Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

25 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dacia Bigster, fratele mai mare al lui Duster

IRONICK
post 14 Oct 2024, 16:36
Post #91


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Exemplul a fost de pe Jogger. biggrin.gif
Eu zic sa te mai gandesti si sa mai faci niste calcule legat de costuri.

14 Oct 2024, 17:47:
Bigster are frane pe disc pe spate.

big_fr.jpg ( Size: 170.01k ) Number of downloads: 314


Dar si aceeasi suspensie cu scobitori.

big_sus.jpg ( Size: 230.55k ) Number of downloads: 317


This post has been edited by IRONICK: 14 Oct 2024, 16:47


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 14 Oct 2024, 17:09
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.044
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




A, deci pe asta au pus... e bine, bravo.
Un tambur Delphi cu aripioare e vreo 500 de lei, un etrier spate de Octavia 2 e vreo 400. Placutele si discul fac cam tot cat sabotii, cilindrul si accesoriile. Nu e un cost suplimentar, plus ca Renault gasea vreo ciudatenie de acum 30 de ani la bani de nimic.

La suspensie... e alta treaba. Acolo da, sunt costuri serioase. O bascula inferioara fata la Touareg a facut cat basculele, amortizoarele fata, kitul de flanse si bieletele antiruliu la Logan. Dar (nu m-a dus mintea sa le cantaresc) cred ca bascula aia era mai grea decat toata suspensia fata a Loganului.
Asa ca, aici cam greu sa schimbe ceva, si ailalti le-au prostit si ieftinit, am vazut niste penibilitati pe la SUV-uri germane pe platforma de Golf...


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 14 Oct 2024, 17:09
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.168
Joined: 13 October 06




240mm cele de pe spate ?

Tinand cont ca e primul vehicul Dacia de segment C ar trebui sa aduca ceva in plus si la antifonare, macar sa treaca si ei la chedere triple ca la modelele reno noi.


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 14 Oct 2024, 17:11
Post #94


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(YRX @ 14 Oct 2024, 18:09)
Un tambur Delphi cu aripioare e vreo 500 de lei, un etrier spate de Octavia 2 e vreo 400. Placutele si discul fac cam tot cat sabotii, cilindrul si accesoriile. Nu e un cost suplimentar, plus ca Renault gasea vreo ciudatenie de acum 30 de ani la bani de nimic.
*

Pana si rulmentul este diferit.
Si nu se calculeaza la pretul de vanzare, ala este cosul tau ulterior. In productie sunt alte calcule.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 14 Oct 2024, 17:11
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.053
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




QUOTE(YRX @ 14 Oct 2024, 14:01)
Acu' v-ati sucit? Nu mai vreti frane disc pe spate? Bosorogi.... biggrin.gif
Tatabobu, suprafata ca suprafata, da forta de apasare? Ca am un feeling ca cilindrul de 18 mm diametru nu poate aplica ce aplica etrierul de 48...


Se face si o pirghie la saboti, aia ajuta sa preseze tare.
Problema mare la tamburi cu tot autoreglajul lor este forta frinarea diferita oricite reglaje i-ai face.
La Dacia reglajul ala e cam in trepte, la Nissan, Mazda si Hilux la fel era.
Avantajul mare este la durata de functionare si functionare in medii murdare, ma rog daca treci un vad cu apa cu tamburi cu tot primul lucru este sa incepi sa frinezi cit de repede poti ca daca o iei la vale e cam maro situatia.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 14 Oct 2024, 17:14
Post #96


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(mircea_aq @ 14 Oct 2024, 18:09)
240mm cele de pe spate ?

Tinand cont ca e primul vehicul Dacia de segment C ar trebui sa aduca ceva in plus si la antifonare, macar sa treaca si ei la chedere triple ca la modelele reno noi.
*


Are carenaje care acopera si rezervorul, este ok?

This post has been edited by IRONICK: 14 Oct 2024, 17:15


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 14 Oct 2024, 17:20
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.168
Joined: 13 October 06




Daca nu mai auzi combustibilul plimbandu-se prin rezervor, bineinteles ca e un plus


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 14 Oct 2024, 17:22
Post #98


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Nu cred ca l-au compartimentat nici acum.

This post has been edited by IRONICK: 14 Oct 2024, 17:22


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 14 Oct 2024, 17:38
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.168
Joined: 13 October 06




E segment C, eu ma bazez ca nu ne mai luptam cu aceleasi probleme ca la logan I wink.gif


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 14 Oct 2024, 18:14
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.044
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 14 Oct 2024, 18:11)
Pana si rulmentul este diferit.
Si nu se calculeaza la pretul de vanzare, ala este cosul tau ulterior. In productie sunt alte calcule.
*



Eu ti-am dat un ordin de marime la care am eu acces, ca pretul la care cumpara Dacia nu-l cunosc. Dar banuiesc ca proportia e pe acolo.
Rulmentul poate sa fie diferit tipodimensional, dar ca pret foarte putin. Evident ca este diferita si fuzeta si tabla din spate, dar nu dpdv costuri.
Nu le-a cerut nimeni etrieri multipistoane, discuri de 350 sau alte minuni. Mentinerea tamburilor spate nu se mai justifica economic, doar mentalitatea.
Nu le mai gasi scuze, cu asta se ocupa Einstein... biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 15 Oct 2024, 06:58
Post #101


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.676
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(einstein1984 @ 14 Oct 2024, 15:06)
Toti vreti discuri de frana spate pana vine momentul sa le schimbati, apoi incepeti cu "ATE sau TEXTAR ca de origine e scumpe?"
*


Textar sunt OK, Ate la fel. Cred că la Opel plăcuțele sunt Ate de prim montaj (de origine) pe spate. Acu’ e plecată doamna cu el, dacă îmi aduc aminte verific diseară. La Passat erau TRW parcă.

Dacă voiai să găsești niște nume de producători de mâna a coișpea puteai să te străduiești un pic mai mult.

This post has been edited by marksman: 15 Oct 2024, 07:01


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Oct 2024, 07:07
Post #102


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(YRX @ 14 Oct 2024, 17:09)
A, deci pe asta au pus... e bine, bravo.
Un tambur Delphi cu aripioare e vreo 500 de lei, un etrier spate de Octavia 2 e vreo 400. Placutele si discul fac cam tot cat sabotii, cilindrul si accesoriile. Nu e un cost suplimentar, plus ca Renault gasea vreo ciudatenie de acum 30 de ani la bani de nimic.


*


Renault isi produce tamburii si discurile de frana, idem si etrierii... pretul pieselor de schimb AM este absolut irelevant pentru costuri de producție. Masinile se fac pe bani, nu pe mentalitati ca nu e vreun GMA T50. Interesant totusi ca desi nu ai nici op informatie despre costuri avansezi judecatiile tale drept argumente sigure, ai baut apa dupa Ironik

This post has been edited by einstein1984: 15 Oct 2024, 07:32


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Oct 2024, 08:34
Post #103


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(einstein1984 @ 15 Oct 2024, 08:07)
Renault  isi produce tamburii si discurile de frana, idem si etrierii... pretul pieselor de schimb AM este absolut irelevant pentru costuri de producție. Masinile se fac pe bani, nu pe mentalitati ca nu e vreun GMA T50. Interesant totusi ca desi nu ai nici op informatie despre costuri avansezi judecatiile tale drept argumente sigure, ai baut apa dupa Ironik
*


Si nici tu nici o informatie, desi il contrazici.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 15 Oct 2024, 08:44
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.044
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 15 Oct 2024, 08:07)
Renault  isi produce tamburii si discurile de frana, idem si etrierii...


E clar....


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Oct 2024, 09:00
Post #105


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 15 Oct 2024, 08:34)
Si nici tu nici o informatie, desi il contrazici.
*


Zise ala care ne explica cum o sa arate rata bratul de suspensie al unei masinii pe care nu o vazuse in viata lui nici in poze....


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 15 Oct 2024, 09:00
Post #106


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Jur ca am vazut stantat ATE pe un etrier de Logan Van din fabrica ...


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Oct 2024, 09:02
Post #107


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(YRX @ 15 Oct 2024, 08:44)
E clar....
*


https://www.renaultgroup.com/en/our-company...mans-aci-plant/ Si nu doar pentru ei cat si pentru toyota, stellantis si alti OEM....

@madhorsefuzzy, da rombul renault l-ai vazut?

This post has been edited by einstein1984: 15 Oct 2024, 09:04


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 15 Oct 2024, 09:06
Post #108


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Pai ala nu lipsea, dar ma gandeam ca ATE face pentru Renault, dar tu zici ca Renault produce cu licenta nu?


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Oct 2024, 09:11
Post #109


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(einstein1984 @ 15 Oct 2024, 10:02)
https://www.renaultgroup.com/en/our-company...mans-aci-plant/ Si nu doar pentru ei cat si pentru toyota, stellantis si alti OEM....

@madhorsefuzzy, da rombul renault l-ai vazut?
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 15 Oct 2024, 09:23
Post #110


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(YRX @ 14 Oct 2024, 18:14)
Mentinerea tamburilor spate nu se mai justifica economic, doar mentalitatea.

*



- Inginere, găsește o modalitate sa mai recuperăm niste bani de pe cârcă betatesterilor.
- Gata sefu', mă apuc.

Trei zile mai târziu:

-Shef, ia uite ce mi-a dat din calculele mele: daca dam fraierilor tamburi pe spate în loc de discuri, putem sa le vindem garanție inclusa X ani. La discuri in garanția aia ar trebui sa le schimbam plăcuțele macar o data, da' la tamburi țin mai mult saboții, și nici nu se vad. Pe toată durata de viață estimată a modelului îmi iese că scutim X milioane de euro.
- Bravo inginere, ți-a ieșit, ia și tu o primă de X sute de lei.

Aceasta sceneta a fost imaginată că intamplandu-se in compania care ar fi in stare să pună un fir de 0.35 mm pătrați de la bățu' de lumini până la farul stâng și de acolo alt fir de 0.35 până la farul drept doar ca să reducă din costurile cablajului.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 15 Oct 2024, 10:09
Post #111


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 14 Oct 2024, 15:06)
Toti vreti discuri de frana spate pana vine momentul sa le schimbati, apoi incepeti cu "ATE sau TEXTAR ca de origine e scumpe?"
*


La Megane nu am schimbat pana acum nimic la franare, ba chiar mai mult....e aproape suspect.... la ultima revizie aveam 20% uzura pe fata si 45-50% pe spate, la un pic sub 50 mii de km. Si zic suspect, pentru ca ma asteptam la mai mult.

Anyway, la Clio-uri insa....la ambele, franele "de origine" (si placutele si discurile) au avut calitate extrem de slaba fata de ATE-urile aftermarket puse ulterior. Si calitatea in plus s-a vazut si la valorile pe bancul de frana de la ITP (toate treceau fara probleme de minimul obligatoriu, insa cele after cu procente mai mari), cat si in durata de viata care s-a dublat (cele de origine la 30 mii erau cam gata, cele after la 65 mii inca mai aveau ceva "carne" dar nu pana la urmatoarea revizie asa ca le-am inlocuit).

Deci nu pretul celor "de origine" m-a facut sa trec pe after, ci calitatea. Asta ca sa nu mai zic ca ATE vine in echiparea standard la destule marci.

This post has been edited by vallixx: 15 Oct 2024, 10:12


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 15 Oct 2024, 11:04
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.168
Joined: 13 October 06




QUOTE
“Since Renaulution in 2021, we completely revamped the brand with the New Brand Identity: new colors, new logo, new territory, new showrooms. While remaining true to ourselves, we made Dacia more desirable and more aspirational than ever, and still best-value for money. Today with Bigster, Dacia meets more than ever C-segment customers expectations.”

Denis Le Vot, CEO Dacia


Bun, deci nu numai ca au facut Dacia mai dezirabila si mai aspirationala, dar au facut un model de segment C pe platforma de segment B icon_mrgreen.gif cu preturi de segment C.

Genial radmasa.gif


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Oct 2024, 11:52
Post #113


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Cu "new colors, new logo, new territory, new showrooms".


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Oct 2024, 12:25
Post #114


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(mircea_aq @ 15 Oct 2024, 11:04)
Bun, deci nu numai ca au facut Dacia mai dezirabila si mai aspirationala, dar au facut un model de segment C pe platforma de segment B  icon_mrgreen.gif cu preturi de segment C.

Genial  radmasa.gif
*


aia a fost idea lu VW cu MQB, doar ca la ei preturile erau de segment D


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Oct 2024, 13:14
Post #115


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(einstein1984 @ 15 Oct 2024, 13:25)
aia a fost idea lu VW cu MQB, doar ca la ei preturile erau de segment D
*


Iar minti.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Oct 2024, 14:12
Post #116


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




ca de obicei, argumente lipsa....


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Oct 2024, 15:19
Post #117


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Dupa mintea unui injiner, daca Bugati are cateva suruburi de VW, sunt in aceeasi clasa.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 15 Oct 2024, 15:51
Post #118


Haha


Group: Members
Posts: 8.785
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




De genul ford focus 1 cu lambo la semnalizatoare tongue.gif


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Oct 2024, 15:55
Post #119


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ma rog, aici evaluam solutii tehnice la dacia plecand de la preturile pieselor de schimb de skoda... asa ca why not.

This post has been edited by einstein1984: 15 Oct 2024, 15:56


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Oct 2024, 16:11
Post #120


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Pai tu ai adus vorba de alte grupuri.
Si cand iti raspunde lumea, iar nu este ok.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
25 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 20:55
Dacia