Viata turbinei, intretinerea ei ... si cateva sfat, mituri, sfaturi ...
![]() ![]() ![]() |
Viata turbinei, intretinerea ei ... si cateva sfat, mituri, sfaturi ...
DRD |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|||
turbocip |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Cand se duce de tot / o da cu fum alb - foarte mult !
Sper sa nu ti se intample vreodata ! Zi buna |
--------------------
.
.
.
- . Renault Laguna 2 / AUDI A4[8E]
|
|
DIDE |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 2 May 08 ![]() |
Tudy, Laguna ta nu are turbina variabila.Acestea au fost introduse de Renault prin 2003-2004.Cand turbina este pe duca ai sa-ti dai seama sigur. Haleste mult ulei si scoate mult fum albicios .
|
--------------------
RENAULT
MEGANE SCENIC 1/2
2001/RXE
- HD-01-RXE
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Au fost introduse mai devreme pentru ca in 2001 sigur existau.
Cand scoate fumul ala care e cam spre gri asa e deja dusa. Nici consumul de ulei nu apare intodeauna sau nu depaseste niste limite alarmante. Au fost colegi pe aici care nu aveau un consum prea mare si cu toate astea au crapat. Eu am condus o Laguna la care a crapat turbina dupa cateva sute de km si nu am sesizat nimic anormal. Am mers in spatele ei si nu dadea nici cu fum....nimic. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
tudy_1989 |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 8 August 08 ![]() |
AM reusit sa revin cu turbina mea cu tot. O aud intrand pe la 2000 turatii si tot cam atunci se simte si furtumul de la aer cum se umfla. Zgomotul nu este puternic ca la VW sau audi dar se aude un suierat.
|
--------------------
renault
laguna
1998
|
|
cata_lag2.2 |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara ![]() |
Cat trebuie sa fie presiunea (de aer) pe care o scoate turbina sau in ce interval trebuie sa se incadreze la masina din semnatura? Am pus-o pe clip si arata 1,3. Este in regula?
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
adox0101 |
![]()
Post
#157
|
![]() ex r19, ex clio2, ex megane 2 Group: Members Posts: 83 Joined: 26 December 07 From: miercurea ciuc ![]() |
mi-a picat si mie turbina... 1,5 105 cai. acum caut sa cumpar si constat ca-s cam scumpe.
|
--------------------
renault
Laguna 2, 2.0 DCI, 150 CP, initiale Paris
2.0 dci 150cp, 2007
- CT09YCW
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Cum se manifesta exact problemele cu turbina?
eu am observat de vreo saptamana urmatoarele simptome: -daca sunt in a II-a pe la 1900-2000turatii si incerc sa cresc viteza si turatia pentru schimba a III-a motorul are un soi de "lene" si vad fum negru in oglida retrovizoare.. se simte ca si cum turbina (cred) nu isi face treaba la turatia aia.. nu calc brusc acceleratia si nu e nici subturat, si nici nu-mi facea asa.. repet, sunt in viteza II-a.. -apoi abia dupa ce ajung pe la 2200-2300 am destula forta sa accelerez in continuare pana la 2500 cand schimb a III-a.. pare ceva imbacsit pe acolo.. care da o gatuire in intervalul de turatie 1900-2200 si se "desfunda" cand turatia creste -la schimbarile de la a II-a in sus nu patesc asta fiindca nu prea ma prind turatii sub 2000 in trepte superioare.. dar la viteza a II-a spre a III-a mi se intampla fenomenul asta.. Am incercat o curatare: am iesit pe autostrada.. cu motorul cald, am mers 5km cu a III-a la 3000-3500 turatii, apoi am tinut-o inca vreo 5km la 4000 turatii. am avut senzatia ca s-a curatat, nu mi-a mai scos fum si nici pierdere de putere.. era din nou sprintena cand acceleram in a II-a apoi dupa cateva zile m-am trezit din nou cu aceeasi poveste.. nu se manifesta mereu, apare doar uneori, dar ma cam pune pe ganduri.. sa fie turbina? sau ce e pe langa ea? merci This post has been edited by asyst72: 20 Apr 2010, 10:54 |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
turbocip |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
turbo/egr - limp mode
cred ca necesita o curatare "fizica" |
--------------------
.
.
.
- . Renault Laguna 2 / AUDI A4[8E]
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
kao100 |
![]()
Post
#161
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 20 February 10 ![]() |
la meganul meu dupa ce am parcurs vreo 200 km pe autostrada la o turatie de 3000-3200 si am stationat intr-o benzinarie vreo 5 min fara a opri motorul nu a mai reusit sa depaseasca 110-120 km/h si am tot incercat vreo 100 de km;am mers vreo 2 zile prin oras si si-a revenit.credeti ca este tot din turbina?
|
--------------------
renault
megane
2004
- DJ-55-SAR
|
|
alexxxh86 |
![]()
Post
#162
|
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 15 May 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare.
Am si eu un Symbol 1.5 DCI 68cp. Nu am turometru ![]() This post has been edited by alexxxh86: 18 May 2010, 10:06 |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci
2007
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
incomod ca n-ai turometru..nu ai pe bord sau nu functioneaza?
la Diesel socotesc ca turometrul e foarte important, ca sa obtii un consum bun si sa nu mergi nici subturat.. acum depinde si cat de incarcata e masina si ce grad de inclinatie are drumul ca sa aproximezi ce viteza ai la anumite turatii intr-o treapta de viteze anume. la mine, la bicorpul de 65CP daca masina e incarcata mediu, sunt la drum drept si doresc sa merg economic (adica sa ma mentin la 2000 turatii) viteza e cam asa: tr.I: 20km/h (dar asta se intampla rar, fiindca intr-a I-a nu depasesc de obicei 1000-1500 turatii) tr.II-a: 35-40km/h tr.III-a: 50-55km/h tr.IV-a: 65-70km/h tr.V-a: 80-85km/h la 3000 rotatii o tin constant numai pe autostrada, intr-a V-a si atunci am 125km/h pe vitezometru (GPS-ul imi arata 120km/h) This post has been edited by asyst72: 21 May 2010, 10:01 |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
DMP |
![]()
Post
#164
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(asyst72 @ 21 May 2010, 09:59) la mine, la bicorpul de 65CP daca masina e incarcata mediu, sunt la drum drept si doresc sa merg economic (adica sa ma mentin la 2000 turatii) viteza e cam asa: Indiferent de incarcare, rampa, panta, vant din fata, vant din spate, lateral, etc, etc, etc intr-o anumita treapta de viteza la o anumita turatie a motorului vei avea intotdeauna aceeasi viteza de deplasare. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
ai dreptate..
eu facusem mintal analogia cu nivelul la care apas pedala de acceleratie in situatiile descrise.. asa e.. la o anumita turatie ai mereu aceeasi viteza.. doar ca pedala trebuie sa o calci mai mult sau mai putin, in functie de caz.. ramane valabila informatia cu vitezele atinse la 2000 turatii, pe trepte de viteza |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
SonyAD |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
Surge la diesel? Nu prea cred. Nu ai clapetă de accelerație. Dezinformare.
Dacă e turbosuflantă cu geometrie variabilă pe partea de evacuare poți să ai overboost dacă nu e bine reglat angrenajul care reglează vanele. Dar overboost nu e surge. Și îți apare martor în bord și mașina nu mai trage. Overboost poți să mai ai de la blocarea vanelor pe evacuare din cauza exploatării proaste, cum s-a zis. Turbosuflanta nu ar trebui să se audă. Poate dacă asculți la țeavă la un turbodiesel fără catalizator și filtru de particule. Dacă se aude e de rău. Ating elicea sau turbina carcasa. De multe ori sunetul diferențialului se confundă cu zgomot de la turbosuflantă. Și eu am crezut că e de la ea, la început. Nu știu de ce vă faceți atâtea griji. Indiferent ce se zice aici, acolo, statistic vorbind, majoritatea oricum nu conduceți cum trebuie, nu întrețineți mașina cum trebuie (ulei Castrol, uleiuri semisintetice, etc.) și când/dacă e să vă pice, aia e. Poate era mai bună o benzinară sau un diesel aspirat. ![]() DFA și cipman au zis bine. Subturarea nu înseamnă să mergi la turație mică. Înseamnă să pui motorul în sarcină prea mare pentru turația la care este. Când o calci la turație mică îți scoate și funingine, încarci mai mult pelicula de ulei (mai subțire din cauza turației mici) din cauza nevoii de cuplu, etc. Eu merg în a 4-a la 1500 de ture fără stres. În a 5-a la 90 km/h fără stres. Subturare ar însemna să încerc să accelerez de la vitezele astea fără să retrogradez. Mai e și situația în care mă găsesc în a 2-a aproape de 1000 de ture. Doar nu o să retrogradez în 1-a. Dar o iau ușurel până pe la 2000 de ture. Nu opresc imediat ajuns la destinație. Înainte de a ajunge acasă las mașina în frână de motor 100~200 de metri. Nu plec imediat de pe loc la pornire, merg băbește (accelerări line și treptate) până se încălzește cât de cât, etc. Sunt chestii de bun simț, teoretic cunoscute, dar care nu se manifestă la grosul populației șoferilor. Retrogradatul e o corvoadă pt. unii. Dacă o fac, smucesc. This post has been edited by SonyAD: 21 May 2010, 22:28 |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
arazvan2002 |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 14 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce ai vrut sa zici cu asta:" nu întrețineți mașina cum trebuie (ulei Castrol, uleiuri semisintetice, etc.)'. Aveam impresia ca e ok Castrol. Motul 6100 10w40 cum e? Sa incerc 8100 5w40 syntetic?
|
--------------------
RENAULT
MEGANE
2000 RXE 1.9dTI 1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro |
|
SonyAD |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
15w40 este un ulei mineral. 10w40 este foarte probabil semisintetic. 5w40 poate să fie sintetic dar foarte probabil ulei mineral înalt rafinat. Dacă e Castrol, aproape sigur ulei mineral înalt rafinat. 0w40 este aproape sigur sintetic.
De ce? Pt. că uleiurile minerale sau semisintetice au indici de vâscozitate scăzuți (vâscozitatea uleiului variază mult cu temperatura). Deci se subțiază mult cu temperatura. Deci trebuie să fie mai groși. Deci au comportament mai prost la rece(10w40, 15w40...) - punct de scurgere mai ridicat, temperatură minimă de pornire mai mare, etc. Asta pe lângă alte "avantaje" ca degradarea termică la temperaturi relativ mici comparativ cu uleiurile sintetice, depuneri etc. Cu Castrol, dar nu numai, rar știi ce cumperi. Synthetic Technology este un euphemism pt. uleiuri minerale înalt rafinate. După părerea mea uleiurile Castrol sunt de la niște mizerii la niște uleiuri mediocre și își bat joc, pur și simplu, de clienți cu marketing gen Magnatec cu "molecule inteligente". ![]() Cu LM, de exemplu, sau Ravenol, alt exemplu, știi sigur ce cumperi. LM se fabrică și îmbuteliază numai în Germania. Sunt și alte mărci serioase cu uleiuri de calitate. Castrol nu e o marcă serioasă (cum ar putea fi, când sunt deținuți de mizeria de BP) dar investesc mult în marketing și se reflectă în vânzări. La fel ca nemții cu tractoarele lor cu priză la prostime. This post has been edited by SonyAD: 22 May 2010, 00:17 |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
alexxxh86 |
![]()
Post
#169
|
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 15 May 09 From: Timisoara ![]() |
@asyst72 merci pentru informatii. NU, nu am turometru din fabricatie
|
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci
2007
|
|
arazvan2002 |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 14 June 06 From: Bucuresti ![]() |
F interesante informatiile. Merci. O sa ma fereasc acum pe langa ELF si de Castrol. Cred ca o sa raman pe Motul dar o sa pun full sintetic, chiar daca e mai subtire, sau daca nu 6100 Synergie 10W40 cum am in acest moment.
|
--------------------
RENAULT
MEGANE
2000 RXE 1.9dTI 1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro |
|
andu911 |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
asyst72, nu prea ai ce ce sa cureti la turbina... e cu geometrie fixa... singurul lucru pe care il poti curata este afumatura de pe palete. Care se va pune la loc, in urmatoarele 5 minute de la pornire.
Sa nu fie ceva la partea de injectie... This post has been edited by andu911: 24 May 2010, 15:12 |
--------------------
-
-
-
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(andu911 @ 24 May 2010, 16:07) asyst72, nu prea ai ce ce sa cureti la turbina... e cu geometrie fixa... singurul lucru pe care il poti curata este afumatura de pe palete. Care se va pune la loc, in urmatoarele 5 minute de la pornire. Sa nu fie ceva la partea de injectie... Si daca e cu geometrie variabila, ce as putea curata? Ca ma gandesc sa fac si eu lucrul asta? |
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
mecanismul vanelor...
|
--------------------
-
-
-
|
|
CRY 79 |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.974 Joined: 25 April 09 From: Sibiu ![]() |
Ce greutati as putea intampina la demontarea lui? Exista pe undeva explicat detaliat cum s-ar face asta? Merci!
|
--------------------
Renault
Trafic
Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
- SB 10 KXF With under cover face.
|
|
asyst72 |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 353 Joined: 23 March 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andu911 @ 24 May 2010, 16:07) asyst72, nu prea ai ce ce sa cureti la turbina... e cu geometrie fixa... singurul lucru pe care il poti curata este afumatura de pe palete. Care se va pune la loc, in urmatoarele 5 minute de la pornire. Sa nu fie ceva la partea de injectie... Am curatat EGR-ul, si efectele s-au vazut imediat. Era imbacsit rau de tot.. acum nici nu mai scoate fum, si trage mai bine. acum am priceput ca la turbina nu prea ai ce sa cureti.. daca s-a dus.. aia e. |
--------------------
Renault
Megane II Grandtour Avantage 1.5 dCi 103CP FAP
2007 -
Megane II GrandTour 1.5dCi 103CP FAP 2007 343.000km - 04.2022 Best Regards - |
|
aLecsunder |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 616 Joined: 27 October 09 ![]() |
Incepe sa ma sperie si pe mine o eventuala problema la turbina. De cateva zile, doar in treapta a II a , cand accelerez liniar , undeva intre 1800 si 2500rpm masina merge in suturi , cam 2-3 picioare in dos in timpul asta. Daca accelerez mai puternic nu e nici un fel de problema. Este vorba despre 1.9Dci 120cp iar de cam 35000km de cand am masina m-am purtat bine cu ea.
|
--------------------
Ford
Mondeo
2019 ST-Line
|
|
DanM55 |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 30 November 08 From: Bacau/Tulcea ![]() |
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=318529 ptr cine nu stia/e
eu aplic regulile si nu-mi scoate pic de fum (vizibil) indiferent de solicitare. |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji 1.5 dCI 70 CP
2007
|
|
DRD |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
"Pina ajunge apa la temp optima de functionare a motorului, e bine sa nu turam peste 2400 rot ( pina la aceasta turatie lucreaza bujiile incandescente ) si asta treptat, nu dintr-o data" .Aberatii ... bujiile nici nu le folosesti decat iarna sau cand e foarte frig, pe timp caldut dieselul porneste doar din compresie, sau poate cine stie la carciurile vw cu 200k km la bord porneste cu bujii si vara.
This post has been edited by DRD: 10 Jun 2010, 14:02 |
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
DanM55 |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 30 November 08 From: Bacau/Tulcea ![]() |
vrei sa spui ca diminieata dupa ce am pornit masina pot sa o duc si la 4000rot/min fara probleme?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji 1.5 dCI 70 CP
2007
|
|
DrK |
![]()
Post
#180
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
La commonrail bujiile sunt folosite la aprindere decat la temperaturi scazute. Daca nu-i commonrail atunci ai nevoie de bujiile alea la orice ora
![]() La 74.mii km mi-am curatat egr. Eu am observat o imbunatatire la demaraj si viteze mici. Se misca mult mai bine. This post has been edited by DrK: 10 Jun 2010, 16:06 |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:58 |