Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Uleiuri pentru 1.4 benzina, care e cel mai bun ?

Dacia_47_akm.2
post 15 Feb 2015, 13:40
Post #31


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




QUOTE(vallixx @ 15 Feb 2015, 02:33)
Ce incerci tu, adica sa gasesti elementul decisiv in favoarea lui Elf vs Castrol sau viceversa este exact ca si comparatia Steaua vs Dinamo...Subaru STI vs Mitsubishi EVO...Ferrari vs Lambo......etc.

Deci daca motorul tau nu are grad mare de uzura, baga-i un 5W40. Marca......e ...la alegerea ta. Steaua vs Dinamo. Tii cu una dintre ele, nu stii de ce.....asa iti vine....la fel si cu uleiul.
Ia-l pe care iti vine.....ambele cred ca sunt produse in UE.
*



Daca as fi putut sa iti dau like, ti-as fi dat up.gif smile.gif

Ce parere ai la 90 000 km si din 2003, ce grad de uzura crezi ca are?, km nu ar fi multi dar are cativa ani!


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 15 Feb 2015, 20:57
Post #32


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Merge 5W40, 90 de mii nu-i asa mare uzura.
Eu ii dau tot 5W40, am 95 de mii.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 15 Feb 2015, 21:17
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.418
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




Nu stiu daca ati vazut ce am scris pe topicul general pentru uleiul de motor. Toate ca toate doar ca sxr 5w40 nu este pentru benzina ci doar pentru diesel conform datasheet-ului de pe site-ul Total. Conform site-ului Total doar EVOLUTION 900 FT 5W40 este pentru benzina. Pe site-ul Elf.ro apare ca este si pentru benzina, parca mai mare crezare le-as da francezilor. Ce-i curios este faptul ca desi am trimis mail-uri catre Total, Elf fr. si catre Elf ro. nu am primit raspuns, inca putin si se face saptamana de cand le-am adus la cunostinta, deci...

This post has been edited by alexgeogabriel: 15 Feb 2015, 21:18


--------------------
Renault Symbol - - 2007, 1.4, 75cp, 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 16 Feb 2015, 16:29
Post #34


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




Gata!, dupa mai bine de o luna de cercetari, dupa ce am verificat si comparat aproape toate tipurile de ulei, dupa ce m-am sfatuit cu zeci de persoane, in sfarsit am ajuns la concluzia finala si am decis ca cel mai bun ulei pentru 1.4 v8-ul meu este castrol magnatec 10w40 A3/B4

Motive:
1. Este cea mai renumita marca de ulei, acesta oferind garantia cu cei mai multi km intre schimburi dintre totate marcile de pe piata, inclusiv mobil
2. Respecta cerintele specificate in cartea autovehicolului
3. Am ales 10w40, desi e part sintetic, l-am ales pentru ca desi are 90 000 km, are cam multi ani avand in vedere ca e din 2003 asa ca am mers pe varianta mai "safe", mergea si 5w40 acum cand este mai frig, dar frigul mai tine cam o luna, schimbul am de gand sa il fac pe la 7500
Filtru am luat normal, e de logan dar am inteles ca se potriveste, sper ca e bun
Maine ii fac schimbul
Am sa revin cu detalii, daca observ vreo diferenta notificabila

Postez si o poza cu ce am cumparat smile.gif

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 16 Feb 2015, 16:37

Attached thumbnail(s)
20150216_151157.jpg ( Size: 1.18mb ) Number of downloads: 480


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianm
post 16 Feb 2015, 17:29
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 799
Joined: 13 December 06
From: Iasi




ce nu inteleg eu e de ce ai luat 5L cand in motor intra 3L?


--------------------
VW Golf 6 1.4 TSI 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 16 Feb 2015, 17:38
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.418
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




Mai are niste clante si balamale de uns.


--------------------
Renault Symbol - - 2007, 1.4, 75cp, 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 16 Feb 2015, 17:40
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Nu stiu daca cei care te-au sfatuit au facut-o argumentat tehnic.

1. "Cea mai renumita" nu este un argument tehnic pentru a alege intre produse. Toate sunt, pana la urma, renumite si toate ofera multi km intre schimburi: Mobil 1, Elf, Castrol, Valvoline, etc. Mai important este sa fie original, nu contrafacut.

2. O gama larga de uleiuri respecta specificatiile.

3. Part synthetic nu este ok, evident e mai bine decat mineral, dar era de preferat un ulei full synthetic, care va oferi o protectie mai buna motorului tau.

10w40 din nou nu este o alegere prea fericita, datorita vascozitatii ridicate la rece (si nu vorbim de iarna aici). Era de preferat 5W sau chiar 0W. Verifica indicii de vascozitate.

Uzura motorului nu se masoara intotdeauna in numar de km sau in ani. Motoarele de conceptie noua (da, 2003 e relativ nou) nu "crapa" ca si cele de la vechiile Dacii, la 70000. Motorul tau poate fi in stare buna, sa nu consume ulei si atunci ar trebui un ulei adecvat. Repet, merge si cu 15W dar... o sa simti la pornire, de fapt mai mult o sa simta motorul (uzura accentuata).

In ziua de azi, cu tehnologia actuala, schimbul de ulei (ulei sintetic) se face la un an sau 15000 / 20000 / 30000 km, depinde de indicatii. 7500 se recomanda doar in conditii de mers preponderent urban.

Ca sumar, alegerea Castrol e fix la fel de buna ca si Mobil 1 sau Elf sau altul, problema e ca ar fi fost dragut sa pui un full synthetic 0W sau 5W.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 16 Feb 2015, 18:09
Post #38


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




Merci roland smile.gif , am sa iti spun dece am ales eu 10w40, am mers pe varianta asta "safe" cu ii zic eu pentru ca, eu nu am habar de ce ulei a folosit fostul propietar inaintea mea, ai putea spune ca sunt un pic temator, in a nu avea surprize, eu l-am intrebat pe fostul propietar ce ulei a folosit, insa acesta nu a stiut sa imi zica de care a folosit, acesta mia zis ca uleiul il schimba un prieten mecanic din cand in cand si nu i-a spus de care pune blink.gif , acum te intreb pe tine, nu am facut o alegere buna in aceste circumstante?

Iar in carte spune ca e mai indicat un ulei multigrade, iar 0w nu este pomenit deloc, in carte nu zice decat despre 5w, 10w sau 15w smile.gif

QUOTE(lucianm @ 16 Feb 2015, 18:29)
ce nu inteleg eu e de ce ai luat 5L cand in motor intra 3L?
*


Intra 4 litri, defapt 3,8
Un litru il tin in portbagaj ca nu strica, iar la urmatorul schimb, cumpar decat 3 litri, ce sa faci obicei vechi de daciot, mereu am avut un litru de ulei la mine smile.gif

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 16 Feb 2015, 18:14


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurelyan
post 16 Feb 2015, 18:15
Post #39


Membru cu familie


Group: Members
Posts: 1.280
Joined: 20 June 09
From: Iasi




QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 16 Feb 2015, 18:09)
Intra 4 litri, defapt 3,8

Eu stiu ca la 1.4 8v intra 3.1l oficial, întotdeauna am cumparat 3 bidoane de 1l si cu ce mai ramanea prin motor era suficient, nivelul era intre limite.

This post has been edited by aurelyan: 16 Feb 2015, 18:17


--------------------
Ford Focus Mk3 2012 - 1.6 16v Ti-VCT
Imbatranesc si tot invat - Eschil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 16 Feb 2015, 18:19
Post #40


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




E bun Magnatec, eu as fi bagat Edge 5W40 dar na....e alegerea ta.

Chiar si daca fostul proprietar pusese 10W40 nu ar fi fost o problema sa il schimbi cu 5W40 daca nu iti faci un obicei din a schimba mereu.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 16 Feb 2015, 18:28
Post #41


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




La mine a intrat cam 3.7l. MOTUL biggrin.gif ELF-ul nu mai intra, nu-sh ce are...


--------------------
Renault Symbol - UXE 2006 1.4 8v
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianm
post 16 Feb 2015, 18:29
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 799
Joined: 13 December 06
From: Iasi




Eu iti recomand cand faci schimbul, sa pui doar 3 litri, te uiti pe joja, vezi ca e full, si tii 2 litri in portbagaj. wink.gif

La mine nu a intrat niciodata mai mult de 3.1 litri.

This post has been edited by lucianm: 16 Feb 2015, 18:30


--------------------
VW Golf 6 1.4 TSI 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 16 Feb 2015, 18:34
Post #43


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




Pai pe joja m-am uitat.


De fapt cred ca am pus vreo 3200ml

This post has been edited by UXE: 16 Feb 2015, 18:35


--------------------
Renault Symbol - UXE 2006 1.4 8v
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 16 Feb 2015, 18:35
Post #44


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




ar mai fi ceva, ce am uitat sa mentionez, clio-ul nu iti arata presiunea uleiului!, iar eu ca fost daciot si ca sofer de camion sunt invatat sa stau tot timpul cu ochii pe presiunea uleiului, si asta este un lucru stiut, care nimeni nu ma poate contrazice, un ulei mai vascos, intotdeauna va mentine o presiune mai mare, spre ex: un 10w40 va mentine o presune mai mare decat un 5w40, de aceea zic eu ca nu vreau surprize, de unde sa stiu eu cum e presiunea, daca nu o arata nicaieri


Trebuie sa gasesc un ceas pentru presune ulei si sa il montez ca imi e urat rau sa merg fara

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 16 Feb 2015, 23:07


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 17 Feb 2015, 00:02
Post #45


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Aici gresesti un pic. Presiunea uleiului tine de vascozitate, insa la cald ambele au aceeasi vascozitate, ambele sunt W40. Ce e inainte de W reprezinta la rece, ce e dupa W reprezinta la cald.
Deci la cald sunt la fel. Ori motorul sta "la cald" infinit mai mult decat la rece.

Deci la cald nu-l ajuti cu ulei 10W40 in loc de 5W40.

Iar la rece, cand tot uleiul e in baie, piesele sunt reci, nelubrifiate....ar fi ajutat un ulei care sa fie mai fluid si sa se imprastie cat mai repede in motor, astfel incat sa stea cat mai putin fara ungere.





--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 17 Feb 2015, 00:11
Post #46


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




cati km aveai tu la v8 de foloseai elf-ul 10w40?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 17 Feb 2015, 00:16
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




Stimate coleg, ai stat și ai citit și ai primit sfaturi, zic eu, pertinente, și ai făcut o alegere cam nepotrivită. Dacă, după tot ce s-a spus pe forumul acesta, de către colegii binevoitori, tu te-ai luat după simțul tău de fost proprietar de mașină de generație mai veche. După logica ta, eu am avut oltcit, trebuia să pun cel puțin 15w40. Îmi pare rău dar nu te-ai socotit prea bine. Și să nu te plîngi de creșterea consumului.
Nu ține uleiul în portbagaj că poate trebuie, la ce să trebuiască? să completezi? mă îndoiesc. În plus, dacă vezi că îți scade nivelul iei 1 litru proaspăt, nu-i vorbă stă și acela de ceva vreme prin depozite și completezi CÎND TREBUIE nu așa... preventiv. Și nu depăși cantitatea prevăzută de producător!
PS. edit: Deși am 1.4 16v nu văd să fie mare problemă, informativ, mașina are 113000 și are 5w40 ELF NF sau sxr( mi-e lene să mă uit pe bidoane la ora asta)

This post has been edited by Ayden_CJ: 17 Feb 2015, 00:18


--------------------
Renault Symbol - CJ-x5-DXM 2006 EX1,4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 17 Feb 2015, 00:29
Post #48


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 17 Feb 2015, 00:11)
cati km aveai tu la v8 de foloseai elf-ul 10w40?
*


P'ala l-au bagat de la inceput la reprezentanta. Si atunci fiind proaspat proprietar de Reno imi faceam totul la ei, ca ma gandeam ca ei stiu cel mai bine.
Intre timp m-am mai interesat, am mai citit, m-au mai sfatuit si colegii de forum si am vazut ca exista si alternative mai bune.

Si la 16v tot 10w40 avea, si tot d'asta mi-au bagat cat era in garantie si eram obligat sa pun totul de la ei. Dupa ce am iesit din garantie l-am schimbat imediat cu 5w.

E adevarat ca la noi e rece 2-3 luni pe an, nu 5-6 ca sa trebuiasca protejata in mod expres la rece, dar daca poti sa protejezi in plus chiar si alea 2-3 luni de ce sa nu o faci?
La mine insa a contat extrem de mult ca 5w -ul e full sintetic, asta a fost pe primul loc la decizia de a schimba 10w cu 5w.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 17 Feb 2015, 00:32
Post #49


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




QUOTE(Ayden_CJ @ 17 Feb 2015, 01:16)
Stimate coleg, ai stat și ai citit și ai primit sfaturi, zic eu, pertinente, și ai făcut o alegere cam nepotrivită. Dacă, după tot ce s-a spus pe forumul acesta, de către colegii binevoitori, tu te-ai luat după simțul tău de fost proprietar de mașină de generație mai veche. După logica ta, eu am avut oltcit, trebuia să pun cel puțin 15w40. Îmi pare rău dar nu te-ai socotit prea bine
*


Draga colegule, recunosc ca postarea ta ma amuzat teribil biggrin.gif , probabil pentru ca in proportie de 80% este si adevarata smile.gif , recunosc ca nu pot sa scap de gandirea mea vetusta, la dacie asa era, la 20w40 presiunea statea pe mijloc indiferent daca era la relanti sau la turatie, pe cand la 15w40 desi diferenta era destul de mare, presiunea oscila adica la relanti era mica iar la turatie era mare, problema nu ar fi mare, de schimbat ulei-ul, pot sa il schimb, sunt client vechi la magazinul de la care l-am luat, dar maine cand ma duc la service, am sa il intreb si pe mecanicul meu, sa isi dea si el o parere(si el are tot 1.4 8v), ma gandesc ca acest ulei 10w o sa fie un pic mai uracios acum cand este mai frig, dar ma gandesc ca la vara nu o sa mai fie asa mare diferenta, am preferat 10w40 din simplul motiv ca nu sunt sigur de gradul de uzura

Deci recunosc si defapt nu am sustinut niciodata ca 10w e mai bun decat 5w, e clar ca 5w este mai indicat

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 17 Feb 2015, 00:39


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 17 Feb 2015, 01:02
Post #50


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




La Dacie era altceva. Tehnologia nu permitea sa ai tolerante atat de mici ca acum. Si de aia trebuia un ulei "gros", ca sa mai preia din tolerante. Un ulei subtire nu era ok, il consuma mai repede.

Azi, tehnologia permite tolerante minime, materialele sunt mai bune, amestecul se face mai exact si nu mai produce atatea reziduuri.
Acum ai injectoare controlate electronic in timp real si aer masurat exact de un debimetru, nu mai ai carburator si jicloare.

Motoarele modern esunt de turatie, nu mai intra in " panica " la 3000 rpm.
E normal deci, ca cerintele ungerii sa fie diferite.

This post has been edited by vallixx: 17 Feb 2015, 01:14


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurelyan
post 17 Feb 2015, 18:22
Post #51


Membru cu familie


Group: Members
Posts: 1.280
Joined: 20 June 09
From: Iasi




QUOTE(lucianm @ 16 Feb 2015, 17:29)
ce nu inteleg eu e de ce ai luat 5L cand in motor intra 3L?

Era mai mic pretul pe litru.
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 17 Feb 2015, 00:32)
Deci recunosc si defapt nu am sustinut niciodata ca 10w e mai bun decat 5w, e clar ca 5w este mai indicat.

Fara comentarii. O luna de discutii pe doua topicuri cu acelasi subiect si concluzia finala.

This post has been edited by aurelyan: 17 Feb 2015, 18:40


--------------------
Ford Focus Mk3 2012 - 1.6 16v Ti-VCT
Imbatranesc si tot invat - Eschil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 18 Feb 2015, 12:29
Post #52


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




QUOTE(aurelyan @ 17 Feb 2015, 19:22)
O luna de discutii pe doua topicuri cu acelasi subiect !
*


Nu are legatura unu cu celalat, acesta este pentru 1.4 v8 iar celalalt este pentru a afla care este cea mai populara marca de ulei care o folosesc ceilalti colegi pentru clio, indiferent de motorizare!
sleep.gif


Am facut schimb-ul de ulei, si trebuie sa recunosc ca nu am mai vazut asa ceva, atat eu cat si cei de la service nu ne venea sa credem ce ulei a avut in ea, era ceva ce nu puteai sa descri, halul in care arata uleiul ala, ziceai ca e de tractor, cred ca uleiul ala avea 18 000 km poate chiar peste, imi pare rau ca am uitat sa ii fac o poza, deci a fost asa cum m-am asteptat, varianta mai "safe" pe care am ales-o a fost cea buna, mecanicul meu, mi-a zis ca am facut mai bine ca am ales 10w40 in loc de 5w40.
Gradul de uzura nu se masoara doar in km si ani, conteaza si cata grija a avut cel dinainte, drept dovada halul in care era uleiul, daca nu avea habar nici de ce ulei a folosit, daramite la ce interval facea schimb-ul!

Mecanic-ul ma sfatuit ce sa fac cu cei 2 litri de ulei care au ramas, acesta mi-a zis sa mai cumpar un litru si dupa 2 sau 3000 km sa mai fac un schimb, acesta zicand ca este cea mai buna varianta de curatare, fiind mult mai buna decat porcarie de engine flush sau alte lucruri tampite precum folosirea benzinei asa cum se facea pe vremuri!

Cantitatea de ulei care a folosit-o a fost 3.2 litri, nivelul pe joja este cam in jur 8mm/1cm mai jos de linia de sus, am inteles ca acolo trebuie sa fie smile.gif

Diferente: merge mai frumos si parca a prins mai multa forta, dar e normal sa fie asa atunci cand pui ulei nou, pornirea la rece, este cam identica smile.gif

Deci nu imi pare rau ca am ales 10w40 smile.gif

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 18 Feb 2015, 12:34


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 18 Feb 2015, 12:44
Post #53


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Mecanicul tau e mecanic de Dacie banuiesc......nu?

Daca vroiai sa faci spalare....luai un ulei d'ala ieftin si il schimbai dupa 1.000 km.
Nu e pacat sa prapadesti Magnatecul pentru 3000 km?




This post has been edited by vallixx: 18 Feb 2015, 12:48


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 18 Feb 2015, 12:58
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Ce-si mai bat unii joc de masini...ma refer la vechiul proprietar.

Eu am actualmente peste 170.000km si de un an si ceva incoace vede doar Mobil 1 NL 0w40, asta dupa ce a vazut pana atunci doar Elf Evo sxr 5w40 incepand cu primii km, exceptand dacia oil cu care a vanit din fabrica si pe care l-am data afara la 7000km.
Niciodata n-am lasat mai mult de 8-10.000km uleiul in masina, indiferent de conditii. Asta se traduce prin 2 schimburi pe an, in g-ral primavara si toamna.
Nu haleste gram, de la schimb la schimb (tot ce se invarte in juru' la 100ml, consider neglijabil), de-asta am si trecut la norma 0w.

This post has been edited by Kojak: 18 Feb 2015, 13:04


--------------------
Dacia Logan 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 18 Feb 2015, 13:01
Post #55


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




QUOTE(vallixx @ 18 Feb 2015, 13:44)
Mecanicul tau e mecanic de Dacie banuiesc......nu?

Daca vroiai sa faci spalare....luai un ulei d'ala ieftin si il schimbai dupa 1.000 km.
Nu e pacat sa prapadesti Magnatecul pentru 3000 km?
*



Este multi marca, lucreaza la toate tipurile de autovehicole, straine sau autohtone, el este si patronul service-ului si imi este si prieten smile.gif

Asa a zis si el, un ulei ieftin, folosit putin si apoi schimbat cu unul scump, dar a zis ca merge si asa doar ca e putin mai scump, plus ca am si 2 litri care au ramas, eu l-am intrebat cum sa face o curatare si el mia zis ca daca tot am 2 litri in plus sa mai iau unul si sa fac asa, e mai bine decat alte variante cum am mentionat mai sus smile.gif

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 18 Feb 2015, 13:09


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 18 Feb 2015, 21:38
Post #56


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Nu intrebam in sens peiorativ daca e maxcanic "de Dacie". Insa de obicei ei au tendinta sa recomande un ulei " mai gros" si mi-as fi explicat de ce ti-a recomandat tie 10W.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 19 Feb 2015, 08:31
Post #57


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Daca vrei sa cureti motorul la interior scoti tot uleiul, lasi filtrul pui 2-2.5 litri motorina in loc de ulei si lasi motorul la relanti 3-5 minute, fara accelerari. Poti face asta de 2 ori, pana iese motorina mai curata, dupa asta scoti filtru, pui filtru nou, ulei nou si gata.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm.2
post 19 Feb 2015, 15:30
Post #58


Membru de baza


Group: Members
Posts: 180
Joined: 24 September 11




QUOTE(RazvanF @ 19 Feb 2015, 09:31)
Daca vrei sa cureti motorul la interior scoti tot uleiul, lasi filtrul pui 2-2.5 litri motorina in loc de ulei si lasi motorul la relanti 3-5 minute, fara accelerari. Poti face asta de 2 ori, pana iese motorina mai curata, dupa asta scoti filtru, pui filtru nou, ulei nou si gata.
*


Imi pare rau dar nu sunt de acord, consider ca e o porcarie sa faci treaba asta, nu recomand sub nici o forma treaba asta, pe vremuri la dacie se baga benzina si se datea la automat de cateva ori fara sa porneasca, dar se facea mult rau , nici varianta cu engine flush, nici cu motorina, nici cu benzina nu e bine, cel mai bine se foloseste un ulei ieftin putin si apoi ulei scump, e cea mai buna varianta smile.gif

This post has been edited by Dacia_47_akm.2: 19 Feb 2015, 15:32


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
ex: Dacia 1410 injectie / actual: Renault Clio Symbol 1.4 v8 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 19 Feb 2015, 20:54
Post #59


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Motorina e ulei....


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 20 Feb 2015, 00:40
Post #60


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Metoda nu e lipsita de sens. Cu un ulei cureti mai greu alt ulei.
Cu motorina cureti ceva mai bine dupa un ulei nasol sau neschimbat de mult timp.
Insa zic ca e cam mult 3-5 minute, personal n-as lasa mai mult de 2 min, maximum 3.

Cred ca o data nu dauneaza, dar sa nu-ti faci un obicei.



--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 11:18
Dacia