Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta
![]() ![]() |
Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta
bucatzel |
![]()
Post
#661
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#662
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nici eu nu fac pe desteptul, dar incerc sa ma documentez. Daca sursa e proasta ... mai cautam si altele pana o dam alba sau neagra. Gri sper sa nu ramana.
CAN I GET AN ALIGNMENT WITH BAD TIRES? YES, YOU CAN. QUOTE Can I Get An Alignment With Bad Tires? Yes, you can get an alignment with bad tires. The condition of your tires will have no effect on how well the technician and the alignment machine will be able to perform an alignment service accurately. Deci cum este? Pana acum avem asa: - 4 pareri ca NU fara documentatie - o nedumerire - un link gasit de mine Si ca sa ridicam nivelul: se poate face o geometrie corect dupa ce ai ridicat masina pe rampa sa-i schimbi rotile si apoi o plimbi in curte 20m pana la standul de geometrie? Se extinde suspensia? Se lasa la loc in aia 20m? Cauciucuri noi, jante noi, conditii ideale, doar ridicata pe rampa si lasata la loc. Aka: vulcanizare style cand faci schimbul de roti vara/iarna si faci si o geometrie ca sa fie bine sa nu fie rau. ODO: 246.621 Km - Laguna - anvelope noi Michelin CrossClimate 2 Cum nu aveam rabdare am mers si am cumparat anvelope noi ca sa vad ce zice geometria cu anvelope noi. Testez eu pentru voi, in numele stiintei! ![]() Michelin CrossClimate 2 225/50 R17 98V DOT 2023 (saptamana 20 din anul 2023) - 1 buc / 2123 - 3 buc ( (saptamana 21 din anul 2023)) - autobon.ro Constatari: - pornesc din 6.59 mm de carne - sunt 3 cu 1 imperecheate dupa DOT - sunt exact ce scrie in cartea tehnica, greutate si viteza - mai erau 4 bucati cu indice de viteza Y mai proaspete DOT 2223, dar mi le-a suflat unul cu un BMW desi nu erau RunFlat ... glumesc am vrut cu V sa nu fie carcasa prea tare - indicele Y e mai ieftin cu 10 lei pe anvelopa decat V - cost 3243 lei, din care 200 lei montaj - cica 3 ani garantie - asta trebuie sa o verific - 1 an de casco de la Michelin pentru anvelope Partea draguta: s-au oferit sa imi faca o constatare de geometrie GRATIS. Le spusesem ca mi-am batut capul cu geometria. Partea si mai draguta a fost cand i-am zis baiatului cu geometria ca se regleaza si spatele: sa ii pice fata. Ca nu se baga, ca nu stie ... ![]() Le-am zis din start ca daca punem pe elevator masina sa-i schimbe rotile si apoi o punem la geometrie e in pom, ca nu se aseaza pe caderi suspensia. Am iesit in curte si am tras cateva frana sa balansez fata spate masina, dar nu am putut sa-i dau curbe ... Si am avut dreptate: caderile erau in pom si pomul in aer Daaaar partea care e fixa (volan, coloana, caseta, bielete, capete de bara) era decalata spre dreapta, adica ca sa mearga drept volanul trebuie sa stea usor rotit spre stanga, cum e in poza. Unghiurile erau fix, da fix cele de ieri (-3' cu -3') doar ca acum erau +6' st cu -12 dr, adica tot un total de -6'. Diferenta? Alte jante+anvelope decat ieri. Anvelope noi de data asta si alte jante. Deci conteaza anvelopele la geometrie? La paralelism pare ca da. Sau e din jante? Sa fie alea de 18 atat de deformate? Am reglat-o? NU, pentru ca nu era asezata restul suspensiei. Trebuie sa revin ori la autobon ori la PitCar cand masina e "asezata". Intre timp merg cu volanul stramb cum am mers si cu Loganul vreo 8 ani de cand l-am luat de nou pana cand un binevoitor a zis: hai sa-l reglam. This post has been edited by madhorsefuzzy: 3 Aug 2023, 17:51 Attached thumbnail(s) jante_18.jpeg ( Size: 259.53k ) Number of downloads: 397 Michelin_CC2_depth.jpeg ( Size: 167.76k ) Number of downloads: 397 DOT.jpeg ( Size: 234.82k ) Number of downloads: 394 asteptand.jpeg ( Size: 281.68k ) Number of downloads: 396 pe_rampa.jpeg ( Size: 127.31k ) Number of downloads: 397 pozitia_zero_a_rotilor.jpeg ( Size: 150.99k ) Number of downloads: 42 jante_17.jpeg ( Size: 280.99k ) Number of downloads: 44 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
psychoo |
![]()
Post
#663
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Prea multe variabile pentru un verdict definitiv dpmdv
Alt aparat de geometrie, nu stim daca aparatul e nou sau are uzura, daca mai este calibrat, nu stim daca "ghearele" au fost montate corect pe janta si nici daca in aceeasi pozitie (banuiala ca janta are o mica abatere din fabrica dar in tolerante acceptate) Cineva de pe forum (Muttley?) facuse un experiment: a facut geometria, totul perfect. A dat masina cu spatele cativa metri, bagat inapoi pe stand, nu mai era perfect Pentru reglarea paralelismului e important capul de bara si flexibilitatea (sau jocul datorat uzurii) bucsei de brat, iar o anvelopa ar putea sa tensioneze putin acea bucsa daca e o idee inclinata (gen uzura pe exterior/interior) dar ca sa fie semnificativa acea tensionare ar trebui sa fie extrem de uzata (dau cu parerea ca nu am masurat) Legat de volan, eu am insistat sa blocam volanul pe 0 uitandu-ma pe diagnoza la valoarea indicata de ECU apoi sa reglam paralelismul si nu mi-a stat stramb volanul la schimburi de roti, nici nu a tras vreodata. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#664
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ODO: 246.635 Km - Laguna - Geometrie finala cu rotile noi pe 17"
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Aug 2023, 11:52) Am reglat-o? NU, pentru ca nu era asezata restul suspensiei. M-am intors la PitCar si am refacut geometria a 2-a oara pe garantie. Trebuie sa revin ori la autobon ori la PitCar cand masina e "asezata". Doar ca de data asta am facut procedurile cu cap (datile trecute nu l-am avut la mine). Conditii: - sistem 4Control reglabil mecanic - calculator 4Control care nu intra in dialog - ciu-ciu "before and after procedures for 4Control calculator" QUOTE(psychoo @ 4 Aug 2023, 10:03) Legat de volan, eu am insistat sa blocam volanul pe 0 uitandu-ma pe diagnoza la valoarea indicata de ECU apoi sa reglam paralelismul si nu mi-a stat stramb volanul la schimburi de roti, nici nu a tras vreodata. Ca sa imi iasa si mie volanul drept pe drum, a trebuit sa fixez volanul pe pozitie in functie de puntea spate, asa ca am facut urmatoarele: - reglat paralelismul spate cu motorul OPRIT - 16'-16' - ca sa fie motorasul 4Control pe 0 - pus volanul drept cu motorul PORNIT (ca sa lucreze servo si motorasul 4Control), in functie de valorile paralelismului spate: cand am fixat volanul pe pozitie am urmarit pe ecran ca valorile de paralelism pe spate sa fie identice stanga dreapta (au fost in plaja 15'-17' pe timpul reglajului pentru ca nu stateau fixe (mergand motorul masinii dadea vibratii), cand 15'-17', cand 16'-16', cand 17'-15') - tot cu motorul PORNIT (ca sa lucreze servo si motorasul 4Control) am reglat geometria fata - am urmarit tot un -3' cu -3', pe acolo arata cand a strans suruburile, dar pe foaie a iesit -1' cu -2' - la final am verificat valorile spate si fata de paralelism sa fie cum trebuie Concluzia: merge drept pe drum cu volanul drept! Teoretic nu stiu cum este (vezi proceduri manual service Renault), dar practic e bine. Verificarea finala se va face pe un drum de 450Km in weekend! QUOTE(psychoo @ 4 Aug 2023, 10:03) Pentru reglarea paralelismului e important capul de bara si flexibilitatea (sau jocul datorat uzurii) bucsei de brat, iar o anvelopa ar putea sa tensioneze putin acea bucsa daca e o idee inclinata (gen uzura pe exterior/interior) dar ca sa fie semnificativa acea tensionare ar trebui sa fie extrem de uzata (dau cu parerea ca nu am masurat) La mine bratele cu pivoti, bieletele, capetele de bara, amortizoarele, arcurile, flansele, bieletele antiruliu si bucsele bara stabilizatoare, deci cam TOT au 2600Km. Toate OE Renault (doar arcurile KYB). Nu cred ca putem vorbi de uzura. QUOTE(psychoo @ 4 Aug 2023, 10:03) Prea multe variabile pentru un verdict definitiv dpmdv Am incercat sa elimin din variabile cat de mult posibil:Alt aparat de geometrie, nu stim daca aparatul e nou sau are uzura, daca mai este calibrat, nu stim daca "ghearele" au fost montate corect pe janta si nici daca in aceeasi pozitie (banuiala ca janta are o mica abatere din fabrica dar in tolerante acceptate) - pastrand acelasi stand in final (cel de la PitCar) pentru 3 masuratori/reglaje consecutive. - de fiecare data am urmarit cat de atent fixeaza ghearele aparatului pe jante. Le fixeaza, le strange, apoi bate in gheare inca o data sa fie fixe fixe si mai strange inca un pic. Au ramas variabile: - calibrarea aparatului - schimbul de roti jante+anvelope 18" -> 17", dar anvelopele fiind noi au ramas doar abaterile jantelor de 17" care la verificare au iesit ok (cele de 18" nu le verificasem in prealabil de mult timp). Teoretic cu rotile noi am mai eliminat din variabilele cu uzura, adica astea ar trebui sa fie 0 in ecuatie. QUOTE(psychoo @ 4 Aug 2023, 10:03) Cineva de pe forum (Muttley?) facuse un experiment: a facut geometria, totul perfect. A dat masina cu spatele cativa metri, bagat inapoi pe stand, nu mai era perfect Asta se intampla tot timpul. Mai ales daca reglezi ceva la ea static (ca dinamic oricum nu ai cum). O plimbi se aseaza altfel. Ideal e sa plimb acum masina 2-3-5.000Km sa se aseze pe noile coordonate si apoi sa ii mai fac cate un reglaj punctual de caderi (fata/spate) unde nu sunt valorile pe care mi le doream: identice stanga/dreapta. Asa le-am reglat, dar la noua masuratoare, dupa plimbat pe drum nu au mai iesit la fel. E greu sa iasa perfect pentru ca reglajele se fac putin cate putin si apoi masina pe drum "se lasa" si o iei de la capat. Mie imi e clar: masina poate sa fie pe "verde" si sa mearga strmamb pe drum cu volanul drept, daca "verdele" nu e facut cu pozitia de 0 pe ambele punti (in cazul meu) sau pe puntea fata cel putin (cazul mai general). Las pozele cu ultima geometrie si evolutia geometriilor. Cred ca momentan inchid capitolul asta. ![]() Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_08_04_at_12.31.25.jpeg ( Size: 178.17k ) Number of downloads: 34 WhatsApp_Image_2023_08_04_at_12.37.06.jpeg ( Size: 219k ) Number of downloads: 25 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#665
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Aug 2023, 12:36) ODO: 246.635 Km - Laguna - Geometrie finala cu rotile noi pe 17" M-am intors la PitCar si am refacut geometria a 2-a oara pe garantie. Doar ca de data asta am facut procedurile cu cap (datile trecute nu l-am avut la mine). Conditii: - sistem 4Control reglabil mecanic - calculator 4Control care nu intra in dialog - ciu-ciu "before and after procedures for 4Control calculator" .... ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#666
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.181 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
'Verificarea finala se va face pe un drum de 450Km in weekend!'
Deci cum e, anvelopele noi conteaza la geometrie? |
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
Gil26 |
![]()
Post
#667
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Apropo de variabile, jante +anvelope noi schimbate:
QUOTE - schimbul de roti jante+anvelope 18" -> 17", dar anvelopele fiind noi au ramas doar abaterile jantelor de 17" care la verificare au iesit ok (cele de 18" nu le verificasem in prealabil de mult timp)... a fost modificat si index tahimetric via diagnoza ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#668
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci dupa 500+ Km in weekend Buc -> Campulung -> Bran -> Sanpetru -> Cheia -> Buc ... am ajuns acasa facut cu capul ...
Anvelope noi Nu imi dau seama daca conteaza la geometrie dar sigur anvelopele noi conteaza pe drum: nefiind roase pe margini sigur se aseaza masina mai bine pe ele mai ales daca le tii la presiunea potrivita. Am decis ca pe toata durata de viata a acestui set de Michelin CC2 sa le tin la 2.3 fata cu 2.0 spate, presiune facuta la rece la benzinaria Mol de langa bloc. Presiunea am calculat-o pornind de la valorile din manualul din 2009 pentru 225/45 R18 95V 2.4 fata cu 2.0 spate si am folosit un calculator online pentru a afla ce presiune imi trebuie pentru 225/50 R17 98V si a rezultat 2.3 fata cu 2.0 spate. Fata de 2.9 cu 2.6 sau 2.7 cu 2.4 e o evolutie ![]() Geometrie Acum revenind la geometrie: am plecat pe A1 cu premisa si senzatia ca masina merge drept cu volanul drept. Dupa Pitesti spre Campulung aveam senzatia ca dinou sta usor stanga, apoi pana seara spre Sanpetru ca la fel, sta usor spre stanga. A doua zi spre Bucuresti la fel ca e usor spre stanga... Ganduri nebunii, o luasem cu capul: bai se deregleaza reglajul facut pe spate din bucsele lui peste ... Azi dupa 7 geometrii in 2 luni am zis ca merg dinou sa o verific, si, daca se deregleaza cu delta, sa pornesc reglajul din valoarea nominala minus delta ... Norocul a fost ca inainte sa o iau spre geometrie am mai dat o tura prin cartier pe bulevarde: si surpriza merge drept cu volanul drept, doar ca e foarte sensibil volanul daca iau mana de pe el, ba spre stanga ba spre dreapta in functie de cum e drumul ... Concluzie: o las naibii asa ca mi-a mancat ficatii 4Control-ul asta. Ca azi e mai racoare, ca se dilata contracta bucsele alea ... nu ma mai intereseaza, asa o folosesc. Spaima de pe serpentine Si acum cireasa de pe tort: pe drumul dintre Pitesti si Campulung am tot auzit un zgomot pe fundal repetitiv ca si cum ar fi de volanta, motor de vapor, ceva in genul, in jurul vitezei de 70Km/h. Am dat a 5-a, le fel. Am dat a 3-a, le fel, Am dat pe liber, la fel. Zic nu poate fi de la volanta/rulment ca am schimbat turatia ... E zgomot "tehnologic" de la CC2-uri. Asta e, CC+-urile aveau un zumzet usor pe curbe, astea il au ... ca de volanta ... Si tot aveam in cap imaginea baiatului de la vulcanizare care a scapat o roata pe disc/protectie cand am pus rotile noi pe masina ... Si ne intoarcem de la Brasov pe Cheia si pana sa ajungem in Cheia pe la jumatarea serpentinelor, pe coborare, incep sa aud un scrasnet dinspre roti ... m-am panicat un pic (dupa toata tevatura cu geometrii, roti, etc.), nevasta s-a albit la fata, fie-mea dormea in spate (ce idee tampa sa pui copilul sa doarma in spate ca sa nu-i mai fie rau pe serpentine...). Se auzea la rulaj liber intermitent, ascutit, cand luam mai mult de volan stanga dreapta, frane aveam ... Trag pe dreapta in primul loc disponibil: - scot telescopica sa verific strangerea prezoanelor - toate bune, dar am mai strans un pic sa fie de panica - pun mana pe jante caldute - pun degetul pe discuri - cald, dar tineam degetul pe ele - ma scarpin in cap si ma tot gandesc ca e de la roata aia scapata in protectia dicului de frana - ii spun nevestei de la ce cred ca este si pornim mai departe Dupa 2-3 Km dupa ce s-au terminat serpentinele si am prins ceva viteza a disparut tot zgomotul. Am zis ca s-a racit discul si protectia si dinou nu se mai ating, desi nu erau incinse ... In prima benzinarie m-am uitat la protectii: pe dreapta era acolo, pe stanga ... lipsa, doar un ciot in partea de jos ![]() Nu va zic de discutiile din masina: te-ai gasit tu sa te duci la garaj si sa faci tu la masina si aia si ailalta ... ca nu ii lasi pe aia care sunt mecanici sa aiba grija de masina ... etc. etc. "eu nu ma mai sui in masina asta", "o vinzi ..." Azi la vulcanizare am aflat: - protectia era indoita si probabil era cauza acelui hum la 70 Km/h - am verificat dupa la 70Km/h si nu mai era acolo hum-ul - cel mai probabil am luat o pietricica care a zgariat discul - se vede julitura pe discul stang - am confirmat ca pe stanga nu am decat un ciot de protectie de disc care protejeaza ... pivotul ... sper sa nu atinga in burduful lui desi se misca impreuna ... Si uite asa de la un dobitoc de la vulcanizare si o pietricica strategica pe serpentine ... am distractie acasa ... Protectia de disc pe stanga lipseste din 2020 de la schimbarea motorului cand am schimbat si fuzeta acolo ... dar nici imbecilul ala si nici ceilalti nu au observat sau daca au observat nu au zis nimic: baaaaa nu ai protectia asta intreaga ... Mai ales ca aia de la Bosch Service ma stiau si tipicar cu piese OE Renault dupa mine ... ce sa faci: atat s-a putut! Nici eu nu am vazut/nu mi-am dat seama cand am tot desfacut rotile sa modific caderea din suruburile amortizoarelor la garaj.. Si nici aia la 7 geometrii ... Si ca sa fie treaba treaba parca aud si ceva zgomote pe suspensie pe stanga: flansa/amortizor/bieleta/ whatever ... Toate se rezolva intr-un final ... dar eu sunt cam obosit ... nu-i mai fac nimic pana la schimbul de ulei in 2800Km ... @Gil26: glumesti nu? Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_08_08_at_14.25.28__4_.jpeg ( Size: 182.91k ) Number of downloads: 43 WhatsApp_Image_2023_08_08_at_14.25.28__3_.jpeg ( Size: 183.92k ) Number of downloads: 44 WhatsApp_Image_2023_08_08_at_14.25.28__2_.jpeg ( Size: 120.53k ) Number of downloads: 42 WhatsApp_Image_2023_08_08_at_14.25.28__1_.jpeg ( Size: 216.8k ) Number of downloads: 42 WhatsApp_Image_2023_08_08_at_14.25.28.jpeg ( Size: 91.67k ) Number of downloads: 44 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#669
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
![]() ![]() This post has been edited by Gil26: 8 Aug 2023, 18:14 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#670
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nope. Nu este cazul la trecerea de la 225/45 R18 la 225/50 R17 diferenta de diametru fiind de ... 0.44%
Asta inseamna ca daca cu cele de 18 imi arata vitezometrul 120Km/h cu cele de 17 imi arata 119,5Km/h. Absolut minora diferenta ... la 240Km/h mi-ar arata 239Km/h. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#671
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#672
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ODO: 247.350 Km - Laguna
Zgomote infundate doar pe denivelari ample, pe asfalt valurit, pe partea stanga. ![]() Pe denivelari scurte, gropi nu se aude nimic. Totul este nou, de 3500Km. Ce sa fie si cum verific? - amortizorul - asta e principalul suspect - cum il verific? - flansa amortizor - ridic masina pe elevator 10 cm si bag sub roata o ranga si simulez miscari ale rotii - bieleta bara stabilizatoare - masina pe elevator si misc de bara stabilizatoare pentru zgomote - pivot - pe miscari ample nu prea cred ca are legatura - cum il verific? Am si un zgomot de rulment pe stanga fata, la ultima verificare roata desi era fixa se misca mai greu cand o roteam. Acum pe drumuri mai lungi la viteza incepe sa se distinga mai clar pe langa zgomotele de rulaj. Trebuie abordat si el. Ca si bonus: de plictiseala m-am apucat sa mai omor din "greierashii" de la interior. Stiu ca e un job fara sfarsit la reno, dar asa de "fun". Cine ghiceste care buton era cel mai fix? ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 15 Aug 2023, 08:29 Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_08_14_at_13.40.13.jpeg ( Size: 86.36k ) Number of downloads: 45 WhatsApp_Image_2023_08_14_at_13.40.13__1_.jpeg ( Size: 81.85k ) Number of downloads: 47 WhatsApp_Image_2023_08_14_at_13.40.13__2_.jpeg ( Size: 106.55k ) Number of downloads: 49 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#673
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Iar dupa aceasta (amortizor, flansa, bieleta bara stabilizatoare, pivot, ...) probabil se (re)face (a opta oara in vreo trei luni) si geometria
![]() QUOTE Azi dupa 7 geometrii in 2 luni am zis ca merg dinou sa o verific... This post has been edited by Gil26: 15 Aug 2023, 09:44 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#674
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ODO: 247.450 Km - Laguna
QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Aug 2023, 09:29) Ca si bonus: de plictiseala m-am apucat sa mai omor din "greierashii" de la interior. Stiu ca e un job fara sfarsit la reno, dar asa de "fun". Am desfacut toata partea de sub volan si am omorat cred ca toti greierii de acolo: - a ramas un greiere chiar in volan (unde nu am desfacut nimic) - cred ca e ceva panglica airbag, fir pe acolo care din cand in cand il apuca Urmatorii care au ramas galagiosi: - consola centrala de pe tunel - aici vibreaza "aripioarele" care din prinse sub bord stanga dreapta de consola mare si ceva in interior - trebuie desfacuta toata si "omorat" ce e de omorat pe acolo - partea de jos a bordului pe mijloc - intre volan si torpedou - pe acolo mai zdrangane ceva fir pe plastic - mai un zgomot din usa sofer - ceva fir pe plastic tare - stalpul B de la sofer - pare ca ceva e si pe acolo - cred ca si torpedoul mai trebuie "fixat" - parca il fixasem Stiti cu ce instrument scot cel mai usor/declipsez clips-urile metalice incercuite cu rosu in poza? Mi-au mancat ficatii si mi-am distrus mainile incercand sa le declipses Altfel: - jantele Lagunei au ajuns intr-un loc mai bun ![]() - astept azi rulmentii fata SKF - cu montare cand oi avea timp ODO: 125.300 Km - Honda Nimic notabil: astept un pivot de la care sa iau protectia de cauciuc sa o schimb pe pivotul stang. Pivotul de pe masina nu bate, nu face probleme, dar are protectia de cauciuc rupta. Cred ca e mai simplu sa schimb protectia decat tot pivotul de pe bascula. Mi s-a parut ca, cauciucurile GY DOT 0919 incep sa piarda aer, toate 4 identic: tin minte ca le-am facut presiunea la 2.1 bar pe la 24-25 grade C si le-am gasit dupa 2 saptamani si vreo 900Km la 1.9 bar la 26 grade C. Toate 4 identic. Sa piarda presiune prin material din cauza vechimii? Le tin sub observatie inca 2 saptamani si daca dinou scad ... CC2-uri scrie si pe asta ... Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_08_21_at_10.01.28.jpeg ( Size: 815.85k ) Number of downloads: 52 WhatsApp_Image_2023_08_25_at_07.52.15.jpeg ( Size: 303.28k ) Number of downloads: 54 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#675
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
mergi pw Pirreli SF2 ... mai silentioaae decat CC2 ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
meg2s |
![]()
Post
#676
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.145 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
Nush care-o fi dat bani mai multi
![]() https://www.tyrereviews.com/Compare/CrossCl...-Season-SF2.htm |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#677
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Exista un set de leviere pt plansa de bord, e vreo 20 30 de lei, cu ala scoti fara probleme si agrafa aia.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dandobre |
![]()
Post
#678
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.225 Joined: 3 August 12 From: Ilfov ![]() |
Prea mare coincidenta sa piarda toate 4 aer identic. Mai degraba as zice ca diferenta vinde din variatia de temperatura sau manometru..
|
--------------------
Ford, Suzuki
Focus 3 combi, SxCross
2016, 2018
|
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#679
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.181 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
Anvelopele zic ca nu, dar valve imbatranite?
|
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
cj98czh |
![]()
Post
#680
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
toate 4 si toate sa ramana la aceleasi valori?
si eu am aceeasi parere ca si Dan |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
GBX |
![]()
Post
#681
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
E din cauza temperaturii aerului, cel mai probabil.
Pățesc des și cel mai evident este când se fac măsurători dimineața, pe răcoare și apoi la mijlocul zilei, pe caniculă, eventual și după un drum mai lung. |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#682
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE 2.1 bar pe la 24-25 grade C si le-am gasit dupa 2 saptamani si vreo 900Km la 1.9 bar la 26 grade C Temperatura aerului a fost precizata. Si sigur le-a verificat la rece, nu dupa o deplasare. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
GBX |
![]()
Post
#683
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Temperatura exterioară nu coincide mereu cu cea din anvelopă.
|
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#684
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
daca masina a stat ar cam coincide. Sai daca a fost in acelasi loc la ambele masuratori, diferneta fata de temperatura ambianta ar fi identica in zile diferite
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#685
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa vin cu precizari:
- masina a stat peste noapte pe locul ei de parcare ADP - masuratorile au fost facute la ora 8 dimineata in ambele cazuri - temperaturile de de 24-25 grade C respectiv 26 grade C au fost luate din bord - manometrul a fost acelasi de la benzinarie, digital, aparat instalat nou de maxin 2 luni - am facut fix 400m de la locul de parcare pana la manometru cu maxim 30Km/h, desi cred ca mai putin au fost - de fiecare data am facut plinul la pompa inainte de manometru Eu cred ca, conditiile au fost destul de identice. Mai putin alea 1-2 grade C in plus cand am prins-o cu presiune mai mica. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
wolfin |
![]()
Post
#686
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.790 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am patit o in irlanda. ce mi au zis pe acolo cica ar fi de vina :
Attached thumbnail(s) 7020670_1.jpg ( Size: 154k ) Number of downloads: 35 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#687
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce tiuner esti tu fara un manometru de anvelope?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#688
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu? Am, digital cu 2 zecimale.
La benzinarie 2.1 bar corespunde cu 2.06 bar pe manometrul meu digital. Dar nu vorbim aici de diferenta intre 2.07 bar si 2.05 bar ... |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#689
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
degeaba va scrie ca masuratorile le-a facut corect
voi tot pe a voastra o stiti ![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#690
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Avem eu unii care se jurau pe masa si pe tacsu ca au facut testul de retur injectoare de K9K euro 3 Delphi corect... si uitau sa scoata mufa de la imv. Normal ca le dadea testul bine.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 08:13 |