Probleme la rece Megane 3 1.5 dci, Variatii in turatii la relanti si intrerupere
![]() ![]() ![]() |
Probleme la rece Megane 3 1.5 dci, Variatii in turatii la relanti si intrerupere
Gil26 |
![]()
Post
#151
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Attached thumbnail(s) SenzorOxigenAmonte1.png ( Size: 85.39k ) Number of downloads: 1048 SenzorOxigenAmonte2.png ( Size: 157.55k ) Number of downloads: 1019 |
||
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|||
clau166 |
![]()
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Multumesc pentru conector . E totul clar acum. Banuisem si prima data de pe schema electrica postata de tine ca se putea masura intre pinii 1 si 5 dar una e banuiala si alta e certitudinea. Am masurat si am valoarea 97ohmi si se incadreaza intre 10 si 1000 ohmi deci pare buna sonda lambda amonte. Ramane intrebarea de ce am alte valori pe diagnoza al raportului aer /combustibil dat de sonda asta. Cred ca e notata O2S1 pe diagnoza sonda asta.
Din postarea ta #149 aveam impresia ca am al doilea senzor de oxigen plasat ca in pozele atasate de tine. Am reatasat pozele tale. Nu il vad pe masina senzorul de oxigen "downstream". Mi se pare o prima mare diferenta intre k9k 636 si alte motoare K9k absenta unei sonde de oxigen. This post has been edited by clau166: 30 Apr 2021, 10:52 Attached thumbnail(s) screenshot.23736.jpg ( Size: 216.55k ) Number of downloads: 1052 screenshot.23737.jpg ( Size: 225.22k ) Number of downloads: 1049 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
clau166 |
![]()
Post
#153
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Revin cu o postare scurta legata de injectia mea azi cand am obtinut unele valori mai bune pe injectie.
Rezumat in timp: - inlocuit 4 injectoare din dezmembrari . Problemele erau atenuate dar persistau mai ales la rece. - intre timp au aparut unele probleme pe UPC - am tot testat debitmetru, egr, diverse supape neconectate . N-am sesizat ceva important de vina. - curat injectoarele cu ultrasunete (regim amator) , pun saibe cupru noi pentru etansare . Intre timp : descopar o bujie incandescenta care nu functioneaza. Apoi inlocui toate cele 4 bujii incandescente incalzire antigel. - gasesc un senzor temperatura turbina amonte defect. Acest senzor nu era intrerupt. Dadea pe diagnoza o temperatura mare de cele mai multe ori alteori se bloca pe temperatura mica. Saptamana trecuta fac ceva important : ma apuc sa reglez injectoarele, mai precis elementul piezoelectric. Am adunat unele informatii din pyren care am presupus eu ca indica faptul ca ecu compenseaza si deschide mai mult injectoarele dupa corectiile care apareau la deschiderea valvei. Notez pozitia initiala cu un marker permanent si STRANG 1mm fiecare injector. La modelul meu nu apare corectia debitului de carburant decat in modul corectie plus sau minus. La alte motoare apare de ex "+1.2mg" carburant adaugat/scazut. Pe internet gasisem indicatia sa se urmareasca sa se ajunga aici pe 0 iar indicatia era sa se regleze injectoarele direct pe masina urmarind pe tester. M-am riscat strangand jos la menghina fiecare injector pe orbeste 1mm. Evident ca n-a iesit perfect si mai necesita ajustare dar pot spune ca se simte imbunatatire la mersul motorului! Aici s-ar putea toti cei care avem k9k 636 sa avem probleme la rece din cauza asta si asta e rostul postarii mele aici. Nu incurajez pe toata lumea sa se arunce sa regleze pe orbeste asa pentru ca exista riscul sa strici complet injectorul ( eu aveam 4 inj de rezerva ) ci atrag atentia ca probabil tot de la injectoare e problema. Nu pot confirma pentru ca s-a incalzit vremea afara. Daca strangi elementul piezoelectric injecteaza mai multa motorina pulsul fiind mai intens. Slabesti va injecta mai putin. Strangerea/slabirea o decizi din corectiile de pe diagnoza. Pentru ca la cei cu k9k 636 creste presiunea in rampa m-a dus cu gandul ca nu e suficienta motorina injectata. Dupa strangere element piezoelectric mi-a scazut putin presiunea in rampa ( 20-30 bari ) ajungand intre 300 si 320 bari iar timpul de injectie a scazut si el. Preinjectia e mai aproape de cea ceruta acum in timp ce anterior reglarii parea sa ceara mai mult carburant pe timpul de preinjectie. Inainte de reglaj se verifica sa fie injectoarele in parametri din punct de vedere electric : -rezistenta minima 200kΩ -capacitatea peste 4μF Dupa montare injectoare am sters erorile pe diagnoza legate de injectoare si am resetat adaptivii. La mersul motorului pe loc s-a simtit o imbunatatire. Cand am iesit la primul demaraj a parut ca trage mai bine. Pana m-am jucat eu cu 2-3 demaraje a aparut in bord "engine failure hazard" si motorul tragea foarte slab. Pe scurt : dupa mai multe verificari am gasit si aici TRS defect ( si asta doar scapa presiune si uneori era in parametri adica inchidea si deschidea ) + reglaj actuator turbina defectuos. Cu ultimul ma voi mai juca probabil o vreme sa-i gasesc pozitia optima acum eu avand o usoara suprapresiune pe trepte mari (+50mbari ) + posibil presiune cam mare la 5000rpm in gol desi calculatorul nu se plange de presiunea mare. Concluzia cu injectia mea ? multe probleme adunate au trebuit rezolvate pana sa ma apropii de functionarea normala. Sursa informatiilor (google translate e prietenul nostru ): https://www.drive2.ru/l/538226885788697859/ https://www.drive2.ru/l/523489581685804242/ https://www.youtube.com/watch?v=RV0hjv1V7-4 This post has been edited by clau166: 15 May 2021, 15:31 Attached thumbnail(s) UTAAAgELwuA_960.jpg ( Size: 169.64k ) Number of downloads: 1076 izAAAgDzwuA_960.jpg ( Size: 176.89k ) Number of downloads: 235 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Ryokua |
![]()
Post
#154
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 30 July 18 ![]() |
Intreb un pic pe langa subiect, stiu, imi cer scuze, dar stii cumva daca bujiile de incalzire antigel sunt aceleasi ca si pe K9K836 ? Si daca da, imi poti spune de unde le-ai luat ?
|
--------------------
Renault
Megane
2010 Coupe
|
|
clau166 |
![]()
Post
#155
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Eu nu am gasit bujii originale. Bujiile originale sunt Hidria 11721113 /13.5V 300w . Am luat alt tip de putere mai mica din dezmembrari. In cazul meu toate cele 4 bujii erau arse. Nu stiu daca sunt aceleasi cu cele de pe k9k 836.
|
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
catalin81183 |
![]()
Post
#156
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 July 09 ![]() |
Nu știu dacă mai interesează pe vreo cineva dar, după lungi documentări, tind sa cred că ar fi termoplonjoanele/ releul de vina pentru acea problema care se manifestă la vreme rece. Acestea funcționează câte 20 secunde - primul, apoi inca 20 secunde - 2 termoplonjoane, și tot așa, până se atinge temperatura optimă. De aici și oscilațiile in turații, respectiv oprirea motorului, după aproximativ 2 minute.
Am inceput sa am și eu aceeași problemă cu Megane 3 din 2015 și 160.000 km. |
--------------------
renault
laguna II
- 8289 FLL
2002
|
|
costas78 |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Mie imi arata pe Car Scanner doar 3 termoplonjoane din care se activeaza doar 2, pe rand, dar nu mai mult de 22-24%, oricat de frig ar fi afara. Si, prima iarna cand observ o oscilatie la ralanti, la prima pornire intre 950-1100 rpm. Nu face urat, nu da sa se opreasca decat dupa cele 2 minute (specific 636), dar o tin din acceleratie si trec relativ usor peste. Bujiile incandescente de la motor stiu ca genereaza eroarea P0380, dar astea de pe circuitul de racire, daca dau vreo eroare, nu cred ca la vede Car Scanner.
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
Khaos |
![]()
Post
#158
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 June 22 ![]() |
Cine ma poate ajuta și pe mine cu vestita rezistenta pe megane 3? În Prahova de preferat?
|
--------------------
Renault
Megane
- DB35DAL
2013 bose gtline
|
|
DanDare2013 |
![]()
Post
#159
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 1 October 23 From: Cluj ![]() |
Salut,
De cand au scazut temperaturile a aparut si la mine problema cu fluctuatiile la relanti cand pornesc dimineata, codul motorului e K9K - A6. Puteti sa-mi recomandati pe cineva din Cluj care poate sa-mi monteze rezisteta aia de 10 KOhmi ? PS : codurile de motor mentionate 636, 836 ... sunt ultimele 3 cifre din VIN ? Multumesc This post has been edited by DanDare2013: 27 Nov 2023, 15:53 |
--------------------
Renault
Megane 3
K9K A6 (636) Grandtour 1.5 dCi 110 CP 2014
|
|
costas78 |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
A6 inseamna ca si tu ai 636, dar totusi cred ca nu ai nevoie de rezistenta. Eu am acelasi motor si de 3 ierni o tin din acceleratie sau o opresc atunci cand vad ca incepe sa faca pe nebuna, o las 10 secunde si dupa pornire merge brici.
Lucru ciudat, daca pleci de pe loc repede, pana in alea 2 minute nu mai face nimic. Stii cine au cu adevarat probleme, cei care peste problema asta mai adaugi si cateva bujii duse, sau termoplonjoane moarte, sau mai rau, probleme cu injectoarele. Dar daca restul masinii este in mintile ei, treci usor peste. Personal nu stiu ce deficit aduce pe termen lung montarea rezistentei... |
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
DanDare2013 |
![]()
Post
#161
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 1 October 23 From: Cluj ![]() |
Salut, msi de pont-uri . Problema a aparut ieri si azi dimineata, la -6 grade am sesizat-o mai bine.
Vad ca solutia cu rezistenta e de cativa ani aici pe forum, deci daca lumea n-a sesizat probleme cu ea sincer as incerca-o. Simptomele sunt clare cele descrise in topic, porneste ok si dupa aprox 2 min , la relanti, incepe turatia sa varieze intre 100 - 900 rmp ( aprox) in 2 reprize sub 1 min, si sa scuture usor, dupa care isi revine. Nu ma agit prea tare pt ca nu se aprinde nimic in bord si nici nu s-a oprit motorul si dupa aia, merge fara nici o problema. PS : cum pot sa vad ca intradevar codul de motor e 636 ? Exista vre-un site unde pot sa verific dupa VIN de ex ? Multumesc |
--------------------
Renault
Megane 3
K9K A6 (636) Grandtour 1.5 dCi 110 CP 2014
|
|
costas78 |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Daca in cartea masinii scrie la cod motor A6 atunci sigur ai 636.
Ca o paranteza, la prima pornire la -5 -6 grade , pana in alea 2 minute, ralatiul il tine perfect, sau ai si tu ca mine mici oscilatii intre 950-1100? |
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
DanDare2013 |
![]()
Post
#163
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 1 October 23 From: Cluj ![]() |
In primele 2 min a stat la aprox 1000 rpm , cu f mici variatii . I-am pus OBD-ul si m-am uitat acum pe CarScanner.
<span class='edit'>28 Nov 2023, 11:25:</span> Oare asta e senzorul in cauza ? La mine observ ca ies 4 fire din el, iar la colegii care au postat poze cu montarea rezistentei vad ca sunt doar 2 fire . This post has been edited by DanDare2013: 28 Nov 2023, 11:26 Attached thumbnail(s) 20231128_102831.jpg ( Size: 1.22mb ) Number of downloads: 213 |
--------------------
Renault
Megane 3
K9K A6 (636) Grandtour 1.5 dCi 110 CP 2014
|
|
clau166 |
![]()
Post
#164
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Nu este acela senzorul cautat de tine.
Senzorul cautat se afla pe pompa de injectie. Mergi pe traseul de alimentare motorina pentru ca acela duce in pompa de injectie, ai un furtun tur, altul retur. Dai jos capacul motor pentru ca senzorul acela se afla sub capacul motor. Nu se vede fara capac dat jos. Nu am acum o poza la indemana dar odata demontat capacul motor vei gasi senzorul in zona injectorului nr4 pe pompa de injectie. Rezistenta se monteaza in paralel pe cele 2 fire, adica dezizolezi firele si legi un capat la rezistentei pe un fir si celalalt capat al rezistentei pe celalalt fir. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
DanDare2013 |
![]()
Post
#165
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 1 October 23 From: Cluj ![]() |
Multumesc pentru raspuns. Dupa ce m-am uitat mai atent la pozele postate aici m-am gandit si eu ca senzorul ar trebui sa fie sub capacul de la motor
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
K9K A6 (636) Grandtour 1.5 dCi 110 CP 2014
|
|
Shenol |
![]()
Post
#166
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 10 December 23 ![]() |
Se rezolva problema cu inlocuirea senzorului de temp al combustibilului? Mie imi da eroare pe acel senzor!
|
--------------------
Renault
Scenic 3
2010
|
|
DanDare2013 |
![]()
Post
#167
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 1 October 23 From: Cluj ![]() |
Salut, msi de raspuns, dar eu nu am nici o eroare in bord. Nu se aprinde nici un martor, nu am nici un mesaj si nici pe diagnoza nu apare vreun cod de eroare.
|
--------------------
Renault
Megane 3
K9K A6 (636) Grandtour 1.5 dCi 110 CP 2014
|
|
cosminwon |
![]()
Post
#168
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 6 December 06 ![]() |
Salut! Ieri la - 8grade afara, a facut si a mea figuri. Partea proasta la mine este ca daca o acceleram pe la 1500rpm,intrerupea tare si avea zgomot de injectie. Daca o lasam in ralanti, mergea perfect dar dupa ceva timp a inceput sa balbaie tare si in ralanti si se oprea. Mi s-a oprit de 2 ori si a3-a oara a pornit si a mers perfect, ca si cum nu ar fi avut nimic. Erori pe tester si in bord, nu are,presiunea in rampa era de 320bari,injectoarele cu valori intre 0,97 si 1,15(1,15 are doar cel de la nr 1) si temperatura motorinei era de 16.3 grade(temperatura am vazut-o in momentul in care mergea bine, asta la nici 3 min de la prima pornire). Temperatura antigelului s-a ridicat la prima linie, la aprox. 5 min dupa pornire(ceea ce mi s-a parut ciudat, exact ca si in cazul temperaturii de la motorina, dar am banuit ca are incalzitor in filtrul de motorina). Acum eu nu am vazut ca cineva sa aiba si intreruperi in accelerare, dintre cei carora le moare la ralanti. Credeti ca preoblema mea s-ar rezolva tot cu rezistenta de 10kohm? Multumesc!
This post has been edited by cosminwon: 9 Jan 2024, 20:36 |
--------------------
masina de cacat
de n-as fi mai avut-o
uyry
|
|
ValiGeo |
![]()
Post
#169
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 January 24 ![]() |
Exact, exact aceleași simptome si la mine.
La -8 grade avea intreruperi chiar daca incercam sa accelerez. Chiar mi s-a parut ca scotea si ceva fum (era un miros intepator) Am lasat-o la relanti si la un moment dat s-a oprit. Dupa ce am pornit-o, totul a fost ok.. Ai gasit vreo solutie ? Nu stiu daca este vorba de rezistenta in aceasta situatie. |
--------------------
Renault
Megane 3
2012
|
|
SyS |
![]()
Post
#170
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 28 April 19 ![]() |
Bad post.
This post has been edited by SyS: 23 Jan 2024, 08:47 |
--------------------
Renault
Megane 3
2013 GT Line
|
|
ValiGeo |
![]()
Post
#171
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 January 24 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 3
2012
|
|
cosminwon |
![]()
Post
#172
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 6 December 06 ![]() |
Salut! Nu i-am facut nimic. Din ce am inteles aici, ar fi din cauza temperaturii eronate, de la senzorul de motorina. A mea isi revine repede la normal. La mine indica corect temperatura motorinei. Am decis sa o las asa si sa nu-mi bat capul.
|
--------------------
masina de cacat
de n-as fi mai avut-o
uyry
|
|
ValiGeo |
![]()
Post
#173
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 January 24 ![]() |
Multumesc pentru raspuns !
![]() O sa incerc cu schimbarea bujiilor + montaj rezistenta. Revin cu update zilele urmatoare. |
--------------------
Renault
Megane 3
2012
|
|
ValiGeo |
![]()
Post
#174
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 January 24 ![]() |
Am revenit cu update.
Am schimbat toate bujiile pe origine (Borg Warner) Nu mai am trepidatiile si intreruperile mentionate anterior, dar nici nu au mai fost temperaturi atat de scazute. Minima a fost de -3°C. Deocamdata nu am montat rezistenta. La -3 nu face probleme. |
--------------------
Renault
Megane 3
2012
|
|
Cristi987 |
![]()
Post
#175
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 20 September 24 ![]() |
Salutare! Al meu Megane 3 1.5 dCi 110cp de la 8 grade in jos face faza cu întreruperea! Releu buji schimbat, buji schimbate, injecția verificată! Pornește perfect și după câteva secunde începe să întrerupă! Am montat și eu rezistența de 10k ohmi cu 0,25. Ce a-și mai putea verifica? Un sfat va rog ca ma disperă treaba asta….miroase și a fum pe lângă ea cand tot întrerupe…mașina este 2014 februarie!
|
--------------------
Megane
3
- DB96LUI
2014
|
|
Ionutz24 |
![]()
Post
#176
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 17 March 24 ![]() |
Noroc cu forumul ăsta
![]() Am întâmpinat aceeași problema la pornire la rece cu un Megane 3 1,5 dci bose edition din 2013. Pornea la "prima cheie" ,după care mergea aproximativ 2 minute și se oprea. La a doua pornea și nu mai aveam probleme ori de câte ori o porneam in ziua aia. După ce temperaturile au mai scăzut,undeva la -12, pornea la prima incercare,se oprea după 2 minute și nu mai pornea de loc. La tester arată că ar fi problema releu bujii, bujiile erau noi schimbate toate prin toamnă. Am schimbat releul,eroarea nu mai apărea ,problema persista. Cu oarecare scepticism, am pus "celebra" rezistenta de 10k ohmi pe firele de la senzorul temperatura combustibil și problema s-a rezolvat. Pornește din prima și nu se mai oprește indiferent de cate grade sunt afară. O sa masor zilele astea releul sa vad daca am dat banii degeaba pe cel nou. Așa că nu aruncați banii degeaba pe diverse piese,pt că asta e rezolvarea ![]() This post has been edited by Ionutz24: 25 Jan 2025, 19:16 |
--------------------
Renault
Megane
2013 1.5 dci energy
|
|
DanDare2013 |
![]()
Post
#177
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 1 October 23 From: Cluj ![]() |
Salut, ai verificat injectoarele cu un OBD . La mine acolo a fost problema, aveam si o eroare pe un injector iar valorile de pe tester imi aratau o abatere foarte mare 1.8 dupa ce se incalzea motorul .
Am schimbat injectorul si a disparut si problema cu pornitul la rece. In plus , motorul acum e mult mai silentios, merge mai "rotund". |
--------------------
Renault
Megane 3
K9K A6 (636) Grandtour 1.5 dCi 110 CP 2014
|
|
Liviu1972 |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 29 December 23 ![]() |
Salutare .Intampin aceiași problema de cand cu frigul .Fluctuațiile au apărut când temperatura scadea la minus 6-7grade ,dar poate face și la minus 3-4 grade.Rezolvarea cu rezistenta minune o puteti proba ,chiar dacă alții au rezolvat misterul .Am un bun amic la Flamicom Vâlcea (Renault ) electrician auto si a sspus ca nu recomandă această rezolvare fiind foarte probabil sa zapacesti softul.După pornire tineti-o putin din acceleratie 10 -20 secunde și sa rezolvat .Drumuri bune.PS Motorizarile euro 5 de pe Megne 4 ,nu au probleme ,dar cele k9k de pe Duster inca exista
|
--------------------
Renault
Megane
2013 Bose
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Ionutz24 @ 25 Jan 2025, 20:11) am pus "celebra" rezistenta de 10k ohmi pe firele de la senzorul temperatura combustibil și problema s-a rezolvat. Pornește din prima și nu se mai oprește indiferent de cate grade sunt afară. Daca tu vrei sa ai probleme la motor e treaba ta, dar nu sfatui pe altii sa faca ca tine. Senzorul de temperatura are valoare (rezistenta) dependenta de temperatura.Tu pui o rezistenta de valoare fixa.Asta "rezolva" problema pe moment dar nu e o solutie permanenta. Daca era, producatorul pune o rezistenta fixa de 10Kohm de 10bani si nu un termistor de cateva zeci de lei... This post has been edited by azaghorth: 23 Feb 2025, 15:41 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
dan_g |
![]()
Post
#180
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 23 December 10 From: Iasi ![]() |
@azaghorth
Rezistenta aia nu e pusa in locul senzorului, ci in paralel cu acesta, deci valoarea citita o sa fie in continuare dependenta de temperatura, dar putin modificata. |
--------------------
Renault
Megane 3
- -
2011 1.5 dCi 110
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 01:47 |