Sistem racire/incalzire Laguna III, probleme, solutii
![]() ![]() ![]() |
Sistem racire/incalzire Laguna III, probleme, solutii
tek_IDs |
![]()
Post
#91
|
||
![]() .... Group: Members Posts: 559 Joined: 13 May 08 From: PrazBurg ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Renault,
1300 / 1.5
1973 / 2014 .
- DJ-98-@@@
|
|||
andru1973 |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
dar opreste clima lasa doar pe caldura fara sa mearga compresorul de ac,la temperaturile din tara merge ventilatorul continuu si nu apuca sa incalzeasca
|
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
Zilele urmatoare fac teste, si revin cu noutati...
|
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
mars |
![]()
Post
#94
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Hai, care temperaturi? Daca o las pe 24 auto, dupa 15 minute e deja prea cald. Eu o tin pe 22 auto soft.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
Totuși e alta clima față de Spania,și temperaturi
This post has been edited by andru1973: 24 Nov 2018, 13:29 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
mars |
![]()
Post
#96
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Lasa Spania, ca acolo nu-ti trebuie caldura prea des. Aici sunt cateva grade peste zero, dar nici la -25 nu se incalzeste mult mai greu. 1.5 dCi nu are incalzire auxiliara?
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
Are si 1.5 Dci, incalzire auxiliara. Cum spuneam, de obicei, eu o tin pe 23 Auto si la -7 grade afara, teoretic, ar trebui sa friga cand pun mana in fata aeratoarelo, dar la mine nu se intampla nici daca o tin pe Hi, fie pe auto sau manual cu ventilatia la maxim. Baga doar un aer cald cat sa nu ingheti in masina.
|
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa friga aeratoarele la 23' ?
![]() Eu nu pot merge cu 23'C setat nici pe auto nici pe manual. Azi am facut un drum pana la Sibiu si cu 2 -3 -4 persoane dupa jumatate de ora a trebui sa reduc caldura la 20'C, o singura pala de ventilatie si toti erau ok. Eu schimb de 3 ori pe an filtrele de habitaclu si antigelul a fost schimbat anul trecut. Am incazirea auxiliara, dar o simt cand porneste si numai cand antigelul nu trece de prima linie la temp. Am pornit din Bucuresti la 8.00 pe 1'C , pe magistrata am mers de la -2'C la 2'C si apoi cam restul pe la 3-4'C , iar in Sibiu am ajuns la 6'C si rasarise soarele si a fost super vreme. Tot drumul am mers cu o petala din 8 , aerul dat pe la parbriz+ ocupanti + picioare si am variat de la 21' si apoi am tot scazut pana la 18'C la sosire. Aerul era incalzit ok, nu mi-au aburit parbrizul si nici geamurile fata, ci doar putin cele spate si mai mult luneta si asta si pentru ca afara era cam multa umezeala pentru ca era si ceata. Degeaba ii dai comanda de 23-25'C daca motorul nu este cald , pentru ca tu inseamna ca vrei sa stai in tricou in masina, cand afara sunt temperaturi negative, ceea ce este aberant. Asa nu duce decat la un consum mai mare, transpiratie la spate mai ales si apoi la raceala si alte complicatii. Daca eu cum sunt imbracat, de obicei camasa si o vesta pot sta comfortabil la 20, nu vad de ce as da temp in masina mai mare de atat. Caldura nu duce decat la oboseala, transpiratie, deshidratare, usturime de ochi uscati ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
Eu unul nu pot sta în camasa și vesta, nici măcar cu clima setata pe Hi, fie ea pe auto sau pe manual... Aerul care îl baga e caldut, pe orice temperatura as seta pe panoul de comanda, cu temperatura motorului la 90 °
|
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
mars |
![]()
Post
#100
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Sigur are o problema. Nici nu trebuie sa arda, cum zici tu, dar nici sa nu iti faca rapid cald, indiferent de temperatura de afara, nu e OK.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
O sa merg zilele astea la reprezentanta, unde mi - au schimbat garnitura de chiulasa, ca tot e în garanție lucrarea, sa vad ce zic ăștia și revin cu noutăți
|
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
La mine daca dau pe hi si sunt sub 10grade afara, porneste PTC, si incepe sa bage foarte foarte fierbinte. Adica nu poti sa pui mana pe grilele de la aeratoare.Chiar ma gandeam sa nu se topeasca.
Daca nu dau pe hi, si tin pe 26 nu porneste PTC, iar aerul e cald, dar nu fierbinte. Termoplonjoanele nu le-am vazut niciodata pornite, la masinile cu PTC fiind folosite de regula doar ptr filtrul de particule. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
O chestie ciudata, pe care am constatat-o astazi... La temperaturi exrerioare de la 0°C + baga caldura, de la 0°C -, baga pospaiala, e pe invers
![]() |
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
mars |
![]()
Post
#104
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 25 Nov 2018, 01:54) Termoplonjoanele nu le-am vazut niciodata pornite, la masinile cu PTC fiind folosite de regula doar ptr filtrul de particule. Daca masina incepe sa bage aer caldut dupa 30 de secunde de la pornire, nu inseamna ca functioneaza termoplonjoanele alea? La a mea, daca am stat o vreme cu 22 (auto) si dau la 24, creste turatia la ralanti a motorului. Dupa un timp (sau daca dau inapoi la 22), scade iar turatia la ralanti. Nu inseamna ca porneste incalzirea suplimentara? Doar intreb, ca nu stiu... |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#105
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Sper sa nu spun prostii, poate confirma colegii cu 1.5dci.
La motoarele 1.5 dci au fost destul de multi pe aici pe forum care au avut probleme cu încălzirea pe timp de iarna. Din câte țin multe majoritatea problemelor veneau de la garnitura de chiulasa care se fisura între 2 cilindri și făcea presiune în sistemul de răcire. Verifica dacă ai furtunele de apa de la motor tari cu motorul cald. |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 25 Nov 2018, 01:54) La mine daca dau pe hi si sunt sub 10grade afara, porneste PTC, si incepe sa bage foarte foarte fierbinte. Adica nu poti sa pui mana pe grilele de la aeratoare.Chiar ma gandeam sa nu se topeasca. Daca nu dau pe hi, si tin pe 26 nu porneste PTC, iar aerul e cald, dar nu fierbinte. Termoplonjoanele nu le-am vazut niciodata pornite, la masinile cu PTC fiind folosite de regula doar ptr filtrul de particule. Sincer nu inteleg ce legatura are termoplonjoanele cu FAP-ul. Eu am incalzire auxiliara in bord si daca aerul care trece prin radiatorul din masina nu este la temperatura setata, creste relantiul, in calzete rezistenta auxiliara si baga la temperatura care trebuie aerul. Dupa ce antigelul se incalzeste odata cu motorul si incalzeste si radiatorul din interior, se opreste incalzirea electrica auxiliara si scade si relantiul. Daca termoplonjonul reprezinta incalzirea suplimentara a bujiilor din motor sau ceva in motor , va spun sigur ca la 3 secunde cu comanda caldurii, creste turatia motorului ca si cum am dar drumul la A/C (dar nu ia din puterea motorului ca A/C-ul) si in 30-45 secunde baga deja aer cald . Dupa 3-4 minute poate baga aer fierbinte, desi antigelul poate nu a ajuns nici la prima linie, deci nu are nici o legatura cu temp antigelului. QUOTE(mars @ 25 Nov 2018, 21:28) Daca masina incepe sa bage aer caldut dupa 30 de secunde de la pornire, nu inseamna ca functioneaza termoplonjoanele alea? La a mea, daca am stat o vreme cu 22 (auto) si dau la 24, creste turatia la ralanti a motorului. Dupa un timp (sau daca dau inapoi la 22), scade iar turatia la ralanti. Nu inseamna ca porneste incalzirea suplimentara? Doar intreb, ca nu stiu... Eu cred ca are leg NUMAI cu rezistenta din bord. Daca era in motor ceva, in nici un caz nu avea cum sa incalzeasca antigelul atat de repede incat sa iti bage acea caldura in masina, apoi antigelul este rece. La -20'C antigelul se incalzeste in 15 minute , iar caldura iti bag dupa 1 minut ... deci este vb doar de rezistenta electrica din bord. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
mars |
![]()
Post
#107
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
E posibil sa aiba legatura cu regenerarile, daca motorul nu ajunge la o anumita temperatura, il ajuta incalzirea suplimentara. Poate ca la pornire nu incalzeste decat antigelul din radiator, de aceea se incalzeste atat de repede. Naiba stie cum functioneaza, poate ne lamureste cineva.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
AdR!@N, am inlocuit garnitura de chiulasa la reprezentanta Renault, din Iasi, dupa mai multe teste si verificari facute de cei de acolo, care au spus ca 90%, garnitura e ciupita, de aceea, aveam presiune mare pe instalatie si nu aveam caldura... In urma inlocuirii garniturii, am scapat de presiunea din furtune, atat la rece cat si cu motorul cald, dar se pare ca am caldura doar daca temperatura exterioara e undeva intre 0 si 5 grade, iar daca scade sub 0 grade, am doar ceva calai, cat sa nu inghet in masina...
This post has been edited by liviu-lfi: 25 Nov 2018, 22:54 |
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Liviu eu tot la temostat as umbla. Termostatul este o componenta oarecum MECANICA si nu are treaba cu nimic electronic. Eu iti recomand sa cauti un termostat care sa deschida mai sus, adica sa tina circuitul inchis pana cand temp ajunge la o temp mai mare, de genul 93-95', daca cel existent deschide mai jos de genul 83-85'C.
Verifica si garnitura si montajul termostatului si sincer eu as verifica si pompa de apa. Daca pompa nu a fost schimbata niciodata eu as schimba-o si as schimba tot antigelul odata cu pompa noua. Daca garnitura de chiuloasa era defecta, ar fi trebuit sa iti ajunge antigel in ulei sau invers ... adica faptul ca nu iti baga caldura era ULTIMA problema odata ce aveai garnitura cu probleme. Personal eu nu cred ca ai avut probl cu acea garnitura daca nu ai avut nici o probl de amestec ulei/antigel , scoatere fum si restul. Service-ul ... a luat banii si ti-a schimbat-o, dar probl nu s-a rezolvat pt ca nu era aceea problema. Mars masina ECU-ul nu da comanda la regenerare daca nu se indeplinesc multe conditii, printre care temperaturi mari ale gazelor de evacuare (sondele lambda) , rezervor peste 35% parca, un anumit prag al incarcarii FAP si eu observ si o preferinta a unui regim de mers mai turat. Nu are nici o legatura incalzirea auxiliara electrica cu incalzirea motorului, adica se ajuta invers, daca aerul care trece prin radiatorul interior nu are temp ceruta, atunci porneste rezistenta auxiliara care sa incalzeasca aerul, nu porneste rezistenta ca sa iti incalzeasca antigelul care abia apoi sa-ti incalzeasca aerul. Sunt multe masini care nu au avea incalzire auxiliara electrica in bord ! Cand pornesti motorul , circuitul de antigel este cel scurt, adica numai in motor si conductele aferente racirii motorului, dupa ce antigelul ajunge la temp de lucru in motor, se deschide termostatul care da drumul la antigel in circuitul mare care cuprinde si radiatorul din fata masinii si cel de sub bord, care asigura incalzirea habitaclului. Eu asa stiu ca functioneaza si puteti observa foarte usor daca si cum functioneaza sistemul daca supravegheati pe diagnoza temperaturile de la senzori , temperatura din bord si vasul de expansiune de la motor. Imediat ce temp antigelului din motor atinge pragul de deschidere a termostatului, veti observa la bord scaderea temperaturii si la borcan veti observa cum incepe sa vina antigel cald pe furtunelul mai mic, de sus conectat. Asa se face si auto-aerisirea circuitului de antigel si amestecarea antigel-apa distilata. Cu cat temperatura creste mai tare , termostatul se deschide complet, presiunea pe circuitul mare creste si antigelul mai fierbinte incepe sa circule peste tot. Dupa ce ajunge la urmatorul prag de temp, GMV-ul (grupul moto-ventilator, adica ventilatorul din fata motorului) porneste pe treapta 1 si cand ajunge si la temp 2, trece pe treapta 2. Cand dai drumul la A/C porneste direct pe treapta maxima si apoi scade in functie de necesitati. La L3 nu stiu sigur cate trepte sunt, este posibil sa fie mai multe trepte si nu doar 2. Eu cam astea le-am observat, testat si invatat incepand cu vechea Dacie din '89 ... (exceptand A/C-ul) unde trebuia sa faci si aerisirea circuitului si inlocuirea antigelului cam la maxim 2 ani. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
marius80_eugen, pompa de apa am schimbat-odată cu distribuția, termostatul înlocuit și el în mai, iar antigelul, a fost înlocuit, total, la schimbarea garniturii... Voi merge zilele astea, din nou, la reprezentanta, sa vad ce spun astia și revin cu noutăți...
|
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
AdR!@N |
![]()
Post
#111
|
![]() Adrian Group: Members Posts: 1.170 Joined: 13 December 10 From: Timisoara ![]() |
Nu este exclus ca problema sa fie la clapetele de mixare ale climatronicului, poate nu inchid complet si ai mereu aport de aer rece.
Verifica, macar cu mana, daca nu cu un termometru de la un multimetru, temperatura furtunelor ce intra si ies din radiatorul din habitaclu, in special returul. Daca sunt ambele sunt fierbinti de nu poti tine mana pe ele, circuitul de apa este ok si problema este in alta parte. Daca returul este sensibil mai rece decat turul, atunci ai circulatie insuficienta prin el. Poate este nevoie doar de o aerisire sau problema e din alta parte...complicat. Mai o treaba: acopera jumate sau 3/4 din radiatorul frontal cu un carton ca la vechile dacii. Daca situatia se imbunatateste, problema ar fi la termostatul de pe motor. |
--------------------
Renault
Latitude
Luxury 2.0dCi CVA Renault Laguna 2 - 1.9dCi 120CP, 333 333km+
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
Verdictul celor de la reprezentanta: având în vedere faptul ca temperatura fluctuează și nu e constant, se datorează funcționarii defectuoase a termostatului... În concluzie trebuie înlocuit termostatul... Ma doare capul deja
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
shtrumphy83 |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 28 September 10 ![]() |
Termoplonjoanele functioneaza doar de la o anumita temperatura exterioara(daca nu ma insel de la 3-5 grade in jos) si funcioneaza pana ajunge apa la 60 grade dupa care se opresc,si ele pornesc in trepte pe un timp determinat si anume: daca apa ajunge la 60 de grade in "X" minute sta pornit doar un termoplonjon, daca nu ajunge in"X" minute porneste urmatorul si tot asa in functie de curba evolutiei incalzirii motorului. Ca sa fiu mai explicit daca afara este o anumita temperatura atunci functioneaza doar un termoplonjon ca sa ajunga la 60 de grade in anumit timp,daca afara este mai frig atunci calculatorul suplimenteaza cu inca 1 tremoplonjon sau 2 sau 3 astfel incat temperatura motorului sa ajunga la 60 de grade in aceasi perioada de timp indiferent cat de frig este afara. Calculatorul ca sa stie cand sa dea drumul si la celalalte termoplonjoane tine cont de o "curba de evolutie' a temperaturii motorului.Mentionez ca aceasta monitorizare am facut-o cu CLIP-ul de cateva ori iarna trecuta cand am schimbat toate cele 4 termoplonjoane ca erau arse.......O seara faina
This post has been edited by shtrumphy83: 26 Nov 2018, 21:03 |
--------------------
renault
laguna 3, 1.5dci 110 HP
2011 live to ride
|
|
mars |
![]()
Post
#114
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Multumim pentru lamuriri!
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Gasiti aici prezentarea completa a sistemului de racire pentru toate tipurile de motoare de pe laguna 3. La capitolul 19A.
Procedura de golire/umplere pare destul de complicata daca nu se face cu masinaria dedicata recomandata de Renault. Poate pur si simplu nu au aerisit cum trebuie instalatia dupa ce au schimbat garnitura de chiulasa. Termostatul cred ca il poti verifica si singur. Dai drumul la motor si vezi daca de o parte a lui se incalzeste mai tare decat in cealalta. Radiatorul interior de habitaclu este pe circuitul mic (adica cel cu motorul) si nu pe cel mare. Pe cel mare e doar radiatorul mare de racire a motorului. Cum zice si Adr!@n, verifica si furtunele care vin la calorifer sa vezi cam cat de tare se incalzesc. O diagnoza pe partea electrica ar putea evidentia si alte probleme, de genul termoplonjoanelor sau a releului de la incalzirea auxiliara, dar ar putea sa iti arate si temperatura reala a lichidului de racire. Dar, daca tot ai garantie la lucrare si te duci peste ei, macar verifica un pic cat poti tu, ca sa nu te ia de fraier. Ai deja destule piste de urmarit, du-te cu temele facute. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Termoplonjoanele sunt folosite ca sarcina ptr motor, la fel si dezaburirea oglinzilor + luneta. Daca vreti sa vedeti cand porneste regenerarea puneti un led pe dezaburirea oglinzii si o sa vedeti ca porneste fara sa fie activata din bord.
PTC-ul este rezistenta din bord. Si in functie de temperatura exterioara are mai multe trepte. La activare creste relanti la 800. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
La regenerare creste turatia motorului la peste 1000rpm?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Nu. Creste turatia cand este activat ptc, rezistenta de incalzire habitaclu.
La regenerare creste turatia la 2000 doar daca se face pe loc, din clip. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(liviu-lfi @ 26 Nov 2018, 17:53) Verdictul celor de la reprezentanta: având în vedere faptul ca temperatura fluctuează și nu e constant, se datorează funcționarii defectuoase a termostatului... În concluzie trebuie înlocuit termostatul... Ma doare capul deja ![]() ![]() Pai asta ti-am spus si eu... si este usor de verificat. Te uiti pe furtune la vasul de expansiune si pe tester la temperatura. QUOTE(shtrumphy83 @ 26 Nov 2018, 21:03) Termoplonjoanele sunt de fapt bujiile ? Sau vorbim limbi diferite numai de dragul de a fi mai catolici decat papa ? QUOTE(BigDaddyAdy @ 26 Nov 2018, 21:19) Procedura de golire/umplere pare destul de complicata daca nu se face cu masinaria dedicata recomandata de Renault. Poate pur si simplu nu au aerisit cum trebuie instalatia dupa ce au schimbat garnitura de chiulasa. Termostatul cred ca il poti verifica si singur. Dai drumul la motor si vezi daca de o parte a lui se incalzeste mai tare decat in cealalta. Radiatorul interior de habitaclu este pe circuitul mic (adica cel cu motorul) si nu pe cel mare. Pe cel mare e doar radiatorul mare de racire a motorului. Procedura pare complicata, dar odata ce desfaci termostatul si cea mai joasa conducta a radiatorului si apoi busonul de la borcan, curge cam 90% din antigel. Aerisirea se face SINGURA ! Conditia este ca verifici la 2-3 zile, dupa ce desfaci capacul de la vasul de expansiune, nivelul lichidului si sa-l completezi. La inceput va fi presiune de aer mare si rebuie multa atentie, apoi din ce in ce mai putina presiune. In max 2-3 sapt ai tot sistemul aerisit si nivelul reglat. Nu exista nici o posibilitate ca motorul colegului ca aiba problemele respective pentru ca nu ar avea circuitul aerisit ! Cea mai mare problema pe care o putea avea din cauza circuitului neaerisit ar fi fost, ca atunci, imediat dupa prima pornire sa ii creasca temperatura motorului foarte tare si racirea sa nu fie ok, dar problemele lui sunt de la termostat, nu de la aer pe circuit. QUOTE(cristian_nechita @ 26 Nov 2018, 21:58) Termoplonjoanele sunt folosite ca sarcina ptr motor, la fel si dezaburirea oglinzilor + luneta. Daca vreti sa vedeti cand porneste regenerarea puneti un led pe dezaburirea oglinzii si o sa vedeti ca porneste fara sa fie activata din bord. PTC-ul este rezistenta din bord. Si in functie de temperatura exterioara are mai multe trepte. La activare creste relanti la 800. Recunosc ca nu am incercat sa vad ca merge dezaburirea cand face regenerarea, cu toate astea mi se pare o prostie sa cresti artificial consumul electric al masinii cand de fapt trebuie doar sa cresti turatia si temp evacuarii. Eu am inteles ca este al 5-lea injector inaintea FAP-ului si se creeaza o post combustie si acolo, creste temp FAP-ului, este arsa inca o data cenusa si asta e. Compresorul de A/C nu este pornit la regenerare si nici farurile, asa ca indiferent ce consum ii dai, turatia nu ajunge la acea valoare de 900 rpm. Crescand consumul pe electric, fortezi doar alternatorul sa incarce mai mult si ATAT. Cand face regenerarea, la orice masina se simte ca motorul raspunde mult mai bine, este mult mai vioaie si ii place turatiile , deci consumatorii aia electrici nu se cunosc. Eu nu am observat ca rezistenta din bord (incalzirea auziliara electrica din bord) ar avea mai multe trepte, ci doar una. Porneste si se opreste atunci cand aerul care trece prin radiatorul incalzit de antigel nu este destul de cald. Cu toate astea cam cum credeti ca reactioneaza bordul (zona in care este acea incalzire suplimentara), daca ea este comandata sa se incalzeasca, dar prin ea nu trece nici un pic de aer ??? ( poti sa ai ventilatia chiar oprita ) O regenerare poate dura si 10-15 minute ... eu cred ca multe plastice din acea zona s-ar topi daca rezistenta s-ar incalzi fara sa aiba nici un fel de aer rece care sa treaca prin ea ... QUOTE(madhorsefuzzy @ 26 Nov 2018, 22:25) Nu, nici la M3 1.5 si nici la L3 nu creste la 1000, ci undeva la 900 rpm, cam turata ca si cum mergi cu A/C-ul pornit. Daca o apuca regenerarea si ma prinde in coloana, eu o accelerez chiar si pe loc la 2000-2500 rpm, iar daca am loc, merg cu ea mai turata cam la aceeasi turatie. De obicei regenerarea mi se intampla cand e nevoie de regenerare si am mers si putin mai turat in ultimele minute. Nici M3 si nici L3 nu le las la relanti la 900 rpm, cand fac ele singure regenerarea , pentru ca nu se face bine si prefer sa o accelerez eu. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
liviu-lfi |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 2 June 17 ![]() |
Mers ieri la reprezentanta, verificat conductele care duc în habitaclu, aceeași temperatura ambele, OK; verificat partea electrica a sistemului de climă, Ok; pus clip pe ea și in mers pentru a vedea temperatura lichidului de răcire și dacă termostatul închide și deschide, OK. După am verificat temperatura din habitaclu, în mers, cu sonda/termometru digital, temperatura fiind undeva între 22°si 24°, iar pe panoul de comanda setat, stânga/dreapta, 23°, deci OK... Am măsurat cu aceeași sonda/termometru pana și temperatura fluxului de aer care vine pe grilele de ventilație, după ce acesta se stabilizează și este undeva la 25°-26°, iarăși OK... Probabil, problema e la mine, percep altfel temperaturile
![]() ![]() This post has been edited by liviu-lfi: 28 Nov 2018, 05:03 |
--------------------
Renault
Laguna III Bose Edition
2012/1,5 Dci-110 cp FAP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 05:16 |