Separator vapori de ulei defect - 1.5 dCi, Turbina trage ulei+vapori din motor
![]() ![]() ![]() |
Separator vapori de ulei defect - 1.5 dCi, Turbina trage ulei+vapori din motor
geo.meg |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|||
geo.meg |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Revin cu problema :
Am schimbat piesa pe garantie cum era si normal , si acum sa stau cu ochii pe nivelul de ulei si pe piesa, sa vad daca mai pierde ceva . Piesa cu problema are rolul de a permite printr-o membrana obturarea orificiului ca turbina sa nu traga aer din camera culbutorilor doar atunci cand vaporii de ulei creaza o presiune la nivelul supapei care se deschide iar vaporii sunt trasi de turbina in admisie , si se plimba prin intercooler unde se racesc si apoi sunt introduse in amestecul din cilindru . Acea supapa permite sa treaca doar un anumit volum de vapori , care se aduna in camera culbutorilor , in admisie si astfel motorul poate sa " respire " . - scuzati exprimarea dar cam asta am inteles eu cand am examinat acea piesa . Ciudata piesa - ciudata manifestare ![]() This post has been edited by geo.meg: 2 Feb 2007, 20:19 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
ionutmar |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
cat a costat operatiunea, piesa + manopera?
|
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine a fost schimbata pe garantie si manopera nu stiu cat face ,oricum in 20 min a fost gata operatiunea .
Aceasta piesa se aduce numai pe comanda , si pretul ei ar fi in jur de 180 RON , si este exact piesa din poza incercuita de mine , fara furtune fara nimic . Daca la tubulatura care iese din turbina la imbinari se gaseste un strat subtire de ulei sau cum a fost la mine sa si piarda piesa ulei , e bine de schimbat sau verificata piesa in functie de cat ulei se pierde . Ce nu am inteles eu e cum va arat intercoolerul dupa un timp de functionare cu astfel de vapori de ulei care trec prin el ,si daca mai intra si particule fine de praf , ca doar stam in capitala , mi-e sa nu se infunde de tot . ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Revin dupa o luna de cand am schimbat piesa si este dezastru , adica defectul a aparut din nou , arunca ulei in continuare ,este ceva din motor care este defect si creaza presiune in capacul culbutorilor ca a stricat iar supapa de separare vapori de ulei .
Sunt cu nervii la pamant , dupa ce aveam una bucata Renault ,acum mi-am mai luat inca o belea pe cap ![]() A mai patit cineva la vreun motor DCI care are doar 4000 km sa-i arunce in loc de vapori , direct ulei pe furtunasul care face trecerea de vapori in admisie ? Nu pot sa inteleg cum se creaza atata presiune in camera culbutorilor de arunca ulei atat de mult . Am desfacut busonul de la ulei sa vad ce face , si surpriza arunca stropi de ulei in toata regula , daca ti palma de umple de ulei !!!! .E normal sa arunce asa de multi stropi de ulei si motorul fiind la relantiu ![]() Nici nu stiu ce sa le mai spun la service sa schimbe pe garantie nestiind de unde este defectul . ![]() Mentionez ca uleiul este sub jumatea intre max si minim a jojei , deci nu are ulei prea mult si nici prea putin . Daca are cineva vreo idee de aceasta defectiune ciudata , este bine venita ! |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#6
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Busonul de la ulei e pozitionat deasupra axei cu came, d-aia scuipa ulei in sus - balbotare.
Si daca tot esti in garantie, nu te mai agita tu! Pune-le-o in brate sa se spele pe cap cu ea! This post has been edited by R19/16v: 24 Feb 2007, 15:37 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
jfo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 5 November 06 From: Bucuresti ![]() |
azi am fost pt. revizia de 20000si eu aveam putin ulei in zona cu pricina mecanicul mi-a spus ca e ceva, normal'asa ca stai linisti atata timp cat nu scade foarte mult nivelul uleiului.
|
--------------------
Renault
Megane 3 Limited /Clio-Hatchbach/
Limited 2016/110Cp DCI/2001 65 Cp D C i
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
In 10.000 de km este normal sa scada un pic uleiul , cum a fost la tine , numai ca la mine in 4000 km a aruncat 500 ml de ulei , si chiar daca am schimbat piesa cu pricina tot continua sa arunce ulei .
Daca mai merg vreo 1000 km asa , ajung cu uleiul pe minim , si nu cred ca-mi ajunge uleiul pana la prima revizie daca nu completez . ![]() Si problema cea mai grava este ca imi arunca ulei si in admisie , si nu cred ca e bine deloc . Ramane de vazut ce vor spune domni din service in legatura cu acest defect anormal . ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#9
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
jfo, nicio scurgere de ulei nu e normala!! Nu mai asculta tot ce iti baga mecanicu'! Trage de ei ca platesti garantia aia pentru a nu avea probleme de acest gen!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
jfo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 5 November 06 From: Bucuresti ![]() |
daca e asa grav tine-te de capul lor sa remediezi defectul si tine-ne si pe noi la curent cum s-a rezolvat.multa bafta!
|
--------------------
Renault
Megane 3 Limited /Clio-Hatchbach/
Limited 2016/110Cp DCI/2001 65 Cp D C i
|
|
verde |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
geo.meg La Dacie am avut ceva asemanator.Adica scapa compresie in baia de ulei la unul din pistoane din cauza segmentilor.Uleiul din rampa culbutorilor se scurge liber in baie. Gazele din compresie faceau drumul invers.Poate fi si de la supape, ghid de supapa, dar atunci e presiune mai mica.Oricum nu e obligatoriu sa fie asa.Mecanicii din service stiu f bine ce are dar cred ca se lasa mai greu convinsi.Poate fi munca multa pentru un ciubuc mic;daca segmentii la unul din pistoane sunt aliniati nu se schimba nimic doar se repozitioneaza segmentii.
Sau poate ai avut fericirea sa nimeresti un separator nou "de calitate". Oricum pentru salariile din ro si tinand cont de pretul masinii e trist ceea ce se intampla cu masinile astea. Doamne ajuta! si bafta maxima sa fie ceva simplu si usor. This post has been edited by verde: 24 Feb 2007, 23:57 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
FlorinG |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
@ verde
Se poate întâmpla așa ceva numai că după ce se încălzește motorul distanța dintre capetele segmentului tinde spre 0 și pierderea de ulei nu se mai justifică, doar nu merge 400m și după aceea stă o oră! Pe de altă parte la un motor cu așa o tehnologie nu cred ca asta să fie cauza! La vechea D1310 eu personal i-am făcut motorul și nu garantez că l-am făcut ca la "fabrică" dar niciodată nu i-am verificat nivelul sistematic ci numai atunci când era timpul să-l schimb să vad culoarea lui (eu mergând numai în oraș), iar la nivel nu am avut probleme! @ geo.meg Cauza nu e descoperită și mecanicii ori nu știu ori nu vor să muncească pentru puțin, cum s-a și amintit de altfel, auto fiind în garanție! Încearcă să înțelegi pe unde ar fi greșeala în interpretare sau defectul și insistă să-l remedieze. Ai cumpărat Reno nou nu un sh. Multă baftă și revino, și nouă ni se poate întâmpla vreodată! This post has been edited by FlorinG: 25 Feb 2007, 11:16 |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
madkat |
![]()
Post
#13
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
@geo.meg - any news?
|
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
madkat |
![]()
Post
#14
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
un bun prieten a avut aceeasi problema cu geo.meg (de aceea am si intrebat rezolvarea in postul anterior)
dupa vizita la service - unde verdictul a fost (evient) schimbarea piesei (din nou) - omul a stat langa mecanici si luand din aproape in aproape au descoperit ca filtrul de aer era imbacsit... fluxul de aer nefiind cel optim, supapa nu isi facea treaba cum trebuie, de aici presiune prea mare ulei si scapari (exact ca in pozele de mai sus) dupa curatarea doar a filrului de aer s-a rezolvat problema - antentie insa: filtrul avea doar 4000km!!!!!! - si masina a fost folosita mostly in oras!!! cauza posibila ar fi pozitia nu foarte reusita a furtunului de admisie aer - si dimensiunea minuscula a acestuia... sper sa ajute ce am spus mai sus |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Astazi am avut programare iar la service legat de pierderea uleiului pe la separator .
Fiind ferm convins ca sunt scapari pe langa cilindrii am cerut sa se verifice compresia motorului - surpriza era egal la toti cilindrii . Au desfacut supapa cu prblema si dinnou era plina de ulei nu ca prima data dar la anumite turatii aruca ulei ca o siringa .Nimeni nu stia sa-mi raspunda de la ce se strica mereu acea supapa. Binenteles ca am facut referire la filtrul de aer cum a specificat si " madkatweb " sa il verifice , si cand l-au dat jos am ramas ![]() La fel cum a spus si " madkatweb " , datorita lipsei de aer a turbinei , aceasta tinea mai tot timpul supapa inchisa , iar presiunea gazelor din motor fortau supapa pe la imbinari si arunca ulei , care uneori ajungea si in admisie . Cum este la romani , mi-a arata domni din service , ca sa ma conving si un alt motor de clio dci , ca domne asa face toate si care avea doar 10.000 km unde tot catalizatorul era plin de ulei !!!!!!!!!!!! , am ramas ![]() Concluziile sunt urmatoarele : - supapa este prost conceputa , si dupa un timp cedeaza si permite vaporilor sa iasa in afara supapei . - filtrul de aer trebuie curatat la 2 -3 mii km deoarece se umple imediat cu praf . - trebuie urmarit periodic nivelul de ulei deoarece nu se aprinde nimic in bord cand se strica acea supapa . Am sa revin cu detali dupa perioada de proba . ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
verde |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Incet incet invata meserie de la noi si astia din service .pacat ca ne cer totusi 45 RON/ora pentru asta!
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#17
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Am citit cu interes cele scrise aici. Părerea mea este că fenomenul numit "surge" s-a manifestat, urmare a accelerațiilor prin apăsarea bruscă a pedalei de accelerație în loc de apăsare graduală. Aerul este atrenat de turbină în volum mare, motorul nu îl poate consuma și revine. De aici fluxul de aer insuficient în anumite momente.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
mikipet |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 22 November 06 ![]() |
in leg cu filtrul de aer: la prima revizie(1ok)la loganul lu cumnatumeu(1,5dci)au schimbat:ulei,filtru ulei,si au golit filtrul de motorina(ca sa aibe ce umple)sau ca sa examineze prezenta spanului sau...nu stiu de ce nu l-au schimbat dreacu,ca..parerea mea e cu mult mai important la 10k decat la 20k km. ok,la scurt timp dupa revizie se plange de un consum mediu pe cb mai mare cu 0.6-0.8l.am procedat la scoaterea filtrului unde am gasit:de la muste la crocodili
![]() |
--------------------
RENAULT
CLIO SYMBOL 1.5DCI-60KW
DEC.2006,DYNAMIQUE,NOIR NACRE 676,climatronic INVATA SA FOLOSESTI CORECT MASINA !
23.01.2007 : 6 KM 02.02.2011 : 57150 KM NO ENGINE OR CAR PROBL.! |
|
FlorinG |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
@ citat geo meg "Binenteles ca am facut referire la filtrul de aer cum a specificat si " madkatweb " sa il verifice , si cand l-au dat jos am ramas ohmy.gif , si asta numai dupa 5500 km rulati si in afara si in oras numai iarna deci nu prea a avut de unde sa fie atata praf , au curatat filtrul si acum e ca nou . "
Cum de se poate curăța filtru de aer, nu e mai normal să-l schimbi? Dacă îl cureți automat îi strici calitatea de a filtra prin faptul că-i mărești dimensiunea particulelor care trec prin el! |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
geo.meg |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca dupa curatare nu mai este la fel de bun ca unul nou -Quality of Romania Service
![]() Cred ca dupa cele intamplate il voi schimba la fiecare 5000 km , ca sa fiu sigur ca nu se mai strica supapa . Multumesc pt sfat . Off topic: Si daca tot veni vorba de filtru : exista un singur tip de filtru de aer pentru 1.5 dci de : 65 CP ; 80 cp si 100 cp sau sunt pentru fiecare din ele ? |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
ionutmar |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
@geo.meg, filtu e acelasi pe toate 1,5 dci. Eu caut acum un filtru mai bun, (gen Green, K&N, Raid) si la unu din producatori avea solutie comuna pt cele 3 variante.
This post has been edited by ionutmar: 4 Mar 2007, 16:55 |
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
FlorinG |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred că nici supapa veche nu era stricată numai că nu i se îndeplineau condițiile să funcționeze corect! Deci defectul era exclusiv al filtrului iar supapa era consecința ....
Așa mecanici mai rar... |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
geo.meg |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
La nevoie trebuie sa inveti de toate
![]() !Rog moderatorii sa mai lase deschis topicul o saptamana pentru a confirma concluzia cu filtrul .Multumesc. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(geo.meg @ 3 Mar 2007, 20:57) Concluziile sunt urmatoarele : - supapa este prost conceputa , si dupa un timp cedeaza si permite vaporilor sa iasa in afara supapei . - filtrul de aer trebuie curatat la 2 -3 mii km deoarece se umple imediat cu praf . - trebuie urmarit periodic nivelul de ulei deoarece nu se aprinde nimic in bord cand se strica acea supapa . E ceva ciudat tare la dCI-ul tau. EU am 29.000 km si nu am schimbat niciodata filtrul de aer. La o singura revizie (15.000 km) am schimbat filtrul de motorina si ulei. Dar nu face asa ceva, indiferent de cum merg, indiferent de turatie. Nu am incercat sa vad daca arunca ulei pe la joja, dar nu am pic de scurgere. Uleiul il verific o data pe an si nu am completat nimic pana acum. Nu tine cu "asa e la toate". |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
madkat |
![]()
Post
#25
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
@gvincentiu - din ce an e clio al tau si ce motor ai - de 65 sau 80 ? pentru ca e posibil sa difere dimensiunea filtrului de aer - in plus - un dci de 65 "trage" mai putin aer decat un 80 - practic atrage mai putin praf
|
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
1,5 dCI, 65 cai fabricat in mai 2005, adus la reprezentanta APAN in iulie 2005.
|
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
madkat |
![]()
Post
#27
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
pai de-aia nu cred ca ai avut probleme... chiar in cazul in care ai avea acelas filtru nu ar trebui sa ai probleme
au facut economie la o cutie de filtru si un filtru mai mare... cat ar fi costat?... ![]() interesant daca la dci-ul de 100 au umblat... cu toate astea - am doi amici cu megane2.1 dci 80 - si au deja cate 2 revizii la activ... probleme de genul asta nu au avut... o fi diferit pe megane |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
ionutmar |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
este acelasi filtru si la 65 si la 80, posibil si la 100
This post has been edited by ionutmar: 5 Mar 2007, 11:00 |
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Nu cred ca au proiectat filtrul de aer la debite stricte numai pt. 65 cai. E la fel cel putin pentru 80 cai. Pana la urma daca pentru un litru de motorina un 65 trage 16-17 litri aer, presupun ca un 80 trage 17-18 litri. S-ar putea face un calcul, cam cat ar trebui marita sectiunea pentru un motor de 80 sau 100, dar numai daca debitul de aer este maxim suportat de admisie pentru 65 CP, ceea ce este f. putin probabil.
Oricum tine-ne la curent cu simptomele, poate aflam de unde este problema. |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
kukranyz |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 March 07 ![]() |
salut.eu am un symbol de 80 cp,in 3 luni am 7600 si n-am avut nici o problema tehnica.si desigur sper sa nu am
|
--------------------
renault
symbol
2006 dci 80cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:25 |