Temperatura apa motor!
![]() ![]() ![]() |
Temperatura apa motor!
Toto - BOD |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|||
Laurentziu83 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
adica daca stai pe loc apa se incalzeste la normal iar daca mergi nu mai creste? ciudat.
normal era sa se intample invers, adica sa se incalzeasca greu apa daca stateai pe loc si sa nu ajunga la temperatura de regim, si asta din cauza ca motorul merge la relanti. normal termostatul, cel care regleaza temperatura apei, nu are nici o legatura cu viteza masinii sau daca sta sau nu pe loc, el lucreaza in functie de temperatura apei, prin dilatatie sau contractie, daca e sa se strice ar fi din cauza materialului prost din care e facut, dar nu prea e cazul, si daca e sa se intample asta el ramane blocat, ori pe deschis (temperatura scazuta a motorului) ori pe inchis (motorul se incinge pana se aprinde becul in bord si trebuie oprit obligatoriu motorul). inclin sa cred ca ai o problema electrica |
--------------------
.
.
.
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Cred ca ti s-a blocat termostatul pe deschis si cum vreamea s-a mai racit si datorita faptului ca apa iti circula prin radiator tot timpul este normal sa nu mai ajunga la temperatura optima.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
da... asa ma gandeam si eu! ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis iar atunci cand masina sta pe loc nu mai circula aer prin radiator si se incalzeste!
Maine dimineata ma duc la service cu ea! Are idee careva cat costa un termostat dintr-asta? |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
vali79m |
![]()
Post
#5
|
![]() No. 620 Group: Members Posts: 509 Joined: 5 April 05 From: Titan-Salajan ![]() |
eu zic ca la mers apa sta la normal deoarece radiatorul este racit si de aerul care patrunde prin grila iar cand sta pe loc sa se incalzeasca si chiar sa creasca temperatura....parerea mea.....sau ma insel!!!
![]() This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 16:55 |
--------------------
Clio
Symbol
2005 dci-80 cp
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
da, in teorie ai dreptate, dar un motor la relanti se incalzeste mai greu decat unul tinut in turatii. Iar radiatorul (in cazul in care termostatul e bun) nu functioneaza pana nu se ajunge la temperatura de regim, pur si simplu nu trece antigelul cald prin el pana atunci. Pui mana pe el si e rece, apoi cand ajunge acul aproape de jumatate el se va incalzi.
Poti sa testezi si tu: stai 5-10 minute in parcare cu motorul pornit la relanti sau mergi 5-10 minute cu masina. Temperatura va fi mai mare in al doilea caz. Asta e valabila atat iarna cat si vara, dar iarna e mai vizibila. |
--------------------
.
.
.
|
|
radari |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 30 September 05 From: Bucuresti ![]() |
io am patit asta la dacie (aveam motor pe benzina, cu injectie). cand stateam la relanti temperatura crestea pana se aprindeau toate becurile rosii si fierbea apa in motor. plus ca mi se consuma toata apa din borcan. daca acceleram fiind pe loc, scadea temperatura vizibil. cand porneam, se racea binisor. am vandut masina, inainte ca problema sa fie rezolvata, dupa ce: am curatat radiatorul, am refacut aerisirea si inlocuit lichidul de racire, am umblat la termostat. nimeni nu a reusit sa depisteze problema (pana la vanzare), feelingul meu spunandu-mi ca e o problema pe la pompa de apa...
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2006 1.6-16V Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#8
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
poate e o problema mare ... poate e cat de cat "normal" ... cam asa facea si la R5 1985 R21 1985 si Clio Symbol 2001 ... numai ca nu fierbea si nu fierbe apa la nici unul ... doar creste temperatura mult (prea mult poate) ...
This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 16:55 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
subscriu si eu la problema; de anul trecut din iarna am vazut ca imi scadea temperatura la apa cam cu 1/4 daca ieseam din oras, si nici in oras nu se ridica acul la jumate. Deja, de cand s-a racit (in ultimele zile), iar, nu se ridica la jumate in oras, si daca ies afara.......e si mai jos. Nu stiu ce e, ma gandesc ca din cauza temperaturii si a faptului ca intra ventilatorul la o anumita temp, se "supra-raceste"
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
pai e normal ca nivelul apei sa fie la 80 de grade (din cate stiu eu... sper sa nu spun o prostie)... adica in bord la jumatate! la mine nu mai trece de a doua bula, adica la sfert!
Am fost la service.... si acum astept termostatul ala! are idee careva cat bani face si ala??? |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
la mine ziceam ca nu mai ajunge la "temperatura optima"; face doar 3 sferturi din cursa, mai mult sau mai putin.
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
la masinile vechi asta e o problema in anotimpurile racoroase, mai ales daca termostatul e "putin" defect, dar si cu termostatul bun, din simpla cauza ca in mers bate vantu'. La daciile vechi solutia era ca pentru iarna sa bagi un carton in fata radiatorului, dar la Clio nu merge, ar fi o insulta la adresa Renault. Daca termostatul e schimbat si problema nu se rezolva trebuie verificat senzorul. Poate ca daca trebuie schimbate amandoua piesele, atunci senzorul ar fi trebuit schimbat mai intai ca e mai ieftin... stie dr... (pardon, mai bine : cine stie)
![]() ![]() |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
Daniel-Mircea |
![]() ![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 17 November 05 ![]() |
Am si eu o problema similara:
De la un timp am remarcat ca temperatura motorului se modifica astfel: - la mersul in oras (Bucuresti), acul se afla intre linia de mijloc si linia urmatoare; - la mersul in afara, acul sta intre linia de mijloc si linia precedenta, chiar daca merg mai mult timp cu 120-140km/h; Nu stiu daca asa s-a intĂąmplat de la inceput (acum masina are 120K Km) sau s-a petrecut vreo modificare in functionarea motorului. Am spalat exterior radiatorul dar nu s-a modificat nimic. Stie cineva ce temperaturi reprezinta liniutele de la indicatorul de temperatura ? Ce parere aveti ? Multumesc |
--------------------
Renault
Megane I Grandtour 1,6 16V
2002 Expression
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
@ Daniel-Mircea - liniuta din mijloc eu as zice ca e temperatura optima de functionare, care nu mai stiu ... parca e 90 de grade.
@tomi87 - si eu m-am gandit ca e de la curenul rece de aer tendinta motorului de a nu ajunge la temperatura optima (la mijloc), caci se manifesta cu precadere la mersul in afara, si culmea ! - cu cat merg mai tare, cu atat de mult se raceste, asa ca asta cu aerul e singura explicatie logica, doar ca se intampla uneori sa coboare aproape la jumate, moment in care nu stiu ce sa mai fac.. sa merg mai incet, sau sa o tin tot in turatii mai mari... In oras in schimb e mai bine, nu scade prea mult (daca scade), dar mi se pare ca uneori creste,dar deja cred eu ca am vedenii. Singura chestie e ca nu stiu daca atunci cand imi scade sa mai "dau" in ea. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
Pegasus |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Comportamentul motorului la care termostatul este blocat pe deschis sau chiar lipseste este urmatorul:
-pornit si stat pe loc temperatura urca pana la temeratura optima si chiar mai sus moment in care termocupla inchide un circuit electric care porneste electroventiloatorul. Temperatura va fi pastrata in plaja de optim sau chiar un pic mai mult dar nu fierbe apa. -in mers in functie de temp. ambianta si cum chinuim motorul temperatura poate scadea sau screste si voi da cateva exemple: [consideram ca racirea radiatorului este facuta de un electroventilator ce se cupleaza/decupleaza automat in functie de temp. lichidului din radiator] Ex. 1 : mers in oras si o temp. aerului 18-20 gr. => temp. motor normala Ex 2 : mers in oras la o temp. aerului 1-2 g., => in mers temp. lichidului tinde sa scada continuu. La semafor acum o ia in sus spre cea optima Ex. 3 : mers la drum intins(fara pante accentuate) temp. 18-20 gr. temperatura lichidului va fi sub cea optima si se va stabiliza in jurul unei valori (apreciez la 1/4 din scala) Ex. 4 : mers la drum intins dar cu pante mari de urcat(Dealu Negru, transfagarasan, Sinaia spre cota 1400, Dealul Feleacului,...) viteza de rulare este mult mai mica si motorul trage din greu => temp. apa va sta in zona optima sau chiar mai sus. Motivatia comportamentului: pompa de apa pune in miscare lichidul de racire indiferent daca mototul este in sarcina sau mers in gol. Lichidul va fi plimbat mai rapid(debit mai mare) la turatii mai mari. Rolul termostatului este de a regla fluxul de lichid ce circula dinspre motor spre radiator, la o anumita temperatura(80-90 gr). Daca acesta este blocat pe deschis vom avea un circuit continuu al lichidului intre motor si radiator. Daca tinem cont ca radiatorul este racit de fluxul de aer ce trece prin el putem sa apreciem "comportamentul" lichidului in functie de viteza de rulare a vehiculului si temperatura ambianta(temp aerului). Motorul se comporta cel mai bine cand ajunge la temeratura lui optima de functionare, moment in care temp. lichidului trebuie sa fie cat mai constant mentinuta. Daca el functioneaza sub acesta temp. va avea un comportament specific motorului rece, nu trage, nu raspunde rapid, consuma mai mult carburant,... Daca temp. motorului nu este cea optima verificati termostatul sau termocupla in functie de simptome. [Astea le-am invatat si experimentat pe batrana dacie...cei drept cu electroventilator ![]() |
--------------------
Clio
Symbol - Fidji
1.5dci(80cp) Clio Symbol Fidji 1.5 dci/80cp, rosu vif, iunie 2005
|
|
RCS |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
Este vreo problema daca lichidul de racire este peste max. ?? La mine asa este dupa ce mecanicii mi-au schimbat tot antigelul si l-au inlocuit cu altul desi, la plecarea din service, le-am zis ca lichidul de racire din vas depaseste nivelul max.
![]() ![]() |
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
deci din cate inteleg eu, presupunand ca merg pe un drum aproximativ plan, daca temperatura exterioare e mai scazuta (sub 5, poate mai jos chiar), iar mie imi apare "fenomenul" (nu imi ajunge temperatura "la jumate" - la optim), masina va trage mai greu si va consuma mai mult? De consumat mai mult, nu comentez, dar de tras mai greu ?!
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
Pegasus |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(EL_BGD @ Nov 17 2005, 03:33 PM) In alte cuvinte, are acelasi afect ca atunci cand as merge foarte tare (foarte turat) cu motorul rece, la prima pornire? QUOTE De consumat mai mult, nu comentez, dar de tras mai greu ?! ![]() ![]() Nu te gandi ca nu are forta sa traga doar ca nu va raspunde la pedala asa cum o face cand functioneaza la temp. lui optima. ![]() QUOTE Oricum, revin cu intrebarea, ca eu nu pricepe, faptul ca nu ajunge "la jumate" temperatura, dauneaza cu ceva motorului daca merg intr-un regim mai ridicat de turatii, constant ? Nu cred ca se uzeaza ceva pe acolo doar daca acul se incapataneaza sa nu se ridice de prima liniutza ![]() ![]() QUOTE Este vreo problema daca lichidul de racire este peste max. ?? .... Nu are nimic acum ca este rece, la vara s-ar putea sa-ti arunce lichid pe acolo cand nu o sa mai aiba loc de expansiune in vas. |
--------------------
Clio
Symbol - Fidji
1.5dci(80cp) Clio Symbol Fidji 1.5 dci/80cp, rosu vif, iunie 2005
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#19
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@RCS
banuiesc ca parerea mea nu prea conteaza pentru tine dar nu m-am putut abtine ... atata timp cat lichidul din borcan nu "da pe afara" ... [cum dopul e cu supapa teoretic lichidul sub presiune va iesi] ... sau alte mizerii de felul asta NU este nici o problema ... asta e parerea mea ... [am mers cu lichid peste max si nu a patit nimic nimic masina ... in timp banuiesc ca s-a evaporat ca dupa vreo 10000 km nu mai era asa mult] This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 16:56 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
cipman |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
La motoarele cu injectie nu se prea simte diferenta intre motor mai rece (ca sa nu zic chiar rece) si motor cald. Sa zicem ca motor mai rece inseamna 60 de grade si motor cald inseamna 87. De consumat o sa consume putintel mai mult dar nu chiar remarcabil. De tras, trage la fel - nu se prea simte diferenta. Calculatorul de injectie tine cont de temperatura lichidului de racire, asa ca face corectii in consecinta (mai multa benzina, avans putin mai mare - adica o valoare care nu-i cea optima pentru performantele maxime). Intre 60 si 87 de grade nu-s diferentele asa de mari ca intre 20 si 87. De fapt, mi se pare ca pe la 60 de grade calculatorul intra pe regimul normal, fara sa mai aplice corectii.
Motorul trage mai bine cand e aerul rece din cauza densitatii aerului (intra mai multe molecule de oxigen in cilindru - aerul fiind mai rece -> sunt mai multe molecule pe unitatea de volum). Mai mult oxigen -> poti sa arzi mai multa benzina -> mai multa energie obtinuta. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
@pegasus&co - multumesc de lamuriri chiar daca nu sunt inca ferm convins
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
Kata |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
La mine in orash sta la 4 din 8 liniute. Nici nu stiu ce temperatura inseamna exact...
Afara nu m-am uitat banuiesc ca la 3 din 8... |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
SorinN |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu va ajunge acul la acelasi nivel la care ajungea vara, mergeti la service sa va schimbe termostatul. Indiferent de temperatura de afara motorul trebuie sa ajunga la temperatura optima de functionare, lucru care este comandat de termostat.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Daca ajunge mai greu nu-i problema, ideea e sa ajunga, mai ales daca se merge mult fara oprire.
Am observat ca la mine acul ori sta sub jumatate ori peste jumatate, asta in cazul in care merg mult cu a 1-a (de ex prin padure, drum de pamant etc) chiar la turatie mica, de 3000 rpm, ceea ce ma face sa interpretez ca sistemul de racire este proiectat sa se foloseasca si de curentii de aer de la viteza mare, nu numai de eletroventilator. Atata timp cat indicatorul se mentine in regim de mers normal cam la jumatate, cum mici abateri in sus sau in jos, pana la fiecare linie, nu sunt probleme, depinde de cum e solicitat motorul, dar asta sa nu va imbie la un mers subturat, caci mai rau ii faceti. Daca sare mai sus de jumatate in conditii de sarcina mare, de ex: tractarea unei remorci la deal pe vreme calda, urcarea pe un drum de pamant, eventual nisip, insotite de patinari, etc atunci e normal, dar daca se ajunge la limita (solicitare indelungata) atunci e bine sa se lase motorul sa se raceasca. |
--------------------
.
.
.
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
Si cam cat e un termostat? Ca la mine sunt sigur ca dupa ce o sa fie sub 0 grade, pe sosea cel putin, nu va mai sta la jumate ci mai jos, poate cu o liniuta.
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(Kata @ Nov 18 2005, 09:09 AM) La mine in orash sta la 4 din 8 liniute. Nici nu stiu ce temperatura inseamna exact... Afara nu m-am uitat banuiesc ca la 3 din 8... Identic si la mine. 4/8 atat afara cat si in oras. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
doru_3/89 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 26 September 06 ![]() |
salut. cred ca s-a blocat si la mine termostatul pe "deschis", pentru ca nu urca indicatorul de temperatura mai mult de 2 linii...
am vazut preturi la termostat pe un site de piese auto intre 50 si 80 de lei. imi poate spune cineva cum se schimba? poate nu este mare lucru... |
--------------------
renault
clio symbol
2003 - 1.4 8V 75CP
|
|
crisolro |
![]()
Post
#28
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
daca termostatul e blocat pe deschis, inseamna ca radiatorul ar trebui sa se incalzeasca in timp ce se incalzeste motorul, corect?
dar daca apa urca la doua-trei linii si radiatorul e tot rece si abia pe urma se incalzeste sau nu se incalzeste deloc inseamna ca totusi termostatul functioneaza, corect? intreb pt. ca nici la mine nu prea urca peste 3 linii apa iarna, iardaca totusi urca (prin oras) scade destul de repede daca dau drumul la caldura in masina pe o viteza mare la ventilatie faza e ca de cand am luat masina, iarna se comporta la fel in mod constant; e posibil sa existe si o proasta calibrare a acului din bord, nu? mai ales ca nu remarc un consum cu mult mai ridicat (datorat neajungerii la temp. optima) apropo, cat e un test pentru termostat la reperezentanta (sau in alta parte) si cat e termostatul? |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#29
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Test de termostat ? nu stiu cum se face ...
Se desfac cele 3 suruburi de la capacul termostatului (o sa incerc sa pun o poza) se inlocuieste, se remonteaza, se completeaza cu lichid si se face aerisirea (si se completeaza daca mai este nevoie). @doru_3/89 - poza pentru 1.4 8V Capac_termostat.jpg ( Size: 125.77k ) Number of downloads: 4001 This post has been edited by cmandrei: 22 Dec 2010, 10:02 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
crisolro |
![]()
Post
#30
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
am inteles ca sta un nea omu cu laptopu pe masina si verifica cand deschide termostatul etc.
|
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 14:10 |