Probleme la rece Megane 3 1.5 dci, Variatii in turatii la relanti si intrerupere
![]() ![]() ![]() |
Probleme la rece Megane 3 1.5 dci, Variatii in turatii la relanti si intrerupere
tiron.alex |
![]()
Post
#121
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 20 May 20 From: Iași ![]() |
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 3
2012 BOSE K9K636 KZ14
- IS52TAM
|
|
Olteanuliviu |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 27 January 21 ![]() |
Oare problema nu se rezolva dacă schimb direct senzorul se temperatura a combustibilului?
|
--------------------
Renault
Megane 3
2013
|
|
Olteanuliviu |
![]()
Post
#123
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 27 January 21 ![]() |
Am avut o perioada problema asta, dar a dispărut. Acum de când e puțin mai rece a apărut iar. Oare nu se rezolva dacă schimb direct senzorul de temperatura a combustibilului?
|
--------------------
Renault
Megane 3
2013
|
|
costas78 |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Cu toate ca ceilalti iti vor spune ca nu exista alta rezolvare, si eu am motor k9k 636 si nu se comporta asa in orice situatie. Am pornit masina si la -9 grade dimineata si nu a facut absolut nimic. Apoi la -5 a luat-o razna dupa 2 minute si ceva, exact ca la toti ceilalti. Nu cunosc motivele pentru care uneori face alteori nu, dar cert este ca nimeni nu a gasit alta rezolvare, si crede-ma ca multi au inlocuit si rampa de injectie cu tot cu senzor si tot degeaba.
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
clau166 |
![]()
Post
#125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Ce presiune aveti in rampa de injectie la ralanti ? Pe cei cu 636 ii intreb.
Eu am asa : - 320 bari motor rece tocmai pornit la ralanti - 295-300 bari motor cald la ralanti - 230-250 bari in frana de motor. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
costas78 |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Ti-am trimis PM dar nu cred ca l-ai primit pentru ca la mine in sent items nu apare nimic. Ori nu fac eu ce trebuie.
Maine pot face testul si iti trimit valorile. Din ce am inteles te intereseaza Fuel rail pressure, la rece, la cald, la, sa zicem 2500 rpm si apoi in frana de motor. |
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salut, ca sa vezi mesajele trimise prin PM in Sent, trebuie sa bifezi optiunea Add a copy of this message to my sent items folder de la subsol inainte de trimitere.
This post has been edited by grig1960: 13 Feb 2021, 11:56 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
clau166 |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Am primit mesajul , multumesc. Intr-adevar trebuie bifata aceea optiune daca vrei sa stii cui ai trimis mesaj si ce ai scris
![]() Nu cred ca deranjeaza daca pui toate valorile legate de presiune pentru ca probabil vor varia asemanator in functie de sarcina. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
costas78 |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Am sa pun si aici un site rusesc https://www.k9k636.top/ care tradus cu google are tot ce-ti trece prin cap despre motorul k9k 636 de la Megane si Scenic. Sus la tabul "repair and problems" sunt o gramada de turoriale, ce-i drept in ruseste, dar chiar si cu traducerea extrem de proasta a youtube-lui, intelegi esentialul daca nu esti in afara problemei.
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
Ionut37 |
![]()
Post
#130
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 28 March 21 ![]() |
Salutare prieteni dragi.In legătură cu mersul neregulat la rece a unui Megane 3 2012 start-stop am înțeles că o simpla siguranță ar rezolva această problema.Un nr.de tel sau o dresa de Facebook sa vb mai exact cu cine a rezolvat aceasta problema mă ajută și pe mine cineva?Va mulțumesc pentru înțelegere și aștept răspunsuri din partea voastră!!!Zi buna tuturor
28 Mar 2021, 13:27: Costas 78 îmi poți zice cum ai făcut cu acea rezistenta?Multumesc 28 Mar 2021, 14:06: Cum se face aceasta rezistenta?Mulțumesc!!! This post has been edited by Ionut37: 28 Mar 2021, 14:06 |
--------------------
Renault
Megane 3
2012 break
|
|
DoruM3 |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 February 21 ![]() |
Face chiar și acum, că s-a încălzit vremea? Mie, cel puțin, peste -5 nu mai face... adică nu se oprește și merge ceas.Cam de la -7 in jos face probleme..🤔
|
--------------------
Renault
Megane 4
2017 Este 1.2 Tce
- TM
|
|
costas78 |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Ionut37, eu nu am montat acea rezistenta, dar stiu ca se pune in paralel cu senzorul respectiv si are valoare de 8-10kohm, parca.
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
clau166 |
![]()
Post
#133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Are cineva acces la informatii de la reprezentanta Renault ?
Pe un forum rusesc a aparut o informatie ca in Serbia cineva a actualizat la reprezentanta softul si ca ar exista unu nou pentru motoarele k9k 636. Ma gandeam poate ne informeaza cineva. Problema e soft. In momentul actual problema apare la temperaturi negative cu temperatura motorina scazuta. Se pare ca problema apare imediat dupa 2-3 minute la scurt timp dupa ce bujiile incandescente au oprita comanda de preincalzire cilindru. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
DoruM3 |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 February 21 ![]() |
Super informația.Era clar că e problema de soft din moment ce apare la marea majoritate a userilor.👍
|
--------------------
Renault
Megane 4
2017 Este 1.2 Tce
- TM
|
|
fazer |
![]()
Post
#135
|
![]() Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA ![]() |
Salutare! Aceeași problemă, cod motor k9k 636, până nu am schimbat pompa de înaltă presiune cu tot cu regulator de presiune și 2 injectoare, mers la reprezentanță și resetat toate injectoarele la 0 pe ciclurile de pornire, așa mi-a menționat inginerul de acolo, nu am rezolvat această problemă cu trepidații la rece după cele 3 minute după pornire, adică tot un fel de up-grade soft. De 2 ani tot am încercat fel de fel de soluții de pe forum cu rezistență, cu schimbat doar regulator de presiune, ba motorină de aia scumpă ba dracului mai știe ce, repet, nu am rezolvat problema. Deci, eu așa am reușit în final să o fac să meargă în toate mințile ei. Numa bine!
This post has been edited by fazer: 1 Apr 2021, 14:39 |
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
DoruM3 |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 February 21 ![]() |
Fazer, nu știu, a meritat? Problema este așa de minoră,apare doar sub -5 grade..se oprește? O repornesti și gata, nu se mai întâmplă...foarte simplu.
Sincer,ai cheltuit mult pentru o problemă care nici măcar nu e o adevărată problema...🤔 1 Apr 2021, 19:39: Practic, dacă ai sta in Italia sau Spania, nici nu ai știi de " problema" asta. Sunt convinși că mulți posesori mai puțin pasionați nici nu ar remarcă...A, s-au oprit? Îi dau o cheie și gata. Stau in Banat și iarna asta, in Timișoara, nu știu dacă au fost câteva nopți sub -8... Maxim 2 săptămâni adunate, cu totul. This post has been edited by DoruM3: 1 Apr 2021, 19:39 |
--------------------
Renault
Megane 4
2017 Este 1.2 Tce
- TM
|
|
fazer |
![]()
Post
#137
|
![]() Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA ![]() |
QUOTE(DoruM3 @ 1 Apr 2021, 19:36) Fazer, nu știu, a meritat? Problema este așa de minoră,apare doar sub -5 grade..se oprește? O repornesti și gata, nu se mai întâmplă...foarte simplu. Sincer,ai cheltuit mult pentru o problemă care nici măcar nu e o adevărată problema...🤔 <span class='edit'>1 Apr 2021, 19:39:</span> Practic, dacă ai sta in Italia sau Spania, nici nu ai știi de " problema" asta. Sunt convinși că mulți posesori mai puțin pasionați nici nu ar remarcă...A, s-au oprit? Îi dau o cheie și gata. Stau in Banat și iarna asta, in Timișoara, nu știu dacă au fost câteva nopți sub -8... Maxim 2 săptămâni adunate, cu totul. DoruM3, eu zic, că s-a meritat. Dimineața la rece făcea ca toți dracii, ziceai că merge în 2 pistoane, scotea un zgomot de ziceai că îi sar injectoarele, scotea fum inclusiv pe la geometria turbinei. Când se încălzea mergea ca un benzinar. Am făcut diagnoza cu CLIP și am găsit eroare pe pompa de înalte, adică o presiune mai mică decât dă producătorul plus 2 injectoare cu corecții mari, peste 1, 5. Cum drac să o mai țin în halul ăla? Acum parcă e o altă mașină. Ideea e că în rest mașina e super ok și am de gând să o mai țin ceva vreme. Dacă aș fi vru să o vând, cum să vinzi un utilaj în halul ăla? Eu zic că e o problemă destul de serioasă cu funcționarea la rece la acest tip de motor 636 și rezolvarea mă bucur că a fost făcută cu acele schimburi. This post has been edited by fazer: 2 Apr 2021, 07:41 |
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
DoruM3 |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 February 21 ![]() |
Frazer, e clar că vorbim de două lucruri diferite. La tine chiar au existat probleme la rece datorate unor cauze diferite de cele care cauzează la noi oprirea la rece. Mie, de exemplu,la sub -5 mi se oprea cu un tremur ușor, scurt. O reporneam instant, că la cald și apoi nu se mai oprea. Atâta tot! Alte probleme nu au fost.🙂 La tine a fost o cohorta de probleme..
|
--------------------
Renault
Megane 4
2017 Este 1.2 Tce
- TM
|
|
fazer |
![]()
Post
#139
|
![]() Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA ![]() |
QUOTE(DoruM3 @ 2 Apr 2021, 13:33) Frazer, e clar că vorbim de două lucruri diferite. La tine chiar au existat probleme la rece datorate unor cauze diferite de cele care cauzează la noi oprirea la rece. Mie, de exemplu,la sub -5 mi se oprea cu un tremur ușor, scurt. O reporneam instant, că la cald și apoi nu se mai oprea. Atâta tot! Alte probleme nu au fost.🙂 La tine a fost o cohorta de probleme.. DoruM3, mașina făcea cum spuneam în postare doar la rece, la temperaturi pozitive sau când era cald nu avea niciun simptom. Dacă o să pui un test CLIP pe ea o să vezi că sunt probleme. Acum mașina e ok la rece. Un motor nu are voie să facă, ce zici tu că face la tine, așa. După schimbarea pieselor menționate nu mai am nicio eroare niciunde și totul e cum ar trebui să fie la un motor diesel. La început și a mea a început să facă cum explici tu că face a ta și după o perioadă de timp problema s-a amplificat. This post has been edited by fazer: 2 Apr 2021, 13:49 |
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
DoruM3 |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 27 February 21 ![]() |
Păi nu am nicio eroare pe niciunde nici cu Clip nici cu alt tester...e ok, cap-coadă. Sincer, eu nu o văd o problemă atâta timp cât merge brici. Chiar și la rece, dacă pornesc și țin ușor accelerat câteva minute peste turația de ralenti , mașina nu se oprește. Ce sa zic...eu nu o văd o problemă acum....cel puțin.
|
--------------------
Renault
Megane 4
2017 Este 1.2 Tce
- TM
|
|
clau166 |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Sunt curios daca cei care nu aveti probleme aveti acumulatorul masinii nou sau cat mai nou. Eroare pe clip nu da la nimeni. Niciun fel de eroare.
Ideea intrebarii e de a putea stabili o legatura intre temperatura exterioara si incalzirea motorului. Termoplonjoarele incalzesc motorul doar daca tensiunea bateriei e peste 13.5 Volti ( era un grafic pe undeva ) si calculatorul porneste 1,2,3,4 termoplonjoare in functie de tensiunea bateriei. Ma gandeam eu ...oare cei care au probleme mai mari au baterie mai veche si in felul asta sunt pornite doar 1-2 termoplonjoare neavand suficienta putere in cele 2-3 minute sa aduca antigelul la temperatura mai ridicata ? Tot ce stiu deocamdata e ca problema apare la 30 secunde dupa oprirea actionarii bujiilor incandescente ( din motor ) deci ar parea o problema cu aprinderea amestecului aer-motorina. Amestecul se poate aprinde mai greu daca nu exista suficienta temperatura in camera de ardere sau poate injectorul nu debiteaza suficienta motorina. Pacalirea senzorului de temperatura motorina face sa creada ca motorina e mai calda. Cand motorina e mai calda se mareste sau reduce presiunea de injectie ? Eu am impresia ca se reduce pentru ca pe diagnoza inainte de problemele de functionare motor incepe sa creasca presiunea in rampa de la vreo 300 bari spre 400 bari. Ridicarea presiunii poate sa insemne lipsa carburant adica ori pompa de injectie nu da suficient carburant ori injectoarele au debit slab. Observatia mea e ca iarna motorul se incalzeste greu. Am termoplonjoane bune, bujii incandescente bune si totusi nu-mi place cat de slab da caldura in masina. Poate si motorul are probleme de incalzire nu doar habitaclul. N-am observat sa am caldura in masina pana nu se incalzeste putin motorul deci cred ca nu am rezistenta electrica pentru incalzire habitaclu. This post has been edited by clau166: 3 Apr 2021, 08:53 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(clau166 @ 3 Apr 2021, 08:50) Pacalirea senzorului de temperatura motorina face sa creada ca motorina e mai calda. Cand motorina e mai calda se mareste sau reduce presiunea de injectie ? Eu am impresia ca se reduce pentru ca pe diagnoza inainte de problemele de functionare motor incepe sa creasca presiunea in rampa de la vreo 300 bari spre 400 bari. Ridicarea presiunii poate sa insemne lipsa carburant adica ori pompa de injectie nu da suficient carburant ori injectoarele au debit slab. Valorile citite (cum\cu ce) pe ecranul unui dispozitiv la intervale de timp relative (ca si cele din postul #125), impresia si mai ales ce poate sa insemne astea sunt desigur interesante. Insa daca doresti pe topicul Injectoare Renault Megane 3 in ultimele posturi colegii au oferit cel putin 6 grafice in care se poate vedea (cred mai clar si corect) si compara variatia presiunilor (inclusiv a celei in rampa, dar in unul PR041 este in bar nu mbari) si chiar se poate corela cu alti diversi parametri (ex debitul de carburant, injectat, corectiile injectoarelor, temperatura apei, turatie, etc.) in diferite conditii. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Nu pot sa exprim decat impresii. Nu am dispozitive de masurare. Postez in ideea ca poate apare cineva care va reusi cu aparatura mai performanta sa determine care sunt problemele de functionare la acest motor dar si sa ofere solutii.
Urmaresc cu interes si acel topic dar am postat si in acesta pentru ca sunt putin diferite problemele de aici majoritatea avand problema la ceva timp dupa pornire motor semn ca in prima faza injectoarele si sistemul de injectie e ok. Am mai adunat si informatia de la Gil26 ca injectoarele de pe modelul k9k 636 au limite de corectie mai mici intre 0.2 si 1.8 mg/cp comparativ cu -5 ...+5mg/cp la alte modele de injectoare piezoelectrice. Ar fi important si ce inseamna pentru motor pentru ca daca se atinge limita mai repede prin uzura injectorul nu mai functioneaza in parametri injectorul va debita mai putina motorina. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#144
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Doar ca acolo am precizat ulterior (cu scuzele de rigoare) ca intr-un post am scris din graba unitatea de masura mg\cp pentru limitele K9K636 (era in comparatie cu alte K9K) asta chiar daca am atasat si capturi cu valorile (limitele) de referinta si chiar formulele de calcul ale corectiilor (se poate vedea diferenta) in ambele cazuri (inclusiv unitatea de masura).
Iar aici variatia turatiei la ralanti si intreruperea pare ca sunt generate de mai multe cauze: bujii incandescente, releu, regulator de presiune, mape soft (chiar si HW) injectie pe regiuni geografice, senzorul acela de temperatura (si solutia cu rezistenta) pompa de inalta presiune(postul #135 este interesant), etc.. Ba chiar si efectul pare sa fie diferit in unele cazuri (sau necazuri). This post has been edited by Gil26: 3 Apr 2021, 17:50 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Astazi am observat ca aproximativ 2-3 minute ii ia sondei lambda ca sa afiseze valori reale. Primele 2 minute are tensiunea de aproximativ 2.00 Volti si apasarea pedalei de acceleratie nu produce schimbari ale tensiunii. Dupa 2-3 minute de la pornire motor incepe sa urce spre 2.85Volti si apasarea pedalei de acceleratie produce schimbarea tensiunii de iesire variind intre 2.1 Volti si 3.2 Volti.
Sonda lamba mie imi afiseaza raport aer/combustibil intre 2 si 9. Mie imi merge prost. Unui coleg cu acelasi motor k9k636 care nu are vreo problema de pornire la rece are valori de la sonda lambda 0,05-0,95. Mai avem colegi pe forum care pot verifica acest raport aer /combustibil pe diagnoza pentru comparatie ? This post has been edited by clau166: 28 Apr 2021, 15:52 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
ProfiBv |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.142 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
QUOTE(clau166 @ 28 Apr 2021, 16:50) Parca v-ati vorbit , proaspat postat si la subiect : https://www.youtube.com/watch?v=IrRmgQc6Q1A...l=UpElectricity deci clar pana nu se incalzeste nu-ti indica valori reale . This post has been edited by ProfiBv: 28 Apr 2021, 20:00 |
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#147
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Cred ca valorile citite sunt reale, ca incep sa creasca dupa un anumit interval de timp este cu totul altceva. Atasez cateva capturi referitoare la senzorul acesta de pe Megane3 K9K636, se pot observa valori de referinta, cand\cum se citesc, diagnosticare , masurare, etc. (totusi nu am inteles cum s-a masurat sau monitorizat tensiunea pentru injectia 11080 K9K626).
PS: atasez ca ex si un grafic extras dintr-o monitorizare mai veche (urmaream altceva atunci) cu rata de oxigen aval la K9K626 (are doi senzori oxigen: amonte si aval), se poate observa de cand incepe sa creasca valoarea (cam in 6 minute). Am si o monitorizare in care sunt cei doi senzori (si PR1288) plus valoarea lambda (la 626 o si calculeaza) si alti cativa parametri adiacenti, le voi prelucra si voi edita mesajul (adaugand si aceste grafice, cred ca pot sa fie interesante cu privire la modul\principiul de functionare). Toate cele bune! LE: am prelucrat si monitorizarea cu senzorii oxigen, atasat ultimele patru grafice (le-am pus separat pentru claritate). Foarte scurt: debitul esapament, valorile senzorilor oxigen din amonte si aval coincid, se poate observa cand incep sa creasca (dupa cam 7 minute) cand temperatura apei a ajuns la 70C (conform manual), termostatul deschide cand trebuie (83.6C), temperatura de functionare este corespunzatoare (media 77.5C), am pus si variatia valorii lambda pentru K9K626 PR1305 = 22FE66 = 0.000244141*(A*256+C), si doi parametri legati de FAP (NB: temp amonte FAP peste 600C fara a avea regenerare activa, se pot vedea si cele trei regimuri de condus: urban-autostrada-DN). Concluzie: si din acest punct de vedere injectia masinii mele este "in toate mintile ei"). This post has been edited by Gil26: 29 Apr 2021, 17:48 Attached thumbnail(s) SenzorOxigenAmonte1.png ( Size: 112.06k ) Number of downloads: 755 SenzorOxigenAmonte2.png ( Size: 134.86k ) Number of downloads: 755 SenzorOxigenAmonte3.png ( Size: 146.45k ) Number of downloads: 751 SenzorOxigenAmonte4.png ( Size: 100.63k ) Number of downloads: 738 SenzorOxigenAvalK9K626.png ( Size: 71.32k ) Number of downloads: 729 K9K626SenzorOxigen1.png ( Size: 92.59k ) Number of downloads: 38 K9K626SenzorOxigen2.png ( Size: 34.51k ) Number of downloads: 28 K9K626SenzorOxigen3.png ( Size: 66.07k ) Number of downloads: 26 K9K626SenzorOxigen4.png ( Size: 70.3k ) Number of downloads: 23 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Multumesc pentru materiale. Am urmarit videoclipul cu sonda lambda si ar trebui sa fie usor de inteles ce face. Mie imi e neclar pentru ca incerc sa gasesc o problema care poate sau nu sa fie cauzata de aceasta sonda. Chiar sonda poate avea valori influentate de alte componente asa ca tot cineva cu experienta descurca niste itze incurcate. In topicul acesta avem mai multi probleme. Incerc sa gasesc o chestie comuna tuturor celor care avem probleme si de la care ar putea aparea problemele de functionare.
Multumesc pentru informatii Gil26. N-am mai facut poze cu temperatura motor peste 70 grade dar te asigur ca valorile sunt foarte apropiate si la temperatura mare pentru ca am testat dar fara sa notez : - PR1288 motor pornit am 14.5-15% ( pe graficul tau apare 0.03 ...0.21. Sper ca nu le citim "3% -21%). Injectia 11080 ( k9k636) are doar o sonda de oxigen ? Doar PR1288 vad. - PR1288 in decelerare dupa turare 15-17% - Rezistenta incalzitor sonda oxigen (pinii 3 si 4) : 3 ohmi in cazul meu . Se incadreaza - Rezistenta de compensare a sondei de oxigen amonte : Nu am masurat. Nu stiu intre ce pini sa masor ( 3AAW si 3AAU ) . In poze am surprins sonda de oxigen trecand la lucru : initial 0% apoi in 3-4 minute ( temp apa era peste 35 grade ) a trecut la lucru cu 15% oxigen. Attached thumbnail(s) screenshot.23729.jpg ( Size: 240.35k ) Number of downloads: 41 screenshot.23730.jpg ( Size: 240.42k ) Number of downloads: 34 screenshot.23731.jpg ( Size: 240.46k ) Number of downloads: 25 screenshot.23732.jpg ( Size: 240.51k ) Number of downloads: 22 screenshot.23733.jpg ( Size: 240.63k ) Number of downloads: 23 screenshot.23585.jpg ( Size: 551.72k ) Number of downloads: 24 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#149
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
@ clau166 , primele capturi din postul #147 sunt pentru K9K636 (am si subliniat asta), inclusiv valorile de referinta, limitele sunt intre 0.03 si 0.21 (si sunt aceleasi si la K9K626 pentru ambii senzori de oxigen). Am atasat graficele tocmai pentru a exemplifica evolutia si valorile acestora (cel aval este valabil si pentru K9K636, modul\principiul de functionare este acelasi), filmuletul prezinta functionarea dpdvd teoretic (inclusiv lambda mai mare sau mai mica decat unu), comportamentul practic pe masina cred ca este mai util. Problema din topicul acesta este comuna dar cauzele se pare ca sunt diferite. Apoi valorile pe care le-ai scris (si m-am uitat doar la o singura captura) le consider ”anapoda” (si acestea pot avea diferite cauze), iar ”concluziile” nu le comentez (ti-am mai oferit destule informatii si date despre alte componente ale injectiei si pe alte topice, dar apoi...) insa cred ca in injectia ta este greu de gasit macar un singur element de care se poate spune cu certitudine ca functioneaza corespunzator (sau ma rog valorile pe care le citesti\interpretezi sunt conforme) si in loc sa elmini tot adaugi variabile (analiza gresita a rezultatelor nu cred ca ajuta la identificarea cauzelor problemelor). O valoare de 15% in 3-4 minute (si temp apa era peste 35 grade), cand ai clar limitele...
PS: atasez si cateva capturi cu pozitionarea senzorului amonte (ex K9K636) sau a celor doi amonte si aval plus o schema electrica (ex K9K626, dar configuratia aceasta se regaseste pe mai multe motorizari\modele Renault, poate prezinta interes si pentru alti colegi). Sa auzim numai de bine! (si porniri la rece fara probleme) This post has been edited by Gil26: 30 Apr 2021, 09:36 Attached thumbnail(s) SenzorAvalK9K636.png ( Size: 801.7k ) Number of downloads: 168 SenzorAvalK9K626.png ( Size: 247.94k ) Number of downloads: 184 SenzorAmonteK9K626.png ( Size: 199.23k ) Number of downloads: 129 SenzoriOxigenK9K626.png ( Size: 175.04k ) Number of downloads: 111 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#150
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Am scris si eu ca valorile erau aceleasi si la 72 grade temperatura apa cand am verificat dar nu am facut atunci poze pe diagnoza. Mi s-a parut aiurea sa stau sa incalzesc a doua oara motorul doar sa arat pe poze ca sunt aceleasi valori. Poti sa ma crezi pe cuvant cand zic ca sunt aceleasi, nu ? Pentru captura de mai sus am pornit din temp apa 35 grade si pana a pornit sonda sa dea valori bune au trecut cateva minute pana apa a ajuns la 48 grade. Deja vazusem anterior astazi lucrul asta doar ca nu facusem captura la ecran.
Problema din acel tabel e ca valorile limita apar 0.03-0.21 .Nu procente. Eu as putea citi 3% pana la 21%. Aici e vorba de logica. Vad ce scrie in tabel dar observam unitati de masura diferite. Mi se pare prea mare coincidenta 0.21 cand procentul de oxigen din aer este cat ? 21 %. Ceva are in neregula injectia. Nu stiu sa ajung la piesa care ma arunca in "balarii". Sonda aceea de oxigen ( downstream oxigen sensor) nu o gasesc pe diagnoza. Trebuia sa apara. Am folosit pyren si nu apare dar nu gasesc sa apara nici pe o aplicatie pe telefon Obd Car scanner care are destui parametri pentru injectia mea. In zona unde ai pus schema nu se poate vedea nimic pe la motor. E mare inghesuiala. Dupa schema pe care ai pus-o pare ca trebuie sa gasesc o mufa tot cu 5-6 pini, adica o alta sonda de banda larga. O voi cauta maine cu lumanarea ![]() |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 17:02 |