Intrebari, Defectiuni, Probleme, Sfaturi,, de rezolvare, Megane IV, toate motorizar
![]() ![]() ![]() |
Intrebari, Defectiuni, Probleme, Sfaturi,, de rezolvare, Megane IV, toate motorizar
georgeleus |
![]()
Post
#7111
|
||
georgeleus Group: Members Posts: 144 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|||
Agrig |
![]()
Post
#7112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Kassu @ 22 Apr 2025, 13:11) O întrebare scurta: încărcarea acumulatorului cu redresor se face cu bornele cuplate sau decuplate? In manualul redresorului indica decuplarea bornei - înainte de cuplarea redresorului la acumulator. In manualul mașinii nu am găsit nicio informație relevantă în acest sens. Daca decuplez borna - , ce setări trebuiesc refăcute? Eu incarc bateria mașinii cu redresorul cuplat direct pe borna + iar borna - la caroseria mașinii, pe bolțul care are semnul de pamintare. In felul asta ECU știe clar starea bateriei și cît s-a incarcat in ea. Fac lucrul asta de vreo 3 ani ca să mentin bateria. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7113
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
QUOTE(Agrig @ 7 May 2025, 13:18) Eu incarc bateria mașinii cu redresorul cuplat direct pe borna + iar borna - la caroseria mașinii, pe bolțul care are semnul de pamintare. In felul asta ECU știe clar starea bateriei și cît s-a incarcat in ea. Fac lucrul asta de vreo 3 ani ca să mentin bateria. Mulțumesc pentru răspunsuri. Poți te rog să-mi spui care e bolțul de împământare? Eventual o poza ar fi perfect. Între timp am vorbit cu distribuitorul alarmelor Viper și mi-a transmis urmatoarea procedura: Procedati dupa cum urmeaza: Scoateti borna bateriei Asteptati circa 30 de secunde Puneti borna bateriei la loc FARA A O STRANGE In mazim 15 secunde, puneti contactul FARA A PORNI MOTORUL Asteptati pana cand LED-ul se stinge Strangeti borna bateriei Inchideti masina si probati alarma Nu am incercat să vad daca funcționează, nefiind în București. Revin cu detalii după ce testez. |
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
IMG_20250507_165233971.jpg ( Size: 760.34k )
Number of downloads: 97
Daca tot am deschis-o merita să o și incarc. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7115
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
@Agrig 🤗👍
Întrebare suplimentara: am observat că redresorul indica 12,2 v la începutul încărcării de fiecare dată când îl conectez la acumulator . Mă așteptam că în urma încărcării tensiunea măsurată la bornele acumulatorului să crească cel puțin până la 12,4 v. E adevărat că redresorul folosit (cel de la Lidl de 70 lei) nu a reușit după 5-6 ore sa termine încărcarea și să treacă în modul de întreținere. Dar totuși mă așteptam să fie o ușoară creștere a tensiunii la borne. Poți să îmi spui te rog cat indica un voltmetru înainte de a incepe încărcarea ? This post has been edited by Kassu: 7 May 2025, 17:52 |
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
La mine 12.25Vdc si va creste pina la 14.4 in modul de lucru ales apoi se va stabiliza la 13.6Vdc.
Nu am folosit redresorul de la Lidl. Si da, imediat nu creste tensiunea, o ia încet cel puțin asta al meu. Merge de facut si egalizarea elementelor insa pe profilul de vara, pe iarna nu deoarece creste tensiunea pe la15.8Vdc. https://ctek-batterychargers.co.za/wp-conte...anual-UK-EN.pdf |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7117
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
Exact la fel am observat si eu: redresorul fiind in modul Auto (vara), pleaca de la 12,2 V, ajunge la 14,4 V, si tot reia ciclul asta pana cand se stabilizeaza undeva la 13.3 V, unde tot incarca, dar mai lent. Nu termina ciclul de incarcare, indicand un grad de 75% din procesul de incarcare. Problema pe care mi-o pun e ca dupa ce deconectez redresorul si las acumulatorul conectat in instalatia masinii, fara a porni motorul, dupa cateva ore, maxim 12 ore, la cuplare redresorul tot 12.2 V va masura. E adevarat ca reluand cateva zile la rand acest proces, redresorul va ajung sa se stabilizeze la 13,3 V mult mai rapid, deci practic, incarcare are loc. Posibil sa fie un inceput de sulfatare, acumulatorul avand un an jumatate vechime?
|
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Toată lumea folosește termenul de sulfatare...deși acolo manifestarea este un pic alta, bateria nu se mai incarcă, tensiunea sare direct la 14.4Vdc daca atita dă redresorul si stă acolo.
La baterie de jumatate de an cel mai probabil ati prins o descarcare inegala e elementelor, asta se poate rezolva daca redresorul are functie de egalizare, adica sa ridice tensiunea peste acei 14,4Vdc, cam 2.6Vdc/element sau 15,6Vdc si sa o mentina pina curentul scade sub i anumita valoare, atunci se înarcă și elementii dezechilobrati. Cam așa se procedează pentru a egaliza bateria, o dată la un an daca mașina e folosită des, de două ori daca sta mult, ca a mea. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7119
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
Multumesc pentru precizari.
Dupa cum descrieti fenomenul de sulfatare, pare ca n-ar fi cazul la acumulatorul meu, ci mai degraba descarcarea unor elemente. Si eu folosesc destul de rar masina, iar in acest an jumatate de cand o am, nu am incarcat-o decat acum, cand am dat peste problema cu alarma. Din pacate nu am un astfel de redresor cu functie de egalizare (puteti recomanda unul?). Multumesc. This post has been edited by Kassu: 7 May 2025, 23:02 |
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Eu am un CTEK 5.0 polar deși nu prea are relevantă la noi, probabil cel mai util ar fi daca va hotariti pentru CTEK o versiune care are in meniu si baterii AGM, alea se incarca normal pina la 14.8Vdc.
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:48 |