Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Scartait de frane, pedala, saboti, placute ...

cmandrei
post 20 Mar 2006, 16:51
Post #31


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Isabela ... la masinuta mea scartiei dupa o noapte ploiasa, dupa o zi cu ceata, daca iau praf etc. (mai tot timpul in alte cuvinte). Cat despre frana ... mergi pe un drum asfaltat laturalnic fara trafic, mergi cu 50km/h si calca frana puternic si tine pedala apasata cat poti de tare (dar sa nu o rupi wink.gif ) pana se opreste complet masina ... fa asta de cateva ori pana te "obisnuiesti" cu frana ... daca tot nu iti place cum se opreste si cum reactioneaza frana si masina ... incearca o comparatie cu cine care are masina ca a ta ... daca tot nu iti place si nu te obisnuiesti ... nu mai stiu ce sa zic ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_linu
post 19 Apr 2006, 21:26
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 13 September 04
From: Cluj-Napoca




De o vreme am observat ca atunci cand eliberez frana de mana, se aude un scurt fluierat de undeva din spate. Acelasi fenomen apare si cu motorul pornit, la eliberarea pedalei de frana.

Cineva mi-a spus ca ar trebui reglati sabotii. Voi ce stiti de asta?

Multumesc.

PS. Am numai 26.600 km cu masina.


--------------------
... parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 20 Apr 2006, 07:49
Post #33


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




Cred ca ai niste praf pe saboti,in mers o sa dispara! Stai linistit!


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Saint
post 25 Apr 2006, 17:19
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 8 June 05
From: Romania Bucuresti




si eu am acelasi fenomen. cred ca este de la apa, mocirla, zapada,etc. oricum probleme cu frana nu am sesizat .

This post has been edited by Saint: 25 Apr 2006, 17:19


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005 1.4 16v
Renault Clio II Bicorp, Pack Extreme, 1.4 16V 98cp, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
linu
post 4 Jun 2006, 20:51
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 11 September 04
From: Cluj-Napoca




Am facut Vineri revizia de 30.000 km si am spus celor de la service si de problema cu "scartaitul" spate la eliberarea franei.
Bine, n-am putut sa si le demonstrez d-lor de acolo ... sad.gif Cred ca din cauza ca ploua zdravan si era umezeala mare.
S-au luat numai dupa spusele mele si au concluzionat ca poate fi de la repartitorul de franare spate. L-au curatat si gresat.

Cand am ajuns acasa, am testat sa vad daca mai scartaie. Ei bine, se pare ca nu mai face, desi parca uneori mai face putin. Oricum, cei de acolo mi-au spus ca dupa un timp, iar va mai apare acesta manifestare ...

This post has been edited by linu: 4 Jun 2006, 20:52


--------------------
Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 14 Jun 2006, 07:48
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




La mine a aparut urmatoarea problema.La roata din dreapta fata, incep sa scartaie placutele in momentul in care virez la drepta in genera. (deci nu la franare!).Am verificat si am costatat ca roata din dreapta nu se invarte la fel de usor dupa o franare (masina ridicata) .Cauza o banuiesc, dar este enervanta ..si anume pistonasul etrierului ruginit ,uzat, murdar etc si nu mai efectuiaza cursa usor. Masina are 52 000 km. Intrebarea mea este : a mai patit cineva asa ceva? Adica sa trebuiasca desfacut /curatat etrierul la atit de putini km??


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
borky
post 14 May 2007, 19:50
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 15 September 06




Am si eu o problema de vreo 3 sapt o luna care in ultimele zile vad ca s-a agravat.Dupa ce merg ceva mai mult prin oras si se incinge masina incepe sa scartaie ca un oltcit.La inceput facea mai incet dar azi dupa ce am facut o ora juma din titan pana in politehnica, la intoarcere incepuse sa faca ca toate alea.Daca apas pe frana scaraitul dispare,in schim daca misc putin de volan stanga dreapta si in special stanga se aude un scartait asa ca si cum ar freca fier pe fier.Dimineata cand e rece masina nu face. Prima oara am avut impresia ca se aude pe spate si am fost la service la renault sa-mi schimb sabotii,ma gandeam eu ca are aproapte 70 k Km,ar fi cazul sa-i schimb dar dupa ce i-au desfacut au zis ca mai tin inca vreo 20k km si ca n-are rost sa-i schimb.Eu i-am zis ca imi scartaie masina,el mi-a explicat ca nu stiu ce atinge pe acolo si ca mi-o face sa nu mai scartaie fara sa schimb sabotii.Eu am zis ok,daca nu mai scartaie nu-i mai schimb ca nu vroiam sa arunc cu banii degeaba.Aici ar fi prima greseala ca m-a cam costat jumatate din pretul care m-ar fi costat sa ii schimbe( adica am platit cam 1,5 mil din care 700 de mii un spray de curatat frane fara sa-mi schimbe sabotii si sabotii cu tot cu manopera m-ar fi costat 3 mil).Dupa aia parca n-a mai facut o perioada ,dar de 2 -3 zile de cand e si f cald afara a inceput sa faca mult mai urat decat facea la inceput.Azi am dat jos placutele de pe fata,sa ma uit daca nu sunt tocite astea cu toate ca au doar 8000 de km de cand le-am pus, dar nu erau tocite.Ma gandesc sa fie de la placute ca ultimele au fost bosch iar primele 2 seturi care m-au tinut cam 30.000 km fiecare au fost luate de la renault originale. Aveti alte idei ce ar mai putea sa scartaie asa?Sa schimb placutele de frana cu unele originale sau alta marca decat bosch(delphi,valeo,ferodo)?
Nivelele la lichide sunt ok, bucsaraia si asta a verifcat-o cand am fost cu sabotii si a zis ca e ok,altceva nu-mi dau seama de la ce ar putea sa fie....


--------------------
Renault Symbol 2000 1.4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 16 May 2007, 08:38
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




De citeva zile aud un scirtiit la frine pe spate dar nu in momentul frinarii ci in momentul in care ridic piciorul de pe frina spre finalul cursei numai. Aceeasi problema se intimpla si in momentul in care cobor frina de mina deci e clar de la tamburi nu stiu daca stinga sau dreapta sau amindoi.

Am constatat ca nu apare de la inceput ci dupa citeva minute de rulare si cred ca trebuie sa merg la service. Oricum poate aveti idee despre ce este vorba.

LE: Scirtiitul se aude numai daca masina este oprita din miscare.

This post has been edited by crn: 16 May 2007, 08:47


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cataline
post 16 May 2007, 09:03
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 9 February 06
From: Bucuresti




Te duci la service, iti da rotile din spate jos, demonteaza ca sa ajunga la tamburi, da cu un spray, si apoi pune totul la loc....in 30 min e gata


--------------------
Logan Ambition 1.6 - B-xx-XXX 2005
Logan 1.6 Ambition, dec 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 16 May 2007, 09:23
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Sau poti sa faci si tu acelasi lucru, daca te pricepi putin si daca nu mai ai garantie.
Si la mine scartaie exact la fel, da mi-e lene sa ma bag pe acolo.

This post has been edited by Laurentziu83: 16 May 2007, 09:23


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannypapai
post 16 May 2007, 09:57
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 8 March 06




Asa am facut si eu. Cand am fost cu masina la revizia de un an le-am spus de problema si, la final, mi-au dat cu un spray care ulterior mi l-a dat mie, pentru ca l-am platit integral. A disparut scartaitul


--------------------
Renault Fluence - B 173 PDA 2016, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 16 May 2007, 10:14
Post #42


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Si la mine se aude acest scartait! sad.gif Are ceva daca nu-l "tratez"?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 May 2007, 10:22
Post #43


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Eu l-am lasat asa mult timp, aprox. 5000 km, intre timp si-a mai luat concediu a mai revenit la munca si tot asa, dar dupa un timp tot l-am concediat cu spray ca era prea enervant (multumesc din nou celui care si-a stricat o seara ca sa ma ajute smile.gif). Daca nu-l tratezi suna si cam atat, darrrr oricum ar fi o data la 20.000 - 25.000 km tot e bine si indicat sa se verifice sabotii, uzura, sa se faca o curatire si o "aducere la nivel" a tamburilor (sabotul nu are latimea tamburului - adica chestia care "pune frana" nu e la fel de lata ca metalul pe care ea apasa => sant unde actioneaza sabotul => trebuie "rectificata" / "adusa la nivel" partea metalica <=> moment in care se regleaza si frana de mana). Spor,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 16 May 2007, 12:34
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




@cmandrei
Care ar fi motivul de a aduce la nivel suprafata interioara a tamburului? Ca eu ma gandesc ca si sabotii noi cand ii schimbi tot mai mici sunt si tot prin locul ala o sa frece...


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 16 May 2007, 13:28
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




Mi-am facut programare la service insa mi s-a spus ca aceasta operatiune nu intra pe garantie fiind vorba de faptul ca a intrat praf.

Cum masina este in garantie si eu nu ma pricep deloc la mesterit o sa platesc si asta e... sad.gif

This post has been edited by crn: 16 May 2007, 13:29


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 May 2007, 13:37
Post #46


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Pai ... o sa incerc sa explic desi un desen sau cumva ar fi mai bun.

Tamburul vine prins intr-un surub, cu o singura piulita central da ? ok.
Sabotii sunt in interior si formeaza un sant in interiorul tamburului.
Si din aceasta cauza se formeaza o buza, diferenta dintre tamburul "normal" si zona uzata de catre sabot.
Aceasta buza dupa saboti, adica mai spre interiorul masinii, dar cand vrei sa umblii la frana pe spate acesta trebuie, normal, scot - adica tras spre exteriorul masinii.
Operatiune foarte complicata daca aceasta buza este mare (aici fiind de ajuns 3 mm).
Deoarece sabotii stau foarte aproape de tambur va fi aproape imposibil sa scoti (tragi) tamburul fara sa tragi odata cu el si sabotii => saboti desprinsi, rupti etc.

De aceea o data la 20 - 25.000 km este de dorit sa se efectueze o astfel de "corectare" pentru a putea scoate usor si fara complicatii tamburul.

Am explicat cat de cat ok ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 16 May 2007, 14:44
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Gata, acu am inteles ce vrei sa zici. E clar. Eu credeam ca ar influenta franarea in vreun fel, nu m-am gandit ca e problema cu schimbatul ulterior.
Merci ptr. lamuriri.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rentz
post 24 Sep 2007, 10:55
Post #48


Addicted to diesel


Group: Members
Posts: 79
Joined: 27 August 05




@crn

S-a rezolvat ? Cat te-a costat ?
Mi-a aparut si mie aceiaisi problema.


--------------------
RENAULT CLIO SYMBOL 1.5 dCI 65cp - B 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 24 Sep 2007, 15:45
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




problema scartaitului e specifica la logan si clio si se rezolva foarte usor numai ca trebuie demontat tamburul. dupa demontare se pot observa doua zone in care sabotul se sprijina pe taler. acestea sunt in stanga si dreapta cilindrului de frana. se greseaza acolo cu orice tip de vaselina dar atentie sa nu ajunga si pe suprafata de frecare a sabotului cu tamburul. alte doua puncte ce trebuie gresate se gasesc diametral opus cu cele mai sus mentionate. acelasi tratament. bafta


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 25 Sep 2007, 22:31
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




Da, s-a rezolvat gratis. A reglat ceva pe acolo, habar nu am ce, si nu mai scirtie. Mi-a spus ca din cauza ca s-au mai tocit sabotii si au cursa mai lunga incepe sa scirtiie. Oricum dupa reglajul acesta imi tine si frina de mina mai bine decit inainte. Toata operatiunea a durat undeva intre 5-10 min.

Eu oricum sint de principiul ca nu ma intereseaza partea tehnica, merg la service si sa se descurce, ca de aia am cumparat masina noua, sa nu-mi bat capul cu probleme de genul asta si tot de asta am si platit garantia extinsa.


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 3 Dec 2007, 21:25
Post #51


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




ABS-ul nu permite rotilor sa se blocheze, asta nu inseamna neaparat o distanta mai scurta de franare, ci control asupra traiectoriei masinii.
*

[/quote]

Control my ass. Vreau sa spun ca m-am dus gramada zilele trecute cu rotile alunecand direct intr-o bordura. Nici urma de ABS. Revin la topic: e posibil sa scartaie tamburii la franare din cauza materialului din care sunt confectionati? Ca a mea scartaie de mi-e si rusine sa opresc la intrarea la locul de munca.... Si parca mai mult dreapta spate.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Dec 2007, 09:43
Post #52


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




E posibil sa scartaie: din cauza materialului, din cauza uzurii, muradariei etc.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reptileq
post 30 Sep 2008, 10:24
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 21 November 07
From: Bucuresti




De cateva zile am observat si eu un scartait cand apas si cand eliberez pedala de frana. Mi se pare ciudat ca se aude doar cu motorul pornit si incalzit. Am incercat de dimineata cu motorul oprit si nu se auzea, si imediat dupa ce am pornit tot nu se auzea. Zgomotul il localizez in dreptul pedalei nu pe la roti... cel putin nu am stat afara sa vad.


--------------------
Renault Megane RS 265 Cup 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 20 Oct 2008, 17:29
Post #54


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Acum 2 saptamani am schimbat placutele de frana si de cateva zile cand apas fin pedala se aude un scartait! sad.gif Masina franeaza foarte bine, iar dupa schimbarea placutelor, la testul de frana, a iesit totul ok. Cred ca este din cauza prafului, mai ales ca parca zgomotul s-a accentuat dupa ce am mers prin pipera, unde drumul este in reparatii, iar praful este in cantitati foarte mari. sad.gif Voi ce parere aveti si ce spuneti ca este de facut?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 21 Oct 2008, 08:35
Post #55


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




De curiozitate ... ce placute ai pus ? {eu am acum ferodo si-mi vine sa le arund in Dunare mad.gif scartaieeeeeeeeeeeeeeee ... delphi nu fac asa - se tocesc mai repede dar macar nu fac asa urat smile.gif }


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 21 Oct 2008, 09:12
Post #56


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Ferodo am pus si eu radmasa.gif Deci sa inteleg ca trebuie sa ma obisnuiesc cu scartaitul? radmasa.gif tongue.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 21 Oct 2008, 09:26
Post #57


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




si la mine la fel face .... mi le-am pus la SERUS... + ca la mine se aude un scartait si cand eliberez frana de picior la rece


--------------------
Renault Symbol - UXE 2006 1.4 8v
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 21 Oct 2008, 10:10
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




Si eu am un scartait enervant la franare...lucru aparut dupa traversarea unei balti destul de adanca...sad.gif


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 21 Oct 2008, 14:16
Post #59


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Murdarie sau alte alea inteleg ... dar astea de noi fac asa ... am zis ca le trece dar nu am nici o sansa ... zici ca sunt 300 cand opreste in statie ohmy.gif sad.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 21 Oct 2008, 16:32
Post #60


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




ca tot e vorba de frane....discurile cam la cati km se schimba? sau dupa ce-ar trebui sa-mi dau seama daca trebuie schimbate? momentan am undeva la 53.000 km si discurile n-au fost schimbate deloc.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 21:09
Dacia