Fiat 124 Spider - jucaria mea
![]() ![]() |
Fiat 124 Spider - jucaria mea
cristic1982 |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#362
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Iutub.
Niste carburatoare, daca-s corect jetate, se pot regla relativ usor. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Nu le-am desfacut sa verific ce tuburi au si daca corespund cu ceea ce a fost original, dar cred ca asta trebuie sa imi fac curaj sa fac.
Macar sa verific duzele de relanti si tuburile de emulsie. Pe youtube am vazut si ceva fine tuning cu gaurit tuburile de emulsie pentru a saraci amestecul (pe acelasi tip de carburator, dar pt broasca) 11 Oct 2022, 11:26: Am verificat jet-urile (relanti, main jet si tubul de emulsie) si corespund la specificatii, mai putin unul de relanti pe care nu reusesc sa identific ceea ce scrie. This post has been edited by cristic1982: 11 Oct 2022, 11:26 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#364
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Trebuie să cumpăr anvelope de iarnă pentru Duster și am de ales între Bf Goodrich G Force winter 2 și Hankook icept rs3.
Am avut 4 ierni kleber krisalp hp3 , identic cu Bf Goodrich și am fost destul de mulțumit de prestații, dar mă gândeam să încerc și altceva. Pentru utilizatorii de Hankook: Ce experiențe aveți cu Hankook de iarnă? Cât de repede îmbătrânește cauciucul (kleber s-au comportat foarte bine 3 ierni, dar în a 4-a cauciucul a devenit cam tare) și cât de repede se uzează (caut ceva să țină 4 ierni și aprox 35k km)? |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Muttley |
![]()
Post
#365
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cred ca incest rs3 am eu pe Ignis, luate-n 2018. In 2021 mi s-a parut ca-s gata, s-a terminat aderenta. Uzura nu, dar nici nu merg eu prea mult. De fapt, pe 2 dintre ele le-am luat in 2019, ca pe celelalte le-am distrus pe circuit.
Planul ar fi fost sa le schimb vara asta, dar conditionat fiind de vopsirea jantelor si lipsa timpului, n-am mai apucat. Bonus, sunt extraordinar de dezechilibrate, au cerut mase de echilibrare ceva ce n-am mai patit vreodata, si-s mici, 175/60/15. In rest sunt ok, tin aerul. Poate le-am nimerit eu prost. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cj77shv |
![]()
Post
#366
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 21 April 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
BFG g-winter 2 am avut eu un set pe Saab acum cativa ani si erau super ok, acum mi-am luat iar pe laguna.
Hankook-urile de care zici le are acum frate-mio pe masina si sunt super ca si aderenta, dar sunt inca noi, nu stiu cum rezista in timp. De notat ca la BFG din 4 anvelope, 3 au facut galme dupa 4 ani. Acum am luat XL si sper sa nu mai fie cazul. |
--------------------
Renault
Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6
2008 - Initiale Paris
- CJ-56/95-JON
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Am luat BF Goodrich
Sper sa fie cel putin la fel de bune precum kleber Acum trebuie sa mai iau niste all-season pentru un fiat doblo - am avut crossclimat, dar as incerca goodyear (neaparat cu indice greutate 92 sau mai mult). |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#368
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pai vector 4 seasons sunt smecherie, nu stiu daca au si varianta C insa.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Nu-mi trebuie c, ci doar un indice de sarcina mai mare
CC cu indice 92 a dus și 800 kg sarcină pe mașină |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
wolfin |
![]()
Post
#370
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.787 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai facut alegere buna. Pe umed sunt excelente.
Pe zapada bune. Nu sunt xl? |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#371
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
@wolfin - Spui de Goodyear sau de Bf Goodrich?
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
wolfin |
![]()
Post
#372
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.787 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
BF Goodrich 2
niciodata nu am simtit nesiguranta cu ele. de ex cum am simtit azi cu cele de vara ![]() This post has been edited by wolfin: 11 Nov 2022, 08:43 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Eu am avut deja același model dar de la kleber, tot XL, și am fost mulțumit de ele.
Pe uscat, când se încălzește, parcă peretele este cam moale și subvireaza dar nu de speriat. În plus pe ud și pe zăpadă au mers cum trebuie (mai puțin iarna trecută, care era a patra pentru ele). Și în 2018 au fost vreo 350 lei (sau ceva de genul), deci raportul preț/calitate a fost excelent. În principal de asta am luat acum Bf Goodrich (și pentru că sunt fabricate în România), deși acum prețul a fost 450 lei/anvelopă. În cărți mai erau Hankook icept3 (cam la același preț, dar Hankook în general nu prea țin) și Dunlop winter 5 (are fratele meu pe Megane și am mai folosit pe alte dusteruri, dar erau cam cu 75-100 lei/buc mai mult). Să văd cu ce o încalț de vară: am avut primacy 3, au ținut cam 40k km, dar dpdv comportament au fost exemplare, deci caut ceva similar și sper să mă încadrez în 550 lei/buc - rămân deschis la mărci. This post has been edited by cristic1982: 11 Nov 2022, 09:12 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
wolfin |
![]()
Post
#374
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.787 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
4 sezoane fara discutie.
in primavara am 2 masini de incaltat. nu mai vad sensul de iarna vara. |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#375
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Spune-le asta si celor din orasele de munte, cu pante abrupte, indiferent de cat de putin circula.
Nu exista o reteta universal valabila pentru toata lumea. This post has been edited by Laurentziu83: 11 Nov 2022, 09:56 |
--------------------
.
.
.
|
|
wolfin |
![]()
Post
#376
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.787 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
eu ii spuneam lui @cristic1982 ce voi face eu.
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#377
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Aseară am băgat jucăria la garaj pentru iarnă. Bineînțeles bateria era moartă și a trebuit ca celălalt fiat din curte să îi doneze o găleată de curent.
În perioada asta o să îi caut un plutitor nou, actualul mă enervează că nu indică cum trebuie. De asemenea vreau să iau niște "jeturi" noi ca să mă joc puțin cu carburatoarele. În plus, studiez să îi fac alt filtru de aer pentru a putea integra un ștuț ca să bag înapoi în admisie gazele de carter (care trec și printr-un oil catch can). |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#378
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pai gazele de carter nu le bagi in spatele clapetei, ca sa fie vid?
Daca vrei cutie de filtru de aer custom , cica poti printa 3D cu filament dopat cu fibre de carbon, tine pana pe la 120 de grade This post has been edited by einstein1984: 14 Dec 2022, 12:36 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
La carburatoare (am trecut la 2 x weber idf 40) am 4 clapete, deci trebuie să fac o cutie de filtru de aer în care să inserez un ștuț.
Unde se poate face printarea asta? |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#380
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
la o prima cautare cu goagal de exemplu astia https://3d4all.ro/categorie-produs/servicii-print-3d/ Nu stiu ce ai prin pitesti in materie de makerspace.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#381
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.061 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ce dimensiuni aproximativ?
Nu iti recomand 3d print pt asta. This post has been edited by dizzy: 14 Dec 2022, 15:35 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Muttley |
![]()
Post
#382
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
In sarcina plina, ai acelasi vid si inainte, si dupa clapete.
Ca urmare, furtun dupa cum intentionezi, imediat dupa filtrul de aer. Eu asa am la Dacie si functioneaza. Dar nu cum trebuie. Aia pentru ca in relanti, vidul e unde zice jeniul, intre clapeta si supapa. Dar pentru situatia asta, e de ajuns un singur corp de carburator in care sa versi gazele. Ma rog, le versi in canalul aferent din galerie. Printr-un furtun care vine dintr-un T, furtun cu diuza calibrata, ca sa nu fie sursa de aer fals grosolan. Filtru <----------- T------o-----> 1 corp carburator, cu diuza ______________^ ________ ______| _______ _______| ______ ________| ________ ______| _______ _______| _________Capac culbutori |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#383
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Am 2 tuburi de vid (1/carburator) dar le-am conectat la distribuitor, ar insemna ca unul sa-l folosesc pt gaze.
De serie, pentru carburatoarele astea, foloseau o cutie numita popular "carapace de testoasa" si avea o teava special pentru gazele de carter. Pana la urma, poate o caut pe aia, dar e cam 3-400 euro. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
dizzy |
![]()
Post
#384
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.061 Joined: 11 February 04 ![]() |
Baga si tu o poza cu ce vrei!
Piesele printate 3D sunt slabute dpdv mecanic si termic. This post has been edited by dizzy: 15 Dec 2022, 15:57 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#385
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut un plenum pt motor turbo fara intercooler facut asa acrea tiut bine merci. Era de presiune joasa, dar la caldura mare. Cum ziceam, 15% fibra de carbon si pana la 125 de grade temperatura ajunge.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Carcasa filtrului de aer originala este:
Carcasa_filtru_aer_1.jpg ( Size: 216.04k ) Number of downloads: 227 Carcasa_filtru_aer_2.jpg ( Size: 237.42k ) Number of downloads: 231 Carcasa_filtru_aer_8.jpg ( Size: 180.27k ) Number of downloads: 236 M-ar interesa sa gasesc ceva de genul : Plenum_turbo_1.jpg ( Size: 19.71k ) Number of downloads: 241 Plenum_turbo_2.jpg ( Size: 169.46k ) Number of downloads: 237 Plenum_turbo_3.jpg ( Size: 169.98k ) Number of downloads: 44 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Sa facem un mis à jour:
- am mers cu ea mai mult anul acesta, consumul a fost mare (mai ales ca am facut multe reglaje/bricolaje la relanti), acum incerc sa fac un consum de mers normal - nu am reusit sa fac cutia aia de aer pt carburatoare (am desenul, dar baiatul care trebuia sa o printeze in 3D nu a reusit) - am cumparat un filtru pipercross px500, am tras de la oil catch can un furtun pana in el, am redus destul mirosul de gaze de carter, dar tot se simte mirosul de vapori de benzina (trec prin filtru si miroase si dinspre rezervor) - am facut un test de emisii, valori foarte mari, sa vad daca mai reusesc sa reglez carburatia (merge foarte bogat la relanti) - sper sa ma ajute cineva cu o sonda de imbogatire si calculator pentru a putea citi valorile ==> daca cunoasteti pe cineva care stie sa regleze si sa sincronizeze carburatoare duble, puteti sa imi dati un contact - am nevoie de o husa rezistenta - am luat 5 pana acum de la auchan si toate se rup dupa cateva saptamani ==> daca aveti recomandari de ceva bun si nu foarte scump, va rog sa imi spuneti |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Muttley |
![]()
Post
#388
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Prelata am cautat si eu mult. M-am oprit la "carpoint ultimate protection" (vad in mailul de confirmare). Nu e ieftina, dar csf. Ieftin gasesti doar in caracterul oamenilor.
Pentru reglajul de amestec la relanti ai nevoie de: - sincronizare carburatoare - vacuumetru sau ureche fina la scoaterea fiselor de bujii. Preferabil vacuumetru. - bujie colortune. Cele de mai sus in ipoteza obligatorie ca toate-s tipla in carburatoare. Membrane, jicloare, plutitoare, poantouri, orificii de progresie, planeitate fete de asezare carburatoare, timonerie, etanseitate, curatenie, orice de fapt. Pompa de benzina inclusa, ca daca aia are debit (desi se descurca returul cu ala) sau presiune (asta e nasoala) prea mari, inunda tot. Gazele de carter eu cred c-am mai zis pe aici. - pentru sarcina plina, se duce furtun intre filtru si clapeta. Ai vacuum acolo in regimul ala. - pentru relanti, se duce furtun intre clapeta si supapa, adica in galerie. Ai vacuum (doar) acolo in regimul ala. Neaparat cu restrictor calibrat pe furtun, altfel e direct aer fals. - un furtun + alt furtun = doo furtunuri. Deci T. Cum esti acum, aia daca inteleg eu bine, cu gazele printr-un singur furtun in pipercross, in conditii nu tocmai ideale dupa cum le descrii, nu le suge motorul in admisie, nu e destul vacuum acolo la relanti. Si imbacsesti si filtrul/filtrele, de care or fi, ca din POZE nu se intelege. Masoara compresiile, ca daca n-ai, mirosul va ramane. Si sa stii ca genul asta de bricolaj necesita multa rabdare, documentare si munca. Eu as fi "cineva care stie sa regleze si sa sincronizeze carburatoare duble", pentru ca am facut si e ditai epopeea. Never again. Deci pregateste-te de munca, doar tu le poti regla, altu' n-are nervi de motorul tau. Si dac-am adus vorba, nu se ezista mise a jour fara POZE!!! Edit cristic1982 : incerc sa pun poze maine Mi-ai sters editul ![]() Deci ce pompa de benzina ai? Ca parca era injectie la origine. Sper ca n-a ramas aia. Pentru reglaje da-i un PM lui. Daca nu se ofera el, macar iti poate recomanda pe altcineva. Sunt baieti priceputi pe la Ploiesti, Curtea de Arges, si multi altii pe care nu-i stiu, ca n-am drept de circulatie eu, am carburatoare duble, frane prea bune si anvelope prea late. This post has been edited by Muttley: 10 Jul 2023, 22:15 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#389
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Scuze!
Am luat un facet 0.21- 0.31BAR - nu aveam cum sa merg cu aia de injectie... Stare carburatoare : nu pot baga mana in foc, dar am verificat si am jigloarele corecte pentru Fiat, am masurat distanta la plutitor si este in regula, in rest nu stiu (ma refer la circuite). |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Muttley |
![]()
Post
#390
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Amestecul atunci. Colortune.
Dar ai sanse bune sa nu scapi doar cu asta. Vezi mai sus o idee de contact pentru reglaje, alta n-am. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 01:58 |