Flanse amortizor
![]() ![]() ![]() |
Flanse amortizor
Ryk |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|||
miki74 |
![]()
Post
#452
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 11 May 07 ![]() |
Este flansa sigur. Am schimbat-o si eu pe dreapta si am avut aceleasi simptome. Diferenta la zgomote fata de ce se auzea inainte este semnificativa. Interesant e ca atunci cand au constatat baietii din service problema, cei de la Renault au zis sa le schimbe pe amandoua (pe dreapta si pe stanga). Nu a vrut sa o schimbe si pe stanga tipul de la garantii. Cumva trebuiesc schimbate amandoua odata?
|
--------------------
renault
megan sedan
2007 1.4 100
- b16dfg
|
|
Ryk |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
QUOTE(miki74 @ 24 Jul 2008, 08:37) Este flansa sigur. Am schimbat-o si eu pe dreapta si am avut aceleasi simptome. Diferenta la zgomote fata de ce se auzea inainte este semnificativa. Interesant e ca atunci cand au constatat baietii din service problema, cei de la Renault au zis sa le schimbe pe amandoua (pe dreapta si pe stanga). Nu a vrut sa o schimbe si pe stanga tipul de la garantii. Cumva trebuiesc schimbate amandoua odata? Vrei sa spui ca acelasi pocnet se auzea si la tine si era de la flansa de pe dreapta? |
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
valikris2002 |
![]()
Post
#454
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 944 Joined: 11 November 05 From: roman,neamt ![]() |
Dragi posesori de megan, in sfarsit m am capatat si eu cu un pocnet in volan la virajele pe loc sau cu masina pusa usor un miscare. ce sa fi, ce sa fie.....? Am mers dimineata pana la reprezentant, verifica sesizarea mea, cica flanse, da azi nu au ce sa imi faca. Il intreb daca pot sa plec linistit in concediu, zice ca e in regula
![]() ![]() |
--------------------
megan sedan
manager 1.5 dci, 85 cp
26-10-2007
- -
|
|
19vik |
![]()
Post
#455
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rino @ 13 May 2008, 09:09) Probleme: cloncanit la denivelari, in special la roata din dreapta. Am suspendat rotile din fata si am constatat un pocnet aproape de capatul de cursa a volanului la roata dreapta cu zgomotul specific al arcului care se destinde, zgomot care nu se auzea cu masina pe roti. Rulmentul nu prezenta nici-o uzura, doar unsoarea incarcata cu praf/nisip. Cu ocazia repetarii operatiei pe partea stanga pentru simetria lucrarii, dupa remontare, arcul nu s-a asezat din prima corect in scaun si am constatat ca zgomotul s-a mutat pe stanga, deci banuiesc ca nu rulmentul era cauza ci asezarea arcului (s-o fi deranjat de la vre-o groapa pe partea dreapta). IMG_0116.JPG ( Size: 272.17k ) Number of downloads: 2363 IMG_0119.JPG ( Size: 282.45k ) Number of downloads: 2582 IMG_0120.JPG ( Size: 179.17k ) Number of downloads: 2465 IMG_0121.JPG ( Size: 192.24k ) Number of downloads: 2663 IMG_0122.JPG ( Size: 190.16k ) Number of downloads: 2692 Operatia cred ca se poate face in cel mult o ora per roata, nu am demontat nici macar rotile, nu mai vorbesc de demontat arc si amortizor, cum am citit in prima jumatate a topicului, cu scule putine si pentru ca nu am avut presa de arcuri, am improvizat: IMG_0117.JPG ( Size: 204.39k ) Number of downloads: 1484 IMG_0118.JPG ( Size: 210.64k ) Number of downloads: 1574 This post has been edited by 19vik: 28 Jul 2008, 00:02 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#456
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Ceeace a facut 19vik cred ca se poate introduce ca lucrare de intretinere la 25-30.000 km, asta vazand ca majoritatea problemelor sunt datorate distrugerii flanselor ca urmare a intrarii prafului/nisipului in zona rulmentilor. De aceea propun un tutorial pentru efectuarea acestei lucrari, cu ordinea de demontare, scule folosite. Din cele prezentate de vik cred ca este o lucrare accesibila majoritatii dintre noi. De aceea este necesar sa stim ce scule folosim, sa nu avem surpriza ca dupa inceperea lucrarii sa nu avem ce ne trebuie-ex. torx, imbuss, s.a. Zic asta ca din cate am vazut R foloseste tot felul de forme ciudate la suruburi-vezi chiulasa. Eu oricum zilele astea voi face lucrarea preventiv, la 40.000 km inca nu am manifestari. De aceea astept cu interes completari la cele spuse mai sus.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
19vik |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei sa faci operatia, (eu am facut-o acum pentru prima data la 41000 km), uite cam ce scule iti trebuie:
- o cheie pentru stergatoare (nu stiu exact de cat e piulita aia, cred ca de 16, eu am folosit o cheie reglabila), - o surubelnita dreapta pentru declipsat grila de la parbriz, - o cheie de 13 pentru cele 3 suruburi de fixare a flansei, - o inelara de 19 si un imbus de 6 pentru piulita din capul amortizorului, - cricul din dotarea masinii (ocazie cu care am constatat "calitatea" acestuia, trebuie sa ungi din belsug surubul cricului care e din cel mai "bun" otel - a se citi fier mort, altfel ramai fara cric) - presa pentru comprimat arcul, (eu n-am avut, asa ca am folosit sarma de la niste electrozi, cate 2 pentru fiecare arc, am legat arcul cu masina pe roti si a fost suficient). Se desfac stergatoarele si grila de sub ele (nu mai descriu cum, ca e pe la tutoriale), operatie necesara pentru flansa de pe stanga, pentru cea din dreapta, pe care am desfacut-o prima, a fost suficient sa ridic grila pe partea aia. Se comprima arcul (chestia cu sarma, fiecare o face pe barba lui), se desfac cele 3 suruburi de prindere a flansei cu cheia de 13 si piulita din capul amortizorului cu inelara de 19, in capul tijei e locas pentru imbus de 6 pentru tinut contra. Se ridica masina pe partea respectiva, se coboara tija amortizorului si se extrage subansamblul flanse cu mana. Rulmentul axial propriu zis, e format din 2 inele (caile de rulare) si colovia de plastic cu bile si e montat intre 2 inele de plastic, care se vad in primele poze: cel alb pe care se sprijina arcul si cel negru, care vine deasupra, clipsate pur si simplu intre ele, se desfac usor cu o surubelnita dreapta, iar intregul ansamblu rulment e presat usor pe tamponul de cauciuc. Se demonteaza rulmentul se curata, se schimba unsoarea si se incepe montarea in ordine inversa. Atentie la asezarea arcului in scaunul flansei (inelul alb de plastic) in timp ce se coboara masina si la mansonul de plastic de pe ultima spira a arcului, capatul arcului trebuie sa vina in opritorul flansei (ciocul ala al inelului alb), pentru asta se roteste inelul cat trebuie, restul flansei ramanand pozitionat astfel incat sa vina la gaurile de prindere. Sa nu te astepti la minuni (adica sa dispara in totalitate zgomotele pe la directie), la mine, volanul nu avea nici-un fel de trepidatii la rotire, doar pocnetul pe dreapta, pe care l-am constatat intamplator si doar cu rotile suspendate. Am demontat flansa aia cu gandul ca trebuie sa o schimb, dar n-am vazut nici-un motiv pentru inlocuire. Bafta ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#458
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Multumesc pentru promptitudinea si precizia raspunsului. Am tot ce imi trebuie in afara de imbuss de 6. Azi il rezolv. In privinta cricului, am constatat din prima ca este cum ai zis, asa ca m-am dotat cu unul hidraulic. Dupa efectuarea lucrarii, postez constatarile.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
geoman |
![]()
Post
#459
|
![]() George Group: Members Posts: 399 Joined: 28 October 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(19vik @ 27 Jul 2008, 23:59) Rulmentul nu prezenta nici-o uzura, Cum poti sti daca trebuie inlocuit ? E interesant ca ai reusit fara sa demontezi tot ansmblul. ![]() |
--------------------
renault
megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP
2004, 2006
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#460
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
Totusi pot fi uzate bilele alea din rulment...
![]() ![]() |
--------------------
------
------
------
|
|
19vik |
![]()
Post
#461
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca iti cad bilele singure din colivia aia de plastic si dupa aspectul cailor de rulare (rugina, exfolieri pe zona unde ruleaza bilele).
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#462
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Vik inca o intrebare-de amanunt. Cum ai procedat la remontarea flansei-avand in vedere ca telescopul e rigid cu bratul superior si iese spre exterior, cu arc cu tot, la scoaterea din flansa? Ai montat intai flansa pe caroserie cu cele trei suruburi si pe urma ai tras axul telescopului prin gaura sau se poate monta flansa pe capatul telescopului, prinde piulita cateva ture si pe urma se monteaza pe caroserie?
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
19vik |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
In ultimele 2 poze e masina ridicata cu roata abia atingand solul, in pozitia in care poti scoate flansa. Ansamblul roata-arc-amortizor se lasa putin spre exterior, dar nu iese din locasul ala din contra-aripa, vezi in pozele alea cat s-a lasat, abia daca iti dai seama (de asta nici n-am dat roata jos, ca nu stiam exact cat va cobora si cat se va lasa in lateral ansamblul). La montare, asezi intai flansa pe arc, o potrivesti, dupa care incepi sa cobori masina, impingand in acelasi timp de roata spre motor, pana cand flansa ajunge sus, o prinzi cat de cat in suruburi, apoi ridici tija amortizorului, o potrivesti pe gaura si o tragi cu ajutorul imbusului ala de 6. Flansa, probabil ca se va mai deranja de pe arc deplasandu-se in lateral (atentie si de unde il comprimi, trebuie sa iei 2 puncte diametral opuse, sau 3 puncte echidistante, depinde ce dispozitiv folosesti, ca sa se descentreze cat mai putin), dar o fortezi la loc (eu am folosit pentru asta tija unei chei de roti). Ai sa iti dai seama mai mult, atunci la fata locului ce trebuie sa faci.
N-am incercat, nu stiu daca poti intai sa ridici tija amortizorului prin gaura flansei si sa ii pui piulita, totusi ansamblul nu coboara suficient ca sa ai loc sa bagi mana deasupra (ar trebui sa demontezi ansamblul arc-amortizor pentru asta). Oricum, fata de alte masini ai loc de manevra acolo, daca te uiti la un M2 pe deasupra rotii, vezi aproape toata flansa, pe cand la un Clio de exemplu, nu vezi nimic de la jumataea arcului in sus. This post has been edited by 19vik: 29 Jul 2008, 10:38 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#464
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Dar de ce nu confectionati niste carlige cu care sa prindeti arcul in pozitia comprimat si apoi lucrati in voie.
Eu am facut 2 S-uri din platband gros, cu masina pe roti prind arcurile, apoi cand ridic masina arcul ramane comprimat. Banuiesc ca in felul asta si asezarea pe flansa este mai usor de facut. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
19vik |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Am folosit si asa ceva la alta masina ca sa comprim arcurile, doar ca erau reglabile, adica cu tije filetate si piulite.
Cu S-urile de care zici, nereglabile, e cam tot aia, adica oricum se va descentra arcul cand scoti tija amortizorului din flansa si nici nu poti prinde toate spirele astfel incat sa ramana la aceeasi lungime ca si cu masina pe roti. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
constable |
![]()
Post
#466
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 September 07 ![]() |
Si eu am o problema la Megane 2.2 DCI 80 CP (2007, 24000 km) ca cea descrisa de Ryk. La viteze de peste 60 km/h cand trec peste denivelari usoare se aude un click si atat. Initial am crezut ca vine din stanga spate. Apoi mi-am dat seama ca e localizat undeva in fata. Culmea e ca la denivelari adevarate nu se aude. Sa fie de la flanse ? Maine sunt programat pentru a le schimba in garantie, desi nu cred. Ma poate ajuta cineva cu un sfat pentru a sti ce sa spun la service fiindca la testele facute de ei au zis ca nu aud nimic din ce spun eu.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2.
2007 Manager 1.5 DCI - 85 Cp euro 4
|
|
Ryk |
![]()
Post
#467
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
constable, la tine e total invers, la viteze mari. La mine la viteze mari nu se aude nimic. Tind sa cred ca e flansa pt. la scurte virari stanga dreapta, cu mana pe arc se simt vibratii.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
constable |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 September 07 ![]() |
Schimb azi flansele, le cer sa stranga ce mai e slabit pe acolo si sa verifice si amortizoarele. Sa vad daca se mai aude ceva dupa aceea. Va tin la curent. E posibil ca flansele la viteze mari sa dea si zgomote ca cel descris de mine ?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2.
2007 Manager 1.5 DCI - 85 Cp euro 4
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#469
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Gata. Am comis-o. Ieri am demontat si gresat flansele 3 1/2 ore, in care intra si demontarea/montarea plasticelor si stergatoarelor. Costuri: 2 prese de arc-35 RON, 1 imbuss de 6-3 RON. Ceva mai dificil este tragerea axului amortizorului prin flansa, dar cu insistenta se poate. Am remarcat ca gaurile de prindere a flansei pe caroserie sunt mai largi decat surubul, ceeace permite o deplasare a acestora prin remontare cu 2-3 mm. Pentru a pastra geometria directiei am facut strangerea pe exact pozitia initiala. Atentie la strangere suruburi (3 buc. de 8). Sunt dintr-un material f moale si unul cand l-am strans la 21 nm, a pierdut filetul. Cred ca nici in fabrica nu le strang la acest cuplu, intrucat s-au desfacut f. usor. In interior rulmentul si calea de rulare au fost OK, cu mentiunea existentei a f. putina vaselina din fabrica. La rotire, inainte sa o decapsez se simtea nisipul in calea de rulare. In concluzie apreciez ca este o lucrare accesibila de efectuat, costuri minime si f. important se poate face individual, ramane de vazut cu ce efect pe termen mediu si lung, cu conditia ca uzura sa nu fie prea avansata.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
19vik |
![]()
Post
#470
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am pus suruburile alea M8 cu saiba pe vechea urma de pe vopsea.
Ce fel de prese ai gasit, se regleaza sa poti sa mai strangi de una sau cealalta sa aduci arcul cat de cat cu tija amortizorului pe centru? This post has been edited by 19vik: 1 Aug 2008, 09:16 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
constable |
![]()
Post
#471
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 September 07 ![]() |
Abia azi mi-am luat masina de la Flamicon Valcea. Si cred ca pentru partea de mecanica voi renunta la ei. Ieri m-au chemat sa o iau si surpriza. Nu-i facusera nimic. Azi intr-adevar nu se mai aude nimic cand misc de volan. Mi-au zis ca au schimbat flansele in garantie dar oare nu trebuiau sa dea ceva acte in sensul asta. Ca mie nu mi-au dat decat masina.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2.
2007 Manager 1.5 DCI - 85 Cp euro 4
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#472
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
hmmm si mie in cluj mi-au schimbat manerele si nu am primit nici o dovada.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
Ryk |
![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
constable, sa inteleg ca acum nu se mai aude pocnetul respectiv?
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
constable |
![]()
Post
#474
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 September 07 ![]() |
Nu se mai aude. Din cauza lor se auzea acel zgomot. Ca nu se aflau in pozitia care trebuie, nu stiu. Zgomotul a incetat odata cu schimbarea flanselor.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2.
2007 Manager 1.5 DCI - 85 Cp euro 4
|
|
geoman |
![]()
Post
#475
|
![]() George Group: Members Posts: 399 Joined: 28 October 07 From: Iasi ![]() |
Stie cineva cam ce grosime trebuie sa aiba suportii aia de cauciuc sau au cumva un joc daca nu mai coincid starii standard. Am inteles ca nu este suficient sa schimb doar rulmentul . Cica se taseaza si cauciucul ala.
LE: tr_viorel cum ai strans piulita centrala a axului la cuplu cu cheia dinamometrica ? Nu se roteste cu tot cu axul amortizorului ? Cum se prezinta axul ala? This post has been edited by geoman: 2 Aug 2008, 19:37 |
--------------------
renault
megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP
2004, 2006
|
|
Ryk |
![]()
Post
#476
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
geoman, din cate stiu kitul de flanse vine cu tot cu cauciucul acela.
|
--------------------
Renault
Megane III
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
- N-am...
|
|
19vik |
![]()
Post
#477
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#478
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Am strans cu inelara si tinut contra cu imbuss. Dinamometrica am pus-o pentru verificarea strangerii cu inelara-piulita stransa aproape de val. corecta a cuplului nu se mai roteste. Roata sa fie pe sol la strangere. Corecta observatia, intrucat la folosirea tubularei de pe dinamometrica, nu mai poti utiliza imbuss.
Privitor la presele de arc, sunt cu surub si 2 agatatori, una filetata si una libera pe surub. Partea proasta e ca nu poti rasuci surubul, fiind in partea de sus a arcului-invers nu se poate monta datorita lungimii surubului care nu incape sub aripa, sub degajarea protectiei de plastic a aripei si trebuiesc stranse din prima cat mai mult, cu arcul comprimt de greutatea masinii. Eu am pus pe cineva sa se lase de cateva ori pe partea respectiva.. Am montat cele doua prese in dreptul suportului bieletei antiruliu, deci diametral opuse. Pentru siguranta, in partea de jos, le-am prins pe fiecare de talerul arcului cu sarma. Arcul nu fuge, dar telescopul nu mai este centrat cand iese din flansa, asa ca aici apare dificultatea la remontare. Cu cat reusesti sa strangi mai mult presa, cu atat operatiunea de tragere a telescopului este mai rapida. |
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
maxrayko |
![]()
Post
#479
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 3 August 08 From: Constanta ![]() |
am masian de 1 an...cred ca a aparut si al mien problema cu flansele:(
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 bicorp coupe 1.5 dci 60kw 82CP
2003
- CT 99 ATX interesat de:bara fata albastra,scut motor,aripa sanga fata albastra,boxe fata originale,jante otel.
|
|
vioics45 |
![]()
Post
#480
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 4 August 08 ![]() |
Salutare tuturor ! Urmaresc de mult acest forum ,deoarece am un megane 2.1 estate ce are necazuri cu flansa de pe partea dreapta de cca 1 an(45000km).Stiind despre ce este vorba nu am dat atentie zgomotelor pe principiul ca o sa-mi fac timp sa ma bag sub masina si sa schimb tot ce este necesar.Intre timp am achizitionat doua amortizoare Sachs pe ulei si doua kit-uri de reparatie (flanse+rulmenti)marca BOGE.Aici intervine surpriza:
-In momentul demontarii (din curiozitate) a carcasei de plastic ce imbraca rulmentul de presiune am constatat cu stupoare ca de fapt cauza distrugerii ultrarapide a rulmentilor flanselor este LIPSA TOTALA DE PROTECTIE impotriva nisipului si a apei aruncate de roata!!! Rulmentii nu au nici cea mai mica protectie,ei fiind protejati de un "labirint" format de elementele de plastic (alb si negru) in care se monteaza rulmentul. Solutie: Confectionarea unui sistem de etanseizare a ansamblului format dintr-un o-ring interior ,o-ring exterior si o camasa elastica de protectie+bineinteles "blindarea spatiului interior al rulmentului cu vaselina. Rezultatul: cca 100-150.000 km fara schimbat flanse,mecanici...etc Se intelege ca simpla schimbare a rulmentilor fara asigurarea etanseitatii va duce intr-un termen relativ scurt la reaparitia problemelor.Rusine proiectantilor de la renault!(desi cred ca e un defect "cultivat" de acestia),caz in care sunt niste nemernici,in opinia mea... |
--------------------
renault
megane2.1 estate
2005 EXPRESSION
- B17KSS
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 12:16 |