu te duci tare...si poc...culpa e discutabila.La fel dak virati stanga nu va duceti tare ca poate gasiti vre-un destept d`asta
4.E recomandat sa multumiti celor care va ajuta, le aduce un sentiment de bucurie lor data viitoare va vor ajuta iar.
5.Dak aveti masini de care nu va pasa si mergeti pe drum denivelat avand in fatza pe cineva cu masina k-lumea si care prefera sa mearga incet e recomandat sa depasiti cu calm si sa lasati figurile gen "ai masina tare si degeaba ca tot te fac cu dacia"....poate il superi si vine o portiune de drum bun si n-ai vrea sa vezi cum te baga in shantz.
6.Dak vedeti sofer cu mamaliga in geam lasati-l in pace...si dak aveti permis de mult si nu cunoasteti legislatia noua nu mai dati sfaturi teoretice celor cu lamaia in geam.
7.Nu subestimati/suprestimati masina..totul depinde de sofer....
8.Fiecare masina isi are niste limite bine definite...aste trebuiesc bine cunoscute(sper sa nu mai prind vre-un sofer de lada care sa-mi sara in fatza in depasire la 60 kmh cand eu m-am bagat in depasire cu 300m in spate si vin cu viteza peste 110.....si dak vreti sa incercati limitele masinii folositi drumuri cpe care sa nu reprezentati un pericol public.
9.E bine sa verifici starea tehnica a masini inainte sa plecati la drum...si folositi semnalizarea corespunzator.


--------------------
Ford Fiesta 2003 Coupe
Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD)
Ford Fiesta 1.4 tdci (in service)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FISICHELU
post 22 Apr 2006, 19:28
Post #38


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




Un mesaj pentru unii dintre noi:
LA INTRARE IN SENSUL GIRATORIU ACORDATI PRIORITATE CELOR CARE SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU!
Spun asta pentru ca de foarte multe ori a trebuit sa cedez eu trecerea celor care intrau in sensul giratoriu, in ciuda semnului baban pe care il au in fata....
E foarte bine ca au modificat regula acum cativa ani; mi se pare logic ca dupa ce am intrat intr-un sens giratoriu, sa pot sa si ies!!!


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 23 Apr 2006, 12:01
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




QUOTE(FISICHELU @ Apr 22 2006, 08:28 PM)
Un mesaj pentru unii dintre noi:
LA INTRARE IN SENSUL GIRATORIU ACORDATI PRIORITATE CELOR CARE SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU!
Spun asta pentru ca de foarte multe ori a trebuit sa cedez eu trecerea celor care intrau in sensul giratoriu, in ciuda semnului baban pe care il au in fata....
E foarte bine ca au modificat regula acum cativa ani; mi se pare logic ca dupa ce am intrat intr-un sens giratoriu, sa pot sa si ies!!!
*



Acum o saptamina a vrut unu cu dacia sa se urce pe mine in sensul giratoriu. Cred ca am claxonat cam 15s in continu dar nici macar nu cred ca si-a dat seama ca sunt acolo.

Legat de cei cu portocale in geam, trebuie sa ne gindim ca si noi am fost ca si ei. Incet incet invata ca nu au de ales.


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex04
post 23 Apr 2006, 19:45
Post #40


zzzzzzzzz...


Group: Members
Posts: 122
Joined: 4 January 05
From: Tineretului, Bucuresti




QUOTE
Legat de cei cu portocale  in geam, trebuie sa ne gindim ca si noi am fost ca si ei. Incet incet invata ca nu au de ales.


De acord cu tine dar sunt unii care nu le place sa circule pe banda 1 ci numai pe banda 2 desi prima este libera, aici ma refer in general la pasajul de la Pta Unirii.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 2004
1.6 16V - 115cp
Confort Privilege
Clima - Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 23 Apr 2006, 20:21
Post #41


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(FISICHELU @ Apr 22 2006, 08:28 PM)
Un mesaj pentru unii dintre noi:
LA INTRARE IN SENSUL GIRATORIU ACORDATI PRIORITATE CELOR CARE SUNT DEJA IN SENSUL GIRATORIU!
Spun asta pentru ca de foarte multe ori a trebuit sa cedez eu trecerea celor care intrau in sensul giratoriu, in ciuda semnului baban pe care il au in fata....
E foarte bine ca au modificat regula acum cativa ani; mi se pare logic ca dupa ce am intrat intr-un sens giratoriu, sa pot sa si ies!!!
*



Asta daca nu cumva intersectia e semnalizata altfel, deci atentie si mai mare. La Piata Alba Iulia din Bucuresti au prioritate cei care intra in sensul giratoriu. Nu sunt sigur daca totusi ala e un sens giratoriu in sensul clasic, poate pentru ca are un diametru f mare, altfel nu inteleg de ce e regula invers. Si eu sunt obisnuit sa acord prioritate cand intru intr-un sens giratoriu.

@Alex04 - in general banda 1 dintr-un pasaj, oricare ar fi el poate avea surprize mari: gropi, guri de canal desfacute sau prea inaltate, borduri, vreo masina oprita si nesemnalizata, etc. Foarte rar folosesc banda 1 prin pasaje, si atunci cu foarte mare atentie si doar daca sunt in coloana sau daca sunt foarte familiarizat cu locul (desi surprizele neplacute pot aparea in cateva ore, deci peisajul se poate schimba).

In oras viteza maxima e 50 km/h in afara de portiunile special semnalizate unde e 60 sau alta viteza. Atata timp cat eu merg cu viteza legala poa sa dea flashuri ala din spate pana a doua zi dimineata, daca nu consider ca e super ok pt mine sa ma dau la o parte (gropi, etc) nu am de ce sa ma dau.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav_
post 24 Apr 2006, 08:44
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 846
Joined: 16 September 05
From: Bucuresti




La atentionarea cu acordarea de prioritate la intrarea in sensul giratoriu subscriu... La Cora de exemplu este dezastru, unii chiar nu dau prioritate celor din sens giratoriu in conditiile in care este si un mare semn de "cedeaza trecerea" la intrare.


--------------------
Clio RS 197 2009
2.0 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex04
post 24 Apr 2006, 10:12
Post #43


zzzzzzzzz...


Group: Members
Posts: 122
Joined: 4 January 05
From: Tineretului, Bucuresti




QUOTE(padre @ Apr 23 2006, 09:21 PM)

@Alex04 - in general banda 1 dintr-un pasaj, oricare ar fi el poate avea surprize mari: gropi, guri de canal desfacute sau prea inaltate, borduri, vreo masina oprita si nesemnalizata, etc. Foarte rar folosesc banda 1 prin pasaje, si atunci cu foarte mare atentie si doar daca sunt in coloana sau daca sunt foarte familiarizat cu locul (desi surprizele neplacute pot aparea in cateva ore, deci peisajul se poate schimba).

*


nu pot sa te contrazic, ai dreptate, dar din cauza aglomeratiei de pe banda 2 in pasaje prefer sa merg pe banda 1 care de cele mai multe ori este mai libera, desi intr-o tara cu ceva mai multa apa calda nu ar fi normal


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 2004
1.6 16V - 115cp
Confort Privilege
Clima - Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
modulsys
post 24 Apr 2006, 11:10
Post #44


Sofer cuminte


Group: Members
Posts: 192
Joined: 26 May 04
From: Brasov




O alta manevra care poate deveni extrem de paguboasa la depasiri: daca aveti un camion in fata care pleaca in depasire, nu plecati instinctiv dupa el pe baza sintagmei: "unde merge mia merge si suta". Exista situatii in care NU este suficient spatiul din "coada" camionului ca sa va repliati pe banda voastra.

De asemenea, daca estimati ca timpul necesar depasirii este "la mustata" fata de masina de pe contrasens, mai bine nu o faceti. Chiar daca faceti "flash-uri" celuilalt sa va lase spatiu, respectivul s-ar putea sa nu va vada sau sa intre in panica. Nu toti partenerii de trafic sunt soferi experimentati sau au masini bine puse la punct.


--------------------
Ford Focus C-MAX 2004 1.6 TDCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannypapai
post 16 Jun 2006, 10:28
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 8 March 06




Ce ma enerveaza pe mine la unii conducatori auto este faptul ca, daca trece o masina de interventie (Politie, Pompieri, salvare) in urma ei trec si cateva masini care nu au nici-o legatura cu masinile de interventie. Nesimtiti.


--------------------
Renault Fluence - B 173 PDA 2016, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 16 Jun 2006, 11:59
Post #46


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




O recomandare pe care din cate stiu eu instructorii romani nu o fac, dar cei germani DA (de fapt in Germania poate fi si motiv de picat examenul nerespectarea ei): cand va asigurati ca nu vine nimic din spate (de exemplu la schimbarea benzii pe autostrada, sau la viraj...), faceti bine si rotiti si dovleacul pentru a privi peste umar, asiguratul in retrovizoare s-ar putea sa NU fie suficient, daca dusmanul e in unghiul mort al oglinzii...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 16 Jun 2006, 12:37
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Valabil si in State, daca nu intorci capul sa te asiguri cand vrei sa schimbi banda depasesti etc, pici examenul.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 16 Jun 2006, 12:49
Post #48


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Pai cred ca asa e in toate tarile cu apa calda... exceptie poate la fratii nostri latini, ca am inteles ca ne seamana rau la circulatie...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 18 Jun 2006, 00:48
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




m-am fript eu de vreo 2 ori la faza cu unghiul mort... (nu m-am busit, da m-am speriat)
degeaba recomandari, daca nu te trezesti cu niste claxoane de vreo 2, 3 ori, ca dupa aia intra in reflex


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mili
post 18 Jun 2006, 16:54
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 29 April 06
From: București




Incercati sa nu tineti piciorul pe pedala de frana la semafor daca nu este absolut necesar si mai ales noaptea. Poate nici nu va inchipuiti cat sunt de deranjante luminile rosii mai ales cele de la nivelul lunetei pentru cei din spate.
De principiu mainile pot fi folosite pentru volan si schimbator si nu amandoua odata pentru tigare si telefon!
Avand in vedere ca masinile au evoluat pentru schimbarea directiei de mers se poate folosi cu succes semnalizatorul din dotare si nu tupeul!


--------------------
dacia berlina 1999, vândută
Clio III confort dynamique 2006, 1,2l 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 16:16
Dacia