Pornire grea la rece Laguna III 1.5 dCi, sfaturi utile
![]() ![]() ![]() |
Pornire grea la rece Laguna III 1.5 dCi, sfaturi utile
auras78 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 February 18 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 3
2010
- br07gaz
|
|||
andru1973 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
la numărul 4 ai senzorul de temperatura
cum te uiți la motor în partea dreapta in lateral This post has been edited by andru1973: 21 Feb 2018, 12:18 Attached thumbnail(s) Captura_de_pantalla__48_.png ( Size: 599.16k ) Number of downloads: 1012 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
auras78 |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 February 18 ![]() |
Multumesc, o sa verific si acest lucru.
Senzorul se curata, se masoara, cum imi dau seama ca are probleme avand in vedere faptul ca testerul nu l.a indicat ? |
--------------------
renault
laguna 3
2010
- br07gaz
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#34
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Testerul detectează probleme de scurt circuit, circuit intrerupt, sau ieșirea din domeniu de masura. Dacă un senzor da o abatere in domeniul măsurabil, calculatorul nu știe dacă este corecta sau nu, aici contează persoana care face testul sa interpreteze el valorile. O sa verific dacă găsesc ceva privind verificarea senzorului de temperatura.
Inca un aspect: in bord, la pornirea la rece, iti apare martorul de preîncălzire 3-5 secunde? |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
auras78 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 February 18 ![]() |
da in bord apare martotul de preincalzire bujii si are o activitate de 3-5 secunde.
|
--------------------
renault
laguna 3
2010
- br07gaz
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#36
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
In cazul astai senzoristica este ok.
Iti rămâne sa încerci cu alt releu. |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
auras78 |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 February 18 ![]() |
Stie cineva releul trebuie sa aiba vreo valoare la masurare. Cel de pe masina cat si cel pe care l-am comandat au valori 0. Sa fie defect si cel nou ?
|
--------------------
renault
laguna 3
2010
- br07gaz
|
|
radunre |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Feb 2018, 12:11) Conform schemei electrice, masa (-) este pe pinul 5, nu are treaba cu carcasa. Plusul este pe pinul 4, printr-o siguranta alocata exclusiv bujiilor, de 70A (FM5), in compartimentul motor. Daca masina este dotata cu modul economisire energie, partea de alimentare bujii este deconectata la momentul intrarii in "sleep". Ca o ciudatenie, masa este conectata la ECU. Nu pot spune daca este sau nu permanenta. Logic ar fi sa fie permanenta. @auras78, nu ai specificat motorizarea. Ca si informatie generala, motorul de 1.5dCi foloseste bujii de 5V. In primul post ai specificat verificarea cablajului, cum s-a facut acest lucru ? This post has been edited by radunre: 23 Feb 2018, 14:33 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
auras78 |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 February 18 ![]() |
Motorizarea este de 1,5 - 110 cp. Au fost excluse problemele privind bujiile, releul si cablajele. Bujiile nu sunt in scurt si dau scanteie, au fost masurate (4,4 omi) fiecare.
Cablurile de la calculator catre releu si de la releu la bujii au fost masurate si nu sunt intrerupte. Releul de bujii a fot inlocuit (de doua ori). A fost masurata intensitatea cabalajului privind coamanda de la calculator catre releu pentru cuplare, iar la pinul opt al releului a rezultat o intensitate de 4,4 V, pe timpul cat a fost pus contactul si a functionat martorul pentru bujii ( 3-5 secunde). E posibil sa fie o valoare mica ? Care ar fi cauza pentru care bujiile nu-si fac treaba ? |
--------------------
renault
laguna 3
2010
- br07gaz
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Le cam incurci,dieselul are bujie incandescenta nu cu scanteie...
O bujie buna trebuie sa aiba o rezisteta foarte mica,undeva sub 1 Ohm.Daca tu le-ai masurat corect si au 4.4Ohm,poti sa le arunci. Cum ziceau si colegii,la aceasta motorizare bujia se alimenteaza la 4.4V (iesire din releul de bujii),deci daca masori 4.4V pe fiecare bujie,e ok.Si asta e tensiune,nu intensitate. Daca te referi la intensitatea curentului care trece prin bujii,asta e alta poveste ![]() This post has been edited by azaghorth: 25 Feb 2018, 12:01 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
megan2 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 10 September 17 ![]() |
Foarte tare.Se refera la >intensitatea cablului<(ce-o fi aia?)
Cert este ca nu are treaba cu termenii(confunda V cu A) |
--------------------
renault
megane
2008 https://www.youtube.com/watch?v=E_kMznwmyT8
|
|
radunre |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Cum zicea colegul azaghorth, daca s-a masurat corect o impedanta de 4,4 ohmi per bujie, acelea sunt total depasite/uzate, chiar daca "dau scanteie" la alimentarea direct din baterie. O alta treaba, bujiile de 4,4V nu se incearca direct din baterie...
Cumpara bujii noi, dupa seria de sasiu, desi 99%, motorul tau (daca e tip K9K782) are nevoie de bujii pe 4,4V, BERU 100 266 023 / BOSCH 250 403 012. Mare atentie, multe cataloage nu stiu ca 1.5dCi, de la 2010 in sus, are bujii de 4,4V. La momentul cand am schimbat bujiile, am mers direct la magazin si conform aplicatiei, mi-au dat de 11V. Doar dupa ce le-am demontat am observat ca cele vechi sunt pe 4,4V. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Aha,la acest gen de "scanteie" se referea colegul...Precum ai zis si tu ,o bujie de 4.4V nu se probeaza prea mult la 12V pentru ca sunt sanse sa se defecteze.
Se zice ca Beru sunt cei mai buni la bujii de Diesel iar NGK la bujii de Otto(benzinar),totusi modelul de Beru pentru 1.5/1.9dCi la 4.4V consuma foarte mult,pe la 25A/bujie...daca bateria e mai slabita,sunt sanse sa porneasca greu sau deloc. Personal recomand Denso sau NGK,calitate buna si consuma mai putin (aprox 7-10A/bujie). Am alimentat o bujie de ALH (Bosch la 11V) si se vede cum initial trage curent mai mare si apoi mai scade,oricum trebuie un minim 6A ca sa incalzeasca pe la 500C (in camera de ardere e mai mult). https://www.youtube.com/watch?v=RdEG_9XUkqU ![]() This post has been edited by azaghorth: 26 Feb 2018, 12:58 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
radunre |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Corect, curentul initial este mult mai mare intrucat rezistenta bujiei este foarte mica.
Pe masura ce se incalzeste, rezistenta creste mult si astfel, curentul consumat scade drastic. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma eu nu am inteles ca omul ar avea probleme de la bujii, ci doar ca bujiile lui sunt alimentate la 4.4V. Nu stiu daca a schimbat si de cat timp filtrul de motorina si daca a incercat si cu motorina mai buna.
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
QUOTE(azaghorth @ 26 Feb 2018, 12:55) totusi modelul de Beru pentru 1.5/1.9dCi la 4.4V consuma foarte mult,pe la 25A/bujie...daca bateria e mai slabita,sunt sanse sa porneasca greu sau deloc. Ia mai gandeste-te.... Eu zic ca sarcina pe baterie e aceiasi indiferent daca sunt de 4.4 sau de 11 bujiile. Sau ai impresia ca releul e un fel de lm317 pe steroizi si iti consuma toata diferenta (11-4.4)*25*4 [W] This post has been edited by cristian_nechita: 26 Feb 2018, 17:59 |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
azaghorth |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
cristian_nechita in formula puterii intra si curentul nu doar tensiunea,probabil nu stiai asta ...La acelasi curent,pentru 2 tensiuni diferite...puterile sunt diferite,ca urmare si 'ncarcarea pe baterie' ...mai gandeste-te tu o data
![]() Stiu foarte bine ce este in releu,nu LM317 pe steroizi ci 4 convertoare buck,care au diagnoza si masurare/monitorizare curent ![]() Beru consuma mult fata de alte bujii pentru acest motor.De exemplu Denso consuma 10A. Punctul 1: Pentru aceeasi tensiune de 4.4V pentru 4 bujii Beru consuma 4*25A*4.4V=440W,iar 4 bujii Denso consuma 4*10A*4.4V=176W.Se vede clar diferenta de consum Beru vs Denso.Proportional si incarcarea pe baterie e diferita. Punctul 2. Am dat exemplul cu bujia de 11V de ALH pentru a se vedea cum scade curentul,nu am comparat-o cu bujia de 4.4V de pe Megane. Depinde insa cu care bujie o compari,una de 25A va consuma ca putere tot cat cea de 11V din exemplu,insa una de curent mic (6-10A) va consuma mai putin ca cea de 11V. Intr-adevar:la curenti diferiti si tensiuni diferite se nimereste a fi aceeasi putere bujia de ALH 4*11V*10A=440W (varf),daca punem si pierderile prin conversie din 12V (sunt sau convertor buck) sare de 500W. bujia de dCi 4*4.4V*25A=440W (varf),identic cu cea de 11V,cu pierderile prin conversie prin buck idem sare de 500W Dar:la acelasi curent insa tensiuni diferite,bujia la tensiune mai mica castiga Daca pui insa o bujie de curent mai mic,10A sa zicem...e total alta situatie (adica putere consumata mult mai mica) 4*4.4V*10A=176W,cu pierderile fata de intrare 176W/0,85=207W...adica la jumatate ![]() q.e.d This post has been edited by azaghorth: 26 Feb 2018, 18:48 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
QUOTE(azaghorth @ 26 Feb 2018, 18:25) [ Punctul 1: Pentru aceeasi tensiune de 4.4V pentru 4 bujii Beru consuma 4*25A*4.4V=440W,iar 4 bujii Denso consuma 4*10A*4.4V=176W.Se vede clar diferenta de consum Beru vs Denso.Proportional si incarcarea pe baterie e diferita. Da, dar masinile cu fap au bujii de 11v 10A pana in 2011 iar dupa au bujii rapide de 4.4V 25A, asa ca incarcarea este aceiasi pe baterie. Masinile fara fap au bujii 11v 5A sau 4.4V 10A iar incarcarea pe baterie este din noua aproape identica. Daca pui bujii de 5A pe un ecu care stie ca are bujii de 10A o ia razna, pentru ca totul e calculat estimativ, el habar nu are ce temperatura au bujiile. Btw nu exista pierderi de conversie din 12V. Bujiile de 11v sunt de 12v iar cele de 4.4v sunt de 5v. Spun ei 11v pentru ca de regula bateria la rece are 11 si ceva volti, iar in sarcina cand intra bujiile scade si mai mult. La alh releul de bujii, e chiar un simplu releu, deci nici vorba de conversie in 11v. ![]() Bosch Duraterm High Speed: Faster starts better Glow plug with 4.4 V low voltage or 5 V nominal voltage Starts at above 1,000 °C in less than 3 seconds |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
AdR!@N |
![]()
Post
#49
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Dar ce se întâmplă cu temperatura din cilindru când aplici doar jumatate din putere?
Puneți ce bujii recomanda producatorul, altfel va treziti ca și colegul de mai sus... "scânteiește, benzinește, da ce are de nu porneste?" |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
" Mașinile fără fap au bujii 11v 5A sau 4.4V 10A" la mine sunt de 7v nu de 11v de amperi chiar nu m-am uitat,dar o sa verific când le schimb si mașina e fără DPF
<span class='edit'>27 Feb 2018, 09:41:</span> astea le am This post has been edited by andru1973: 27 Feb 2018, 10:42 Attached thumbnail(s) img23.jpg ( Size: 52.43k ) Number of downloads: 759 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
radunre |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 26 Feb 2018, 20:23) Incorect, masina mea este din 2010, aprilie si are FAP + bujii 4,4V. Personal, nu am vazut pe undeva specificat curentul bujiilor incandescente, ma refer la ambalaje sau cataloage online. O alta treaba interesanta, bujia pe 7V ![]() |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
serios Radunre e de 7V si când o sa dau jos o sa fac poza ,de ce sunt de 7v asta nu pot sa iți spun ca nu știu,am întâlnit (nu la reno, la grupul vag) aceeasi mașină același an,aceeasi motorizare, dar diferea luna ,una era din ianuarie și alta din sept-octombrie nu mai știu exact ,dar ce vreau sa spun ,ca erau multe ce nu se potriveau
<span class='edit'>28 Feb 2018, 18:10:</span> de curiozitate am intrat pe e piesa,ro sa vad pe mașina mea ce bujii îmi arata și da și adevarat de 7V M9R-742 tipul motor This post has been edited by andru1973: 28 Feb 2018, 19:12 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
formotion |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 23 October 11 From: bucuresti-militari ![]() |
De 7 si la mine.m9r814
1 Mar 2018, 08:05: Si a mea pornire dimineata... https://youtu.be/tuzNFsWMLV4 This post has been edited by formotion: 1 Mar 2018, 08:05 Attached thumbnail(s) SmartSelectImage_2018_02_28_20_38_11.jpg ( Size: 100.02k ) Number of downloads: 709 |
--------------------
Renault
Laguna
2011 2.0dci 131cp fap
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.315 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
E gol rezervorul
![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
espacern |
![]()
Post
#55
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Vreau si eu sa fie topita zapada pe masina.....la -20*!
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
radunre |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
QUOTE(andru1973 @ 28 Feb 2018, 19:05) Sub nici o forma nu am vrut sa sune a neincredere ![]() Ma miram doar de cate complicatii fac producatorii acestor sisteme. Interesant comportamentul bordului, face un fel de self-test inainte de pornire, la mine nu se comporta astfel ![]() |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
E ceva cu Animation si se activeaza cu Clip. Cine are ,se poate juca pacolo si-o gaseste.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
radunre |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Multam de informatie, am sa caut cu ddt4all.
LE. Am gasit, la penultima pozitie, mai ramane sa incerc pe masina ![]() 125933.jpg ( Size: 297.01k ) Number of downloads: 684 This post has been edited by radunre: 1 Mar 2018, 13:01 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
auras78 |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 February 18 ![]() |
Am inlocuit bujiile dar nicio schimbare. Am masurat pinul opt de la releul de bujii si a rezultat 4,4,V. Pinul opt primeste tensiune de la calculator. De asemenea, am mai constatat faptul ca releul este alimentat cu 12 V, in concluzie problema ar fi tensiunea mica la pinul opt. Care ar fi cauza ?
|
--------------------
renault
laguna 3
2010
- br07gaz
|
|
espacern |
![]()
Post
#60
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Pai daca nu-i deacolo e de dincolo.....adica din injectie!
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 12:48 |