ESP la Megane II
![]() ![]() ![]() |
ESP la Megane II
nick |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|||
AlexV |
![]()
Post
#2
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu cum e la megane dar eu studiand cartea tehnica am ajuns la concluzia ca aproape sigur se poate pune pe clio bicorp. poate si la megane este idem deci studiati problema dar nu puneti intrebarea in service ca de acolo va dau eu raspunsul. "domle, nici lampa de torpedou nu poti sa iti pui daca nu ai din fabrica ca vine comanda de la computer".
cred ca ati inteles ideea |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
taurash |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
tot venii vorba de ESP ...
Eu am ESP pe Sedan. Inca n-am fortat masina la prea multe manevre pt ca sunt in rodaj si o menajez. Intrebarea e: cum vad cand intra ESP-ul in actiune? Stiu ca scria ceva in carte de un martor la bord, desi pe el scrie ASR. Defapt, eram curios cam care ar fi senzatia cand se pune in miscare!? Cineva imi zicea ca e f fine la munte ca te ajuta sa urci cu viteza curbele. Asta pt ca te mentine cum trebe pe traiectorie. Voi ce parerea aveti? |
-------------------- |
|
nick |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
In manual scrie ca daca intra ESP-ul sau ASR-ul in functiune se aprinde un martor de bord (pictograma din stanga liniutei de 200 km/h).
Baniuesc ca totusi nu atunci cand urci ai nevoie de ESP, dar acesta ar trebui sa se manifeste prin franarea selectiva a rotilor (pentru a pastra traiectoria), precum si prin reducerea puterii motorului (pentru a nu patina) |
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|
SorinV |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
ideea principala : nu este foarte indicat ( desi este foarte placut) a ajungi pe serpentine sa se aprinda becul esp . ma rog o data de doua ori merge da nu cre ca trebuie facut un scop din asta . sau poate iti place sa vezi becul ala aprins :shock: :shock: :shock:
![]() |
--------------------
a
a
a
|
|
nick |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu este indicat sa te ajute ESP-ul? :shock:
|
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|
cata |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Indicat nu e sa nu te ajute ESP-ul ci sa intelegi ca o apridere repetata inseamna ca limitele masinii sunt aproape chiar prea aproape.
|
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
taurash |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Nici eu nu inteleg. Chiar trebuie sa fie masina la limita sau aproape de limita ca sa intre in actiune ESP-ul?
This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 18:46 |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
SorinV |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
poi asta e si scopul espului . sa te ajute cand te apropii de limita . asta pt ca 99% din soferi ( me included) nu sunt profesionisti sau de raliu si percep mai greu limitele masinii. deci . absul impiedica blocarea franelor dar totusi tu nu franezi ca disperatu doar ca sa intre ala in functiune nu? cam asa sta treaba si cu espul
|
--------------------
a
a
a
|
|
taurash |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai acu depinde prin ce intelege fiecare prin cuvantul "limita".
Poti merge bine merci cu 20km/h si sa iei o curba super-ushoara dar pt ca acolo era o pojghitza de gheatza sau mai stiu eu ce sa derapezi iar ESP-ul sa intre in functine si sa te ajute sa nu o iei razna. Eu cred ca toata lumea are in cap exemplul cu curba luata cu super-viteza in care omu daca nu e pilot adevarat nu iese cum trebe decat cu ESP. Nu cred ca numai in astfel de situatii intervine ESP-ul. Ar fi un rol mult prea mic atunci. |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
cata |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Fara a avea pretentia de a fi o explicatie perfecta, ESP-ul functioneaza cam in felul urmator, compara permanent traiectoria data de volan cu cea a masinii. In momentul in care apar diferente intre traiectorii, incearca repozitionarea masinii pe traiectoria imprimata de volan prin franarea selactiva a unei sau a unor roti, reduce puterea motorului, astfel incat sa restabileasca masina.In conditii normale, un viraj negociat corect, nefortarea aderentei pe ud sau uscat dar la o viteza mult mai mare, el NU intervine prin modalitatile amintite mai sus in nici un fel.
|
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
SorinV |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
la faza cu gheata la 20 de km la ora e cu dus si intors . daca pierzi controlu pe gheata poti avea toate sistemele din lume ca tot ai kkrisito . ma rog cu anumite limite. iar daca prinzi o pojghita doar sub o roata la 20 km ora nu cred ca mai intervine espul . cred deasemenea ca are o limita inferioara de viteze sub care funcineaza ca si absul de altfel !
|
--------------------
a
a
a
|
|
zuxy |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 20 May 04 From: Bucuresti/Cluj ![]() |
sa vezi ce bine prinde ESP nu atit in curbe, unde mai toti dintr-un motiv sau altul intra in limite rezonabile, ci atunci cand ai undeva pe la 120, 130 la ora,sau mai mult, soseaua e un pic uda, si iti sare ceva in fata....gen catzel, sau Doamne fereste, o vaca, si tu ca omu incerci sa o eviti....
Nu zic, o masina sport, joasa, cu suspensii "de beton" ar putea face fata, dar o masinuta normala, "de oras", la zig-zagurile astea, ar trebui sa fi sofer beton sa mentii traiectoria si sa nu te apuci sa desenezi, independent de vointa ta, cerculetze pe sosea. In special pentru genu' asta de situatii se cumpara ESP-ul, si a fost dezvoltat. |
-------------------- |
|
taurash |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand era interesant sa ne spuna posesorii de ESP pe Megane II ce parere au de acest sistem si ce experiente au avut.
Eu am, da nu am avut ocazia sa vad ce e cu el. Oare pe gheata daca derapezi, te poate ajuta in vreun fel? |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
zuxy |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 20 May 04 From: Bucuresti/Cluj ![]() |
pe gheata nu te mai ajuta nici mama ESP-urilor, doar daca ai cauciucuri cu cuie
![]() dar de ce nu te duci tu intr-un poligon (nu de trageri ![]() |
-------------------- |
|
taurash |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
cam ce teste ar trebui sa fac?
|
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
zuxy |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 20 May 04 From: Bucuresti/Cluj ![]() |
exact ca in viata de zi cu zi. in principiu sa iei curbe...adica sa schimbi directia de mers in cat mai multe moduri, la viteze cat mai mari si cat mai brusc cu putinta.
dar acu vezi si tu sa fi singur prin zona...iar daca sunt ceva copaci pe margine sa ai o distanta respectabila fata de ei. iar daca prinzi si o zi cu ploaie e si mai bine. sau poate te duci cu furtunul si uzi inainte ![]() |
-------------------- |
|
taurash |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
mai ai putin si ma trimiti pe patinoar
![]() Revenind la subiect, ieri la plecarea de pe loc am accelerat puternic intr-o zona unde era mult praf. In mod normal derapezi puternic. Am auzit un huruit si dupa ce masina a prins ceva viteza si aderenta nu s-a mai auzit nimic. Mie mi s-a parut a fi ABS-ul. Ar fi putut fi ESP-ul? |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#19
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
taurash dragalash, ABS inseamna "anti-lock braking system".
nu are absolut nici o legatura cu controlul tractiunii.. nici ESP'ul nu are, inseamna Electronic Stability Program, shi se ocupa doar sa franeze nishte rotzi pentru a pastra mashina pe o anumita traiectorie.. controlul tractiunii este cu totul alta branza, dar nu am vazut asha ceva la reno.. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
taurash |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
o fi ASR?
Ceva am auzit. Si iti spun sincer ca nu am derapat cu masina asa cum ar fi trebuit, zic eu. |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
zuxy |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 20 May 04 From: Bucuresti/Cluj ![]() |
cam asa ceva taurash. ASR-ul.
ABS-ul este pt frane. cand intra in functiune abs-ul simti in pedala de frana...calca tare frana, la limita, fara mila...si iti garantez ca o sa-ti dai seama. ESP-ul este undeva deasupra celorlate sisteme eelectronice. Inglobeaza si ABS, si ASR si ce alte sisteme mai are masina. practic le gestioneaza pe toate si comanda sau nu intrarea in functiune a unuia sau a altuia in functie de necesitati. in cazul in care iei o curba, si o roata pierde aderenta, ii "taie gazu" ca sa nu se apuce sa se invarta pe loc, si astfel sa pierzi directia. mai pe scurt....ESP-ul poate comanda, sa zic, frinarea rotii spate stanga (si aici lucreaza cu ABS-ul) si sa taie gazul rotii dreapta fata (lucreaza cu ASR-ul). e doar un exemplu. acu toate sistemele astea difera de la marca la marca. in principiu fac cam acelasi lucru, dar in functie de complexitate si din motive de marketing, sub ESP gasesti mai multe alte sisteme de la 2 pina la 4,5. |
-------------------- |
|
nick |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
Este ASR, care se foloseste si de ABS (pentru a frana putin roata ce patineaza) si de managementul motorului (care ar trebui sa reduca cuplul motor).
|
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|
taurash |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa se explica. Oricum, zgomotu a fost identic cu cel facut de ABS.
|
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
claus |
![]()
Post
#24
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si nu ti-a "palpait" pe bord ASR ? tin minte ca la skoda "palpaie" cand intra ASRu' in functiune ..
|
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
George |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
senzorii de rotatie si alarmare sunt cei ai abs ului.
abs ul are o pompa care da drumul rotii din franare astfel incat sa nu se blocheze. ESP ul franeaza una sau mai multe roti astfel ncat masina sa pastreze o traictorie cat mai apropiata de cea ideala. ESP + (prezent pe vectra C doar) controleaza pana la 3 roti simultan. controlul tractiunii va frana rotile folosind tot senzorii de la abs, astfel incat rotile sa nu se invarta in gol. va plimb eu cu vectra mea si va arat ca are toate prostiile astea pe ea. ma cam enerveaza TC+ ca nu pot sa scartai rotile :cry: |
-------------------- |
|
zuxy |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 20 May 04 From: Bucuresti/Cluj ![]() |
pai daca vrei sa scartzai rotile, ar trebui sa apesi un buton de pe bord....sau vectra nu are asa? ala de te decupleaza de la toata electronica asta...si ramai numai cu ABS-ul .
|
-------------------- |
|
taurash |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE si nu ti-a \"palpait\" pe bord ASR ? tin minte ca la skoda \"palpaie\" cand intra ASRu' in functiune .. sincer n-am observat. Nici nu-mi amintesc unde e senzoru de ASR. Stiu ca ala de ESP e triunghiu cu masinutza si un fel de curba sherpuita da la ASR nu mai tin minte. S-ar putea sa fie un cerc in care scrie ASR in interior. Verific. |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
zuxy |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 20 May 04 From: Bucuresti/Cluj ![]() |
TC+ de la Opel = ASR de la Renault .... nu?
|
-------------------- |
|
taurash |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
ESP-ul si ASR-ul sunt defapt un pachet. Nu le poti avea independent.
Exista un buton intradevar, care decupleaza ESP-ul si automat si ASR-ul. (Nu stiu ce este TC la opel ...) |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
George |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
TC = Traction Control
si nu , nu are buton de decuplare din cauza asta ma oftic ![]() |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 22:49 |