Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 4 5 6 7 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dacia 2310 Li, By Renault

Rob3rto
post 17 Apr 2025, 08:56
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11







--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 17 Apr 2025, 09:02
Post #152


Membru


Group: Members
Posts: 3.804
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Nu e prea inalt? Se mai poate inchide capota sau trebuie sa o adaptezi?
Sunt curios daca se poate pune legal in circulatie fara costuri prea mari.
Pe de-o parte ar fi ilogic sa interzica circulatia deoarece motorul asta e mai nou, are injectie, in teorie polueaza mai putin si e mai eficient. Pe de alta parte ramai fara talon pentru orice modificare.
Ma gandesc ca ai un plan deja


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Apr 2025, 09:28
Post #153


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.518
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Exista mitica omologare individuala.

Daca in institutia car trebuie sa se ocupe de asa ceva, ar fi ingineri, nu pile, poate ar fi o treaba.
Pe de alta parte, in tara asta, pentru fiecare masina ca asta de aici, ar veni la omologare si 99 de bombe ambulante, deci...


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Apr 2025, 09:35
Post #154


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.840
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ai discutat cu multi ingineri de la omologari RAR? Adica nu zic ca nu sunt si pile, dar nu stiu exact daca ai experienta necesara sa generalizezi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Apr 2025, 10:13
Post #155


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.518
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Dud, intreg RAR-ul schioapata din cauza greutatii aditionale pe care o cara degeaba. Cat de omologarea aia dinamica, am discutat cu unul din ingierii RAR pe care-i cunosc, si care stiu ca mai si stie ce face, si cand am zis de aia, l-a pufnit rasul.

Banui ca te-ai iritat ca oi avea colegi de faclutate pe acolo. Ia intreaba-i, ce au omologat in ultima vreme ce sa semene macar vag cu subiectul topicului?

This post has been edited by bucatzel: 17 Apr 2025, 10:13


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 28 Apr 2025, 20:58
Post #156


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Motorul incape, s-au facut probe anul trecut smile.gif

Despre omologare a punctat excelent Bucatzel. Dupa ce termin o sa intocmesc un dosarel cu șină. Probabil degeaba, insa e datoria mea sa incerc. Ar mai fi o varianta dar nu vreau sa fac valuri momentan rolleyes.gif

Acum, detalii despre ce se vede in clipuri. Era ideal sa le scriu atunci, cand era informatia proaspata in creier unsure.gif

In ultimul post instalatia electrica de motor era gata mufata in cea de caroserie(da, Dacia injectie are instalatie de motor separata), traseul de apa la fel. Am continuat cu instalatia caroseriei. Mi-am impus sa pastrez ceasurile de bord OEM, in locul unor ceasuri de Renault unde totul ar fi fost infinit mai simplu(viteza corecta luata din abs, turometru precis, etc). Doar ca tigaia a fost "cheala", fara turometru si alti indicatori. A trebuit sa trag cateva fire si sa inversez papuci in mufe, totul ok.
Intr-o seara, mai mult de plictiseala i-am bagat ulei si am conectat mufa demarorului, astfel a urmat "preludiul" happy.gif
Urmatoarea zi m-am asigurat ca becul pt. presiunea de ulei functioneaza, filtru de benzina cuplat la traseul de alimentare, apa in instalatie, stingator la indemana(a fost pentru prima oara de cand sunt in garajul ala, in rest l-am folosit doar pe post de opritor pt. usa laugh.gif ) si rezultatul este in cel de al doilea clip. Da, a fost prima cheie pe bune icon_mrgreen.gif Mi-au tremurat toate cele de emotii, am chișat ochii, apoi totul s-a transformat in tristete. Batea ca un diesel obosit si tot nu se oprea. Telefon la piese auto pt. fulie VVT noua, hristosi, dumnezei, etc. L-am mai lasat totusi pornit si am inceput sa-l turez, bataile au disparut dar dubios de greu. Fie sanatos, acum se aude bine de tot sleep.gif
Evacuarea, dubios de placuta auzului, chiar nu ma asteptam! Becul de presiune ulei se stinge aproape instant biggrin.gif
Bun, ceasurile: Din doua carcase de ceasuri nu am reusit sa fac nimic, rupandu-se prinderi la cele mai mici atingeri. Am reusit sa le asamblez cu ajutorul unei a treia carcase, ceva de prin anii 80, mult mai zdravana. Indicatorul de presiune ulei l-am eliminat. N-am chef de T-uri si alte inventii pe blocul motor, am pastrat partea de "bec" din ceasurile ei(in plus, motoarele aste nu sunt excelente la capitolul presiune ulei; decat sa vad acul stand pe minim, mai bine deloc sleep.gif ). La sfarsit, o vopsea rosie pe "limbi" intrucat am pus un kilometraj nou si difereau nuantele laugh.gif
Messenger_creation_F252DAFA_11A3_4070_BBE0_23F6A5EBA857.jpeg ( Size: 222.7k ) Number of downloads: 775
Messenger_creation_C205197D_DDC2_41B4_88EE_D9296258B5B3.jpeg ( Size: 303.39k ) Number of downloads: 770

Totul testat, functioneaza de jur-imprejur tot biggrin.gif Mai aveam de insirat instalatia ABS-ului. In urma catorva instructiuni sumare m-am apucat de intins si legat fire, cuplat diagnoza in OBD(da, tigaia are mufa OBD functionala pt. motor si ABS) si a urmat asta icon_mrgreen.gif :

Citeste erorile, citeste viteza celor 4 roti. Aranjat definitiv trasee, adaugat mufe, apoi m-am apucat de matisat. Am inceput cu instalatia "de spate", sa-mi "fac mana". In ea am adaugat si trasee pt. difuzoare si deschidere electrica portbagaj(n-am chef sa opresc motorul de fiecare data cand trebuie deschis, de la mama lui se deschide doar cu cheia sleep.gif )
Messenger_creation_98D3369E_7CE9_4B95_A287_BCA74F4DBB0D.jpeg ( Size: 132.39k ) Number of downloads: 781

Dupa, scos instalatia de motor si bandajata si ea. Muuult mai ordonat arata acum blush.gif
Messenger_creation_1A5B16D9_84DB_4310_B050_8845347FAD32.jpeg ( Size: 226.49k ) Number of downloads: 776

Aseara am scos si partea din fata+bord si am infasurat-o cu tot cu cea de ABS smile.gif Nu stiu daca se observa in poza, am inlocuit si panoul de sigurante cu unul pentru sigurante "comune", intrucat cele tip cilindru au scos peri albi multor romani laugh.gif
Screenshot_20250428_230517_Gallery.jpg ( Size: 358.89k ) Number of downloads: 758

Urmeaza sa scot din nou ce am pus pe "firewall", a.i. sa pot lipi placi bitumoase pt. izolare fonica smile.gif

This post has been edited by Rob3rto: 28 Apr 2025, 22:40


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 29 Apr 2025, 06:52
Post #157


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.269
Joined: 6 August 08




wub.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 10 SIA 1989 MLS
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 29 Apr 2025, 21:01
Post #158


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.399
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Frumos! Felicitari pentru punere in scena!


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 29 Apr 2025, 21:13
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Ah, da, uitasem.... Evacuarea! blush.gif Cand am comandat traseul la coStel mi s-a comunicat pretul abia dupa ce mi-au facut coletul. Drept urmare toba finala nefiind tocmai importanta am lasat-o pt. mai tarziu, nestiind ce suma mi se da pt. traseu. Apoi m-am trezit in garaj cu o toba finala din inox, de la Iulica. Probabil costa de 2 ori cat evacuarea mea din fier, dar m-am apucat sa o potrivesc laugh.gif Iesirea am compus-o dintr-o reductie si o teava din inox cu 60mm diametru. Spuneam ca-s surprins de sunet. Cu finala aia ma asteptam la o galagie sinistra blush.gif
Messenger_creation_1BE9339A_CECB_4B8F_BA46_33F5317DBB28.jpeg ( Size: 217.43k ) Number of downloads: 69
Messenger_creation_75EE5839_4CCA_40AC_9816_462884E85D55.jpeg ( Size: 327.84k ) Number of downloads: 63
Messenger_creation_0E1162F1_93E0_4A97_ADFC_260F0CAECB1A.jpeg ( Size: 185.34k ) Number of downloads: 63
Messenger_creation_F87FA205_9F03_4BA1_93E4_D73DCC7C2F1B.jpeg ( Size: 218.3k ) Number of downloads: 60


Am vrut o prima pornire "curata", fara graba si compromisuri. Gen evacuare completa si etansa, traseu de racire complet si umplut, ulei in cutia de viteze(desi jumatate a curs prin etansarea capacului din spate sleep.gif ) si alte mici detalii. Tocmai din acelasi motiv este inca pe capre. Trebuia legat ABS-ul. Acum ca e gata, umplu cu lichid, aerisesc si o pun pe roti unsure.gif

This post has been edited by Rob3rto: 29 Apr 2025, 21:16


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 25 May 2025, 21:54
Post #160


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Odata definitivata instalatia electrica, am demontat tot de pe "firewall" si l-am captusit cu placi cu bitum pentru protectie fonica. Am optat pentru ceva de productie poloneza, adus de prietenul cu magazinul de piese smile.gif
495379282_672195875534583_5031834677736519458_n.jpg ( Size: 1.03mb ) Number of downloads: 71

Cum spuneam mai in urma, totul este functional blush.gif
495060220_672195992201238_3003739708763501709_n.jpg ( Size: 673.61k ) Number of downloads: 77
494889456_672195942201243_1639303513780719668_n.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 69
494472987_672196032201234_5043596333591508670_n.jpg ( Size: 910.73k ) Number of downloads: 68

A urmat umplerea cu lichid a instalatiei de franare si aerisire. Surprinzator, nicio pierdere biggrin.gif Ramasesem restant cu frana de mana. Mi-a facut taica-miu chestiile astea doua rolleyes.gif
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.31.28.jpeg ( Size: 207.66k ) Number of downloads: 74

Evident ca am luat cotele pe graba si au necesitat ajustari la flex(scurtare), dar au iesit decent unsure.gif
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.31.27.jpeg ( Size: 406.9k ) Number of downloads: 75

Da, cablul de frana de mana este cel pe care l-a avut masina. Prefer ceva folosit si de calitate, n-am incredere in mizeriile de se mai gasesc acum in magazine. Ba chiar se vede in poza ca i-am tras un termocontractibil unde era nitel ciufulit icon_mrgreen.gif Nu mai aveam decat s-o pun pe roti. Care roti!? Pai, rotile ei, cele portocalii. O vizita la magazinul de vopsele si 2 dupa amiezi pierdute(una pentru rotile la bimmer, una pentru cele ale bietei Dacii). N-au iesit extraordinar in sensul ca inca se vad umbre de oranj. M-am suparat tare cand am vazut asta dar nu mai am rabdare si nici timp sa le refac. La sfarsitul lunii iunie pare-se ca ar intra in vigoare o lege care ma obliga s-o duc in R.A.R. pentru certificarea autenticitatii, dat fiind faptul ca are mai mult de 3 ani de la ultimul I.T.P. unsure.gif
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48.jpeg ( Size: 331.31k ) Number of downloads: 92

Anvelope noi 195/45/R15. Nu cele mai ieftine dar nici foarte scumpe. Am ales o chinezarie care m-a multumit in trecut, Nankang sleep.gif
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__1_.jpeg ( Size: 243.39k ) Number of downloads: 70
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__2_.jpeg ( Size: 204.89k ) Number of downloads: 61

Apoi am dat-o afara langa sor-sa sa-si etaleze amandoua rotile prosapat vopsite laugh.gif
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__3_.jpeg ( Size: 429.28k ) Number of downloads: 71
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__1_.jpeg ( Size: 535.15k ) Number of downloads: 70
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__5_.jpeg ( Size: 361.32k ) Number of downloads: 72

N-am rezistat si am si plimbat-o cativa metri prin curte tongue.gif Nu am timonerie dar m-am descurcat s-o bag in treapta 1 si apoi in marsarier prin gaura din podea laugh.gif

Ramane s-o mai suspend o data de bot pentru a rezolva pierderea de ulei din cutia de viteze. Miscarea inteleapta era sa fac asta inainte sa o pun pe roti dar sunt un imbecil nerabdator blush.gif
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__4_.jpeg ( Size: 224.15k ) Number of downloads: 83
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__2_.jpeg ( Size: 427.79k ) Number of downloads: 75
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__5_.jpeg ( Size: 224.93k ) Number of downloads: 73
WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__3_.jpeg ( Size: 290.05k ) Number of downloads: 68


This post has been edited by Rob3rto: 25 May 2025, 22:01


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 6 Jun 2025, 22:29
Post #161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Si asta am si facut dry.gif
Messenger_creation_86B6A08A_E623_48B6_AD26_2D981B664CD3.jpeg ( Size: 206.32k ) Number of downloads: 60

Ocazie buna pentru a inlocui si capacul cu unul de NG3, astfel incat sa pot pune si angrenajul pentru kilometraj de Dacie. Alt beneficiu, eliminarea cablului pentru marsarier intrucat timoneria cutiei de viteze nu am primit-o sleep.gif
Am montat capacul, am pus iarasi ulei, zemuia fix la busonul de scurgere. Banda de teflon, alta saiba, am vanturat uleiul de m-am plictisit, incepuse sa-mi para rau ca am trecut-o pe busoane de Dacie. A stat ceva timp cu ligheanul sub ea, pana cand m-am apucat sa strang bieletele antiruliu si am vazut ca de fapt uleiul se prelinge pe la simeringul de la diferential de pe partea dreapta, simering pus nou in toamna, aproape 0 km. Furios tare m-am pus pe demontat mecanica, scos planetara si am inlocuit din nou simeringul. De data asta i-am scurtat putin arcul si am pus si putin mastic pe oringul piulitei de la diferential. Momentan e uscata. Sper sa ramana asa ca mi-a mancat zilele wacko.gif

Dupa toate astea m-am apucat de incropit o timonerie. In faza preliminara arata asa unsure.gif
Messenger_creation_9CA5B1F0_2B65_4CA9_A82C_A7576D33E360.jpeg ( Size: 262.55k ) Number of downloads: 94

Capacul e putin vatamat si reparat, altul n-am avut de unde lua sleep.gif
Demontat de n+1 ori, punctat, taiat, iar punctat, am sfarsit cu asta:
Messenger_creation_595C8F59_C28C_4118_BB64_898AA9661BE0.jpeg ( Size: 201.62k ) Number of downloads: 80
Messenger_creation_8E37B7EA_A7D7_42F4_908F_99DC7CBCC127.jpeg ( Size: 251.57k ) Number of downloads: 65

Partea superioara este compusa din fosta coloana de directie a Daciei negre, inclusiv bucsa suport din spate. Maneta este de Dacie, tija de jos o bieleta antiruliu din dezmembrari, fara jocuri(cu una noua ar fi merg greoi schimbatul treptelor, n-am riscat), burduful de schimbator de Dacie Pick-up, iar măciuca o chinezarie ieftina de pe temu careia i s-a rașchetat filetul dupa doua infiletari. Am ceva bila simpla si de calitate la tara, nu stiu de ce m-am incurcat cu mizeria asta dry.gif

WhatsApp_Image_2025_06_07_at_21.31.40__1_.jpeg ( Size: 134.22k ) Number of downloads: 43
WhatsApp_Image_2025_06_07_at_21.31.40__2_.jpeg ( Size: 127.91k ) Number of downloads: 35


M-am ocupat si de partea de filtrare aer admisie. Intrucat nu vreau filtre sport si oracaiala, am incercat sa potrivesc carcasa motorului. Cu galeria mea de evacuare nu prea are loc, drept urmare am eliminat o bucata din ea, apoi am peticit cele doua gauri ovale cu niste table nituite si mastic icon_mrgreen.gif Probabil lipsa volumului eliminat va scadea performanta motorului, insa momentan e un compromis bun. Mai trebuie doar relocat IACV-ul pentru ca nu se inchide capota de el laugh.gif
Messenger_creation_145D9BAF_B935_4FD2_A329_FBEC0F944B4F.jpeg ( Size: 303.48k ) Number of downloads: 80
WhatsApp_Image_2025_06_07_at_21.31.40.jpeg ( Size: 190.13k ) Number of downloads: 43
Messenger_creation_09CA3867_F9CC_4F0B_86CA_B84D79D29AB3.jpeg ( Size: 192.76k ) Number of downloads: 64

Apoi, in incercarea disperata de a ii da forma de masina, am montat bara de fata. Am vrut bara noua pentru a scapa de munca de a cosmetiza bara ei. Fail total, e intinsa grav. Probabil a fost la fundul gramezii. Am incercat si cu aer cald dar fara rezultate prea mari. O sa ii aranjez bara ei wacko.gif
Messenger_creation_610BCA18_9AA9_4AFA_A892_289C340A66F2.jpeg ( Size: 196.78k ) Number of downloads: 67
Messenger_creation_1EE13D2B_CC34_42A2_958B_FA2BA5CE8B54.jpeg ( Size: 205.64k ) Number of downloads: 61
0b8edbe9_6132_432b_a094_f297335bed32.jpg ( Size: 133.83k ) Number of downloads: 44
66dcb409_ed05_4a5f_9837_eb8964e3f381.jpg ( Size: 144.67k ) Number of downloads: 42

De la douăj de metri e chiar drăguță wub.gif Si de ce ma temeam in urma cu vreun an, nu am scapat unsure.gif
Messenger_creation_7CC5B32A_0373_46CC_BA06_4E8817243D12.jpeg ( Size: 163.64k ) Number of downloads: 80
Messenger_creation_D29EBDD4_33F1_40F7_8BDC_96023F32E787.jpeg ( Size: 264.25k ) Number of downloads: 70

Mintindu-ma singur ca am scapat de mecanica, am continuat cu echiparea usilor cu manere si incuietori, lipit cate o placa de bitum in fiecare(mai trebuie completat, probabil o sa iau o rola de 'aluband' din Dedeman laugh.gif ). Chedere nu pot pune pana nu montez tapiseria de plafon. Am luat material, am dus-o la un croitor marti, astept cu sufletul la gura sa vad ce panarama o iesi blush.gif
Messenger_creation_E8271605_3D54_49C7_9070_BC3E8831DA18.jpeg ( Size: 183.83k ) Number of downloads: 74

Un alt episod de care ma temeam a fost mocheta. Norocul meu ca am primit doua de pe la prieteni, iar a masinii a ramas bine-mersi intreaga. Partea de pe tunel este lipita complet de tabla, iar celeilalte i-am lipit doar capetele, unde a fost decupata. Foarte, dar foarte incantat de rezultat blink.gif
Messenger_creation_3EAF87EF_F6E2_4D5D_9701_901510F3E3B1.jpeg ( Size: 176.67k ) Number of downloads: 75
Messenger_creation_F4B76298_1C71_4593_B472_B2E896D79C82.jpeg ( Size: 200.89k ) Number of downloads: 69
Messenger_creation_B512765D_8D30_486C_B140_6F71B13CD7DC.jpeg ( Size: 176.48k ) Number of downloads: 66
Messenger_creation_0AC3B4C0_AF58_49AE_9E87_F076153AFCF9.jpeg ( Size: 242.6k ) Number of downloads: 63
Messenger_creation_542D3778_3CDA_491E_99D3_CEF5B286F233.jpeg ( Size: 251.33k ) Number of downloads: 73


This post has been edited by Rob3rto: 8 Jun 2025, 01:20


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 7 Jun 2025, 10:23
Post #162


Haha


Group: Members
Posts: 9.111
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




Salut.

Te rog, cu ce tabla ai lucrat. 0.6..0.8?



--------------------
pegas 3120 din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 7 Jun 2025, 11:54
Post #163


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.399
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Felicitări!
O idee foarte frumoasă. Păcat că în România cadrul legal este prea rigid pentru restomod


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 7 Jun 2025, 12:08
Post #164


Haha


Group: Members
Posts: 9.111
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




Este in alta parte omologarea mai usoara?
Daca da, atunci in Ro ar fi doar inmatriculare....

Dar logistic...cred ca ar fi un cosmar.....


--------------------
pegas 3120 din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProfiBv
post 7 Jun 2025, 12:24
Post #165


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 12 June 16
From: Bv




Refuz sa cred ca atat putem !!! Doar 4 like din 1 mie vizualizari , sper sa fie doar o abureala de youtube.4_like.jpg ( Size: 211.62k ) Number of downloads: 120


--------------------
Renault Grand Scenic 3 - Bv 2010 / 1,5dci 110cp / EDC
Drumuri bune și RESPECT !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 8 Jun 2025, 01:25
Post #166


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Probabil daca-l punea nea vio era viral wub.gif Mi se rupe de like-urile si vizualizarile de acolo. Am incarcat clipurile in youtube strict pentru posturile de aici smile.gif
Wolfin, preponderent am folosit tabla de 0.8. Intariturile stalpilor fata 1mm, pe contrapraguri 1.5mm. Pentru inventiile adaugate suplimentar cred ca am scris in posturile respective grosimile tablelor pe care le-am folosit.

Am reparat si postul antrior, erau cateva imagini care se deschideau negre tongue.gif


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 8 Jun 2025, 06:35
Post #167


Haha


Group: Members
Posts: 9.111
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




Multumesc!




--------------------
pegas 3120 din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 24 Jul 2025, 21:33
Post #168


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Aaaaasa.... Unde ramasesem? Nasol e ca n-am scris cand le-am facut... Lene, aia e..

Tapiseria de plafon, cusuta vis-a-vis de blocul unde locuiesc, intr-un atelier modest de croitorie. Croitorul, un nene foarte cuminte, pe la vreo 45-50 de ani, n-a ezitat o clipa cand i-am spus ce vreau. A iesit....asta:
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.36_1_.jpeg ( Size: 181.2k ) Number of downloads: 69
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_1_.jpeg ( Size: 167.47k ) Number of downloads: 69
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37.jpeg ( Size: 269.43k ) Number of downloads: 64

Am si eu antrenament la intins panze dinastea, insa si omul si-a facut treaba bine. Mi-a cerut 50 de lei. Dupa ce am vazut ce a iesit m-am dus si i-am mai lasat 50 blush.gif

Am continuat cu geamurile. Luneta, apoi lateralele si..... Parbrizul, nou-nout, nu-mi placea cum se aseaza jos pe la jumatate. I-am aplicat 2 pumni, la cel de-al doilea s-a pierdut cu firea unsure.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_2_.jpeg ( Size: 115.8k ) Number of downloads: 80

Am comandat altul ulterior, pe care l-am montat recent. Ironia e ca primul era impecabil. Astalalt are vreo 2 zgarieturi zdravene dry.gif

Buuuuun... A urmat o tura de 4 zile la job. In prima zi de liber am zis ca vreau sa pedalez(chestie redescoperita dupa vreo 13-14 ani, uitasem cat de misto e...) si am plecat catre parcul municipal din Ploiesti. Ajuns acolo m-a fascinat o zona in care erau 2 rampe dinalea mici pentru sarituri si am vrut neaparat sa sar. Dupa ce mi-am luat zdravan avant, cand m-am vazut in aer mi-am adus brusc aminte ca nu mai am 16 ani si am dat cu mine de pamant. Mi s-au amestecat grav visele, mie mi-era ca am jumulit tricoul si ca am spart ochelarii, dar nu puteam sa ma ridic de jos si mai eram si plin de sange laugh.gif M-am ridicat, am luat bicicleta-n stanga(ca dreapta era cu cutite prin umar), m-am spalat la o baie p-acolo si am pedalat iar pana la prima benzinarie, era cam groasa, nu prea eram in stare sa merg pana acasa(vreo 5-6km de oras). Am trimis-o pe madamme sa pedaleze acasa si sa vina sa ma culeaga cu bicicleta cu tot in masina. M-am tras si-n poze, ca na, ma plictiseam sleep.gif Ajuns acasa, spalat, pus in pat, au-au-au ma doare si dimineata, dupa cateva telefoane care sa ma convinga ca e groasa rau, m-am dus la urgente. Fisura de omoplat, imobilizare 3 saptamani. Au consumat aia pe mine cateva role bune de panza wacko.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_20.17.52.jpeg ( Size: 166.01k ) Number of downloads: 91
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_20.17.52_1_.jpeg ( Size: 104.37k ) Number of downloads: 67
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_3_.jpeg ( Size: 108.68k ) Number of downloads: 68

Asta se intampla pe 18 iunie, urmand ca(din auzite) pe 28 sa se dea minunata lege cu radierea vehiculelor cu ITP expirat de 3 ani. Tigaia era oarecum gata dar mai necesita ceva atentie. Mi-am luat un prieten de incredere si l-am pus la treaba. Strans toate bratele, pus un scaun, d-astea rolleyes.gif Proasta idee dar nu eram in postura de a comenta, omul mi-a lucrat "ca la service". Ma rog, m-a ajutat si asta a fost un pas esential pentru transcrierea tigaii cu numere de Ilfov unsure.gif Eu mi-am luat niste beri si i-am dat indicatii p-acolo(ca de condus manuala se lasa cu schelalaieli). Extra, am facut si o poza.
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_4_.jpeg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 90

Peste cateva zile a urmat o aventura de a strabate orasul cu autobuzul si de a merge vreo 2km pe jos pana la garaj pentru a lua necazul demn de ITP cu platforma.
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_7_.jpeg ( Size: 283.09k ) Number of downloads: 75
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_5_.jpeg ( Size: 659.57k ) Number of downloads: 63

S-a facut programare la inmatriculari, s-au pus cap la cap n+1 contracte la un birou de acte auto si s-a inmatriculat necazul. Emotiile au ajuns si ele la puterea n+1 cand baietasul ala de la birou a-ntrebat "aaaa, contractul in original este?". Aproape ca m-am desertat in indispensabili. I-am intins(fara sa exagerez) vreo inca 15 contracte de mi le daduse deoparte tanti de la acte auto, a dat putin din cap si dupa vreo 2 min mi-a intins dovada aia pentru certificat. N-am zis pana acum, era cat pe ce s-o inmatriculez cu clopot de amortizor taiat. Masina are vreo 3 intermediari la fiscal si ramasa cu numerele de Ilfov. Bonus, prietenul de la care am luat-o, a trecut-o pe numele fostei neveste care a plecat in America, a rezolvat ceva-ceva prin e-mail, ca apoi sa vina la un moment dat in tara si sa-mi dea actele. Nu stiu daca s-a observat dar am lalait-o pana sa trec pe partea dreapta la tinichigerie, ca nu stiam ce sa fac cu clopotul coloanei de amortizor ph34r.gif Asa... Tigaia inmatriculata. Nu ma-ntebati ce-nseamna END, ca n-am raspus. Asa mi-a picat la rand prin 2017 si l-am pastrat, ba mai mult, asta cu 17 a fost atunci si ne-am regasit dupa 8 ani wub.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_8_.jpeg ( Size: 500.16k ) Number of downloads: 82

In aceeasi zi, cu maimuta dupa mine am completat si pe la interior. Mocheta de spate la culoare si cat de cat intreaga, scaunele, am tapisat si stalpii centrali plus alte nimicuri. Eu, evindent, intr-o mana.
Dupa cele 3 saptamani am inceput sa conduc manuala si mi-am facut de lucru. Prima oara pe la interior. Fereasca maicuta lu' Dumnezeu ce-nseamna ultimul model de Dacie. Tot ce e specific CN4 e....chin.. Pentru fiecare chestie fumam cate 3 tigari legate. Nu zic ca a trebuit sa dau iar parbrizul jos pentru ca bordul trebuia montat cu tot cu un tub de ventilatie. Nu m-a deranjat pentru ca oricum trebuia schimbat geamul. Chinuiala a fost cu rama ceasurilor/consola. Cred ca am pus-o si dat-o jos de vreo 5 ori, si nu intra tocmai usor cu 2 maini intregi, d-apai una si jumate. Ma rog, la final aveam un interior de Dacie cu scaune Sparco si centuri cu omologare(imprumutate din cealalta Dacie) si volan MOMO tip Porsche. Scaunele nu or sa ramana, e un compromis. Volanul.... Imi placeau tare cele "deep dish" care au ajuns copiate in toate formele stupide. Am unul simplu, negru cu gauri rotunde in spite in sufragerie si eram sigur ca o sa il montez. Apoi mi-am amintit ca e prea "adancit" miezul pentru a fi montat pe Dacie si mai si vazusem un Porsche cu un volan similar pe la un prieten pe la un service prin Bucuresti. Am rumegat-o mult pana sa-l comand. Ebay, site-ul Momo, China, Reisșop... Jur ca as fi luat original dar mi-era ca vine tot chinezarie, asa ca l-am comandat hotarat de la chinez. Nu mai zic ca pe reisșop fix acelasi produs era de 5 ori mai scump si vandut ca fiind original, mi-era sa nu-mi iau aceeasi teapa si direct de la producator blink.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38.jpeg ( Size: 269.05k ) Number of downloads: 82
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_21.01.16.jpeg ( Size: 280.16k ) Number of downloads: 64

Fara modificari grave, cu detalii fine, eram multumit de interior, am stat acolo si am fumat vreo 2 tigari doar sa ma minunez de cat de simplu e.

Apoi a fost momentul sa imi antrenez mana stanga cu chestii mai serioase. Tigaia era mult prea cazuta in bot, desi imi era treama ca doua spire taiate din arc nu-s suficiente sleep.gif Solutia e simpla si vine din partea constructorului. "T"-uri de amortizor de.....pick-up, evident. N-as fi zis ca pot schimba piesele astea cu stanga, dar chiar mi-a iesit blink.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_1_.jpeg ( Size: 314.78k ) Number of downloads: 70

Buuun... Cat am stat pe acasa, cand imi aduceam aminte scriam pe o lista chestii "da facut". Ajunsesem sa nu pot taia chestii de acolo din diverese motive de lipsa componente s.a. Era pe lista si inlocuirea fuliei de pe axul cu came de admisie, insa mi-era teama, nu ma ajuta mana dreapta deloc, dar m-am apucat de ea si mi-a iesit si asta. Distributie "facuta" cu stanga dry.gif N-am zis... Motorul avea ceva zgomote "de sus" si am suspectat fulia asta, care mi-a batut prea mult la prima cheie. Ma rog, am schimbat-o, batea la fel, detaliez spre final rolleyes.gif
515857089_705256332387732_5536988317285521170_n.jpg ( Size: 136.29k ) Number of downloads: 62

Nu intentionam sa fac asta atat de devreme. Entuziasm, adrenalina, habar n-am.... Am prins repede si placuta cu numarul pe fata in doua holzsuruburi si am plecat sa-i bag benzina... Cam un km pana la prima benzinarie, insa emotiile au fost grave rau. Geometrie "la ochi" cablu de acceleratie cat sa deschida clapeta 1/4, am bagat in ea cateva scule si i-am dat inainte happy.gif

Bagat benzina, chisat ochii, m-am intors inapoi si i-am mesterit un cablu de acceleratie corect. Evident, tot cu stanga. Apoi am considerat ca e apta de mers pana la bloc blush.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_3_.jpeg ( Size: 551.32k ) Number of downloads: 69

Am luat-o pe madamme si am dus-o inapoi. Putin alert pentru un motor in rodaj, ce-i drept, dar nu chinuit. Ceva schimbari de trepte pe la 4000 tongue.gif Misto, foarte misto, nu-mi venea s-o mai las acolo. I-a placut si ei, ba chiar a imortalizat-o cand o bagam inapoi in garaj smile.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_2_.jpeg ( Size: 273.34k ) Number of downloads: 66

Impresii: Foarte, dar foarte ferma pentru o Dacie. Suspensie dura dar care preia socurile(spre deosebire de bemveul cu arcuri sport si roti e 19'), timonerie precisa(si cam foarte scurta), cuplu foaaaaarte misto, directie....praf, ralanti....inexistent(ma simteam ca intr-o dacie cu gunoi in jiclorul responsabil de mersul in gol)
M-am ocupat a doua zi de ralanti si am ajuns la concluzia ca "axele" de clio cer altceva.... Pentru ca am gasit prin ladita cu ECU-uri unul de-l foloseam pe Dacia neagra(long story, o sa detaliez cand refac si topicul ei) acum vreo 9 ani, de Clio sport si tinea foarte bine ralantiul...
Dupa asta am luat-o la bloc, a doua zi urmand s-o duc pe un stand de geometrie. As fi abordat metoda "Muttley" insa in continuare nu ma ajuta mana dreapta. Am ales sa fac asta la un service unde patronul imi e amic si am si un prieten bun care lucreaza acolo. Nu s-a putut sa fac asta decat "dupa program", omul stiindu-ma pretentios. Deja eram plecat de acasa si a fost un prilej bun sa dau o fuga la tara sa-i pun si bancheta biggrin.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_23.11.10.jpeg ( Size: 482.82k ) Number of downloads: 64

Si a durat, vreo 2 ore cred... Directie misto, m-a deranjat doar ruliul spate..
A urmat o taiere masiva a chstiilor de pe lista facuta cat eram in convalescenta, cu un singur scop. Sa ajung la intalnirea anuala a Daciilor la Oradea. Am plecat joia trecuta la 12 noaptea. Cu cateva ore inainte cautam un compromis pentru robinetul "de caldura" caruia i s-au topit stuturile si picura. Am rezolvat-o provizoriu cu un robinet de instalatii sanitare. Alta chestie rezolvata tot pe ultima suta de metri, player... Am gasit pe fuga un Sony pe marketplace in feisbuc. Difuzoarele erau puse de mult. Niste JBL luate din Altex pentru usile fata si ceva boxe vechi ovale primite de la un prieten puse pe polita de sub luneta(n-as fi facut asta dar gaurile erau acolo deja) Se aude bine, da' bine rau! blink.gif
Si cum spuneam, am plecat spre Oradea. Miercuri cred, dupa vreo 200km i-am schimbat uleiul. Am mers lejer pana la Sibiu, cum spuneam, mergea suuuuperb necazul. Vazut pe autostrada, putina talpa, estimez 140km/h. Dupa ceva km, prietenul de-i prezentat in primul post(de data asta cu un Logan cu acelasi motor ca pe Dacie) in spatele meu.... Si i-am dat.... 180km/h dupa ceasurile lui. Si inca vreo 3 reprize probabil ceva mai sus ca viteza. Ma opream din accelerat ca-i era frica maimutei, nu ca as fi fost eu prea neinfricat. Singura problema a fost ca mi s-au slabit planetarele. Eu tin minte ca le-am strans, probabil am fost prea bland strangandu-le la dinamometrica. Le-am aplicat ceva forta cu un "break-bar" laugh.gif
Poze, felicitari, oameni incantati de ce-am facut eu pe acolo, ba chiar am primit si un premiu, ceva pentru cea mai buna restaurare. Ma rog, nu premiu voiam eu... Ajunsi la pensiunea unde eram cazati, tipul cu Loganul zice sa-l dau o tura. I-am dat cheile, ma-nfipsesem deja-ntro bere. Un alt prieten ca vrea si el, i-o dau. Vin astia inapoi, deschid capota, picaturi de ulei sub carcasa filtrului de aer... M-am mintit eu ceva singur si i-am dat pace.
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.39.jpeg ( Size: 527.87k ) Number of downloads: 75
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_5_.jpeg ( Size: 449.77k ) Number of downloads: 56
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_6_.jpeg ( Size: 366.24k ) Number of downloads: 58

Am plecat duminica pe la 12. Undeva intre Oradea si Deva un drum virajat suuuuuperb. Am tras de ea cateva viraje bune destul de "la limita", in ciuda fricii ce statea in scaunul din dreapta. Suspensia misto(in ciuda faptului ca pe fata sunt amortizoarele ei si arcurile ei taiate), in continuare ar merge redus ruliul spate smile.gif Prima oprire, ulei.... Ulei curgand din carcasa filtrului de aer pe evacuare si pe lonjeron. Coborat toti sfintii, blesteme, toate alea, i-am dat pace. Alta faza, de cand plecasem tot observam acul ce indica incarcarea ca tinde sa plece inapoi. Dupa ce am parcurs mai bine de jumatate de autostrada am sunat la prima masina din coloana(da, plecam cumva mai multi, organizat) sa opreasca urgent ca nu mai inainteaza tigaia laugh.gif Imprumutat alta baterie, phutut cativa boraci in alternatorul proaspat rebuilduit, pornit impins Renoul 12 de Spania donator de baterie, cheie si.... acul de incarcare pe jumate blink.gif Am oprit dupa ce am coborat autostrada sa facem iar schimb de baterii si a incarcat perfect pana acasa. Banuiesc un carbune blocat cumva pe canal dry.gif In Brasov am oprit la maica-mea vreo ora, ca DN1 era rosu un sfert pe maps(da, nu folosesc waze, imi plac lucrurile simple). La plecare am mufat ECU-ul initial, jonglasem putin cu surubul ce tine clapeta usor deschisa, a mers ceva mai tare, am ajuns acasa cu bine pe la 12 noaptea.

Acum despre motor. Am plecat constrans ca o sa crape pe drum, bataia aia sus nu era in regula, insa in cei aproximativ 200km facuti local nu s-a accentuat. Luni am dus-o la garaj si abia azi am mai dat pe acolo cu un singur gand. Test de compresie. Tragic!!!!
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.20_1_.jpeg ( Size: 207.23k ) Number of downloads: 83
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.20.jpeg ( Size: 178.59k ) Number of downloads: 56
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.21_1_.jpeg ( Size: 176.64k ) Number of downloads: 52
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.21_1_.jpeg ( Size: 176.64k ) Number of downloads: 52

Primul gand a fost ca-i ceasul defect. L-am pus si pe motorul bemveului coupe, motor cu 310.000 care haleste 3l la 10.000 sad.gif
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.21_2_.jpeg ( Size: 151.69k ) Number of downloads: 58

Desi m-am amagit si am intrebat in stanga si-n dreapta, aveam doua motive foarte consistente sa ma dau cu cheile-n el!
WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.19.51.jpeg ( Size: 332.19k ) Number of downloads: 70

Chiulasa clar o dadeam jos. Era sapata in lagarele axurilor din primavara, p-asta mi-o asum. Compresia aia nu! Foarte-foarte dezamagit! Habar n-am cat e de reala cifra aia de pe compresmetru dar e destul de clar ca-i pe jumatatea celei de la un motor omorat cateva sute de mii de km. Ba mai mult, pe toti cei 4 cilindri! blink.gif Partea de jos o demontez maine si revin cu vesti. La cat de norocos sunt eu de fel, probabil se lasa cu alt motor, motor care nici macar nu o sa-l spal si jur ca o sa il urc pe ea jegos asa cum o fi!

This post has been edited by Rob3rto: 24 Jul 2025, 22:13


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 25 Jul 2025, 09:03
Post #169


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.533
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




vazut, citit, placut smile.gif

ma abtin de la comentarii si mistouri 04.gif

insanatosire usoara!


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Jul 2025, 10:00
Post #170


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.840
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(bucatzel @ 17 Apr 2025, 10:13)
Dud, intreg RAR-ul schioapata din cauza greutatii aditionale pe care o cara degeaba. Cat de omologarea aia dinamica, am discutat cu unul din ingierii RAR pe care-i cunosc, si care stiu ca mai si stie ce face, si cand am zis de aia, l-a pufnit rasul.

Banui ca te-ai iritat ca oi avea colegi de faclutate pe acolo. Ia intreaba-i, ce au omologat in ultima vreme ce sa semene macar vag cu subiectul topicului?
*


colegii mei de facultate sunt mai batrani ca aia de acolo.... Ei ar omologa daca ar veni cineva sa si plateasca, ca majoritatea vin, intreaba, primesc devizul si pleaca. Pentru o masian de varsta asta e mai usor ca una din 2000 de exemplu.

This post has been edited by einstein1984: 25 Jul 2025, 10:04


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 9 Aug 2025, 22:21
Post #171


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




QUOTE(Ov @ 25 Jul 2025, 09:03)
vazut, citit, placut smile.gif
*



Nici n-ai idee cat ma bucur ca citesti pe aici! biggrin.gif

In ultimul post ramasese ca a doua zi scot pistoanele din el si dau cu ele de pamant. Le-am scos si doar am ramas surprins ca segmentii aproape-s aliniati. In martie erau la 180* sleep.gif
WhatsApp_Image_2025_08_09_at_21.50.25.jpeg ( Size: 345.46k ) Number of downloads: 51
69af2caf_775c_4327_bb09_3ea4e3e9639a.jpg ( Size: 287.91k ) Number of downloads: 46

Asta a fost momentul in care am realizat ca am spart o caciula de bani pe o masina de care m-am bucurat(cred) aaaaproape 1300km. N-aveam niciun plan, motorului astuia intentionam sa nu-i mai dau nicio sansa, chiar daca au intrat bani frumosi si in el. Dezamagire totala unsure.gif In aceeasi zi am plecat sa vad un motor la o cunostinta pe un Megane cabrio cu vreo 250.000 de km si mers pe gaz. Vazut, constatat ca se aude bine, ca-i plin de ulei si ca la cat noroc am e posibil sa investesc in el si sa constat ca mananca ulei. Dar era o varianta de luat in calcul.
Ah, n-am zis. Mie-mi trebuia si o chiulasa buna. Motoare intregi nu se gasesc, d-apai chiulase. Cel de pe Megane este modelul urmator, E4 la care difera blocul in mod deosebit si alte cateva chestii. Pe cutie il potriveam cumva(au facut altii; se regaureste blocul si se fileteaza, se schimba baia de ulei, etc) dar aveam o necunoscuta la capacul chiulasei, caruia ar fi trebuit sa-i pun sistemul CCV si admisia de pe al meu si nu prea merge. Implica o flansa adaptoare destul de subtire, ma rog, putea iesi un dezastru wacko.gif
Cred ca vreo saptamana i-am dat pace. Pentru prima oara de cand o am in garaj, n-am avut nici cel mai mic chef sa ma apuc de ceva de facut la ea. Variantele erau doua: refacut motorul cu alta chiulasa si segmenti, sau alt motor cu multe semne de intrebare. Intr-un moment de "imi bag pl@, ii mai dau o sansa pe banii mei", m-am apucat de cautat chiulasa. Nimic, zero, nici macar motoare intregi(apar rar la vanzare astea E3). Brusc mi-am amintit ca are un frate mai mic, cu blocul motor cu alezaj identic, F4P, 1.8 16v regasit pe Laguna 2. Am facut o comparatie de garnituri intr-un program de piese intre 4P si 4R si am constatat ca-s identice. Cu informatii de pe Google am calculat si volumele camerelor de ardere pentru fiecare, diferenta infima de RC cu chiulasa de 1.8 pe 2.0 happy.gif Si am gasit una la dezmembrat pe langa Gaesti, l-am contactat pe om, l-am intrebat daca bucateste motorul(tind sa cred ca nu se cauta mai deloc tipul asta) si mi-a dat 1000 de lei pentru motor sau 600 pentru chiulasa. Deja revenea entuziasmul si miercuri seara m-am dus s-o iau(negociata la 500 de lei). Am preferat sa o demontez eu, sa nu o primesc plina de surubelnite, rangi, ciocane. Pana sa ajung i-am spus respectivului ca exista riscul sa fie praf lagarele-n ea, caz in care nu o iau. M-a asigurat ca motorul mergea bine si ca daca nu o vreau nu e problema. Cu mari emotii am ridicat "axele" din el dry.gif Aaaaaproape impecabile lagarele. vreo 2 au cate o zgarietura pe partea cu admisia. Am zis un "sarumana" in gand si am bagat-o in portbagaj.
Joi dimineata eram la garaj cu solutii de spalat, pensule si evident o cafea imensa si tigari happy.gif Versus cealalta a durat infinit mai putin curatarea. Motor mult mai intretinut, ma oftic ca nu l-am luat tot, era bun sa fie si blocul pe stoc sleep.gif Si acum vine partea de diferente. Am anticipat lipsa unei gauri filetate pentru o rola a curelei de distributie, insa n-as fi crezut ca rola intinzatoare este pozitionata 5mm mai sus happy.gif
c41f8725_b3dc_4ecf_81d4_0c187681d98e.jpg ( Size: 196.03k ) Number of downloads: 81

Nu stiu cat de bine se vede-n poza ca telefonul era imbibat in ulei, dar sunt trasate niste semne pentru noua gaura ce urma sa fie data si filetata, dar decalat catre admisie cei 5mm din partea cealalta wacko.gif . Asta nu inainte de vreo cateva tigari si o proba pe bloc cu toata distributia pusa rolleyes.gif Cred ca m-am c0it vreo doua ore sa dau gaura aia. Frica era sa n-o dau inclinata. Am rezolvat cu o bucsa oarecum fixa pe burghiu si pe planul blocului in acelasi timp, filetat in 3 pasi si infipt un prezon acolo cu gandul ca daca "pleaca" cureaua la plimbare, e belyta treaba ph34r.gif
80a0606a_c2f2_42d1_96d9_3535254233a4.jpg ( Size: 149.05k ) Number of downloads: 70

Cureaua intra normal pe fulii, pinioane si role, se intinde, totul bine. Comandasem segmenti, garnitura de chiulasa si tot ce trebuie pentru a-l asambla si am plecat sa le culeg. Ajuns inapoi primul lucru a fost sa desfac atent ambalajul unui segment de foc si sa-l probez pe bloc. Foarte, dar foarte inspirat am fost. Aceesi fanta de 0.4mm ca a celorlalti, chiar daca erau producator diferit. Il sun pe baiatul de la piese, intreb daca se pot da retur si daca mai exista alt producator. Retur se poate, alt producator era un no name ieftin. Nici n-am mai stat foarte mult pe ganduri si i-am bagat inapoi pistoanele cu segmentii vechi reasezati la 180*, pompa de ulei, baia si tot ce trebuie sa nu ma mai tavalesc pe sub ea a doua zi. Luasem si cuzineti de biela noi, cei "vechi" fiind sensibil zgariati(nu stiu daca am zis, am gasit span in baie provenit de la lagarele alea care s-au phutut de tot), i-am dat retur si p-aia. Chiulasei i-am schimbat doar simeringurile de supape. Cu suprapunerea neinlocuirii pieselor de mai inainte, n-a mai trecut pe la atelier pentru frezarea planului de asezare pe bloc. Acum, comparatie intre chiulase. Una de pe un motor omorat(invatatura de minte sa nu mai cumpar motoare fara proba), cealalta de pe unul intretinut wacko.gif
649d2176_4b43_4ab9_b726_1aae7ae9d0ab.jpg ( Size: 243.87k ) Number of downloads: 58
9359ab42_c24f_4daa_9b5b_554ff4e28811.jpg ( Size: 304.53k ) Number of downloads: 44
6807d717_4fb4_44dc_98fa_cca3319426f7.jpg ( Size: 371.31k ) Number of downloads: 43

Joi am plecat de acasa cu scopul de a ma intoarce cu o Dacie cu motor de 2litri sanatos. Chiulasa am curatat-o bine de tot pe plan, "axele" le-am bagat pe cele de Laguna intrucat cele de Clio s-au facut praf sleep.gif Pe la ora 4 dupa amiaza era asa blush.gif
22226740_0b8e_4dbf_b520_4107ba43481a.jpg ( Size: 180.46k ) Number of downloads: 54

Acum era momentul perfect pentru...... Un test de compresie laugh.gif
985a2010_6cff_421e_bd10_1c6c17d7064a.jpg ( Size: 135.11k ) Number of downloads: 52
ed5e306c_9080_4e65_8fc2_90624c16cb24.jpg ( Size: 133.94k ) Number of downloads: 43
7afb8276_4414_4d3e_8dd9_fb619736a5c0.jpg ( Size: 144.85k ) Number of downloads: 42
861ff89a_fd85_48d7_8afa_55aca89367e2.jpg ( Size: 158.3k ) Number of downloads: 43

Valori la rece. Motor proaspat asamblat si cu ulei nou in el. Tura trecuta valorile erau sub jumatate LA CALD. Reamintire, aceeasi segmenti blink.gif Da, supapele nu curgeau in chiulasa troglodita, am verificat(nu curg nici in asta "noua").
I-am dat cheie pe la 6. Prima grija a fost sa verific cureaua de distributie sa n-o ia la sanatoasa, chiar daca la testul de compresie am avut ajutor si am monitorizat-o, mi-era teama ca odata pornit are alte tendinte. Totul in regula happy.gif

Rapaneau tachetii, intrucat i-am descarcat pe toti 16. Odata incalzit se aude sanatos si cu ralanti de invidiat. Cauza ralantiului prost banuiesc c-a fost lipsa de presiune de ulei in VVT. Colegul Muja ce are prezentata masina pe la "restaurari", are acelasi motor si mi-a spus ca si motorul lui are aceleasi simptome(batai, ralanti neregulat, moare la scos "pe liber", etc), deci banuielile imi sunt confirmate happy.gif

Cred ca pe la 8 am bagat tigaia aia de bemve in garaj, m-am urcat in cealalta tigaie si am plecat spre casa. Prima oprire a fost la spalatorie. Nu pentru exterior, cat pentru motor. Erau pe acolo numai stropi si vapori de ulei si brake cleaner rolleyes.gif
eb43f565_8324_4637_8a2d_d84a043f5dcb.jpg ( Size: 195.43k ) Number of downloads: 82

Vineri la 7 dimineata eram in ea in drum spre job biggrin.gif
aff6fa87_fbb4_4fc2_80be_e7726b4ef29f.jpg ( Size: 120.41k ) Number of downloads: 72

Foarte, dar foarte misto senzatia de motor de 2.0 pe o masina cu masa putin sub o tona. Desi nu m-am dat la ea mai deloc(ii dau pace cateva sute de km, poate binevioesc segmentii aia sa nu se mai alinieze), sunt surprins de cum se pune in cuplu si cat de lejer merge. Am fost foarte suparat vreo 2 saptamani, acum mi-am revenit. Mi-a fost dor tare de necaz wub.gif
In continuare ma supara timoneria. N-am ratat nicio treapta dar e foarte fixa si cursa mult prea scurta pentru gusturile mele. Cablul de ambreiaj mai trebuie putin intins si ce ma doare cel mai tare, desi nu am vrut in ruptul capului sa fac..... Servodirectie rolleyes.gif Si volanul e micut(nu cel mai) dar altul mai mare nu se incadreaza. E de gandit, un bun prieten mi-a pus la dispozitie o coloana de directie de Twingo. Am mai pus la altii, stiu exact ce trebuie facut, doar sa ma hotarasc happy.gif Aaa, da, si un bec de pozitie pe spate stanga, ca mi-a atras atentia un vecin in seara asta laugh.gif

This post has been edited by Rob3rto: 9 Aug 2025, 22:38


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 9 Aug 2025, 22:53
Post #172


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.127
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Se rotesc segmenții ăia, sa fie sănătoși, și asa rotiți iși fac treaba, ii puneam la 180 grd cu luftul la bolț, dupa cteva zeci de mii de km erau cum dădea Al de Sus!
Să aveți noroc de motorul ăsta și de mașină că ați lucrat destul la ea!
Sănătate multă vă doresc!


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Aug 2025, 00:00
Post #173


-


Group: Members
Posts: 22.871
Joined: 19 April 05
From: Romania




Trebuie neaparat sa intaresti putin caroseria la franele si motorul ala.
O sa ai de castigat nu doar cand vrei sa o folosesti la maxim.
Pe spate o bara si un V prins la mijloc de podea, pe fata doar o bara. Cat mai aproape de axa amortizoarelor si drepte, fara indoituri.

La directie te gandestii 100% electrica?
Sau hidraulica cu pompa electrica?

This post has been edited by IRONICK: 10 Aug 2025, 00:02


--------------------
CUGIR Albalux 11 (©SanGiorgio) - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Aug 2025, 11:16
Post #174


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.251
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




După ce te obișnuiești cu timoneria precisă și scurtă, n-o să-ți mai fie dor de aia de Dacie clasică.
La imagine și "look", tot mai mișto era aia neagră, da' având în vedere ce-i sub capotă, merge și asta. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1310CL
post 19 Aug 2025, 15:38
Post #175


1310 DRIVER


Group: Members
Posts: 1.233
Joined: 25 January 10
From: Arad




Deci in final ai ajuns cu ea la varadinum,foarte reusita masina smile.gif sa te bucuri de ea multi km de acu incolo.

Spor Adriane !!!


--------------------
Dacia 1310 TLX - AR06GKI 1990
CREM 427
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Filip
post 19 Aug 2025, 21:40
Post #176


Forumist


Group: Members
Posts: 3.101
Joined: 23 July 09




Moama asta musai trage mai bine ca laguna mea! wub.gif

Sincere felicitari!


--------------------
Renault Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v 1998 ,1999, 2006
Fara Dacie viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
95bogdi
post 23 Aug 2025, 06:57
Post #177


Milmoi Motorsport


Group: Members
Posts: 783
Joined: 27 June 11




O adevarata aventura ce ai patit tu cu motorul si toate cele dar peste ani si ani iti cei aduce aminte cu drag oarecum de cele intamplate , bine ca ai reusit sa faci motorul si sa te bucuri de ea anul asta la cat ai muncit la ea , ma bucur ca ne-am vazut la oradea si ma bucur ca ai ajuns cu ea , imi esti dator cu o tura biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 Export TLX - AR 05 UWW 1989
uww.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 23 Aug 2025, 17:11
Post #178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 1 January 11




Si chiar ma bucur de ea! Am vreo 2150km pana acum, vreo 750 in ultimele doua saptamani blush.gif
QUOTE(Agrig @ 9 Aug 2025, 22:53)
Se rotesc segmenții ăia, sa fie sănătoși, și asa rotiți iși fac treaba, ii puneam la 180 grd cu luftul la bolț, dupa cteva zeci de mii de km erau cum dădea Al de Sus!
Să aveți noroc de motorul ăsta și de mașină că ați lucrat destul la ea!
Sănătate multă vă doresc!
*


Asa i-am pus si acum si prima oara. Fie sanatosi sleep.gif

QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2025, 00:00)
Trebuie neaparat sa intaresti putin caroseria la franele si motorul ala.
O sa ai de castigat nu doar cand vrei sa o folosesti la maxim.
Pe spate o bara si un V prins la mijloc de podea, pe fata doar o bara. Cat mai aproape de axa amortizoarelor si drepte, fara indoituri.

La directie te gandestii 100% electrica?
Sau hidraulica cu pompa electrica?
*


Intarituri are, am mai spus. Bare intre coloanele amortizoarelor voiam sa pun, doar ca pe fata ma incurca vasul de lichid de frana. O sa studiez putin acolo si fac ceva curbat din CrMo, la fel si pe spate. Servodirectia da, uitasem sa precizez, electrica.

QUOTE(maho @ 10 Aug 2025, 11:16)
După ce te obișnuiești cu timoneria precisă și scurtă, n-o să-ți mai fie dor de aia de Dacie clasică.
La imagine și "look", tot mai mișto era aia neagră, da' având în vedere ce-i sub capotă, merge și asta. smile.gif
*


Ajung degraba si la timonerie, c-a-nceput sa-mi placa laugh.gif
Ca aspect nu atrage prea multe priviri si nici nu vreau. Am construit-o doar pentru a ma bucura de ea, nu sa arate ca de expozitie. Chiar sunt surprins cand ma mai abordeaza cate unul blink.gif

QUOTE(Filip @ 19 Aug 2025, 21:40)
Moama asta musai trage mai bine ca laguna mea!  wub.gif

Sincere felicitari!
*


Pai trage, ca asta e 2.0, nu 1.6 unsure.gif

Acum ca tot m-am aprovizionat cu o naveta de beri, am chef de compus p-aici. Dupa re-refacerea motorului am zis ca vreau sa ma plimb cu ea si asta am si facut. Am mers la job 3 zile, un drum de Valenii de Munte, neabuzata prea tare de frica segmentilor alora. Cred ca dupa ce m-am intors din Valeni i-am dat un 2 si un 3 mai violent, dar nu capat blush.gif
Cu ceva luni in urma facusem si o rezervare 3 nopti prin Navodari. Cu ce mergem? Paaai..... cu Dacia! Trezit la 5 dimineata, benzina, rovigneta, doo taxe de pod si directia Slobozia, dupa care am ales autostrada. Cred ca p-acolo am facut prima oprire de pee-pee intr-o benzinarie, quick check si spalat parbriz pentru ca da, pompita masinii a mers doar drumul de Oradea si am uitat s-o inlocuiesc, am pus astazi alta blush.gif Eram putin panicat dupa ce am urcat pe autostrada pentru ca nu-mi aminteam sa fi pus suruburile carcasei filtrului de aer(am mai spus ca incep sa uit grav!?); erau acolo bine-mersi stranse, apa la nivel, totul bine. Oprirea finala a fost in fata hotelului, unde prima intrebare la receptie a fost daca exista parcare. "Aaaa, da, aici pe strada, daca nu in spate", in spate adica intr-un fel de gradina, ma rog, cand am facut rezervarea se laudau ca ofera loc de parcare sleep.gif Cred ca dupa a doua noapte am plecat spre capatul celalalt, prin Neptun la un prieten. Totul bine, doar caldura ce ne-a omorat cand era de stat "bara la bara". La intoarcere ne-am oprit in Mamaia, fiind fostul "proprietar" al necazului acolo si acolo am si ramas inca o noapte, ca ne-am intins la beri blush.gif De data asta un hotel suuuuperb, loc de parcare, curatenie, totul intretinut la superlativ, recomand daca va intereseaza rolleyes.gif
Luni dimineata am plecat spre casa. Intentionam sa iau "drumul vechi" dar nu stiu ce am facut ca tot pe autostrada am nimerit. Voiam s-o las si pe maimuta sa conduca dar e un haos drumul ala, se aduna toti melcii pe ambele benzi, daca era sa pateasca tigaia ceva, am vrut sa fie din vina mea. Aici m-am trezit si filmat si pus pe tictoc de o duamna ce era surprinsa ca merge o Dacie cu 140km/h. Comentariile sunt ceva de vis, am ras tare laugh.gif


Asa, asta a fost ca o mare paranteza. De cand am inchis a doua oara motorul n-a mai vazut garajul. Efectiv nu-mi mai vine sa ma dau jos din ea, imi e draga tare wub.gif Acum vreau sa detaliez chestii despre tot, sper sa-mi iasa wacko.gif

Motorul, am spus, e fenomenal pe caroseria asta. Lenes in niciun caz, nu spune "nu" din nicio pozitie dar nu e nici foarte exagerat, am mai spus ca am mers si cu "monstri" pe aceeasi carcasa. Ori m-am obisnuit eu cu puteri peste 150cp. Merge chiar bine acum, nu arunca ulei, bataile alea au disparut complet, uleiul e la nivelul la care era in urma cu 2 saptamani. Mi se parea ca in ture nu prea face ce trebuie. Pe autostrada spre Constanta, la dus am mers cuminte, maxim 140. La intoarcere intentionam sa merg constant si cuminte cu un 120 dar m-am enervat si am mers si mai sus, destul de sus, pacat ca nu m-a prins duamna Traveler sa ma puna pe tictoc sa-mi iau blesteme laugh.gif Dupa Slobozia am tras cateva depasiri cu a3a la peste 6000rpm si m-am convins ca trage bine pe moment, destul de cald fiind afara. Inca nu-s complet lamurit. "Axele" de 1.8 nu le-am mai comparat cu cele ale motorului de nervi si pentru ca nu le-as fi gasit in timp util prin haosul din garaj. Am masurat doar inaltimile camelor si mi le-am notat, oi face o comparatie in viitor desi gandul imi sta la cele de Clio, poate le-oi putea repara cumva unsure.gif

Suspensie-directie... Desi eram multumit in urma cu o luna, acum sunt doar partial. E instabila de spate, ruliul ala imi sta pe creier. Sau poate nu e neaparat ruliul cat si semiconvergenta fata, pe care am aflat ca am gresit-o la vreo ora dupa ce am coborat-o de pe standul de geometrii. Nu ramane asa, o sa incerc un "refresh" la amortizoarele fata+scurtate, o a doua bara antiruliu pe spate, am niste ganduri ostentative cu una de Dokker si pentru fata si apoi alta geometrie. Servodirectia cred ca o sa ramana in stand-by, m-am obisnuit cu ea, am vorbit prostii in postul anterior tongue.gif

Frane, DA! Foaaarte misto franeaza, chiar daca ABS-ul e in "limp mode" pentru ca citeste aiurea vitezele rotilor fata(banuiesc senzorii, am luat ceva mediocru). Incepe sa dea putin in pedala cand franez violent dar nu cum trebuie. Servofrana spuneam ca-i mare si ca e posibil sa nu-mi placa efectul de amplificare. E perfecta, ramane doar sa fac sistemul electric 100% functional si sa schimb discurile si placutele fata, pentru ca da, blestemul vietii mele, bat discurile Brembo de care m-am bucurat c-au fost ieftine sleep.gif

Transmisia, desi anticipam sincroane belite, nu-s. Doar a1a cateodata intra greoi dar banuiesc ceva la ambreiaj, ca si-n marsarier mai caraie (cursa "moarta" am reglat-o), ii dau pace. De planetare pot spune ca-s surprins. Ma asteptam sa se rupa din suduri, n-au facut-o. I-am dat chiar si o plecare violenta din treapta 1, experiment reusit! Timoneria a-nceput sa-mi placa rau, trebuie doar sa intaresc delimitarea intre 1-2 si R. Cand am pus capacul asta de reno 18, arcul bilei ce tine axul selector sa nu dau in R am pus unul de l-am gasit in cutia cu "piese de cutie NG reno" si mi s-a parut de atunci slab si am bagat vreo 3 saibe peste el. Pare ca nu-i suficient, o sa revin la iarna cand dau cutia jos pentru ca e uda toata. Greseala e in totalitate a mea, am etansat-o cu ce nu trebuie, cred c-am mai spus unsure.gif

Racire, excelenta, cu un mic amanunt. La primul ciclu de incalzire, daca nu-i deschis robinetul aerotermei temperatura creste ceva mai mult, ventilatorul merge pe treapta maxima si termostatul deschide foarte greu. M-a desteptat un prieten cand am fost la Oradea, circuitul n-are by-pass. O sa revin acolo sa inlocuiesc chestia aia de instalatii sanitare cu un robinet cu by-pass, cu actionare mecanica sper(vreau sa aiba toate comenzile functionale wub.gif ). In rest e cuminte "apa" in bord, pe loc ventilatorul merge cate 15 secunde cand e nevoie de el, totul bine.

In interior e iarasi de lucru. Scaunele-s imprumutate din cealalta Dacie cu tot cu centuri, centuri carora le lipseste cea de-a treia fixare pentru ca n-am vrut sa mai gauresc tapiseria politei de sub luneta. "Urcarea-coborarea" nu e tocmai armonioasa, de confort nu ma vait, imi sunt chiar ok dar tot trebuie inlocuite cu altceva, astea nu-s scaune de "trafic" dovada fiind tapiseria lor tocita, si n-au fost foarte folosite. Inclin tot spre ceva "bucket seat" dar cu spatar reglabil, fara "pereti" de sustinere prea pronuntati. Noi au ajuns o caciula de bani chiar si chinezariile, de pe alte masini au incercat altii, vin mult prea sus pentru gusturile mele(nu-s chiar pitic). Banchetele trebuiesc retapisate. Provizoriu am pus unele bune, vopsite cu spray negru icon_mrgreen.gif De afara arata chiar bine, dar nu-s chiar ok unsure.gif
Legat de interior, inca nu am oglinda centrala si parasolare. Astora din urma le-am dus lipsa in drum spre mare, oglinzii ii duc lipsa aproape zilnic. Parasolare nu cred ca-i mai pun, oglinda vreau sa pun una lipita de parbriz, de bemveu cool.gif Asta pentru ca nu vreau sa gauresc tapiseria aia superba wub.gif
Alt aspect de la interior, instrumentele de bord, in ordine... Turometrul nu se pupa cu electronica motorului. E pus intre firul din ECU si ceas un "montaj" cu un tranzistor si ceva rezistente, nu ma pricep, e imprumutat tot de la Dacia neagra, insa nici acolo nu arata chiar perfect. Daca la cealalta nu ma deranja, aici ma obsedeaza. Pana in pragul de 3500rpm arata putin, dupa arata mult. Daca e cineva priceput la chestiile astea, solicit ajutor pe aceasta cale unsure.gif Killometrajul e pesimist cu 10km/h pana la 100, dupa, pesimismul creste odata cu viteza dar asta chiar nu ma deranjeaza, schema cu pinioanele de Dacie in cutia de R21 ma satisface rolleyes.gif In partea dreapta e totul in regula. Pentru racire si benzina mi-am facut reperele, incarcarea o arata chiar bine biggrin.gif

Cred ca ar mai fi de spus, oi mai reveni cand incep sa "repar". Poze nu pot sa pun, poate maine happy.gif

This post has been edited by Rob3rto: 23 Aug 2025, 17:22


--------------------
Daci/Dacia/BMW 1300/1310Li/325I 1981/2004/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 23 Aug 2025, 18:23
Post #179


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.251
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




La frâne, având în vedere materiale, sunt șanse mult mai mari să fie plăcuțele uzate neuniform, decât discurile (pe astea le poți verifica și fără să le demontezi).
Drăguț filmulețul, da' prea scurt. wub.gif


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 23 Aug 2025, 22:26
Post #180


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.518
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Daca tot zici cuvinte gen tapiterie, da-mi voie sa-ti recomand gri deschis. A mea asa are, si e jenial. Miez de vara caldurile pacii, pun fundul in masina si am plecat. Fara urlete, fara buci parlite.


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 4 5 6 7 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd September 2025 - 07:20
Dacia