O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
Muttley |
![]()
Post
#1
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
79_BMS |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 15 Jun 2008, 14:22) Eu am luat 3mm di chiloasa, sise pare ca am ajuns la 10,5. Merge excelent (mot de 1300), in comparatie cu originalul. Am demontat-o dupa 10000 de km si, surpriza (mers cu GPL) extraordinar de placuta, asa de curata inauntru, pe supape si camera de ardera, parca era spalata cu decapant. Am si poze, film. Deci nu-i adevarat cu ce seplang unii , ca GPL-ul distruge... Cauza lor e alta. Dupa cum vedeti, 2-ul a mers mai prost, iar garnitura nu m-am indurat s-o dau jos. Am folosit si de 2 ori aceeasi garnitura, cu succes. 09062008076.jpg ( Size: 171.8k ) Number of downloads: 151 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 15:57
Azi fiind duminica si neavand alta treaba, m-am uitat putin la cum as putea monta pompa de benzina. Nu m-am putut abtine si am dat jos pompa mecanica ca sa vad cum vine capacul obturator de Renault (s-a montat pe gtt si pe 1.4 monopunct Renault) de-l am eu. Ghinion... nu vine, capacul asta are 3 suruburi, in timp ce blocul de Dacie doar doua. Aveti careva vreo poza cu un motor de Dacie cu injectie? Sunt curios cum s-a astupat acolo gaura din bloc... Mai mult, care are de vanzare un capac de injectie, ca sa nu mai umblu eu sa fac unul... LE: La a 29-a pagina din topicul cu Dacia injectie am gasit . Dati-mi IUTE un capac d-ala! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#5
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 17:33
Ar fi fost o treaba f buna dpdv performante acea chiulasa impreuna cu axa cu came. Dar impreuna cu chiulasa ar fi venit (iar) toate problemele aferente alpinului pe dacie. Si anume organizarea compartimentului motor. Spun asta pentru ca toata gramada de carburatoare ar fi venit in partea stanga. Unde deja e aglomerat cu spume: delco, bobina de inductie, relee (regulator, faruri, electroventilator), alternator (bleah, revin cosmarurile), pompa benzina, pompa de frana, joja de ulei, cablu ambreiaj, modulul de aprindere (vine acusi), FILTRE DE AER, deci absolut TOT e in partea aia. In partea opusa ramane evacuare si... ATAT! DSC01227.JPG ( Size: 409.94k ) Number of downloads: 249 Si acum cazul unui motor de dacie cu orizontale... Perfect echilibrat, neingramadit, functional... superb Picture_123.jpg ( Size: 215.28k ) Number of downloads: 246 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 18:42
Nu spal nimic. E jeg original, de 20 de ani. Poate valoreaza ceva candva. Apropo de aprindere, inc-o-ntrebare, probabil, fara raspuns... Ce senzor de detonatie s-ar potrivi pe blocul de Dacie? Am vazut vreo doua gauri in aer p-acolo da' nu stiu ce filet au inca. Da' daca p-ala-l aflu imediat, habar n-am ce senzor s-ar potrivi... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 20:33
Hexer, imi trebuie senzor de detonatie pentru ca aprinderea imi va permite utilizarea unuia pentru corectarea avansului. ArtVandelay, 10:1 inca nu e exagerat. Dar vreau ca motorul asta sa poata dar sa si tina cat unu' normal. Nu de alta, da' ma costa ceva bani... einstein1984, tu ai mare dreptate!!! Poa' sa fie orice tip de filet pe senzor. Fac o reductie adaptoare si-l montez fara probleme. Doar ca tre' s-am grija la material, probabil tot fonta, ca sa nu amortizeze vibratiile... 10x! djasu82, am scris mai sus ca INAINTE de a ma atinge de motor vreau sa pun pe el aprinderea si pompa de benzina electrica. N-am chef de experimente si probe pe un motor nou si nerodat. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 15 Jun 2008, 21:37) In primu rand imi place ca cineva dovedeste ca se poate si cu motorul original, nu trebue schimbat integral numai muncit cu capul. Noi avem mai multe masini cu turbo (bmw) pentru competitie. La nici una nu avem senzor de detonatie, asta nu din cauza ca nu asi putea sa avem (pe masini sunt puse ECU stand alone VEMS), aste din cauza ca nu prea ajuta, nu lasam electronica ca sa modifice aprinderea dupa detonatii. Numai la reglare se foloseste un senzor de detonatie daca pot spune asa. Asta se compune dintr-un microfon de calculator (cu 5 lei cumari una) cablu daca nu e de ajuns ce e dat pentur microfon si un laptop si casti. Reglarea este usoara, punem langa chiulasa microfonul in asa fel incat nu o sa topi, micsoram aprinderea pana ce auzim pe calc (casti) ca incepe sa detoneze, asta cu siguranta o sa auzi, este foarte puternic semnalul de la microfon, daca auzi ei inapoi avensul cu 3-4 grade si e gata (la pornire pui 10-15 ca sa porneasca mai usor (pana la o turatie de 400 rot/min). Prin asta faci tot harta aprinderii, la fiecare turatie si pozitie de clapeta de acceleratie, asa in final o sa ai un 3D harta a injectiei. Daca asta e gata si nu mai modifici cantitatea si calitatea amestecul nu o sa ai problema. Noi la masini nici sonda lambda, EGT nu avem. O data reglat merge fara probleme, si pot sa spun ca costurile sunt pe masura, nu din inconstienta nu punem, ci nu le folosim numai la reglaj, si nu lasam corectie. Nu stiu cat de mult cunosti cum functioneaza senzorul de detonatie sau corectiile ce lasi sa faca electronica dar daca nu te superi pun o explicatie scurta. Corectile se face electronica dupa valoarele primite de la sonde (la masini de strada 10-20%), asta pentru un consum mai bun si poluare mai mica. La masini de competitie nu se pun corectii, absolut de loc. Corectia ori face amestecul sec (se multe ori pana la 1.05) sau face amestecul mai bogat. Problema e cand mergi fortat cu motorul si pedalezi, deci de multe ori se schimba calitatea amestecului, daca electronica incearca sa corecteze amestecul mai mult ca sigur o sa fie preatarziu, de asta poate sa faca prea sec amestecul = detonatii si supraincalzire. Senzorul de detonatii in conditii normale se foloseste ca un ceas de pe bord, numai indica cand ai detonatii dar nu implica. Valoarea "normala" este sub forja mers o ora max 5-10 detonatii, preferabil 0. Daca lasi sa implice face probleme, dar cel putin nu merge cum trebue motorul, regleaza avansul si din cauza ca pedalezi mai mult asta nu mai stie ce si cum si zapaceste (nu tot timpul, dar din 1/10 probabil). Sper ca este lizibil si de inteles ca in general am probleme de gen ![]() Keep up the good work Hexer |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#11
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 22:28
Multumesc pentru opinii, dar hai sa nu ne pierdem in teorie. Intreaga parte de aprindere o las in seama altcuiva, pe mine ma depaseste. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 15 Jun 2008, 22:59) De asta am scris ce stiu eu. Daca intelegi pedeplin ce am scris o sa sti ce intreberi trebue sa pui acelui om care pune electronica, sau cand esti acolo sti la ce trebue sa ai grija. Aceste date sunt dupa masini serioase si de la oameni cu experienta mare in domaniul curselor cu motor. Este bine sa sti ata cat ma scris, macar poti cintrola daca respectivul este destul de bun in domaniu, dar sa spui lui, corectie dupa senzori sa nu lasa. Ps. sti cum e cu teoria, daca este destul de bune rapresinta realitatea foarte bine, fara teorie e geu sa faci ceva care din plima sa fie buna. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#13
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 23:08
Tu zici acolo de senzor clapeta, sonda lambda, imbogatire/saracire amestec in timp real. Motorul meu va fi CARBURATIE! Ce sa comande sonda lambda? Surubul de amestec? Cum sa reglez amestecul? Cu cabluri? Si daca senzorul de detonatie-mi palpaie un bec in bord cu ce ma incalzeste? Opresc repede masina si invart de delcou? Iar sa umblu cu laptopul dupa mine si s-ascult motorul cu castile pe urechi de fiecare data cand pun benzina, cand e frig afara sau prind trafic greu in Bucuresti... No 10x. Daca senzorul de detonatie comanda aprinderii scaderea avansului centrifugal cu 5*RAC la cea mai mica detonatie ce are? Pentru mine e mai mult decat suficient, mai bine de atat nu se poate. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 15 Jun 2008, 23:39) Am descris cam ce face corectie la o electronica prin sonda lambda...nu despre motorul tau am vorbit, dar daca ai sta sa citesti atent poate ai da seama cam ce si cum. La masini serioase care sunt folosite cum trebue (presulunem ca si du de asta bagi bani in hergelie) nu lasa electronica sa fie ajustat de vre-o corectie adusa de senzori ca labda si detonatie, asta 2 nu trebue sa fie functionala ca sa mearga motorul perfect, ex WRC-urile, unde nici o ajustare electonica nu e permisa in timpul concursului, deci nici o corectie, numai cele ce trebue petnru funtionarea motorului. Si nu, nu trebue sa modifici 10x aprinderea, o faci o data cum trebue si gata, dai un plus cateva grade, incat cu toate carburantele sa fie ok si gata. Daca lasi senzorul sa comande elecronica...sa nu zici ca nu am spus ca nu asta e calea buna... Cu repect Hexer |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#15
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 16 Jun 2008, 07:53
Functionarea optima a unui motor e la limita detonatiei. Pt a functiona acolo, la cat difera benzinele si conditiile de functionare, trebuie ce voi pune eu. Personal mi s-a acrit ca la fiecare plin sa invart de delco. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Hexer @ 16 Jun 2008, 08:14) Ok. Sper ca si motorul sa fie pe aceasi parere la care ai ajuns tu. Spor la treaba ca ai multe de facut. QUOTE(Ciumonk @ 16 Jun 2008, 13:21) In primul rand cred ca Hexer trebuia sa mentioneze ca majoritatea sondelor functioneaza prin oscilare intre anumite valori si ca au un anumit refresh rate, de asta nu sunt intotdeauna bune pentru competitie, mai ales la nivel financiar mai scazut QUOTE(Hexer @ 16 Jun 2008, 13:54) Exact asa e cum ai spus, vasiaza ca un osciloscop, partea de financiar...nu cred ca la WRC putem vorbi despre asa ceva, sau la masini unde numai motorul costa peste 20.000€... QUOTE(Ciumonk @ 16 Jun 2008, 15:38) Bine ,in WRC cred ca nu au voie.Am spus de nivel financiar pentru ca exista sonde si sonde, cele OEM si mainstream si altele mai performante, care se preteaza la folosirea in motoare ameliorate, dar costa mult mai mult(de exemplu sonde lambda cu capete din cine stie ce aliaje si oxizi, cu mii de incalziri si sute,zeci,poate chiar milioane de fire iesind din ele ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#17
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 16 Jun 2008, 20:46
Ce facui azi cateva ore cate mi-au ramas dupa munca... Am curatat cat de cat rampa de culbutori de renault, am degripat-o si am desfacut-o ca sa verific uzura axului. Nu e chiar nou da' nici prost nu se prezinta. Oi vedea daca ramane rampa asta sau nu. O poza (desi nu spune mare lucru)... DSC01235.JPG ( Size: 332.73k ) Number of downloads: 260 A urmat majorarea diametrelor traseelor de admisie la intrarea in chiulasa. L-am lasat pe baiatu' de-mi face chiulasa sa se ocupe, ca e chestie delicata. A folosit o freza si o bormasina... Diametrele de intrare au ajuns la 32mm de la 29mm original. DSC01234.JPG ( Size: 287.76k ) Number of downloads: 160 Dup-aia m-am dat cu bormasina si glasspapier in ea. Incredibil cate chestii se pot imbunatati intr-o chiulasa de Dacie. Sunt atatea coturi de raza mica si atatea muchii idioate care abia asteapta racordate sau nivelate. Pacat ca era tarziu, as fi stat sa bazai la ea pana maine... In fine, mai e de lustruit, abia am facut treaba bruta. DSC01236.JPG ( Size: 290.63k ) Number of downloads: 160 DSC01237.JPG ( Size: 318.5k ) Number of downloads: 130 In plus, am gasit la un amic ce cautam... DSC01238.JPG ( Size: 173.75k ) Number of downloads: 131 ... si am dat desenul de executie la frezor pt a-mi face capacul pt gaura pompei de benzina din bloc. This post has been edited by Muttley: 30 May 2017, 18:01 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#19
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 17 Jun 2008, 10:37
QUOTE Senzorul de detonatii va fi folosit initial pt a regla aprinderea, ducerea avansului aprope de detonatie Asta ca sa nu se seteze curba de avans ascultand greierasii de la motor, ci folosind un martor luminos Iar cum in noua configuratie destul de incalcita a motorului (1.6, alta axa, rap de comprimare mare, alimentare separata a cilindrilor), curba de avans e o necunoscuta totala, acel senzor impreuna cu toata aprinderea vor fi mai mult decat binevenite. Posted by: Muttley 17 Jun 2008, 21:07 Am terminat de lustruit chiulasa. Am omorat azi bormasina de pe la ora 4 la 9 seara. Am stricat vreo 8 metri (cred) de fasie de glass-paper, am aluminiu-n nas si bataturi in palma. In viata mea nu mai fac asa ceva, e obositor, plictisitor si murdar. A, da, si bormasina face un zgomot anormal dupa tratament. Rezultatul: DSC01240.JPG ( Size: 295.57k ) Number of downloads: 172 This post has been edited by Muttley: 30 May 2017, 18:06 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Ciumonk @ 17 Jun 2008, 23:07) Ideea era ca nu se majoreaza canalele in acest fel.Chiar daca nu dispui de mijloace de masurare a curgerii inainte si dupa, in primul si in primul rand trebuia sa imperechezi perfect chiulasa cu galeriile pentru carburatoare.Asta insemna sa rezolvi prima data canalele galeriilor(daca aveai ceva de rezolvat...majorare, bavuri, texturi etc), sa fii sigur ca suprafata de asezare este perfecta si dupa asta sa-i tragi un strat de albastru de Prusia(sau Berlin sau albastru de inginer sau orice alt nume ar avea) si sa vezi unde nu se aseaza bine la partea carburatoarelor.Rezolvai asta, te gandeai si calculai ce conicitate vrei sa aiba canalul(daca ai ajuns pana acolo,...o spun fara rautate) si dupa asta treceai la chiulasa, cu exact acelasi procedeu, bavuri, albastru de Prusia etc.Bineinteles, in cazul tau probabil ca ai fi inceput de la chiulasa(eu am spus din experientele mele cu chiulasele de FORD CVH, deja destul de ameliorate cand au ajuns la mine......si tot la capitolul CVH mai sunt niste povesti cu canalele majorate si performantele mai proaste, in parte din cauza diminuarii supraalimentarii acustice si in parte din cauza unghiului prea mare rezultat intre canal si coada supapei{mai exact perpendicularele duse pe fata exterioara a supapei} ), cu majorare dupa exemple gasite in carti de preparare Renault(ba chiar am asa ceva, pentru R5 GTT de grupa A si N, deci pe aproape, desi acolo ai turbo),poate chiar uzina de la Pitesti mai are date despre chiulasele modificate acolo, si continuai cu galerie-carburatoare. Si din nou, in functie de ce carburatoare ai, s-ar putea sa ai nevoie de niste flanse amortizoare intre carburatoare si galerii.Si astea trebuie pupate cu galeria si carburatoarele.Si multe altele. Si da, ai dreptate, de amplasarea optima si ergonomica nu stiu foarte multe pentru ca nu am experienta inca, dar eu am omis faptul ca tu vei folosi masina asta in mod normal, nu numai exceptional.De obicei m-am concentrat pe eliminarea interferentelor externe(si in mare transfer de caldura) intre admisie si evacuare si pe portia de aer rece si proaspat pe care o primeste motorul. QUOTE(Hexer @ 18 Jun 2008, 00:22) Daca tot vorbim despre chiulase si cum trebue sa arate galeriile sa nu uitam ca amestecul e bine sa capete viteza pe traseul, asta inseamna ca acesta trebue sa fie conica, cu o scadere pana la 15 gade. De la carb spre camera de ardere. Despre polizare. Galeriile unde cirvula amestecul nu e bine sa fi ca oglinda, mai degraba dai cu shmirli de 40-60 si castigi mai mult. Cam asa ceva e facut si la F1, unde peretele sunt ca pielea de rechin, spre o directie fina, deci nu e uniforma, iar pe cealata directie impiedica circlatia gazelor. Asta din motivul ca pe perete fina moleculele au viteza zero, deci diametrul se scade. Inca un motic este ca umizeala (benzina) se depune pe perete, curge la supape si arde acolo, distrugand in timp asta. Camera de ardere e bine sa fie cat se poate mai curat si cara coturi cu radius mai mari de 2mm. Acestea sunt locuri calde, unde se pot crea detonatii. Galeriile de aveacuare, acolo nu prea conteaza cat e de fin, ca pistonul apasa afara gazele, nu vacumul trage (diferenta foarte mare). No..pana ce scriu iarasi o pagina si nu intelegeti nimic atasez cateva poze. Port_modification2.GIF ( Size: 8.39k ) Number of downloads: 158 Slide55.JPG ( Size: 51.49k ) Number of downloads: 66 Slide56.JPG ( Size: 42.41k ) Number of downloads: 59 Slide65.JPG ( Size: 44.64k ) Number of downloads: 52 Slide66.JPG ( Size: 36.17k ) Number of downloads: 45 QUOTE(SGM.MYKE @ 18 Jun 2008, 10:32) Despre pompa de Damas poti sa mai dai niste detalii, parca ai mai zis ceva de presiune dar ar fi bine sa pui o poza cu ea si un pret. Ma bate si pe mine gandul sa pun una, pompa mea merge in sec si exista riscul sa imi bage benzina in baie cand o mai trec pe benzina(merg de obicei pe GPL). Spor la treaba in continuare si sa vedem diferentele intre motoarele noastre. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#21
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Jun 2008, 10:51
DSC01230.JPG ( Size: 168.8k ) Number of downloads: 144 Era luata pentru Alpine. Pe vremea aia eram stramtorat rau cu banii, aveam niste cheltuieli enorme si nu mi-am permis una "aftermarket" care era pe la vreo 3.5 - 4 mil una nu f performanta. Nu stiu ce presiune asigura. La sfatul cuiva am luat-o mai ales c-a fost relativ ieftina, 1.5 mil parca. M-a asigurat respectiva persoana ca merge multumitor pe Alpine 1.6 cu orizontale. Pe Dacie 1.6 banuiesc eu ca va fi ok. Daca in timp se va dovedi ineficienta voi lua altceva. PS: de fapt sunt extrem de curios daca va si functiona Zilele astea am sa-ncerc s-o pun pe masina sa vad cum merge cu 1.4 si Carfil. Sa vad dac-oi avea timp... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#23
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Jun 2008, 10:58
E joasa presiune. Si se opreste-n momentu-n care poantoul opune rezistenta. Cel putin asa ar trebui. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Jun 2008, 11:03
Nu. N-are rost. Montajul include si un releu. Cred ca de protectie, naiba sa-l ia, nu ma pricep la electrica. Mi-a facut cineva schema ca pt prosti si asa-l si montez. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Ov @ 18 Jun 2008, 11:27) releul ala cred ca mai degraba e de comanda nu de protectie si mai mult ca sigur va asigura alimentarea pompei cand pui mata (dumneata ![]() ![]() Si eu as pune un regulator chiar daca e joasa presiunea QUOTE(Gheorghedracu @ 18 Jun 2008, 16:49) Pentru carburatoarele alea iti trebuie o pompa de presiune mica si volum mare. Pompele de injectie dau presiuni mult prea mari pentru carburatoare si volum mic. De cele mai multe ori asta inseamna ca cuiul poantou este impins in jos si camera de nivel constant inundata. La un R12G cartea spune ca pompa baga cam 0,2 bari maxim (static, pompa nnu livreaza). La 17G (injectie) presiunea e controlata la 2bari, pompa baga mai mult. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#27
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 19 Jun 2008, 07:44
Ieri o fost una din acele zile NASPA... Galeria mea de admisie e cam proasta. Pe flansa dinspre chiulasa cele doua perechi de gauri de admisie-s prea departate. Ceva de genul oo__oo - normal (pe chiulasa) oo___oo - pe galeria mea. Singura solutie a fost sa tai galeria la mijloc, sa elimin o portiune (fix 4 mm) cat sa se alinieze cu chiulasa si s-o sudez la loc. Am masurat, am taiat, toate bune. DSC01247.JPG ( Size: 418.66k ) Number of downloads: 194 Urma sa merg la cineva sa sudeze capetele. Baiatul la care fac chiulasa avea ieri o chiulasa de motor Dacia OHC a cuiva care merge la raliuri cu masina. Pt cine e curios sa vada cum arata chiulasa rarului motor... DSC01248.JPG ( Size: 320.87k ) Number of downloads: 174 Tocmai terminase lucrul la ea, trebuia s-o duca la proprietar, si cum respectivul suda Al, am mers cu el sa rezolv galeria. Acolo, omul imi zice ca pt a mi-o suda trebuie s-o prind de chiulasa, sa stea fixa, ca sa nu "se traga". Ma asteptam la asta, dar speram sa vina el cu o solutie alternativa. N-a avut-o din pacate. Asa ca trebuie sa revin la el cu galeria fixata de ceva rigid. Insa acum vine partea nasoala. La respectivul atelier (se pregatesc acolo Mitsube si Impreze de raliu) se afla si dl V.O., un vechi participant la coasta, foarte familiarizat cu motorul Dacia OHC. S-a uitat la galeria mea si a spus ca nu e pt chiulasa de Dacie normala, ci pt motorul cu axa cu came in cap. Ceea ce e cel putin nasol, de vreme ce trebuie sa ma chiunui atat s-o adaptez (pe langa sudura trebuie confectionata si o placa intermediara intre galerie si chiulasa, asa am vazut la bodel si abia acum inteleg rolul ei). Iar, daca e cineva curios sa vada un motor Dacia "de familie"... DSC01250.JPG ( Size: 289.97k ) Number of downloads: 183 Iar partea nasoala rau abia acum vine. Proprietarul chiulasei din poza de sus, cel ce trebuia sa sudeze galeria mea, avea o galerie pt motorul de dacie normal. Mi-a aratat-o si venea perfect pe o chiulasa de zacea p-acolo prin curte. 6 gauri, pica perfect pe prezoane... Ce mai, m-a bagat in boala galeria aia. Cum era de asteptat... NU e de vanzare Am plecat cu mintile ratacite acasa (de fapt nu erau ratacite de tot, visau la galeria de-o are omu' ala) si cum era devreme, inca nu se intunecase, am zis sa ma duc pe la masina sa vad daca se potriveste senzorul pe bloc. Precizez ca masina mea se afla-n curtea unui coleg de munca. Ajung la bolid, ridic capota... Belea mare. Pe capacul culbutorilor si-n contraaripa stanga zaceau timizi multi rahatsei de sobolan mare cat pisica. Asa ca am pornit masina urgent, am verificat daca mai are frane, daca nu pierde antigel si daca merg electricele pe ea, am scos-o din curte si dus am fost... Zic sarumana ca inca n-au apucat jivinele sa roada la ea... In concluzie, yesterday was not a good day for science... Azi am de gand sa dorm mult, ca am cam dus lipsa de somn in ultima vreme, iar maine plec la Iasi ca am sesiune. Cu ocazia asta iau ghidurile de supape si alte maruntisuri de-mi mai trebuie. Deci reiau prostiile sapt viitoare... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 19 Jun 2008, 08:11
E derivata din cea normala cu mici particularitati. De exemplu, supapele-s perfect verticale, in timp ce la cea normala au un usor unghi, camera de ardere e minuscula (parte din ea se afla-n piston), etc. Partea de sus e prinsa cu suruburi. Ce v-as ruga... Sa nu transformam topicul in discutie despre motoarele OHC Dacia. Exista deja topicul asta. Multumesc This post has been edited by Muttley: 30 May 2017, 18:28 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(vierme_ha @ 20 Jun 2008, 06:34) pompa de benzina pentru damas e gandita pentru carburator,deci nu ar trebui sa ai nici o problema ![]() QUOTE(SGM.MYKE @ 20 Jun 2008, 07:02) Inseamna ca la mine e numai buna. Oricum e bine ca pui pompa si aprinderea, ca la mine cam face pe nebuna cu axa asta si raportul asta de comprimare(cam 10,5-10,8:1). Ma gandesc sa ma bag si eu la o aprindere ca a ta. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 15:47 |