Motociclisti in trafic
![]() ![]() ![]() |
Motociclisti in trafic
FISICHELU |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|||
modulsys |
![]()
Post
#32
|
Sofer cuminte Group: Members Posts: 192 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
A crescut ingrijorator numarul celor ce conduc neglijent, sau si mai rau, al celor care braveaza si se cred veri primari cu Schumacher.
In mare parte a crescut numarul 'conservarilor'-pericol; sunt enorm de multi cei care pur si simplu neglijeaza prezenta in trafic a bicicletelor si motocicletelor, ceea ce e de-a dreptul scandalos. Insa nu trebuie trecut cu vederea faptul ca numarul motociclistor inconstienti, bolnavi la creier a crescut ingrijorator. In ziua de azi motociclisti nu mai sunt doar cei care iubesc motoarele, ci si cei care vor sa para clone ale lui Banderas. Rebeli fara cauza dar si fara minte... De exemplu, la un semafor in Brasov un motociclist a oprit langa mine - intre benzi, bineinteles - si isi tura motorul, ranjind la mine. Vi se pare normal? Sau motociclistii care se strecoara printre masini la stopuri si se baga in fata ta? Sau cei care merg cate 4-5 in paralel, ocupand ambele benzi ale unui drum cu doua benzi pe sens? Trebuie facut ceva in sensul asta, dar fara a arata cu degetul spre soferi sau spre motociclisti. Si unii, si altii mai avem multe de invatat despre respectul si toleranta fata de partenerii de trafic. |
--------------------
Ford Focus
C-MAX
2004 1.6 TDCi
|
|
cipman |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Subiectul topicului era daca noi, cei care conducem autovehicule pe 4 sau mai multe roti, stim cum sa convietuim cu motociclistii/scuteristii/biciclistii pe drumurile patriei.
Hai sa nu vorbim de gradina vecinului ci sa discutam de a noastra. Lasati descreieratii pe doua roti. Pentru ce rezulta din comportamentul lor nesabuit ei sunt total vinovati si raspunzatori. E adevarat ca mai patimesc si altii, dar pana sa-i judecam pe ei hai sa ne judecam pe noi. Cand noi vom fi perfecti si vom fi terminat de vazut bârnele din ochii nostri, abia dupa aceea sa ne uitam in ochii altora. In primul rand ca eu nu fac mare distinctie intre autovehicule cu 2 roti si cele cu mai multe roti. Toti suntem participanti la trafic, folosim aceleasi drumuri si dam in aceleasi gropi. Regulile sunt aceleasi pentru toti. Vad ca unii se leaga de mersul motociclistilor pe mijlocul drumului (pe/dincolo de banda continua), de mersul printre coloanele de masini (intre benzi). Nu zic ca e ok dar asa se intampla in toata lumea. In principiu au ei grija de propriile persoane. Si nu prea am auzit de accidente datorate acestor manevre (cel mult de cele provenite din iesiri pe contrasens). Ma refer la mersul prin oras. Nu acestea sunt cauzele principale pt. care se produc accidente (grave). Nu inteleg de ce unii se simt timorati sau, sa zicem, "nu in largul lor" in vecinatatea unui motociclist. Lasati-l in pace si vedeti-va de drum. Stie el sa aiba grija de propria persoana. Stie ca nu e bine sa se plaseze in unghiul mort. Nu toti, adevarat. Avand in vedere ca eu am fost in ambele "tabere" mi-e lejer sa ma "inteleg" cu motociclistii pe drum. Ma dau un pic la o parte ca sa treaca inainte (pe aceeasi banda) sau, dimpotriva, le inchid calea daca presimt ca nu-i momentul sa fiu depasit sau daca vad ca spatiul dintre mine si masina din stg sau dreapta e cam prea aproape de mine fata de gabaritul lui (ca sa nu-i dau idei). Adevarul e ca un motociclist ajuns sofer conduce mult mai preventiv si anticipeaza traficul mult mai bine decat cineva care nu a facut un stagiu pe doua roti. Important e sa conduci corect, fara smucituri sau schimbari bruste de directie (sau fara sa semnalizezi), sa fii prezibil in manevrele ce urmeaza sa le faci. Adica nimic mai mult decat e recomandabil sa faci indiferent daca sunt sau nu motociclisti pe strada. In fond, oricine poate gresi uneori. Trebuie sa conduci in asa fel incat, chiar daca faci o mica greseala, sa fii previzibil ca sa-i dai celuilalt timpul necesar sa se fereasca sau sa te atentioneze. Important e sa desparti greselile pe care le poti face de cele pe care nu ai voie sa le faci niciodata. Ar fi si culmea sa merg cu un scuter sau motocicleta si sa stau la semafor in urma unei coloane de 20 de masini oprite la semafor atata vreme cat am loc sa ma strecor pe una din parti fara sa deranjez pe nimeni. Apropo, cam asta e ideea: trebuie sa mergi a.i. sa nu-i deranjezi pe ceilalti, indiferent pe ce fel de vehicul esti cocotat. Ia intrebatii pe motociclisti cam de cate ori li s-au intamplat urmatoarele: - merg corect pe banda lor, in urma unei coloanei de masini din fata, se apropie alta masina din spate si soferul claxoneaza ca un disperat sa se dea la o parte ca sa treaca el inainte, pe motivul ca motocilclistul trebuie sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului - circula pe un drum prioritar pe directia inainte si intestioneaza sa travesrseze o intersectie (adesea semaforizata) cu toate luminile aprinse si sunt pusi in situatia sa franeze violent si sa se fereasca pentru ca se gasesc unii de pe contrasens sa faca la stanga prin fata sau in dreptul lor neacordand prioritate de trecere; aici sunt mai multe variante, o poveste intreaga in care motociclistul iese intotdeauna sifonat sau nu mai iese deloc - merge linistit pe banda lui si un "conservar" schimba directia de mers (sau banda) fara se asigure (inspecial catre dreapta - de ex. trece de pe banda a II-a pe a I-a);cand ii aduce, politicos, aminte consevarului ca masina lui e dotata cu oglinda si pe partea dreapta, cate injuraturi noi a invatat. Ma opresc la (numai) trei exemple. Despre asta e vorba in topic. Despre cat de pregatiti suntem sa realizam ca mai sunt si alti participanti la trafic, cu mai putine roti in dotare si care, pe langa ca trebuie sa se fereasca mai au si grija echilibrului pe doua roti, nu mai zic ca sunt mult mai fragili in caz de Doamne fereste. Repet: nu vorbim despre descreieratii niciuneia dintre parti. Vorbim de politete, reguli, conducere preventiva etc. Eu asta inteleg din mesajul initiatorului acestui topic. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
modulsys |
![]()
Post
#34
|
Sofer cuminte Group: Members Posts: 192 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Ar trebui sa delimitam ce inseamna convietuire cu motociclistii. In ceea ce ma priveste:
- acord prioritate motociclistilor si biciclistilor atunci cand o au, nu le tai calea si nu ii claxonez sa se miste mai repede; - manevrele de viraj la stanga nu le fac niciodata fara sa semnalizez din timp si sa ma asigur temeinic ca nu incomodez pe nimeni in trafic facand asta; - cand depasesc un motociclist/biciclist, o fac intotdeauna la cel putin un metru fata de el; -etc. In schimb nu accept, nu voi accepta niciodata comportamentul unui partener de trafic - indiferent pe cate roti este - daca: - depaseste intreaga coloana de masini la semafor si se baga el primul, in fata. - blocheaza drumul si ma obliga sa imi incetinesc deplasarea in mod nejustificat (deplasarea in tandem cu viteza mica, simultan pe mai multe benzi); - imi da flash-uri din spate, ca el vrea sa depaseasca toata coloana si nu ma lasa sa depasesc un camion obosit care-l am in fata. cipman, sunt perfect de acord cu ceea ce ai spus tu : "Ar fi si culmea sa merg cu un scuter sau motocicleta si sa stau la semafor in urma unei coloane de 20 de masini oprite la semafor atata vreme cat am loc sa ma strecor pe una din parti fara sa deranjez pe nimeni. Apropo, cam asta e ideea: trebuie sa mergi a.i. sa nu-i deranjezi pe ceilalti, indiferent pe ce fel de vehicul esti cocotat." Intr-adevar poti sa faci orice, atata vreme cat nu deranjezi/sfidezi partenerii de trafic. Te strecori prin intersectie, daca pleci cand se face verde fara sa deranjezi masinile din coloana e OK. Dar daca prin manevra ta intarzii plecarea coloanei de masini, atunci nu mai este OK. |
--------------------
Ford Focus
C-MAX
2004 1.6 TDCi
|
|
paul_s |
![]()
Post
#35
|
. Group: Members Posts: 305 Joined: 2 July 04 From: . ![]() |
eu evit multitudinea de gropi de pe la noi cu manevre rapide si scurte stanga dreapta fara sa-m iparasesc banda si fara semnal( le fac prea in scurt ca sa am timp si pt semnal) cata vreme nu schimb banda nici n-are sens, e daca intr-um mom dasta se baga cu motocicleta pe langa mine pt ca " are loc", legal n-are voie , e vehicul daca vine langa mine se numeste dublare parca , oricum nu e voie, dasta mi-we teama cand ai vad , si nu pt mine cat pt ei , sa intamplat sa treaca un scuter pe langa mine , pe o strasduta pe langa gatra , tocmai cand ma pregateam sa evit o groapa ,, norocu lui e ca l-am vazut la timp si am luat-o prin groapa , dar juma de secunda ma itarziu si-l lipeam de masina parcata, de aici vine teama , ca vin tare printre benzi , si nu-i vezi , cand ai vezi e ok , sti ca-s acol osi esti atent
|
--------------------
.
.
.
- .
|
|
tonicelli |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 26 March 06 From: Valea Jiului ![]() |
Subscriu la ce au scris unii mai sus
Nu am nimic cu motocicliștii care sunt "normali" nu cu unii care fac experimente (după părerea mea) până la 200 km/h ![]() Probleme mai sunt și cu scuterele care sunt conduse de (unele) persoane care nu prea au legătură cu regululile de circulație Și apropo de titlul topicului eu cred că nu suntem încă pregătiți ![]() O spun din calitate de sofer pe 4 roți dar și ca pasager pe 2 roți ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate plus
- HD-XX-XXX România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
|
|
Race |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE iar perceptia majoritatii soferilor este ca motocicleta trebuie sa mearga lipita de bordura, nu sa stea pe mijlocul benzii. asa ca decat sa te cobori la mintea a 100 de nebuni pe zi si sa le explici ca e dreptul tau legal sa mergi pe banda ta ca orice alt vehicul, mai bine depasesti cand ai loc si gata N-as crede.Eu sunt de-a dreptul incantat cand motociclistul din spate ma depaseste corect,intrand pe banda din stanga si nu trecand pe langa mine la 5 cm,iar apoi intra in fata mea si se pune pe jumatatea benzii.Din pacate,majoritatea aleg optiunea "ma pun pe linia dintre benzi si pe acolo merg". QUOTE Cel mai usor lucru in viata e sa-l judeci pe altulSi si mai usor este daca gasim o pisica vagaboanta moarta la noi in curte sa-o aruncam in curte la vecinul. Daca mai ai zicatori si proverbe,fa topic pentru ele daca nu exista deja.In traducere,daca ai ceva de zis zi,daca nu abtine-te. QUOTE Ar fi si culmea sa merg cu un scuter sau motocicleta si sa stau la semafor in urma unei coloane de 20 de masini oprite la semafor atata vreme cat am loc sa ma strecor pe una din parti fara sa deranjez pe nimeni Crezi tu ca nu deranjezi pe nimeni.Am oprit la stop cu masina,ascult radio,ma gandesc ce ma asteapta la servici...si il loc sa merg pur si simplu inainte cand porneste masina din fata mea,trebuie sa ma tot uit in oglinzi,sa fiu atent,ca nu cumva faptul ca masina mea se misca 3 cm la stanga sa-l atinga pe dobitocul care trece printre masini la 2 cm de fiecare,ca saracul de el nu are o "conserva" sa-l protejeze si cine stie ce pateste dupa aia. QUOTE circula pe un drum prioritar pe directia inainte si intestioneaza sa travesrseze o intersectie (adesea semaforizata) cu toate luminile aprinse si sunt pusi in situatia sa franeze violent si sa se fereasca pentru ca se gasesc unii de pe contrasens sa faca la stanga prin fata sau in dreptul lor neacordand prioritate de trecere Asta n-are treaba cu motocicletele,sunt multi care fac asta si daca vin masini,ca doar ei au verde la semafor si trebuie sa treaca.E drept ca in masina ai sanse ami mari sa scapi... QUOTE merge linistit pe banda lui si un "conservar" schimba directia de mers (sau banda) fara se asigure (inspecial catre dreapta - de ex. trece de pe banda a II-a pe a I-a);cand ii aduce, politicos, aminte consevarului ca masina lui e dotata cu oglinda si pe partea dreapta, cate injuraturi noi a invatat. Iarasi,asta nu are legatura cu motocicletele.Daca in Bucuresti se practica asigurarea din dreapta cat de cat,in rest e teorie.In special la argeseni,care in general nu se asigura punct,nu conteaza sintuatia. QUOTE In schimb nu accept, nu voi accepta niciodata comportamentul unui partener de trafic - indiferent pe cate roti este - daca: - depaseste intreaga coloana de masini la semafor si se baga el primul, in fata. E,nu realizezi faptul ca in afara de alea doua pe care le ai de la natura,iti mai cresc doua cand iti iei motocicleta...numai fraierii stau la stop regulamentar. QUOTE nu cu unii care fac experimente (după părerea mea) până la 200 km/h Viteza nu are nici o legatura cu asta.Pot sa mearga cat de repede vor ei,daca au unde si cum.Asta nu include mersul intre sensurile de circulatie,care e metoda lor preferata. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
AlexV |
![]()
Post
#38
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
acum vreo 2 zile observam live diferenta dintre 2 motociclisti. Si pe langa asta respectul pe care l-au acordat ceilati soferi.
Primul dintre ei a oprit la stop, cam dupa a 4 masina, incadrat regulamentar pe banda lui. Masina din spate a oprit si ea regulamentar, sa nu streseze motociclistul. Cel de-al doilea motociclist, era mai cu mot, a facut slalom printre cateva masini (si nu cu viteza mica) a trecut exact pe langa cel care statea regulamentar, si s-a postat primul la semafor PE LINA ALBA, exact cum spune si race, intre 2 masini. Si nu ii lipsea atitudinea ce smecher sunt. Sunt motociclisti care nu inteleg ca respectul trebuie sa fie reciproc. Si cred ca astia sunt si cei care circula cel mai des, de aici si renumele foarte prost pe care il au motociclistii. Probabil marea majoiritate iese din cand in cand cu motorul la plimbare si nu incalca asa de des regulile si mai ales respectul pentru ceilalti soferi si tot ei sunt cu gura mare ca soferii nu ii respecta (au si ei dreptatea lor uneori) Dar pe langa toate acestea, n-am inteles de ce exista o categorie de motociclisti care trebuie sa streseze pietonii. Pana si pe trotuar trebuie sa fie smecheri deranjand si punand in pericol viata pietonilor. Motocicleta e sun stil de viata probabil, dar sunt si cateva specimene care cred ca e singurul stil de viata. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
amp |
![]()
Post
#39
|
![]() AMP Group: Members Posts: 275 Joined: 17 May 05 From: P I T E S T I ![]() |
Eu sunt constient de riscul de a fi pe 2 roti, dar ala care e pe ele e constient? Stie ca regulile rutiere sunt si pentru el? Stie ca e in Romania, si nu in Germania (diferenta de drumuri)? Tata, esti pe motor, atunci iti iei si tu masuri de precautie. La cati distrusi avem la volan, d'abia imi tin eu masina intreaga. Pentru unu cu motor e si mai greu. Eu, care stau tot timpul cu ochii in oglinzi, tot era sa fiu calarit de motociclisti. As putea convietui cu unul care conduce regulamentar, dar cu restul nu. Totusi, sa nu uitam ca majoritatea isi iau motoare doar pentru senzatii tari (100km/h in 5 sec).
|
--------------------
Renault Laguna II
Privilege 1.9dci
120CP Dec.2001
- AGxxAMP
|
|
uncle |
![]() ![]()
Post
#40
|
![]() pole after pole Group: Members Posts: 528 Joined: 19 July 05 From: Bucuresti ![]() |
o convietuire este posibila dar din pacate sunt "uscaturi" in ambele "tabere"; am o multime de prieteni motociclisti (atat pe vitezane cat si pe comuniste/choppere/naked/enduro/etc) si va pot spune cu mana pe inima ca astia de pe vitezane sunt niste distrusi total (marea lor majoritate - nu generalizez) pentru ei viteza e totul sunt incitati de filmulete underground gen "ghost rider" si fac in general numai tampenii;
si mie imi place sa merg pe motocicleta si am si mers, pe mine m-a atras "feeling-ul" ala clasic: motorul care duduie sub tine, pletele in vant and stuff ![]() sentimentul de libertate totala (Easy rider rulz!!!) probabil ca o sa imi iau un enduro pana la urma (deh imi place si mountain biking-ul si ma gandeam sa le combin; si oricum la ce cratere avem in tara asta e mai safe pe un enduro ![]() ca o mini concluzie va implor sa ii feriti voi "conservarilor" ![]() |
--------------------
renault
megane 1.4 16v / yamaha szr 660
>>> 2005 / 1998 2.1 hatch, Influence > 26.600km la revizia de 30k pe data de 03.01.2007
|
|
bonzai |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Mie mi se intampla destul de des sa conduc relaxat, fara sa ma stresez de toti idiotii din trafic, dar imediat ce imi trece un motor razant pe langa oglinda din dreapta sa devin crispat si sa ma enervez. Nu mi se pare normal sa imi distraga atentia de la un condus normal astia care se baga printre masini.
Ah, si ii urasc din toata fiinta mea cand sta omul linistit in casa la odihna, sa treaca un motor care te trezeste din morti doar ca el vrea sa arate ca motorul lui trece de 6000 rpm. |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
O moto de viteza trece lejer de 10000 RPM , nu de 6000 ca acolo nu prea il auzi....
Am prieteni pe moto de viteza...care merg foarte tare (sunt filmari chiar si la 270 km/h......) dar care se "protejeaza" mult, in sensul ca nu merg tare decat noaptea si numai pe drumuri cu 2 benzi pe sens dar oricum cand esti dependent de viteza accidente se intampla....mie personal imi plac moto numai sa le vad pt. ca nu am fost tentat niciodata sa merg cu una.... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
bulan |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
educatia rutiera auto/moto/velo incepe odata cu ziua cand parintii ti.au cumparat prima tricicleta.si mai trebuie sa o si folosesti nu doar sa o ai.pana la 16 ani educatia continuua facand plimbari lungi pe o serie de biciclete pe care le schimbi o data cu varsta ta.deasemeni daca de mic copil parintii te iau cu ei in toate deplasarile cu masina de familie vei fi martor la ce se intampla in trafic cat si la felul cum parintii tai comenteaza cele petrecute.de la 16 ani si pana la18 ani poti conduce motoscuter si la majorat ai deja o gramada de km pe doua roti cu sau fara motor.obtinand permisul de conducere categoria B la 18 ani sigur ai sa vezi cu alti ochi pe cei cu doua roti.dar daca n.ai avut niciodata tricicleta velo/moto/auto si nu ti.a dat niciun prieten sa faci macar o tura si parintii n.au avut masina si la capitolul auto/moto/velo ai mers doar in autobuz inghesuit ce reactii poti avea cand insfarsit pui mana pe volan.sa mai spun ca prostia nu doare ci doar se manifesta.si in afara de tricicleta&velo/moto/auto mai sunt si camioane si trenuri si nu zice nimeni sa cochetam cu toti dar sa respectam legea si pe ceilalti nu e greu.
|
--------------------
a
b
c
|
|
Tudor |
![]()
Post
#44
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Convietuirea soferi autoturisme - motociclisti e complet aiurea in Romania. Soferii nu sunt obisnuiti sa semnalizeze din timp orice manevra, sa nu intre tare intr-o intersectie fara vizibilitate, sa se asigure bine cand ies din parcare cu spatele. Motocilcistii (foarte multi dintre cei pe care ii intalnesc in trafic) nu obisnuiesc sa circule pe mijlocul benzii de mers, ci pe marcajul de separatie, nu obisnuiesc sa depaseasca atunci cand au banda libera pentru aceasta manevra, ci depasesc printre benzile ocupate de masini. Ca sofer mi-e foarte greu sa fiu concentrat si sa ma gandesc mereu ca printre masinile din spatele si din laterala mea s-ar putea aventura un motociclist; prin Europa n-am vazut asa ceva, depasirile sunt facute asa cum le-ar face o masina (rar pe contrasens, dar niciodata prin dreapta), pe cand in Romania de multe ori m-am trezit depasit prin sptiul liber dintre 2 benzi ocupate (in Romania mai mereu ai de evitat gropi si canale si nu poti merge rectiliniu pe mijlocul benzii, asa era sa-l fac bidimensional pe un motociclist care s-a gandit ca are loc sa se strecoare).
Ca in multe alte domenii, respectarea regulilor existente si practicarea unui dram de bun-simt si respect ar trebui sa rezolve problema. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Race |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE sa nu uitam ca majoritatea isi iau motoare doar pentru senzatii tari (100km/h in 5 sec) Si mi se pare perfect normal.Motocicleta nu iti ofera nimic altceva decat acceleratii fulminante.Nu are confort,nu are siguranta,nu are nici o valoare practica.Dupa cum am mai zis,problema nu e ca motociclistii merg repede,ci in ce conditii merg repede. QUOTE pe mine m-a atras "feeling-ul" ala clasic: motorul care duduie sub tine, pletele in vant and stuff Cat "iubesc" hipiotii ![]() QUOTE Easy rider rulz!!! Vezi ca la sfarsitul filmului aia doi mor...finalul e singurul lucru bun din filmul ala ![]() QUOTE va implor sa ii feriti voi "conservarilor" pe ei.... ca io asa fac Pai asa facem toti...doar ca unii dintre noi (de exemplu eu) fac asta pentru a nu avea probleme cu legea,nu din mila pentru ei. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
coocky |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
![]() Conducatorii relaxati sunt cei mai periculosi!!! probabil nu stiu ce e aia autostrada... nu stiu ce e aia viteza de reactie... revenind la subiect. eu am carnet din 98 si pot spune ca am invatat sa conduc in 2002. desi facusem pana atunci vreo 20kkm. in ianurie 2002 am fost parasutat in paris cu o masina pe mana... ei bine acolo inveti si sa conduci si sa respecti... acolo intelegi ca motocicleta nu este doar un hobby... este o necesitate. acolo intelegi de ce trebuie semnalizat cand faci cea mai mica miscare... dar tot acolo vezi si cultura motociclistilor... care atunci cand se merge in coloana merg in coloana, iar atunci cand se sta la semafor si toate masinile din fata s-au oprit, incearca sa isi justifice riscul sporit pe care si-l asuma... adica se strecoara printre masini... pana unde pot, iar unde nu pot se strecoara inapoi pe banda, de aceea acolo vei vedea tot timpul o distanta de cel putin 1 metru intre cele 2 randuri de masin, iar acolo unde asta nu se poate vei vedea o distanta ceva mai mare fata de cel din fata, pentru a putea intra si un motociclist. tot acolo am vazut motociclisti care iti multumesc cand le arati ca esti constient ca nu esti singur pe sosea... e adevarat ca si acolo se mai depaseste pe contrasens dar cazurile sunt rare in comparatie cu numarul mare de vehicule. multi au dreptate cand spun ca sunt o gramada de tineri teribilisti care isi imping norocul la limita, dar va intreb cati motociclisti cunoastetzi? da fac galagie, da fac si prostii, dar pentru multi dintre ei pasiunea pentru motoare este mai puternica decat ratiunea si instinctul de conservare... am "avut" un prieten care mergea perfect regulamentar pe un bulevard si de pe o strdutza laterala a iesit un nenea care o lua la stanga... si din pacate l-a "luat" din plin... iar omul a spus: eu m-am asigurat daca vin "masini"!!! pe sosea nu sunt doar masini!!! Din fericire s-a rezolvat cu cateva luni de spital si cateva operatii... nu pot sa inteleg cand aud unii soferi spunand "a aparut din senin", indiferent ce viteza ar avea... nu poate sa apara din senin, nici cu masina nici cu motocileta...(asta este o trimitere directa la relaxare, stare ca atenueaza perceptiile... e adevarat ca un motor ocupa mult mai putin din campul vizual in comparatie cu o masina... dar si asa nu este invizibil) ma consider pregatit sa convietuiesc cu motociclistii, ori de cate ori voi avea posibilitatea am sa le fac loc, si imi voi da silinta sa nu ii pun in situatii imposibile... |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
richie |
![]()
Post
#47
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
Deoarece, exista tampitii pe motoare care fac...cam tot ce s-a expus pana acum, e greu sa vezi daca e un tampit sau unul dintre cei multi care sunt decenti, - Nu zic regulamentari pentru ca e greu sa mergi regulamentar cand esti pe un motor- cand vad un motor....in fata...in spate...unde-o fi, incerc sa merg constant, fara sa schimb directia si...la un moment dat "scap" de el. Ma va depasi. Oricum...ma simt foarte stresat cu un motociclist in spatele meu.
|
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
cipman |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Deja lucrurile sunt clare in acest topic. Avem pareri si atitudini de toate felurile.
Unii dintre noi stiu sa convietuiasca iar altii sunt stresati rau (atentie la pre-infarct!). Chiar sunt curios care dintre voi se considera stresat/intimidat/deranjat daca s-ar afla la volanul uneia dintre masinile (care anume?) care apar in filmuletele de mai jos (precizati minutul si secunda ca sa putem verifica). Am ales intentionat dintre cele in care scooteristii/motociclistii cam sar calul sau nu respecta regulile: 1. Scooter in Seoul 2. Same scooter in the same Seoul 3. Motociclisti care "sar calul" de vreo 4-5 ori, in afara orasului 4. Scooter undeva in Taiwan 5. Motociclist pe autostrada (de observat si viteza in momentul depasirilor) 6. Scooter in Marsilia (asta l-am pus pt. ca-mi place) Am luat cateva exemple, undeva pe "la mijloc". Cine mai gaseste filmulete cu care poate exemplifica ceva, sa mai puna. Vedeti ca nu m-am referit la extreme gen: - Calatorie prin Alpi, Italia (sa-mi spuna cineva mie ca nu i-ar place!), 30 min - Fast Lap pe centura Parisului Am cautat, intr-o prima faza, filmulete in care apara aglomeratii de masini si motociclete in genul: movie1 si movie2. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
bonzai |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bonzai @ 29 May 2006, 10:12) ...... Ah, si ii urasc din toata fiinta mea cand sta omul linistit in casa la odihna, sa treaca un motor care te trezeste din morti doar ca el vrea sa arate ca motorul lui trece de 6000 rpm. QUOTE(cj98czh @ 29 May 2006, 10:23) .... Am prieteni pe moto de viteza...care merg foarte tare (sunt filmari chiar si la 270 km/h......) dar care se "protejeaza" mult, in sensul ca nu merg tare decat noaptea .... Q.E.D. |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
uncle |
![]() ![]()
Post
#50
|
![]() pole after pole Group: Members Posts: 528 Joined: 19 July 05 From: Bucuresti ![]() |
@race
"prietene" parerile tale ma lasa rece...topicul nu era facut sa ne atacam unii pe altii, ci sa ne dam cu parerea vis-a-vis de convietuirea motociclisti/automobilisti... 90% din posturile tale incalca regulamentul, adica ataca persoana, nu ideea!!! ![]() esti un Gica Contra din fabricatie ![]() This post has been edited by uncle: 29 May 2006, 16:31 |
--------------------
renault
megane 1.4 16v / yamaha szr 660
>>> 2005 / 1998 2.1 hatch, Influence > 26.600km la revizia de 30k pe data de 03.01.2007
|
|
Race |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum sa nu atac ideea ?! Nu suport IDEEA de hipiot,adica de om al carui ideal in viata e sa se drogheze si sa se plimbe cu motocicleta cu 40 km/h cu vantul in plete,care nu se spala,care e impotriva unui intreg sistem care dupa el are numai probleme pentru care nici macar el personal nu are vreodata o solutie.In zilele noastre nu se mai aplica literal tiparul asta,dar pe aproape.
Si inca o chestie:faptul ca nu suport parazitii si neadaptatii societatii (nu ma refer la motociclisti aici ci la hipioti) inseamna ca nu respect regulile de circulatie (banuiesc ca asta ai vrut sa zici cu "uscaturi de ambele parti") ? Interesanta idee...dar care nu ma face sa am o parere prea buna despre inteligenta celui care a emis-o ! claus,astept iar warn/ban...nu dormi in post ! |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
paul_s |
![]()
Post
#52
|
. Group: Members Posts: 305 Joined: 2 July 04 From: . ![]() |
am observat vitezele , intre 75 si 100 Mph este putin ??? si viteza maxima 160 Mph
![]() This post has been edited by paul_s: 29 May 2006, 19:27 |
--------------------
.
.
.
- .
|
|
MDD |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 18 February 06 From: Otopeni ![]() |
Specia umana !
Citesc comentariile si am rabdare, nu comentez....mai e pana acolo unde si unii si altii o sa ajungem la o civilizatia rutiera .In fond avem strazile pe care le stim, autostrazi mai deloc si "autovehicule" de vreo 15 ani !! Nu includ aici categoriile de varsta , cei batrani sunt sechelizati pe sistemul vechi(poate nu toti), iar cei tineri ...invata. Bine ar fi sa aiba si exemple..cum citeam mai sus nu filme si "eroi" ...Mai disting si ceva gen rasism, aversiune , bravada. Fiecare cum il duce capu si educatia. Asfalt uscat ! |
--------------------
Renault
Grand Scenic ,Twingo 2 Initiale Paris bva
2012 Aprilia Scarabeo 500
|
|
AlexV |
![]()
Post
#54
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
va rog frumos sa incetati cu cearta intre voi.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#55
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.854 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
[quote=coocky,29 May 2006, 12:35]
![]() "in ianurie 2002 am fost parasutat in paris cu o masina pe mana... ei bine acolo inveti si sa conduci si sa respecti... acolo intelegi ca motocicleta nu este doar un hobby... este o necesitate. acolo intelegi de ce trebuie semnalizat cand faci cea mai mica miscare... dar tot acolo vezi si cultura motociclistilor... care atunci cand se merge in coloana merg in coloana, iar atunci cand se sta la semafor si toate masinile din fata s-au oprit, incearca sa isi justifice riscul sporit pe care si-l asuma... adica se strecoara printre masini... pana unde pot, iar unde nu pot se strecoara inapoi pe banda, de aceea acolo vei vedea tot timpul o distanta de cel putin 1 metru intre cele 2 randuri de masin, iar acolo unde asta nu se poate vei vedea o distanta ceva mai mare fata de cel din fata, pentru a putea intra si un motociclist. tot acolo am vazut motociclisti care iti multumesc cand le arati ca esti constient ca nu esti singur pe sosea... e adevarat ca si acolo se mai depaseste pe contrasens dar cazurile sunt rare in comparatie cu numarul mare de vehicule". Ai avut noroc, ceea ce povestesti tu este rezultatul unor adevarate campanii de sensibilizare care au avut loc la sfarsitul anilor '90 in Franta. Eu am ajuns la Paris cu masina pe mana in 1997 si la inceput eram ingrozit de "motarzii" care treceau printre benzi, care-ti dadeau cu sutul in masina daca nu te dadeai la o parte sa treaca ei si care se sprijineau pe masina ta la stop, fara sa se uite pe ce pun mana si sa se asigure ca nu pleci de pe loc...le-am invatat insa repede modul de gandire si de condus si nu am avut probleme cu ei. Mai putin o faza haioasa cand un oligofren din asta a vrut sa se sprijine pe geamul pe care tocmai il coboram sa intre nitel aer in masina...noroc ca a vazut la timp si s-a sprijinit de masina din dreapta...si tot el facea scandal... ![]() La noi insa este alta mancare de peste, din pacate nu toti motocioclistii dau dovada ca ar avea ceva in cap...ar trebui sa dea ei insisi dovada ca sunt constienti de riscul sporit pe care si-l asuma si sa se poarte in consecinta...una e sa cada de pe motor la o viteza regulamentara si alta e sa se faca varza la 100 la ora prin oras...asa cum ei le cer "conservarilor" sa ii vada si sa ii ocoleasca, acelasi lucru ar trebui sa il faca si ei, sa se apere singuri...faptul ca au motor nu le da nici un drept suplimentar...vor sa braveze, sa o faca pe barba lor...altfel se cheama discriminare, care daca nu ma insel este ilegala... La fel si pentru cei cu masini, sunt multi frustrati printre soferi...toata problema este legata de echilibru si respect reciproc. Am grija de motocicilstul care are grija de el si care merge regulamentar, insa nu ma misca insa deloc cei care si-o fac cu mana lor si care mai si provoaca pe deasupra...ar trebui in momentul ca in care se ia permisul pentru motor, candidatii sa treaca un test de inteligenta si daca au un IQ sub 125 sa nu li se dea permisul... Chestie de educatie si evolutie pana la urma... This post has been edited by b06fcn: 29 May 2006, 21:37 |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
coocky |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
de acord cu tine, dar uite ca se poate... si asta in 5 ani... crezi ca la noi peste 5 ani va fi la fel...
|
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
uncle |
![]()
Post
#57
|
![]() pole after pole Group: Members Posts: 528 Joined: 19 July 05 From: Bucuresti ![]() |
AlexV permite-mi te rog frumos sa il lamuresc....
![]() nu race, "uscaturi" se referea la faptul ca daca nu ar exista o lege care sa interzica omorul/vatamarea tu i-ai "zbura" de pe drum pe motociclisti cu zambetul pe buze.... ![]() uite si citatul aferent: "Pai asa facem toti...doar ca unii dintre noi (de exemplu eu) fac asta pentru a nu avea probleme cu legea, nu din mila pentru ei." iar faza cu hipiotii imi este indiferenta, daca nu iti plac nici o problema ![]() |
--------------------
renault
megane 1.4 16v / yamaha szr 660
>>> 2005 / 1998 2.1 hatch, Influence > 26.600km la revizia de 30k pe data de 03.01.2007
|
|
richie |
![]()
Post
#58
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE(Race @ 29 May 2006, 12:18) Pai asa facem toti...doar ca unii dintre noi (de exemplu eu) fac asta pentru a nu avea probleme cu legea,nu din mila pentru ei. Pun postul asta pe seama bravadei si a varstei (pentru ca, chiar daca buletinul tau arata altceva...nu cred ca ai mai mult de 18..19 ani) Nu pot concepe ca, cineva, daca ar sti sigur ca nu ar avea probleme cu legea, ar omori pe cineva fara mila. Si acel cineva sa vorbeasca de neadaptatii societatii.....de outsideri...etc. Nu stiu cine ar fi mai neadaptat sau mai nepotrivit intr-o societate. Unul care se considera in afara ei....e un "poet" care se drogheaza si viseaza elefantei roz....care nu se spala si nu se tunde...dar care nu face rau nimanui....ci militeaza pentru pace si protectia animalelor (cam asta inseamna Hippie....ce zici tu e mai mult specific satanistilor) sau unul care afirma sus si tare ca singurul motiv de a nu omori un om, este ca ar avea probleme cu legea. Si....daca mai e si un adept al curselor de viteza pe soselele patriei......no comment. ontopic si @ cipman: Cand ziceam ca ma streseaza sa am in spate un motociclist.....n-am dezvoltat destul. Ma streseaza si sa am un automobilist in spate. Pentru ca, nu stiu...poate e ghinionul meu, dar...7 din 10 care imi stau de obicei in spate, ori ii apuca sa se ia in gura cu mine...dintr-un logan sau dacie veche...sau clio...sau cielo...sau.....ori "neatenti" care la o frana brusca mai mai ca intra in mine. In general prefer sa nu am nici un automobil...indiferent de roti...in spatele meu. Asa ca, ori il las sa se duca, ori fac tot posibilul sa ma departez de el. Nu am nimic personal cu motociclistii...ci doar cu "motociclistii" . Problema e ca, ca si in cazul ...citez de prin forum "Criminal Powered by Reno" e greu sa faci diferentierea intre unul corect si unul cu capul....si consider ca e de preferat sa ma comport de la inceput ca si cand as avea unul cu capul in spatele meu, decat unul corect. Nu din discriminare, ci din considerente practice. |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
Race |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Prin afirmatia aia nu am vrut sa zic ca as urmari motociclistii special sa-i lovesc sau ce ati mai aberat voi.
De exemplu:stau la stop,se face verde,masinile din fata mea se misca.Eu ma uit in oglinzi,il vad pe idiot cum trece printre benzi,vad ca masina de pe banda de langa mine e foarte aproape,si ma dau intr-o parte pentru ca dobitocul sa nu se pocneasca de mine si sa am probleme cu legea apoi,ca saracu' om a murit din cauza mea.Daca nu ar fi aceasta ultima problema,nu mi-ar pasa.Se face verde,ma uit doar la masina din fata mea,atata timp cat nu-mi schimb banda nu ma intereseaza ce se intampla in spate,mai ales sintre benzi.Se pocneste "easy rider"-ul de mine,se dezechilibreaza si-si rupe gatul ?! Ghinion...e alegerea lui. Pot da multe exemple de acest fel,care presupun ca eu sa franez/virez pentru ca ei nu respecta regulile de circulatie.Cum nu sunt un arhanghel trimis pe Pamant pentru a salva omenirea,nu consider ca e datoria mea sa protejez oamenii de propria lor prostie.Din pacate,legile romanesti,de fapt cei care le aplica,au o alta viziune asupra subiectului... 18-19 ani ? Exagerezi...de fapt sunt minor,n-am permis,n-am masina. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
bulan |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
QUOTE(Race @ 29 May 2006, 20:06) Cum sa nu atac ideea ?! Nu suport IDEEA de hipiot,adica de om al carui ideal in viata e sa se drogheze si sa se plimbe cu motocicleta cu 40 km/h cu vantul in plete,care nu se spala,care e impotriva unui intreg sistem care dupa el are numai probleme pentru care nici macar el personal nu are vreodata o solutie.In zilele noastre nu se mai aplica literal tiparul asta,dar pe aproape. Si inca o chestie:faptul ca nu suport parazitii si neadaptatii societatii (nu ma refer la motociclisti aici ci la hipioti) inseamna ca nu respect regulile de circulatie (banuiesc ca asta ai vrut sa zici cu "uscaturi de ambele parti") ? Interesanta idee...dar care nu ma face sa am o parere prea buna despre inteligenta celui care a emis-o ! claus,astept iar warn/ban...nu dormi in post ! Eu cred ca faceti o mare confuzie!!! Hipiotii sunt ceva boschetarii sunt altceva iar motociclistii de azi de la noi din tara sunt cu totul altceva.Cea mai ieftina motocicleta costa cat un logan una mai rasarita cat un clyo.Daca un motociclist ar avea doar motocicleta atunci la capitolul banci finante este cam pe picior de egalitate cu dumneavoastra.Eu personal nu cunosc vreun 8 clase primare muncitor necalificat(tot respectul pentru aceasta categorie de conationali ai nostri) posesor de motocicleta.Si mai cred ca bunul simt elementar obliga pe oricine sa -si priveasca semenii doar in ochi nu sa scaneze+ecografieze si sa puna dignostice+etichete. |
--------------------
a
b
c
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 15:52 |