DACIA 1310 TLX din '89, imbunatatiri, reparatii, etc
![]() ![]() |
DACIA 1310 TLX din '89, imbunatatiri, reparatii, etc
kog |
![]()
Post
#1
|
||
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|||
bucatzel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Daca primesti toata puntea spate complet echipata, nu vad ce probleme de compatibilitate ai.
Cureti puntea "noua", o cauti/cureti de rugina si alte minuni, daca tot o ai la indemana, dupa care, in 3-4 ore de munca (fara bere, cu bere timpul se dubleaza, crede-ma) ai cealalta punte pe masina. Daca tot faci operatiuni de-astea, pureca puntea "noua" peste tot, sa o ai pregatita numa' buna de plug & play. Ca la o operatiune similara ne-am pierdut vreo doua ore cu un surub rebel. Si vezi ce garnituri iei, daca le schimbi si pe alea. This post has been edited by bucatzel: 25 Feb 2010, 16:31 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Filip |
![]()
Post
#3
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Felicitari pentru initiativa! Sa pui si poze cu masina!
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#4
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
eu pentru cilindri imi fac probleme. sunt mai mari ca ai mei. Sunt si filetele unde intra conductele de alta marime?
@Filip aici sunt niste poze ceva mai vechi, de peste un an. De atunci masina a primit un set de amortizoare spate Bilstein, spoiler de fibra bara fata noua si o busitura in aripa dreapta cand m-am prea parcat ![]() This post has been edited by kog: 25 Feb 2010, 18:11 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(kog @ 25 Feb 2010, 18:10) eu pentru cilindri imi fac probleme. sunt mai mari ca ai mei. Sunt si filetele unde intra conductele de alta marime? Din cate stiu, nu. dar poate nu inteleg eu bine... tu iei puntea completa, sau doar tamburii? Ca nu vad rostu' sa te chinui sa schimbi piese de pe o punte pe alta, decat daca aia "noua" ii mancata de rugina. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
kog |
![]()
Post
#7
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
puntea completa, normal, dar ma gandeam ca e mai usor sa schimb doar butucii (sau nu?) O sa vad ce si cum peste vreo saptamana.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
o sa ai la fel frana cu tot cu puntea cealalta, ceea ce tre sa schimbi tu e tot traseul franei de mana, maneta, cabluri, tot.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
No, auzi aici... cum ziceam, am muscat-o o data.
Iei puntea "noua" si o putzulesti toata, pana o faci ca noua. Garnituri noi (daca n-ai incredere in alea de pe ea), rulmenti noi (daca are nevoie), saboti noi (daca tot esti prin zona), vaselina proaspata, etc. O poti si curata de mileniile de praf adunate pe ea, sa vezi daca are sanse sa rasara rugina de undeva. Ce-i pana aici se poate face linistit, in cateva seri. Daca o iei cu totul, atunci singurul loc de conexiune cu instalatia de franare e acelasi la toate daciile. Dupa care, intr-o sambata dimineata, sui masina pe butuci, dai jos rotile, dai jos puntea veche, pui puntea noua, aerisesti franele si reglezi cablul de frana de mana. DAca inca nu te-ai plictisit, poti sa pui si rotile inapoi ![]() ![]() L.E. Argoane, de unde pana unde sa schimbe traseul franei de mana? Maneta? Poate daca are vreun cablu mai rebel, da' altfel m-ai pierdut amarnic. This post has been edited by bucatzel: 25 Feb 2010, 19:30 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
din cate am inteles eu frana de serviciu pe spate e OK, doar frana de mana e problema.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#11
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
problema franei de mana e in butuci, cablul este nou (o sa il schimb pentru ca nu se potriveste la puntea cu butuci mari. Oricat as fi mesterit in butuci nu am reusit sa ii dau de cap ori bloca o roata, ori aialalta si ma tot intorceam, ori nu prindea nici una.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
actionarea e mecanica, nu e mai complicat decat o parghie chioara..
PS: la ce-ti trebuie frana de mana in mers? si tu esti reisar cu Dacie? ma dezamagesti ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai da, numa' ca au fost doua tipuri de cuplare la frana de mana. "normal" si cu autoreglaj. Dar asta nu afecteaza cablaraie sau alte minuni, din cate tin minte.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#14
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
QUOTE(kog @ 25 Feb 2010, 19:15) puntea completa, normal, dar ma gandeam ca e mai usor sa schimb doar butucii (sau nu?) O sa vad ce si cum peste vreo saptamana. Eu as zice ca e mult mai usor sa schimbi puntea decat sa te chinui sa schimbi tamburi, platouri, saboti, chinuiala la dat jos saboti, etc. Ca sa schimbi puntea salti masina pe doi suporti, chituci, buturugi, desfaci suruburile de la amortizoare (mie mi s-a parut mai usor sa dau drumul direct din portbagaj) si de la bratele puntii spate. Vei avea nevoie de alt cablu pentru frana de mana, al tau fiind scurt. Cred ca nu trebuie sa mai amintesc de gresarea cu vaselina a cablului nou. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
kog |
![]()
Post
#15
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
QUOTE(argon @ 25 Feb 2010, 19:37) frana de mana in mers a fost folosita de propietar pentru test, si pentru mers pe zapada ![]() This post has been edited by kog: 25 Apr 2010, 11:24 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
barbutu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 466 Joined: 22 May 07 From: pitesti ![]() |
merg fara nici o problema conductele de pe o punte pe cealalta.
eu zic sa schimbi tot ce se poate cu piese noi(cilindrii,saboti,rulmenti,ciolane,bucsi brat central,conducte frana),ca sa nu fi nevoit sa mai intervii altadata. daca bugetul nu permite sa schimbi totul,baga strictul necesar. o sa ai frane super cu noua punte,am avut mai multe dacii,dar cele cu tamburi mari au avut intotdeauna frane mai bune. |
--------------------
Renault
megane
2010
|
|
kog |
![]()
Post
#17
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
astazi am inlocuit puntea
![]() ![]() Dupa ce am vazut starea puntii, si am rezolvat micile probleme a urmat montarea puntii BREAK pe DGF. Operatiune foarte grea si consumatoare de timp. Am avut de furca cu "furca" ce tine mijlocul puntii, bucsa a trebuit scoasa si luata la polizpr ca sa intre. Intr-un final am reusit s-o montam, comprimatul arcurilor fiind cea mai periculoasa operatiune (cricul sub punte ![]() Urmari : proaste - mi s-a confirmat temerea ca DGF-ul e carn ![]() ![]() -in procesul de aerisire a franelor am rupt un aerisitor si am frana la a doua pedala ![]() bune - masina nu mai sta asa lasata de spate, sper sa reusesc sa pun si poze. - i-a crescut destul de mult stabilitatea cu arcurile noi si bara antl-ruliu mai groasa (pe viitor sper sa mai pun una, asta dupa ce montez pe fata una de papuc) -frana de mana desi reglata superficial blocheaza rotile ![]() maine urmeaza niste poze cu ce urmeaza sa ii mai pun ![]() p.s. operatiune efectuata fara bere This post has been edited by kog: 6 Mar 2010, 23:37 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
kog |
![]()
Post
#18
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
astazi am lucrat iar la rabla. Varamiu m-a intrebat daca nu o vind, i-am spus ca am degand sa ii dau foc.
![]() Am achizitionat astazi un cilindru receptor si o conducta de frana+clemele ce o prind pe punte. Am inlocuit cilindrul, conducta veche nu s-a desfacut din T-ul de pe punte, asa ca a trebuit demontat si desfacuta in menghina. La remontarea T-ului pe punte s-a rupt in el surubul. Am injurat mult ![]() Am mai primit un ceas de la varamiu, si urmeaza un volan mai nou(mai gros) centuri retractabile si centuri spate, posibil si scaune fata. P3030603.JPG ( Size: 780.16k ) Number of downloads: 3906 Am primit astazi coletul de la colegul hellcat cu suportii de numere. Multumesc ![]() P3030601.JPG ( Size: 782.08k ) Number of downloads: 3944 urmatoarea etapa e montarea pieselor componente ale sistemului de franare fata cumparate ![]() P3030599.JPG ( Size: 779.16k ) Number of downloads: 3941 P3030600.JPG ( Size: 775.1k ) Number of downloads: 3866 edit. Am facut un mic test drive. din cauza ca am schimbat bara anti-ruliu si arcurile de pe spate m-am ales cu un efect ciudat. Am jumatate barca-jumatate masina. Partea din spate e stabila, iar aia din fata e barca. La miscari sranga-dreapta de volan am ruliu doar pe fata ![]() This post has been edited by kog: 9 Mar 2010, 22:33 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
kog |
![]()
Post
#19
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
am rezolvat, cel putin, asa cred problema fazei lungi care se stinge prea tarziulink. Am recuperat de pe o dacie din 98 ce a fost trimisa azi la remat impreuna cu o frantuzoaica
![]() ![]() I-am schimbat si volanul cu unul la fel dar mai gros. Mai sper ca zilele astea sa montez centurile retractabile, sa rezolv problema talerului de butuc, sa ii montez discurile de mai sus. Mi-e o ciuda ca nu am apucat sa recuperez bara anti-ruliu de pe dacia aia din 98 ![]() ![]() This post has been edited by kog: 22 Mar 2010, 21:18 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
kog |
![]()
Post
#20
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
nu am mai apucat sa fac mare lucru la masina. Am rezolvat doar problema talerului de la roata dreapta spate si acum nu mai trozneste cand pun frana
![]() ![]() ![]() Totusi nu e chiar in regula, nu am facut teste dar am impresia ca ca spatele franeaza mult mai puternic decat fata; asta probabil din cauza repartitorului blocat pe maxim deschis. Posibil sa trebuie sa cumpar si un repartitor. Intr-un fel treaba asta ma bucura, pentru ca la puntea veche (careia i-am facut tot ce am putut) franele erau ineficiente, chiar cu repartitorul care nu oprea deloc lichidul ![]() Acuma am observat o alta problema, Imi palpaie martorul de la faruri si farurile destul de puternic, in ritm cu acceleratia, la relanti palpaie mai rar air pe cum urc in ture palpaie mai des. De la ce? Alternatorul a fost refacut complet anul trecut, de un mecanic care chiar stie ce face. This post has been edited by kog: 2 Apr 2010, 23:37 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Merced |
![]()
Post
#21
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
E un fir de masa, ii zice "tresa" parca, intre alternator si caroserie. Vezi daca mai e intreg, desfa-l de pe caroserie si curata bine zona.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
kog |
![]()
Post
#22
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
e verificata,am cositorit, strans, curatat, pe contraaripa unde se prinde si masa de la faruri am facut gaura, curatat vopseaua si am prins un surub sanatos cu grovere , saibe de alea speciale si ce mai trebuie. Alte sugestii?
This post has been edited by kog: 2 Apr 2010, 11:38 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cat e tensiunea pe baterie vs +alternator si masa, ralanti/turat, cu fara consumatori.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#24
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
la relanti
alternator 14.7 baterie 14.6 spre 14.7 in ture alternator 14.8 baterie 14.7 consumatori porniti relanti alternator 11.5 baterie 12.2 In ture alternator 15.5 baterie 14.7 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
puntea de diode sau releu de incarcare, vezi ca nu e bine sa dea sub nici o forma mai mult de 14,4 ca se duce bateria repede, si nici mai putin de 13,8...volmetru presupun ca ai, puntea stii sa o masori..iti ia vreo 10 minute.
De asemenea caderea de 0,8 V cu consumatori e foarte mare, verifica cablul intre + baterie si alternator, si papucii acestuia, sa fie batuti bine si neoxidati. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#26
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
cum se masoara puntea de diode?
edit: Numa ce m-am intors din arad unde am ajutat un vecin sa isi repare si aduca papucul acasa (pleznit un teu de la circuitul de racire, a fiert motorul, etc). Cu ocazia asta o sa fiu rasplatit cu o bara stabilizatoare de papuc 1.9 diesel ![]() ![]() ![]() ![]() astazi am inlocuit releul de incarcare mecanic cu unul electronic. Am avut ceva de munca, pentru ca a trebuit sa dau jor rezervorul de lichid de spalat parbrizul, bobina de inductie si releul GMV. La testele facute cu multimetrul oricum as fi masurat incarcarea nu depaseste 14.4, .5 maxim. A disparut si palpaitul martorilor de la faruri, se mai vede, dar foarte slab. Eu zic ca am rezolvat problema. Astazi urmeaza sa montez centurile retractabile ![]() <span class='edit'>3 Apr 2010, 20:32:</span> am montat azi centurile retractabile. Boierie, nu ma spanzura, nu mai cad din cui. Am montat si un volan mai gros. Am mai primit un set de ceasuri de bord. O sa fie nevoie sa schimb vitezometrul pentru ca momentan prind suta in 8 secunde ![]() Ce ma enerveaza e problema electrica nu reusesc sa fac farurile sa mearga. Acum seara cand e e mai frig pornesc faza scurta si se aprinde si martorul de faza lunga. Cand ma uit in fata merg 3 faruri, cele de pe dreapta, farul de faza lunga pe stanga, iar cel de faza scurta abia avea filamentul inrosit. Nu ii dau de cap. Saptamanile viitoare o sa o duc la electrician ca imi mananca zilele This post has been edited by kog: 3 Apr 2010, 20:38 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
pcostica |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
verifica legaturile la masa a farurilor.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
kog |
![]()
Post
#28
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
nu mai verific nimic! Sunt curatate, aranjate, releul e nou, am incercat cu 3 blocuri, am schimbat becuri. E ciudat ca dupa ce merge putin isi revine Cred ca e pe undeva prin manunchiul de fire. Electrician scrie pe ea.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
ydaniel |
![]()
Post
#29
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca ai luat bara sa cauti si bucse pt ea(adica cu gaura mai mare) si sa cumperi bielete tip nou de ardeleana.daca nu gasesti...
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
kog |
![]()
Post
#30
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
am montat in vara un set de bielete tip nou de ardeleana. Saptamana asta o sa caut bucse, ca cele vechi snt cam... vechi
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 17:36 |