Fiat 124 Spider - jucaria mea
![]() ![]() |
Fiat 124 Spider - jucaria mea
bucatzel |
![]()
Post
#331
|
||
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|||
cristic1982 |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Oricum merge bogat tipul ăsta de carburator, mai ales la relanti, ideea este să găsesc cum se reglează mai bine. M-am mai uitat pe YouTube la posesori de broscuțe cu aceleași carburatoare și am mai furat idei, dar am nevoie de cineva care a mai reglat carburatoare asemănătoare
Injecția nu este magnifică, deschide toate injectoarele în același timp, dar parcă gestionează mai bine amestecul. Ideal ar fi clapete individuale cu injectoare ca la motociclete, dar nu am chef acum de asta, vreau să o mai conduc, pentru asta am cumpărat-o. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#333
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai nu e in Pitesti Varu' Nicu ? Ca ala ar trebui sa stie cu ce se mananca asa ceva.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Nu îl cunosc, ai un contact al lui?
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
dizzy |
![]()
Post
#335
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.061 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pe la Wheeler Dealer aratau ca se regleaza carburatoarele 2x 3x cu ceva debitmetre puse pe aspiratie.
Poate ai acces la asa ceva gen https://race-shop.ro/carburatoare-si-acceso...BRoCZNoQAvD_BwE This post has been edited by dizzy: 4 Oct 2022, 14:34 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
cristic1982 |
![]()
Post
#336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Am deja asta, am făcut sincronizarea cu un astfel de aparat (cumpărat de la race-shop), dar totuși cred că se mai poate face ceva
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
dizzy |
![]()
Post
#337
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.061 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ce carburatoare ai pus?
Dacă ai amestec bogat, baga jiglere mai mici. Vezi ce zice sonda lambda |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
cristic1982 |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Weber idf 40 13-15, de fiat 124 coupe
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#339
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
nu sunt debitmetre, sunt vacuumetre. Alea fac doar echilibrarea intre cilindri. Pentru amestec bogat sau sarac doar cu bujie colortune. Dar sa ai si setyl de jigloare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
dizzy |
![]()
Post
#341
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.061 Joined: 11 February 04 ![]() |
Da, corect, faci echilibrarea între .. sa zicem grupurile de cilindrii.
Echivalent cu un mare carburator în loc de 2 . Apoi reglezi amestecul pe cele 2 carburatoare pana ai valori ok pe sonda lambda. Complicat cu 2 carburi. De ce vrei neapărat? Nu gasesti ceva cu un singur Webber? This post has been edited by dizzy: 4 Oct 2022, 17:18 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
cristic1982 |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Acum le-am luat deja, nu mai iau altele...
Sincronizarea se face intre cele doua carburatoare printr-un surub, apoi trebuie reglata fiecare camera (un carburator are o camera pe cilindru, cum ar fi un carburator pe cilindru) |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
sobolan |
![]()
Post
#343
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 4 Oct 2022, 12:45) Injecția nu este magnifică, deschide toate injectoarele în același timp, dar parcă gestionează mai bine amestecul. QUOTE(cristic1982 @ 4 Oct 2022, 20:13) pai cum ? injectia nu e magnifica dar deschide injectoarele INTR-O ANUMITA ORDINE nu in acelasi timp,am corectat eu daca permiteti.....si a doua ,ma tot intreb cum muma ciorilor ca un sistem de 4 injectoare gestionat electronic si controlat prin diversi senzori/sonde sa fie mai prost decat 4 clapete sincronizate de un surub(nimic banal in asta,actionare mecanica). Ma ierti dar nu inteleg....am inteles ca un injector vechi poate sa faca pe dementu dupa jde zeci de ani(is patit) si ca nu gasesti sau gasesti greu(iar is patit) dar totusi......acuma nu e masina mea,am dat si eu cu parerea me,de aia e jurnal de bord... Daca bat campii cer iertare,totusi exemplul e viu,din doua dacii cu motor identic dar una pe carburator si alta cu injectie s-a vazut clar ca aia injectata a dus 250 000km pana s-a dus naibii setul motor,la aia pe carbelitor la 80 000km era cam naspa....eu am avut iar prin ce-am trecut cu golful la injectie nu doresc la nimeni,altii luau un logan bun de mers cu cat am dat eu pe unul+manopera la banc.....cu 5000 ron iei un logan bun de tavaleala,mai te tine un an doi ![]() This post has been edited by sobolan: 4 Oct 2022, 20:22 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Injectia L-jetronic deschide toate injectoarele in acelasi timp, nestiind pe ce cilindru se da aprinderea. Reglajul se face pe baza cantitatii de aer citita de debitmetru si corecteaza cu sonda de pe esapament - atat.
Nu am spus ca injectia este mai proasta decat carburatoarele, din contra am spus ca gestioneaza mai bine amestecul. In fine |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
sobolan |
![]()
Post
#345
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 4 Oct 2022, 21:21) Injectia L-jetronic deschide toate injectoarele in acelasi timp, nestiind pe ce cilindru se da aprinderea. jur ca pe asta nu am stiut-o.....ce tampenie.....megi pe carburator linistit atunci,retrag ce am scris mai sus.... ![]() https://www.youtube.com/watch?v=PqEBgS6hSGQ This post has been edited by sobolan: 4 Oct 2022, 20:26 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#346
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mie nu prea imi vine sa cred ca injectia aia da drumul la benzina si cand supapa de admisie e inchisa, s-ar ineca motorul atunci.
Stiam ca mai sunt motoare cu aprinderea 2-2, la care una din bujii da scanteie degeaba, dar nu deranjeaza cu nimic. La injectie insa... This post has been edited by Laurentziu83: 4 Oct 2022, 22:48 |
--------------------
.
.
.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#347
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Oct 2022, 23:48) Mie nu prea imi vine sa cred ca injectia aia da drumul la benzina si cand supapa de admisie e inchisa, nici mie dar da benzina...are dreptate....e vorba si de galeria de admisie care are o arhitectura mai ciudata,am cautat eu pe google...nici eu nu-s lamurit complet dar......cumva injectorul nu scuipa direct in capul la piston ci tot in galeria de admisie "inainte'' de supape,totul e pe baza de vacum....cumva logic,altfel un monopunct mai complicat,o fi avand ea rostul ei..... This post has been edited by sobolan: 4 Oct 2022, 23:35 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#348
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Un mecanic de moto nu ar trebui sa se fi jucat mai des cu seturi de cate 4 carburatoare? Poate e o idee sa incerci si un reglaj facut la un service moto.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Găsisem un mecanic moto, dar nu mai răspunde, iar mie nu îmi plac astfel de oameni - mai bine îmi spunea că nu se bagă
PS. Pentru experți: injecția L-jetronic acționează toate injectoarele în același timp, nu are informație despre unde se află pistonul în acel moment - la fel ca la carburator (care nu se îneacă) dar mai bine gestionat. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
RobertRO |
![]()
Post
#350
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 December 11 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 4 Oct 2022, 20:24) jur ca pe asta nu am stiut-o.....ce tampenie.... A existat un si alt sistem de injectie, care s-ar putea sa te surprinda si mai mult: K-Jetronic. Acesta injecta combustibill in flux continuu. Fata de K-Jetronic, L-Jetronic pare rocket science. Si cu toate acestea, K-Jetronic a fost utilizat pana in prima parte a anilor '90, desi deja aparusera sisteme cu injectie secventiala. https://en.wikipedia.org/wiki/Jetronic#K-Je...3%E2%80%931994) |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#351
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eu nu inteleg cum poate o injectie sa scuipe continuu
![]() Poate are ceva distribuitor mecanic, e imposibil. Carburatorul NU scuipa benzina continuu, ci doar cand are vacuum, flux de aer, zi-i cum vrei, pe timpul de admisie. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#352
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
debitmetru cu clapeta....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#353
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ah, o fi monopunct... My bad.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#354
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuipa continuu cat e motorul in functiune, cat invarte, si moduleaza doar debitul scuipat.
La naiba, am invatat in facultate antichitatile astea, pe atunci supernova era culmea tehnicii si dadea examen din carburator (era sa pic ca eu am desenat unul inversat, poful il vroia pe ala standard). Totusi L jetronic nu e simultana, ci doar K jetronic si KE jetronic(K de la kontinuierlich). Si da, sunt multipunct si astea. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Eu am spus ca se deschid toate injectoarele in acelasi timp, nu ca deschide si in decelerare (cel putin nu stiu sa verific asta, am dedus).
ECU are input de la debitmetru, pozitie clapeta (deci teoretic nu scuipa in decelerare), temperatura apa (un captor sus spre radiator si unul in chiulasa unde vine colectorul de admisie si care actioneaza al 5-lea injector) si sonda lambda, deci atat timp cat motorul merge, deschide toate injectoarele. This post has been edited by cristic1982: 5 Oct 2022, 08:09 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#356
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
http://jenniskens.livedsl.nl/technical/Tip..._L-Jetronic.pdf pentru curiosi. la fiecare tura de vibrochen, injectorul se deschide odata, indifrerent daca supapa e sau nu deschisa. Deci e simulatana, my bad.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sobolan |
![]()
Post
#357
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(RobertRO @ 5 Oct 2022, 08:47) golf mk2 ,gti.... ![]() QUOTE(Muttley @ 5 Oct 2022, 08:49) este,nu e imposibil.....si e destul de logica odata ce ai inteles cum functioneaza ... da,e peste k-jetronic,aia e mecanica dar mai usor de "manarit"' ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Agrig |
![]()
Post
#358
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.054 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Cind noul este vechiul bine uitat!
1940 injectie directa motor cu compresor, avantajul mare e ca permite folosirea benzinei de calitate inferioare pentru a obtine puteri mari. http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm ![]() P.S. tot Bosch au fost autorii sistemului de injectie inclusiv la BMW 801 iar la ASh 82 ...probabil indirect tot ei! ![]() This post has been edited by Agrig: 6 Oct 2022, 00:18 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
cristic1982 |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Am facut vreo 200 km pana acum si am cateva puncte pe care trebuie sa le ameliorez:
1. amestecul care este bogat pe toata plaja (am pus niste bujii de opel cu 2 electrozi care, subiectiv, mi se pare ca elimina din rateuri, dar tot se uda destul de mult) - inca nu am facut nimic pentru a corecta asta 2. in habitaclu patrunde un miros de benzina si gaze arse (imi miros hainele dupa fiecare tura) - presupun (pe baza a ceea ce a spus Ov acum ceva timp) ca este de oil catch tank, ar trebui sa ii scot un furtun undeva in afara compartimentului motor 3. sonda litrometrica mi se pare ca nu arata bine, stiu consuma cam mult (estimez ca o sa fiu pe la 12-14 l/100km), dar coboara cam mult indicatorul (sunt la jumatate pentru aprox. 14 l, desi rezervorul ar trebui sa aiba vreo 44 l) - ori merg inca 200 km ca sa ajung pe rosu (desi imi este frica ca raman in pana prostului), ori caut o sonda noua 4. scapa putin antigel pe la colectorul de admisie (cel nou pe care stau carburatoarele), desi i-am pus si garnitura noua si am dat si putin mastic... oricum mai scapa antigel si prin alte parti (furtunul care face legatura intre pompa de apa si termostat, desi este nou, are 2 coliere, tot scapa putin antigel) In general, masina merge relativ ok, mai putin la sarcini mici si la rece, unde are rateuri, trage bine, se aude bestial, dar trebuie neaparat sa rezolv nemultumirile de mai sus. Sau sa revin la injectie... |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Victorine |
![]()
Post
#360
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Nu faci și o filmare? Un walk around și să auzim și noi motorul? Ar fi fain!
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 21:56 |