Anvelope de iarna, sa ne pregatim din timp...
![]() ![]() ![]() |
Anvelope de iarna, sa ne pregatim din timp...
aurelyan |
![]()
Post
#541
|
||
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|||
Ayden_CJ |
![]()
Post
#542
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
vine vremea să îmi încalț prințesa cu botoșeii GY UG7+ așa că vin cu o întrebare puțin offtopic: neavînd nici o pană pînă acum (50300km) habar n-am unde se pune cricul, cartea nu prea m-a luminat, mie mi'e ca sa nu deformez ceva table de sub prag. (anvelopele sunt montate pe jenți gata echilibrate și puse la păstrare de astă primăvară)
Ontopic: stimați colegi nu mergeți cu gume de iarnă pe căldură, mașina consumă mai mult, se uzează anvelopele degeaba și în plus suferă și la capitolul stabilitate. Iar dacă tot faceți un efort să luați anvelope de iarnă, dați un ban pe ceea ce merită, în nici un caz nu recomand anvelope la mîna a doua sau mai rău gume doar pe puntea față, deși eu cred că spatele nefiind condus, acolo se pierde aderența mai repede și acolo ar trebui roțile cele mai bune--- părerea mea. Și cel mai important: treceți pe cauciucuri adecvate sezonului chiar dacă costă... viețile voastre și ale celorlalți sunt neprețuite... dar asta știți deja This post has been edited by Ayden_CJ: 28 Sep 2010, 20:30 |
--------------------
Renault
Symbol
- CJ-x5-DXM
2006 EX1,4 16V
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#543
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Și eu am fost în dubiu. Uite un răspuns care pe mine m-a lămurit:
QUOTE(cmandrei @ 14 Sep 2010, 13:21) In partea din fata si cea din spate a pragului exista cate o gaura/ureche in buza pragului ... acolo este locul in care trebuie asezat cricul. Și apoi m-am uitat mai atent și în cartea mașinii și am văzut în desen că acolo e poziționat. This post has been edited by S4b1n: 28 Sep 2010, 21:24 |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
- ~ 155000 km
2007
|
|
Redogs |
![]()
Post
#544
|
Flavius Group: Members Posts: 207 Joined: 17 November 06 ![]() |
Recomanda cineva anvelopele all-seazon ?
|
--------------------
Renault
Symbol
- CS-05-DVC
Expresion/ Decembrie 2006/ 1,4 8V/ Barum Quartaris
|
|
rtBK |
![]()
Post
#545
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
daca sunt de calitate, eu le recomand
![]() aici e un mic top http://www.tirerack.com/tires/surveyresult....jsp?type=UHPAS This post has been edited by rtBK: 28 Sep 2010, 21:32 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#546
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
depinde de ce drumuri vrei sa faci. Daca vrei sa mergi la munte, prin statiuni montane, sau ai multe drumuri in afara orasului, atunci cu certitudine iti trebuie anvelope de iarna (si pe fata, si pe spate).
Daca ramai numai in oras, pe unde de bine de rau tot se mai da zapada la o parte, iti sunt suficiente cauciucurile mixte, mai ales daca ai Symbol. Spre exemplu eu am ramas uimit de ce aderenta are un prieten cu Super Nova folosind anvelope all season Debica Navigator 2. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
bardu |
![]()
Post
#547
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
rtBK, sunt curios cat mai e treaba lor cand se duce sanie in masina ta.
Decat all season mai bine de sezon low budget combinate cu adaptarea vitezei si respect fata de ceilalti participanti la trafic. |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
rtBK |
![]()
Post
#548
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
bardu.. evident ca vorbim din experienta cu all-seasonul de calitate.. asa-i?
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
bardu |
![]()
Post
#549
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Nu, vorbim de lucruri pentru oameni mari.
De ce au disparut posturi? |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
rtBK |
![]()
Post
#550
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
chiar rog un admin sa stearga posturile inutile cu informatii luate din ceasca de cafea.
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#551
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
asta e o dilema mare: anvelope low cost, (dar de sezon) versus anvelope all season, (dar de calitate).
Pt siguranta ta si a celorlati, e mai bine sa mergi cu anvelope low cost, dar adaptate sezonului. (ex Sava Perfecta pe timp de vara, si Debica Frigo pe timp de iarna). Dar ce te faci cu faptul ca sunt f zgomotoase, riscul de aquaplanare e mai ridicat, si mai ,,ai si noroc'' ca una sa fie mai grea decat celalata cu vreo 200g (desi astea sunt cazuri rare). Cele all season de calitate sunt clar mai silentioase, au stabilitate, masina merge drept, dar iarna risti sa patinezi ca sania (mai ales daca calci nesabuit frana si acceleratia). Acum fiecare alege in functie de cum considera...ca de asta e dilema. ![]() Parerea mea! |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#552
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Iarasi incepeti sau continuati ?
De ce incercati sa va convingeti unul pe altul sau unii pe altii de "calitatea" unor gume sau de "costuri" ... fiecare stie cat poate sa dea pe roti si ce vrea sa faca si asa mai departe ... cei care nu au nici cea mai mica idee merg la vulcanizare si vor fi "ajutati" sau nu de cei de acolo. Ca ne spunem parerile despre anumite anvelope situatii si asa mai departe e ok ... dar nu cred ca este normal sa ne impunem ideile pentru ca intotdeauna vor fi situatii limita/extreme in care gandirea din momentul X nu se potriveste (ca sa nu spun ca nu este buna). Va rog deci, incercati sa va reveniti si sa purtati o discutie normala. Multumesc, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bardu |
![]()
Post
#553
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Andrei ai dreptate, este gresit sa ne impunem punctul de vedere cu orice pret.
Tin totusi sa subliniez ca topicul se refera la anvelopele de iarna. Sunt de parere ca fiecare are dreptul sa isi ia anvelope de sezon pe masura bugetului fara sa il criticam ca a ales sa cumpere "bombe" sau ca va ajunge ca si altii in sant. PS. rtBK imi cer scuze ca daca te-am jignit. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
rtBK |
![]()
Post
#554
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Andrei, ai dreptate, dar totusi e putin aiurea ca sunt destui oameni care intra pe aceasta pagina ca sa isi faca o idee in privinta a ceea ce ar trebui sa cumpere si pleaca mai ametiti decat au venit. Pana si pe un topic cu uleiuri auto nu intelegi nimic pentru ca tot timpul vine fiecare si spune x e bun, y e prost si pleaca fara sa dea vreun motiv.
Teste sunt pe internet, dar in mod special imi plac cei de la adac care testeaza fiecare anvelopa in aceleasi conditi. In testul de mai jos chiar spun despre o anvelopa all - season "The all-season type of Goodyear remains but - contrary to expectations - in this criterion only at the level of winter tires." Ideea asta ca all-season sunt proaste oricare sunt ele trebuie totusi eliminata, fiecare anvelopa are o caracteristica care trebuie luata in considerare. De exemplu in alt test o anvelopa care se comporta exceptional la o dimensiune mica a obtinut rezultate satisfacatoare la dimensiuni mai mari. http://www.adac.de/infotestrat/tests/reife...rcePageId=31821 bardu ![]() This post has been edited by rtBK: 29 Sep 2010, 11:17 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
cmandrei |
![]()
Post
#555
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Asa este ... amandoi ... stiu ca este destul de greu sa intelegi un lucru clar si din acest topic si din altele ... dar asa cum ati spus si voi e cam greu sa raspunzi totusi clar la: Anvelopele X sunt bune ? ...
Pana una alta Multumesc de intelegere la amandoi ![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
nxx |
![]()
Post
#556
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Clio Symbol II
1.4/8V
2003 Expression Clio Symbol II, 1.4/8v, Expression, 03/2003
|
|
vallixx |
![]()
Post
#557
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
As vrea sa demitizez un pic o idee tot mai prezenta pe forumuri si mestecata indelung si de oameni care se pricep, dar din pacate si de oameni care doar au auzit de la altii si incearca sa fie intersanti.
Ideea este aceea ca anveolpele intermediare sau all season daca vreti, ofera cel mai prost compromis, nefiind bune nici iarna nici vara. Nu mai vorbiti prostii! Anvelopele intermediare ofera un compromis mai mult decat bun. Este adevarat ca vara o anveolpa de vara bate clar o anvelopa intermediara, iar iarna o anvelopa de iarna bate clar o anvelopa intermediara. Nici o urma de indoiala aici, numai ca se pierde din vedere un mare amanunt. Exista soferi, extrem de multi, care nu schimba anveolpele in functie de sezon. Din considerente de spatiu, de pret, de comoditate.....whatever. Multi nici nu au habar ca exista roti diferite in functie de anotimp. Majoritatea sunt in situatia in care au roti de vara (excelente vara), dar pe care le pastreaza si iarna. Mergand iarna cu roti de vara se schimba mult datele problemei. In acest caz anvelopele all season sunt compromisul ideal, pentru ca ofera cate putin din toate. Nu vor fi atat de bune vara, dar cu siguranta iarna vor fi mai bune decat anvelopele de vara. Deci va rog, nu mai blamati anvelopele all season, intrucat au si ele rostul lor bine definit. This post has been edited by vallixx: 6 Oct 2010, 23:14 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
soul_assassin |
![]()
Post
#558
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
QUOTE(nxx @ 6 Oct 2010, 21:49) De aici. Azi am facut comanda, a doua zi au venit acasa. Plata la curier. |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
adytzuady |
![]()
Post
#559
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 28 September 10 ![]() |
cred ca ar trebui sa punem iarna, doar anvelope de iarna daca vreisa economisesti ceva pune ceva de calitate pe fata si ceva mai ieftin pe spate.
|
--------------------
renault
megane classic
2002
|
|
rtBK |
![]()
Post
#560
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
explica-ne si noua...celor care nu stim ... logica ta si mai ales ce faci in curbe abordate incorect cu anvelope scumpe pe fata si ieftine pe spate ( ca doar suntem oameni si gresim ).
This post has been edited by rtBK: 7 Oct 2010, 09:27 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
Ma3x |
![]()
Post
#561
|
![]() - Group: Members Posts: 488 Joined: 25 April 10 From: B ![]() |
Hello again,
Avand in vedere ca nu prea e buget, s-a votat pentru iarna asta SH-uri de iarna pe jante de 14 , import Germania ... saptamana viitoare merg sa imi aleg. Probabil siti de filmulet nu as vrea sa fiu in fata unui iresponsabil care se crede shumacher iarna cu gume neadecvate; sau eu sa ma trezesc ca nu urc in vreo panta/pasaj si sa nu ma pot opri in timp util in vreo ,,vale" unde e semaforul rosu ![]() La masinile cu tractiune fata din cate stiu se pierde foarte usor aderenta pe puntea spate ( mai ales in viraje mai stranse, abordate cu viteza necorespunzatoare ), asa ca logica ar fi sa fie niste cauciucuri cu un profil pentru aderenta cat mai mare ( sa se pastreze cat mai moi la temperaturi joase ) , pe cand pe rotile/ puntea fata cu tractiune trebuie profil atat de aderenta cat si de grip/sapare . . . eu cel putin asta o sa imi iau daca gasesc ceva in genul ; daca nu, o sa iau acelasi profil toate 4 ca doar nu merg la drifturi pe zapada in oras ![]() ![]() This post has been edited by Ma3x: 7 Oct 2010, 11:47 |
--------------------
-
-
- -
- ex. Renault Symbol 1.5DCI 60kw 2007
ex. Megane sedan 2.2 1.5DCI 63kw 2007 ex. Renault Symbol 1.5DCI 47kw 2008 |
|
vallixx |
![]()
Post
#562
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rtBK @ 7 Oct 2010, 09:26) explica-ne si noua...celor care nu stim ... logica ta si mai ales ce faci in curbe abordate incorect cu anvelope scumpe pe fata si ieftine pe spate ( ca doar suntem oameni si gresim ). Ai dreptate, dar nici invers nu e ok pentru ca tre sa te bazezi si pe puntea care asigura si tractiunea si virarea. Faza cu pune roti bune pe o punte si alceva pe cealalta e rea oricum ai da-o. Rotile daca e sa le schimbi, trebuie schimbate toate 4 indiferent de care punte asigura tractiunea sau directia. This post has been edited by vallixx: 7 Oct 2010, 12:03 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Un_dus |
![]()
Post
#563
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 23 June 05 From: Bucuresti ![]() |
@Ma3x - De unde iti cumperi sh-uri din germania?
Eu inca am o mare dilema cu achizitia. Am trecut 2 ierni cu cauciurile standard, dar fara a iesi din oras si doar cu 1, 2 impotmoliri. Problema e ca fac naveta Bucuresti - Targoviste saptamanal si cred ca va trebui sa scot niste bani din buzunar (evident lipsa ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- B xx xxx
2008, 1.5 DcI, Fidji 10 km - 28.07.2008
10.000 km - 16.01.2009 15.000 km - 05.05.2009 30.000 km - 16.01.2010 |
|
rtBK |
![]()
Post
#564
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Vezi pe moinesti in militari, aia aduc din germania si gasesti si anvelope vechi de 1 an. Singura problema e ca sunt cu cuie in ele si preturile sunt destul de mari ( anul trecut am preferat sa cumpar noi decat sa iau de la ei )
oricum poate anul asta nu mai au preturi atat de ridicate. |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
D-Ice |
![]()
Post
#565
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Imi dau si eu cu parerea pe aici. In tarile nordice, unde zapada e la ea acasa minim 6 luni pe an, nu am vazut masina cu cauciucuri de 2,3 sau 4 feluri pe masina. Toti au cauciucuri la fel, fie ca sunt de iarna sau de vara. Si nu din cauza ca au mai multi bani decat noi. Ci din cauza ca diferenta de aderenta dintre punti poate duce la traiectorii care mai de care mai ciudate, masina devenind al naibii de greu de stapanit. Am condus Fiat (tractiune fata) cu cauciucuri diferite fata-spate pe zapada si nu mi-a mai trebuit. Am condus si Ford Granada (tractiune spate) cu anvelope de iarna pe zapada. Nu exista termen de comparatie. Condusa cu grija este extraordinar de stabila. Asa ca daca vreti sa pastrati avantajele tractiunii fata pe zapada, 4 anvelope de iarna reprezinta solutia. Gume de iarna pe fata si de vara pe spate nu va lasa impotmoliti in zapada, dar pe viraje spatele poate sa plece unde vrea muschiul lui cand va e lumea mai draga.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
rtBK |
![]()
Post
#566
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
foarte bine spus d-ice, probabil ca sunt destui care vor spune ca "daca ai pierdut aderenta cu spatele, nu mai conteaza". Va spune teribilistul si incepatorul din mine ca mai exista o sansa cand ai aderenta egala pe ambele punti.
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
Redogs |
![]()
Post
#567
|
Flavius Group: Members Posts: 207 Joined: 17 November 06 ![]() |
QUOTE(theodor2004 @ 29 Sep 2010, 11:33) depinde de ce drumuri vrei sa faci. Daca vrei sa mergi la munte, prin statiuni montane, sau ai multe drumuri in afara orasului, atunci cu certitudine iti trebuie anvelope de iarna (si pe fata, si pe spate). Daca ramai numai in oras, pe unde de bine de rau tot se mai da zapada la o parte, iti sunt suficiente cauciucurile mixte, mai ales daca ai Symbol. Spre exemplu eu am ramas uimit de ce aderenta are un prieten cu Super Nova folosind anvelope all season Debica Navigator 2. Eu din astea cred ca imi iau. Tinand cont ca am facut 3 ierni si nu usoare cu cele originale de pe masina care erau de vara si nu am ramas impotmolit niciodata si nu am avut probleme sa urc o panta sau evenimente neplacute din cauza zapezii nu vad de ce nu m-as descurca mai bine cu Debica Navigator 2. |
--------------------
Renault
Symbol
- CS-05-DVC
Expresion/ Decembrie 2006/ 1,4 8V/ Barum Quartaris
|
|
sano |
![]()
Post
#568
|
sano Group: Members Posts: 399 Joined: 9 August 09 From: Bucuresti ![]() |
@d-ice: m-ai bagat in ceata. tu ai facut proba cu fiatul care avea fata-iarna si spata-vara? Sau fata-iarna-un model si spate-iarna-alt model?
N-am priceput din ce cauza nu ti-a mai trebuit a conduce... Eu unul vreau sa iau 2 dunlop winter sport 3D noi-fata, iar pe spate 2 nokian sh iarna... La o adica, banuiesc ca nu conteaza daca pe fata ai alta marca de iarna decat pe spate. :-? |
--------------------
megane 2.1
hatchback
- VF1 SMR205 33920325
2005/1.5dci / 74kw / 101cp Stiu ca sunt prost; insa cand privesc in jur, prind curaj!
|
|
sindrom |
![]()
Post
#569
|
![]() Ciclist sticlar>Merida 901> Group: Members Posts: 208 Joined: 1 March 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Redogs @ 7 Oct 2010, 20:20) Eu din astea cred ca imi iau. Tinand cont ca am facut 3 ierni si nu usoare cu cele originale de pe masina care erau de vara si nu am ramas impotmolit niciodata si nu am avut probleme sa urc o panta sau evenimente neplacute din cauza zapezii nu vad de ce nu m-as descurca mai bine cu Debica Navigator 2. Cu debica navigator 2 merge mama de 2 ani pe matiz, iar iarna ce a trecut nu a ramas niciodata impotmolita. Cat am mers si eu de colo colo cu masina, au dat un randament normal, pe care l-ar fi dat si o anvelopa de iarna. Trebuie sa facem clar diferenta, ca avem masini unii ce nu prind mai mult de 170-180, nu mergem la raliu, nu mergem pe cine stie ce coclauri, asa ca prezenta unor anvelope de iarna scumpe nu se justifica. Eu am mers toata iarna cu anvelope de vara sh pe fata si intermediare pe spate. Iar acum o sa mut cele de vara pe spate si am niste anvelope de iarna de la cel care mi-a vandut masina ce vor veni pe fata. P.S.: Toata iarna am mers cu mixte pe un kangoo ce cantarea 1450kg si la fel nu am ramas niciodata inzapezit. Asa ca atata timp cat nu am o bestie sub capota, anvelopele de iarna superioare celor low cost, nu-si justifica investitia. |
--------------------
Peugeot
206
2002 Ex: Clio 1.2 16V; 75 armasari pur sange cu probleme psihice rezolvate
Prezent: Peugeot 206 2.0hdi in teste si asta dus cu pluta |
|
Redogs |
![]()
Post
#570
|
Flavius Group: Members Posts: 207 Joined: 17 November 06 ![]() |
Subscriu la ce a spus colegul nostru mai sus cu un post.
|
--------------------
Renault
Symbol
- CS-05-DVC
Expresion/ Decembrie 2006/ 1,4 8V/ Barum Quartaris
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 00:02 |