Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

s-a oprit masina-n drum!, martor la baterie aprins si cel de STOP!

uiop
post 21 Jun 2009, 11:31
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




salut
de ieri la pranz tot citesc pe forum, dar nu am gasit un topic care sa-mi rezolve problema! poate ma ajuta cineva , ori cu un sfat, ori cu vreun topic mai vechi!

deci care ar fi problema!
vineri am iesit cu masina spre seara la o plimbare cu familia si am observat ca la fiecare denivelare a drumului, se aprindeau o serie de iconitze pe bord, mai precis acelea care se aprind cand e bagat cardul in masina inainte de o porni! nu am dat importanta , deoarece masina mergea iar fenomenul tinea cca 1 -2 secunde.
in schimb ieri dimineata am iesit la cumparaturi si in drum spre zona comerciala deodata masina nu a mai vrut sa mearga, pe ecran aparand aprinsi 2 martori, cel de STOP si cel de la baterie! acelasi fenomen care-mi aparuse vineri mi-a aparut cu putin inainte de a se opri masina!

am masurat bateria e ok! am masurat toate sigurantele de langa baterie, sunt ok!
nu am masurat sigurantele de pe panoul din interior de pe dreapta, dar colo sunt cele ce tin de lumini, semnalizari, macara portiere, stergtoare, etc si nu cred ca de acolo ar fi o problema. la o prima vedere sunt intacte si nu sunt arse!

interesant e ca daca bag cartela funstioneaza radioul, luminile, claxonul e ok si dupa ce se sting martorii, singurii care raman sunt cei de STOP si de la baterie! cand apas butonul de start se aude un declic si atat, masina nu porneste!

bateria are 2,5 ani (e un bosch-am citit in topicuri ca cele originale renault tin 4 ani, asa-i la mine a tinut 3,5 ani, ar mi-e greu sa cred ca cele cumparate din romania pica dupa numai 2,5 ani, iar la masurare sunt ok!!!). bateria care o am acum e cu indicator si e pe verde, deci....

pompa de joasa presiune (tot un Bosch) e schimbata acum cca 40000 km, deci nu cred ca ar fi asta cauza. Acum 1 luna mi-am schimbat o fulie la alternator si a necesitat scoaterea alternatorului din locul lui! sa fi deranjat vreun fir sau vreo mufa nu face contact? sau cand l-a pus mecanicul la loc sa fi strangulat vreun fir? a avut mare grija , dar mai stii?

poate cineva sa-mi dea vreun sfat?


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 21 Jun 2009, 12:29
Post #2


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




ar putea fi vorba de un contact imperfect? legatura la masa ai verificat-o?


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 21 Jun 2009, 12:33
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




am verificat numai la bornele bateriei si la mufele ce sunt la suprafata, fara a scoate capacul de protectie de la motor! nu am verificat deloc masa!!! asta unde este?


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 21 Jun 2009, 12:36
Post #4


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




vezi unde duce cablul de la borna negativa. de obicei e scurt.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 21 Jun 2009, 13:12
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Vezi excitatia de la alternator. Cum te uiti la alternator de sus, o sa vezi un fir, singur, de capul lui, care intra in alternator. Ia scoate-l, baga-l la loc... vezi sa nu fie ceva intrerupt pe la el.
Oricum sa nu te astepti sa mai porneasca... tu nu mai ai curent in baterie.
Tragi si tu curent de la alta masina si o pornesti. Dupa care pui aparatul de masura pe bornele bateriei tale. Trebuie sa ai peste 14... Cam 14,2.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 21 Jun 2009, 13:16
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




am verificat acum, am gasit unde e masa! e ok, foarte bine e strans surubul acolo!
sa fie electromotorul? dar se aude un click cand apas pe butonul de start!

21 Jun 2009, 13:20:
andu am sa verifici si la alternator! multumesc de sfat! deci acum chiar daca indicatorul bateriei imi arata verde (adica are curent), sa fie prea mic pragul de curent ptr a porni? ieri cand am verificat aveam parca 13,3, iar tu spui de 14,2, deci e sub ce spui tu!!!
in jurul ore 17 vine un mecanic si am sa verific si firul ce duce la alternator, sa vad poate are si el o idee!

This post has been edited by uiop: 21 Jun 2009, 13:20


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 21 Jun 2009, 13:20
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Se aude click din 2 motive.
Ori nu mai ai curent in baterie(deci nu incarca alternatorul) ori e electromotorul bulit si nu invarte.

Stai ca imi scapa ceva... ce ai vazut tu strans ? Ca excitatia e un fir cu o mufa, care se baga in alternator. Nu are niciun surub. Surub ai la Plus si la Masa.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 21 Jun 2009, 16:48
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




pai cand am apucat sa raspund la intrebarea cu firul de masa, atunci ai scris si tu cu firul de la alternator si s-au suprapus raspunsul meu cu sfatul tau!
deci raspunsul meu era referitor la masa care e ok, inca nu verificasem firul de la alternator!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 21 Jun 2009, 17:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




In mod normal, becul de la baterie se aprinde pe bord cand alternatorul nu mai incarca. Dar o baterie buna porneste masina. Mie mi-a sarit (am Laguna I, dar ma gandesc ca principiul e la fel) cureaua de accesorii si nu a mai functionat alternatorul. Dar am mers si am pornit masina fara probleme de mai multe ori pana am apucat sa repar defectiunea. Daca bateria e buna, fara consumatori mari porniti (faruri in speta) ar trebui sa tina masina pornita mult si bine pana se descarca. Dar desigur e posibil sa fie si altceva. Poate fi si o defectiune la computer. Daca ar fi doar electromotorul, ar porni impinsa sau tractata, dar oricum, nu ar explica aprinderea becului de pe bord. Cureaua de la alternator sta bine, nu e sarita ?


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 21 Jun 2009, 20:55
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




La ce computer sa fie defectiune ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 21 Jun 2009, 23:04
Post #11


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




tine mai mult apasat pe buton .....vezi invarte electromotorul....


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 22 Jun 2009, 05:47
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




ieri seara am verificat din nou, de data asta si cu ajutorul unui mecanic, bateria, sigurantele, mufele iar verdictul deocamdata e alternatorul! cureaua de la alternator e ok, nu e sarita!
deci in continuare pe ecran imi apar cei 2 martori STOP si cel de baterie, iar cand apas butonul de start se aude un click si atat!
eu cred ca este vb de alternator (poate s-au stricat carbunii) sau electromotor.
cel mai bine ar fi sa o duc la un tester, dar inainte am sa mai chem un mecanic si poate o tractez pana la un garaj cu canal din apropiere unde sa o pot verifica mai bine! si alternatorul are o pozitie foarte incomoda, de sus ajungi destul de greu si-ti trebuie o mana cam lunga! cel mai simplu ar fi de jos in sus, oticum firul de duce la alternator si de care vb andu e ok, nu pare a fi intrerupt deloc!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 23 Jun 2009, 07:05
Post #13


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




Daca ti s-a aprins martorul de baterie este foarte clar pentru toti ca trebuie sa mergi la un electricean. Nu trebuie sa mergi la nici un mecanic, doar la electricean. Si la mine s-a dus alternatorul si am fost la electricean l-a dat jos pe sub masina s-a uitat la el l-a verificat si mi-a spus ca este rotorul. Am schimbat rotorul si acum merge bine. Acelasi electricean mi-a schimbat si rola la alernator.


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 23 Jun 2009, 07:17
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




pai normal ca la un electrician, la asta m-am referit si eu!
din pacate ieri nu a ajuns si probabil ca abia azi o sa vad ce este! oricum eu zic ca sunt 2 lucruri, ori alternatorul, ori electromotorul!
am sa va tin la curent!

gruita2005 mai tii minte cat te-a ajuns reparatia? aici e vb si de piesa si de manopera!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 23 Jun 2009, 08:55
Post #15


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Nu ramane aprinsa lumina la interior? Incearca sa scoti cititorul de card si sa il desfaci...are 2 butonase care se apasa cand bagi cartela. Daca s-a rupt parghia de plastic de la primul butonas...cam asa face...se pune contactul si nu porneste. Faza ciudata este ca iti apare STOP. Dar poti incerca...dureaza 5 minute sa desfaci cititorul. Scoti scumiera si pur si simplu tragi de el si iese. Ii scoti mufa si apoi il desfaci...carcasa de plastic iese cu o surubelnita mica. Mai ai un surub in cruce care trebuie desfacut si poti scoate placa. Dar poti vedea daca este rupta parghia si fara sa scoti placa din el. Il intorci si daca vezi pe spate vreun butonas de cauciuc rosu care nu are nici o parghie plastic deasupra lui....e clar.
Poti incerca sa scoti si sigurata de la UCH ... si sa o bagi din nou. Eu asa am rezolvat o eroare cand nu imi mai vedea cartelele.
Cu alternatorul....poti incerca sa o pornesti impinsa... rolleyes.gif ...macar asa elimini alternatorul din ecuatie


This post has been edited by naighba: 23 Jun 2009, 09:02


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 23 Jun 2009, 09:15
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




pentru naighba
am citit despre problema asta intr-un topic! dar nu sunt efectele aceste defectiuni! am incercat sa tin mai mult timp apasat butonul de START si niciun efect! luminile din interior se inchid, deci nu asta e problema!
cat despre a incerca sa o pornesc impinsa, puteam face asta cand m-a tractat un prieten spre casa! dar am preferat sa nu o fac sa nu apara si alte probleme, mai ales ca nu e indicat sa porneasca impinsa! e adevarat ca mai scoteam din ecuatie o necunoscuta, dar cum nu sunt decat 2 (alternator sau electromotor) am preferat sa astept decizia unui electrician!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 23 Jun 2009, 09:26
Post #17


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Daca acea parghie e sarita de la primul butonas de tot...si el nu se mai apasa...masina nu porneste deloc...chiar daca tii apasat pe butonul de Start. Iti zic ca eu chiar ieri am confectionat acea parghie dintr-o cutie de TicTac tongue.gif ... si am scapat ieftin si repede.


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 23 Jun 2009, 10:40
Post #18


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




Rotorul la alternator m-a costat vreo 350 de lei si manopera 80 de lei. La rotor mi s-a desprins infasurarea de cupru de pe ax si axul se invartea in gol si alternatorul nu incarca. Asta banuiesc ca s-a intamplat din cauza fuliei de alternator care mi s-a blocat cu vreo 5000 de km inainte de rotor. Bafta!


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 23 Jun 2009, 12:48
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




incep sa cred din ce in ce mai mult ca si la mine e rotorul! la mine am avut fulia blocata vreo 15000 km si am schimbat-o acum vreo luna!!! am sa revin cu detalii!

gruita2005 - multumesc pentru detalii!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Jun 2009, 01:49
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




fulia blocata 15.000km ? cum de nu ti-ai dat seama ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 24 Jun 2009, 06:23
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




mi-am dat seama, dar am mers asa ptr ca bateria se incarca! singurul dezavantaj a fost uzarea curelei de transmisie mai rapid in loc de 60000 km m-a tinut numai 45000 km!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 26 Jun 2009, 20:33
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




am revenit cu vesti!
deci problema este la electromotor! s-a ars si nu mai merge deloc!
stie cineva cat ajunge unul? e un Valeo din cate am vazut!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mary
post 26 Jun 2009, 23:10
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 September 08




Aceeasi problema am avut-o si eu cu alternatoul, aceeasi martori la bord.
Dupa ce am fost la electrician si din ceea ce am citit intr-un alt toppic am ajuns la concluzia ca mai bine il schimb.
in magazine un alternator Bosh conta 2000 ron la care se adauga manopera.
asa ca am fost la Renault si cu 1920 ron mi-au schimbat si alternatorul si chitul de accesorii ( altfel nu imi dadeau garantie pt. alternator)

UIOP

ma gandesc ca un electromotor bate suma asta. Incearca poate gasesti unul sh.


--------------------
renault laguna 2 2001 full options
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uiop
post 27 Jun 2009, 07:21
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 10 December 07
From: iasi




multumesc mary
dar eu nu vreau sa-mi pun pe masina ceva de la sh! si cel de la sh cine stie cati km a facut si cati o sa mai faca!
voi merge pe unul nou! asta e! am sa revin cu preturile!


--------------------
renault laguna II 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 27 Jun 2009, 07:48
Post #25


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




Uiop, de ce nu incerci sa-l repari pe cel vechi? banuiesc ca nu s-a stricat tot in el. Asa iesi mai ieftin, decat unul nou.
Mary, nu stiu cum de ai schimbat tu alternatorul si kitul accesorii cu doar 1920 lei?! ohmy.gif Mie anul trecut la reprez. Reno mi-a spus ca nu pot schimba numai rola aternator ci trebuie sa schimb alternatorul cu totul adica 450 Euro + TVA + manopera. Si tie ti l-a schimbat cu 1920 lei + kit accesorii?! Poate ti-a schimbat numai rola alternator care este in magazin vreo 350 lei si kitul care la reno costa in jur de 700 lei. Daca poti nu pui te rog factura sa o vedem si noi?


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mary
post 28 Jun 2009, 13:55
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 September 08




O.K.

Am sa fac o poza cu telefonul ( sper sa se vada ca lumea), si o sa postez saptamana viitoare.


--------------------
renault laguna 2 2001 full options
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mary
post 29 Jun 2009, 16:28
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 September 08




Am revenit cu poza asa cum am promis.
Preturile nu s-au modificat pot garanta pe asta

Attached File(s)
Attached File  Document.pdf ( 409.14k ) Number of downloads: 198


--------------------
renault laguna 2 2001 full options
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 29 Jun 2009, 18:38
Post #28


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




ohmy.gif Gata, m-ai convins sa merg la reprezentanta in Sibiu biggrin.gif Inseamna ca astia la mine in oras sunt foarte smecheri si ne jupoaie de bani. Multumesc pentru confirmare. Se pare ca incet incet se renunta la preturile astronomice din reprezentantele Reno.
Uiop, ce ai mai rezolvat?


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mary
post 29 Jun 2009, 20:02
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 September 08




450 euro la cursul valutar+ manopera nu iese cu mult mai scump.
Initial mi-au spus ca numai alternatorul costa 1700 ron ( asta in deviz), ulterior am avut si eu surpriza sa constat ca face doar 1100.
Am cerut un deviz pentru a schimba toate bucsile fata spate ,brate si ce mai trebuie la directie. Mi-au spus ca toata distractia costa 2000 ron.
Deci nu au preturi chiar atat de mici. Singurul lucru care imi place la ei este faptul ca sunt foarte seriosi in ceea ce priveste programarea si faptul ca tine legatura cu tine tot timpul Asta este O.K.

Dar am vazut doi tilicari care desfaceau suruburile de la o punte si nu au tinut de ea ( masina fiind ridicata) A cazut si a ramas agatata in conducte. Asta-i naspa

Scuze pentru offtoppic.


--------------------
renault laguna 2 2001 full options
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 30 Jun 2009, 00:21
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(uiop @ 26 Jun 2009, 20:33)
am revenit cu vesti!
deci problema este la electromotor! s-a ars si nu mai merge deloc!
stie cineva cat ajunge unul? e un Valeo din cate am vazut!
*



uite aici unu de vanzare... cred ca are cateva luni de cand sta pe site...
http://www.okazii.ro/catalog/27853840/ELEC...UNA-2-2002.html


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:58
Dacia