O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
Rob3rto |
![]()
Post
#961
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 1 January 11 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Muttley |
![]()
Post
#962
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La lungime cum stau astea?
Diametrele filetelor sunt la fel cu ale Daciei, merg ok pe tampoanele din capete? Burdufuri de protectie? Banuiesc ca-mi trebuie si alea... Am o pereche de Sachs (parca) pe gaz, de Dacie, noi in cutie. Sa stiu ce sa aleg. Mersi! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#963
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 1 January 11 ![]() |
Cam astea-s diferentele... De filete nu stiu, aia ar fi cea mai mica problema dupa parerea mea. Omul care le-a pus conduce destul de sportiv batrana Dacie si e multumit
![]() 22791836_1610624275627606_1779110908982068576_o.jpg ( Size: 509.7k ) Number of downloads: 1934 Mutt edit: par a promite! Mult! ![]() Iti foarte multumesc, sanse bune sa iau un set! ![]() This post has been edited by Muttley: 6 Feb 2018, 20:06 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
Tommi. |
![]()
Post
#964
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 19 February 12 From: Turda ![]() |
Am citit tot topicul si am ramas ceva de genul:
![]() ![]() ![]() Respect ! |
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
- CJ 89 KGT
|
|
Muttley |
![]()
Post
#965
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Respecta-ti parintii, profesorii, prietenii care merita... Lasa-l pe Muttley de pe daciaclub
![]() Mersi! Partea cu adevarat faina urmeaza-n cativa ani ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#966
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 23 Jan 2018, 18:41) Asa c-am bagat butucii la vanzare pe patrutuning, am scris acolo ca rulmentul sta ca Victor in Bianca si ca discul se invarte ca mort de beat. Cineva, un entuziast de pe acest forum de altfel, in ciuda insistentelor mele ca NU SUNT BUNI, a insistat sa-i ia. Mi se pare ca i i-am dat moka. Aditza, asa fu? Asa fu! Hai ca jocul radial al camasii rulmentului se rezolva printr-o metoda dar bataia axiala era de nepretuit. Cu exagerarea de rigoare, cam asa facea roata cu acel butuc. Accentuez, cu exagerarea de rigoare. https://www.youtube.com/watch?v=2re0JYUMMi0 Dar na, s-a batut si altul in piept, asa cum am facut-o si eu cand eram mai mic, ca asta nu e o problema si ca rezolva el, asa ca au plecat mai departe. Una peste alta, placut suprins sa vad atata activitate la rabla si pe acest topic, care parea inchis definitiv! Ma bucur ca am avut ce citi in dimineata asta! |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
Muttley |
![]()
Post
#967
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pentru mine, astazi e o zi mare. Mi-am realizat unul din principalele scopuri in viata.
Dupa lupte seculare ce au durat aproape 30 ani (cumparata de parintii mei in octombrie 1988), Dacia a intrat adineauri in garaj. Garajul ei, personal de data asta! IMG_20180708_195507.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 2281 IMG_20180708_195547.jpg ( Size: 796.21k ) Number of downloads: 2220 Va mai iesi: - cand ma plictisesc si-i reinnoiesc RCA-ul si vigneta ca s-o plimb; - cand voi avea lucrari mai ample la celelalte doua. Sa-i fie de bine! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#968
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Apdeit pe... Ultimul an gen?
Dacia a stat in garaj de la ultima postare pana prin februarie, cand am decis ca WRX-ul in care am investit foarte multi bani si la care nici n-am inceput sa-mi fac de cap asa cum trebuie, trebuie ferit de intemperii. Asa ca prin februarie cred, Dacia a poftit afara. Intre timp... - s-a spart furtunul pompa electrica - carburatoare. Era ceva furtun de Dacia injectie. - s-a blocat demarorul, ca am miscat masina cu ajutorul sau. - pompa de frana se tot blocheaza, probabil garnituri umflate. - recent, a inceput iar sa-i curga benzina pe la fund. Ultimul punct... Deci am sub masina un filtru de benzina de injectie cu stuturi de 8mm. Iesirea din rezervor e de 6mm. E a 2-a oara cand crapa furtunurile alea ordinare, ultimele au rezistat 2 ani. Am folosit pana acum furtunuri de 6mm pe care le-am fortat pe stuturile de 8. Am zis sa incerc si invers, cu furtunuri de 8mm pe care sa le "suprastrang" pe conductele de cupru de 6mm. Aveam de la doua montaje de Walbro 255 niste furtunuri de 8mm de calitate. Si cateva coliere de furtunuri de benzina Subaru, de extraordinar de buna calitate (strangere radiala optim uniformizata pe furtun). IMG_20190615_122143.jpg ( Size: 636.04k ) Number of downloads: 1405 In poza asta, incercuite cu galben, colierele Subaru, puse pe cele 2 furtunuri de 8mm, trase peste conductele de 6. IMG_20190615_122718_HHT.jpg ( Size: 867.73k ) Number of downloads: 1371 Cred ca p-undeva prin topic mi-am exprimat deja intentia de a trece la 8mm din rezervor pana-n pompa. Se va intampla candva, fara indoiala. Partea neplacuta a incidentului consta in pierderea a ~40l de benzina CO98. De fiecare data cand depozitez masina pe perioada indefinita, ii fac plinul, pentru evitarea condensului. Si s-a dus toata benzina aia. Apoi... Furtunul dintre pompa si carburatoare l-am schimbat cu unul (zic eu) de calitate. Provenienta F4R. IMG_20190615_163839_HHT.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 326 IMG_20190615_163833_HHT.jpg ( Size: 352.75k ) Number of downloads: 268 Ramane demarorul de pus la punct. Sunt curios daca reusesc sa-l scot, in conditiile-n care se afla sub ditai gramada de carburatoare. Si franele... Unde nu stiu cum sa procedez, ca am o groaza de optiuni (garnituri, pompe de multe feluri si calitati). Dacia e un intrus intre cateva japoneze. Pe perioada verii insa, privilegiata (sta in garaj, la racoare). IMG_20190615_123414.jpg ( Size: 1.21mb ) Number of downloads: 577 This post has been edited by Muttley: 15 Jun 2019, 16:07 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#969
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Buna ziua, cum ar fi conducta de retur? Si calibrul de la Retur forteaza aici uzura?
This post has been edited by Muttley: 17 Jun 2019, 15:55 |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#970
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
MuciX |
![]()
Post
#971
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
La un moment dat, nu exista timp fizic sa surubareasca si sa se si bucure de toate.
Daca elimini zilele cu ploaie si iarna intreaga, pentru ca omul nu vrea sa iasa in conditiile astea, nu mai ramai cu mult timp disponibil. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#972
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Buna zioa, returul nu mai exista, ca nu mai e nevoie de el. Pompa se opreste la atingerea unei anumite presiuni in camerele carburatoarelor.
Furtunurile s-au spart pentru ca erau romanesti, proaste si intrau fortat. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
msdab |
![]()
Post
#973
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 24 September 12 ![]() |
Buna!
Nu era mai ok sa duci furtunul de benzina la carburatoare prin spatele chiulasei? Este un amalgam de furtune pe partea aceea... Scapai si de suportii aia prinsi in piulitele capacului culbutorilor. |
--------------------
Dacia
Sport
1988
|
|
MuciX |
![]()
Post
#974
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Meama, i-ai dat la operatie. Adica mafli nu e suficient de ordonat?
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#975
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ba da, cred c-ar fi mers si e o idee foarte buna.
Ar fi o mica observatie de facut, faptul ca acele banjo junctions sunt in unghi. Cauta poze mai din urma. Gen asa cum sunt furtunurile acum, benzina parcurge unghiuri obtuze. Mutandu-le-n partea cealalta, benzina va parcurge unghiuri ascutite, gen ace de par. Sunt aproape convins c-asta-mi fu ratiunea acu' 10 ani. Si cred ca acele eventuale gatuiri, in numar de doua, ar fi mai daunatoare decat lungimea sporita a furtunului. Intamplator insa, zilele trecute rasfoiam un catalog de la Merlinmotorsports. Si am vazut banjo junctions teribil de faine, care merg si la DCOE, si la DHLA, cu niste mufe fermecatoare. Si multe alte chestii misto, si cred c-am sa fac o lista peste cativa ani, dupa de masina nu se va fi vandut. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#976
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Jun 2019, 17:05) Ramane demarorul de pus la punct. Sunt curios daca reusesc sa-l scot, in conditiile-n care se afla sub ditai gramada de carburatoare. L-am scos cu greu, iar apoi am luat unul mic, din dezmembrari, de la ultimele modele de berlina cu injectie. IMG_20190709_185011.jpg ( Size: 361.37k ) Number of downloads: 240 Pe cel "nou" l-am demontat, spalat, verificat, gresat si adunat la loc. IMG_20190714_150710.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 156 Am gasit in torpedo (ce noroc) un set de garnituri de pompa de frana nou, Rolast. Dar momentan nu se mai blocheaza nimic, dupa cum se vede mai jos. Deci biata rabla e din nou functionala si disponibila ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#977
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#978
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Antonio, da-mi un mesaj privat, sa-l am acolo. Cand va fi ceva nou, am sa te anunt personal, prin reply la acel mesaj privat.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#979
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#980
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
are si la liqui moli unul.... benzina nefolosita in 6 luni se cam duce de rapa. Daca e cald si mai repede, depinde de cum e inchis rezervorul..
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#981
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 27 Aug 2019, 08:47) https://www.amazon.co.uk/Liqui-Moly-3041-St...s/dp/B00N5ZOZM6 si mai era unul pentru E10, dar imi scapa acum care, ma uit mai incolo. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ov |
![]()
Post
#982
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu bag
https://products.liqui-moly.com/additives/p...stabiliser.html si https://products.liqui-moly.com/additives/l...substitute.html le-am luat de la brady |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Muttley |
![]()
Post
#983
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2020, 13:53) IMG_20200414_124208_HDR_2.jpg ( Size: 2.02mb )
Number of downloads: 164 IMG_20200414_123831_HDR_2.jpg ( Size: 2.12mb ) Number of downloads: 160 IMG_20200414_125223_HDR_2.jpg ( Size: 2.27mb ) Number of downloads: 149 IMG_20200414_130556_HDR_2.jpg ( Size: 2.45mb ) Number of downloads: 142 Scos bujiile, turnat cate 10ml de ulei MOL 10w30 de la masina de tuns iarba (de mult ii cautam o intrebuintare) in capul fiecarui piston, apoi dat la manivela cu bujiile scoase. Cat de usor se-nvarte fara compresie, mai mare dragul! I-am dat 50 de ture lejer. Nu mai stiu de ce n-am facut asta cand am cocotat-o, creca de lene. Am lasat bujiile infiletate la mana si fisele abia bagate, ca am memorie execrabila, si folosesc asta ca masura anti-prost pentru cand o fi s-o pornesc peste 20 de ani. 19mm deschiderea cheii la fulie, c-am sa-i mai invart motorul din cand in cand. Uleiul e din 2017 in motor, chit ca are km putini, va trebui sa plece data viitoare. Am impresia ca pierde pe la simeringul de distributie si pe la cel de palier. O iert, desi-s Victor Reinz, a stat in cei 12 ani de cand le-am schimbat. Iar bujiile-s afumate binisor, din nou, ce sa-i cer, cand n-a mai vazut drum intins din 2017, ci doar fataiala prin curte... Imi era dor si nu stiam ![]() Comentarii, daca e cazul, doar la linkul din quote (clic patratel rosu) va rog, multumex! Later: lichid de frana si altele aici. This post has been edited by Muttley: 1 May 2020, 21:44 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#984
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
'nazioa, gasesc p-undeva cotele arcurilor originale de Dacie 1310 berlina?
Diametre exterioare (sau medii, uatevar), diametru spira, lungimi libere si numere spire? Am niste arcuri de pe alta masina si as prefera sa verific potrivirea fara sa dezmembrez Dacia. Multumecs. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Filip |
![]()
Post
#985
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Am eu niste arcuri de 1310 prin pod, le masor si le numar spirele cand ajung la curte dupa revelion, poate coincid dimensiunile.
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#986
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Astea sunt arcurile care-mi ravasesc simturile.
Am incercat sa masor. Diametru exterior arcuri Dacie spate, pe la ~160mm. IMG_20201231_144851.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 149 Diametru exterior arcuri lowering spate Subaru Impreza WRX GD, cam tot p-acolo, ~16cm. IMG_20201231_144916.jpg ( Size: 1.58mb ) Number of downloads: 130 Pe spate, diametre spira arcuri Dacie 1310 si Impreza GD, comparabile, ca sa nu zic identice, pe la 13.5mm. IMG_20201231_145754.jpg ( Size: 1.25mb ) Number of downloads: 95 Inaltime arcuri, Dacie 230mm sub sarcina, Impreza 280mm liber. Cumva, totusi, mi se pare insuficient. IMG_20201231_145834.jpg ( Size: 1.7mb ) Number of downloads: 74 Precizez - cu masina suspendata, arcurile actuale de pe Dacie isi pierd preload-ul. Adica se misca liber intre talere, ceea ce-i cam inadmisibil. Asta caut, de fapt, sa remediez. Cel mai probabil, nu voi rezolva problema. Insa, trebuie verificat practic. In special cu amortizoarele de pemfe E36 propuse mai in urma. In concluzie, pe spate, promitator cu rezerve. _____________________ Fata... IMG_20201231_150547.jpg ( Size: 879.16k ) Number of downloads: 81 IMG_20201231_150938.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 69 Adica pe parte de diametru exterior taler inferior, cam ok. Nush cum e sus, mi-e imposibil sa masor, dar cred ca e diametru constant la Dacie, iar la Subaru e diametru variabil. Din nou, greu de estimat fara demontare arc Dacie. Ce e nasol e ca diametrul spirei de Dacie e de 14.5mm, iar la WRX e de 13.5. Adica, desi pe parte de mase nu suporta comparatie, e double wishbone cu arc departe de roata la Dacie vs McPherson cu arc apropiat de roata la Dacie. Cu alte cuvinte, arcul de WRX pe Dacie ar putea fi cam moale. Intervine si materialul, deci nush ce sa zic... Nu prea m-as apuca de schimbat arcurile, pentru ca nu stiu daca terasa suporta sarcinile aferente cricurilor si e cam frig. IMG_20201231_145350.jpg ( Size: 1014.86k ) Number of downloads: 161 Subiectul trece pe hold pana, cumva, dau jos arcurile de pe Dacie. Cel mai probabil NU voi rezolva nimic. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
maho |
![]()
Post
#987
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.215 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Muttley |
![]()
Post
#988
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Multumesc, maho, incredibil de cuprinzatoare informatia din poza.
Pentru spate, pare-se ca pe masina suspendata, functie de limitarea amortizorului extins la maxim, discutam de 349mm la arc. Cu preload (adica ce nu am acum), probabil ca-n jur de minim 370mm ar fi necesari, inaltime libera. Or arcul de Impreza are ~280. Solutie - (oricum) comand amortizoarele de pemfe de le-a postat Roberto mai sus, si sper ca alea sa fie mai scurte decat cele de Dacie (muuuuuuuuult mai scurte...) si sa permita folosirea arcurilor de WRX. Atatea idei am momentan. Pentru fata lucrurile par mai ok, insa la limita defavorabila. 281.5mm la extensie totala pe masina. Cu preload, sa zic 300. Arcurile lowering de WRX au 280. Deci naspa. Ar trebui scurtata tija amortizorului sus 2cm-ish, saltat talerul inferior, sau alta inventie. Si, oricand exista varianta de a folosi arcurile de WRX originale, care, vad acum in arhiva personala, sunt 2-3mm mai lungi pe fata si mult mai lungi pe spate. IMG_20170320_165152.jpg ( Size: 467.56k ) Number of downloads: 121 IMG_20170321_170113.jpg ( Size: 559.98k ) Number of downloads: 71 Cu alte cuvinte, la o prima estimare, nu e promitator. Reiau mai incolo. Edit: linkul lui Roberto nu mai merge, da' banuiesc c-asta-i ce caut, dupa cod OEM 33526771729. Cel mai scurt din lista de pe epiesa, dumnealui. amortizorpemfe.png ( Size: 106.16k ) Number of downloads: 101 Dar reiau cautarile la momentul potrivit, ca-s acolo si Koni-uri, si toate minunile. __________________________ Discret update, 2 ianuarie 2022 ![]() QUOTE(Muttley @ 3 Jan 2022, 07:16) A fost atat de cald (10 grade) ieri in Brasov incat n-am putut... ![]() IMG_20220102_143914_2.jpg ( Size: 1.84mb ) Number of downloads: 29 Bujiile erau deja slabite, iar pistoanele cu ulei bagat cu seringa pe sus. Asa c-am adus bateria din garaj, bateria ei, din 2017, careia i-am tras o "reconditionare" cu cteku'. Mai intai am rotit motorul cu bujiile scoase, pana a facut presiune de ungere. Pus bujiile, strans ca pentru mers in gol, adica nu tare. Pus contactul si asteptat sa taca pompa de benzina. Dupa vreo 3 incercari si multe pedale a luat-o. Ciudat e ca a fumegat monstru din partea dreapta, de undeva de sub masina, si nici ca-mi dau seama de ce. Probabil, totusi, lanolina scursa pe evacuare, c-a fost cam cald vara asta. Sau simering de planetara poate, dar chiar nu mai stiu cum sunt aranjate alea p-acolo. Oh well... Se vede fumul cat de cat in poza asta. IMG_20220102_150640.jpg ( Size: 1.98mb ) Number of downloads: 24 Si se mai vede-n poza (stiu, am dezvoltat o obsesie) ce culoare imbecila au jantele. La masina asta, gri deschis, nimic altceva. Greselile tineretii... Dupa ce s-a-ncalzit cat de cat si a pornit ELV de vreo 5 ori (musai trebuie radiator pe comanda), am scos siguranta pompei de benzina, am lasat-o sa se opreasca de la sine si am scurs uleiul. Am scos si filtrul de ulei daca tot era ligheanul sub ea. L-am scurs si p-ala, dar l-am pus la loc, ca sa nu intre rame in rampa de ulei, ca alt filtru n-aveam. Si tare ma tem ca acolo-l las, e ca dracu asezat filtrul la Dacie, se unge tot cand scoti filtrul, si am si spalat bine tot cu jprei de frane. Dupa +1h de scurs cat a binevoit sa iasa, cu cricuri si invartit 1-2 sec motorul cu demarorul fara pornire, garnitura noua pe busonul de baie si strans. Uleiul comandat tot n-a venit, asa ca ramane pe mai incolo umplerea. Intentia ar fi sa-l torn, apoi s-o-nvart doar din demaror, fara scanteie si benzina, ca sa se duca pana sus. Dar probabil o sa ma manance. Oi vedea. Ah, imi venea sa-i bag Ravenol racing de Sugar, ca am stocuri. Da' in ultima clipa mi-am amintit cat costa, si c-as fi ultimul dobitoc sa-l irosesc doar pentru conservarea Daciei. Asa, si e dubios de putin ulei in motorul de Dacie, am scos doar vreo 2.5l. Aparent, doar cu motor uscat intra aproape 3. Uitasem, a trecut mult timp... Si continuarea... QUOTE(Muttley @ 4 Jan 2022, 17:05) Desi comanda-i facuta dinainte de Craciun, unele afaceri de pe la noi nu prea vor incasari. Ma rog, au procesat-o ieri, azi a ajuns. IMG_20220104_111709.jpg ( Size: 768.32k ) Number of downloads: 25 Nu apar in poza alti 10l de benzina Petrom CO99 pe care i-am turnat ieri, ca n-am avut rabdare. Am lasat restul de 5l pentru astazi, ca sa diluez aditivul. Ce e curios e ca parca mai tunasem vreo 20l in urma cu 2 ani, pana, retin eu, la plin. Cand am verificat duminica insa, era sub jumatate. Ori am estimat eu gresit, ori se evapora, ori se scurge incet pe la furtunul de 8 gatuit pe conducta de 6. La o adica, n-ar trebui sa fie foaaaaaaaarte grav, de vreme ce rezervorul asta, daca planul iese si masina devine "istorica de competitie", zboara. Dar cum nu se stie niciodata, am zis sa fac tot ce-mi sta in putinta sa-l tin necorodat. Asta e nivelul actual, mi-l notez aici, mai verific peste alti 2 ani. IMG_20220104_115214.jpg ( Size: 472.12k ) Number of downloads: 29 La ulei devine interesant rau. Uleiul e negru. Si pute. Dar insist, e negru. Ma rog, un gri inchis, n-am mai vazut niciodata, doar aurii. Are totusi un mic avantaj, e foarte vizibil pe joja. IMG_20220104_115955.jpg ( Size: 596.64k ) Number of downloads: 29 Conform pozei, 10ml de ulei peste fiecare piston. Apoi turnat 3l in baie. Apoi invartit cu bujiile scoase, cu siguranta de la pompa de benzina scoasa si cu mufa de la delco scoasa (nu ca ar conta in conditii de compresie zero). Cat asteptam sa se raceasca demarorul, ma uitam la gaurile din chiulasa si mi-a venit ideea. IMG_20220104_123004_2.jpg ( Size: 815.33k ) Number of downloads: 28 220104_122807.jpg ( Size: 211.08k ) Number of downloads: 26 220104_122816.jpg ( Size: 184.37k ) Number of downloads: 19 220104_122831.jpg ( Size: 208.49k ) Number of downloads: 15 220104_122842.jpg ( Size: 185.19k ) Number of downloads: 14 Camera fiind o kinezarie de pe aliecspres, n-arata mare lucru. Doar urmele de honuire, pe care ma cam mir sa le vad si acum. Desi, daca-mi amintesc eu bine, le aveam si pe camasile originale, scoase dupa, se vede in poza urmatoare, ~114kkm. Or cu astea, tot acolo se vede, am mers doar 15k. IMG_20220104_134051.jpg ( Size: 752.65k ) Number of downloads: 22 Ce ma supara e ca nu trec toate operatiile astea in carnet, vad ca lipsesc antigelul din 2017 si lichidul de frana din 2020. Dar macar sunt documentate aici, pe forum, poate-mi amintesc sa le adaug. Bun, am mai rotit de cateva ori ca sa fiu sigur c-ajunge uleiul peste tot si face balta, pus bujiile la loc, doar infiletate si nestranse ca sa nu intre miriapode. Fisele peste bujii, ca sa nu oxideze. Mufa de pe delco la fel. Siguranta pompei de benzina a ramas afara, pe radiator, ca de obicei. Am sa mai invart motorul din cand in cand, ca tot am bateria ei disponibila, iar de dat la clichet cu prelungitor m-am cam plictisit. Poate la vara. Bun, pentru ca in special spal terasa de 2 ori pe an, deci ploile pe orizontala nu le-as mai pune la socoteala, ca-s pistol cu apa in comparatie, Dacia era iar infranata. Dar rau. Asa ca am recurs la ce ar face orice om intreg la cap. IMG_20220104_130341.jpg ( Size: 645.92k ) Number of downloads: 34 Urcat pe cric si turnat WD40 din abundenta pe discuri. Inclusiv pe fetele interioare, sa fie treaba completa. Am zis ca pe spate nu fac, sa am ceva frana cand o fi sa o cobor de pe terasa, sa nu ma opresc direct in iedera vecinului. Dar nu, n-am rezistat, am sparcait si discurile spate. Acum, fiind WD40, si nu vaselina sau ulei, ma astept sa se evapore rapid, si sa trebuiasca repetat periodic. Pe acelasi rationament, sper sa nu fi compromis placutele. Pe fata de Gordini, Renault scrie pe ele, dar mai am un set nou, iar pe spate habar n-am, Mitsubishi, d-alea s-or mai gasi. Ideea principala fu in numar de doo idei: 1) sa pot s-o-mping naiba, ca era aproape inghetata locului; 2) sa le prelungesc viata discurilor de frana de pe fata, cum, aparent, in 2011 am luat ultima pereche disponibila in Europa, si probabil ca daca s-o mai gasi ceva de cumparat acum, sunt la pret de vorbesti singur, racing thingiez. Discurile spate nu-s problema, sunt discuri normale, de Dacie, de fata. Si mai am un set de Brembo in cutie. Iar la final, am revazut jivina asta, care-i absolut superba, da' cand o iau cu "pis pis pis" fuge. E prima poza de reusesc sa i-o fac. IMG_20220104_142012_2.jpg ( Size: 131.34k ) Number of downloads: 36 Deci Dacia e bine si, ca de obicei, o placere. This post has been edited by Muttley: 4 Jan 2022, 16:29 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
maho |
![]()
Post
#989
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.215 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
N-ai pt. ce, meritul (sursa pozelor) e a lui Stefan.alex78, are si el un topic pe la sectiunea clasica. Mai am de la el cateva poze din aceeasi categorie, cu info detaliate pt. Dacia. Daca ai nevoie, zi!
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 12:54 |