Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
![]() ![]() ![]() |
Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
sh3rkhan |
![]()
Post
#901
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 May 08 ![]() |
Attached thumbnail(s) ulei_megane.jpg ( Size: 231.67k ) Number of downloads: 1267 |
||
--------------------
renault
megane II
- nt 06 jhp
2003
|
|||
ThunderRa |
![]()
Post
#902
|
![]() posesor posedat Group: Members Posts: 412 Joined: 8 April 05 From: Piatra Neamt ![]() |
![]() http://www.lubadmin.com/upload/produit/Fic...ang_42/5814.pdf http://www.lubadmin.com/upload/produit/Fic...lang_1/1112.pdf |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
- NT-23-DAC
2008 - Lux Privilege 1.6 16v Dacia MCV Laureat 1.6 16v recolta 2007
http://radunastasa.com |
|
dantes |
![]()
Post
#903
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Mda...fulia 1, aprox. 45.000km, fulia 2, aprox. 35.000km...urmeaza probabil sa schimb fulia 3 si apoi sa-i dau foc masinii sau s-o vand...
Ceva noutati in domeniu asta sau tot schimbam fulii din 40 in 40 de mii de km ? |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
nictonic |
![]()
Post
#904
|
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 29 November 08 From: Constanta ![]() |
Si eu am schimbat la reprezentanta Renault Tulcea acum o luna fulia + kit distributie + pompa de apa = 1900 (fara manopera).
|
--------------------
Renault
Megane Hatchback
- CT-xx-TEN
2003 Confort Dynamic 1,6 16v
|
|
cristian.b |
![]()
Post
#905
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 8 April 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Avani @ 15 Sep 2009, 15:22) Mai intreaba... schimbatul ei costa mai multa in service RENO. Daca iti schimba doar piesa (pinionul decalor) nu o sa-ti acorde niciun fel de garantie. Sa beneficiezi de garantie pe lucrare, trebuie sa schimbi fulia cu tot cu distributie si pompa de apa. Costul estimativ cca 3500 RON ! Pai distributia si pompa de apa le-am schimbat acum 5000 de km ! Doar nu sunt nebun sa dau 3500 RON sa-mi faca toate astea. O sa cumpar doar fulia de la ei ( efectiv nu am gasit in alta parte , si caut de 5 zile ! ) si o sa mi-o schimbe un prieten care lucreaza la Renault . |
--------------------
Renault
Megane / 1.6 16V Expression
2006 + GPL
|
|
catalinreno |
![]()
Post
#906
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 September 09 ![]() |
sal, la mine e mai dificil ..... eu am 2.0 16v si cica la ele nu se strica fulia defazoare
iata ca eu am ghinion ... problema e alta , am facut la 4 ani schimbul distributiei adica in apr 2009, l-am zis ca face ca tractorul permanent, au schimbat un tampon motor si gata acum zic ca e pinionul (fulia) defazor... si ca sa schimb iar distributia ... fac iures mare, ii dau in judecata ! 16 Sep 2009, 14:01: apropo, ulei numai 5w 40 elf si numai la 10.000 km zgomot de tractor face mereu, nu numai la pornire si fulia defazoare la 2.0 16v e altfel ca la 1,6 This post has been edited by catalinreno: 16 Sep 2009, 14:01 |
--------------------
Renault
Megane II 2.0 16v
2005 Privilege
|
|
Avani |
![]()
Post
#907
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
QUOTE(cristian.b @ 16 Sep 2009, 14:07) Pai distributia si pompa de apa le-am schimbat acum 5000 de km ! [...] si o sa mi-o schimbe un prieten care lucreaza la Renault . Deci.. nu vei capata garantie pe lucrare. Eu iti spun ce mi s-a comunicat in momentul in care le-am cerut celor de la Renault sa-mi schimbe DOAR fulia... si anume ca ei o schimba.. dar ca nu dau garantie pe lucrare. Scorurile nu sunt aceleasi la toate reprezentantele Renault (asta nu e nimic nou). |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
nlu |
![]()
Post
#908
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 20 February 07 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedane Expression 1.6 16v 2007
Megane IV estate 1,3 tce 140/2019
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#909
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() ![]() s-a mentionat de mai multe ori in topicul asta - la motoarele 1.6 16V trebuie schimbate inclusiv fulia defazoare si pompa de apa la fiecare schimb de distributie, chiar daca ele par bune in momentul respectiv, costul lucrarii incarcandu-se cu aprox 800 ron (piese+manopera) altfel ele vor pica in mod sigur ulterior (e discutabila situatia doar cu pompa de apa dar nu va sfatuiesc sa o lasati pe aia veche) si riscati sa trebuiasca sa mai cheltuiti alti bani inclusiv pe distributie si manopera aferenta intregii lucrari, pt ca odata demontata cureaua de distribuie nu e indicat deloc sa o montezi tot pe aia veche la loc ![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
19vik |
![]()
Post
#910
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Cu cureaua am inteles... odata demontata nu se refoloseste, zice renault, dar cu pompa de apa? Ce legatura are garantia la fulie cu pompa de apa? La primele loturi se schimba fulia si la 2500-4500km (la masina noua), sau daca abia ai schimbat pompa cu 5000km in urma?
Pe de alta parte, cei care ati schimbat de mai multe ori fulia, sau chiar si numai o data, sau nici-o data dar face zgomot, ati verificat electrovana de comanda? Se poate verifica relativ simplu de catre oricine: se curata in prealabil locasul din jurul electrovanei de praf, ulei sau alte mizerii pentru a nu patrunde in motor, se deconecteaza mufa, se desface cu o tubulara de 10 surubul M6 cu care e prinsa pe lateral, se extrage din locas, daca nu a fost demontata nici-o data nu va iesi de buna voie, trebuie rotita un pic fortand de urechea de prindere (in nici-un caz de mufa care se poate sparge) apoi iese usor, se verifica starea de curatenie, daca sunt reziduuri de ulei se curata (cu un spray degresant de curatat motorul sau de curatat carburatoare), se verifica rezistenta electrica intre pini, care trebuie sa fie intre 6,7-7,7 ohm la 20 grade C, se verifica deplasarea/revenirea sertarului alimentand pinii si luand alimentarea, se monteaza la loc cu atentie sa nu se deterioreze o-ringul de etansare din chiulasa. Pe canalul circular din mijloc unde este intrarea de ulei in electrovana si mai departe catre fulie, este o sita cilindrica cu un sistem simplu de inchidere (undeva pe generatoarea cilindrului). La mine era desfacuta si cu un interstitiu de circa un mm, desi e un filtru suplimentar, era ca si cum n-ar fi. Singura nu se poate deschide, am incercat si nici n-a mai umblat nimeni la ea, asa era din fabrica, montata prost. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#911
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu m-am referit strict la masinile iesite din garantie si pt care proprietarul va trebui sa scoata bani din buzunar.. dupa cum se vede nu am privit decat "optimizarea" laturii financiare
bineinteles ca la masinile in garantie, reno-ul nu o sa-ti schimbe decat componenta defecta si atat... in speta fulia defazoare si kitul de distributie pt ca nu au incotro iar atat timp cat masina e in garantie si functioneaza ok stim toti ca RRo nu va schimba nici o saiba in plus fata de ceea ce este defect |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
dantes |
![]()
Post
#912
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
QUOTE(Meghitzanul @ 16 Sep 2009, 15:21) s-a mentionat de mai multe ori in topicul asta - la motoarele 1.6 16V trebuie schimbate inclusiv fulia defazoare si pompa de apa la fiecare schimb de distributie[...] Mister....daca schimbi distributia la vreo 45.000 INCLUSIV fulia, apoi dupa 35.000 face la fel? astept 25.000 sau o schimb? Rationamentul tau e bun, dar sunt masini care n-au problema asta si sa schimbi preventiv e destul de ciudat... Acum da, ca e un pic mai ieftina, nu ca acum ceva timp cand dadeai o caruta de bani pe o fulie... Imi place in schimb ideea lui 19vik... Alimentarea fuliei (pinion decalor) cu ulei, nu e facuta prin electrovana asta? Nu cumva asta e responsabila de scurgerea uleiului din pinion? ![]() |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#913
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dantes @ 16 Sep 2009, 18:56) Mister....daca schimbi distributia la vreo 45.000 INCLUSIV fulia, apoi dupa 35.000 face la fel? astept 25.000 sau o schimb? Rationamentul tau e bun, dar sunt masini care n-au problema asta si sa schimbi preventiv e destul de ciudat... Acum da, ca e un pic mai ieftina, nu ca acum ceva timp cand dadeai o caruta de bani pe o fulie... nu, normal ca nu astepti ci trebuie sa o schimbi, evident. eu nu vad ce e de neinteles... deci daca iti pica amarata aia de fulie din 10 in 10 mii de km o schimbi si gata pt ca nu ai alta solutie... impreuna cu distributia bineinteles daca esti norocos si nu iti pica, atunci cand schimbi distributia la 60000 km schimbi si fulia, preventiv, pt ca sigur iti va pica.. si nu e ciudat deloc... mult mai ciudat este cand schimbi doar distributia si dupa 2 luni iti pica si fulia si dai din nou bani si pe fulie si pe distribuie si pe manopera.. asa ca fraierul.. pt ca daca cineva indrazneste sa creada ca fulia aia tine doua schimburi de distributii (adica 120 000 km) sigur este f naiv si se inseala. de data asta sper ca am fost mai pe intelesul tau!! This post has been edited by Meghitzanul: 17 Sep 2009, 16:33 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
dantes |
![]()
Post
#914
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Nu cred ca ne intelegem deplin...si eu sunt de acord cu schimbarea fuliei la schimbul distributiei...
Insa problema se pare ca apare cam asa dupa o perioada < 60.000 si cu siguranta o vei schimba....intrebarea si nedumerirea mea e cand? Imediat sau la distributie.... Problema e ca la mine se pare ca se accelereaza problema vazand cu ochii...si anume acum am ajuns la stadiul ca se aude si se si opreste motorul, sau nu se aude dar sigur se opreste motorul la prima cheie... Ma mai apuc eu de una alta de curatat dar mai e... Anyway....se pare ca nu sunt solutii durabile... |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
UTU2005 |
![]()
Post
#915
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 727 Joined: 14 September 07 From: Deva ![]() |
Am 42.600Km si Doamne ajuta, inca nu se aude nimik la pornire, masina e din 2007.
Mi-a zis cineva si am auzit niste zvonuri ca s-a cam ''rezolvat'' problema asta cu fulia...mirama-si ![]() Ar fi interesant daca am face aici pe forum o mica statistica referitor la anii de fabricatie care au probleme cu fulia ![]() |
--------------------
Renault
LagunaIII 1.5dci
2008
|
|
Avani |
![]()
Post
#916
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
@dantes: faptul ca s-a agravat comportamentul fuliei, poate fi dat si de faptul ca te apropii destul de repede de schimbatul de ulei. Cel putin la mine, cazurile mai dese in care se manifesta fulia erau dupa 10 k km / 9 luni.
Nu spun ca o solutie ar fi schimbatul uleiului la fiecare 5k km dar cel putin, mai tace o perioada. O data ce uleiul incepe sa-si piarda din proprietatile lubrifiere, apar si problemele... ![]() @UTU2005: un raspuns ar fi sa citesti de la inceput acest topic. Cei care se plang mai mult de aceasta problema sunt posesorii de 2.1 (inainte de iarna 2006) ![]() |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
dantes |
![]()
Post
#917
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Aaaa...am schimbat uleiul acum 2000km....si bujii si filtre...etc...sunt exact la 30.000 dupa distributie/fulie/etc schimbate...
Figura a facut-o acum 10.000 km de vreo 3-4 ori insa a tacut complet pana acum o saptamana cand doar am auzit-o iar acum trebuie sa apas butonul de 3 ori sa pot pleca... de 2 zile doar se aude.... Ieri am efectuat o curatire completa la electrovana, la clapeta de aer si la senzorul de turatie care era cam mizerabil... Dupa faza asta, a plecat la sfert fara nici un zgomot suspect...si asta de 2 ori....LA RAND....adica nu exista deja ca la 2 porniri consecutive sa nu se auda fulia....binenteles intre porniri insemnand macar 8-10 ore de stat.... |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
paulsuceava |
![]() ![]()
Post
#918
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 18 September 09 ![]() |
La 33000 am cumparat megan-ul, la 47.000 am schimbat fulia, la 85000, în luna iunie, a început din nou să bată. În acest timp am folosit ulei elf. La 87000 am schimat uleiul cu 10W40 castrol. A mai bătut maxim 10 porniri. În prezent are la bord 96000
|
--------------------
renault
megane
2005 privilege
|
|
UTU2005 |
![]()
Post
#919
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 727 Joined: 14 September 07 From: Deva ![]() |
paulsuceava: Ce megane ai? bicorp s-au sedan? si din ce an? Ar fi bine specificat si aceste date, ca e bine de stiut care si din ce serii de megane e mai accentuata problema asta.
|
--------------------
Renault
LagunaIII 1.5dci
2008
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#920
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dantes @ 17 Sep 2009, 18:29) Insa problema se pare ca apare cam asa dupa o perioada < 60.000 si cu siguranta o vei schimba....intrebarea si nedumerirea mea e cand? Imediat sau la distributie.... Problema e ca la mine se pare ca se accelereaza problema vazand cu ochii...si anume acum am ajuns la stadiul ca se aude si se si opreste motorul, sau nu se aude dar sigur se opreste motorul la prima cheie... Imediat, normal. Cu cat mai repede cu atat mai bine. Iar daca a ajuns sa ti se opreasca motorul la pornire e f nasol, crede-ma. Eu am tinut masina cam 5000km dupa ce a inceput sa se manifeste iar mecanicul mi-a spus ca mi se descentrase unul din axele cu came. Si la mine nu s-a oprit motorul in intervalul ala de 5000 km decat de vreo 5-6 ori si a "carait"de vreo 30-40 ori.. atat. QUOTE(dantes @ 18 Sep 2009, 13:36) Aaaa...am schimbat uleiul acum 2000km....si bujii si filtre...etc...sunt exact la 30.000 dupa distributie/fulie/etc schimbate... Figura a facut-o acum 10.000 km de vreo 3-4 ori insa a tacut complet pana acum o saptamana cand doar am auzit-o iar acum trebuie sa apas butonul de 3 ori sa pot pleca... de 2 zile doar se aude.... Ieri am efectuat o curatire completa la electrovana, la clapeta de aer si la senzorul de turatie care era cam mizerabil... Dupa faza asta, a plecat la sfert fara nici un zgomot suspect...si asta de 2 ori....LA RAND....adica nu exista deja ca la 2 porniri consecutive sa nu se auda fulia....binenteles intre porniri insemnand macar 8-10 ore de stat.... Nu te imbata cu apa rece. Solutia cu schimbatul uleiului e ca rana acoperita... adica nu se vede dar se simte. Prima mea fulie a picat la 38k km iar a doua m-a tinut aprox 55k km. Tu ai fost ceva mai ghinionist!! |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
dantes |
![]()
Post
#921
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Mda...fulia asta e jmechera....are creierul ei...
De la modul ca la orice pornire dupa ce a stat macar 6 ore caraia in draci, de cateva zile nici pas nu mai zice... Tare dubios...daca e defecta si nu mai tine uleiul, cum naiba de acum il tine ![]() |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
19vik |
![]()
Post
#922
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Problema fuliei nu e ca nu mai tine uleiul, e tocmai, ca nu se scurge din camerele de advance impiedicand revenirea in pozitia zero si blocarea stiftului, sau datorita uzurii, in principal jocului axial prea mare, trece din camerele de retard in cele de advance. Starea electrovanei are mare importanta, NT6506 de care zicea einstein1984 cateva pagini mai inainte tocmai asta prevede: verificarea electrovanei inainte de a trece la inlocuirea fuliei.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
dantes |
![]()
Post
#923
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Stiu de electrovana, am verificat-o, functioneste ok. Stiu de fazele premergatoare schimbarii fuliei doar asta ar fi a 3-a...
Multam de explicatie cu uleiul...dar daca ce zici e adevarat, insemna ca ce se aude de fapt e cum bate pistonul in supapa si daca era asa pana acum se schimbau la motoare....sau e altceva...ce zdrangane? Ca nu-mi dau seama... |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
19vik |
![]()
Post
#924
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu... pistonul nu trebuie sa bata in supapa nici la defazajul maxim de 43 grade RAC. Fulia zdrangane datorita arcurilor de supapa care fac axa cu came ramasa oarecum libera sa se miste sacadat, mai exact rotorul bate in carcasa iar stiftul (bolțul) incearca sa intre in gaura de blocare dar nu reuseste din cauza ca e inca ulei acolo si nu a ajuns fix in dreptul gaurii. In faza de avans, intai bolțul e scos din gaura de uleiul care vine din electrovana pe circuitul de avans si apoi prin spatele gaurii, apoi incepe decalarea propriu zisa. In faza de revenire, la turatii sub 1500 rpm, cand rotorul a revenit in pozitia "zero" bolțul e impins in gaura de arcul din spatele lui si de uleiul care vine din electrovana pe circuitul de retard si prin spatele bolțului. La uzura si joc axial prea mare, uleiul din partea de retard trece pe langa rotor in partea de avans, impiedicand revenirea bolțului in gaura... ca sa intelegi mai exact ce se intampla, vezi schema de functionare pusa de cipman in pagina 2 si pozele cu fulia dezmembrata in pagina 5.
O fi posibil ca si scurgerea uleiului din circuitul de retard la stationare indelungata (cel putin cateva ore) sa aiba efect negativ, dar eu nu prea cred, odata bolțul intrat in gaura, numai uleiul venit pe avans il mai poate scoate de acolo si apoi uleiul se scurge tot prin electrovana... si atunci nu-mi explic de ce la unii care au trecut pe un ulei cu vascozitate mai mica la rece, 0W40 sau 0W30, ar avea efecte pozitive cand ar trebui sa fie tocmai invers. Se pare ca imbunatatirile facute de Delphi prin 2006 constau in realizarea unei suprafete conice la capatul bolțului, care ar trebui sa-i usureze intrarea in gaura de blocare si probabil modificarea arcului din spatele lui. Aici se vede boltul la fulia din 2003 dezmembrata de cipman, care nu are decat o mica tesitura la capat: 1240tt.jpg iar aici bolțul "imbunatatit": 118067121.jpg |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Hack |
![]()
Post
#925
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Ar fi buna si o autopsie a unei fulii de la 2.2(cine a schimbat), sa vedem daca exista diferente intre ele.
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
catalinreno |
![]()
Post
#926
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 September 09 ![]() |
dar pentru motorul de 2l a schimbat cineva ?
|
--------------------
Renault
Megane II 2.0 16v
2005 Privilege
|
|
cata70 |
![]()
Post
#927
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
In atentia moderatorilor: Cred ca ar fi necesar un chestionar cu privire la schimbatul acestei piese/frecventa acestei defectiuni in functie de model(m2.1/m2.2 ) anul fabricatiei et c
Ma rog.este o parere... This post has been edited by cata70: 21 Sep 2009, 16:01 |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
UTU2005 |
![]()
Post
#928
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 727 Joined: 14 September 07 From: Deva ![]() |
cata70: Si eu sunt de aceiasi parere.Sper ca o sa ne ajute moderatorii cu privire la aspectul asta...
![]() |
--------------------
Renault
LagunaIII 1.5dci
2008
|
|
dantes |
![]()
Post
#929
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
19vik...Ai o bere de la mine ptr. rabdarea cu care ai explicat.
Uitandu-ma prin facturi, devize si prostii am descoperit ca b**gii de la filaret mi-au pus fulie model vechi, desi aparuse modelul nou...deci la mine e clar...inca o fulie model vechi...urmeaza una model nou... |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
Avani |
![]()
Post
#930
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
|
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 21:09 |