Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

schema alimentare benzina, scenic 1 1.6 16v 2001

synergist
post 6 Jul 2015, 17:51
Post #1


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




salutare

cine ma poate ajuta cu o schema in care sa mi explice ca la prosti, cum si pe unde merge returul cu benzina?

turul pare simplu: din pompa de benzina, merge in rampa cu injectoarele. nu are iesire, ca nu ovad!
injectoarele nu au retur vizibil pe undeva...

deci pe unde se intoarce surplusul de benzina? ori pompa baga debit in functie de cat apesi pedala (electrica, potentiometru..)

furtunul de retur ce intra in pompa, de unde vine si ce rol are piesa din care vine el?

incerc sa inteleg principiul de alimentare cu benzina, pentru ca pe benzina, daca accelerez masina din relati, da sa moara( si se aude un PSSSS - nu curge nimic pe jos,motor,etc ?!?!)
pe GPL functioneaza impecabil! problema e ca nu porneste pe gpl, ci pe benzina si a inceput sa nu mai porneasca. ori cand o face, o face balbait grav pana isi revine zici ca mesteca in ceva gros si l incalzeste sad.gif

multumesc


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 6 Jul 2015, 22:41
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




deci ii simplu

este posibil ca pompa de benzina sa moara

returul nu il ai nici pe rampa de injectie nici pe injectoare

in mod normal motoarele pe benzina au o singura pompa in rezervor care face cam 4 atmosphere si un regulator de presiune de 3.5 bar (integrat in pompa) care tine presiunea constanta in rampa

normal furtunul cu benzina trebe sa intre intr-o electro valva (are rolul de a opri alimentarea cu benzina in momentul in care iei contactul sau in caz de accident) si apoi sa mearga in rampa

in rezervor ai pe pompa un furtun care alimenteaza motorul cu benzina si inca unu (nu neaparat pe pompa) care este aerisirea si care urca la busonul de alimntare cu combustibil ca sa nu se faca vid in rezervor cand nivelul de combustibil scade

This post has been edited by baban sergiu: 6 Jul 2015, 22:45


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 6 Jul 2015, 22:50
Post #3


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




Dar de unde vine furtunul numarul 2 ce intra in pompa?

Rezervorul, după ce fac plinul, curge din(sau de pe) el cam 1l jos, sub mașină. Asta e cam costisitor ca manoperă să rezolv, influențează asta pornirile?
Scot din discuție chimia benzinei, pentru că nu fave reacție in4 ore cât se răcește motorul..
Concluzia: dacă antigelul este sub 50 grade, mașina pornește la a enșpea cheie.
Dacă are peste, pornește la sfert.
Am pornit o direct pe gpl - la sfert.

Edit: am 2 pompe de benzină și cu ambele face la fel...
Dar dacă cu a mea făcea așa și am cumpărat o pe cealaltă SH și face la fel, există posibilitatea să fie defectă și nr2?
Adică nu am o pompă nouă să fac proba, pot afla prin vre un procedeu ...tester, debitul pompe?

Edit2: electrovalva aia de oprește mașina in caz de accident, o avea mufa cu pinii cocliți? Are ceva dacă ii scot mufa să curăț?
Dacă e cea cu un buton mare roșu, o știu ca locație sub vasul cu antigel..

Mulțumesc

This post has been edited by synergist: 6 Jul 2015, 22:56


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 7 Jul 2015, 13:40
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




poi ia ridica masina si vezi pe unde curge benzina - ca nu ii normal - nu are nici o legatura ca nu porneste cu asta, decat daca ar curge pe la furtunul de la pompa la motor - dar ar trebui sa iti curga tot timpul cand merge masina

sansele sunt mici sa fie 2 cu acelasi defect, ferifica si injectoarele - ca se poate sa fie si de acolo problema (prea putin probabil) daca functioneaza perfect la cald.

poti sa cureti pini numa sa nu ii rupi - nu moare nimeni

apropos - ferifica senzorul TDC de pe volanta - ai toate sansele sa fie si de la el


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 7 Jul 2015, 16:21
Post #5


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




1. nu curge sad.gif( era simplu, vedeam pata si o remediam..
2. ai reptate cu pompele pfff ...inseamna ca si a mea era buna
3. nu am vazut pe unde vine furtunul de tur spre acea electrovalva - i am scos mufa si am dat cu surubelnita subtire, era cam multa mizerie-cocleala - am facut operatia inainte sa pornesc masina - dupa, a pornit la fel sad.gif
4. injectoarele au fost curatate, mufele lor la fel ..pff
5. TDC = ala de ajunge pe volanta? responsabil cu pornirile? - daca e ala, l am pus nou in reprezentanta ..sad.gif((

am dus o la reprezentanta. maine or sa se uite la easi ma suna daca le place culoarea ...ca sa mai si glumim smile.gif

multumesc


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 7 Jul 2015, 17:07
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




sper sa ma insel - dar ai toate posibilitatile sa fie de la ECU - cu toate ca daca ar fi de acolo ar trebui sa faca si la cald figuri

astept cu nerabdare verdictul de la reprezentanta - sper sa nu fie ala cu "asa face toate"

smile.gif multa bafta


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 7 Jul 2015, 18:37
Post #7


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




nu o iau de acolo cu raspunsul "asa face toate" smile.gif

mmm nu stiu ce sa zic, parca facea si la cald si la rece - indiferent de temperatura exterioara, in ultimile zile

o sa va spun maine dupa ce ma suna sa vedem ce zic ei...

multumesc frumos

8 Jul 2015, 16:25:
a venit raspunsul de la reprezentanta:


1. calculatorul de benzina functioneaza si cand merge pe GPL, el "vede" un anumit amestec si de aia la porniri da mai multa benzina - aici nu am inteles eu prea bine, o sa vorbesc cu ei maine cand o iau

2. injectoarele. aici cred ca e vorba de bobina lor, care nu mai deschide bine, automat rezultand punctul 1

in prima faza, o sa schimb injectoarele

multumesc

8 Jul 2015, 18:55:
stie cineva sa mi spuna codul de pe injectoare, va rog?

multumesc

This post has been edited by synergist: 8 Jul 2015, 18:55


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 8 Jul 2015, 22:14
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




ei vor sa zica ca la pornire iti ineaca motorul, dar cred ca asta tre sa vb cu cei unde ai pus instalatia de gpl

si eu am avut pe clio gpl - da nu am avut problem, si la mine calculatorul imi zicea cata benzina foloseste - desi mergeam pe gaz nu pe benzina. din pacate instalatile de gpl nu inlocuesc si calculatorul de benzina, el crezand in continuare ca masina merge pe benzina.

cei de la firma cu GPL ar trebui sa stie cum sa regleze instalatia si parametric sa nu ai problem.


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 9 Jul 2015, 08:12
Post #9


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




si la mine calculatorul de bord arata cati L/100km ,etc ..el crezand ca merge pe benzina
ba mai mult, uneori e frustrant cand, cu rezervorul de benzina 1/2, se aprinde becul de ..."pana prostului", deoarece ii scade range ul.

nu inteleg la ce te referi cu parametrii reglati de montagistii GPL ...?

da, asa au zis, ca la pornire baga prea multa benzina.
injectoarele au fost date jos si curatate cu spray, asa cum e si in tutorialul ce l-am gasit aici pe site

pana la urma nu stiu sigur ce problema e:
1. injectoarele deschid prea mult din bobina = baga multa benzina la pornire
2. calculatorul de injectie are calculele gresite si baga mai multa benzina =calculator defect?
si asta chiar nu am cum sa verific fara macar ~800 lei injectoare noi sau ~400 lei un alt ECU SH ...

9 Jul 2015, 12:50:
am luat masina de la reprezentanta si am pus toate intrebarile ce mi au venit in cap
m au lamurit:
1. cum e cu pompa de benzina - unde e "returul" si de ce nu se vede un retur pe la motor..
2. canistra de carbon. bleax, deci fiind rezervorul cumva si pe undeva crapat, intepat sau vre un colier mai larg pe la ceva, e clar ca nu mai baga vapori de benzina cand simte el presiunea in rezervor = pentru ca nu se va mai face vre o data presiune acolo!
3. injectoarele. aici e usor dubioasa treaba, fiind mai multe cauze
a. mecanica - nu mai pulverizeaza ele cum trebuie
b. nu deschide/inchide bine electrovalva
=>mi au recomandat sa NU le schimb prea curand, sa o mai observ cum functioneaza insa, sa le am in vedere pentru la iarna cand vor fi T cu minus
4. ECU - aici e o intreaga discutie legat de GPL si anume:
cand se face trecerea pe GPL, ECU vede o saracire in amestec si suplimenteaza cu benzina, pentru ca AERUL il vede ok, clapeta functionand in regula, dar benzina cica vede el mai putina ...astfel, ramane cu setarile de imbogatire si la pornire da sa o inece cu mai multa benzina (si acum ma intreb ce treaba are punctul 3...o fi din ECU deci?)

ce au facut ieri: au resetat reinitializat ECU - sa si revina setarile de amestec la ce are prestabilit.
ce am facut azi: schimbat sonda de pe te-ul de la servodirectie - aia de deasupra de alternator, pentru ca pierdea pe acolo lichid si pica pe alternator (in curand!) - 120 lei

pret total reprezentanta 120+150(sonda +manopera 30 lei)


chestii cu ce nu au putut ei sa ma lamureasca:
1. exista vre o metoda prin care, atunci cand pun contactul (sau inainte chiar apasand pe 1 buton pus frumos pe bord biggrin.gif ), sa pot reseta setarile de amestec? sa revina ECU la ce stia el?
daca DA, cine ma poate ajuta? ...as putea merge la max 200km in jurul bucurestiului pentru treaba asta!
2. daca ECU vede o saracire in amestec - pot sa o imbunatatesc din GPL? la aia unde l am montat clar nu ma duc, dar aici in Bucuresti, exista "Andrei GPL" care mi a fost recomandat de multi.
*aici e nevoie sa completez: cand mi au montat GPL ul, au facut o imbogatire cumva, ca daca depasam 80km/h hop si sonda landa tipa in bord., dar masina era racheta!
am fost la Andrei, a facut el niste setari misto si acum nu mai am probleme cu sonda. dar nici masina nu mai e racheta! e normala.

multumesc frumos

This post has been edited by synergist: 9 Jul 2015, 12:50


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 10 Jul 2015, 17:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




poi ecu-ul calculeaza cata benzina trebe sa bage in functie de aer, ce ceri tu de la pedala de acceleratie, sarcina si calitatea benzinei.

in momentul in care mergi pe gpl el vede ca explozia nu ii la fel de puternica ca pe benzina si atunci incearca sa compenseze prin mai multa benzina (el face compensarea), ceea ce nu se intampla ca tu mergi pe gpl.

daca ai urmarit computerul cand mergi pe gpl iti arata un consum mai mare de benzina decat cand chiar mergi pe benzina, asta din cauza ca puterea nu ii asa mare pe gpl el incercand sa compenseze

la mine cei de la gpl mi-ai copiat harta de injectie de la ecu-ul de benzina - au cacut cateva modificari si au pus-o pe ecu-ul de la gpl.
masina mergea aproape la fel ca pe benzina, diferenta simtind doar de la 3500-4000 de ture in sus, unde prea rar ajungeam cu ea, de multe ori trecand pe benzina automat cand ajungeam la turatile respective.

consumul a fost un pic mai mare de gpl - dar nu considerabil - din punctual meu de vedere

scoteam cam 280-350km cu 28 litri de gaz in functie de modu de conducere - oras sau afara

asta la motor de 1.2 16v 75hp intapati de clio


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 10 Jul 2015, 17:42
Post #11


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




pai si la mine au copiat harta si au mai facut ceva modificari.
nu simt diferente intre gpl-benzina, doar pe transalpina am urcat pe benzina biggrin.gif
in rest, masina trage foarte bine

aaa deci "resetarea parametrilor" la calculatorul de injectie e un fel de praf in ochi din cate am observat.
masina nepornita de azi noapte de la ora 02, am pornit o azi la a ...2-a cheie cu resetare facuta alalteieri

o sa i schimb injectoarele

edit:
in bucuresti, cheltui maxim 170 lei/GPL (adica plinul + max 50 lei)
merg cu ea zilnic dus-intors servici, drumuri la cumparaturi cam la 2-3 zilnic si ce mai merg asa in rest, duc-aduc sotia, etc
plec primul de la semafor si ajung primul la urmatorul semafor. chiar trage bine

This post has been edited by synergist: 10 Jul 2015, 17:53


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
troita
post 10 Jul 2015, 20:08
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 18 January 12




Pentru masinile care au montat Gpl,schimbati filtrul de benzina (deoarece este plin cu apa de condens din rezervor) deasemeni sa aveti mai multa benzina in rezervor deoarece se modifica inclinarea masinii( datorita rezervorului de gpl.) iar pompa de benzina trebuie sa se gaseasca in lichid pentru a se raci .La noile instalatii pompa de benzina functioneaza permanent. Fenomenul se produce in special vara.


--------------------
Renault Megane 2 - NR08NRI 2006/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 10 Jul 2015, 23:39
Post #13


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




am schimbat filtrul cu cateva luni in urma ..maxim 5 cred
ar trebui sa l schimb la ~7k km?
*luand in calcul ca in noiembrie avea 157.000 si acum are 170.000 (cu aproximatie)

la mine, pompa de benzina are un releu si se opreste cand trece pe GPL si invers. deci nu ar avea nevoie de racire. totusi, rezervorul e cam non-stop ~1/4 minim


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bejenaru Ionut
post 12 Jul 2015, 09:53
Post #14


Doar membru, atat.


Group: Members
Posts: 708
Joined: 9 December 05
From: Bacau




QUOTE(synergist @ 9 Jul 2015, 09:12)
1. injectoarele deschid prea mult din bobina = baga multa benzina la pornire
2. calculatorul de injectie are calculele gresite si baga mai multa benzina
1. cum e cu pompa de benzina - unde e "returul" si de ce nu se vede un retur pe la motor..
2. canistra de carbon. bleax, deci fiind rezervorul cumva si pe undeva crapat, intepat sau vre un colier mai larg pe la ceva, e clar ca nu mai baga vapori de benzina cand simte el presiunea in rezervor = pentru ca nu se va mai face vre o data presiune acolo!
4. ECU - aici e o intreaga discutie legat de GPL si anume:
cand se face trecerea pe GPL, ECU vede o saracire in amestec si suplimenteaza cu benzina, pentru ca AERUL il vede ok, clapeta functionand in regula, dar benzina cica vede el mai putina ...astfel, ramane cu setarile de imbogatire si la pornire da sa o inece cu mai multa benzina (si acum ma intreb ce treaba are punctul 3...o fi din ECU deci?)
*



Sa o luam in ordine:
1. nu exista asa ceva...ori deschide ori nu.
2. calculatorul "calculeaza" amestecul pe baza informatiilor primite de la mai multi senzori- temperatura antigel, pozitie pedala acceleratie, presiune atmosferica, etc. Daca unul da informatii eronate, normal ca si amestecul se modifica.

1.returul care intra in pompa, este posibil sa vina de la canistra de carbon (nu sunt sigur, si la megane e la fel, 2 conducte la pompa, si doar una in fata la motor). Verifica si electrovalva de la canistra de carbon.
2. nici cu aceasta afirmatie nu sunt de acord. Si eu am gpl si la mine la trecerea pe gpl tremura putin , dar la mine e de la bujii care trebuie sa le schimb ca sunt praf.

Un clip ai pus pe masina?


--------------------
Reno Megane 2.1 break - Numar de Bacau. 2005, ful opshan, 1.6 16v
Good things come to those who wait.
Va urma...
"Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 12 Jul 2015, 14:08
Post #15


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




1. "ori deschid, ori nu" ...ok, aici nu stiu deci intreb: injectoarele deschis din prima la maxim?! nu deschid treptat in functie de cat apesi pedala?
scrie undeva asta? de unde stii tu ca ori deschid ori nu? lamureste ma te rog!

2. senzori schimbati cu unii noi, de origine, in reprezentanta:
- landa - aia de sub masina, undeva pe sub scaunul soferului
- temperatura antigel
- cei 2 senzori care sunt infipti in galeria neagra de ebonita ce vine de la clapeta de acceleratie spre admisie aer motor
- exista senzor de presiune atmosferica?! daca da, care e si unde? ..o sa l schimb in cazul in care il confundam cu unul pe care l-am schimbat la liniuta de mai sus
extra: bujii noi - champioane luate dupa codul primit de la espacen,
bobine inductie valeo - luate dupa codul primit de la reprezentanta

1---cum verific electrovalva de la canistra de carbon?
daca scot mufa electrica sa nu mai fie alimentata cu curent aceasta canistra de carbon si merg cu ea asa 1 saptamana, ce se intampla!?

2. revin si sustin: trecerea de pe benzina-gpl si invers, este insesizabila. si crede `ma, nu `s "nesimtit" sa nu observ daca masina ar avea vre un tremurat. am tinut o prin reprezentante in ultimele luni, pentru ca nimeni nu i dadea de cap de ce tremura motorul: era de la un suport de sub masina

in alta ordine de idei: masina a fost doar in reprezentante "tratata" nu la colt de strada, deci da, am pus clip smile.gif

cum spuneam anterior, saptamana viitoare schimb injectoarele sa vad daca o fi vre o diferenta.

multumesc


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bejenaru Ionut
post 12 Jul 2015, 17:28
Post #16


Doar membru, atat.


Group: Members
Posts: 708
Joined: 9 December 05
From: Bacau




1. Injectorul practic functioneaza ca un electromagnet. Are in el o bobina. Ceea ce stii tu este timpul de injectie, adica cat timp sta el deschis sau mai bine zis cat timp se alimenteaza bobina lui.Timpul de injectie este calculat de calculatorul motorului in functie de solicitari.
2. Din cate imi aduc aminte acel senzor parca se numeste MAP "manifold absolute pressure" si este montat pe galeria de admisie- nu stiu cum e la tine.
1. valva accea o poti verifica tot cu testul, eu am la test parca activare actuatori si am si pe aceea parca, ea ar trebui sa se auda finut ca un tacanit dar foarte fin, nu stiu daca se poate auzi cu motorul pornit. Poti scoate mufa de la ea si vezi cum se comporta motorul.
2. atunci nu stiu ce sa zic...


Gurile rele spun ca daca mergi mult pe gaz exista riscul de infundare a orificiilor injectoarelor cu funingine dar nu stiu ce sa spun.


Tu spui ca daca accelerezi masina, ea fiind pe benzina si in rulaj, ea se ineaca, sau cu ea stand pe loc. Daca se ineaca la accelerare din mers, mie mi se pare a fi debit insuficient de carburant rezulta pompa, regulator de presiune benzina, sau ceva infundat pe traseu pompa- injector.


Am gasit o chestie tare interesanta.
http://www.scritub.com/tehnica-mecanica/IN...-CU-IN93238.php
Am gasit in prezentare si schema de alimentare aunei instalatii fara retur. Sincer eu nu stiam care a echema unei asemenea instalatii si daca tin bine minte si la meganul meu am in zona filtrului si canistrei mai multe conducte de benzina dar din filtru spre motor pleaca doar o conducta. Interesant.

This post has been edited by Bejenaru Ionut: 12 Jul 2015, 17:42


--------------------
Reno Megane 2.1 break - Numar de Bacau. 2005, ful opshan, 1.6 16v
Good things come to those who wait.
Va urma...
"Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 12 Jul 2015, 17:50
Post #17


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




da, dar chestia asta cu datul in nas, se manifesta DOAR la rece

adica merg la masina, pornesc, apas pe butonul de la radio (e setat deja pe ce radio vreau sa ascul) apoi vreau sa plec
pai nu pot! pentru ca bag in treapta 1, incep sa ridic ambreiajul si ca accelerez: in secunda 2 da sa moara
trebuie sa procedez asa:
accelerez uuuusssssoooooorrrrrrr sa nu sparg vre o coaja de ou, apoi cu ea asa accelerata sa zicem pe la 1500-2000 bag in treapta 1 si plec. belea cand schimb in a 2-a ca iar da sa moara, dar la fel: o scot din viteze si o las cateva secunde asa, pana o accelerez ...bag a 2-a si plec deja aproape ca pierduse viteza initiala din treapta 1

asta se manifesta DOAR cat timp antigelul e "rece" ..cat o avea acum in motor la 30 de grade afara
adica ...daca indicatorul de T de la antigel sare de primele 2 linii, sa zicem pe la a 3-a linie, deja masina merge impecabil

repet: toate testele si toate piesele au fost schimbate in reprezentanta

voi face un test: daca atunci cand pornesc masina "la rece" bobina injectoarelor nu se comporta cum trebuie.....
o sa incalzesc motorul, pana cand trece acul la T antigel de primele liniute, ca sa functioneze corect totul = si acceleratia
o sa scot injectoarele si o sa le bag in frigider cateva minute pana le simt eu ca sunt RECI.
apoi, vin si le montez pe masina - T antigelului are temperatura normala ..sa vedem ce zice
DACA o sa dea in nas, e clar ca e din bobina injectoarelor care nu deschide bine la "rece"
injectoarele au fost curatate prim metoda clasica: pus spay ul in injector, 2 fire pe + si - si apasat pe spray sa treaca prin injector, toate 4 aruncau la aproximativ 1m distanta o pulbere fina de particule din spray

edit: uite ce am gasit in articolul dat de tine:
"""
Problemele generate de functionarea defectoasa a unui injector sunt multiple - porniri grele la rece si la cald sau chiar imposibilitatea pornirii, ezitari în momentul accelerarii, lipsa de putere a motorului, cuplu motor scazut,
"""

This post has been edited by synergist: 12 Jul 2015, 18:07


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bejenaru Ionut
post 12 Jul 2015, 18:28
Post #18


Doar membru, atat.


Group: Members
Posts: 708
Joined: 9 December 05
From: Bacau




Mda. Ciudat , si spun ciudat pt ca si mie imi face la fel la rece dar nu asa de pronuntat ca la tine. La mine plec si daca calc acceleratia tare da in nas, si la fel pana se incalzeste apa. Dar sincer sa fiu nu mi-am batut capul cu asta.


--------------------
Reno Megane 2.1 break - Numar de Bacau. 2005, ful opshan, 1.6 16v
Good things come to those who wait.
Va urma...
"Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 12 Jul 2015, 18:30
Post #19


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




revin cu noi info saptamana viitoare dupa ce primesc un set de injectoare

*iti dai seama ca nu ti doresc, dar pare sa fie acelasi tip de problema si la tine care sa va agrava...ca singura nu se repara smile.gif

multumesc pentru tot smile.gif

edit: imi bat capul si vreau sa repar tot pe ea, pentru ca iarna trecuta am pornit o la a 20-a incercare si la fiecare incercare tineam cateva secunde cheia in contact...sad.gif
ciudat ca nu a cedat electromotorul!

This post has been edited by synergist: 12 Jul 2015, 18:31


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 12 Jul 2015, 19:49
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




acuma ca ai rxplicat cum se comporta - imi aduc aminte ca si a mea a facut asa de cateva ori

se intampla dimineata sa o pornesc si sa fluctueze turatia - ca si cand ar merge ba in 3 ba in 4 pistoane iar cand porneam de pe loc mai ca se opera motorul si era sa o patesc de 2 ori la iesirea din parcare , ca in loc sa plece de pe loc sa oprit si era sa dea unu in mine.

temporar am rezolvat porblema mergand din cand in cand pe benzina cam o juma de rezervor si nu am mai observant problema

am facut pe gaz cu masina mai mult de 80k km am pus gaz pe ea cand avea aprox 40k km si am vandut masina la 125k km

nu am aflat care ar fi problema
am observant ca se intampla in principal in perioada cand se aprindea becul de la controlul noxelor, dupa care circulam pe benzina mai mult timp - se stingea becul si masina functiona din nou in parametri


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 12 Jul 2015, 21:09
Post #21


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




la ultima iesire din bucuresti am mers exclusiv pe benzina: dus-intors (aproape 1 rezervor)
si totusi ...nu si revine


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 17 Jul 2015, 07:02
Post #22


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




ok ...alte injectoare, pornirea la fel.

am cautat pe google "masina porneste balbait" si am ajuns la asta:
http://www.reno.ro/pornirea-la-rece-t161735.html

aici cineva zice ca a curatat imobilizatorul - unde este pozitionat acest imobilizator la masina mea?
-cel ce a pomenit de imobilizator - a zis ca la el este in locul unde baga cartela
a mea nu are cartela, are cheie ..sa fie contactul?!
*azi merg la reprezentanta sa schimb si FIRELE + MUFA de la acel senzor magnetic de pe volanta pe care l-am schimbat prin primavara..pfff

multumesc frumos

edit: hm ...am ajuns la distributie.
aceasta a fost schimbata dupa ce am cumparat masina si daca mi aduc aminte bine, inainte pornea la sfert. problema e ca si acum 5 luni pornea la sfert! atunci sa mai fie distributia de vina?
am inteles ca daca e devansata cu 1-2 dinti si a prins supapele pe deschis, de asta porneste balbait: nu face presiune si pana face..bal-bal-bal si buf o explozie si se tureaza singura pana pe la 1200 turatii si apoi isi revine (cam asa face si la mine....mmm?!)

This post has been edited by synergist: 17 Jul 2015, 07:13


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 18 Jul 2015, 22:00
Post #23


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




edit 2:
cu vechile campioane, cred ca una-doua erau usor busite, pentru ca daca apasam accleratia asa ..brusc, avea cam 1 secunda lag dupa care se auzea o explozie si apoi se accelera

acum, i-am pus unele eyquem 1 electrod, le aveam prin masina - au fost primele pe care le am cumparat pe vremea cand era de vina o bobina si s-a schimbat comportamentul acceleratiei: cand fac ce am zis mai sus, raspunde ferm cu o acceleratie de pana pe la 4000, in functie de cat de tare si brusc apas pedala. nu prosteste!
nu mai are lag, nu se mai aude explozia intarziata.

na. ..acum vad maine cum porneste, SPER sa termin cu ea, ca mai am de schimbat calculatorul si caroseria!


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 19 Jul 2015, 19:29
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




smile.gif) trage motorul la punct si vezi daca distributia ii sarita de la punct - da cred ca daca ar fi sarita si 2 dinti ar bate in supape - la amea am montat-o gresit cu un dinte si a sunat complect diferit


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 20 Jul 2015, 05:55
Post #25


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




poate ca suna diferit si nu stiu eu sad.gif
nu `s ce sa mai zic...

azi merg la reprezentanta sa o puna la punct si sa verifice distributia ..o sa i sun pe la 8:30 sa fac programare pentru 13:30


edit: trebuie sa dea jos cureaua pentru a vedea daca e pusa bine?

multumesc

This post has been edited by synergist: 20 Jul 2015, 08:03


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 20 Jul 2015, 08:04
Post #26


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Distributia e calata OK....altundeva este problema!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 20 Jul 2015, 08:09
Post #27


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




pff tu stii ce am schimbat pe ea

daca zici ca ar fi ok de la distributie si ca pornirea asta balbaita e din alta parte..
atunci ce spui daca, cu motorul "cald" - sa fie cat mai sus liniuta - ca atunci dupa ce stai la semafor si urma peste "normal", scot bobinele si le pun in frigider jos de tot, le duc aproape de 0 grade treptat, nu brusc si apoi merg la masina si le pun sa vad cum porneste

exista cea mai mica sansa ca din cele 4 bobine, una, cateva ..sa nu dea scanteie bine cand sunt reci?
adica faza e ca la pornire se balbaie maxim 4 secunde, au timp bobinele sa se incalzeasca si sa nu mai faca figuri apoi?

SAU
problema de fapt sa fie din clapeta de acceleratie sau de fapt ..sa fie chiar calculatorul - care controleaza clapeta? pentru ca ea are doar o bobina ce functioneaza in camp magnetic: daca la pornire nu primeste voltajul corespunzator pentru a deschide?

orice idee e bine-venita


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 20 Jul 2015, 08:24
Post #28


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Partea de alimentare combustibil este verificata/schimbata.....ramane alimentarea cu aer (clapeta) sau scanteia (bobine/bujii) precum si cablaj/senzori aferent.
Nu trebuie ignorata nici posibilitatea ca vreo supapa sa nu inchida bine....destul de fregvent la 16V.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
synergist
post 20 Jul 2015, 08:35
Post #29


2300km cu 420 lei - GPL


Group: Members
Posts: 458
Joined: 11 August 11
From: Bucuresti




te referi la cei 2 senzori care sunt bagati unul in stanga sus si unul jos in fata, in carcasa neagra de ebonita? aia din jurul bobinelor..

treaba cu supapa - o sa se vada daca blocam distributia la punct si apoi cum? cu o camera bagata pe la bujii? - o sa intreb azi la reprezentanta cand ajung

cu clapeta - ce zici de teoria mea: adica ea e put electronica, deschide fix cat ii vine curent
la 5v deschide mai putin, treptat deschide mai mult spre 12v (unde am probat si este deschisa la maxim) - sa fie de vina calculatorul sau ...mai e vre un aparat pe parcurs intre calculator si clapeta care sa trimita voltajul catre ea?

edit: ce zici si de testul cu bobinele ..frigider?

multumesc

This post has been edited by synergist: 20 Jul 2015, 08:35


--------------------
Reno Scenic 1.6 16v 2001 echipare multumitoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 20 Jul 2015, 08:38
Post #30


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(synergist @ 20 Jul 2015, 08:35)
edit: ce zici si de testul cu bobinele ..frigider?

E haios si inutil....."testul"! biggrin.gif


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 01:34
Dacia