Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Relanti instabil + oprire motor

AngelGuard
post 7 Dec 2015, 12:44
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 November 15




Salut, sunt nou pe aici si imi cer scuze daca spun vreo prostie. Intentia mea este mai mult sa aduc in discutie o cauza, pe care, din cate vad, nu a abordat-o nimeni.

Am inteles ca este un motor cu un numar mare de km (200 000) folosit mai mult urban. Cauza pe care as vrea sa o aduc in discutie este EGR-ul. Este posibil ca motorul sa fi generat (in toti acesti km) calamina care sa fi colmatat EGR-ul. Din cate stiu EGR-ul este responsabil, printre altele, si de gestiunea fluxului de aer catre motor. De aici relanti-ul instabil, oprirea motorului si refuzul lui de a porni uneori.

Din cate stiu curatarea EGR-ului este ieftina (aprox 50 lei) deci chiar daca nu este asta cauza problemei nu pierzi nimic incercand.

Sper sa ii dai de capat problemei si la cat mai multi km.

This post has been edited by AngelGuard: 7 Dec 2015, 12:51


--------------------
Renault Clio IV 1.2 16V 75CP 2015 Life
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 7 Dec 2015, 17:13
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




Din cate am auzit EGR-ul este la motorina nu la motorul pe benzina. Corect?


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AngelGuard
post 7 Dec 2015, 18:34
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 November 15




QUOTE(Ygi_17 @ 7 Dec 2015, 18:13)
Din cate am auzit EGR-ul este la motorina nu la motorul pe benzina. Corect?
*



Valva sau supapa EGR e o componenta comuna motoarelor cu benzina si diesel. Ce ti-am scris in postul meu anterior ti-am scris din propria experienta, tot cu un motor pe benzina, cu un numar similar de km, condus preponderent in oras, numai ca pe alta marca de masina. Simptomele au fost exact cele pe care le descrii tu. Dupa ce am curatat EGR-ul totul a revenit la normal.


--------------------
Renault Clio IV 1.2 16V 75CP 2015 Life
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 8 Dec 2015, 12:26
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




Serialul "Cu rabla prin service" continua.

Azi am schimbat canistra de carbon la service, cam 1km de acasa.

Ajung acolo, hai baga masina, motorul pornit la relanti si mecanicul ridica capota si se pune mana usor pe filtrul de aer.
Surpriza, s-a oprit motorul asa din senin.
Cica hai porneste..., Dai la cheie invarte dar nu vrea sa porneasca.
Mai incerc inca o data si inca o data si mecanicul tot se uita la firele din motor.
Intr-un final da sa porneasca, il intreb pe cea a pus mana, ca vrea sa porneasca. Era un senzor de arbore, ceva de genul asta, cel care se umple de pilitura din cand in cand.
La a patra incercare a pornit fara sa apas nimic pe acceleratie.

Intra la schimbat piese, imi inlocuieste canistra de carbon si apoi cer sa schimbe si acel senzor ( cica responsabil cu pornirea, ca citeste nu stiu ce pozitie a arborelui, sau ce o mai fi el)

Plecat din service la serviciu, 4-5 km.

Este adevarat ca acel senzor ( daca este defect) poate sa comande oprirea motorului si la relanti cu motorul pornit?


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 8 Dec 2015, 12:30
Post #65


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(Ygi_17 @ 8 Dec 2015, 12:26)
Este adevarat ca acel senzor ( daca este defect)  poate sa comande oprirea motorului si la relanti cu motorul pornit?

Perfect adevarat.....de verificat cablajul si mufa senzorului prima data!
De multe ori senzorul este bun dar cablajul este intrerupt sau mufa corodata cu trimitere de semnale parazite......cum ca senzorul este defect de ex.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 8 Dec 2015, 14:39
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




Nu stiu daca are legatura cu oprirea motorului la relanti dar intreb:

Senzorul MAP ( senzor de presiune de la admisie) daca acesta e defect poate sa comande oprirea motorului la relanti asa din senin?

Sau daca ar fi defect MAP cum s-ar manifesta?


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 9 Dec 2015, 08:50
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Presupun ca motorul ar functiona in continuare dar ar avea un mers neregulat si lipsa putere.
Si daca ai cablajul electric intrerupt sau mufa de legatura cu contacte corodate sau slabite, sunt aceleasi simptome.

This post has been edited by CipTal: 9 Dec 2015, 08:57


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 10 Dec 2015, 18:25
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




O veste buna e ca de 3 zile functioneaza bine.

Dupa cele schimbate, cateva concluzii:
- canistra de carbon dadea relanti instabil.
- senzorul captator de turatie era responsabil de oprirea motorului din senin la relanti si apoi pornirea foarte greoaie uneori dupa 3 zile.

Sper ca experienta mea sa ajute pe viitor pe altii.


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 09:51
Dacia