Motociclisti in trafic
![]() ![]() ![]() |
Motociclisti in trafic
pretender` |
![]()
Post
#181
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
2002
|
|||
FireChief |
![]()
Post
#182
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
apropo de generalizari...90% din motociclisti depasesc coloana de masini care asteapta la semafor...sau poate ma insel eu?
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
rmg |
![]()
Post
#183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Procentul e corect, insa nu depasit coloana asa cum te gandesti tu, pe contrasens. Ca regula generala, se evita mersul intre banda ta de mers si sensul opus, oricand te poate agata unul pe contrasens. Daca e o singura banda si ai loc te bagi intre bordura si masini, insa cu atentie la usi. Daca sunt 2 sau mai multe benzi si ai loc poti sa te bagi intre benzi, inaintand atat cat poti sa nu agati oglinzi si pe cat posibil sa-si faci simtita prezenta discret fata de ceilalti (de obicei un spritz scurt din acceleratie cand te apropii de masina din fata, nu in dreptul geamului pt ca sigur sperii si creezi disconfort).
Daca ai loc si nu deranjezi, nu creezi disconfort celorlalti participanti, nu vad de ce nu te-ai baga printre masini. In momentul in care coloana se pune in miscare obligatoriu te incrii in coloana. Eu zic ca e de bun simt! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
FireChief |
![]()
Post
#184
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(apostol_emil @ 19 Jan 2007, 17:46) Big berceni ,veneam dinspre fintina mergeam spre vacaresti ,deabia plecasem de la semaforul de unde intorc troleele,cind m-am trezit ca din stinga mea pe contrasens( linie continua etc )ma depaseste un tip cu motocicleta in tromba,imi taie fata si-l depaseste prin dreapta pe cel din fata!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Personal am ochii lipiti de oglinzi tot timpul dar ....am inghetat pt ca nu am stiut de unde a aparut,si daca nu frinam cred ca-l striveam intre masini..... Groaznic sentiment .... ca de exemplu... |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
ktmbull |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 546 Joined: 6 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(apostol_emil @ 15 Feb 2007, 18:20) apropo de generalizari...90% din motociclisti depasesc coloana de masini care asteapta la semafor...sau poate ma insel eu? ![]() Si te deranjeaza asta in mod particular? Asta e un fel de cutuma oriunde vei gasi motocilisti, chiar si domnii politisti pe moto fac la fel acolo unde incap cu tanculetele lor. Nu-ti face griji ca peste tot se procedeaza la fel, motociclistii sunt primii la semafor. De ce? Pentru ca cu o motocicleta vei pleca mult mai repede si asa nu vei incurca pe absolut nici un conducator auto. |
--------------------
Renault
Megane Sedan(2.1), 1.6 16v,
Confort Expression+Clima, 2005. +2 roti.
|
|
rmg |
![]()
Post
#186
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
In exemplul ala nu e un motociclist reprezentativ pt comunitatea moto. Ala de fapt nu e motociclist, e un tampit, vezi postul de mai sus. Ala la fel face si cu masina!
Tocmai de asta aduceam aminte mai sus de bunul simt. Il ai bine, nu-l ai faci ca ala din exemplul de mai sus. Atata timp cat nu depasesc linia continua dintre sensuri, nu e depasirea coloanei, asta in alta ordine de idei! Insa tipul asta de depasire nu e prea indicat! Mai degraba mergi pe varianta langa bordura, fiind atent la usi, canale, nisip, masini care fac dreapta, strazi laterale unde tot tampitul iese sa se asigure cu jumate de masina pe prima banda, etc. Poate nu e cea mai fericita metoda de a inainta in trafic mergand atunci cand coloana sta intre masini dar ar fi mult mai simplu daca ar exista o banda ingusta speciala sau daca ar fi generalizata o cutuma ca pt moto/biciclisti sa se lase un spatiu intre bordura si masini. Sau daca toate masinile ar sta pe banda lor, nu una calcand pe banda, alta pe mijloc, si tot asa. Daca toate masinile ar sta pe mijlocul benzii de mers moto ar avea loc lejer intre masini. Si inca o chestie: NU MAI LUATI CA PE UN AFRONT faptul ca un motociclist se baga intre masini si ajunge inaintea vostra la semafor! Care ati mers cu motorul stiti cum e sa stai in teava de esapament a zeci de masini (nu mai vorbesc ca in casca concentratia e mult mai mare), sa te incingi cu casca si echipamentul, sa fii stresat si cu ochii in paishpe la tot felul de manevre in trafic, de parca ai fi nvizibil, de parca toata lumea vrea sa te vaneze si multe altele. Pe langa astea, faptul ca te strecori printre masini si pleci primul la semafor este kk maka!! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
Lucman |
![]()
Post
#187
|
![]() Cogito ergo doleo Group: Members Posts: 664 Joined: 26 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca ar fi fain daca am face o intalnire comuna, auto si moto.
Daca reusim sa ne intalnim, sa discutam si sa ne intelegem reciproc, eu zic ca e un pas inainte. |
--------------------
Renault
1.5 DCi 80CP
Fidji Bianchi Super Grizzly
|
|
A l e x |
![]()
Post
#188
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
pretender` : Felul in care a pus problema cu acel exemplu m-a facut sa cred ca-l foloseste ca argument ca motociclistii nu sunt asa rai ca automobilistii.. Daca m-am inselat, asta e.
Lucman : Chiar daca s-ar face, crezi ca si-ar schimba cineva felul de a conduce ? Sa fim seriosi. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
rmg |
![]()
Post
#189
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
@lucman: si cu cine ai vrea sa te intalnesti? cu motociclistul sau cu automobilistul din noi?
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
FireChief |
![]()
Post
#190
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
eu as vrea sa ma intilnesc cu ambii
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
maddan |
![]()
Post
#191
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Alex, iti dai seama ca nu pot generaliza pornind de la doar un exemplu. Pot insa afirma, inclusiv pe baza acelui exemplu, ca nu ceea ce conduci conteaza, ci ceea ce ai in cap.
Bunul simt se invata in primii ani de viata. Dupa aia, Dumnezeu cu mila... E de ajuns sa-i oferi unui om putere, si isi va da arama pe fata imediat. Tocmai la asta se rezuma comportamentul dement al celor cu masini puternice, sau cu motoare puternice. Ei simt ca au putere. Si in functie de cantitatea de bun simt, educatie si civilizatie, o folosesc ca atare. Uitati-va la pietonii care se arunca efectiv pe trecerile de pietoni, pentru ca "e dreptul lor". Daca ajung in spatele unui volan tot ei vor claxona injurand pietonii care merg 'prea incet' pe trecere, pentru ca de data asta ei sunt in masina, si au mai multa forta decat 'gibonii' de pe trecere. Si daca cumva isi iau un motor, se vor comporta la fel. Era o reclama la un moment dat, cu un familist care se transforma pe rand la volan in porc, leu, mistret, fiara feroce, mielusel, etc. in functie de situatiile de pe drum. Cam asta se intampla si cu fiecare dintre noi, ce sa mai ne ascundem dupa deget... |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
rmg |
![]()
Post
#192
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Buna observatia cu pietonii! Si asta tot de la bunul simt se intampla!
Oricum, in general cand merg cu motorul sunt de 10x mai atent si mai prudent decat atunci cand merg cu masina. La volan ma gandesc la toate treburile de pe lume numai la condus nu! Merg din inertie...asta cand merg linistit. Poate de aia nici nu obosesc conducand masina, pe cand 1-2 ore in oras cu motorul ma omoara, ajungi acasa incordat/stresat/obosit. Obositor, atent dar intreg acasa! Asta-i deviza! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
sorin1967 |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 29 March 05 From: Bacau ![]() |
Ma enerveaza la motociclisti, ca merg cu farul aprins si reglat undeva la 100 de km in fata incat deranjeaza cu draci.In rest mi se pare ca nu sunt inca atatia, incat sa fie o problema.In Salonic era jale....
![]() |
--------------------
ML
350
2013
- BC-35-SDS MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt... |
|
ktmbull |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 546 Joined: 6 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Farul ala aprins tot timpul e mai nou obligatoriu prin lege, iar scopul lui e exact ala de a te deranja, mai exact de a te atentiona de existenta unui motociclist la care trebuie sa fii atent.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan(2.1), 1.6 16v,
Confort Expression+Clima, 2005. +2 roti.
|
|
rmg |
![]()
Post
#195
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Cel care te deranja pe tine asa de tare de nu mai puteai sa mergi probabil ca avea faza lunga. La orice motocicleta faza scurta bate asa cum trebuie pt ca altfel nu ai putea sa mergi noaptea. Si nu e asa de usor de lasat/ridicat farul ca la masina sa zici ca o faci din mers.
La motoarele care au 2 faruri (gen Yamaha R1) la faza scurta se aprinde doar unul din faruri si pt a fi vizibili multi aprind si faza lunga ca sa aiba ambele faruri aprinse. Nu este ok insa motivul e unul singur: daca pot sa fac ceva in plus ca sa pot fi mai vizibil o fac, chit ca deranjez pe ceilalti. Insa nu-i judecati ca au ajuns sa gandeasca asa pt ca nu-i vina lor ca au ajuns vanat in jungla soselelor! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
sorin1967 |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 29 March 05 From: Bacau ![]() |
Cert e ca faza lor lunga ma deranjeaza in draci si nu poate crea decat disconfort in retina(si desigur ca nu le trebuie farul din Alexandria ca sa-i vada altii) . Desigur ca pot decat sa-i servesc si eu o faza lunga, asa din prietenie....oricum e singurul lucru care ma deranjeaza.
|
--------------------
ML
350
2013
- BC-35-SDS MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt... |
|
Pegasus |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(maddan @ 16 Feb 2007, 23:23) Uitati-va la pietonii care se arunca efectiv pe trecerile de pietoni, pentru ca "e dreptul lor". Daca ajung in spatele unui volan tot ei vor claxona injurand pietonii care merg 'prea incet' pe trecere, pentru ca de data asta ei sunt in masina, si au mai multa forta decat 'gibonii' de pe trecere. Totul pleaca de la o proasta(subliniez proasta) intelegere a "dreptului" pe care fiecare il are fiecare dintre noi fie el sofer, motociclist sau pieton. Daca ai dreptul sa faci ceva anume te mai si asiguri macar ca nu iti pui pielea in pericol... nu sari pe trecere sau demarezi in tromba doar ca ai verde. Te uiti si daca vine vre-un "gigi viteza".Si daca cumva isi iau un motor, se vor comporta la fel. Si sunt de acord cu colegii care spun ca nu exista respect in trafic indiferent din ce categorie fac parte. Si nu sunt de acord ca respectul se invata in primii ani de viatza. Respectul il poti capata in primii ani la nivelul de baza dar trebuie sa-l constientizezi si sa-l intreti zilnic, trebuie sa te gandesti singur cum este mai bine sa procedezi si sa iti schimbi atitudinea ca de aia ai peste 18 ani si carnet de conducere(auto, moto, etc.). Exista si specimene care chiar nu vor sa respecte si nu ii intereseaza daca sunt respectati, pentru ei viata este doar o jungla. Dau doua exemple, din trafic, de azi dimineatza: 1. pietoni de pe Stirbei Voda am facut dreapta pe Plevnei si la 50m de intersectie este o alta trecere de pietoni unde 2 indivizi stateau(la cativa metrii de bordura, pe marcaj) si se uitau in lungul strazii(spre intersectie), parand ca se asigura inainte sa traverseze. Opresc si astept sa treaca...ei bine nu......doar stateau si probabil asteptau altceva ca mi-au facut semn sa trec. Dupa mine au mai aparut cateva masini care la fel au oprit sa ii lase sa traversez si la fel au plecat dupa ce aia au inceput sa gesticuleze. Nu merita sa te dai jos la ei si sa ii sui pe trotuar?!? eu le-am zis ceva in gand ca stateau aiurea si fix pe trecerea de pietoni. 2. motociclistul nebun strada cu sens unic, 2 benzi plus masini parcate pe ambele parti iar din fata(pe contrasens) venea un nene pe scuter(minim 40km/h), ce-i drept cu casca si neste ochi mari cat cepele...probabil nedumerit de ce vin atatea masini spre el. Nu stiu sincer daca vroia sa se sinucida sau doar era nebun. Cand l-am zarit am inceput sa franez, macar sa nu avem amandoi viteza daca face vre-o miscare aiurea. Mi-a trecut prin stanga la rasul oglinzii. Nu imi pot explica ce naiba avea ala in cap. Daca ne-am respecta si intelege un pic intre noi cu totul altfel ar sta lucrurile. Probleme avem cu totii cu cei inconstienti/tembeli. |
--------------------
Clio
Symbol - Fidji
1.5dci(80cp) Clio Symbol Fidji 1.5 dci/80cp, rosu vif, iunie 2005
|
|
laur_dci |
![]()
Post
#198
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 21 April 05 ![]() |
Codul rutier foloseste termenul "participanti la trafic". Motociclisti sau soferi e una din posibilele clasificari, fiecare din aceste clase are inconstientii, nesimtitii si iresponsabilii sai...
Personal incerc sa le fac viata mai usoara celor pe doua roti... e o mica dovada de respect |
--------------------
Clio Bicorp
1.5dci 80cp
extreme 2005 clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
|
|
rmg |
![]()
Post
#199
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
@pegasus: nu-i mai spune aluia motociclist ca nu este!! ala era un fugit de acasa care si-a luat scuter fara sa stie un pic de legislatie.
Chiar daca are Yamaha R1 dar merge fara casca, in slapi, se da pe o roata prin intersectii pentru mine un individ ca asta pierde din start statutul de motociclist, e doar un figurant detinator de moto. Dupa mine tot ce este motorizat ar trebui sa dea un test macar minimal de cunostinte despre legislatia rutiera. Iar scuterele sa fie inmatriculate toate, sa stii macar cine e detinatorul, daca e furat sau nu, sa ai de unde lua proprietarul, etc. @sorin1967: nu ai face decat sa fii de aceeasi teapa cu cel care iti baga tie faza lunga in ochi. Esti? Sper ca nu.... |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
sorin1967 |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 29 March 05 From: Bacau ![]() |
Nuuuuuuuuuuuu, eu ma resemnez mioritic, eventual ma uit doar in farul ala idiot ,pana nu mai vad altceva.Totul are o limita...
|
--------------------
ML
350
2013
- BC-35-SDS MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt... |
|
SwatKat |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
QUOTE(rmg @ 15 Feb 2007, 20:58) Procentul e corect, insa nu depasit coloana asa cum te gandesti tu, pe contrasens. Ca regula generala, se evita mersul intre banda ta de mers si sensul opus, oricand te poate agata unul pe contrasens. Daca e o singura banda si ai loc te bagi intre bordura si masini, insa cu atentie la usi. Daca sunt 2 sau mai multe benzi si ai loc poti sa te bagi intre benzi, inaintand atat cat poti sa nu agati oglinzi si pe cat posibil sa-si faci simtita prezenta discret fata de ceilalti (de obicei un spritz scurt din acceleratie cand te apropii de masina din fata, nu in dreptul geamului pt ca sigur sperii si creezi disconfort). Daca ai loc si nu deranjezi, nu creezi disconfort celorlalti participanti, nu vad de ce nu te-ai baga printre masini. In momentul in care coloana se pune in miscare obligatoriu te incrii in coloana. Eu zic ca e de bun simt! In primul rand vreau sa spun si eu ca articolul de pe pagina anterioara este excelent scris. Si in al doilea rans, sa mentionez ca si eu sunt atent la motociclisti si, cand se poate, le fac loc... TOTUSI, am citat postul de mai sus din mai multe motive: 1. Din cate cunosc, Codul Rutier nu face distinctie intre automobilisti si motociclisti (l-am citit si nu am gasit nimic). Deci, fiecare participant la trafic are aceleasi reguli de urmat, aceleasi obligatii si drepturi. Deci, nu cred ca este LEGAL ca un motociclist sa se strecoare prin trafic, depasind coloana de masini, chiar pe partea dreapta, intre bordura si primul rand de "conserve". Si, mai mult, chiar daca "nu creezi disconfort celorlalti pasageri", nu e LEGAL. 2. Nu sunt de acord cu faptul ca, daca am moto, pot deapsi coloana, indiferent cat de prudent sunt, pentru ca pot. NU, ai moto, esti participant la trafic si astepti cuminte in spatele ultimei masini. Pentru ca asa e LEGAL si mai mult, pentru ca asa ar fi NORMAL. Inteleg ca, cel putin in Buc, traficul e infernal, insa asta nu da dreptul nimanui sa fenteze. 3. Daca totusi unul cu motorul se baga la semafor, as dori sa fie constient de riscul pe care si-l asuma, si sa fie barbat pana ala capat, declarand apoi in fata autoritatilor si pe forumuri ca a fost vina lui. A, cele spuse mai sus nu sunt ideile unui om frustrat ca nu are moto si nici nu sufar de sindromul "sa moara capra (motorul) vecinului" ![]() Vreau sa ne civilizam cu totii. |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
rmg |
![]()
Post
#202
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, numai ca tu pleci de la o premisa gresita: ca depasitul de catre motociclist a coloanei este ILEGALA, ceea ce e gresit. Daca imi aduc aminte, depasirea inseamna sa schimbi banda ori asta nu se intampla in cazul asta. Este o intreaga discutie daca mersul printre masini e depasire sau nu, putem vorbi 10 ani de acum incolo. Sunt tari, parca USA era printre ele care interzic intercalarea motoretelor printre masini.
In codul nostru rutier nu este specificat acest lucru, coroborat si cu faptul ca in fapt tu mergi pe aceeasi banda, deci nu depasesti ajungi la concluzia ca nu este interzis, deci nu este ILEGAL. Daca continui pe acest rationament ca tot ce nu este interzis este permis ajungem la situatia care este: ne bagam printre masini. Daca-mi dai alt motiv in afara de faptul ca te simti "fentat" de motociclist esti invitatul meu. Dar asta ca fentatul este deplasata. Si eu stau in masina si sunt depasit zilnic de motoristi, atat cat pot le fac loc pt ca asa e normal. Are el multe alte stresuri pe cap, de ce sa mai adaug si eu unul, tinandu-l in spatele masinii mele sa-mi inghita fumul? De ce as face asta? Doar ca sa moara si capra vecinului? C'MON!!!! Sunt convins ca nu esti un om frustrat, dar nu inteleg deranjul asta. Revin, atata timp cat se face in limita bunului simt. Iar de riscuri, toti cei care au capul pe umeri sunt constienti de el si atata timp cat au verticalitate isi vor asuma responsabilitatea greselilor facute de ei. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
SwatKat |
![]()
Post
#203
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Nu nu sunt deloc frustrat. Si eu depaseam coloana la semafor in prostie cand mergeam pe bicicleta.
Eu zic insa altceva. Daca un motorist depaseste asa, indiferent ca este ilegal sau la limita legalitatii (cum ai zis si tu, interpretabil), nu cred ca e de bun simt sa zica ca a fost numai vina conservarului la un eventual accident. Adica, au nu as zice asta. Mi-as accepta riscul... PS. Dupa cum am zis, le acord prioritate oricaroro motoristi, pt ca in primul rand oricare are o VIATA si asta inseamna enorm de mult... |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
rmg |
![]()
Post
#204
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca am cazut de acord cu legal/ilegal. Oricum, era un subiect interminabil si fiecare ar fi avut dreptate!
![]() La chestia cu a cui a fost vina, fiecare are o doza de subiectivism. In rest, am mai spus si o repet: fiecare ar trebui sa-si asume responsabilitatea pt ce face si sa nu faca pe altii vinovati de propriile greseli. Asha ca nu va suparati/ofticati cand cineva depaseste printre masini, atata timp cat nu face tampenii. E un mic avantaj al motoretei, pe langa alte multe dezavantaje!! Numai bine la toti si sa aveti grija de voi, ca altii nu vor avea!! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
pretender` |
![]()
Post
#205
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 January 07 ![]() |
iata si opinia unui gazetar:
" Ceea ce voi aborda in acest editorial este un subiect de discutie extrem de disputat pe multe forumuri, in special pe cele care au legatura cu motocicletele si motociclismul din Romania. Cu toate acestea, pentru cine este interesat de acest subiect, articolul nu trebuie neaparat sa aduca lumina in aceasta problema, ci mai mult sa evidentieze o parere asupra unui lucru care a adus multe motive de suparare, chiar furie si dezbateri neincetate pe forumurile mai sus mentionate, in legatura cu imaginea defectuoasa pe care o au motociclistii romani in general. Imaginati-va urmatorele contexte sau imagini: motociclete care trec pe langa geamul masinii tale, cu 200 sau aproape 300 de km la ora, motociclete izbindu-se de pereti, de copacii de pe marginile oricarui drum, de structurile parapetilor de protectie construiti in curbele periculoase, lasand in urma pe multi dintre cei care le conduceau si/sau pe pasageri, fara viata, prin intermediul uneia dintre cele mai groaznice modalitati de a muri din cate exista (cel putin dupa parerea mea), motociclisti care se aduna si merg impreuna pe bulevardele din Bucuresti, operand ocazional burnouts, ridicari pe roata din spate, opriri pe roata din fata, sau orice alta manevra motociclistica, adunari de motociclete in multe locatii din tara, sau motociclisti acompaniati de mult zgomot de fiecare data cand unul din comunitatea lor trece in nefiinta. Asa cum poate multi vor observa, prima parte din aceste contexte pune in evidenta aspecte brutale, in timp ce a doua parte expune aspecte mai moderate ca impact, ambele insa considerate ca trimitand un mesaj aparent extrem de urat. Fiind confruntati cu asemenea sabloane inradacinate, atat pozitive cat si negative, aproape in fiecare zi, mai ales in timpul verii, oamenii in general sunt invatati sa creada ca, de fiecare data cand vad pe strada, cel putin o motocicleta, asta inseamna automat ca persoana care o conduce este fara drept de apel nebuna, inconstienta, aroganta, proasta, ca nu se spala, ca nu are nici un fel de sistem de valori, nu are principii sau idealuri, nu detine cunostinte, teoretice sau practice, cu privire la maniere, nu cunoaste regulile de circulatie. Doar pentru ca el/ea conduce o motocicleta, el/ea automat se va duce si va tulbura somnul oamenilor de treaba la miezul noptii cu zgomote puternice de motor, se va lovi in mod tragic de un zid din cauza vitezei excesive si a lipsei echipamentului de protectie, probabil va face misto de tine pe fata cand va trece pe langa tine, cand esti in masina, pentru ca te considera un simplu sofer de conserva, sau va incerca sa se ia la intrecere cu tine, din acelasi motiv. Imaginea negativa pe care motociclistii romani o au in ochii pietonilor si soferilor auto m-a mirat de multe ori, si numai dupa ce am avut ocazia sa intalnesc pe multi dintre ei, cred ca am reusit sa ii inteleg originea. Este adevarat ca multe dintre acele contexte pe care le-am enumerat mai sus sunt inspirate din realitate, ca multe dintre sabloanele de mentalitate sunt corecte, dar pana la un anumit punct. De ce doar pana la un anumit punct? Pentru ca, intre noi fie vorba, in timp ce exista doar o mana care se incadreaza in tiparele pe care le-am mentionat mai devreme, exista foarte multi pentru care nu se aplica. Problema principala insa este faptul ca oamenii nu cunosc cum sunt motociclstii de fapt, si generalizeaza pe baza unor asa zise dovezi, care nu sunt altceva decat fragmente incomplete, neavizate si eronate de informatii, luate fie de la televizor, din ziare, sau pur si simplu din cunostintele lor generale si insuficiente asupra acestui aspect. Oamenii nu stiu ca, spre exemplu, in cazul in care exista multe accidente oribile de motociclete, o proportie mare din ele sunt cauzate de soferi auto nepasatori, ca motociclistii nu sunt aroganti, ca sunt constienti de traficul din jurul lor cand isi conduc motocicleta personala pe drumurile capitalei sau ale tarii. Comunitatea lor este destul de coagulata si de unita, din simplul motiv ca nu sunt prea multi cei de felul lor, si prefera sa ramana impreuna pentru a se ajuta reciproc ori de cate ori unul dintre ei are nevoie de acest ajutor, de orice fel ar fi el. Asta ar explica intr-o oarecare masura si de ce jelesc, chiar daca o fac intr-o maniera zgomotoasa, cand unul dintre ei moare, pentru ca se considera parte a familiei lui, sau mai bine zis o extensie a familiei lui. Fac calatorii impreuna pentru ca asa este mai placut. Este adevarat ca unii se mai grabesc sa ajunga primii in fata, inainte ca semaforul sa se faca verde, dar de obicei sunt atenti sa nu smulga cuiva oglinda retrovizoare de la masina. Conduc campanii menite a-i constientiza pe cei din comunitatea lor ca trebuie sa urmeze regulile de circulatie in trafic pentru a evita accidentele sau masinile, sa nu isi asume riscuri gratuite, sa fie civilizati si sa poarte echipamentul de protectie. Spre deosebire de ei, soferii auto nu organizeaza campanii pentru a-i constientiza pe altii ca exista si motociclete in trafic alaturi de ei, dar, ma rog, probabil ca acesta este un caz in care doar minoritatea trebuie sa se acomodeze cu majoritatea. Adevarul este ca multi dintre motociclistii romani sunt mult mai civlizati decat s-ar crede, insa exista un paradox bizar la mijlocul acestei ecuatii. Cum-necum, multi dintre motociclistii din specia numita fitzo-bikeri, care se aduna la locurile de intalnire din centrul orasului, ies mai in evidenta in ochii trecatorilor. Cu toate ca sunt o minoritate, ei impresioneaza oamenii pentru ca fac tot felul de tricuri-faze `magice`, dandu-se pe o roata pe bulevardul Magheru pentru a atrage tipele care sunt prea toante pentru a le judeca intentiile si care oricum nu dau doi bani pe ei, in definitiv, fiind mult mai interesate de motocicletele lor decat de ei ca persoane, motociclisti care sunt destul de nepasatori sa isi asume responsabilitatea in mod prostesc pentru orice persoana care este destul de nebuna sa mearga ca pasager pe motocicletele lor (evident fara echipament de protectie), si asa mai departe. Multi dintre acesti motociclisti au devenit nedemna linie intai a comunitatii de motociclism romanesc pentru ca activitatile lor sar mai repede in ochii oamenilor, care le iau in considerare. De multe ori, acestia sunt cei care trec pe langa tine cu 200 sau 300 de km la ora, care se iau la intrecere cu soferii de conserva, care mor in mod tragic in accidente stupide din cauza vitezei excesive si a lipsei de echipament, care iti smulg oglinda retrovizoare de la masina in timp ce se duc sa fie primii inainte la semafor, care te deranjeaza noaptea cu zgomotele infernale de motor, care sunt aroganti cu toti ceilalti participanti la trafic, care se considera invincibili si de fapt nu sunt. Acestia sunt complet opusi fata de ceilalti, care se intalnesc regulat in alte locuri din Bucuresti, care sunt oameni normali, civilizati, unii casatoriti, altii chiar cu copii, care in general nu vor sa deranjeze pe nimeni, care se duc la intalniri in alte orase din tara, care sunt uniti prin pasiunea pe care o au fata de motociclete, care nu se amesteca nicaieri cu cei de fitze. Motivul pentru care acesti oameni nu sunt observati este pentru ca nu fac nimic in aceasta privinta. Hai sa recunoastem: daca un motociclist merge pe langa o masina sau trece pe langa tine fara sa faca nimic special, exista vreo sansa ca cineva sa-l observe? Raspunsul este evident 'nu'. Cele doua comunitati astfel formate sunt complet separate pe baza unor principii fundamentale, cum ar fi pasiunea reala si adevarata pentru motociclete fata de mostrele de `dat mare`, decenta si sentimente profunde fata de superficialitate si modele comportamentale `nefericite`, ca sa folsesc un termen mai diplomatic, in trafic. Dupa parerea mea, majoritatea asa-zisilor `motociclisti` care profita de orice ocazie pentru a impresiona lumea de pe strada doar de dragul atragerii atentiei, sunt o rusine pentru comunitatea romaneasca de motociclisti, pentru ca nu au nici un fel de relatie, afiliatie sau principu comun care sa-i lege pe acestia de aceasta comunitate. Dar, ca orice padure, trebuie sa mai existe si uscaturi. Acesta nu este un caz de `cei buni` contra `cei rai`, sau `cei sfinti` contra `demoni`, este doar o evaluare a ceea ce se intampla acolo, pe drumurile tarii. Intr-adevar, nu toti `fitzobikerii` pot fi acuzati de lucrurile de mai sus, dupa cum nici toti membrii comunitatii adevarate nu afiseaza trasaturi atat de bune, dar abordarea mea asupra acestui aspect are o perspectiva generala, si nu particulara. Ceea ce este mai important este ca oamenii trebuie sa inteleaga ca prejudecatile pot fi induse foarte usor prin unul, sau doua, sau trei evenimente, si se poate ajunge la judecarea unei persoane care nu merita sa fie judecata. Motociclistii trebuie sa se schimbe, dar si altii trebuie sa faca la fel, altfel nimic pozitiv nu va rezulta. Deci, in concluzie, voi incheia parafrazand un slogan folosit acum mai bine de 20 de ani in Marea Britanie, intr-o campanie de constientizare a soferilor auto asupra motociclistilor care ruleaza pe strada, pentru prevenirea accidentelor sau ciocnirilor cu acestia: "look for the single headlight... and when you see one, think once, think twice, think bike!" |
--------------------
Renault
Twingo
2002
|
|
touche |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 849 Joined: 14 February 07 From: Constanta ![]() |
Nu prea ma inteleg cu motociclisti care isi tureaza motoru' pana la maxin, care merg pe o singura roata de parca e strada lui!
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006; 1,5 dci ;80 CP luxe privilege
|
|
uncle |
![]()
Post
#207
|
![]() pole after pole Group: Members Posts: 528 Joined: 19 July 05 From: Bucuresti ![]() |
deci sper sa va intelegti bine cu motociclistii pentru ca intentionez sa imi iau motocicleta
![]() uitati-va dupa stickeru' cu reno.ro, inainte sa ma calcati in trafic ![]() This post has been edited by uncle: 4 Jun 2007, 13:28 |
--------------------
renault
megane 1.4 16v / yamaha szr 660
>>> 2005 / 1998 2.1 hatch, Influence > 26.600km la revizia de 30k pe data de 03.01.2007
|
|
rmg |
![]()
Post
#208
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
@touche: nici eu si nici un om normal nu ar fi de acord cu asta. Acei motoristi sunt uscaturile din padure. Nu ai cum sa le separi, nu ai cum sa scapi de ele. Vor fi mereu! Totul e sa nu bagi la gramada. Sa pleci de la premisa ca 80% sunt buni, restul uscaturi. Daca faci invers, o sa te alegi cu o alergie la motoristi! Si noi nu vrem asta!
![]() Apropo, daca sunt doritori de motoare de afara, sa ma contacteze pe privat, pt mai multe detalii. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
touche |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 849 Joined: 14 February 07 From: Constanta ![]() |
De acord cu tine,
nu am spus ca toti sunt o apa si un pamant, ma refeream numai la cei care se dau in spectacol |
--------------------
renault
megane 2.2
2006; 1,5 dci ;80 CP luxe privilege
|
|
R1der |
![]()
Post
#210
|
![]() Ride For a Life Time Group: Members Posts: 184 Joined: 13 March 07 From: In spatele tau ![]() |
Bun topicul asta
Ca si conservar sunt stresat la volan si stau cu okii larg deschisi sa ii pot observa la timp si sa la fac loc Ca si motocicilst ma strecor nu facand "jaloane".Singura problema e ca la o mare coada la semafor recunosc intru printre benzi insa cine nu are moto nu poate sa stie cum e cand faci mai scurta asteptarea veredelui.Deci cine spune ca suntem nesimtiti cand facem asta vorbesc in necunostiinta de cauza. Altfel sunt si motociclisti imprevizibili dar si conservari idioti Suntem oameni in definitiv Probabil ca sa se evite coliziunile ar trebui mai mult respect de ambele parti ![]() |
--------------------
N-am
si Suzuki GSX
de mers la plimbare
- B Riesling
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 12:49 |