Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pornire grea la rece Laguna III 1.5 dCi, sfaturi utile

wolfi_lica
post 5 Mar 2021, 20:36
Post #91


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 February 20




Buna la toata lumea! Stau in norvegia (frigulet😁) si porneste foarte greu laguna mea 1.5 dci din 2011. Am schimbat bujiile incandescente (4,4V) si releul de comanda bujii si problema persista. Bujiile nu se incalzesc.Am verificat cablajul de la releu la bujii si este ok. Are cineva schema cu pinii mufei de la ECU?(motor 1.5dci).Pe mine ma intereseaza sa verific continuitatea firelor dintre ECU si releul de comanda bujii incandescente. Multumesc frumos.


--------------------
Renault Laguna 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tek_IDs
post 5 Mar 2021, 21:24
Post #92


....


Group: Members
Posts: 561
Joined: 13 May 08
From: PrazBurg




Salutare,
Un cod de eroare ai?
Cum ai constatat ca nu se incalzesc dupa pornire ?
Posibil sa fie si altceva.....
Toate bune!


--------------------
Dacia / Renault, 1300 / 1.5 - DJ-98-@@@ 1973 / 2014 .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfi_lica
post 7 Mar 2021, 21:11
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 February 20




tek_IDs Cum am verificat ca nu functioneaza bujiile incandescente: Am pus o bujie noua in toate fisele ( pe rand) cu corpul bujiei legat la borna "-" si a ramas rece. De asemeni am verificat si cu multimetru daca se alimenteaza si nu se alimenteaza. Cu testerul nu pot comunica cu modulul de control al bujiilor, zice ca este circuit deschis ( intrerupt). Deci trebuie sa verific cablajul de la ECU la releul bujiilor si nu stiu la ce pini intra cele 2 fire de la releu in ECU.Multumesc frumos.


--------------------
Renault Laguna 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 8 Mar 2021, 06:45
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Atasez in graba pentru Laguna3 K9K780 (restul nu am mai cautat dar sunt asemanatoare).

This post has been edited by Gil26: 8 Mar 2021, 06:46

Attached thumbnail(s)
Captura1.png ( Size: 785.83k ) Number of downloads: 587
Captura2.png ( Size: 41.79k ) Number of downloads: 602
Captura3.png ( Size: 146.7k ) Number of downloads: 590


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfi_lica
post 8 Mar 2021, 14:08
Post #95


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 February 20




Mulțumesc frumos @Gil26.


--------------------
Renault Laguna 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tek_IDs
post 11 Mar 2021, 08:04
Post #96


....


Group: Members
Posts: 561
Joined: 13 May 08
From: PrazBurg




Salutare
Daca nu ai rezolvat inca, am reusit sa gasesc schema de mai jos, poate te ajuta.
Attached File  k9k780_0227_A3.PDF ( 59.98k ) Number of downloads: 126

Daca ai rezolvat spune-ne si noua ce si cum....
Toate Bune!


--------------------
Dacia / Renault, 1300 / 1.5 - DJ-98-@@@ 1973 / 2014 .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 11 Mar 2021, 08:41
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Nu am mai atasat toata schema injectiei pentru ca pe coleg il interesau doar bujiile incandescente si mai ales conexiunile de la releu la ECU (din atasamente se poate vedea care sunt, pozitia, denumirea si culoarea acestora).
Subscriu, ar fi interesant daca si cum a rezolvat problema.
Numai de bine!

This post has been edited by Gil26: 11 Mar 2021, 08:42


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestyuta
post 16 Mar 2021, 12:39
Post #98


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




Salut colegi
Am si eu probleme cu pornirea la rece
Schimbat bujii,releu ,verificat tensiunile pe bujii la pornire si sunt ca cele indicate de un coleg mai sus 11V pentru 2 secunde 4V ....si 2.5 V dupa pornire
Te tester apare eroare preincalzire posibil sa fie ve-un fir intrerupt ca la colegul am sa verific cablajul
O alta problema este ca la pornire scoate un fum alb-albastru si miroase a motorina nearsa,dupa ce porneste nu mai scoate
Daca o opresc in primele secunde dupa pornire porneste bine
Pornirea grea se intampla atunci cand sta o zi sau mai mult
Sa fie o pierdere de presiune ? Am verificat cu testerul inainte de pornire presiunea din rampa de injectie ...este 0.....dupa pornire 260 bari la relanti
Sa piarda prin ve-un injector ?si fumul sa fie din cauza motorinei din capul pistonului ?
Tot asa scoate si daca afara este mai cald si nu stau mult bujiile


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 - Gj 06 FYD GJ 42 PRV 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Mar 2021, 12:55
Post #99


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




fum albastrui este consum de ulei ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestyuta
post 16 Mar 2021, 14:27
Post #100


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




Nu consuma ulei
Fumul il scoate doar la pornire si miroase a motorina nearsa

This post has been edited by bestyuta: 16 Mar 2021, 16:08

Attached thumbnail(s)
20210316_124836.jpg ( Size: 3.47mb ) Number of downloads: 485


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 - Gj 06 FYD GJ 42 PRV 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Mar 2021, 14:42
Post #101


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




motorina nearsa este fum albicios sau negru ... daca este alb-albastrui este consum de ulei ... asta vroiam sa iti spun.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axel7
post 16 Mar 2021, 14:50
Post #102


Laguna fan


Group: Members
Posts: 80
Joined: 11 August 19
From: Bucuresti




Asa pateam si eu la un 1.4 HDi, dimineata, la prima pornire, sub 10 grade. Scoatea un fum alb / albastrui si uneori se si balbaia pentru cateva secunde, iar apoi disparea si mergea bine, fara nicio alta problema (nu consuma ulei).

Vreo doi mecanici mi-au spus ca ar fi un injector care face "figuri" la rece, apoi isi revine. Asta se intampla din 2012, iar masina inca merge fara probleme, de atunci.

This post has been edited by Axel7: 16 Mar 2021, 14:51


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0T / 2011 2.0T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestyuta
post 16 Mar 2021, 15:46
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




Scoate fum doar la pornire la rece si numai daca sta mult gen o zi ,in rest merge bine motorul.
Ma gandesc ca este un injector prin care in timp pierde presiunea din rampa de injectie
Am facut test dupa 9 ore de stationare si inainte de pornire presiunea in rampa era 0 bari......sau testerul nu citeste decat cu motorul oprit ?


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 - Gj 06 FYD GJ 42 PRV 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfi_lica
post 7 Apr 2021, 19:49
Post #104


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 19 February 20




Salutare si multumesc Gil26 pentru ajutor. Sub cutia in care se afla bateria era jale... cineva a defrisat pe acolo tot ce inseamna conductor electric si toate firele sunt innadite. Problema bujiilor cat si alte probleme(eroare de filtru combustibil) au fost rezolvate prin refacerea legaturilor.


--------------------
Renault Laguna 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 28 Dec 2022, 23:36
Post #105


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




În ultima vreme, pornește și la mine mai greu dimineața. Înainte pornea la „sfert de cheie”, oricât era de frig. Acum, la rece, învârte de 2-3 ori până o ia.

Bujiile au fost verificate și funcționează toate. 2 au fost schimbate în urmă cu vreo 3 ani, 2 sunt vechi.

Am un OBD care citește parametrii motorului, instalat pe telefon, și îmi apare eroarea P0381 Glow Plug/Heater Indicator Circuit Malfunction.

Aveți idei ce ar trebui să investighez?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 29 Dec 2022, 04:57
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Verifica releul pt. bujiile incandescente.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 29 Dec 2022, 14:18
Post #107


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Mă gândesc că dacă ar fi releul defect, atunci ar porni foarte greu, bujiile nu s-ar mai alimenta deloc.

Dar pornește doar o idee mai greu. S-ar putea să fie cele 2 bujii obosite, care nu mai dau randamentul necesar?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 29 Dec 2022, 14:25
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Eu am avut 3 bujii arse. Le-am schimbat toate 4, dar pt. siguranță am schimbat și releul. De atunci totul a revenit la normal / sfert de cheie, indiferent de temperaturile ambientale.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
acs13
post 9 Feb 2023, 08:19
Post #109


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 7 February 23




Scuze pentru interventie.
Posed una bucata Laguna 3 din 2009, 1.5 dci, 110 caluti
Problema:
undeva de la peste minus 10 grade la incercarea de a porni cade toata tensiunea din bord. Mai exact mai am tensiune pentru becurile de la interior. Restul este mort. (cricuit alimentare motor si alte cele).
Multumesc


--------------------
Renault Laguna 3 - BH13FCD 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 9 Feb 2023, 09:19
Post #110


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




acumulator dus ... cand dai la automat cat scade tensiunea din baterie?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihDor
post 4 Dec 2023, 09:40
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 16 July 23




Salut, vin si eu cu o problema. La temperaturi sub 7 grade nu se mai activeaza bujiile incandescente(nu se aprinde in bord martorul) si masina porneste mai greu. Azi au fost -5 grade si a pornit greu dar fara sa se aprinda in bord spira pentrru bujii. Totusi la temperaturi un pic mai mari (9-10 grade) bujiile se activeaza pentru 1-2 secunde inainte de pornire.Nu inteleg care ar putea fi cauza, ma gandesc ca daca functioneaza la 10 grade ar trebui sa functioneze si la temperaturi mai mici. Motorul 1.5 Dci 110 cai, Renault Laguna 3 fara FAP.


--------------------
Renault Laguna 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 5 Dec 2023, 10:47
Post #112


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




pune un Clip pe masina sau mergi la cinev care stie ce sa faca cu el si vezi ce poate sa vada ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmc_sv
post 1 Dec 2024, 15:11
Post #113


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 December 24




Salutare !

Din iunie sunt posesor de Laguna 3 2014, 1.5 dci 110 cp FAP.
Am luat-o la aproximativ 160k, iar pana acum am facut 8700 de km.
De cand am luat-o am un comportament ciudat la pornire, in sensul ca inclusiv asta-vara la prima pornire dimineata se aprindea martorul de bujii pentru 2-3 secunde. Apoi se aprindea scurt sau deloc la pornirile ulterioare, in functie de cat de cald era motorul. De cand a venit frigul a pornit din ce in ce mai greu, astfel ca am schimbat bateria, despre care stiam ca e obosita, insa problema a persistat. Am mers la reprezentanta pentru o verificare si mi s-a spus ca de vina ar fi injectorul 3 care are valori de corectie peste limitele admise. S-a verificat si compresia si cablajul de la injectoare cu prilejul asta si nu au fost descoperite probleme.
Am zis ca are sens solutia lor, mai ales ca aveam eroarea P0203 . Insa inainte de a schimba injectorul am zis sa merg si in alta parte pentru o alta parere si asa am ajuns sa schimb bujiile cu unele noi originale de 4,4 V. Dupa asta pornirea se face mai rapid, dar tot cu martorul aprins 2-3 secunde si cam dupa 2-3 rotiri ale motorului. Inainte de schimbarea bujiilor invartea mult mai mult si de vreo 2 ori nu a pornit din prima apasare de buton.
Azi am pornit un Megane 3 1.9 dci (2010-2011), care a aprins foarte scurt martorul bujii si a "luat-o" la sfert.
Pe o diagnoza generica a gasit arhivata si eroarea P0380(96) inactiva la momentul respectiv, dar prezenta la fostul proprietar. In momentul de fata nu mai am vreo eroare care sa aiba legatura cu injectia sau circuitul de preincalzire.

In afara de pornire, masina merge si trage bine, fara vreun semn de functionare defectuoasa.
Consumul se duce catre 10 in oras (mers pe distnate scurte in general), insa in exterior am reusit si un minim de 4.5. In rest 5-5.6.

Asadar am 2 intrebari :
- E normal sa aprinda martorul de bujii inainte de pornire chiar si vara ?
- Ar trebui verificat si releul sau ar trebui sa ma pregatesc sa schimb injectorul ?

Multumesc !
Atasez si valorle de corectie citite dupa ce ma schimbat bujiile.
IMG20241120191313.jpg ( Size: 681.17k ) Number of downloads: 127


--------------------
Renault Laguna 2014 Limited
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sathyr
post 27 Jan 2025, 16:11
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 27 January 25




Bună ziua,
*Prima problemă:
Am un Renault Laguna 3 din 2010, 1.5 DCI, și de ceva timp am 2 probleme pe care nu am putut să le rezolv, acelea ar fi următoarele, dimineața când dau cheie mașinii la rece, simt cum se chinuie să pornească motorul. Am momente în care dau 3-4 chei. Uneori durează destul de mult să se aprindă motorul. Am fost la un service auto, și cei de acolo mi-au zis că ar fi un injector, dar mi-au zis că nu se ocupă cu așa ceva. Apoi am fost la un prieten de familie care mi-a pus testerul în față și mi-a arătat faptul că toate valorile injectoarelor sunt în parametrii și nu am alte erori. El mi-a zis să verific bujiile incandescente. Menționez și faptul că nu simt pierderea puterii din cai.
*A 2-a problemă:
Vibrații sau trepidații foarte puternice la liber când se încălzește motorul (după 2-3 minute), când stau cu motorul rece (la prima cheie) încă nu vibrează așa de puternic, apoi dacă merg cu ea, încep și vibrațiile (când sunt în trepte sau în viteze - cuplat), motorul nu mai trepidează. Atunci când dau drumul la aer sau la climă, simt că se mai opresc vibrațiile (mai scad). Tot acel mecanic auto (din service) mi-a zis că ar trebui să schimb un tampon (dar nu mi-a zis care), mi se pare că vibrează din partea stânga (partea șoferului).

*Mențiune specială:
Când pun contactul îmi rămn 2 martori (cel al bujiilor 5 secunde și apoi se stinge și check engine care rămâne la contact), mi se stinge abia după ce pornesc motorul.


--------------------
Renault Laguna 3 - BC19TIC 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djpaletto
post 28 May 2025, 10:28
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 5 July 09




Salutare!
Am o laguna 3 2011 face lift. 1.5dci, hatchback

Sunt 2 relee de bujii?
Unul pentru circuitul de apa (undeva sub baterie, cu mufele spre roata, suruburile spre far, un surub desfacut prin grila ploiectorului, un surub demontat tot suportul bateriei), unul pentru bujiile motorului? (care unde o fi?)

Am eroarea dtc038096. Am gasit ceva info, ca e releul 257. Eu cred ca am schimbat degeaba releu acela mai lung cu 2 mufe, care inteleg ca e de la preincalzire apa.
Eroarea tot ramane. Si nu face regenerare la fap, mai nou imi da eroare si pe senzorul de temperatura de la turbo (l-am schimbat o data, era blocat pe 100grd, acum se duce spre 3-4sute, dar am o banuiala ca bujiile nu pornesc din cauza releului si nu ii salta cat trebuie temperatura la regenerare)
Are 13 regenerari pierdute, da si pe dilutie ulei eroare, are 5000km.

Nu reusesc sa depistez unde este celalalt releu, daca el chiar exista smile.gif

Multumesc!

Drumuri bune!

EDIT:
L-am depistat si pe al doilea. Cel de la bujiile incandescente motor. Este sub carenaj, Sub baterie, dar jos, de tot, intre pompa servo si intercooler, prins destul de aiurea, cu o piulita M8, un crichet mic, cu o tubulara cu cardan rezolva relativ usor desfacerea lui. L-am inlocuit, dar inca eroarea ramane. Am stres-o (cu delphi), azi dimineata a reaparut "service", apoi cand ajunge la 90 grade apa, hop si "hazzard". Am doar o bujie arsa. Deja ma baga in mai mare incurcatura.

EDIT 2:
Multumiri colegului Gil26! Da, acolo l-am gasit!
Am mai facut un pic de lumina!

This post has been edited by djpaletto: 29 May 2025, 08:30

Attached thumbnail(s)
2_Locatie_Releu.png ( Size: 829.04k ) Number of downloads: 9


--------------------
Laguna 3 Renault - PH-86-PNT 2012
<<<Just BE>>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djpaletto
post 30 May 2025, 10:46
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 5 July 09




Imi cer scuze, daca gresesc, dar nu mai am butonul de edit
Revenire la postul 115 cu raspuns oficial de la reprezentanta pentru masina mea (1.5 cu fap, k9k 2012):
-eroarea DTC038096 (cu releul) este creata la prima ardere a unei bujii (2, 3 sau toate)
-nu au schimbat ani buni un releu de bujii (la ei in reprezentanta). Pica extrem de rar.
-deci la acea eroare, PRIMUL lucru de verificat bujiile! Atentie la verificarea cu firul de +, ca sunt de 4,4v (la a mea cel putin), chiar daca releul e de 12V, se pot arde daca le dai 12V "cam mult".
-nu are al 5-lea injector. Face regenerare prin extrainjectie, neconditionata de bujiile incadescente, care le "aprinde" NUMAI la pornire
-am "castigat" un FAP OFF. Pe Cehia, Polonia si inca o tara sunt masini ca ale noastre fara FAP din fabrica
-la peste 40 grame regenereaza. La peste 50 da "hazzard: rosu, cu dilutie ulei, ca se incinge tare motorul. Daca nu termina regenerarea cu succes, nu mai face alta pana nu se sterge eroare. Daca nu reuseste sa regenereze, se poate face fortat. Ori de specialitate, cu ventilatie etc, curatare mecanica. Ori fortat, in "aer liber" cu riscul de a "crapa" turbo, sau sa ia foc ceva sau apoi sa mearga. Dar va merge o perioada, daca nu se schimba zona de condus. La navete de 15-50km, mai ales in sezon rece, daca nu vede o autostrata, periodic, peste 120km/h, 15-20minute, nu prea reuseste regenerarile.
-dupa 50 grame, trage din ce in ce mai greu si se incinge exesiv zona motor
-dupa 60 grame, daca reuseste sa regenereza, scade (varianta ideala)
-la 80 grame se opreste si nu mai porneste.

Mult succes tuturor!

Daca sunt informatii eronate sau aveti alte pareri, imi cer scuze. Sunt doar informatii ce le-am adunat din diverse locuri, cu aceasta "problema", care mai mi-a aparut acum ceva vreme si am crezut ca e de la altceva, dar se pare ca reusit niste regenerari intre timp.


--------------------
Laguna 3 Renault - PH-86-PNT 2012
<<<Just BE>>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 01:11
Dacia