Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

127 Pages « < 76 77 78 79 80 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v

trans-am
post 11 Jul 2010, 12:02
Post #2311


Membru Inginer


Group: Members
Posts: 92
Joined: 31 January 06
From: Cluj-Napoca,Alba Iulia




Pe langa faptul de a nu tura motorul inutil si nu a depasi 90-100 km/h, mai e un factor important in ce priveste reducerea consumului: la cobararea pantelor sa mergi cu frana de motor, consumul instantaneu e zero,adica motorul merge numai cu aer.
Eu mai obisnuiesc sa accelerez pana pe la 110 si apoi o las in frana de motor pana scade viteza pe la 80 (asta pe drum drept).In decelerare consumul e tot zero.
Dar nu tot timpul aplic regulile astea...uneori ii dau gassssssss smile.gif


--------------------
Renault Megane 4 GT 2016 - 1.6 Turbo 205 hp
Cum isi ingrijeste omul masina,asa are grija si de el.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghertzoi
post 11 Jul 2010, 23:28
Post #2312


Membru autentic


Group: Members
Posts: 640
Joined: 18 March 07
From: varza a la cluj




Condus relativ economic (partial voit si partial traseu aglomerat), 140 km, centru cluj-aiud-centru cluj, viteza medie 64km/h, consum 6.1%


--------------------
Renault Megane 2.2 2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
merqry
post 12 Jul 2010, 09:53
Post #2313


Membru autentic


Group: Members
Posts: 471
Joined: 12 January 08




Salutare,

Pentru mine e simplu..Vrei consum mic i-ati diesel.Nu!! acceptati soarta

Megane 1.6...16v Break cu 4 persoane ..Bgaje full Clima pornita tot timpul

Plecat

PLoiesti--Bucuresti-(autostrada)-Constanta- Mangalia Media 100 km/h Consum ajuns in Mangalia( cu 2-3 forje de 150) 7.5

Mangalia - - Constanta Vreme urata..bara la bara in CT Cu Greu a-3-a--Mangalia
a crescut la 7.9

Plecare Constanta--Slobozia - Urziceni-Ploiesti-- Media de 80 -100 depasiri si maxim 110 a scazut la 7.7

Deci pe ultimii 800 Km am un consum extraurban si urban de 7.7...Avand in vedere ca am ales ca masina si break sunt ok cu acest consum..Benzina cam scumpa (300 Ron toata distractia)


--------------------
Renault Megane II 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shyck
post 12 Jul 2010, 22:08
Post #2314


Membru autentic


Group: Members
Posts: 620
Joined: 24 August 05




QUOTE(qwertyuiop @ 9 Jul 2010, 08:23)
si dc nu o pui ? 111.gif
*



de frica


biggrin.gif

eu nu zic ca nu se poate, dar totusi, nu am zis sa zbori cu masina, dar totusi

de 3 zile de la ultima alimentare merg ca mosul, efectiv

am avut pana ieri 8,6 average, azi am dat un pic drumul la clima deh, cald azi, si a crescut la 9,1. am deja

aici vb numai de oras

na, oi fi eu mai nervos, mai imi sare mustarul pe cate unul si o calc, dar ...

bafta


--------------------
Renault Megane IV Estate 2018 GT 205
Ex: Renault Megane II Sedan 1,6 16V 2003 Privilege + Cruise
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 13 Jul 2010, 22:06
Post #2315


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




cred ca s-a stricat computadorul de bord...
de mai bine de 550km de capitala, indicatia consumului mediu oscileaza intre 10.5 - 10.6... cu clima in permanenta pe 21 celsius...sa nu-l deochi!

foarte adevarat ca folosesc aproape permanent franarea de motor, incerc sa rulez cat mai constant posibil, iar la accelerari, m-am obisnuit sa calc pedala astfel incat consumul momentan sa nu "sara" peste 16%. schimb treptele undeva peste 3200 rpm, lasand totusi motorul sa se "intinda" pana la aceasta turatie.
in rest, nimic notabil: benzina numai de 95, filtrul de aer inlocuit la fiece schimb de ulei sau si mai devreme (personal, consider ca scuturarea/suflarea filtrelor de aer de hartie e simpla pierdere de vreme sau prilej de socializare cu vreun vecin mai curios), iar presiunea in roate verificata ori la fiecare 1500-2000 km ori cand mi se pare ca vreuna din roate isi da aere.


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imagecam
post 22 Jul 2010, 19:59
Post #2316


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 25 November 05
From: Cluj




De ieri am revenit in Clubul Reno cu un Megane 2 1.6 16v 2007
La primul drum, Bucuresti - Cluj, 5,7/100. Am condus cat mai economic, cu o singura repriza de cox de 30 km (Turda -Cluj)
Inainte am avut Golf 5 1.4 16V la care consumul era putin peste, fara sa mai vb de performante...


--------------------
Renault Megane Cabrio 1.6 16v + Peugeot 308 1.6HDI 2008
imagine motor-sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 25 Jul 2010, 19:50
Post #2317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.333
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




Am si eu o problema.
Tinand cont de faptul ca se vb de consum carburant si implicit si de benzina, va intreb daca trebuie sa alimentez masina(Renault 2 1,6 benzina) doar cu benzina de 98 si 99.
Doar de asta 99 am bagat. Nu am folosit de cand am luat-o niciodata 95.
Care este diferenta intre 95 si 99 si mai eles daca se cunoaste in mersul motorului si la intretinerea lui faptul ca folosesc benzina de 99.
Ma gandesc ca la preturile astea de carburant care explodeaza sa mai las garda si sa mai bag si de 95 dar nu stiu cum o va ,,inghiti'' motorul ?


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
qwertyuiop
post 25 Jul 2010, 20:05
Post #2318


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 22 March 09
From: Buc




la a mea aproape tot timpul ii bag 95 , iarna ii bag 99 sau carrera 100 din cauza ca motoru la rece da in nas cateodata cu benzina 95 , io unu ii bag de 95 numai de la mol si nu am avut probleme , de la petrom nu recomand


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 25 Jul 2010, 22:14
Post #2319


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.333
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




Ok Ok, pe mine ma intereseaza daca are ceva in caz ca-i mai pun si de 95 ?
Ca doar nu tuseste.
Totusi ma ingrijoreaza daca-mi face probleme in motor asta. Este adevarat ?
Sau are ceva daca se amesteca in rezervor 95 cu 99 ?
Oricum diferenta de pret intre 95 si 99 este redusa ca sa facem rabat de pret.
Si de ce sa nu alimentez de la Petrom ?
La mine(Curtea de Arges) tocmai ca cei mai multi alimenteaza de la Petrom.
Avem si la Lukoil, dar nu iau de la ei, tocmai din aceste considerente de calitate.


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 25 Jul 2010, 22:18
Post #2320


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Poti sa pui 95 linistit. E motor vechi, nu face mofturi la benzina. Iarna e bine sa pui o benzina de calitate. Nu se intampla nimic daca se amesteca 95 cu 98/99/100.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kmeleonu3
post 25 Jul 2010, 23:27
Post #2321


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 31 May 09
From: Bucuresti




daca va spun ca toata benzina e la fel m-ati crede? in afara de companiile care au rafinarie proprie ( Petrom, LukOil &Rompetrol) ceilalti cumpara de la cei 3. In special Petrom si Rompetrol, Lukoil mai de back-up. Cel putin asa era acum 4 ani cand eram in domeniu. Tot ce difera sunt aditivii folositi...daca or mai pune acuma.


--------------------
Pejos 2.0 83
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 26 Jul 2010, 16:16
Post #2322


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




Mers intins cu pilot automat 90-100 km / h : consum 7.2
Mers in oras, dar la modul calm : consum 9.8

Ambele variante au fost testate dupa metoda plin-pe-plin, nu dupa CDB.

In functie de stilul de condus, valorile de mai sus urca semnificativ, dar pentru oamenii linistiti consider ca sunt minime, oricat s-ar lauda unii pe aici.


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian BLK
post 26 Jul 2010, 18:03
Post #2323


membru blue extreme


Group: Members
Posts: 621
Joined: 20 April 04
From: Pitesti - Bucuresti




Vineri seara, Pitesti - Aiud 256,7 km, consum mediu 5,7 l/100 km la o viteza medie de 60,4 km/h.
Dupa ceva drumuri prin Aiud, la intoarcerea in Pitesti CB arata astfel: 556,6 km parcursi, consum mediu 5,9 l/100 km la o viteza medie de 56,8 km/h.


--------------------
Renault Megane Bicorp 1.6 16V 2007
Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristian.b
post 26 Jul 2010, 23:10
Post #2324


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 8 April 09
From: Bucuresti




De cand cu caldurile astea, clima pornita mereu pe 20 de grade , nu am mai vazut pe CB sub 11 % , si am inceput sa schimb la maxim 2500 de ture , merg cu a 5-a in oras. Cand trageam de ea ( 3500 - 4000 RPM pe distante mai lungi, in oras ) aveam pe CB consum de 12 % maxim ( fara clima ).


--------------------
Renault Megane / 1.6 16V Expression 2006 + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 27 Jul 2010, 21:00
Post #2325


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Dupa o vacanta in Croatia, situatia sta cam asa: 3400 km, din care cca 1700 pe autostrada, masina cu 3 persoane + bagaje full, consum 7,8 .


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 28 Jul 2010, 20:50
Post #2326


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




QUOTE(cristian.b @ 26 Jul 2010, 23:10)
De cand cu caldurile astea, clima pornita mereu pe 20 de grade , nu am mai vazut pe CB sub 11 % , si am inceput sa schimb la maxim 2500 de ture , merg cu a 5-a in oras. Cand trageam de ea ( 3500 - 4000 RPM pe distante mai lungi, in oras ) aveam pe CB consum de 12 % maxim ( fara clima ).
*




Nu mai merge cu a 5-a prin oras. Distrugi motorul. Merge subturat.


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristian.b
post 28 Jul 2010, 22:25
Post #2327


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 8 April 09
From: Bucuresti




Merg cu 70-80 km\h in oras , ce te face sa crezi ca este subturat la 80 intr-a 5-a ? Cand merge subturat si nu are putere , motorul ti-o spune , trebuie doar sa auzi si sa-ti cunosti masina smile.gif .

PS: Azi am facut un experiment in Bucuresti pe vreo 80 de km. Am reusit sa scot un consum de 7.3 % ( pe CB ) , fara clima , fara accelerari bruste si fara sa trec de 2000 RPM. NU stiu cum am avut atata rabdare.


--------------------
Renault Megane / 1.6 16V Expression 2006 + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
qwertyuiop
post 29 Jul 2010, 09:16
Post #2328


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 22 March 09
From: Buc




QUOTE(cristian.b @ 28 Jul 2010, 23:25)
Merg cu 70-80 km\h in oras , ce te face sa crezi ca este subturat la 80 intr-a 5-a ? Cand merge subturat si nu are putere , motorul ti-o spune , trebuie doar sa auzi si sa-ti cunosti masina smile.gif .

PS: Azi am facut un experiment in Bucuresti pe vreo 80 de km. Am reusit sa scot un consum de 7.3 % ( pe CB ) , fara clima , fara accelerari bruste si fara sa trec de 2000 RPM[SIZE=1].  NU stiu cum am avut atata rabdare.
*


wow , nu e sanatos deloc ca faci pt motor

This post has been edited by qwertyuiop: 29 Jul 2010, 09:16


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 29 Jul 2010, 09:19
Post #2329


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Ba, este dacă este folosit în condiții corecte.

On topic: De ieri mi-a crescut consumul cu vreo 10-15% în orice condiții icon_mrgreen.gif cool.gif

This post has been edited by ssilviu: 29 Jul 2010, 09:19


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 29 Jul 2010, 09:59
Post #2330


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




QUOTE(cristian.b @ 28 Jul 2010, 22:25)
Merg cu 70-80 km\h in oras , ce te face sa crezi ca este subturat la 80 intr-a 5-a ? Cand merge subturat si nu are putere , motorul ti-o spune , trebuie doar sa auzi si sa-ti cunosti masina smile.gif .

PS: Azi am facut un experiment in Bucuresti pe vreo 80 de km. Am reusit sa scot un consum de 7.3 % ( pe CB ) , fara clima , fara accelerari bruste si fara sa trec de 2000 RPM.  NU stiu cum am avut atata rabdare.
*




Dragul meu:

1. la 80 km in a 5-a, inseamna cam pana in 2.000 rpm, ceea ce inseamna clar subturat
2. treapta a 5-a se foloseste sanatos dupa 110-120 km / h
3. Cu cat mergi peste 2.500 rpm, inseamna un stil de condus ok ptr masina, chiar si ptr un diesel. Pentru benzina cu atat mai mult cu cat este un motor de turatie, cuplu se atinge dupa 4.000 rpm

In rest faci cum vrei. Pana la urma, o faci pe banii tai icon_mrgreen.gif
Oricine crede ca mergand la turatie joasa protejeaza masina, FACE EXACT INVERS (d'aia cad atatea turbine, injectoare, bujii, etc.....si toti isi dau cu parerea pe toate forumurile cat de proaste sunt masinile aia sau aia.... sad.gif )


Ca sa-ti faci o idee, metaforic: ia o masina murdara si spal-o la jet de furtun de la pompa din curte sau la jet cu presiune de la o spalatorie auto. In care din situatii iese mai curata ?!
De ce se spune ca atunci cand pui un aditiv de curatare sa mergi cu masina peste 3.000-3.500 de ture ? Pentru ca la presiune se curata injectoarele, se ard depunerile de funingine din turbina, etc, etc, adica exact ceea ce, mandru de tine, ai acumulat cand "protejai" masina mergand la/sub 2.000 de ture ca sa nu tocesti pistoanele.... radmasa.gif

This post has been edited by ritter: 29 Jul 2010, 10:08


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 29 Jul 2010, 10:15
Post #2331


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Oricum...subturatul la benzina este total alta treaba decat la diesel...lasa turbina..etc..ca suntem la 1.6..si nu are treaba cu turbina...eu nu am benzina..am diesel si stiu perfect care este treaba cu subturatul..dar mai stiu pe cineva care foloseste un 1.6..si merge exact ca userul de mai sus..(cristianb)...si masina are 197.000 km..asa ca...benzina nu este asa pretentioasa precum dieselul..

This post has been edited by M i h a i: 29 Jul 2010, 10:15


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 29 Jul 2010, 10:15
Post #2332


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




depinde de mana ta si de manutele celor de la spalatorie.
Mersul turat sau subturat nu stiu cat de mult dauneaza unui benzinar, dar stau si ma intreb de ce oare la megane III atunci cand cuplu e suficient iti indica la 50-55km/h sa schimbi in treapta a-V-a? Oare asa de cretini sunt inginerii astia?


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristian.b
post 29 Jul 2010, 10:18
Post #2333


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 8 April 09
From: Bucuresti




1. Te rog sa mergi cu a 5-a la 80 km\h si sa-mi spui la cate RPM ajunge motorul ( CRED ca o sa fii surprins ) smile.gif .
3. De ce trebuie sa ating mereu cuplul maxim daca nu am nevoie de el ?

In BUCURESTI nu are rost sa duci masina la peste 3000 RPM, nu ai unde si nici nu vad care ar fii motivul ( doar daca ai un stil de condus agresiv ceea ce duce si la un consum mai mare ).

@ritter : Incep sa observ ca habar nu ai ce vorbesti .

This post has been edited by cristian.b: 29 Jul 2010, 10:20


--------------------
Renault Megane / 1.6 16V Expression 2006 + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghertzoi
post 29 Jul 2010, 10:33
Post #2334


Membru autentic


Group: Members
Posts: 640
Joined: 18 March 07
From: varza a la cluj




cluj aiud si retur, masurat strict intre intrarile/iesirile oraselor

Consum mediu 5.7%, viteza medie 72 km/h. Am avut noroc sa nu prinde decat 2-3 coloane de 10 masini, in rest depasiri sporadice. Am incercat sa mentin in plaja 80-100 km/h cu anticipat curbe, cat mai putin franat, si ceva mai incet in localitati.



--------------------
Renault Megane 2.2 2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 29 Jul 2010, 10:39
Post #2335


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




QUOTE(tatimeu @ 29 Jul 2010, 10:15)
depinde de mana ta si de manutele celor de la spalatorie.
Mersul turat sau subturat nu stiu cat de mult dauneaza unui benzinar, dar stau si ma intreb de ce oare la megane III atunci cand cuplu e suficient iti indica la 50-55km/h sa schimbi in treapta a-V-a? Oare asa de cretini sunt inginerii astia?
*



Da, sunt cretini.
Mergi tu cu a 5-a la 50 km si sa ne spui si noua cum merge masina....
Ce naiba, e la mintea cocosului....


QUOTE(cristianb @ 29 Jul 2010, 10:18)
@ritter : Incep sa observ ca habar nu ai ce vorbesti .
*



Sigur.
Asa este, ca tine.

This post has been edited by ritter: 29 Jul 2010, 10:45


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 29 Jul 2010, 10:52
Post #2336


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




merge foarte bine stai tu linistit (o turatie de aproximativ 2000 de ture si un consum instant in jur de 4,5-5 in functie de configuratia drumului usoare urcari coborari drum drept distantele fiind scurte normal din moment ce nu iti spune sa schimbi viteza in treapta inferioara) Poate o sa ai o surpriza dupa ce conduci cu o masina cu un asemenea indicator.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 29 Jul 2010, 11:02
Post #2337


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




QUOTE(tatimeu @ 29 Jul 2010, 10:52)
merge foarte bine stai tu linistit (o turatie de aproximativ 2000 de ture si un consum instant in jur de 4,5-5 in functie de configuratia drumului usoare urcari coborari drum drept distantele fiind scurte normal din moment ce nu iti spune sa schimbi viteza in treapta inferioara) Poate o sa ai o surpriza dupa ce conduci cu o masina cu un asemenea indicator.
*




sâmbătă, 2 ianuarie 2010

Mersul subturat

Este o manevra folosita de multi soferi pentru reducerea consumului de carburant. Se merge pe principiul ca o masina cu cat este mai turata, cu atat consuma mai mult, ceea ce este adevarat, dar doar de la anumite turatii in sus.

Subturarea se traduce in schimbarea intr-o treapta de viteza superioara la viteze de deplasare mici (sau la turatii sub 2500rpm in general). In principiu 2500rpm este pragul la care se face trecerea intre mers subturat si mers normal, si este o turatie valabila pentru toate tipurile de motoare de pe autoturisme. Pentru anumite motoare chiar si schimbarea treptelor la 2500rpm este considerata mers subturat.

Reducerea de consum obtinuta prin mers subturat este sub 0.5l/100km (fata de mers normal), dar acest beneficiu este anulat de efectele negative pe care le are asupra motorului.

In timpul rularii subturat amestecul de carburant (combustibil + aer) injectat in motor este afectat si nu se produce o ardere completa, rezultand depuneri cunoscute sub numele de calamina.

O parte din aceasta se depune in motor afectand combustia si ungerea, iar o parte este transmisa prin evacuare pana in catalizator. Aici se depune pe sitele din interiorul acestuia, astfel infundandu-l. O infundare a catalizatorului duce la eliminarea defectuoasa a gazelor si caldurii din motor, ceea duce la scaderea puterii acestuia.

De asemenea aceasta infundare a catalizatorului are ca efect si valoarea mare a noxelor emanate de motor. Din aceasta cauza nu veti putea obtine ITP-ul (inspectia tehnica periodica), fapt ce va va impiedica sa puteti rula cu autovehiculul pana nu il reparati.

Infundarea catalizatorului se poate remedia prin doua metode in functie de gradul de afectarea, respectiv se recomanda sa se parcurca cativa zeci de km, cu motorul foarte turat, daca nu este infundat foarte tare.

Dar daca acest lucru n-are efect, catalizatorul fiind mult prea afectat, nu mai puteti decat sa-l schimbati, si v-as sfatui pe cei care sunteti adeptii mersului subturat sa va interesati cat costa toata aceasta operatie.

Va garantez ca o sa va lecuiti de subturare.

Pentru a evita efectele negative asupra motorului si pentru a obtine un consum de combustibil rezonabil, se recomanda schimbarea in treapta superioara la cel putin 2500rpm, preferabil 2700-2800rpm, in timpul rularii urbane. Extraurban este recomandat schimbarea la cel putin 2800rpm, preferabil 3000rpm si pentru depasiri daca este necesar retrogradarea (vezi articolul cu acest nume). Si aceasta manevra fiind un invers pentru mersul subturat.

Daca rulati preponderent in oras, este bine ca atunci cand rulati extraurban (cat mai des cu putinta) sa rulati o parte din traseul dumneavoastra cu motorul turat mai mult, in jurula valorii de 4000-4500rpm (3500rpm la diesel). Un astfel de regim de turatii, duce la arderea si eliminarea calaminei care se depune oricum la mersul in oras, doar ca intr-un ritm mai lent la un mers normal, comparativ cu mersul subturat.

Atentie la rulajul pentru eliminarea calaminei, ca la un regim de turatii ridicat, viteza de deplasare in treapta de viteza maxima, va fi mai mare decat limita legala admisa. Pentru a nu avea probleme din aceasta cauza se recomanda utilizarea treptelor de viteza inferioare.

Publicat la 23:58



Daca eu "nu am habar ce vorbesc", poate au altii... blink.gif

This post has been edited by ritter: 29 Jul 2010, 11:45


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
qwertyuiop
post 29 Jul 2010, 11:51
Post #2338


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 22 March 09
From: Buc




cu a 5-a la 80 ai fix 2500 rpm , la cutia de 5 trepte
ontopic - mers cam 100 km in buc -consum 10 , schimbat la 3000 , cateodata si la 5000 , dar nu am prins ore de varf , majoritatea timpului fiind destul de liber , si app io in oras a 5-a ii dau fara probleme la 70 , la 2000rpm , a5-a fiind f elastica


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marshall_balance
post 29 Jul 2010, 12:59
Post #2339


Membru direct si la obiect


Group: Members
Posts: 248
Joined: 14 August 08
From: Timisoara




La viteza din poza aveam 6500 rpm. Nu-i subturat, e ok, asa-i? radmasa.gif

ontopic: si 25% consum instant biggrin.gif

This post has been edited by marshall_balance: 29 Jul 2010, 13:00


--------------------
BMW 530d F10 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 29 Jul 2010, 13:09
Post #2340


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




QUOTE(marshall_balance @ 29 Jul 2010, 12:59)
La viteza din poza aveam 6500 rpm. Nu-i subturat, e ok, asa-i?  radmasa.gif

ontopic: si 25% consum instant biggrin.gif
*




Sarea calamina in toate partile radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127 Pages « < 76 77 78 79 80 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 08:30
Dacia