Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 5 6 7 8 9 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motociclisti in trafic

pretender`
post 15 Feb 2007, 17:33
Post #181


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 January 07




QUOTE(A l e x @ 15 Feb 2007, 18:02)
Intr-adevar, mare idiot cel cu Nubira si un motociclist civilizat cel de pe motor. Dar, sunt doar doua cazuri extreme, cum poti tu sa generalizezi toata discutia la acele doua cazuri izolate ?
*


nimic din ceea ce a spus nu seamana cu o generalizare! daca ar fi spus ceva de genul: cei cu patru roti nu au nimic in cap in comparatie cu cei ce au doua roti... asta era o generalizare pripita. omul nu a facut decat sa impartaseasca o ultima experienta din strada.
ba chiar spune ca motociclistii inca nu il enerveaza pentru ca sunt inca putini in comparatie cu automobilistii. Pe langa asta afirma ca in ambele tabere se regeseste cam acelasi procent de idiotzi.



--------------------
Renault Twingo 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 15 Feb 2007, 18:20
Post #182


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




apropo de generalizari...90% din motociclisti depasesc coloana de masini care asteapta la semafor...sau poate ma insel eu? blink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 15 Feb 2007, 20:58
Post #183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Procentul e corect, insa nu depasit coloana asa cum te gandesti tu, pe contrasens. Ca regula generala, se evita mersul intre banda ta de mers si sensul opus, oricand te poate agata unul pe contrasens. Daca e o singura banda si ai loc te bagi intre bordura si masini, insa cu atentie la usi. Daca sunt 2 sau mai multe benzi si ai loc poti sa te bagi intre benzi, inaintand atat cat poti sa nu agati oglinzi si pe cat posibil sa-si faci simtita prezenta discret fata de ceilalti (de obicei un spritz scurt din acceleratie cand te apropii de masina din fata, nu in dreptul geamului pt ca sigur sperii si creezi disconfort).
Daca ai loc si nu deranjezi, nu creezi disconfort celorlalti participanti, nu vad de ce nu te-ai baga printre masini. In momentul in care coloana se pune in miscare obligatoriu te incrii in coloana. Eu zic ca e de bun simt!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 15 Feb 2007, 21:30
Post #184


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(apostol_emil @ 19 Jan 2007, 17:46)
Big berceni ,veneam dinspre fintina mergeam spre vacaresti ,deabia plecasem de la semaforul de unde intorc troleele,cind m-am trezit ca din stinga mea pe contrasens( linie continua etc )ma depaseste un  tip cu motocicleta in tromba,imi taie fata si-l depaseste prin dreapta pe cel din fata!!! ohmy.gif . ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif
Personal am ochii lipiti de oglinzi tot timpul dar ....am inghetat pt ca nu am stiut de unde a aparut,si daca nu frinam cred ca-l striveam intre masini.....
Groaznic sentiment ....
*


ca de exemplu...


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 15 Feb 2007, 23:02
Post #185


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(apostol_emil @ 15 Feb 2007, 18:20)
apropo de generalizari...90% din motociclisti depasesc coloana de masini care asteapta la semafor...sau poate ma insel eu? blink.gif
*



Si te deranjeaza asta in mod particular?

Asta e un fel de cutuma oriunde vei gasi motocilisti, chiar si domnii politisti pe moto fac la fel acolo unde incap cu tanculetele lor. Nu-ti face griji ca peste tot se procedeaza la fel, motociclistii sunt primii la semafor. De ce? Pentru ca cu o motocicleta vei pleca mult mai repede si asa nu vei incurca pe absolut nici un conducator auto.


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 16 Feb 2007, 00:36
Post #186


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




In exemplul ala nu e un motociclist reprezentativ pt comunitatea moto. Ala de fapt nu e motociclist, e un tampit, vezi postul de mai sus. Ala la fel face si cu masina!
Tocmai de asta aduceam aminte mai sus de bunul simt. Il ai bine, nu-l ai faci ca ala din exemplul de mai sus.
Atata timp cat nu depasesc linia continua dintre sensuri, nu e depasirea coloanei, asta in alta ordine de idei! Insa tipul asta de depasire nu e prea indicat! Mai degraba mergi pe varianta langa bordura, fiind atent la usi, canale, nisip, masini care fac dreapta, strazi laterale unde tot tampitul iese sa se asigure cu jumate de masina pe prima banda, etc.
Poate nu e cea mai fericita metoda de a inainta in trafic mergand atunci cand coloana sta intre masini dar ar fi mult mai simplu daca ar exista o banda ingusta speciala sau daca ar fi generalizata o cutuma ca pt moto/biciclisti sa se lase un spatiu intre bordura si masini. Sau daca toate masinile ar sta pe banda lor, nu una calcand pe banda, alta pe mijloc, si tot asa. Daca toate masinile ar sta pe mijlocul benzii de mers moto ar avea loc lejer intre masini.
Si inca o chestie: NU MAI LUATI CA PE UN AFRONT faptul ca un motociclist se baga intre masini si ajunge inaintea vostra la semafor! Care ati mers cu motorul stiti cum e sa stai in teava de esapament a zeci de masini (nu mai vorbesc ca in casca concentratia e mult mai mare), sa te incingi cu casca si echipamentul, sa fii stresat si cu ochii in paishpe la tot felul de manevre in trafic, de parca ai fi nvizibil, de parca toata lumea vrea sa te vaneze si multe altele. Pe langa astea, faptul ca te strecori printre masini si pleci primul la semafor este kk maka!!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucman
post 16 Feb 2007, 09:32
Post #187


Cogito ergo doleo


Group: Members
Posts: 664
Joined: 26 August 05
From: Bucuresti




Cred ca ar fi fain daca am face o intalnire comuna, auto si moto.
Daca reusim sa ne intalnim, sa discutam si sa ne intelegem reciproc, eu zic ca e un pas inainte.


--------------------
Renault 1.5 DCi 80CP Fidji
Bianchi Super Grizzly
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 16 Feb 2007, 12:28
Post #188


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




pretender` : Felul in care a pus problema cu acel exemplu m-a facut sa cred ca-l foloseste ca argument ca motociclistii nu sunt asa rai ca automobilistii.. Daca m-am inselat, asta e.

Lucman : Chiar daca s-ar face, crezi ca si-ar schimba cineva felul de a conduce ? Sa fim seriosi.


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 16 Feb 2007, 15:49
Post #189


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@lucman: si cu cine ai vrea sa te intalnesti? cu motociclistul sau cu automobilistul din noi?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 16 Feb 2007, 17:08
Post #190


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




eu as vrea sa ma intilnesc cu ambii biggrin.gif amindoi biggrin.gif .... drunksinging.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 16 Feb 2007, 23:23
Post #191


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Alex, iti dai seama ca nu pot generaliza pornind de la doar un exemplu. Pot insa afirma, inclusiv pe baza acelui exemplu, ca nu ceea ce conduci conteaza, ci ceea ce ai in cap.

Bunul simt se invata in primii ani de viata. Dupa aia, Dumnezeu cu mila... E de ajuns sa-i oferi unui om putere, si isi va da arama pe fata imediat.

Tocmai la asta se rezuma comportamentul dement al celor cu masini puternice, sau cu motoare puternice. Ei simt ca au putere. Si in functie de cantitatea de bun simt, educatie si civilizatie, o folosesc ca atare.

Uitati-va la pietonii care se arunca efectiv pe trecerile de pietoni, pentru ca "e dreptul lor". Daca ajung in spatele unui volan tot ei vor claxona injurand pietonii care merg 'prea incet' pe trecere, pentru ca de data asta ei sunt in masina, si au mai multa forta decat 'gibonii' de pe trecere.
Si daca cumva isi iau un motor, se vor comporta la fel.

Era o reclama la un moment dat, cu un familist care se transforma pe rand la volan in porc, leu, mistret, fiara feroce, mielusel, etc. in functie de situatiile de pe drum. Cam asta se intampla si cu fiecare dintre noi, ce sa mai ne ascundem dupa deget...


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 17 Feb 2007, 11:23
Post #192


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Buna observatia cu pietonii! Si asta tot de la bunul simt se intampla!

Oricum, in general cand merg cu motorul sunt de 10x mai atent si mai prudent decat atunci cand merg cu masina. La volan ma gandesc la toate treburile de pe lume numai la condus nu! Merg din inertie...asta cand merg linistit. Poate de aia nici nu obosesc conducand masina, pe cand 1-2 ore in oras cu motorul ma omoara, ajungi acasa incordat/stresat/obosit. Obositor, atent dar intreg acasa! Asta-i deviza!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 19 Feb 2007, 15:49
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Ma enerveaza la motociclisti, ca merg cu farul aprins si reglat undeva la 100 de km in fata incat deranjeaza cu draci.In rest mi se pare ca nu sunt inca atatia, incat sa fie o problema.In Salonic era jale.... wacko.gif


--------------------
ML 350 2013 - BC-35-SDS
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ktmbull
post 19 Feb 2007, 16:43
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 546
Joined: 6 August 05
From: Bucuresti




Farul ala aprins tot timpul e mai nou obligatoriu prin lege, iar scopul lui e exact ala de a te deranja, mai exact de a te atentiona de existenta unui motociclist la care trebuie sa fii atent.


--------------------
Renault Megane Sedan(2.1), 1.6 16v, Confort Expression+Clima, 2005.
+2 roti.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 20 Feb 2007, 11:51
Post #195


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Cel care te deranja pe tine asa de tare de nu mai puteai sa mergi probabil ca avea faza lunga. La orice motocicleta faza scurta bate asa cum trebuie pt ca altfel nu ai putea sa mergi noaptea. Si nu e asa de usor de lasat/ridicat farul ca la masina sa zici ca o faci din mers.
La motoarele care au 2 faruri (gen Yamaha R1) la faza scurta se aprinde doar unul din faruri si pt a fi vizibili multi aprind si faza lunga ca sa aiba ambele faruri aprinse.
Nu este ok insa motivul e unul singur: daca pot sa fac ceva in plus ca sa pot fi mai vizibil o fac, chit ca deranjez pe ceilalti. Insa nu-i judecati ca au ajuns sa gandeasca asa pt ca nu-i vina lor ca au ajuns vanat in jungla soselelor!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 20 Feb 2007, 13:11
Post #196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Cert e ca faza lor lunga ma deranjeaza in draci si nu poate crea decat disconfort in retina(si desigur ca nu le trebuie farul din Alexandria ca sa-i vada altii) . Desigur ca pot decat sa-i servesc si eu o faza lunga, asa din prietenie....oricum e singurul lucru care ma deranjeaza.


--------------------
ML 350 2013 - BC-35-SDS
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pegasus
post 20 Feb 2007, 15:06
Post #197


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 23 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(maddan @ 16 Feb 2007, 23:23)
Uitati-va la pietonii care se arunca efectiv pe trecerile de pietoni, pentru ca "e dreptul lor". Daca ajung in spatele unui volan tot ei vor claxona injurand pietonii care merg 'prea incet' pe trecere, pentru ca de data asta ei sunt in masina, si au mai multa forta decat 'gibonii' de pe trecere.
Si daca cumva isi iau un motor, se vor comporta la fel.
*

Totul pleaca de la o proasta(subliniez proasta) intelegere a "dreptului" pe care fiecare il are fiecare dintre noi fie el sofer, motociclist sau pieton. Daca ai dreptul sa faci ceva anume te mai si asiguri macar ca nu iti pui pielea in pericol... nu sari pe trecere sau demarezi in tromba doar ca ai verde. Te uiti si daca vine vre-un "gigi viteza".
Si sunt de acord cu colegii care spun ca nu exista respect in trafic indiferent din ce categorie fac parte.
Si nu sunt de acord ca respectul se invata in primii ani de viatza. Respectul il poti capata in primii ani la nivelul de baza dar trebuie sa-l constientizezi si sa-l intreti zilnic, trebuie sa te gandesti singur cum este mai bine sa procedezi si sa iti schimbi atitudinea ca de aia ai peste 18 ani si carnet de conducere(auto, moto, etc.). Exista si specimene care chiar nu vor sa respecte si nu ii intereseaza daca sunt respectati, pentru ei viata este doar o jungla.

Dau doua exemple, din trafic, de azi dimineatza:
1. pietoni
de pe Stirbei Voda am facut dreapta pe Plevnei si la 50m de intersectie este o alta trecere de pietoni unde 2 indivizi stateau(la cativa metrii de bordura, pe marcaj) si se uitau in lungul strazii(spre intersectie), parand ca se asigura inainte sa traverseze. Opresc si astept sa treaca...ei bine nu......doar stateau si probabil asteptau altceva ca mi-au facut semn sa trec. Dupa mine au mai aparut cateva masini care la fel au oprit sa ii lase sa traversez si la fel au plecat dupa ce aia au inceput sa gesticuleze. Nu merita sa te dai jos la ei si sa ii sui pe trotuar?!? eu le-am zis ceva in gand ca stateau aiurea si fix pe trecerea de pietoni.
2. motociclistul nebun
strada cu sens unic, 2 benzi plus masini parcate pe ambele parti iar din fata(pe contrasens) venea un nene pe scuter(minim 40km/h), ce-i drept cu casca si neste ochi mari cat cepele...probabil nedumerit de ce vin atatea masini spre el. Nu stiu sincer daca vroia sa se sinucida sau doar era nebun. Cand l-am zarit am inceput sa franez, macar sa nu avem amandoi viteza daca face vre-o miscare aiurea. Mi-a trecut prin stanga la rasul oglinzii. Nu imi pot explica ce naiba avea ala in cap.

Daca ne-am respecta si intelege un pic intre noi cu totul altfel ar sta lucrurile. Probleme avem cu totii cu cei inconstienti/tembeli.


--------------------
Clio Symbol - Fidji 1.5dci(80cp)
Clio Symbol Fidji 1.5 dci/80cp, rosu vif, iunie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur_dci
post 20 Feb 2007, 23:43
Post #198


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 21 April 05




Codul rutier foloseste termenul "participanti la trafic". Motociclisti sau soferi e una din posibilele clasificari, fiecare din aceste clase are inconstientii, nesimtitii si iresponsabilii sai...

Personal incerc sa le fac viata mai usoara celor pe doua roti... e o mica dovada de respect





--------------------
Clio Bicorp 1.5dci 80cp extreme 2005
clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 21 Feb 2007, 00:18
Post #199


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@pegasus: nu-i mai spune aluia motociclist ca nu este!! ala era un fugit de acasa care si-a luat scuter fara sa stie un pic de legislatie.
Chiar daca are Yamaha R1 dar merge fara casca, in slapi, se da pe o roata prin intersectii pentru mine un individ ca asta pierde din start statutul de motociclist, e doar un figurant detinator de moto.
Dupa mine tot ce este motorizat ar trebui sa dea un test macar minimal de cunostinte despre legislatia rutiera. Iar scuterele sa fie inmatriculate toate, sa stii macar cine e detinatorul, daca e furat sau nu, sa ai de unde lua proprietarul, etc.

@sorin1967: nu ai face decat sa fii de aceeasi teapa cu cel care iti baga tie faza lunga in ochi. Esti? Sper ca nu....


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 21 Feb 2007, 08:08
Post #200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Nuuuuuuuuuuuu, eu ma resemnez mioritic, eventual ma uit doar in farul ala idiot ,pana nu mai vad altceva.Totul are o limita...


--------------------
ML 350 2013 - BC-35-SDS
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 21 Feb 2007, 10:38
Post #201


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




QUOTE(rmg @ 15 Feb 2007, 20:58)
Procentul e corect, insa nu depasit coloana asa cum te gandesti tu, pe contrasens. Ca regula generala, se evita mersul intre banda ta de mers si sensul opus, oricand te poate agata unul pe contrasens. Daca e o singura banda si ai loc te bagi intre bordura si masini, insa cu atentie la usi. Daca sunt 2 sau mai multe benzi si ai loc poti sa te bagi intre benzi, inaintand atat cat poti sa nu agati oglinzi si pe cat posibil sa-si faci simtita prezenta discret fata de ceilalti (de obicei un spritz scurt din acceleratie cand te apropii de masina din fata, nu in dreptul geamului pt ca sigur sperii si creezi disconfort).
Daca ai loc si nu deranjezi, nu creezi disconfort celorlalti participanti, nu vad de ce nu te-ai baga printre masini. In momentul in care coloana se pune in miscare obligatoriu te incrii in coloana. Eu zic ca e de bun simt!
*



In primul rand vreau sa spun si eu ca articolul de pe pagina anterioara este excelent scris. Si in al doilea rans, sa mentionez ca si eu sunt atent la motociclisti si, cand se poate, le fac loc...

TOTUSI, am citat postul de mai sus din mai multe motive:

1. Din cate cunosc, Codul Rutier nu face distinctie intre automobilisti si motociclisti (l-am citit si nu am gasit nimic). Deci, fiecare participant la trafic are aceleasi reguli de urmat, aceleasi obligatii si drepturi. Deci, nu cred ca este LEGAL ca un motociclist sa se strecoare prin trafic, depasind coloana de masini, chiar pe partea dreapta, intre bordura si primul rand de "conserve". Si, mai mult, chiar daca "nu creezi disconfort celorlalti pasageri", nu e LEGAL.

2. Nu sunt de acord cu faptul ca, daca am moto, pot deapsi coloana, indiferent cat de prudent sunt, pentru ca pot. NU, ai moto, esti participant la trafic si astepti cuminte in spatele ultimei masini. Pentru ca asa e LEGAL si mai mult, pentru ca asa ar fi NORMAL. Inteleg ca, cel putin in Buc, traficul e infernal, insa asta nu da dreptul nimanui sa fenteze.

3. Daca totusi unul cu motorul se baga la semafor, as dori sa fie constient de riscul pe care si-l asuma, si sa fie barbat pana ala capat, declarand apoi in fata autoritatilor si pe forumuri ca a fost vina lui.

A, cele spuse mai sus nu sunt ideile unui om frustrat ca nu are moto si nici nu sufar de sindromul "sa moara capra (motorul) vecinului" biggrin.gif . Cred ca am fost impartial si repet nu ii urasc pe "motoristi". Vreau numai sa respectam cu totii niste reguli de bun-simt. Sa admitem cand gresim si sa nu dam vina pe altii (si asta e valabil in aceeasi masura si pentru "conservarii" care nu se asigura si taie calea altora, care blocheaza intersectiile si stau nepasatori la volan, sfidandu-i pe ceilalti, care cred ca drumurile sunt proprietate personala si pot depasi dupa pofta inimii).

Vreau sa ne civilizam cu totii.


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 21 Feb 2007, 21:10
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Da, numai ca tu pleci de la o premisa gresita: ca depasitul de catre motociclist a coloanei este ILEGALA, ceea ce e gresit. Daca imi aduc aminte, depasirea inseamna sa schimbi banda ori asta nu se intampla in cazul asta. Este o intreaga discutie daca mersul printre masini e depasire sau nu, putem vorbi 10 ani de acum incolo. Sunt tari, parca USA era printre ele care interzic intercalarea motoretelor printre masini.
In codul nostru rutier nu este specificat acest lucru, coroborat si cu faptul ca in fapt tu mergi pe aceeasi banda, deci nu depasesti ajungi la concluzia ca nu este interzis, deci nu este ILEGAL. Daca continui pe acest rationament ca tot ce nu este interzis este permis ajungem la situatia care este: ne bagam printre masini.
Daca-mi dai alt motiv in afara de faptul ca te simti "fentat" de motociclist esti invitatul meu. Dar asta ca fentatul este deplasata. Si eu stau in masina si sunt depasit zilnic de motoristi, atat cat pot le fac loc pt ca asa e normal. Are el multe alte stresuri pe cap, de ce sa mai adaug si eu unul, tinandu-l in spatele masinii mele sa-mi inghita fumul? De ce as face asta? Doar ca sa moara si capra vecinului? C'MON!!!!

Sunt convins ca nu esti un om frustrat, dar nu inteleg deranjul asta. Revin, atata timp cat se face in limita bunului simt.
Iar de riscuri, toti cei care au capul pe umeri sunt constienti de el si atata timp cat au verticalitate isi vor asuma responsabilitatea greselilor facute de ei.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 22 Feb 2007, 08:36
Post #203


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Nu nu sunt deloc frustrat. Si eu depaseam coloana la semafor in prostie cand mergeam pe bicicleta.

Eu zic insa altceva. Daca un motorist depaseste asa, indiferent ca este ilegal sau la limita legalitatii (cum ai zis si tu, interpretabil), nu cred ca e de bun simt sa zica ca a fost numai vina conservarului la un eventual accident. Adica, au nu as zice asta. Mi-as accepta riscul...

PS. Dupa cum am zis, le acord prioritate oricaroro motoristi, pt ca in primul rand oricare are o VIATA si asta inseamna enorm de mult...


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 22 Feb 2007, 13:26
Post #204


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Hai ca am cazut de acord cu legal/ilegal. Oricum, era un subiect interminabil si fiecare ar fi avut dreptate! biggrin.gif
La chestia cu a cui a fost vina, fiecare are o doza de subiectivism. In rest, am mai spus si o repet: fiecare ar trebui sa-si asume responsabilitatea pt ce face si sa nu faca pe altii vinovati de propriile greseli.

Asha ca nu va suparati/ofticati cand cineva depaseste printre masini, atata timp cat nu face tampenii. E un mic avantaj al motoretei, pe langa alte multe dezavantaje!!

Numai bine la toti si sa aveti grija de voi, ca altii nu vor avea!!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pretender`
post 6 Mar 2007, 13:12
Post #205


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 January 07




iata si opinia unui gazetar:
" Ceea ce voi aborda in acest editorial este un subiect de discutie extrem de disputat pe multe forumuri, in special pe cele care au legatura cu motocicletele si motociclismul din Romania. Cu toate acestea, pentru cine este interesat de acest subiect, articolul nu trebuie neaparat sa aduca lumina in aceasta problema, ci mai mult sa evidentieze o parere asupra unui lucru care a adus multe motive de suparare, chiar furie si dezbateri neincetate pe forumurile mai sus mentionate, in legatura cu imaginea defectuoasa pe care o au motociclistii romani in general.

Imaginati-va urmatorele contexte sau imagini: motociclete care trec pe langa geamul masinii tale, cu 200 sau aproape 300 de km la ora, motociclete izbindu-se de pereti, de copacii de pe marginile oricarui drum, de structurile parapetilor de protectie construiti in curbele periculoase, lasand in urma pe multi dintre cei care le conduceau si/sau pe pasageri, fara viata, prin intermediul uneia dintre cele mai groaznice modalitati de a muri din cate exista (cel putin dupa parerea mea), motociclisti care se aduna si merg impreuna pe bulevardele din Bucuresti, operand ocazional burnouts, ridicari pe roata din spate, opriri pe roata din fata, sau orice alta manevra motociclistica, adunari de motociclete in multe locatii din tara, sau motociclisti acompaniati de mult zgomot de fiecare data cand unul din comunitatea lor trece in nefiinta. Asa cum poate multi vor observa, prima parte din aceste contexte pune in evidenta aspecte brutale, in timp ce a doua parte expune aspecte mai moderate ca impact, ambele insa considerate ca trimitand un mesaj aparent extrem de urat. Fiind confruntati cu asemenea sabloane inradacinate, atat pozitive cat si negative, aproape in fiecare zi, mai ales in timpul verii, oamenii in general sunt invatati sa creada ca, de fiecare data cand vad pe strada, cel putin o motocicleta, asta inseamna automat ca persoana care o conduce este fara drept de apel nebuna, inconstienta, aroganta, proasta, ca nu se spala, ca nu are nici un fel de sistem de valori, nu are principii sau idealuri, nu detine cunostinte, teoretice sau practice, cu privire la maniere, nu cunoaste regulile de circulatie. Doar pentru ca el/ea conduce o motocicleta, el/ea automat se va duce si va tulbura somnul oamenilor de treaba la miezul noptii cu zgomote puternice de motor, se va lovi in mod tragic de un zid din cauza vitezei excesive si a lipsei echipamentului de protectie, probabil va face misto de tine pe fata cand va trece pe langa tine, cand esti in masina, pentru ca te considera un simplu sofer de conserva, sau va incerca sa se ia la intrecere cu tine, din acelasi motiv.

Imaginea negativa pe care motociclistii romani o au in ochii pietonilor si soferilor auto m-a mirat de multe ori, si numai dupa ce am avut ocazia sa intalnesc pe multi dintre ei, cred ca am reusit sa ii inteleg originea. Este adevarat ca multe dintre acele contexte pe care le-am enumerat mai sus sunt inspirate din realitate, ca multe dintre sabloanele de mentalitate sunt corecte, dar pana la un anumit punct. De ce doar pana la un anumit punct? Pentru ca, intre noi fie vorba, in timp ce exista doar o mana care se incadreaza in tiparele pe care le-am mentionat mai devreme, exista foarte multi pentru care nu se aplica. Problema principala insa este faptul ca oamenii nu cunosc cum sunt motociclstii de fapt, si generalizeaza pe baza unor asa zise dovezi, care nu sunt altceva decat fragmente incomplete, neavizate si eronate de informatii, luate fie de la televizor, din ziare, sau pur si simplu din cunostintele lor generale si insuficiente asupra acestui aspect. Oamenii nu stiu ca, spre exemplu, in cazul in care exista multe accidente oribile de motociclete, o proportie mare din ele sunt cauzate de soferi auto nepasatori, ca motociclistii nu sunt aroganti, ca sunt constienti de traficul din jurul lor cand isi conduc motocicleta personala pe drumurile capitalei sau ale tarii. Comunitatea lor este destul de coagulata si de unita, din simplul motiv ca nu sunt prea multi cei de felul lor, si prefera sa ramana impreuna pentru a se ajuta reciproc ori de cate ori unul dintre ei are nevoie de acest ajutor, de orice fel ar fi el. Asta ar explica intr-o oarecare masura si de ce jelesc, chiar daca o fac intr-o maniera zgomotoasa, cand unul dintre ei moare, pentru ca se considera parte a familiei lui, sau mai bine zis o extensie a familiei lui. Fac calatorii impreuna pentru ca asa este mai placut. Este adevarat ca unii se mai grabesc sa ajunga primii in fata, inainte ca semaforul sa se faca verde, dar de obicei sunt atenti sa nu smulga cuiva oglinda retrovizoare de la masina. Conduc campanii menite a-i constientiza pe cei din comunitatea lor ca trebuie sa urmeze regulile de circulatie in trafic pentru a evita accidentele sau masinile, sa nu isi asume riscuri gratuite, sa fie civilizati si sa poarte echipamentul de protectie. Spre deosebire de ei, soferii auto nu organizeaza campanii pentru a-i constientiza pe altii ca exista si motociclete in trafic alaturi de ei, dar, ma rog, probabil ca acesta este un caz in care doar minoritatea trebuie sa se acomodeze cu majoritatea.

Adevarul este ca multi dintre motociclistii romani sunt mult mai civlizati decat s-ar crede, insa exista un paradox bizar la mijlocul acestei ecuatii. Cum-necum, multi dintre motociclistii din specia numita fitzo-bikeri, care se aduna la locurile de intalnire din centrul orasului, ies mai in evidenta in ochii trecatorilor. Cu toate ca sunt o minoritate, ei impresioneaza oamenii pentru ca fac tot felul de tricuri-faze `magice`, dandu-se pe o roata pe bulevardul Magheru pentru a atrage tipele care sunt prea toante pentru a le judeca intentiile si care oricum nu dau doi bani pe ei, in definitiv, fiind mult mai interesate de motocicletele lor decat de ei ca persoane, motociclisti care sunt destul de nepasatori sa isi asume responsabilitatea in mod prostesc pentru orice persoana care este destul de nebuna sa mearga ca pasager pe motocicletele lor (evident fara echipament de protectie), si asa mai departe. Multi dintre acesti motociclisti au devenit nedemna linie intai a comunitatii de motociclism romanesc pentru ca activitatile lor sar mai repede in ochii oamenilor, care le iau in considerare. De multe ori, acestia sunt cei care trec pe langa tine cu 200 sau 300 de km la ora, care se iau la intrecere cu soferii de conserva, care mor in mod tragic in accidente stupide din cauza vitezei excesive si a lipsei de echipament, care iti smulg oglinda retrovizoare de la masina in timp ce se duc sa fie primii inainte la semafor, care te deranjeaza noaptea cu zgomotele infernale de motor, care sunt aroganti cu toti ceilalti participanti la trafic, care se considera invincibili si de fapt nu sunt. Acestia sunt complet opusi fata de ceilalti, care se intalnesc regulat in alte locuri din Bucuresti, care sunt oameni normali, civilizati, unii casatoriti, altii chiar cu copii, care in general nu vor sa deranjeze pe nimeni, care se duc la intalniri in alte orase din tara, care sunt uniti prin pasiunea pe care o au fata de motociclete, care nu se amesteca nicaieri cu cei de fitze. Motivul pentru care acesti oameni nu sunt observati este pentru ca nu fac nimic in aceasta privinta. Hai sa recunoastem: daca un motociclist merge pe langa o masina sau trece pe langa tine fara sa faca nimic special, exista vreo sansa ca cineva sa-l observe? Raspunsul este evident 'nu'. Cele doua comunitati astfel formate sunt complet separate pe baza unor principii fundamentale, cum ar fi pasiunea reala si adevarata pentru motociclete fata de mostrele de `dat mare`, decenta si sentimente profunde fata de superficialitate si modele comportamentale `nefericite`, ca sa folsesc un termen mai diplomatic, in trafic.

Dupa parerea mea, majoritatea asa-zisilor `motociclisti` care profita de orice ocazie pentru a impresiona lumea de pe strada doar de dragul atragerii atentiei, sunt o rusine pentru comunitatea romaneasca de motociclisti, pentru ca nu au nici un fel de relatie, afiliatie sau principu comun care sa-i lege pe acestia de aceasta comunitate. Dar, ca orice padure, trebuie sa mai existe si uscaturi. Acesta nu este un caz de `cei buni` contra `cei rai`, sau `cei sfinti` contra `demoni`, este doar o evaluare a ceea ce se intampla acolo, pe drumurile tarii. Intr-adevar, nu toti `fitzobikerii` pot fi acuzati de lucrurile de mai sus, dupa cum nici toti membrii comunitatii adevarate nu afiseaza trasaturi atat de bune, dar abordarea mea asupra acestui aspect are o perspectiva generala, si nu particulara. Ceea ce este mai important este ca oamenii trebuie sa inteleaga ca prejudecatile pot fi induse foarte usor prin unul, sau doua, sau trei evenimente, si se poate ajunge la judecarea unei persoane care nu merita sa fie judecata. Motociclistii trebuie sa se schimbe, dar si altii trebuie sa faca la fel, altfel nimic pozitiv nu va rezulta. Deci, in concluzie, voi incheia parafrazand un slogan folosit acum mai bine de 20 de ani in Marea Britanie, intr-o campanie de constientizare a soferilor auto asupra motociclistilor care ruleaza pe strada, pentru prevenirea accidentelor sau ciocnirilor cu acestia: "look for the single headlight... and when you see one, think once, think twice, think bike!"


--------------------
Renault Twingo 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
touche
post 29 May 2007, 22:39
Post #206


Membru autentic


Group: Members
Posts: 849
Joined: 14 February 07
From: Constanta




Nu prea ma inteleg cu motociclisti care isi tureaza motoru' pana la maxin, care merg pe o singura roata de parca e strada lui!


--------------------
renault megane 2.2 2006; 1,5 dci ;80 CP luxe privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uncle
post 4 Jun 2007, 13:28
Post #207


pole after pole


Group: Members
Posts: 528
Joined: 19 July 05
From: Bucuresti




deci sper sa va intelegti bine cu motociclistii pentru ca intentionez sa imi iau motocicleta tongue.gif

uitati-va dupa stickeru' cu reno.ro, inainte sa ma calcati in trafic tongue.gif

This post has been edited by uncle: 4 Jun 2007, 13:28


--------------------
renault megane 1.4 16v / yamaha szr 660 >>> 2005 / 1998
2.1 hatch, Influence > 26.600km la revizia de 30k pe data de 03.01.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 25 Jun 2007, 15:57
Post #208


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@touche: nici eu si nici un om normal nu ar fi de acord cu asta. Acei motoristi sunt uscaturile din padure. Nu ai cum sa le separi, nu ai cum sa scapi de ele. Vor fi mereu! Totul e sa nu bagi la gramada. Sa pleci de la premisa ca 80% sunt buni, restul uscaturi. Daca faci invers, o sa te alegi cu o alergie la motoristi! Si noi nu vrem asta! biggrin.gif

Apropo, daca sunt doritori de motoare de afara, sa ma contacteze pe privat, pt mai multe detalii.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
touche
post 25 Jun 2007, 16:30
Post #209


Membru autentic


Group: Members
Posts: 849
Joined: 14 February 07
From: Constanta




De acord cu tine,
nu am spus ca toti sunt o apa si un pamant, ma refeream numai la cei care se dau in spectacol


--------------------
renault megane 2.2 2006; 1,5 dci ;80 CP luxe privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 25 Jun 2007, 22:19
Post #210


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




Bun topicul asta
Ca si conservar sunt stresat la volan si stau cu okii larg deschisi sa ii pot observa la timp si sa la fac loc
Ca si motocicilst ma strecor nu facand "jaloane".Singura problema e ca la o mare coada la semafor recunosc intru printre benzi insa cine nu are moto nu poate sa stie cum e cand faci mai scurta asteptarea veredelui.Deci cine spune ca suntem nesimtiti cand facem asta vorbesc in necunostiinta de cauza.
Altfel sunt si motociclisti imprevizibili dar si conservari idioti
Suntem oameni in definitiv
Probabil ca sa se evite coliziunile ar trebui mai mult respect de ambele parti smile.gif


--------------------
N-am si Suzuki GSX de mers la plimbare - B Riesling
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 5 6 7 8 9 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 12:49
Dacia