Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ce parere aveti de ABS si AFU?, FRANE

ktmbull
post 10 Jan 2006, 08:11
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti






--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj666
post 10 Jan 2006, 08:58
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 358
Joined: 29 July 05
From: Cluj




Cind intra ABS-ul, chiar asa tare trebuie sa tremure pedala de frina? Mie imi face de-a dreptul masaj, ma stresaza, pedala are o vibratie puternica de tot, mai ales daca nu o apas foarte ferm Daca o apas ferm, vibratia e mai mica si mai constanta. Oare toate face asa, sau am eu o problema la ABS?


--------------------
Renault Koleos 2009, Dinamique 175 cp
VW Golf 7, 1.2 TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 10 Jan 2006, 09:21
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




mie mi se pare o treaba buna abs-ul asta smile.gif , si in functie de masina, difera si feeling-ul biggrin.gif . Oricum, cel mai bine, unde se poate desigur, e controlarea momentului cand intra abs-ul din pedala. In felul acesta toata lumea e fericita, mai ales bietul pieton laugh.gif .


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rkillera
post 10 Jan 2006, 11:26
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 7 August 05




QUOTE(cj666 @ Jan 10 2006, 09:58 AM)
Cind intra ABS-ul, chiar asa tare trebuie sa tremure pedala de frina? Mie imi face de-a dreptul masaj, ma stresaza, pedala are o vibratie puternica de tot, mai ales daca nu o apas foarte ferm Daca o apas ferm, vibratia e mai mica si mai constanta. Oare toate face asa, sau am eu o problema la ABS?

Sincer, din povestile pe care le auzisem mie mi se pare ca tremura foarte putin, dar n-am mai condus alte masini cu ABS.

Ideea e sa apesi cat mai tare pedala, cand iti intra ABS-ul daca vrei sa te opresti, altfel nu va frana cat poate.
Din cate stiu din cauza asta s-a introdus AFU, pentru ca uni soferi lasau pedala mai moale cand simteau vibratiile, iar AFU baga presiune maxima in circuit daca crede ca este cazul.
Oricum AFU actioneaza numai la franari foarte violente, cand se aprind si avariile.


--------------------
Renault Megane II 2005 Estate
Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daniel-Mircea
post 10 Jan 2006, 19:13
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 05




Frânele sunt destul de bune la Megane, oricum mai bune decât la multe alte masini din aceeasi clasa. ABS-ul, ca si alte sisteme moderne de protectie, nu poate face minuni, iar acest lucru este mentionat si in cartea masinii. Rolul lui este de a evita ruperea aderentei dintre roti si suprafata de rulare, mentinând traiectoria masinii in cazul frânarii pe suprafete cu aderenta scazuta. De aceea se maifesta si acea trepidatie in momentul in care sistemul se "incapatineaza" sa frâneze mai mult tocmai pentru ca acest lucru ar duce la patinarea rotilor fata de drum. Cine are permanent in minte aceste lucruri nu va cere mai mult de la ABS.
O intrebare am si eu. Dupa ce frânez si ABS-ul intra in functiune, se aude un bâzâit ca un motoras electric timp de câteva secunde. Ati remarcat asa ceva ? Stiti ce ar putea fi ?


--------------------
Renault Megane I Grandtour 1,6 16V 2002 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 10 Jan 2006, 21:12
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




QUOTE(rkillera @ Jan 10 2006, 12:26 PM)

Oricum AFU actioneaza numai la franari foarte violente, cand se aprind si avariile.

Incearca sa apesi numai aproximativ 2 cm pe pedala de frana, dar odata incep si a doua oara mai repede si o sa vezi diferenta. AFU-ul nu intra neaparat la franarile violente si nu se aprind avariile asa usor.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 12 Jan 2006, 11:19
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Si totusi e pe GHEATA la 80km/h. Nu stiu cati am merge pe ghiata cu 80 km/h tocmai din cauza franarii.....Oricum senzatia aia de eliberare a pedalei , cand lucreaza ABS , iti creaza un sentiment ca nu tine frana ...

This post has been edited by cipman: 12 Jan 2006, 15:20


--------------------
ML 350 2013 - BC-35-SDS
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rkillera
post 12 Jan 2006, 13:20
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 7 August 05




QUOTE(flo8200 @ Jan 10 2006, 10:12 PM)
Incearca sa apesi numai aproximativ 2 cm pe pedala de frana, dar odata incep si a doua oara mai repede si o sa vezi diferenta. AFU-ul nu intra neaparat la franarile violente si nu se aprind avariile asa usor.
*



AFU inseamna "Asistenta la Franarea de urgenta" si actioneaza in situatii considerate urgente smile.gif Asa e mai bine?


--------------------
Renault Megane II 2005 Estate
Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ioana
post 12 Jan 2006, 13:41
Post #39


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 54
Joined: 19 December 05
From: Bucuresti




@adi... abs-ul a scos pe multa lume din 'probleme' ca sa zic asa... altii care nu au abs pe masina si se gandesc daca si-ar putea monta acuma iar tu pari sa vrei sa scapi de el? cat despre franele de la ford?.... nu se compara cu cele de pe renault-uri cu sau fara abs


--------------------
renault Clio bicorp 2002 conf dyn
clio bicorp 1.2 16v confort dynamique 2002 .. 3 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 12 Jan 2006, 13:52
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




pe mine era sa ma bage intr-o problema de dimineata smile.gif . Dar datorita tehnologiei am schimbat banda si am evitat dacia fara abs smile.gif .


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 12 Jan 2006, 21:01
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(imagecam @ Jan 8 2006, 10:32 AM)
Pai tocmai acolo se observa eficienta mai mare. E doar o falsa impresie ca nu se franeaza. Datorita faptului ca nu blocheaza roftile, distanta de franare scade.
Nu pot insa sa nu observ diferente intre sistemele ABS ale celor doua masini pe care le am momentan. La A6 e mai eficienta franarea si parca gap-ul intre franari e mai mic.
*


Asta pentru ca A6 are mai multe sisteme de siguranta ce lucreaza intre ele, printre care EBD, Esp, etc. Eu simt diferenta la franare intre Clio (ABS simplu) si Passat 2003 (ABS, EBD, ESP decuplabil etc). Dar e diferenta de la simplu la mai mult decat dublu la pret, asa ca n-am de ce sa ma plang.
Nu uitati ca, desi poate fara ABS ati opri mai repede, cu ABs pastrati traiectoria. De cate ori am blocat rotile pe gheata la masini fara ABS (dacie, matiz etc) tot de atatea ori masina nu si-a pastrat traiectoria dreapta, chiar si din cauza unei cat de mici inclinatii a drumului. Ganditi-va ca la noi majoritatea drumurilor judetene sau nationale (nu A sau E) sunt inclinate spre exterior, adica va arunca de pe sosea.


QUOTE(pablo @ Jan 9 2006, 09:02 PM)
div ceva nu-i in ordine cu citatul din wikipedia
Braking distance from 80-0 km/h:
ice 255m 404m

255 metri ca sa te opresti daca ai masina fara ABS si 404 metri daca ai masina dotata cu ABS.Aproape jumatate de kilometru?Mi se par enorme ambele!
*


La 20 la ora parcurgi 5m/s, la 80 la ora parcurgi 20m/s, ceea ce e destul de mult. 255 m distanta de franare la 80 la ora pe gheata nu mi se pare exagerat.

QUOTE(cj666 @ Jan 10 2006, 08:58 AM)
Cind intra ABS-ul, chiar asa tare trebuie sa tremure pedala de frina? Mie imi face de-a dreptul masaj, ma stresaza, pedala are o vibratie puternica de tot, mai ales daca nu o apas foarte ferm Daca o apas ferm, vibratia e mai mica si mai constanta. Oare toate face asa, sau am eu o problema la ABS?
*


Pai e din cauza ca intra in functiune ABS-ul. Impiedica roata sa se blocheze imediat cum simte ca se blocheaza placutele de frana pe disc le elibereaza, apoi se blocheaza iar si tot asa. Tremuratul in pedala este transmis de la placute prin lichidul de frana pana in pompa de frana si apoi la pedala.


QUOTE(sorin1967 @ Jan 12 2006, 11:19 AM)
Si totusi e pe GHEATA la 80km/h. Nu stiu cati am merge pe ghiata cu 80 km/h tocmai din cauza franarii.....Oricum senzatia aia de eliberare a pedalei , cand lucreaza ABS , iti creaza un sentiment ca nu tine frana ...
*


Asa se pare, in realitate nu mai pleaca masina in toate directiile si mai poti sa o controlezi. oricum diferenta intre Cu ABS/fara ABS nu e atat de mare incat sa justifice dezactivarea sistemului.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanicus
post 22 Mar 2006, 22:07
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 22 November 05




Eu sunt multumit de ABS.
Azi am franat pe praf, ca se termina strada si era o diferenta de nivel de 10cm, ca si cum as cadea de pe bordura. A intrat ABS imdeiat. Dar am facut ca si cu Dacia, am eliberat si am franat din nou. SI s-a oprit f bine.
Cat despre AFU, e incredibil: credeam ca e o poveste. Dar nu e!
90 km/h, eu in spatele unui Audi A6 pe BD Unirii, crosetam printre masini. Uscat, soare. Ne apropiem de semafor, unde pe banda 2 erau vreo 6-7 mai multe masini decat pe celelalte doua benzi. E surprins, si franeaza. Eu, in spate, ma gandesc sa ma infig in frana, apoi sa caut pe unde evit sa ma infig in el. Intra ABS pe uscat, constat ca de pe banda 1 mai vine un Audi 80 si ma gandesc la banda 3. Am sentimentul ca mi s-a deschis o parasuta in spate. Se aprind avariile. Ma opreste cu 3-4 m in spatele lui A6 si ma gandesc ca daca eram cu Dacia, acum cautam polita de asigurare daca nu ma spargea ala.


--------------------
Renault Megane Sedan Influence 1.5 dCi 80CP, visiniu - mai 2005 - B69GBM
(mai ales iarna) Opel Astra Classic II 1.4i 16V 90CP, albastru - nov 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 22 Mar 2006, 22:50
Post #43


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




viteza legala in oras e de 50+10km/h........ dry.gif ..."crosetat" ai........


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Havoc
post 23 Mar 2006, 00:37
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 1 August 05




Bogdanicus nebunaticule.. tongue.gif


--------------------
Seat Leon 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vento
post 10 Apr 2006, 12:06
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 8 April 06




Sunt de acord ca ABS-ul este fara doar si poate un sistem care aduce o masura de siguranta in plus, dar uneori poate sa te surprinda...

Vi s-a intamplat sa intre abeesul pe denivelari (nu vorbesc de gropi, ci de unduiri ale carosabilului pe care de multe ori nu le bagi in seama) ?
La Meganul meu s-a intamplat. Am simtit ca mi se "inmoaie" pedala pe langa vibratiile de rigoare. Dupa ce am mai apasat o data a revenit la normal.
E adevarat, e prima masina cu ABS pe care o conduc si nici n-am testat alta.
Poate am probleme la amortizoare??

Pana una alta ABS-ul m-a scos din cateva situatii clare de turtire.
Daca te inveti cu chichitele lui n-ai treaba. Scrie si la carte ca tre sa bagi piciorul cat poti de tare in frana in cazurile de urgenta.


--------------------
Reno Megan Doi Sedan Unu Sase Saispe Valve
Confort Privilege+Clima, bej, martie 04, 50.300km la 26 mai 06
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Herbas_
post 12 Apr 2006, 15:42
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 17 March 06




In situatiile de urgenta trebuie apasata pana la capat, dar in alte cazuri totusi nu se recomanda bruscarea pedalei pentru a obtine eficienta maxima la franare. In momentul apasari puternice a pedalei roata se poate bloca in ciuda abs-ului, astfel in momentul in care cauciucul incepe sa patineze pierde toata aderenta, implicit controlul masinii si eficienta franei. Franele pe megane I sunt extrem de tari si dak nu ai grija cum apesi pedala te dau in cap...in schimb dak dai mai tare in frane la viteze mari ai senzatia ca zboara de drum de la trepidatii. La ford franele mi se par in schimb mai ciudate... cand ploua franarea este extrem de brusca..in schimb pe asfalt franarea este una lina...in orice caz distantele de franare sunt minime si masina nu pierde controlul nici un moment.


--------------------
Ford Fiesta 2003 Coupe
Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD)
Ford Fiesta 1.4 tdci (in service)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:28
Dacia