Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Separator vapori de ulei defect - 1.5 dCi, Turbina trage ulei+vapori din motor

geo.meg
post 11 Mar 2007, 16:55
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Salutare la toata lumea .

Dupa cele intamplate pot spune urmatoarele despre Renault Romania :
-cand am ridicat masina mi-au schimbat filtrul de aer in service cu unul plin de praf !!!!!!
- cand am fost in service cu masina dupa ce s-a stricat supapa dadeau toti din umeri si nu stiau ce are , abia dupa ce le-am explicat cum functioneaza torbina si au desfacut filtrul de aer care era plin de praf au inteles problema , adica eu clientul le explic cum functioneaza motorul , le arat defectul si cauza si tot nu le veneau sa creada .

Cum era si normal am schimbat filtrul de aer cu unul nou .
Supapa functioneaza acum normal , adica nu mai arunca afara pic de ulei .
Nivelul uleiului acum este normal , adica nu mai scade .
Motorul trage mai bine .
Turbina nu se mai aude asa de tare fata de cum facea cand aveam filtrul acela vechi plin de praf .

Si acest fenomen care s-a intamplat la mine este valabil , desi nu doresc la nimeni sa aiba aceasta problema , doar la motoarele dci care au intercooler , si au aceasta supapa pentru vaporii de ulei adica 80 cp si 100 cp , la cele de 65 nu se aplica deoarece au alt sistem pentru vapori .


Ce este tipic romanesc ,trebuie sa va spun ,atunci cand ma certam eu cu mecanicii in service la ultima interventie , incercand sa aflu de la ce pierd ulei , ca sa scape de mine , mi-a rata un nene din service un alt clio DCI de 80cp cu 10k km care avea aceeasi problema excl.gif adica pierdea ulei , eu m-am uitat urat la el si i-am spus ca asta nu ma ajuta deloc si ca eu nu plec din service pana nu rezolv problema . Conculzia e ca te lasa rece modul de rezolvare al defectelor si cum te trateaza , cei din serviceul renault ..............!

Numai bine .



--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 18 Apr 2007, 21:08
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Ești un învingător al sistemului "așa face toate" și în primul rând al RRo!
Nu mai știu dacă ai precizat dacă ești în garanție dar sper că ți-ai încasat cecul!
Adică sper că te-au plătit că i-ai învățat meserie pe ciubucarii aceia de mecanici!
De asemenea n-am reținut service-ul, sâ-l ocolim!


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 16 Sep 2008, 17:53
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




geo.meg.....sarumana de solutie!!!!!
Si uite o bucata 1,5 /65 cu separatoru ala plin de ulei.Da cap cu liniuta;
--acu vreo luna/ cam 1000km facuti intre timp, am sesizat scaderea nivelului de ulei cam 3 mm pe joja. Completat. Am 10000km cu uleiul si am zis ca daia scade.
--azi la o inspectie sumara in pregatirea ptr ITP constat ulei pe separator (umed tot capacul ala rotund si putin praf) si iar nivelul cu 2-3 mm mai jos.
Urmeaza sa schimb ulei si filtru aer e prima revizie home made (41000km).
Deci se poate si la asta micu de 65 CP ! aviz posesorilor.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladH
post 13 Jan 2009, 13:29
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 18 June 08




am si eu o problema asemantoare la meganu meu , stiu ca aci e forumul de clio dar nu am reusit sa dau de vreun topic similar pe foumu megane , masina e luat second hand din franta cand a venit masina avea cam 15.000 km facuti cu uleiu respectiv deci cam trebuia schimbat, am schimbat uleiu si au inceput problemele ..........a inceput sa imi consume cate 1 litru de ulei la 200-300km am fost in service au desfacut pe acolo si era plin de ulei in furtu de admisie , am uitat sa precizez ca motoru e 1,9 dCi de 120cp , mi-au spus ca singura problema la motoarele 1,9 dCi care apare cand consuma ulei este turbina , masina fiind second hand am zis hai treaca mearga schimb turbina ........am schimbat turbina mi-au curatat intercooleru toata tubulatura am schimbat filtru de aer desi cel vechi era aproape nou fiind schimbat o data cu uleiu am schimbat filtru de ulei ulieul IARA ca asa trebe pt garantie la turbina.........totul ok ....pt 1 saptaman ......dupa aia iara mesaj "top-off oil level" m-am dus inapoi au verificat iara tubulatura , curios nu mai era plin de ulei pe admisie si totusi tot mananca ulei ca naiba.........eu ajuns ei la conculiza ca avand multi km mashina trebe ulei mai gros sa nu mai consume , am pus 10w40 ulei in loc de 5w40 a scazut consumu de ulei cu acum in loc sa fac 200-300km/litru facu 230-330km/litru smile.gif)))) deocamdata nu am bani sa ma duc iara in service , filtru clar nu e la mine l-am schimbat de 3 ori 5000km acuma am un filstru sport K&N pe care am dat aproape 300 ron si e impecabil .....asa ca daca ma puteti ajuta ...care naiba e problema.....


--------------------
Renault Megane II 2003
Renault Megane 2.1 2003 - 1,9dCi 120CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian1985
post 12 Feb 2009, 22:48
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 25 January 08




Doamne nu are nimic in ea piesa .... are decat o supapa care nu este ea devina si este un defect de proiectare si cu o supapa noua tot asa va merge incearca un epurator de F8Q Renault 1.9l este mult mai bun si un teu de scurgere ulei la returul uleiului din turbina in carter pt a refolosi uleiul succes


Defectul este defapt prin acumularea uleiului din cauza fortei gravitationale gazele ies cu ulei prin barbotarea cu axa de came si uite asa papa ulei radmasa.gif biggrin.gif


QUOTE(geo.meg @ 29 Jan 2007, 17:41)
O alta ciudatenie a lu Renault  :

  In zona turbinei  spre partea de admisie aer este plin  de ulei , in 3000 km a mancat  500 ml de ulei adica o parte din ulei a fost  aruncat afara si alta parte  a fost  introdus  de  turbina in admisie ca imi scotea si un pic de fum . ! .
Masina din semnatura : Clio Symbol4,  1.5 dCi , noiembrie 2006 .

Locul cu pricina arata  cam  asa :

[attachmentid=43829]

sau

[attachmentid=43830]

Azi am fost la service  pentru a descoperi care este problema  si au gasit ei ca fiind  defecta asa zisul  : " separator  vapori /ulei care  este  instalat pe furtunul de admisie aer al turbinei care trage aer din filtru si  in care  intra un furtunas din camera culbutorilor  pe unde in mod  normal ar trebui sa  circule numai  vapori de ulei si nu  ulei sub forma lichida .

Acea piesa arata  cam asa :

  [attachmentid=43831]

Dupa cum se observa in poza este  in forma cilindrica , banuiesc eu are incorporata o supapa  care  sa permita sa intre  decat  presiunea de vapori  creata  in capacul culbutorilor si atat .

Este ciudat  cum  naiba  a reusit  turbina  sa  traga  atata ulei  si sa-l bage in  intercooler  si pe urma in motor  . 

Binenteles ca piesa nu exista pe stoc , si urmeaza  ( tipic renault ) sa vina in cateva saptamani  mad.gif .

Stie cineva cum functioneaza aceasta supapa ?
Este posibil ca turbina sa poata trage prin aceasta supapa  atata ulei ?
Este posibil ca aceasta piesa sa se fi defectat din alte cauze - presiune mare de ulei in baie ?
sad.gif
*




12 Feb 2009, 23:02:
ATENTIE!!!
1.5 DCI si 1.9dci EXISTA un sistem ECU pt economie face legatura intre galeria de admisie si cea de evacuare e cea mai mare tampenie arunca toate arderile cu grudroane in admisie si rezulta uzura prematura a motorului ....!!!!!!!!!!!!!!! max 200 000km SFAT BLOCATI cu o moneda de 50 de bani intrarea din galerie sa vedeti cum merge dupa super si gata cu probleme legate de injectoare laugh.gif si plus 25% putere sa aveti mastic rosu pt galerie si o perie de sticle pt curatare admisie ma refer la teava de inox... SUCCES dupa asta peste 400 000km fara probleme smile.gif

This post has been edited by adrian1985: 12 Feb 2009, 23:02


--------------------
logan 1.5dci 1.5dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i_lucian2000
post 1 Nov 2009, 10:49
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 7 November 08




salutare fratior  am si eu o problema    dimineata cind pornesc masina scoate un fum albastriu care sa fie problema ?  mentionez ca nu am consum de ulei   in schimb galeria de admisie ete plina de funingine , stie cineva cum pot sa demontez galeia ,am curatat doar tubulatura cea metalica era groaznica .Oare si supapele de admisie sa fie inbicsite?  dimineata cind scade temperatura pornirea e greoaie doar la prima cheie oare sa fie injectoarele de vina megan II 1.5 dci 80cp 2004           Multumesc


--------------------
megan II 2004 - bc10lam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian1985
post 1 Nov 2009, 11:15
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 25 January 08




ufff dap toate au problema asta
fumul albastru vine de la epurator vezi k exista pe piata un filtru de ulei pentru compresor aer costa km 30-50lei depinde ce marca se pune pe furtunul de la epurator spre admisie turbina dupa care iti recomand sa pui o moneda de 50 de bani la iesirea din galerie spre admisie exista o tubulatura din inox vezi k e un colier se desface cu o surubelnita si pui acolo moneda cu mastic de baie rosu sau negru preferabil cel mai usor e la iesirea din galeria de evacuare se afla sub galeria de admisie adica teava de inox pornirea grea e de la ulei recomand bisulfura molibden aditiv ulei dar cred k sunt usor colmatate injectoarele incearca moneda daca ai nevoie de ajutor imi spui si vb


--------------------
logan 1.5dci 1.5dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
malacuandrei
post 30 Nov 2015, 16:08
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 30 November 15




Salutare ! Am si eu un megane 1.5 dci 80 cp an 2005! Am si ru o problema ! Scoate foarte mult fum albastrui ... am gasit ulei in furtunul de aer care vine de la filtru de aer la turbina ! Am schimbat turbina cu o alta turbina de pe o masina cu putini km ! Imi puteti spune de ce am ulei pe acel furtun ? Si ce as putea sa ii fac


--------------------
Renault megane 2.1 2005 - b 39 act
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 30 Nov 2015, 17:32
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Ai raspunsul chiar mai sus ce trebuie sa verifici Epuratorul ala e ca o ciuperca situata pe tubulatura de admisie turbina cand trage aer mai tare ciuperca aia are o membrana de cauciuc inauntru care trebuie sa etanseze cum trebuie altfel trage ulei.
IMG_1417.JPG ( Size: 221.88k ) Number of downloads: 1197
IMG_1419.JPG ( Size: 220.6k ) Number of downloads: 1229

Daca trage ulei pe acolo sigur ai si EGR ansamblu EGR pline de ulei le poti verifica si neaparat curatate.
EGR cu ulei
IMG_1369.JPG ( Size: 181.53k ) Number of downloads: 1248




--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
malacuandrei
post 3 Dec 2015, 21:24
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 30 November 15




Salut ! Vreau sa mai spun ca masina scoate fum albastrui mult ... dupa ce se incalzeste . Mai mult la relantii , daca merg cu ea si trec de viteza a 3a nu mai scoate . Pot da egr si tubulatura jos in curte la minr ? Sau e nevoie sa ma duc la service


--------------------
Renault megane 2.1 2005 - b 39 act
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 3 Dec 2015, 21:32
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Sunt tutoriale , urmareste-le daca ai si sculele necesare si te crezi in stare da poti in curte, eu mi-am curatat EGR in parcare la bloc...deci....mai gasesti si nebuni ca mine.Eram plin de negreala si toata lumea se uita ciudat la mine dar macar a mers masina bina dupa smile.gif))))).Tubulatura dintre corpul EGR si turbine o sa iti dea foarte mari batai de cap!!! iese si se baga greu sfatul meu e sa lasi asa tubul

This post has been edited by andutu: 3 Dec 2015, 21:33


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
malacuandrei
post 3 Dec 2015, 22:25
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 30 November 15




Auzi dar poate fii de la epurator ? Eu am scos furtunu din el si am pornit masina si nu dadea decat putine gaze pe acolo


--------------------
Renault megane 2.1 2005 - b 39 act
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
malacuandrei
post 5 Dec 2015, 09:42
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 30 November 15




Multumesc andutu ! Urmeaza sa o curat si eu si sa ii pun garnitura noua la epurator. Nu pot sa dau pM ca nu am destula vechime !


--------------------
Renault megane 2.1 2005 - b 39 act
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aikidoro
post 11 Jul 2016, 20:51
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 18 September 15




Varianta simpla si criticată de ecologiști : Trageți un furtun de la epurator și îl scoateți pe unde credeți de cuviinta( sub mașină ) ,astupati intrarea furtunului în admisie si voal la ați rezolvat problema .Când va duceți la ITP conectat epuratorul admisie ( pt noxe) ieșit ITP pus la loc furtunul magic


--------------------
Renault Megan 2011 - YH11AAV
Moderatorule fii moderator nu INFATUAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad93
post 9 Mar 2025, 00:21
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 9 March 25




Salut, recent am cumpărat un Renault Trafic 2007 1.9 101 cp. După 3-400 km a luat-o pe ulei. În intercooler era ceva ulei dar nu foarte mult. Turbina era destul de uzata asa ca am pus una nouă, baie curatata, intercooler si furtune curatate. După alți 3-400 km a luat-o iar pe ulei, dar de data asta mai rău. Undeva la 1l de ulei in intercooler. Am auzit multe păreri... ca e motorul praf, ca trebuie schimbat... nimeni nu a zis nimic de epurator... în partea de jos are furtunul pe care baga uleiul separat de gaze înapoi în carter. Când am scos epuratorul a început sa curgă ulei din el... masina nedormita de câteva zile... în interior era depunere. Pe furtunul pe care trebuie sa coboare uleiul nu coboară, este înfundate întrarea în carter deci tot uleiul separat îl scotea în partea de sus și îl baga în admisie. Zilele astea sper sa remediez problema și revin cu noutăți


--------------------
Renault Trafic 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megan2
post 9 Mar 2025, 13:45
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 10 September 17




Confirm ce spunea geo.meg mai sus:
Simptome-"mananca ulei", gaze cu ulei pe admisie aer, eroare de volet admisie aer, consum crescut motorina, motorul merge neuniform(zgaltaie tare), corectii mari pe injectoare, ulei in turbina si egr, ulei pe exteriorul motorului, presiune mare pe tubul de admisie aer de la intercooler+ tub plesnit...TOATE ASTEA din cauza filtrului imbacsit in nici 2000 de km de Bucuresti.Se construieste haotic si nu se respecta nimic, iar praful degajat distruge masinille.


--------------------
renault megane 2008
https://www.youtube.com/watch?v=E_kMznwmyT8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 13:30
Dacia